Miten perisynti

hoi liberaalit

alunperin tuli ihmiseen?
Kirkko opettaa nykyään syntiinlankeemuskertomuksen olevan myytti.
Kun Aatami ja Eeva kerran ovat myyttiä, niin mitä todellisuudessa tapahtui?

33

331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -t- T -t-

Se perisynti on vain niillä jotka siihen uskovat!
      Harhauttaja on keksinyt sen valehdellen osoittaakseen Jumalan Valtakunnan syntiseksi ja perisyntiseksi. Se tieto on väärän todistuksen antamista, Jumalan ja Jeesuksen Lain vastainen rikos herraa epäjumalana palvelevien taholta.

Tässä on virallinen tieto, sen mukaan ei taivaassa ole syntiä eikä perisyntiä:
      Matt. 19:14
      Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
      Mark. 10:14
      Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
      Luuk. 18:16
      Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

Perisyntiä on täällä:
      Luder/Lutherin katekismus; ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
      HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.
      Jumalan Mooseksella antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
      (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
      3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      Siis herraa (epä)jumalana palvelminen on Jumalan ja Jeesuksen antaman Lain vastainen rikos.
      Joten jokainen rituaali jonka kristinuskon toimesta on suoritettu ja suoritetaan Jumalan, Jeesuksen sekä Pyhän Hengen Nimeen on Heidän pilkkaamista olkoonpa sitten kyseessä ehtoollinen, kaste, vihkiminen, hautaa siunaamisen jne niin se on rikollisen herran (epä)jumalana palvelua; Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen häpeällistä pilkkaamista joka tehdään Heidän Nimissä.
      RIKOLLISTA! ”Älä anna väärää todistusta”

Joten jokainen rituaali jonka kristinuskon toimesta on suoritettu ja suoritetaan Jumalan, Jeesuksen sekä Pyhän Hengen Nimeen on Heidän pilkkaamista olkoonpa sitten kyseessä ehtoollinen, kaste, vihkiminen, hautaa siunaamisen jne niin se on rikollisen herran (epä)jumalana palvelua.
      Matt. 7:23
      Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!

Laille kuuliaisille Jeesus sanoi:
      Matt. 28:19
      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Rikolliset, omia uskovaisia tappanee ei ole pitäneet Jumalan ja Jeesuksen Lakia:
      Matteus 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

• -t- T -t-

Tässä tietoa perisynnin pesäkkeestä:

Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

• jos olet pyhä
        -t- T -t- kirjoitti:

Tässä tietoa perisynnin pesäkkeestä:

Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

Muistathan Matti E. S.
        Vastaat näistä valheistasi Lutherista kerran Jumalan edessä!

Sitä odotellessasi voisit miettiä, miten synti on sinut saanut valtaansa?

• Tammi2
        jos olet pyhä kirjoitti:

Muistathan Matti E. S.
        Vastaat näistä valheistasi Lutherista kerran Jumalan edessä!

Sitä odotellessasi voisit miettiä, miten synti on sinut saanut valtaansa?

Room.3:23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla,siinä on perisynnin seuraus.
        Seuraus tuli voimaa syntiin lankeemuksen seruauksena.

• hyujnjkiu
        Tammi2 kirjoitti:

Room.3:23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla,siinä on perisynnin seuraus.
        Seuraus tuli voimaa syntiin lankeemuksen seruauksena.

Todistappa tuo Jumalan tai Jeesuksen Omalla Sanalla???

Ellet siihen pysty, niin olet todistanut Jeesusta vastaan herraas palvellen.
        Jumalan Valtakunnassa ei ole syntiä eikä perisyntiä joten Jumalan Valtakunnan kaltaiset lapset ovat Jeesuksen Oman Sanan mukaan synnittömiä ja syntiä ja perisyntiä on vain sitä harhaoppia levittävillä.

Jeesuksen Oma Sanaa:
        Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
        Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
        Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

• No,tietenkin

luterilaisuus perustuu synnintunnossa rypemiseen

• Ehkäpä,
      • Mr....

Tässä pieni otanta Esko Valtaojan luennosta. Irrallinen lause mutta jotenkin niin asiaa kuvaava.

"Vai olemmeko ihan pihalla? Edessämme saattaa olla tosi outoja juttuja."

• -Make-
        Mr.... kirjoitti:

Tässä pieni otanta Esko Valtaojan luennosta. Irrallinen lause mutta jotenkin niin asiaa kuvaava.

Perisynti on raamatusta peräisin oleva opetus. Se oli kirkossa jo ennen Lutheria. Synnintunto on se joka auttaa ihmisen kohti Vapahtajaansa. Synnissä rypeminen on jtn ihan muuta.

http://gladiumspiritus.blogspot.com/search/label/Perisynti

• Mr....

• Onneks!
        Mr.... kirjoitti:

ei sentään niin pihalla, kuin Raamatun myytit kirjanneet

• raamatun tietoa
        -Make- kirjoitti:

Perisynti on raamatusta peräisin oleva opetus. Se oli kirkossa jo ennen Lutheria. Synnintunto on se joka auttaa ihmisen kohti Vapahtajaansa. Synnissä rypeminen on jtn ihan muuta.

http://gladiumspiritus.blogspot.com/search/label/Perisynti

Osoita tuo väitteesi Jumalan tai / ja Jeesuksen Omalla Sanalla?

Ellei "perisynti" sanaa ole Heidän Omalla Sanalla raamatussa niin annat väärää todistusta!

--

Ja huomaa, että todistat herraasi epäjumalana palvellen Jeesuksen valehdelleen kun Hän Omalla Sanalla todisti, että lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia ja Jumalan Valtakunnassa ei raamatun mukaan ole syntiä tai perkeleen perisyntiä!

Olet ilmeisesti Jeesuksen kieltäjä!!!
        =============================

Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

• taas vahvistui

Valtaoja ei tiedä, mitä tapahtui, mutta teoria on kiehtova.
        Se ei millään tavalla horjuuta kristillistä uskoani siihen, että kaiken takana on Jumala.
        Hän on sanallaan luonut tämän kaiken.

• mut eri asiaa
        raamatun tietoa kirjoitti:

Ellei "perisynti" sanaa ole Heidän Omalla Sanalla raamatussa niin annat väärää todistusta!

--

Ja huomaa, että todistat herraasi epäjumalana palvellen Jeesuksen valehdelleen kun Hän Omalla Sanalla todisti, että lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia ja Jumalan Valtakunnassa ei raamatun mukaan ole syntiä tai perkeleen perisyntiä!

Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

Tuossa ei ole sanaakaan, joka olisi perisyntiä vastaan.
        Lasten perisynti just sai Jeesuksen sanomaan, että tulisi sallia heidän tulla hänen luokseen.
        Sinäkin siellä koulussa vastustit pojan pääsyä Jeesuksen luo. Hyi, kuinka olit Jeesusta vastaan!

• Niin myös
        taas vahvistui kirjoitti:

Valtaoja ei tiedä, mitä tapahtui, mutta teoria on kiehtova.
        Se ei millään tavalla horjuuta kristillistä uskoani siihen, että kaiken takana on Jumala.
        Hän on sanallaan luonut tämän kaiken.

luterilaisen kirkon usko Raamatun mytologiaan on vahva

”Kristillinen luomiskäsitys perustuu luomiskertomukseen (1. Moos. 1–2). Siinä on myyttisessä muodossa ilmaistu näkemys maailman synnystä ja ihmisen paikasta tässä kokonaisuudessa

http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Luoja

• -t- T -t-
        mut eri asiaa kirjoitti:

Tuossa ei ole sanaakaan, joka olisi perisyntiä vastaan.
        Lasten perisynti just sai Jeesuksen sanomaan, että tulisi sallia heidän tulla hänen luokseen.
        Sinäkin siellä koulussa vastustit pojan pääsyä Jeesuksen luo. Hyi, kuinka olit Jeesusta vastaan!

muuten hyvä mutta kenelläkään ei ole oikeutta asettaa itseään Jumalan ja Jeesuksen Sanan yläpuolelle.
        Jokainen sana raamatussa joka ei ole Jumalan tai Jeesuksen Omaa Sanaa ei ole Heidän Sanaa vaan herra epäjumalan sanaa.

Jumalan ja Jeesus ei ole perisynti saanaa käyytäneet vaan se on herraa epäjumalana palvelevien harhaoppi. Sen harhaoppin opettajajat ja uskovat pilkkaavat Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä Heidän Pyhässä Nimissä sillä on kiellettyä antaa väärää todista tai/ja lisätä Heidän Sanaan herra epäjumalan sanoja:

5Moos 12:32. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
        Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

Ei Jumala ole tehnyt raamattua saatanalliseksi vaan saatana ja saatanan palvelijat! Jumala on meille selvä ja ristiriidattomasti oikeaoppinen Jumala joka ei sanaansa noin saatanallisesti meille kertoisi joten jokaiselle Jumalaa ja Jeesusta sielussaan pitävän tulisi huomata piilosaatanallisuuksien jumalattomuudet.
        2.Korinttolaiskirje:
        11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        11:15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• -Make-
        raamatun tietoa kirjoitti:

--

-Nimimerkillä raamatuntietoa-
        Tekstiyhteys paljastaa sen, että Jeesus tarkoitti sillä sitä asennetta mikä tulee olla. Lapsi uskoo vilpittömästi. Lapsilla on perisynti myös, koska he ovat aadamin jälkeläisiä. Siksi Luterilainen kirkko kastaa myös lapset.

• ghnjivkaw
        -Make- kirjoitti:

-Nimimerkillä raamatuntietoa-
        Tekstiyhteys paljastaa sen, että Jeesus tarkoitti sillä sitä asennetta mikä tulee olla. Lapsi uskoo vilpittömästi. Lapsilla on perisynti myös, koska he ovat aadamin jälkeläisiä. Siksi Luterilainen kirkko kastaa myös lapset.

Oletko lukenut raamatusta tiedon, ettei raamatussa olevaan tietoon saa lisätä tai ottaa pois?
        Jos niin tekee, niin asettaa itsensä Jumalan ja Jeesuksen Sanan yläpuolelle niinkuin herra (epä)jumalaa palvelevat tekee.
        Sinulla on oikeus uskoa niinkuin tahdot, lapsiakin tappaneen rikollisen herraan (epä)jumalana mutta muista että rikollista palvellevana olet itse vastuussa kohtalostasi. Myllynkiviä on tarjolla kaikille niitä tahtoville!

Tietoa sinulle;
        Laille kuuliaisille Jeesus sanoi:
        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Huomaa, että Jeesus ei antanut kaste oikeutta rikollisille vaan Jumalan ja Jeesuksen Lakia noudattaville. Joten luterilaisten lapsikasteen antaa omia uskovaisia tappanut rikollinen Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä pilkaten!

Rikolliset, omia uskovaisia tappaneet ei ole pitäneet Jumalan ja Jeesuksen Lakia joten lainrikkojan herraa uskovilla voi olla vaikeaa:
        Matteus 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

Raamatussa on Jumalan Moosekselle antama Laki jonka Jeesus vahvisti. Harhauttaja opettaa herransa oppeja tästä itse huomaat miten rikollinen toimii... esimerkki:
        Luder/Lutherin katekismus; ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.
        Jumalan Mooseksella antama sama tieto on näin:
        (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

”Älä anna väärää todistusta”
        Siis herraa (epä)jumalana palvelminen on Jumalan ja Jeesuksen antaman Lain vastainen rikos.

• -t- T -t-

Jumalan ja Jeesus ei ole perisynti saanaa käyytäneet vaan se on herraa epäjumalana palvelevien harhaoppi. Sen harhaoppin opettajajat ja uskovat pilkkaavat Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä Heidän Pyhässä Nimissä sillä on kiellettyä antaa väärää todista tai/ja lisätä Heidän Sanaan herra epäjumalan sanoja:

5Moos 12:32. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
      Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

Ei Jumala ole tehnyt raamattua saatanalliseksi vaan saatana ja saatanan palvelijat! Jumala on meille selvä ja ristiriidattomasti oikeaoppinen Jumala joka ei sanaansa noin saatanallisesti meille kertoisi joten jokaiselle Jumalaa ja Jeesusta sielussaan pitävän tulisi huomata piilosaatanallisuuksien jumalattomuudet.
      2.Korinttolaiskirje:
      11:15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Jeesuskin on Raamatun mukaan ihmisen kaltaiseksi, syntiseksi syntynyt.

Jeesus myös aneli syntejään anteeksi:

Hep. 5:2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
      3.ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
      7. Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
      8. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,

• Niin,

Jeesus rukoili itseään pelastamaan itsensä

39 Hän meni vähän kauemmaksi, heittäytyi kasvoilleen maahan ja rukoili: "Isä, jos se on mahdollista, niin menköön tämä malja minun ohitseni. Mutta ei niin kuin minä tahdon, vaan niin kuin sinä."
        40 Hän palasi opetuslasten luo ja tapasi heidät nukkumasta. Silloin hän sanoi Pietarille: "Ettekö te edes hetken vertaa jaksaneet valvoa kanssani?
        41 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen. Tahtoa ihmisellä on, mutta luonto on heikko."
        42 Hän meni taas etäämmäksi ja rukoili toistamiseen: "Isä, ellei tämä malja voi mennä ohitseni minun sitä juomatta, niin toteutukoon sinun tahtosi."
        43 Palatessaan hän tapasi taas opetuslapset nukkumasta, sillä uni oli alkanut painaa heidän silmiään.
        44 Hän jätti heidät siihen, meni taas kauemmaksi ja rukoili kolmannen kerran samoin sanoin.
        45 Sitten hän tuli opetuslasten luo ja sanoi heille: "Yhäkö te nukutte ja lepäätte? Hetki on tullut. Ihmisen poika annetaan syntisten käsiin

Athanasioksen tunnustus:

Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra…

Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin

• -t- T -t-

usko rikollisen herra epäjumalan sanaan!
        ================================

Tee parannus.

• -t- T -t- kirjoitti:

usko rikollisen herra epäjumalan sanaan!
        ================================

Tee parannus.

Raamatusta Jeesuksen sanat ja pidät niitä epäjumalan sanoina?

• -t- T -t-
        Pe.ku kirjoitti:

Raamatusta Jeesuksen sanat ja pidät niitä epäjumalan sanoina?

se tulkinta on herra epäjumalan palvelijoiden tulkintaa!!
        samalla tavalla tulkittua kuin esim. älä tapa käsky, herra epäjumalan palvelijoiden pitää tappaa kun herra käskee ja Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen mielipidettä ei uskota uskovaisten keskuudessa vaan omia uskovaisiakin tappavat noitarovioillakin...

• -t- T -t-

Jeesuskin on Raamatun mukaan ihmisen kaltaiseksi, syntiseksi syntynyt.
        ####
        Kaikki, ihmiset syntyvät Jumalan Valtakunnan kaltaisina, synnittöminä; Jumalan valtakunnassa ei ole syntiä eikä perisyntiä.
        ####

Hep. 5:2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
        3.ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
        ####
        Jeesus sovitti kärsimyksellään syntiin pakotettujen synnit. Ja itsensä toisten syntien puolesta antaneena ilmaisee lähimmäisen rakkaudella Isänsä Tahdon toisten syntien sovituksen itselleen ottaneena.
        Jeesus ei sovittanut syntiin toisia pakottavien syntejä. Jos Jeesus olis kaikki synnit sovittanut (niinkuin harhauttaja opettaa) niin Hänen ei olis tarvinnut Jumalan Moosekselle antamaan Lakia vahvistaa.
        ####

7. Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
        ####
        En tiedä onko "pelko" oikea suomennos tai tulkinta asiasta...
        ####

####
        Kärsi toisten puolesta, syntiin pakotettujen puolesta, niiden jotka eivät olleet kuuliaisia Jumalan Moosekselle antamalle Laille; maallisten herrojen pakottamina heidät pakotettiin syntiin... esim. sotilaat rikkomaan älä tapa käskyä rintamalla... jos joku ei tappanut vihollisia niin kieltäytyjä ammuttiin omia toimesta... Jeesus sovitti tappamaan pakotetun synnin...
        ####

• Tammi2
        -t- T -t- kirjoitti:

Jeesuskin on Raamatun mukaan ihmisen kaltaiseksi, syntiseksi syntynyt.
        ####
        Kaikki, ihmiset syntyvät Jumalan Valtakunnan kaltaisina, synnittöminä; Jumalan valtakunnassa ei ole syntiä eikä perisyntiä.
        ####

####
        Jeesus sovitti kärsimyksellään syntiin pakotettujen synnit. Ja itsensä toisten syntien puolesta antaneena ilmaisee lähimmäisen rakkaudella Isänsä Tahdon toisten syntien sovituksen itselleen ottaneena.
        Jeesus ei sovittanut syntiin toisia pakottavien syntejä. Jos Jeesus olis kaikki synnit sovittanut (niinkuin harhauttaja opettaa) niin Hänen ei olis tarvinnut Jumalan Moosekselle antamaan Lakia vahvistaa.
        ####

####
        En tiedä onko "pelko" oikea suomennos tai tulkinta asiasta...
        ####

####
        Kärsi toisten puolesta, syntiin pakotettujen puolesta, niiden jotka eivät olleet kuuliaisia Jumalan Moosekselle antamalle Laille; maallisten herrojen pakottamina heidät pakotettiin syntiin... esim. sotilaat rikkomaan älä tapa käskyä rintamalla... jos joku ei tappanut vihollisia niin kieltäytyjä ammuttiin omia toimesta... Jeesus sovitti tappamaan pakotetun synnin...
        ####

Muodoltaan kuin ihminen,mutta ilman syntiä. Muuten ei sovitus olisi ollut mahdollinen.

• 76tgyu
        Tammi2 kirjoitti:

Muodoltaan kuin ihminen,mutta ilman syntiä. Muuten ei sovitus olisi ollut mahdollinen.

Jeesus on synnitön vaikka kristinusko oppeineen salakavalasti tekee Hänestä muka syntistä. Esim. kaste asiassa Jeesuksen mukaan kastamattomuus ei johda ketään kadotukseen vaan he jotka eivät tottele, usko, noudata Jumalan ja Jeesuksen Lakia joutuvat syntisinä rikollisina manalaan! Ja Jeesus ei ole antanut kastamisen oikeutta rikollisille vaan omille opetuslapsille jotka myös sai lahjan parantaa sairaita ja siihen ei rikollisen valeoptuslapset pysty.

• -t- T -t-

Jeesuksen synnistäjille tiedoksi, että synnittömän synnistäminen on vakava rikos ja jos synnistämisen kohteena on Jeesus niin toivoisin paatuneimmankin ymmärtävän mitä väärän todistuksen antaminen on!

Perisyntiä ei ole Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen taholta ilmoitettu olevan ja raamatussa on Jeesuksen todistus että jokainen syntyy Jumalan Valtakunnan kaltaisena, synnittömänä ja perisynnittömänä joten se perisynti on herra epäjumalaa palvelevilla ja häntä palvelemaan harhautetuilla sekä häneen uskovilla.

Perisynti, kummi, lapsikaste, hätälapsikaste jne jne jne.. eivät ole Jumalan, Jeesuksen tai Pyhän Hengen Sanoja vaan herra epäjumalan epäjumalallisuutta.
      Raamatun Jumalan ja Jeesuksen Sanaa ei tule lisätä tai ottaa pois tietoa! Sen verran herra epäjumalaakin palvelevien pitäsi Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Hengeä kunnioittaa.

VT:
      UT:

2.Korinttolaiskirje:

• empä oikein tiiä

Yleensä herran sekaantumista omaan naimisissa olevaan äitiinsä saatetaan pitää syntinä?
        Mielestäni kolminaisuusopin mukaan Jeesus siitti itse itsensä

Athanasioksen tunnustus:
        Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra…

• -t- T -t-
        empä oikein tiiä kirjoitti:

Yleensä herran sekaantumista omaan naimisissa olevaan äitiinsä saatetaan pitää syntinä?
        Mielestäni kolminaisuusopin mukaan Jeesus siitti itse itsensä

Athanasioksen tunnustus:

uskossa uskotaan ja usko ei ole koskaan tietoa

• Joo,
        -t- T -t- kirjoitti:

uskossa uskotaan ja usko ei ole koskaan tietoa

Eikä kukaan ihminen ei tiedä Pelastumisestaan. Eikä toiset ihmiset voi toista ihmistä tuomita kadotukseen.

• heh!!!
        Joo, kirjoitti:

Eikä kukaan ihminen ei tiedä Pelastumisestaan. Eikä toiset ihmiset voi toista ihmistä tuomita kadotukseen.

tuomiokirkoilla on saatanallisuuden pedon oikeudet tappaa omia uskovaisiakin.

Totta, Jumalan Valtakunnan valtaa ei ole ihmisille annettu.
        herra (epä)jumalaa palvelevilla on pedon antama valta ja se näkyy heidän historiassa.
        Raamatun mukaan heidän palkkansa on sen mukainen....

• -t_T_t-

Ovatko uskovaiset lukeneet raamattua?
      ...vai tyytyvätkö he herran opetuksiin...
      Ilmeisesti tietyissä lahkoissa uskotaan/luullaan että vain heidän, oman lahkon synnit on Jeesus sovittanut!

Jeesus sovitti syntiin pakotettujen synnit. Kaikkien kaikkia syntejä Jeesus ei sovittanut kuten monet uskoo.
      Jos Jeesus olis kaikkien kaikki synnit sovittanut niin Hänen ei olisi tarvinnut Jumalan Moosekselle antamaa Lakia vahvistaa.

Perisynti ei ole Jumalan, Jeesuksen eikä Pyhän Hengen oppia. Sen opin keksijä(t) ovat ilmeisesti syntisiä jotka levittää omaa syntiään toisiin mm. pakkokastamalla Jumalan Valtakunnan kaltaisia, synnittömiä lapsia syntiensä kantajaksi ja samalla yrittävät todistaa, että Jumalan Valtakunnassa, jonka kaltaisina lapset syntyvät, olis muka syntiä ja perisyntiä. Siis perisyntiä on vain ja ainoastaa herra (epä)jumalaa jumaloivilla. Ihminen, joka ei ole syntiä tehnyt on synnitön. Olen usein miettinyt pappien vastuuta lasten pakkokastamisen suhteen. Mielestäni ei riitä, että lasten vanhemmat antaa luvan tai haluavat lapsen kasteelle. Usko ja kaste on LAILLA suojattu aikuisen ihmisen henkilökohtainen oikeus. Pappi ei ole Jumalalta tai/ja Jeesukselta saanut lupaa Jumalan, Jeesuksen tai Pyhän Hengen Nimeeen minkään rituaalin suorittamiseen lupaa, ei edes vaikka lapsen vanhemmat sitä tahtoo. Kenelläkään ei ole oikeutta pakottaa lasta lapsia tappaneen rikollisen herran palvelijaksi. Raamatun mukaan Jeesus selvyydellä antaa kastajan oikeudet Jumalan ja Jeesuksen Laille ja opetuksille kuuliaisille opetuslapsilleen oikeuden kastaa seuraajia ja parantaa sairaita. Joten papit ymmärtääkseni toimivat rikollisesti rikollisen kristinuskon tehtävissä.
      Sen lisäksi Jeesus tekee selväksi, että kastettavan on oltava kuuliainen kaikella mitä Hän on opettanut ja käskenyt pitää. Omian uskovaisten tappajan kristinusko ei ole edes älä tapa käskyä pitänyt joten ei pitäs olla papeille vaikea ymmärtää mitä tekevät työkseen!

Onko mahdollista, että Jeesus sovitti myös Aatamin ja Eevankin synnin?
      Jos on, niin väärää todistusta ihmiskunnalle jakavilla on edessään ahdas, hyvin ahdas portti. Kun Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen nimessä luvatta kastaa, Heitä edustaen valkeuden enkeleinä jne. ilman oikeuksia toimivat paljastuvat eksyttäjiksi, valehtelijoiksi, syyttömien murhaajiksi jne, Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimen väärin käyttäjiksi niin ahtaan portin läheisyyteenkään heillä ei ole asiaa. Armon annollekkin on Jumalan Valtakunnalla omat ehdot. Niitä ehtoja ei tuomiokirkotkaa jaa vain Jumalan Valtakunta!

Siis perisynnin asettaminen Jumalan, Jeesuksen tai Pyhän Hengen tahdoksi on rikos. Se on mm. väärän todistuksen antamista sillä Jumalan, Jeesuksen tai Pyhän Hengen Omalla Sanalla sitä ei ole raamatussa. Sen sanan lisäksi kastetta koskien raamattua ei ole Heidän Omana Sanana lapsikaste, hätälapsikaste, kummi sanoja! Esittämällä noita sanoja Jumalan, Jeesuksen tai Pyhän Hengen Nimissä on röyhkeää Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen raakaa pilkkaamista.
      Mitä Jumalan, Jeesuksen tai Pyhän Henki ei ole Omalla Sanallaan Sanoneet ei ole Heidän sanaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      58
      3183
    2. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      6
      2957
    3. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      42
      2926
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      93
      2826
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2688
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2638
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      97
      2610
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      113
      2317
    9. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      54
      2056
    10. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      66
      1941
    Aihe