Onko tapauksia joissa korttia ei viedä pois?

lörppösuu..

Nyt viimein tuli kutsu kuulusteluun, ajanut uutena kuskina toisen sakon vuoden sisään viime vuoden syyskuussa.
Ei ole räikeitä ylinopeuksia, tasan sen verran että sakko napahti - ja molemmat vielä puhtaita vahinkoja. En ole koskaan ajanut tietoisesti ylinopeutta; kaverin kanssa juoruillessa on vahingossa kaasujalka toiminut oman pään mukaan. Toisen sakon jälkeen olen parantanut tapaani vielä edelleen, enkä ole sen jälkeen yhden yhtä kertaa ajanut ylinopeutta.
Saan varmaan joka tapauksessa minimiajan kortittomuutta, sillä en pääse kouluun enkä töihin ilman autoa, mutta mielenkiinnosta kysyisin että onko tiedossa tapauksia jolloin kuulusteluihin kutsutulta ei viedäkkään korttia? Jos siis rikkomukset on kuitenkin todistetusti tehty.

7

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet kävelymies

      Multa ottivat kortin pois kuudeksi viikoksi ja sen jälkeen uudet kirjalliset ja inssi että sillee. Kyllä se hillitsee kaasujalkaa.

    • uuno111111111111

      Ei mitään armoa ensikertalaisellekkaan. Jos ammatti vaatii niin sitten voivat katsoa mutta kouluun on terveellistä mennä fillarillakin.

    • ssaadd

      Just joo, puhtaita vahinkoja. No, en ole kuullut että kukaan tahallaan ajaisi tutkaan/kameratolppaan ylinopeutta!

    • Tuntuu, että kirjoituksesi on ihan provo...mutta vastaan kuitenkin myös kysymykseesi.
      ""Ei räikeitä ylinopeuksia", "puhtaita vahinkoja", En ole koskaan ajanut tietoisesti.." "kaasujalka toiminut oman pään mukaan"-mitähän tämäkin tarkoittaa? "parantanut tapaani vielä edelleen"...
      HUHHUHHUH. Ompa selityksiä. Toivottavasti laittavat fillaroimaan ja kauas muista.
      Olisikohan nyt viisainta mennä peilin eteen muutakin kun meikkaamaan ja kaunistelemaan asioita. Sinulla on vielä pitkä taival (ehkä) autoilijana ja jo nyt tulee noin asennevammaista tekstiä. Mieti asioita.
      Vastaus kysymykseesi tulee tässä:
      On tiedossa. Montakin.

      • m

        Noh, koulumatka on kevyet 70km yhteen suuntaan että pyöräilkää itse vain olkaa hyvä..

        Miksi ei muka ole mahdollista ajaa vahingossa ylinopeutta? Ajatus karkaa, jolloin huomio on jossain muussa kuin nopeusmittarissa ja aloittelijalla jalka ei ole ihan vakaa. Ja kyllä minä näen suuren eron siihen että jalka ei ole ihan vakaa ja nopeutta liikaa pari km/h, kuin että ajetaan huvikseen ja tarkoituksella 200km/h 80-alueella.. Teidän mielestä se on vissiin sejasama?


      • klölkö
        m kirjoitti:

        Noh, koulumatka on kevyet 70km yhteen suuntaan että pyöräilkää itse vain olkaa hyvä..

        Miksi ei muka ole mahdollista ajaa vahingossa ylinopeutta? Ajatus karkaa, jolloin huomio on jossain muussa kuin nopeusmittarissa ja aloittelijalla jalka ei ole ihan vakaa. Ja kyllä minä näen suuren eron siihen että jalka ei ole ihan vakaa ja nopeutta liikaa pari km/h, kuin että ajetaan huvikseen ja tarkoituksella 200km/h 80-alueella.. Teidän mielestä se on vissiin sejasama?

        No sattuuhan noita vahinkoja, nopeusrajoitusmerkki voi mennä ohisuun, värkätessä radion kanssa. Tai jonkun takapenkkiläisen viedessä ajatukset jutuillaan. Autossahan ei ole puhuminen kielletty matkusajien kanssa ja keskittyminen voi herpaantua. Voi se kyltti jäädä vähän huomaamattakin, silloin jos ajaa liian lähellä kuorma-autoa (joka on jo typeryyden huippu). Siis inhimillisiä erehdyksiä toki sattuu tien päällä. Mutta mainitsemasi pari kilomertiä on jo valhe. Sakkorajahan on 10 km/h miinus tutkanerheys 3km/h. Eli ajat siis vähän enempi, kuin pari kilometriä vaikka sakossa lukeekin tuo 7km/h ylinopeus.


      • hdds
        klölkö kirjoitti:

        No sattuuhan noita vahinkoja, nopeusrajoitusmerkki voi mennä ohisuun, värkätessä radion kanssa. Tai jonkun takapenkkiläisen viedessä ajatukset jutuillaan. Autossahan ei ole puhuminen kielletty matkusajien kanssa ja keskittyminen voi herpaantua. Voi se kyltti jäädä vähän huomaamattakin, silloin jos ajaa liian lähellä kuorma-autoa (joka on jo typeryyden huippu). Siis inhimillisiä erehdyksiä toki sattuu tien päällä. Mutta mainitsemasi pari kilomertiä on jo valhe. Sakkorajahan on 10 km/h miinus tutkanerheys 3km/h. Eli ajat siis vähän enempi, kuin pari kilometriä vaikka sakossa lukeekin tuo 7km/h ylinopeus.

        Sakkoraja yleisesti 11km/h (Päiväsakko)
        Varoitusraja 5km/h (Kirjallinen, ei vaikutusta välivaiheen korttiin)
        (Molemmat ylinopeuksia vallitsevasta rajoituksesta). Ristialuiden (Nopeusrajoitus muuttuu tien muuttumatta) katsotaan tapauskohtaisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1763
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1441
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      889
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      225
      852
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe