osaisiko joku kertoa saanko joutoluottoa n. 13 000-15 000e.
tulot on 2600/kk brutto, netto n. 1750.
kulut on:
-asumiskulut . 530e/kk (vakuutukset,vuokra,netti,sähkö)
-elatusapu 150e/kk
-liittomaksu n. 40e/kk
-eläminen 400-500e/kk
muita velkoja:
-visa 1500e
luottotiedot on ok, asevelvollisuus on E luokassa, ikää 23v, työ vakituinen.
myöntääköhän pankki moista summaa näillä tiedoilla? :) kiitos vastauksista jo etukäteen.
Nordea Joustoluotto
21
2355
Vastaukset
- Springelspaniel
mietippä nyt itsekkin:sinulle jää n.500€/kk periaatteessa,mutta kuten itsekkin huomaat,niin antamasi tiedot eivät sisällä ihan kaikkia menoja,vai mitä.Tili lienee ihan tyhjä.
En ole pankissa töissä,mutta väitän,että ei myönnä.
Tosin tämä antaa mahdollisuuden siihen,että et ole puolen vuoden kuluttua kysymässä neuvoa tuolla "lainat ja velka"-palstalla,että miten nyt,kun ulosotto uhkaa.- ihmettelijjä
totta, unohdin yhden vakuutuksen, 50e/kk.
tililläkin on jotain pientä, koska riippuen siitä mitä puuhailee niin laskit tottavie ylijäävän osuuden ihan oikein.
ennenkuin alat selventää mun tulevaisuutta tai leikit tietäjää siitä mitä kenenkin tilillä on tai missä ollaan 6kk kuluttua, niin kannattaa toki miettiä kuin nokkela oikeasti olet, kiitos kuitenkin arviostasi että ei myönnä - olisin pärjännyt pelkästään sillä. - Springelspaniel
ihmettelijjä kirjoitti:
tililläkin on jotain pientä, koska riippuen siitä mitä puuhailee niin laskit tottavie ylijäävän osuuden ihan oikein.
ennenkuin alat selventää mun tulevaisuutta tai leikit tietäjää siitä mitä kenenkin tilillä on tai missä ollaan 6kk kuluttua, niin kannattaa toki miettiä kuin nokkela oikeasti olet, kiitos kuitenkin arviostasi että ei myönnä - olisin pärjännyt pelkästään sillä.olla koppava,mutta kannattaa kahdesti miettiä sitä todellista tarvetta.
Voisitko kertoa,että mikä on se varma työpaikka.
en nimittäin ole vielä tähän ikään nähnyt varmaa työpaikkaa.
olkoon kunnissa,kaupungissa,tai yksityisellä puolella,mikään ei ole varmaa. - lainoja....
ihmettelijjä kirjoitti:
ennenkuin alat selventää mun tulevaisuutta tai leikit tietäjää siitä mitä kenenkin tilillä on tai missä ollaan 6kk kuluttua, niin kannattaa toki miettiä kuin nokkela oikeasti olet, kiitos kuitenkin arviostasi että ei myönnä - olisin pärjännyt pelkästään sillä.yli kymppitonnin luoton saisisit mikä rahan käytön kohteessa on jotain vakuusarvoa luotottajalle. Esimerkiksi auto. Mutta silloinkin maksuaikataulu ja kk-erät sen mukaiset että auton vakuusarvo kokoajan suurempi kuin jäljellä oleva laina. Jos laina menee johonkin mistä pankki ei saa vakuusarvoa niin kulutusluotot noin 2-3 kertaa kk-ansion.
- ihmettelijjä
Springelspaniel kirjoitti:
olla koppava,mutta kannattaa kahdesti miettiä sitä todellista tarvetta.
Voisitko kertoa,että mikä on se varma työpaikka.
en nimittäin ole vielä tähän ikään nähnyt varmaa työpaikkaa.
olkoon kunnissa,kaupungissa,tai yksityisellä puolella,mikään ei ole varmaa.eihän kukaan voi elää nykymaailmassa tolla ajattelulla, en ainakaan itse ala olemaan pelko perseen alla 24/7. mutta henkilökohtainen näkemys kokemuksen kautta on se että hyvin menee nyt ja paremmin menee vuoden päästä töiden suhteen. luvut ja yhtiön tilanne on melko hyvin mulla tiedossa, pikkupajasta ei ole kyse.
mutta ole toki oikeassa, mikään ei ole varmaa. - ihmettelijjä
lainoja.... kirjoitti:
yli kymppitonnin luoton saisisit mikä rahan käytön kohteessa on jotain vakuusarvoa luotottajalle. Esimerkiksi auto. Mutta silloinkin maksuaikataulu ja kk-erät sen mukaiset että auton vakuusarvo kokoajan suurempi kuin jäljellä oleva laina. Jos laina menee johonkin mistä pankki ei saa vakuusarvoa niin kulutusluotot noin 2-3 kertaa kk-ansion.
no autohan tässä on kyseessä juurikin, haluaisin vaihtaa. hintaluokka on 18 000-23 000e, josta rahoittaisin n. 75% lainalla, takaisinmaksun suunnittelisin hoitavani pois 4 vuodessa. en vain halua rahoitusta koska uskon saavani aikaiseksi paremman diilin mikäli pystyn hoitamaan kaupan käteisellä - vaikkakin joku noheva nyt varmaan tahtoisi mainita että "et kuitenkaan omalla käteisellä".
elämä on kuitenkin sellaista että mikäli en lainarahaa käytä, ei käytännössä moisen auton hankkiminen tule kyseeseen ennenkuin olen yli 26 vuotias.
joustoluotossahan ei kuitenkaan käsittääkseni ole mitään takausta/vakuutta? ja siksi kustannuksetkin ovat korkeemmat. halvempaa rahaahan saa ihan puhtaalla lainalla jonka joku takaa/on vakuutta, mutta ennakkoperintöjä en ota ja sukulaisetkaan eivät ole aikuiselle mitään valvollisia pöytään ns. tuomaan.
kiitos vastauksestasi, nyt olen paremmin ajantasalla millä kaavalla sitä lainasummaa myönnetään. - Pallit pölkylle
ihmettelijjä kirjoitti:
no autohan tässä on kyseessä juurikin, haluaisin vaihtaa. hintaluokka on 18 000-23 000e, josta rahoittaisin n. 75% lainalla, takaisinmaksun suunnittelisin hoitavani pois 4 vuodessa. en vain halua rahoitusta koska uskon saavani aikaiseksi paremman diilin mikäli pystyn hoitamaan kaupan käteisellä - vaikkakin joku noheva nyt varmaan tahtoisi mainita että "et kuitenkaan omalla käteisellä".
elämä on kuitenkin sellaista että mikäli en lainarahaa käytä, ei käytännössä moisen auton hankkiminen tule kyseeseen ennenkuin olen yli 26 vuotias.
joustoluotossahan ei kuitenkaan käsittääkseni ole mitään takausta/vakuutta? ja siksi kustannuksetkin ovat korkeemmat. halvempaa rahaahan saa ihan puhtaalla lainalla jonka joku takaa/on vakuutta, mutta ennakkoperintöjä en ota ja sukulaisetkaan eivät ole aikuiselle mitään valvollisia pöytään ns. tuomaan.
kiitos vastauksestasi, nyt olen paremmin ajantasalla millä kaavalla sitä lainasummaa myönnetään.Entistäkin pikkuvelkaa, vuokralla ja siihen päälle vuoden nettotulot velka-autoon. Siinäpä sitä onkin pasmat selvillä neljäksi vuodeksi. Ei tarvitse kuin odotella että laman tuulet puhaltavat korttitalon nurin. Onkohan sinulla edes varaa ajaa sillä autolla?
- meizi83
Pallit pölkylle kirjoitti:
Entistäkin pikkuvelkaa, vuokralla ja siihen päälle vuoden nettotulot velka-autoon. Siinäpä sitä onkin pasmat selvillä neljäksi vuodeksi. Ei tarvitse kuin odotella että laman tuulet puhaltavat korttitalon nurin. Onkohan sinulla edes varaa ajaa sillä autolla?
Haluat melko arvokkaan auton. En usko, että kannattaa laittaa autoon noin paljon rahaa.
Suosittelisin, että ajat nykyisellä autolla ja säästät käsirahat omaa kämppää varten. - Lexus V8
meizi83 kirjoitti:
Haluat melko arvokkaan auton. En usko, että kannattaa laittaa autoon noin paljon rahaa.
Suosittelisin, että ajat nykyisellä autolla ja säästät käsirahat omaa kämppää varten.Joo mutta hei! ...Kaikkihan sen tajuaa, että ei muulla ole väliä kunhan on hieno auto. Sillä saa naisia ja se kertoo myös siitä, että menestyy hyvin omalla sektorillaan ;) Itse myös pistin kaikki omat rahat ja kaiken minkä lainattua rahaa sain, kiinni hienoon autoon.
- meizi83
Lexus V8 kirjoitti:
Joo mutta hei! ...Kaikkihan sen tajuaa, että ei muulla ole väliä kunhan on hieno auto. Sillä saa naisia ja se kertoo myös siitä, että menestyy hyvin omalla sektorillaan ;) Itse myös pistin kaikki omat rahat ja kaiken minkä lainattua rahaa sain, kiinni hienoon autoon.
Toi oli jo vähän provo...
Mikään ei ole niin noloa, kuin kaveri, jolla ei ole minkäänlaista omaisuutta, tuulenhuuhtoma persaus, mutta on velaksi ostettu hieno auto. Tälläisiä sankareita on pilvin pimein.
Sitten, kun ne joskus haluaa muutakin omaisuutta, kuin sen auton - ne ei aja ikinä metriäkään mihinkään, minkäänlaisella autolla - ainakaan 25 vuoteen.
Itsekin aion ostaa jonkun hienon auton (en välttämättä kallista), mutta sitä ennen pitää olla velaton kaksio ja se autohan ostetaan käteisellä. Tällähetkellä tollanen mun tapauksessa "hieno auto", toteutuu jonkun 4v päästä. Jaksan odottaa sinne asti. - lainoja....
ihmettelijjä kirjoitti:
kiitos vastauksestasi, nyt olen paremmin ajantasalla millä kaavalla sitä lainasummaa myönnetään.""ennenkuin olen yli 26 vuotias"" minä ajelin aina kolmenkympin ikään 1-5,000 autoilla. Vasta kun perheasunto oli hankittu ruvettiin vaimon kanssa ostelemaan uusia autoja. Niitä nyt 6 kpl. takana.
arvokkaimmat yli 35,000 hintaisia. Nyt toinen joka myös uutena ostettu menee vaihtoon. Mutta käytettyyn tällä kertaa koska auto ei ole järkevä sijoitus ja tyydyn seuraavaksi halpaan autoon. En tiedä miksi pyrit nostamaan statustasi autolla. Minä kokeilin ja se osoittautui turhan kalliiksi ja hukkkaan heitetyksi. Sinä asut vielä vuokralla joten hanki ensin asunto ja vasta sen jälkeen panosta siihen kulkuvälineeseen. Meillä tosiaan pakosta kaksi autoa ja niihin saa menemään järjettömästi rahaa. No tiedän että olet silti jo päättänyt toteuttaa hankkeesi joten turha siitä puhua. Harkitse silti autoliikkeen järjestämää rahoitusta. Ovat yleensää saanneet edulliset rahoitukset neuvoteltua. - sijoitusmies
ihmettelijjä kirjoitti:
eihän kukaan voi elää nykymaailmassa tolla ajattelulla, en ainakaan itse ala olemaan pelko perseen alla 24/7. mutta henkilökohtainen näkemys kokemuksen kautta on se että hyvin menee nyt ja paremmin menee vuoden päästä töiden suhteen. luvut ja yhtiön tilanne on melko hyvin mulla tiedossa, pikkupajasta ei ole kyse.
mutta ole toki oikeassa, mikään ei ole varmaa.Vielä. Olet ottamassa isoa askelta elämässäsi - taaksepäin.
Sinulla on ihan hyvä tilanne. Normaalit tulot, normaalit kulut. Olet juuri ja juuri tilanteessa jossa pelivaraa vielä jää. Luultavasti pystyisit säästämään & hankkimaan asunnon, tai jos asunnon hankkiminen ei miellytä, sijoittamaan. Jos pystyt säästämään 25% auton hinnasta, mikset jatka säästämistä asuntoa varten?
Sen sijaan olet hankkimassa kalliin kulutustavaran, joka ei loppujen lopuksi ole mitä tahansa kodinkonetta ihmeellisempi juttu. Moni ikäisesi tuntuu kuvittelevan että auto on elintason mittari; mitä hienompi kärry, sitä paremmin menee. Tosiasiassa varakkailla on hienoja autoja, koska heillä on varaa heittää pieni osa huomattavasta omaisuudesta kankkulan kaivoon. Siis auton ostoon. Kun auto on lopulta maksettu, sinulla on käsissäsi suurimman osan arvostaan menettänyt peltilaatikko. Vaan ei varallisuutta.
On myös erittäin kyseenalaista pystytkö maksamaan velan. Pienikin kulujen nousu romuttaisi taloutesi. Vuokrankorotus, sähkön hinnan nousu, jne. Ethän myöskään unohda auton kuluja? Kalliin auton pitäminen ei ole halpaa, oli takuu tai ei. Ja kun takuu menee umpeen, tyypillinen korjauslasku on helposti luokkaa 1 000 - 2 000 euroa. Miksi ihmeessä ottaisit moisen riskin AUTON takia? Kuulostaa aivan hullulta.
- turhuutta vaan
auton liikkeestä niiden markkinoimalla rahoituslainoilla. Lieneekö korot kilpailukykyisiä? Mutta ihmettelen että autoon pitää satsata noin paljon varaa ja velkarahaa. Kun auton arvo ei nouse ikinä ja vaan laskee taatusti alaspäin velka-auto on pahin mahdollinen mitä kannattaa laittaa. Muutaman tonnin autolla ajaa monta vuotta ja tulee ajokilometrit edulliseksi. Kokemuksella tuon sanon.
- 1+10
ok.. se on ymmärrettävää, että toimiva auto tulee olla, mutta miksi noin kallis?
Nykyinen puolisoni tuli hakemaan minut treffeille kuusi vuotta sitten ikivanhalla ford transitilla.. auto ei oikein minua vakuuttanut, mutta mies kylläkin. Yhden kesän ajettiin mazdalla, joka maksoi hurjat 400 euroa, mutta maksoi itsensä monin kertaisesti takaisin, sillä mies ajoi työmatka ajoa sinä kesänä yli 10 000 km. Niillä rahoilla ostettiin sitten seuraava jne jne... Sen jälkeen autot ovat vaihtuneet muutaman kerran.. tällä hetkellä kaksi uudehkoa autoa pihassa, joista on iloa vielä useaksi vuodeksi. Yhtään autoa ei ole ostettu velaksi, vaan käteisellä. Niin ja tällä hetkellä ollaan 28-vuotiaita. Ainut laina mikä meillä on ja tulee ihan periaattesta olemaan on asuntolaina.
Ihminen joka sijoittaa osakkeisiin, joiden hinta tippuu muutamassa vuodessa 1/2 osaan alkuperäisestä arvostaan, on tehnyt omasta mielestään maailman surkeimmat kaupat. Ihminen, joka sijoittaa autoon, jonka hinta tippuu muutamassa vuodessa puoleen, on edelleenkin sitä mieltä, että kelpo kaupat tuli tehtyä.... en ymmärrä.- halpaa ajoa
pitkäaikainen kumppani ajaa miltei joka viikonloppu 300 km:n päästä 20 v vanhalla autolla mikä maksoi kuusi vuotta 1650e. Kun muiden autot hyytyvät pakkasessa vanha auton kanssa ei ole ollut kertaakaan ongelmaa. Käynnistynyt yli 20 asteen pakkasessa joka kerta. Eikä autoa ole tarvinnut korjailla kuin muutaman kerran. Päällepäinkin erittäin siisti ja kunnossa. Auton pito on tullut edulliseksi. Ei kai nykyään enää saakaan noin kestäviä autoja...
- omamoka
heips, nordean sivuilta löytyy joustoluottolaskin, että siitä vaan katsomaan paljonko joutuisit kuukaudessa maksamaan takaisin ja montako kuukautta :)
itselläni on joustoluotto otettu ja toivon tosiaan etten olisi ottanut, mutta minkäs teet :)- perinnöllä rikastuva
Kuukausitulot nettona n.2000 euroa. Pikavippejä, joista tahdoin eroon viime kesänä. Pyysin 6000 euroa lainaa, jolla olisin maksanut pikavipit pois. En saanut. Otin sitten lisää pikavippejä ja sain jopa Visakortinkin. Sitten tuli seinä vastaan. Tulot eivät enää riittäneet . Nyt tulee pelkkiä karhukirjeitä. Niin ja luottotidot menivät. Jos Nordea olisi antanut lisää lainaa, olisin kuivilla. Minua auttaa jaksamaan tieto tulevasta isosta rahasummasta, mutta pankki vaihtuu sitten samantien.
- O.C.
perinnöllä rikastuva kirjoitti:
Kuukausitulot nettona n.2000 euroa. Pikavippejä, joista tahdoin eroon viime kesänä. Pyysin 6000 euroa lainaa, jolla olisin maksanut pikavipit pois. En saanut. Otin sitten lisää pikavippejä ja sain jopa Visakortinkin. Sitten tuli seinä vastaan. Tulot eivät enää riittäneet . Nyt tulee pelkkiä karhukirjeitä. Niin ja luottotidot menivät. Jos Nordea olisi antanut lisää lainaa, olisin kuivilla. Minua auttaa jaksamaan tieto tulevasta isosta rahasummasta, mutta pankki vaihtuu sitten samantien.
BZZT. Väärä vastaus.
Olisit kuivilla, jos et alun alkaenkaan olisi ajanut itseäsi vippikierteeseen. Turha siinä on Nordeaa syytellä kun lasti on jo housuissa. Kuukausitulothan ovat olleet ihan keskiluokkaiset, joten vippiketjun muuttuminen syöksykierteeksi on vain kovan luokan porsastelua.
Ja tulet muuten huomaamaan, että luottotiedottomana se pankin vaihto ei ole ihan triviaalia.
Ai niin, kuulin pankkitiskillä, että se perintösi on muuten peruttu, koska suvun omaisuutta ei haluta tuhlurien käsiin.
- :)
Hyviä luotonantaija! ja muuta tietoakin.
Kokeile
http://lainaa-heti.blogspot.com/- Nordean mies
Esimerkiksi 400 euroa Nordealta joustoluottoa 3kk maksuajalla - todellinen vuosikorko 507,45%
Helppoa ja halpaa eikö vain?
- jannetamikkonen
Jos pankki ei myönnä, joku muu taho kyllä myöntää. Katso lista lainafirmoista vaikka täällä http://www.elainaa.fi/lainat-netista-viisi-vinkkia-lainan-hakijalle/ ja eikun hakemaan. Kyllä sitä jostain irtoaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 951028
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36801Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6744- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676