Kontula 1960-luvulla

JJ

Etsin edesmenneen isäni entisiä tuttavia Kontulasta 60-luvun puolivälistä ja loppupuolelta mahdollisesti elämänkerran kirjoittamista varten. Jaadi-nimellä ilmeisesti tunnettiin, Jore Takalan ja Jari Aaltosen porukoissa ilmeisesti pyörinyt. Löytyykö menneisyydestä ketään, vai ovatko kaikki jo kuolleet?

18

1662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hfhyghg

      tyypit asuivat?
      Tuo Jaadi tuntuu jotenkin tutulta. En asunut siellä, mutta tunsin paljon ihmisiä nuoruudessani sieltä.
      Onko tietoa harrastuksista tai jotain mikä auttaisi muistia ( surkea nimimuisti ).

      • JJ

        Ostarin nurkilla. Harrastuksiin taisivat kuulua pikkurikokset ja kaman veto. Ei mitään tervehenkistä.


      • hfhyghg
        JJ kirjoitti:

        Ostarin nurkilla. Harrastuksiin taisivat kuulua pikkurikokset ja kaman veto. Ei mitään tervehenkistä.

        asuivat ala-Kontulassa eli Kontulantien ja ostarin eteläpuolella. Joitakin asui Keinutien loppupäässä.
        Ostarin nurkilla asuneita en tuntenut ketään.

        En taida pystyä jeesaamaan, sorry.


      • JJ
        hfhyghg kirjoitti:

        asuivat ala-Kontulassa eli Kontulantien ja ostarin eteläpuolella. Joitakin asui Keinutien loppupäässä.
        Ostarin nurkilla asuneita en tuntenut ketään.

        En taida pystyä jeesaamaan, sorry.

        Kiitos kuitenkin. Nimeltä tuntemani on jo kuolleita, niin tuskinpa monikaan muista on elossa enää.


      • Meritas56
        JJ kirjoitti:

        Kiitos kuitenkin. Nimeltä tuntemani on jo kuolleita, niin tuskinpa monikaan muista on elossa enää.

        Minä tunsin kyseisen ihmisen eli Jaadin ja hänen kaverinsa Natsan, Troikan ja kumppanit. On totta että meitä on elossa muutamia ja parin kanssa heistä olen yhteyksissä. Voisimme ehkä olla avuksi. Jos vielä näet tämän viestin niin laita jotain tietoa kuinka sinut saa kiinni. En ollut hirveän läheinen ystävä mutta samoissa porukoissa ja hieman läheisemmissä hänen hyvän ystävänsä eli Natsan kanssa. Ehkä tapaamme!


      • JJ
        Meritas56 kirjoitti:

        Minä tunsin kyseisen ihmisen eli Jaadin ja hänen kaverinsa Natsan, Troikan ja kumppanit. On totta että meitä on elossa muutamia ja parin kanssa heistä olen yhteyksissä. Voisimme ehkä olla avuksi. Jos vielä näet tämän viestin niin laita jotain tietoa kuinka sinut saa kiinni. En ollut hirveän läheinen ystävä mutta samoissa porukoissa ja hieman läheisemmissä hänen hyvän ystävänsä eli Natsan kanssa. Ehkä tapaamme!

        Vastaus oli sulle siis :)


      • Jaadinpoika

        Ihan vaan siltä varalta, että olet vielä linjoilla, niin asia on vielä ajankohtainen.


      • Tape62
        JJ kirjoitti:

        Ostarin nurkilla. Harrastuksiin taisivat kuulua pikkurikokset ja kaman veto. Ei mitään tervehenkistä.

        Ja siitä paskastako saat leivottua elämänkerran... :) :)
        Kas kun et koko TV-sarjaa saman tien... (*huutonaurua*)


    • JJ

      Moi,
      en huomannut pari vuotta sitten tuota, mutta jos vielä olet linjoilla niin voisi vaikka tavata ja jutella faijan nuoruusvuosista.

    • 1966-73

      Ostostie 3 ssa asui Jaatisen niminen perhe jossa poika ja muistini mukaan myös tyttö kaveri kulki hieman kumarassa kun oli pituutta luoja suonut.

      • Jaadinpoika

        Ostostie 3 H. :)


      • ILE2691

        Ei varmaan mikään siltainsinööri-Jaatinen... (*pazcasta huutonaurua*)


    • Jaadinpoika

      Vaikka vuosia on kulunut ja kuollutta hevosta varmaankin piiskaan, niin ihan mitä tahansa viestiä saa laittaa osoitteeseen rautalanka (at) safe-mail.net

    • Kontulan.basaari

      Ei ollu m a t u j a.

    • Tape62

      Ei varmaan mitään järkiporukkaa.. Eli tuskin yksikään hengissä enää. Minä asuin omistustaloissa Kaarenjalka 4 - ja jo niistä lapsuuden kavereista on ainakin neljä kuollut päihteisiin 10-30 vuotta sitten... No slummeista kotoisin olevista ei liene siten monikaan jäljellä...

    • PonuPate

      Löytyy 3 valokuvaa kontulasta 1960 luvun lopulta.
      Yhdessä kuvassa NS kerman jengin poikia,silloisen elannon edessä.

      Toisessa kuvassa samaa porukkaa tyttöjä ja poikia.

      Kolmas kuva. Nuoria 1 mies ja 2 naista auton vieressä kerrostalon parkkipaikalla.
      Autona Morris Minor.

    • Anonyymi

      Jaadi oli sympaattinen..hiljainen hippikundi. Joskus käytiin hänen kotonaan jotain levyä katselemassa. Päästiin ripille vuonna -66. Pastori Niska oli rippipappi…jaadi on mukana rippikuvassa…

      • Anonyymi

        Kiitos tästä muistosta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe