Luettuani Ellen Whitin kirjan SUURI TAISTELU voin jokaiselle rehellisesti kertoa, että täällä ne tällä palstalla kirjoitetut kirjaa mitätöivät arvostelut eivät ole totuuden mukaisia. Olen lukenut paljon ns. uskonnollista kirjallisuutta ja voin sanoa että Suuri taistelu on ehdottomasti yksi parhaimmista.
On aivan uskomatonta että kirjaa on arvosteltu niin valheellisesti. Mieleen tulee väkisinkin kysymys "miksi niin paljon valheita ja asiattomia kirjoituksia juuri tästä kirjasta"? SDA on Raamattua tutkiva pieni kirkko maailmassa jos vertaa sitä muihin kristinuskon kirkkoihin ja sitäpaitsi erittäin rauhallinen kirkko ilman spiritististä kiihkoilua mikä on niin tavallista varsinkin herätysliikkeeseen lukeutuvissa lahkoissa.
Ei Suuri taistelu kirja tehnyt minusta adventistia, mutta se antoi uusia näkökantoja esimerkiksi kirkkojen historiasta ja siitä poliittisesta suvaitsemattomuudesta mikä on vallinnut myös kirkon sisällä.
Ymmärtäisin hyvin jos kirkkojen edustajat kertoisivat oman näkökantansa kirjassa esiin tulevista murhista ja vainoista, mutta minun on vaikea ymmärtää että historiallisia tapahtumia yritetään yhä vaientaa valheellisella ja halveksivalla tuomitsemisella, elämmehän aikakautta jolloin asioita ei enää voi salata, tänään on sananvapaus niin laajalle levinnyt että myös historialliset valheet paljastuvat, ainakin niille joita histiria kiinnostaa.
Jokaisen joka arvostelee Suuri taistelu kirjaa tulisi ensin lukea se itse, ei ole mielekästä että silmät ummessa liittyy niihin jotka haluavat vaientaa ne jotka tuovat esimerkiksi Katolisen kirkon historiassa tekemiä murhia ja vainoja päivän valoon.
Vaikka ei Ellen White ole ainoa joka kirjoittaa Katolisen kirkon verisestä historiasta ja vaikka Suuri taistelu kirja luonnollisesti pohjaa Ellen Whiten omaan uskonnolliseen vakaumukseen on sen sanoma arvokas myös toisin ajatteleville koska se ottaa esiin niin monta ajattelemaan panevaa historiallista tapahtumaa.
Kuka rehellinen ihminen voi kieltää tai puolustaa niitä vainoja ja veritekoja joihin esimerkiksi Katolinen kirkko on aikojen kuluessa syyllistynyt?
Lue Suuri taistelu kirja ensin ja arvostele sitten.
Miksi niin paljon valheita?
54
383
Vastaukset
- 12
Näin. Vaikea minunkin on uskoa, että tuo kirja olisi kirjoitettu morfiinin vaikutuksen alaisena, niinkuin muutamat väittävät. Ja merkillisintä on se, että tuon kirjan on kirjoittanut oppimaton tavallinen amerikkalainen kotiäiti.
- Minä joka luin
kirjoittajaa enemmän kuin itse kirjaa. Minä en rahellisesti sanoen tiedä paljoakaan Ellen Whitesta, mutta kirjan olen lukenut ja se antaa luonnollisesti jonkinlaisen kuvan myös kirjoittajasta / kirjoittajista. Minun on erittäin vaikea edes kuvitella, että kukaan voisi kirjoittaa noin laajan kirkkohistoriallisen kuvauksen ilman aikaisempia historiasta kertovia kirjoituksia. Minulle Suuri taistelu on eräänlainen historiallisten kirjoitusten ja tutkimusten yhteenveto joka tosin kertoo historian ajoittain uudesta näkökulmasta. Tiedämmehän että useimmiten historia on kirjoitettu "voittajan" kynällä. Onhan selvää että jos esimerkiksi toisen maailman sodan jälkeisen historian olisi kirjoittanut Hitlerin kannattajat olisimme saaneet aivan toisenlaisen historian kuin meillä on nyt.
- Bushmanni
>>> Ja merkillisintä on se, että tuon kirjan on kirjoittanut oppimaton tavallinen amerikkalainen kotiäiti. >>
No se olisikin todella merkillistä, mutta onneksi me tiedämme, että tämän kyseisen opuksen kopioi muilta kirjailijoilta sairas amerikkalainen kotiäiti Ellen White.
Ellen White varasti, plagioi ja kopioi lähes koko kirjan muilta kirjailijoilta, eikä maininnnut asiaa yhdessäkään kohdassa.
Hän on vain kurja varas ja kopioija, jolloisia amerikassa mahtuu 120 tusinaan. - benedi
Bushmanni kirjoitti:
>>> Ja merkillisintä on se, että tuon kirjan on kirjoittanut oppimaton tavallinen amerikkalainen kotiäiti. >>
No se olisikin todella merkillistä, mutta onneksi me tiedämme, että tämän kyseisen opuksen kopioi muilta kirjailijoilta sairas amerikkalainen kotiäiti Ellen White.
Ellen White varasti, plagioi ja kopioi lähes koko kirjan muilta kirjailijoilta, eikä maininnnut asiaa yhdessäkään kohdassa.
Hän on vain kurja varas ja kopioija, jolloisia amerikassa mahtuu 120 tusinaan.Tottakait historialliset tapahtumat tulee opiskella jostain muusta kirjasta
kuin raamatusta.
Bushmanni on hyvä ja kertoo että: " Mitä uutta on auringon alla"??
Mitä sellaista on maailmassa, ettei joku olisi sitä jo sanonut?!! - Bushmanni
benedi kirjoitti:
Tottakait historialliset tapahtumat tulee opiskella jostain muusta kirjasta
kuin raamatusta.
Bushmanni on hyvä ja kertoo että: " Mitä uutta on auringon alla"??
Mitä sellaista on maailmassa, ettei joku olisi sitä jo sanonut?!!No mitäs ihmeellistä on sellaisessa henkilössä joka kertoo sen, minkä jo kaikki tietävät toisista kirjoista?
Kannattaako sellaista pitää jonain profeettana?
Ei minusta, mutta hölmöjä aina riittää ja joku vielä maksaa sellaisesta potaskasta, jonka joku on kopioinut jonkun toisen kirjasta....
Mutta ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka....keksi itse loput. että "Suuren Taistelun" on kirjoittanut oppimaton amerikalainen kotiäiti. Kirja on sekoitus fiktiota ja faktaa; hurskaita toiveita, unelelmia pelkoja ja kuvitelmia. Mikäli haluaa mahdollisimman luotettavaa kirkkohistoriallista tietoa, on parempi pitäytyä yliopistotasoisten kirkkohistorian tutkijoiden kirjoittamissa teoksissa ja silloinkin välttäen niiden yliopistojen tuottamia tutkijoita, joilla voisi olettaa olevan "oma lehmä ojassa". Luotettavan tiedon kriteeri on asettaa kirjoituksensa toisten alan asiantuntijoiden arvioitavaksi ja Ellenin G. Whiten teosten kohdalla tuskin tätä on tapahtunut. - Toiset oppimattomat kotiäidit toki voivat asettaa kirkkohistoriallisen asiatuntevuutensa Ellenin asiantuntevuuden puolestapuhujiksi.
- 234234234
Bushmanni kirjoitti:
Hän on vain kurja varas ja kopioija, jolloisia amerikassa mahtuu 120 tusinaan.osoitat väitteilläsi itse olevasi se sairas ihminen. Neurootikko ilmeisesti.
- 234234234
Epiktetos kirjoitti:
että "Suuren Taistelun" on kirjoittanut oppimaton amerikalainen kotiäiti. Kirja on sekoitus fiktiota ja faktaa; hurskaita toiveita, unelelmia pelkoja ja kuvitelmia. Mikäli haluaa mahdollisimman luotettavaa kirkkohistoriallista tietoa, on parempi pitäytyä yliopistotasoisten kirkkohistorian tutkijoiden kirjoittamissa teoksissa ja silloinkin välttäen niiden yliopistojen tuottamia tutkijoita, joilla voisi olettaa olevan "oma lehmä ojassa". Luotettavan tiedon kriteeri on asettaa kirjoituksensa toisten alan asiantuntijoiden arvioitavaksi ja Ellenin G. Whiten teosten kohdalla tuskin tätä on tapahtunut. - Toiset oppimattomat kotiäidit toki voivat asettaa kirkkohistoriallisen asiatuntevuutensa Ellenin asiantuntevuuden puolestapuhujiksi.
lukenut koko teosta?
234234234 kirjoitti:
lukenut koko teosta?
kernaasti, että koko teosta en ole lukenut. Aloitettuani ja jossain määrin sitä kursooriseti silmäiltyäni menetin mielenkiintoni koko opukseen. Ei historiaa kirjoiteta sillä tavoin, että siellä kerrotaan Jumalan tai/ja Saatanan tehneen sitä taikka tätä. Kirja lienee luettvissa jonkinlaiseksi hartauskirjallisuudeksi; missään tapauksessa sitä ei voi pitää minään kirkkohistoriallisena teoksena. Ei vakavasti otettava historiantutkimus voi ottaa uskomusolentoja kuten Jumalaa tai Saatanaa toiminnan ja tapahtumien subjekteina huomioon, olkoon tutkija kuinka uskovainen hyvänsä.
- Bushmanni
234234234 kirjoitti:
osoitat väitteilläsi itse olevasi se sairas ihminen. Neurootikko ilmeisesti.
Älähän nyt innostu muita nimittelemään, kun minun väittelilleni Ellen Whiten rikollisesta luonteesta on paljonkin aineistoa, itse asiassa netti on pullollaan nykyisin aineistoa, joilla hyvin selkeästi osoitetaan se, että Ellen vääristeli tiedettyä historiaa, sekä kopioi räikeästi muilta lähes kaikki tekstinsä, mutta osin muokkasi niitä tukemaan omia fantasioitaan, joita sai muka Jumalalta.
Tuolla historian vääristelystä:
http://www.ellenwhiteexposed.com/egw73.htm
Tuolla esim. Suuren Taistelun kopioinnista:
http://www.ellenwhiteexposed.com/rea/rea9.htm
Voin laittaa pääsivulle kattavan linkkikokoelman kohtapuoliin, niin voit tutustua niihin kaikkiin.
SInä taidat olla vain amerikkalaisen höpölahkon sokaisema, joka haluat palavasti olla parempi kuin toisen lahkon jäsen. Mutta kerron sinulle salaisuuden: Kaikki Amerikkalaiset lahkot ovat pelkkää potaskaa ja ainoa asia missä he ovat hyviä, on sinun rahojesi vieminen.
Rakkaudella Bushmanni.
Minusta EGW:n "suuri taistelu" ei antanut yhtään mitään. Ei todellakaan ole innostavaa ja rakentavaa antautua amerikkalaishurmosaarnajanaisen taitamattomille 1900- luvun alun Raamatun tulkinnallisille yrityksille. Ihme, että vielä tänäpäivänä löytyy tuonkaltaisille kulttiaineksille kannattajia. Niin paljon fiksumpaa pohdittavampaa luettavaa löytyy muualta kirjallisuudessa ja henkilöissä tänäpäivänä, vieläpä sentään perustuen oikeaan tietoon. EGW kirjoja tulee lukea objektiivisesti kriittisin silmin, ellei niin sitten tee, on suuri todennäköisyys tempautua mm. esim. Davin Koreshin mukaisiin vainoharhaisiin päätelmiin suhteessaan ympäröivään maailmaan. Jokainen aivonystyröitään vähänkään käyttävä tietää mitä fanaattinen fundamentalistinen tutkinta saakaan aikaan ihmisissä.
Tehkäämme sitä mikä oikein, vääryyden sijaan.- Minä jo´ka luin
On vaikea uskoa että olet edes lukenut koko kirjaa, koska kirjoitat vain sitä samaa mitään sanomatonta propagandistista soopaa sen kirjoittajasta, mutta et sanaakaan itse kirjasta.
Mitä sanot esimerkiksi kirjan ajatuksista Ranskan vallankumouksen syistä ja seurauksista - jos nyt luet sitä kriittisin silmin niin kuin sanot. - Minä joka luin
On vaikea uskoa että olet edes lukenut koko kirjaa koska kirjoitat vain propagandistista arvostelua sen kirjoittajasta, mutta et mitään itse kirjan sisällöstä. Mitä sanot esimerkiksi kirjan ajatuksista Ranskan vallankumouksen syistä ja seurauksista.
(valitan että tuo ensimmäinen postini ei mennyt perille) - 37
Valitettavasti et voi muuttaa historiaa vain sanomalla sen olevan pelkkää höpötystä.
"Lue Suuri taistelu kirja ensin ja arvostele sitten."
Netissäkin kehotetaan siihen. Mutta pääasiat on helposti löydettävissä kyseiseltä nettisivulta.
Sieltähän te olette ammentaneetkin tälle foorumille aineistoa. Kun me kristityt lainaamme
sitä aineistoa ihan suoraan niin sanotte että valhetta, valhetta. Ja valhettahan se aineisto onkin!
Kymmenen sivustoa, yhtä vaille - Suuresta Taistelusta lainattua oppia, suomeksi:
http://www.endtime.net/kinfof.htm
EGW sanoi etä jokainen hänen lauseensa on Jumalan kirjoittama. Kuitenkin on kallonkutistajat
survoneet Suuren Taistelun puoleen alkuperäisestä, 80-luvulla. Miksi sana ei kelpaa enää?
Muun muassa protestanttisuuden korostus on tykkänään poistettu.
TESTAANPA SINUA JOKA MUAK OLET TUTKINUT SUUREN TAISTELUN ...
"Tässä elämässä meidän on päästävä eroon synnistä uskomalla Kristuksen sovitusvereen.
Kallis Vapahtajamme pyytää meitä liittymään höneen, yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa,
arvottomuutemme hänen ansioihinsa.
Meidän on yhteistyössä taivaan kanssa mukautettava luonteemme jumalalliseen esikuvaan."
Miltä sivulta tuo totuus löytyy? Suuren Taistelun helmi!
Olen useasti testannut teitä väittämällä ettei sitä lainkaan löytyisi uusimmista painoksista, ettekä ole
tuhahtaneet: "valehtelet". Joten minulla on täysi syy todeta että ette tunne teosta Suuri Taistelu!
Ellen White opettaa, että itsensä tyydyttäminen eli masturbaatio aiheuttaa selkäsairautta, kasvaimia, aivohalvausta, syöpää, munuaissairauksia, keuhkosairauksia, mielen sairauksia ym. White lainasi sen ajan kirjoista, mitä opetettiin itse tyydytyksestä ja sanoi: Jumala ilmoittaa minulle, että asia on näin.
Kun kysyin Kirjatoimesta sitä Whiten pientä kirjasta, jossa tätä aihetta käsitellään, sain kuulla, että semmoista kirjasta ei ole koskaan ollut olemassakaan. Kysyin samaa Yhdysvalloissa adventistien suuressa kirjakeskuksessa, eikä sielläkään tiedetty siitä kirjasta mitään. Mutta käsikirjoitusosastolla löysin kopion tästä vanhasta kirjasta, jota sanottiin myytävän "vain adventistipastoreille". Minulla on nyt tämä kirja ja se on jännittävää lukemista, etenkin kun tietää, että se on tullut taivaasta, niin kuin adventistit uskovat.
Antti- 28
Eikö sinunkin olisi terveempää hankkia vaimo itsellesi kuin rakastella itsesi kanssa?
- eepu*
"Tässä elämässä meidän on päästävä eroon synnistä uskomalla Kristuksen sovitusvereen.
Kallis Vapahtajamme pyytää meitä liittymään höneen, yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa,
Meidän on yhteistyössä taivaan kanssa mukautettava luonteemme jumalalliseen esikuvaan."
Miltä sivulta tuo totuus löytyy? Suuren Taistelun helmi!"
eepu:
Teksti löytyy sivulta 604 (painos 1977) sanoilla: "Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme synnistä uskon kautta Kristuksen sovintovereen. Kallis Vapahtajamme kehottaa meitä liittymään häneen, yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa, tietämättömyytemme hänen viisauteensa ja arvottomuutemme hänen ansioihinsa."
ja Alfa ja Omega kirjasarjan osassa 8 sivulla 127.
*
♥ MARANATA! ♥ eepu* kirjoitti:
Miltä sivulta tuo totuus löytyy? Suuren Taistelun helmi!"
eepu:
Teksti löytyy sivulta 604 (painos 1977) sanoilla: "Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme synnistä uskon kautta Kristuksen sovintovereen. Kallis Vapahtajamme kehottaa meitä liittymään häneen, yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa, tietämättömyytemme hänen viisauteensa ja arvottomuutemme hänen ansioihinsa."
ja Alfa ja Omega kirjasarjan osassa 8 sivulla 127.
*
♥ MARANATA! ♥Aloittaja esiintyi nimettömänä sillä eihän hän ollut lukenutkaan Suurta Taistelua eikä kyennyt pyydettäessäkään osoittamaan sitä ainoaa helmeä sieltä. Sinä tunnet teoksen näköjään.
On muuten tuo Kristuksen täytetystä työstä kertova kohta uusissa painoksissa sivulla 393.
Ei ole mainintaa että edes periaatteessa voisi Kristuskin vielä parantaa seurakunnassaan.
Synnit, vain uskovien, pannaan edelleenkin saatanan päälle eli sen kannettavaksi henkiruumiissaan. (?)
(S.414)
Olen joskus testannut adventistien tietämystä tälläkin: väittäen että välivuodesta jolloin ei saa lihaa syödä ja
itse täytyy kantaa sinä aikana tehdyt synnit, että sitä ei olisi uusissa käännöksissä.
Kukaan ei ole väittänyt että valehtelen. Vaikka valehtelin. Eli välivuodesta puhutaan yhä. (S.394.).
Kyllä eepu* pesee palstan vakioadventistit mennen tullen tietämyksellään! Eepu* on uskottavampi heitä.- AVK
AnttiVKantola kirjoitti:
Aloittaja esiintyi nimettömänä sillä eihän hän ollut lukenutkaan Suurta Taistelua eikä kyennyt pyydettäessäkään osoittamaan sitä ainoaa helmeä sieltä. Sinä tunnet teoksen näköjään.
On muuten tuo Kristuksen täytetystä työstä kertova kohta uusissa painoksissa sivulla 393.
Ei ole mainintaa että edes periaatteessa voisi Kristuskin vielä parantaa seurakunnassaan.
Synnit, vain uskovien, pannaan edelleenkin saatanan päälle eli sen kannettavaksi henkiruumiissaan. (?)
(S.414)
Olen joskus testannut adventistien tietämystä tälläkin: väittäen että välivuodesta jolloin ei saa lihaa syödä ja
itse täytyy kantaa sinä aikana tehdyt synnit, että sitä ei olisi uusissa käännöksissä.
Kukaan ei ole väittänyt että valehtelen. Vaikka valehtelin. Eli välivuodesta puhutaan yhä. (S.394.).
Kyllä eepu* pesee palstan vakioadventistit mennen tullen tietämyksellään! Eepu* on uskottavampi heitä.Siitäs näet, minkä verran tärkeää adventisteille oikeastaan EGW ja Suuri Taistelu on. Raamattu riittää, eikö vaan Antti. Suuri Taistelu on hyvä kirja, mutta harvempi siitä on niin kiinnostunut kuin sinä, että opettelisi muistamaan ulkoa sivunumerot missä mitäkin lukee.
Muuten, mitäs Raamattu sanoo valehtelijoista? - Toim.huom.
AVK kirjoitti:
Siitäs näet, minkä verran tärkeää adventisteille oikeastaan EGW ja Suuri Taistelu on. Raamattu riittää, eikö vaan Antti. Suuri Taistelu on hyvä kirja, mutta harvempi siitä on niin kiinnostunut kuin sinä, että opettelisi muistamaan ulkoa sivunumerot missä mitäkin lukee.
Muuten, mitäs Raamattu sanoo valehtelijoista?On jo huomattu, että AVK nimimerilläkin kirjoittaa moni (todennäköisesti advarellu)!
- Toim.huom.
Toim.huom. kirjoitti:
On jo huomattu, että AVK nimimerilläkin kirjoittaa moni (todennäköisesti advarellu)!
No miksi ei saisi kirjoitella? Eihän sitä ole rekisteröity. Ja mitä väliä sillä on, kuka kirjoittaa? Eikö tärkeämpää ole se, mitä kirjoittaa? Ja jos palstalla kirjoittaakin advarellu (mikä se sitten lieneekin), niin kai sekin on sallittua.
- sinisilmäinenkö?
saman kirjan vanhempaa versiota?
Nykyinen versio on riisuttu malli.Siitä on otettu ellenin valheet,väärät profetiat ja muu sekoilu pois.- Minä joka luin
siitä versiosta jonka olen lukenut. Minusta jatkat samaa propagandistista mitään sanomatonta linjaa jossa ei ole juuri asiaa. Ei Suuri taistelu ole Raamattu, vaan sen kirjoitti Ellen White ja sitä saa karsia jos karsijana on henkilö jolla on siihen oikeudet. On helppo huomata että et ole lukenut kirjaa ainakaan huolella koska puhut vain mitä olet kuullut toisilta. Totuus on että kirja on lukemisen arvoinen.
Kysyin jo aikaisemmin joltain, ehkä en sinulta , että mitä sanot esimerkiksi kirjassa esitetyistä ajatuksista Ranskan vallankumouksen syístä ja seyúrauksista? Mutta en ole saanut vastausta mikä vain osoittaa että te ette ole edes lukeneet kirjaa. - 234234234
nykyversio on referaatti.
- stone83
myös lukea koraani,buddhan opetukset,katolilaisuuden kaikki kirjat,hindujen kirjat ym..
Kun näytät tarvitsevan niin paljon muuta kuin Raamatun..varmasti myös noissa kirjoissa on paljon hyvää.- 35
Luetko sinä mitään muuta kuin Raamattua? Miten sitten tiedät idolistasi niin paljon?
- stone83
35 kirjoitti:
Luetko sinä mitään muuta kuin Raamattua? Miten sitten tiedät idolistasi niin paljon?
on minun idolini?
- Minä joka luin
niitä ihmisiä jotka lukevat vain Raamattua ja näin ohimennen sanottuna: sen huomaa. Minun on vaikea ymmärtää teitä joiden ei sallita lukea muuta kuin Raamattua, Suuri taistelu kirja kertoo maailman histióriasta ja esimerkiksi Katolisen kirkon suorittamista vainoista ja murhista, se kertoo Ranskan vallankumouksen syistä ja seurauksista, se kertoo hurkaista ihmisistä jotka mielummin kulivat kuin hylkäsivät uskonsa. Sitäkö en saisi lukea? Onneksi meillä ei ole sitä sensuuria joka vallitsi pimeällä keskiajalla jolloin Raamatun omistamisesta sai maasta karkoituksen tai pahimmassa tapauksessa kuoleman rangasistuksen. Pilkkaatko meitä jotka haluamme tietää ja luemme erilaisia kirjoja.
Huomaat var´masti että minä kuulun niihin ihmisiin jotka lukevat kaikenlaista kirjallisuutta kriittisellä silmällä. Ellen White kirjoitti esimerkiksi Katolisen kirkon kauhuvallasta ja se on HYVÄ että kirjoitti.
Mitä sinä olet kirjoittanut? - 35
stone83 kirjoitti:
on minun idolini?
Iron Maiden
- stone83
35 kirjoitti:
Iron Maiden
ole minun idoli,kuuntelen kyllä heidän musiikkia ja sitä kautta tiedän heistä paljon..kyllä sinäkin varmaan katsot telkkaria tai luet muita kuin uskontoa koskevia kirjoja?Tai kuuntelet jotain musiikkia..miten minun musiikki nyt poikkeaa muusta?Ei se ole minun uskonto.
Idoli tarkoittaa muuten jumaloida jtn..aika iso sana musiikille. - huuhaa kirja
Minä joka luin kirjoitti:
niitä ihmisiä jotka lukevat vain Raamattua ja näin ohimennen sanottuna: sen huomaa. Minun on vaikea ymmärtää teitä joiden ei sallita lukea muuta kuin Raamattua, Suuri taistelu kirja kertoo maailman histióriasta ja esimerkiksi Katolisen kirkon suorittamista vainoista ja murhista, se kertoo Ranskan vallankumouksen syistä ja seurauksista, se kertoo hurkaista ihmisistä jotka mielummin kulivat kuin hylkäsivät uskonsa. Sitäkö en saisi lukea? Onneksi meillä ei ole sitä sensuuria joka vallitsi pimeällä keskiajalla jolloin Raamatun omistamisesta sai maasta karkoituksen tai pahimmassa tapauksessa kuoleman rangasistuksen. Pilkkaatko meitä jotka haluamme tietää ja luemme erilaisia kirjoja.
Huomaat var´masti että minä kuulun niihin ihmisiin jotka lukevat kaikenlaista kirjallisuutta kriittisellä silmällä. Ellen White kirjoitti esimerkiksi Katolisen kirkon kauhuvallasta ja se on HYVÄ että kirjoitti.
Mitä sinä olet kirjoittanut?ja mitä useammin sen lukee,sen sekopäisemmäksi se vain tulee.Ennemmin luen Aku Ankkaa.
Mitä sinä olet kirjoittanut?(Stone83) ... "niitä ihmisiä jotka lukevat vain Raamattua ja näin ohimennen sanottuna: sen huomaa."
Ei huomaa että Stone olisi lukenut pelkästään Raamattua mutta sen huomaa että hän lukenut Jeesuksen
ajatuksia ja rakkautta ja nehän eivät ole ristiriidassa Sanan opetuksen kanssa.
Luuk. 12:12
sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava.
Joh. 14:26
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni,
hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
1. Joh. 2:27
Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
Tuossa mainittuja opetuksia ei suoraan Raamatussa ole vaan nehän annetaan suoraan tilanteeseen
suoraan Ylhäältä. Voitelua ei löydy Raamatusta vaan Ylhäältä.- Minä joka luin
huuhaa kirja kirjoitti:
ja mitä useammin sen lukee,sen sekopäisemmäksi se vain tulee.Ennemmin luen Aku Ankkaa.
Aku Ankka varmaan sopiikin paremmin sinulle.
- Minä joka luin
AnttiVKantola kirjoitti:
(Stone83) ... "niitä ihmisiä jotka lukevat vain Raamattua ja näin ohimennen sanottuna: sen huomaa."
Ei huomaa että Stone olisi lukenut pelkästään Raamattua mutta sen huomaa että hän lukenut Jeesuksen
hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
Tuossa mainittuja opetuksia ei suoraan Raamatussa ole vaan nehän annetaan suoraan tilanteeseen
suoraan Ylhäältä. Voitelua ei löydy Raamatusta vaan Ylhäältä.että ei muita kirjoja kuin Raamattua ole hyvä lukea.
Tavallisesti ne jotka sellaista sanovat puhuvat juuri tuolla tavalla. - Palle.
stone83 kirjoitti:
ole minun idoli,kuuntelen kyllä heidän musiikkia ja sitä kautta tiedän heistä paljon..kyllä sinäkin varmaan katsot telkkaria tai luet muita kuin uskontoa koskevia kirjoja?Tai kuuntelet jotain musiikkia..miten minun musiikki nyt poikkeaa muusta?Ei se ole minun uskonto.
Idoli tarkoittaa muuten jumaloida jtn..aika iso sana musiikille.saa kuunnella, mutta ei lukea muita kirjoja kuin Raamattua?
Kaikki teidän arvostelunne kohdistuu Ellen Whiteen, ihmiseen, mutta aloitus puhuu KIRJASTA.
En minäkään usko että te olette edes lukeneet sitä kirjaa, ja kuitenkin kirjoittelette ja arvostelette kuin tietäisitte mistä kirja kertoo.
Rehellinen toteamus: jos jotkut ovat propagandan uhreja niin NE jotka sanovat tietävänsä mistä se kirja kertoo vaikka eivät ole edes lukeneet sitä ja opettajanne ovat luonnollisesti sitä vastaan että sen edes luette, he ovat kirjoituksillaan saaneet teidät siihen uskoon että SEN LUKEMINEN OLISI TYPERÄÄ, VÄÄRIN, TEKISDI TEISTÄ ADVENTISTEJA :) ..
Haloo - he haluavat pitää teiudät EROSSA tiedosta - he eivät halua että te alatte AJATTELEMAAN ITSE.
En tiedä olisiko syytä onnitella opettajianne, sillä he ovat näköjään onnistuneet pyrkimyksissään oikein hyvin - vai valittaakko ihmisten sokeudesta kun iloisena juoksevat jokaiseen monttuun mikä heille on kaivetaan.
Se on kuitenkin varma että olette ainoita kirja-kriitikoita jotka tekevät sen ilman, että edes lukee sen mitä kritisoi.
Kuka käskee teitä kirjoittamaan puuta heinää asioista joista teillä ei ole tietoa?
EI KUKAAN. Ei teidän tarvitse olla tietävinnne jos ette tiedä.. Haloo - mene sinne rautalangan pariin .. vaikka kyllä minä siitäkin ottaisin selvää että mitä se on - lukisin ... kirjoja. - stone83
että ei muita kirjoja kuin Raamattua ole hyvä lukea.
Tavallisesti ne jotka sellaista sanovat puhuvat juuri tuolla tavalla.uskontoon liittyviä kirjoja..lue tekstit..voit lukea ihan mitä haluat,mutta kun on kyse uskosta,niin Raamattu on ainoa kirja!
- stone83
AnttiVKantola kirjoitti:
(Stone83) ... "niitä ihmisiä jotka lukevat vain Raamattua ja näin ohimennen sanottuna: sen huomaa."
suoraan Ylhäältä. Voitelua ei löydy Raamatusta vaan Ylhäältä.Antti :-)
- Että sillee..
stone83 kirjoitti:
uskontoon liittyviä kirjoja..lue tekstit..voit lukea ihan mitä haluat,mutta kun on kyse uskosta,niin Raamattu on ainoa kirja!
että sinä et sitten saa lukea esimerkiksi Koraania? Kielletty. Mutta kuinka sitten voit arvostella Koraania tai Ellen Whitea jos et edes sitä ole lukenut? Kuulopuheiden mukaan vain vai?
En minä sano että Raamattu ei ole ainoa kirja johon uskon, kun on kysymys uskon-elämästäni, mutta ei se estä minua lukemasta muitakin kirjoja tai vaikkapa päivän lehtiä, tai katsomasta muitakin TV-ohjelmia kuin kirkon menoja - lukemasta ja katsomasta niitä krittisellä silmällä.
Minuun ei pure ihmisten parjaaminen tippaakaan, sääli sellaisia ihmisiä joille muiden parjaaminen on tullut päivittäiseksi elämäksi. Heidän elämänsä on kurjaa, usko tai älä olen nähnyt sen niin monesti ja aina samalla kurjaakin kurjemmalla lopputuloksella, kun kaikki kääntyy parjaajaa itseään vastaan. - stone83
Että sillee.. kirjoitti:
että sinä et sitten saa lukea esimerkiksi Koraania? Kielletty. Mutta kuinka sitten voit arvostella Koraania tai Ellen Whitea jos et edes sitä ole lukenut? Kuulopuheiden mukaan vain vai?
En minä sano että Raamattu ei ole ainoa kirja johon uskon, kun on kysymys uskon-elämästäni, mutta ei se estä minua lukemasta muitakin kirjoja tai vaikkapa päivän lehtiä, tai katsomasta muitakin TV-ohjelmia kuin kirkon menoja - lukemasta ja katsomasta niitä krittisellä silmällä.
Minuun ei pure ihmisten parjaaminen tippaakaan, sääli sellaisia ihmisiä joille muiden parjaaminen on tullut päivittäiseksi elämäksi. Heidän elämänsä on kurjaa, usko tai älä olen nähnyt sen niin monesti ja aina samalla kurjaakin kurjemmalla lopputuloksella, kun kaikki kääntyy parjaajaa itseään vastaan.kuule ihan mitä itse haluat,minulta lupaako odottelet?..
Minä en lue uskoon liittyen mitään muuta kuin Raamattua..se on Jumalan kirja,ei mikään muu ole.
Miksi ihmeessä minun pitäisi lukea koraania tai muutakaan,minulle riittää Jumalan kirja,jos sinä tarvitset uskoon liittyen jotain muuta kuin Raamatun,niin sille minä en voi mitään..
Kuka vain voi väittää kirjoittavansa Jumalan sanaa,mutta Jumalan sana on vain Raamatussa.
Voin kyllä ymmärtää että luetaan jotain uskoon liittyviä kirjoja muitakin,mutta en pysty ymmärtämään ihmisiä jotka lukevat jonkun kirjoja,joka väitti kirjoittavansa Jumalan sanaa ja lisäili sitten omiaan Raamattuun. - Stone83
Aku Ankka varmaan sopiikin paremmin sinulle.
niistä suuren taistelun lukijoista tulee..rupeaa jo Aku Ankkaakin mollaamaan :D
- Stone83
Palle. kirjoitti:
saa kuunnella, mutta ei lukea muita kirjoja kuin Raamattua?
Kaikki teidän arvostelunne kohdistuu Ellen Whiteen, ihmiseen, mutta aloitus puhuu KIRJASTA.
En minäkään usko että te olette edes lukeneet sitä kirjaa, ja kuitenkin kirjoittelette ja arvostelette kuin tietäisitte mistä kirja kertoo.
Rehellinen toteamus: jos jotkut ovat propagandan uhreja niin NE jotka sanovat tietävänsä mistä se kirja kertoo vaikka eivät ole edes lukeneet sitä ja opettajanne ovat luonnollisesti sitä vastaan että sen edes luette, he ovat kirjoituksillaan saaneet teidät siihen uskoon että SEN LUKEMINEN OLISI TYPERÄÄ, VÄÄRIN, TEKISDI TEISTÄ ADVENTISTEJA :) ..
Haloo - he haluavat pitää teiudät EROSSA tiedosta - he eivät halua että te alatte AJATTELEMAAN ITSE.
En tiedä olisiko syytä onnitella opettajianne, sillä he ovat näköjään onnistuneet pyrkimyksissään oikein hyvin - vai valittaakko ihmisten sokeudesta kun iloisena juoksevat jokaiseen monttuun mikä heille on kaivetaan.
Se on kuitenkin varma että olette ainoita kirja-kriitikoita jotka tekevät sen ilman, että edes lukee sen mitä kritisoi.
Kuka käskee teitä kirjoittamaan puuta heinää asioista joista teillä ei ole tietoa?
EI KUKAAN. Ei teidän tarvitse olla tietävinnne jos ette tiedä.. Haloo - mene sinne rautalangan pariin .. vaikka kyllä minä siitäkin ottaisin selvää että mitä se on - lukisin ... kirjoja.nyt jo tunkea sinne kaaliisi että minun musiikkimaullani ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa..se ei ole minun uskonto,vain Raamattu ja Jumala on.
Ei taida olla pelkoa että rupeaisit ajattelemaan itse,jos niin tekisit niin ehkä silmät aukeaisikin..
Mutta edelleen..lukekaa ihan mitä itse haluatte,oma on valintanne,ei ole minun henkilökohtainen menetys mitenkään,vaikka ketä seuraisitte..
PS: Iron Maiden on Suomennettuna Rautaneito,ei rautalanka..luulis että olisi englantia koulussa opetettu..
Teillä on kyllä joku ihmeellinen pakkomielle yritää tehdä kaikesta uskontoa mitä ihminen sitten tekeekin..jos käyn pitsalla,niin se on varmaan sun mielestä minun uskonto.. - Tupuhupujalupu
Stone83 kirjoitti:
niistä suuren taistelun lukijoista tulee..rupeaa jo Aku Ankkaakin mollaamaan :D
Aku raukkaa!!
- voi ett'
Sanot noin koska et tunne pyhiä kirjoituksia!
Ellun oppi on uusi uskonto jolla ei ole vähäisintäkään yhtäläisyyttä kristinuskon kanssa!- 6
Koska noin väität, niin et tunne joko adventismia tai kristinuskoa. Sillä ne ovat yksi ja sama asia.
- Minä joka luin
kuvastuu kirjoituksistasi. Se keroo ainakin minuille, että olet yksi niistä jotka eivät ole lukeneet Whiten kirjaa Suuri taistelu. Sillä jos olisit, niin puhuisi kirjasta mutta koska et ole puhut sitä mitä osaat.
- hähh???+
kuvastuu kirjoituksistasi. Se keroo ainakin minuille, että olet yksi niistä jotka eivät ole lukeneet Whiten kirjaa Suuri taistelu. Sillä jos olisit, niin puhuisi kirjasta mutta koska et ole puhut sitä mitä osaat.
Pitäiskö lukea?
Eihän se kuulu edes kristinuskon kirjallisuuteen! - Toim.huom.
hähh???+ kirjoitti:
Pitäiskö lukea?
Eihän se kuulu edes kristinuskon kirjallisuuteen!Jos ei ole lukenut, niin turha osallistua keskusteluunkaan kyseisestä kirjasta.
- a'
Toim.huom. kirjoitti:
Jos ei ole lukenut, niin turha osallistua keskusteluunkaan kyseisestä kirjasta.
Kieltäydyt vastaamasta aiheellisiin perusteluihin!
Raamattu yksin kertoo koko totuuden ilman ellun sepittelyitäkin.
Mutta olen toki lukenut suurta taistelua, sillä senhän voi lukea netistäkin.
Ja ne asiat, joita olen ellun kirjoituksesta lukenut, oovat väärin verrattuina Raamatun opetuksiin.
MIKSET ota ellua sen mukaan kuin Raamattu ehdottaa? Jos hän kirjoittaa väärin, tulet tuntemaan, onko hänen oppinsa soopaa vai puhuuko hän omiaan juuri sen kirjoituksen lupaamana jonka Jeesus sanoi > Johanneksen evankeliumi:
7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani. >>>>> Joka ottaa rehellisellä sydämellä Jeesuksesta vaarin, oppii, että ellu on harhan opettama.
Tämä on just niin varmasti totta kuin Jeesus opetti oikein.
- Että sillee
Todettua:
Suurin osa aloitukseen vastaajista ei ole lukenut Suuri taistelu kirjaa, mutta ovat siitä huolimatta sitä arvostelemassa. Näin on myös monen muun asian kanssa, kun adentistit sanovat Clear Word ei ole Raamattu - sanovat nämä jotka eivät koskaan ole edes nähneet Clear Word'iä että se on adventistien Raamattu. Kun adventisti sanoo heille Jeesus on ainoa pelastus minulle, sanovat nämä että ei ole kun Ellen, kun adventistit sanovat että he viettävät Herran sapattia sanovat nämä et vietä kun vietät ellen sapattia ja niin edelleen ..
Palstan antiadventismissa on sata erilaista uskoa ateisteista kiihkoilijoihin ja jokainen on käännyttämässä adventisteja omaansa.
Minä sanon Jumala näitä sokeita propagandan uhreja armahtakoon, sillä sokeita he ovat ja kuulopuheiden uhreja.- stone83
hauska juttu nyt tuleekin..kyllähän sinäkin luultavasti arvostelet katolilaisuutta,hinduja,buddhia,muslimeita ym..Tuskin heitä tunnet,mutta silti sinulla on heistä mielipide..tiedät että ne edustavat jotain väärää..eikö?
Mikä sinun mielestäsi tekee tästä suuri taistelu kirjasta poikkeuksen? - 2312324234
stone83 kirjoitti:
hauska juttu nyt tuleekin..kyllähän sinäkin luultavasti arvostelet katolilaisuutta,hinduja,buddhia,muslimeita ym..Tuskin heitä tunnet,mutta silti sinulla on heistä mielipide..tiedät että ne edustavat jotain väärää..eikö?
Mikä sinun mielestäsi tekee tästä suuri taistelu kirjasta poikkeuksen?jonka te olette hylänneet, mutta joka viimeisenä päivänä tuomitsee teidät.
- Stone83
2312324234 kirjoitti:
jonka te olette hylänneet, mutta joka viimeisenä päivänä tuomitsee teidät.
tuomitsee tekojen ja uskon mukaan,te teette sitä ihan huvikseen ja kaikille,olette ottaneet omiin käsiinne kaikkivaltiaan voimat..lueppa sieltä Raamatusta mitä siitä sanotaan,kun tuomiosta puhut..
- haist huilu
Stone83 kirjoitti:
tuomitsee tekojen ja uskon mukaan,te teette sitä ihan huvikseen ja kaikille,olette ottaneet omiin käsiinne kaikkivaltiaan voimat..lueppa sieltä Raamatusta mitä siitä sanotaan,kun tuomiosta puhut..
voi työntää päänsä ahteriinsa.Siellä se sun ellenkirjasikin jo on tai sinne se ainakin kuuluu.
- 7894565156
stone83 kirjoitti:
Mikä sinun mielestäsi tekee tästä suuri taistelu kirjasta poikkeuksen?pois asiasta. Aloituksessa kysytään miksi niin paljon valheita kun tällä palstalla keskustellaan yhdestä kirjasta jonka nimi on Suuri taistelu. Sinäkään et ole sitä edes koskaan lukenut tai edes nähnyt mutta silti olet kommentoimassa kuin paraskin eXpertti.
Ja nyt puolustelet höpinöitäsi sillä että joku jota et myöskään tunne tai josta et mitään tiedä muka olisi sellainen kuin luulet ja se antaisi sinun kirjan arvostelullesi jonkinlaista uskottavuutta.
Etkä edes tajua kuinka heikoilla olet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle934488Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473106Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852859- 781645
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391442450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021224- 15967
- 184854
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan37818Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah17812