Mail Order Bride

Satuin tuossa katselemaan ohjelmaa "postimyynti morsiamista" ja tuli mieleen muutama pikkuseikka.
Tämän lajin kaupankäynti on suosittua kehitysvaltioissa kuten Ameriikassa ja Israelissa, jossa miehet ovat äitinsä hoivissa kunnes menevät naimisiin.
Suomessakin näitä peräkamarin poikia on mutta periaatteessa asita hoidetaan kunnon kivikautiseen tyyliin, nuijalla nukutus, ja kotio.
Kuten kaikilla muillakin nettitilauksilla pitäisi luultavasti morsiamen ostossakin päteä ja turvata. samat vaihto, palautus ja korvaavan tuotteen saanti.
Lisänä tietysti, mukana seuraavat härpäkkeet kuten anoppi, sisaruksia, lapsia, etc.
Huoltotakuu, miten se hoidetaan, saako siksi aikaa toisen morsiamen kun oma on huollossa?
Pitkäkö on huoltoväli?
Entäs mallin vaihto tuoreenpaan, ainakin kun tv vaihdetaan niin yleensä ostetaan isompi.
Pitäiskö sit morsian kanssa vaihtaa isonpaan?
Miten taataan että tuote on sopiva suomalaiseen ympäristöön?
Kattaako takuu kaikki vaihdettavat osat, kuten rinnan tai ahterin muokkauksen, vai kuuluuko ne "ostaja vastaa" pykälään?
Toi anoppi, jos sellainen mukana seuraa, on ainakin näin suomenkielisenä helpompi opettaa paikallinen.
minunkin anoppi ehdokkaat oppi yleensä lyhyellä oppimäärällä kohtuullisuus tavat.
Mun ei tarvinnu pistää anoppi kuin kolme kertaa pihalle, ja näyttää mikä nimi oviräppänässä lukee ni tultiin jo kohtalaisen hyvin toimeen.
Ja sekin autto että asumisetäisyys oli riittävän pitkä. 200km on yleensä minimi.
Osansa noista kaikista ongelmista muodostuu Ulkomaalaivirastosta, joka suhtautuu hyvin nyreästi kansainvälisiisn tuotteisiin.
Johtuu varmaan kateudesta. Kun itse ei saa.
Yllättäen suurimmat kauppapaikat ovat Venäjä, Ukraina Valkovenäjä, ja sit vielä Kiina, Thaimaa, ja Korea.
Pitäisikö suomen vapauttaa ulkomaantuonti, tai ainakin säätää verovapaus?

Asian etenemistä odottaessa:
Sanatonta rakkautta
http://www.youtube.com/watch?v=XHFWqk08tNY

10

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletkos tuollasta morsianta aatellut itelles??

      • minä olen hljaisuutta ja rauhaa rakastava vanha mies joka istuskelee illat pitkät kiikkustuolissa kuunnellen parran kasvua.
        Tässä mitään morsiamia jaksa enään retuttaa;))


      • bar.sinistra kirjoitti:

        minä olen hljaisuutta ja rauhaa rakastava vanha mies joka istuskelee illat pitkät kiikkustuolissa kuunnellen parran kasvua.
        Tässä mitään morsiamia jaksa enään retuttaa;))

        tilaisit/ostaisit samanlaisia asioita arvostavan morsiammen ku ittekin oot? Ajattele ny.. kaksi kiikkustuolia tuvanlattialla, yhteinen narina.. eiks se olis suloista?;)
        Sitäpaitsi sellanen vähän iäkkäämpi morsian olis varmaan edullisempikin eikä sen mukana seuraisi mukuloita eikä ainakaan anoppia..;)


      • a-v kirjoitti:

        tilaisit/ostaisit samanlaisia asioita arvostavan morsiammen ku ittekin oot? Ajattele ny.. kaksi kiikkustuolia tuvanlattialla, yhteinen narina.. eiks se olis suloista?;)
        Sitäpaitsi sellanen vähän iäkkäämpi morsian olis varmaan edullisempikin eikä sen mukana seuraisi mukuloita eikä ainakaan anoppia..;)

        sellainen hiljainen hissukka tykkää loikoilla puoleen päivään ja harkita asioita pariinkiin kertaan, ettei tuu niitä erreyksii)
        anopin puuttuminen on aina iso plussa, tai ainakin sen asuminen riittävän etäisyyden päässä..


      • bar.sinistra kirjoitti:

        sellainen hiljainen hissukka tykkää loikoilla puoleen päivään ja harkita asioita pariinkiin kertaan, ettei tuu niitä erreyksii)
        anopin puuttuminen on aina iso plussa, tai ainakin sen asuminen riittävän etäisyyden päässä..

        mitä tilaa. Hissukkuus kannattaa mainita heti tilauksen yhteydessä niin ei sitte tuu vahingossa vääränlaista. Ja sittenkin pitää vielä muistaa kysyä et tavaralla varmasti on vaihto- ja palautusoikeus.

        Mihinkäpä sitä ihminen anoppia tarttis. Monella kyllä on vaikkei tarttekaan.


    • kun oon ollu israelissa pubissa niin seka miehet etta naiset nuoruusiassa kulkevat rynnakkøkivaarien kanssa. eli kasitys mammanpojista ja -tytøista vaatii erilaisen rajaamisen :-)

      • r3portteri*

        -Mielestäni ase ei tee ketään rohkeaksi. Jenkeissä pelkäävät omaa varjoaankin ja siksi suuri ase arsenaali kansalaisten keskuudessa,-)
        -On mullakin pari asetta ja kantoluvat niihin, mutta ne on aselain määräämällä tavalla säilytyksessä, enkä mää niitä ota mukaan, kun meen baariin olusille. :-//


      • r3portteri* kirjoitti:

        -Mielestäni ase ei tee ketään rohkeaksi. Jenkeissä pelkäävät omaa varjoaankin ja siksi suuri ase arsenaali kansalaisten keskuudessa,-)
        -On mullakin pari asetta ja kantoluvat niihin, mutta ne on aselain määräämällä tavalla säilytyksessä, enkä mää niitä ota mukaan, kun meen baariin olusille. :-//

        mutta israelissa ne on oikeesti jotenkin aikalailla rotevamman tyyppisia ne ihmiset :-)


      • R3portteri
        kielibasa kirjoitti:

        mutta israelissa ne on oikeesti jotenkin aikalailla rotevamman tyyppisia ne ihmiset :-)

        -meikäläisen matkustuskohteisiin, jo pelkästään maan harjoittaman sortopolitiikan vuoksi. Joten en tule niitä baareja koskaan näkemään,-))


      • R3portteri kirjoitti:

        -meikäläisen matkustuskohteisiin, jo pelkästään maan harjoittaman sortopolitiikan vuoksi. Joten en tule niitä baareja koskaan näkemään,-))

        olin siella kahtena kesana valtiota rakentamassa. hieno maa vaan poliittisesti ja uskonnollisesti aina rajahdyspisteessa. katottiin pellolla yølla ohjusten valahdyksia naapurikaupungissa ja juotiin kaljaa - nuoren miehen muistiin jaavia kokemuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1527
    2. 41
      895
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      886
    4. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      819
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      59
      818
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      788
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      745
    8. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      48
      729
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      729
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      682
    Aihe