Kiista sapatista

kolme-enkeliä

jatkuu loppuun asti. Ne jotka palvelevat Herraa pitävät sapatin, mutta Jumalan viholliset puolustavat sunnuntaita. Sapatti on pelastuskysymys silloin kun petovalta pakottaa sunnuntai pedonmerkkiä. Vain ne jotka pysyvät Jeesuksen uskossa ja pitävät sapatin, kaikesta vainosta huolimatta, pelastuvat. Sunnuntain vietto tai edes sapatin vastustaminen vie silloin varmasti kadotukseen.

viha sapattia kohtaan juontaa juurensa luomisesta asti. Paholainen vastustaa kaikkea mikä lähentää meitä Jumalaan ja erityisesti Jumalan lakia ja sen sydäntä, sapattikäskyä. Sapatti paljastaa suhteemme Jumalaan. Se paljastaa miten innokkaita olemme tekemään hänen tahtonsa.

17

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eremith 32

Miksi teidän tätyy vääntää jumalastanne sapatti ja uskostanne Jumala. Eikö teille Jeesuksen Kristuksen Heera Jumala, Isä olekkaan riittävä, jota yksin vain tulisi palvella? Kuitenkin Jumala Isä kaiken luoja, jota Jeesus Kristus nimitti Isäksi, niin Hän oli ainoa josta Jeesus Kristus kertoo evankeliumeissaan, ja Häntä Jeesus kehoittaa opetuslastensa kunnioittamaan, Hänen Palvelevasta rakkaudestaan, Hänen anteeksi-annostaan ja Hänen uhrautumisestaan lähimmäisen pelastamiseksi puutteesta, ja kaiken uhkaavasta hädästä ja murheesta vapauttamiseksi, Jeesus Kristus kehoittaa opetuslapsiaan työskentelemään, aivan niinkuin Hän J..Kristus omalla esimerkillään valaisi Isänsä Jumalan tahtoa.

Mutta te sitä vastoin teette Jeesuksen Kristuksen opin vastaisesti. - Hiillostatte sitä sapattianne toisille, aivankuin teillä ei todellakaan olisi mitään muuta jäljellä uskonelämästänne kuin tuo sapatti, jota kauppaatte kuin ennen vanhaan mustalainen loppuunajaettua hevostaan. Voiko tuota enään missään muodossa sanoa joksikin uskoksi - minusta ei, koska nojataan vain täysin yhteen täysin uskovalle merkityksettömään opin kappaleeseen, jolla ei ole varsinaista merkitystä Jeesuksen Kristuksen Rakkauden elämän-ymmärryksessä joka tähtää tarkoituksen mukaiseen Jumalan palvelukseen: hengellisessä ja Jumalalle uhrautuvassa mielessä.

• 15

Mutta hyvänen aika, Jumalan kunnioittamistahan hänen pyhittämänsä ja siunaamansa sapatin pyhänä pitäminen onkin.

• tarkoitetaan kaiken olevaisen ja olemassaolon perimmäistä perustetta, eikä ihmisen itsensä mieliessään muodostamia jumalankuvia, jokainen ihminen, olkoonpa sapatin- tai sunnuntain-viettäjä, hartain uskovainen tai julkijumalaton ateisti, on täsmälleen yhtä lähellä tai yhta kaukana Jumalasta.

• Ainoastaan EGW kirjojen äärellä voi tuollaisia kummallisia ajatuksia tulla. Ihan norm. nykyaikaisessa ihmiselämässä ja maltillisesti Raamattua tutkien ei millään saa noin synkkiä ja demonisoivia ajatuksia esiin.
      Jumala on Rakkaus ja Jeesus on HYvä! Ei kukaan jaksa noin synkissä mietteissä. Levittäkää sitä jotain oikeaa ja Raamatun lähteistä ennemmin.

Koittakaa kuitenkin jaksaa tuon raskaan oppinne parissa, minä en tuollaisiin höpötyksiin usko. Onneksi "uskonne" ei ole joka mieheen:)

• Herrassa onnellinen

Kuinka niin, raskaan oppinne? Mitä raskasta sapatin pyhänä pitämisessä voi olla; iloa, lepoa, rauhaa Herrassa, ilman yhtään mitään arkipäivän paineita.

• Kutvonen
        Herrassa onnellinen kirjoitti:

Kuinka niin, raskaan oppinne? Mitä raskasta sapatin pyhänä pitämisessä voi olla; iloa, lepoa, rauhaa Herrassa, ilman yhtään mitään arkipäivän paineita.

oppi, jos esim. yksi perheenjäsen pompottaa muuta perhettä sapatinpitonsa ja syömistabujensa kanssa yhteiskunnassa, jossa yleisesti vietetään sunnuntaita lepopäivänä ja saadaan syödä mitä kaupasta löytyy ja itsellä haluttaa. Siinä saattaa joskus joutua se paljon toitettu rakkauskin koetukselle.

• kutvoska
        Kutvonen kirjoitti:

oppi, jos esim. yksi perheenjäsen pompottaa muuta perhettä sapatinpitonsa ja syömistabujensa kanssa yhteiskunnassa, jossa yleisesti vietetään sunnuntaita lepopäivänä ja saadaan syödä mitä kaupasta löytyy ja itsellä haluttaa. Siinä saattaa joskus joutua se paljon toitettu rakkauskin koetukselle.

No siitä vaan muukin perhe pitämään raamatullista lepopäivää ja syömään terveelisesti niin pysyy rakkauskin perheenjäsenten kesken. Miksi pitäisi lauman perässä mennä? "Älä tee niinkuin muut tekevät, vaan tee niinkuin on oikein".

• niin että miksi
        Kutvonen kirjoitti:

Toki hän tiesi kumppaninsa uskonnolliset tavat ja hyväksyi ne ennen kuin meni naimisiin! Miksi hän nyt kääntyisi vastustamaan niitä ja rikkomaan avioliiton rakkautta?

• rakkaus voittaa
        niin että miksi kirjoitti:

Toki hän tiesi kumppaninsa uskonnolliset tavat ja hyväksyi ne ennen kuin meni naimisiin! Miksi hän nyt kääntyisi vastustamaan niitä ja rikkomaan avioliiton rakkautta?

Joskushan aviopuoliso voi löytää raamatullisen totuuden vasta naimisiin mentyään. Mutta oikein tekee, kun seuraa omantuntonsa ääntä vaikka perhe napiseekin Jumalaa vastaan.

• Adventiitti !
        rakkaus voittaa kirjoitti:

Joskushan aviopuoliso voi löytää raamatullisen totuuden vasta naimisiin mentyään. Mutta oikein tekee, kun seuraa omantuntonsa ääntä vaikka perhe napiseekin Jumalaa vastaan.

Paavalin ensimmäinen kirje korinttolaisille

7:10. Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään; 11. mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa. 12. Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö; 13. samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä. 14. Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä. 15. Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole tämmöisissä tapauksissa oruutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut. 16. Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi ? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi ?

• kutvoska kirjoitti:

No siitä vaan muukin perhe pitämään raamatullista lepopäivää ja syömään terveelisesti niin pysyy rakkauskin perheenjäsenten kesken. Miksi pitäisi lauman perässä mennä? "Älä tee niinkuin muut tekevät, vaan tee niinkuin on oikein".

>>>No siitä vaan muukin perhe pitämään raamatullista lepopäivää ja syömään terveelisesti niin pysyy rakkauskin perheenjäsenten kesken. Miksi pitäisi lauman perässä mennä? "Älä tee niinkuin muut tekevät, vaan tee niinkuin on oikein". >>>

Pysyy ilman pitämättä(käskemättä), kun antaa Jumalan rakkauden puhua ja loistaa. Saadaan tehdä hyvää, ilman pakkoa. Jokainen tietää mitä tämä tarkoittaa..

• eremith 32
        Herrassa onnellinen kirjoitti:

sapatti on sinun jumalasi, ja sinulla onkin siten aivan oma tulkitsemasi jumala joka laatii sulle ohjelman miten sinun on lohjottava sohvalla, ja mitä töllötät TV stä. Mutta mm. minulla on sellainen Jumala jota Jeesus Kristus kutsuu "elämän hengeksi", ja "hänessä minä liikun elän ja olen", ja Hän elämän rakkauden ja hyvyyden henki tahtoo, että minä jokaisena päivänä eläisin hänessä, ja niinhän minä olenkin luvannut, että minä Sinussa elämän ja Kaikkeuden suuri ihmeellinen Henki Jumala/Kristus tahdon elää, koska eihän minun ruuminikaan voi elää ilman Sinua. Sinussa minä liikun ja elän, siksi minä haluan "Isä Jumala" elää Sinun ohjeesi mukaan ja täyttää asettamasi ehdot: Tehdä vain hyvää vain, koska Sinä annat kaiken hyvän meille joka päivä, siksi minäkin tahdon tehdä joka päivä hyvää.

"Minun Isäni työskentelee yhäti, ja siksi minäkin teentyötä". Joh.5:17-18. Elämän Henki ei lepää koskaan, ja jos haluamme olla Elämän hengen palveluksessa/Jumalan, niin työskentelemme joka päivä, ja lepäämme ruumiillisen levon tähden silloin kun tunnemme sen tarvitsevan lepoa, päivällä ei todellakaan ole väliä.

• Jumalan Henkeä !
        eremith 32 kirjoitti:

sapatti on sinun jumalasi, ja sinulla onkin siten aivan oma tulkitsemasi jumala joka laatii sulle ohjelman miten sinun on lohjottava sohvalla, ja mitä töllötät TV stä. Mutta mm. minulla on sellainen Jumala jota Jeesus Kristus kutsuu "elämän hengeksi", ja "hänessä minä liikun elän ja olen", ja Hän elämän rakkauden ja hyvyyden henki tahtoo, että minä jokaisena päivänä eläisin hänessä, ja niinhän minä olenkin luvannut, että minä Sinussa elämän ja Kaikkeuden suuri ihmeellinen Henki Jumala/Kristus tahdon elää, koska eihän minun ruuminikaan voi elää ilman Sinua. Sinussa minä liikun ja elän, siksi minä haluan "Isä Jumala" elää Sinun ohjeesi mukaan ja täyttää asettamasi ehdot: Tehdä vain hyvää vain, koska Sinä annat kaiken hyvän meille joka päivä, siksi minäkin tahdon tehdä joka päivä hyvää.

"Minun Isäni työskentelee yhäti, ja siksi minäkin teentyötä". Joh.5:17-18. Elämän Henki ei lepää koskaan, ja jos haluamme olla Elämän hengen palveluksessa/Jumalan, niin työskentelemme joka päivä, ja lepäämme ruumiillisen levon tähden silloin kun tunnemme sen tarvitsevan lepoa, päivällä ei todellakaan ole väliä.

No, Raamatussa ei puhuta mitään sellaisesta, että meidän olisi elettävä ilman viikonpäiväjärjestystä, että meidän ei tarvitse viettää sapattia, tai että saamme ihan itse päättää milloin sapattimme pidämme, että mistähän kohtaa tälläinen löytyy, että saamme ihan huithapelina täällä elellä, että ei tarvitse viikonpäivistä välittää tuontaivaallista, että missähän kohtaa sellainen Raamatussa on ? ! ! !

• kolme-enkeliä

Niin joten sinä saat painua harhoinesi väärien oppien suohosi. Olet kummallinen tekouskova kun puolustat vääryyttä kaikin voimin!

• Tarkatkaa

Huomasitteko mikä ihanalle tuoksuva mainos tuolla yläpalkissa on! Hyvin on pullat uunissa kun on
      sunnuntai-leima. Onkohan se se pedonmerkki sittenkin - - sunnuntaituotteet?

Tässä enkeleille haasteellista ajateltavaa adventti-asian tiimoilta..
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8835113/thread

• Adventisti_777
      • risti-seiska

Entä sitten? Minulla taas on seinilläni kaksikin kalenteria, joissa sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä. Kolmas kalenteri, jossa on sunnuntai viikon toinen päivä. Eri maista matkamuistona tuotuja. Milloinkas niissä maissa mahtavat kristityt pyhäänsä pitää? Vai osuisikohan sapatin kanssa samalle päivälle?

Kirjapainoissahan niitä kalentereja präntätään, mutta sapatti on aina sapattina, olkoon sitten vaikka viikon kolmas päivä sinun kalenterissasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5534
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4114
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3217
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2860
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      287
      1372
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1318
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1229
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1149
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      397
      1136
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      219
      1134
    Aihe