Paistinpannuasiaa

Näyttäis olevan jotan Basic Plus -mallisia pinnoitettuja alumiinipaistinpannuja käytössäni. Pinnoite pyrkii irtoamaan ja sitten paistettava kananmuna pyrkii tarttumaan siihen paljastuneeseen alumiiniin.

Niin nyt jos ajatellaan, että voisin saada riittävän päivittäisen määrän teflonia muista lähteistä kuin paistinpannusta, niin mistä pannuista teillä on hyviä kokemuksia juuri tuon kestävyyden kannalta. Ja onko käyttämäsi paintipannu konepesun kestävä?

Jo etukäteen asiallisista ja huuhaa-vastauksista kiittäen. Toivottavasti osaan erottaa ne (-;

25

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teflon ei hajoa suolistossa joten se on käytännössä pelkkää kuitua. En kandee vaihtaa pannua niin kauan kun on pienikin teflonin riekale jäljellä.

    • Yxitypy

      on kunnon valurautapannu. Kun öljyät ja hoidat sitä huolella :=))

      • Yxtypyn kanssa ,öljyää ja hoitaa vaan paras siis kaikkein paras/


      • Tiskaatko käsin paistinpannusi? Montako paistinpannua saat pestyä tunnissa?


      • tuttumies kirjoitti:

        Tiskaatko käsin paistinpannusi? Montako paistinpannua saat pestyä tunnissa?

        Pesen pannun ,mulla on vain yksi pannu;D


      • Yxitypy
        tuttumies kirjoitti:

        Tiskaatko käsin paistinpannusi? Montako paistinpannua saat pestyä tunnissa?

        paistinpannu pestään käsin. Jos olis useempi pannu, niin ehkä pesisin 30 tunnissa. Pari minuuttia/pannu :=))


      • Alien-8
        Yxitypy kirjoitti:

        paistinpannu pestään käsin. Jos olis useempi pannu, niin ehkä pesisin 30 tunnissa. Pari minuuttia/pannu :=))

        paistinpannuni sulle sinne Ouluun pestäväksi:)Laitan tulemaan myös pari pohjaanpalanutta uunipeltiä;)Sinähän ahkerana typynä pesaiset ne äkkiä.

        Pesupalkaksi on vielä tulossa paketillinen Rooibos-teetä,kun et kahvia oikein juo:)


      • Alien-8 kirjoitti:

        paistinpannuni sulle sinne Ouluun pestäväksi:)Laitan tulemaan myös pari pohjaanpalanutta uunipeltiä;)Sinähän ahkerana typynä pesaiset ne äkkiä.

        Pesupalkaksi on vielä tulossa paketillinen Rooibos-teetä,kun et kahvia oikein juo:)

        Ehdit "varastaa" ideani, mutta varaan jonosta seuraavan paikan (-;


      • Yxitypy
        Alien-8 kirjoitti:

        paistinpannuni sulle sinne Ouluun pestäväksi:)Laitan tulemaan myös pari pohjaanpalanutta uunipeltiä;)Sinähän ahkerana typynä pesaiset ne äkkiä.

        Pesupalkaksi on vielä tulossa paketillinen Rooibos-teetä,kun et kahvia oikein juo:)

        Mulla on keinot puhdistaa myös nuo pellit.

        Oikeestaan voisit lähettää vihreää teetä. Juon nykyisin sitä enemmän :=))


      • Alien-8
        tuttumies kirjoitti:

        Ehdit "varastaa" ideani, mutta varaan jonosta seuraavan paikan (-;

        Kyllä typyn tiskialtaassa tilaa on:)


      • Yxitypy
        Alien-8 kirjoitti:

        Kyllä typyn tiskialtaassa tilaa on:)

        Mulla on niin avara sydä...eikun isot altaat, jotta mahtuu monta peltiä ja pannua :=)))


      • Yxitypy kirjoitti:

        Mulla on niin avara sydä...eikun isot altaat, jotta mahtuu monta peltiä ja pannua :=)))

        Jo se, että tietää, että tiukan paikan tullen saa apua, helpottaa, vaikkei sitä sitten tarvitsisikaan. Kiitos kovasti.


      • Alien-8
        Yxitypy kirjoitti:

        Mulla on keinot puhdistaa myös nuo pellit.

        Oikeestaan voisit lähettää vihreää teetä. Juon nykyisin sitä enemmän :=))

        Taisit vähän ihmetellä,kun vielä muistin tuon teesi..alienilla on hyvä muisti;)

        Vaikka joskus siitä on hieman haittaakin...

        Heh,saippuavillalla olen oikeesti koittanut uunipeltejä putsata.Viimeksi joulukinkun paiston jälkeen..mutta ei siitä mitään tullut..lensi roskikseen koko pellinläpyskä..


      • Yxitypy
        Alien-8 kirjoitti:

        Taisit vähän ihmetellä,kun vielä muistin tuon teesi..alienilla on hyvä muisti;)

        Vaikka joskus siitä on hieman haittaakin...

        Heh,saippuavillalla olen oikeesti koittanut uunipeltejä putsata.Viimeksi joulukinkun paiston jälkeen..mutta ei siitä mitään tullut..lensi roskikseen koko pellinläpyskä..

        minä olenkin sitä rooibosta palstolla mainostanut. Antzahan laittoi ihan rooibos viljelmän aikoinaan :=))

        Aijai..vai saippuavillalla oot mennyt naarmuttamaan peltiä.
        Yks hyvä keino pohjaan palaneen kattilan puhdistukseen on seuraava: Laita pyykkipulveria ja vettä kattilaan ja annan vähän aikaa kiehua. Jopa puhdistuu.
        Pellin puhdistukseen oon käyttänyt konetiskiainetta ja harjaa. Ainakin enin palanut lähtee.


      • Alien-8
        Yxitypy kirjoitti:

        minä olenkin sitä rooibosta palstolla mainostanut. Antzahan laittoi ihan rooibos viljelmän aikoinaan :=))

        Aijai..vai saippuavillalla oot mennyt naarmuttamaan peltiä.
        Yks hyvä keino pohjaan palaneen kattilan puhdistukseen on seuraava: Laita pyykkipulveria ja vettä kattilaan ja annan vähän aikaa kiehua. Jopa puhdistuu.
        Pellin puhdistukseen oon käyttänyt konetiskiainetta ja harjaa. Ainakin enin palanut lähtee.

        Kokeilen,kun seuraavan kerran paistan uunissa jotain.

        Mutta nyt saunomaan:) Moikka!


    • vois tietää ?
    • on merkki ja kolme kappaletta eri mitoilla, 23cm, 28cm ja 32 cm.
      Pannuilla elinikäinen takuu,, saa myös käyttää metalli työkaluja, talttaa ja poraa ei suositeltu;)
      Kuumentamisen kesto melkein valurautaluokkaa.
      JA PESEN PANNUT AINA KÄSIN ILMAN PESUAINEITA!!!!

    • haavuka-ahon.ajatelijja

      ehdottomasti kovanaama merkkinen pannu.
      sopii myös kodinpuolustukseen kun huitasee päin pläsiä.

    • iloinen kokki

      Iltoja vaan tuttu ja muuväki. Meillä käytössä valurautapannu, sekä kahta kokoa teflonpannua. Valurautaisella paistellaan kaikki lihat, lihapullat, kanat yms. Pienellä teflonilla aamiaiskananmunat ja muut pikkuhommelit. Isommalla teflonilla sitten kalat, vihannekset yms. Kaikki pestään käytön jälkeen käsin, useimmiten vain kuumalla vedellä, joskus, tarpeen vaatiessa laimealla fairyliuoksella, ja kunnossa pysyvät.
      En kyllä pärjäisi ainoastaan rautapannulla, mutta ei kanssa tulisi mielenkään paistaa lihaa teflonilla.

      • Minulla on yksi ainoa rautapannu ja sillä saa paistaa vain ja ainoastaan lättyjä tai munia. Teflonpannulla tulee meinaan tosi aneemisia lättyjä mutta kun paistaa oikeella pannulla niin ne oikein sulaa suussa. Ja minä en sit tykkää kalan tai lihan makuisista lätyistä....


    • Nyt näyttäisi asiat kääntyvän siihen suuntaan, ettei konetiski olisikaan sopivaa pannuille? Valurautaa en muista ainakaan monesti pesseeni koneessa, vaan noi teflon/alumiinipannut olen aina pessyt koneessa. Eikä se pinta ole sinne jäänyt, vaan onhan se voinut kärsiä.

      Hyviä tiskaajia kun on niin vaikea löytää.

      • Yxitypy

        pessyt teflon pannut tiskikoneessa. Noh..Ymmärrän. Niin tyypillistä miehille :=)))


    • testy

      testiii

      Sorry, You was blocked by admin, so you don't have right to post new comment!

      • ertertdfgdf

        ahaa välityspalvelimet kielletty. No vetäkää vittu päähänne.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1613
    2. 44
      973
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      938
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      909
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      859
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      57
      836
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      803
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      775
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      54
      730
    Aihe