sosiaalitoimisto

,

lupaa tyhjiä,siirtelee papereita työntekijältä toiselle, päätökset kestää viikko jopa kuukausitolkulla!
sen lafkan toiminnassa ei ole mitään kohtuullista, ellet sitten ole maahanmuuttaja....

26

2726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SVERDIURS

      Ikä loppulutkat kitisee,että ruuhkaa.palkkais saatana lisää sossuhuoria sinne ja lopettaisi laman ruokkimisen...ainoa mikä on hyvää niin saa kunnon naurut,kun TYÖNTEKIJÄ TANTAN NIMI ON mÄLLINEN

      • 20

        Olen samaa mieltä.Kun oot ulkolainen,kotiii tuodaan kamoja Askosta,Sotkasta ym.ym.Ja ollaan muka yh-äitejä vaikka ukko ajaa pitsataksia..lapset saa hakea urheiluliikkeestä uusia tavaroita,ettei niitä kiusata!!Voi elämä..
        Pitäs olla maahanmuuttaja tai deeku-notkuis tuolla prisman nurkilla ukkojen ja sen yhen paksun pitkäletti- akan seurana,niin tulis rahaa varmaan automaattisesti...


      • tämä menee
        20 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.Kun oot ulkolainen,kotiii tuodaan kamoja Askosta,Sotkasta ym.ym.Ja ollaan muka yh-äitejä vaikka ukko ajaa pitsataksia..lapset saa hakea urheiluliikkeestä uusia tavaroita,ettei niitä kiusata!!Voi elämä..
        Pitäs olla maahanmuuttaja tai deeku-notkuis tuolla prisman nurkilla ukkojen ja sen yhen paksun pitkäletti- akan seurana,niin tulis rahaa varmaan automaattisesti...

        Eipä saa rehellinen suomalainen mitään ylimääräistä eli harkinnanvaraista tukea nykyään edes välttämättömiin kodinkoneisiin toisin kuin maahanmuuttajat.
        Eipä kannata osallistua tämmöisen valtion ylläpitoon joka ei omistaan huolta pidä.


      • sarasarasa
        tämä menee kirjoitti:

        Eipä saa rehellinen suomalainen mitään ylimääräistä eli harkinnanvaraista tukea nykyään edes välttämättömiin kodinkoneisiin toisin kuin maahanmuuttajat.
        Eipä kannata osallistua tämmöisen valtion ylläpitoon joka ei omistaan huolta pidä.

        itse olen naimissa ulkomaalaisen kanssa joka tekee töitä pitzeriassa.eipä meidän perheeseen vaan sossusta mitään rahaa saa,kaikki mitä ostetaan ostetaan omalla rahalla
        eiköhän niitä sossupummia löydy niin suomalaista kuin ulkomaalaisista.
        ja tehkää ilmoitus jos tiedätte kuka huijaa niin minä ainakin teen.


      • kokemalla tietää
        20 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.Kun oot ulkolainen,kotiii tuodaan kamoja Askosta,Sotkasta ym.ym.Ja ollaan muka yh-äitejä vaikka ukko ajaa pitsataksia..lapset saa hakea urheiluliikkeestä uusia tavaroita,ettei niitä kiusata!!Voi elämä..
        Pitäs olla maahanmuuttaja tai deeku-notkuis tuolla prisman nurkilla ukkojen ja sen yhen paksun pitkäletti- akan seurana,niin tulis rahaa varmaan automaattisesti...

        Herranen aika, muuta jonnekin ja kokeile käytännössä. Kaikki meillä oleva on matkittu jostain, niin että mee vaikka Ruotsiin.


      • luuseriko?
        tämä menee kirjoitti:

        Eipä saa rehellinen suomalainen mitään ylimääräistä eli harkinnanvaraista tukea nykyään edes välttämättömiin kodinkoneisiin toisin kuin maahanmuuttajat.
        Eipä kannata osallistua tämmöisen valtion ylläpitoon joka ei omistaan huolta pidä.

        Niin että elät toisten siivellä vai? Toiset maksavat puolestasi vai


    • kansalaisen valinta

      Ei sen ole tarkoituskaan olla mikään kiva paikka jossa palvellaan. Mitä räkäsempi asiakaskokemus sitä parempi on veronmaksajien kannalta. Toivottavasti palkkaavat sinne tosi K*päitä ja panttaavat päätöksiä pitkään yli lakisääteisten määräaikojen. Saatte sitten itkeä kun ei rahaa niin helpolla saakkaan.

    • Yhden puolesta

      Hankala ei nyt taida ymmärtää itsekkään mitä yllä tuli sanottua.....se joka toiselle kuoppaa kaivaa se siihen itse lankeaa.

      • viimekätinen etuus

        Joutuu itsekin tulonsiirtoautomaatin asiakkaksi, mikäli uskaltaa todeta, ettei asiointi saa olla liian houkuttelevaa?? Kyllä me vielä onneksi elämme yhteiskunnassa, jossa jokaisen normaalin ihmisen velvollisuus on elättää itsensä. Niitä varten, jotka eivät siihen kykene löytyy yhteiskunnastamme useitakin kansaneläkelaitoksen hallinnomia sosiaalisia tulonsiirtoja (esim. työttömyys- ja sairauspäivärahat). Turhan usein unohtuu, että kunnan sosiaalitoimessa on kyse viimesijaisesta tuesta, joka ei ole tarkoitettu pysyväksi. Usealla sosiaalihuollon asiakkaalla on valitettavasti ongelmia mm. menojensa hallinnassa, mihin ei auta rahan jakaminen vaan kouluttaminen siihen, että saa rahansa riittämään.


      • fdfdfdfff

        sepä se , kun on tullu maksettua iätajat veroja yms. maksuja jotta olisi tuki taattu mikäli tarpeen joskus tulee , suomalaiselle pitäisi tulla automaattisesti tarvittaessa kun kerran tilanne tutkittu,siksi perustulo olisi hyvä jotta se alakerran mummokin saisi leipää kun ei kehtaa apua hakea, siihen kait perustuukin,sääli vaan jotta tositarvitsijat ja maan rakentajat hylätään kylmästi kun jokin koettelee , ja jotku ilmeisesti vielä katteellisia näille avun saajille kirjoituksista päätellen .


    • Pohjasakka

      jepjep... tais tuo edellinen kannanotto olla itse sossun työntekijältä.... hyvähän se on niiden, joilla sitä rahaa on...
      Keravan sossu on kyllä pahin persereikä mihin olen törmännyt matkan varrella, ne ei tunne sanaa "harkinnanvarainen" tai "ennalta ehkäisevä".... hakijan yksilöllistä elämäntilannetta ja kriisejä siellä ei oteta huomioon...

      • Intervention tarve??

        "hyvähän se on niiden, joilla sitä rahaa on..."

        Kyllä jokainen saa varmasti kaikki rahat haisemaan. Kannattaa opetella sitä, miten rahansa saa riittämään. Valitettavan usein sosiaalitoimistosta tukea hakevilla asiakkailla on samalla myös ongelmia elämänhallinnassaan. Siksi tulisikin ensisijaisesti tehdä sosiaalityötä jossa kartoitetaan asiakkaan elämäntilanne mm. hänen tarpeensa päihdehuollon tai mielenterveyspalveluiden asiakkuuteen. Vasta tämän jälkeen tulisi antaa taloudellista tukea, mikäli asiakas suostuu hänelle tarpeelliseksi todettuihin interventioihin.


      • raitisalkkis minäkin
        Intervention tarve?? kirjoitti:

        "hyvähän se on niiden, joilla sitä rahaa on..."

        Kyllä jokainen saa varmasti kaikki rahat haisemaan. Kannattaa opetella sitä, miten rahansa saa riittämään. Valitettavan usein sosiaalitoimistosta tukea hakevilla asiakkailla on samalla myös ongelmia elämänhallinnassaan. Siksi tulisikin ensisijaisesti tehdä sosiaalityötä jossa kartoitetaan asiakkaan elämäntilanne mm. hänen tarpeensa päihdehuollon tai mielenterveyspalveluiden asiakkuuteen. Vasta tämän jälkeen tulisi antaa taloudellista tukea, mikäli asiakas suostuu hänelle tarpeelliseksi todettuihin interventioihin.

        On myös tärkeää olla raitis! Raittilla rahaa riittää retkiin! Kanntattaa hakea apua ajoissa. Minäkin sain! Nyt jo 5 vuotta raittiina. Hyvä olla!


      • myösraitis
        raitisalkkis minäkin kirjoitti:

        On myös tärkeää olla raitis! Raittilla rahaa riittää retkiin! Kanntattaa hakea apua ajoissa. Minäkin sain! Nyt jo 5 vuotta raittiina. Hyvä olla!

        Onnittelut!


    • Patte

      Näinäpäivinäkin asiat taitavat olla yhtä huonosti elleivät jopa huonommin keravan sosiaalitoimistossa? Itse sain kylmää kyytiä sosiaalipäivystyksessä koska omistan koiran. Valitsen kuulema koiran oman hyvinvointini edelle kun tämän äkillisesti sairastuessa vein sen eläinlääkäriin saamaan hoitoa minkä vuoksi jäin itse heti alkukuusta täysin rahattomaksi. Koiraa, tai muitakaan lemmikkejä, ei näemmä saa sosiaalitoimiston mukaan työtön omistaa.

      • Hyvinvointivaltio

        Aivan uskomatonta tuokin. Ja kaikki soliaaliavustusta tarvitsevat eivät ole päihde- tai mielenterveysongelmaisia, itse olen opiskelija eikä minulla todellakaan ole ongelmia rahan käytön suhteen, minulla ei vain satu olemaan säästöjä, joilla elää nuoren ikäni takia, eikä mahdollisuutta asua vanhempieni luona tai saada heiltä auttavaa kättä. Opiskelen, jotta saisin ammatin, jossa työtä riittää enkä olisi aina siellä sossun jonossa. Haen töitä koulun ohelle urakalla, mutta millä elän kunnes työtä löydän ? En ole oikeutettu opintotukeen, opintolaina päätös venyy ja venyy ja pientä ihmistä juoksutetaan luukulta toiselle eikä mitään tapahdu... Mutta annas kun lopetat opiskelun ja et tee yhtikäs mitään tai edes yritä, niin kyllä rahaa tungetaan ovista, ikkunoista ja tuuletusluukuista.


      • epäinhimillistä!

        Ikävä kuulla tuo sosiaalitoimiston asenne sinua ja lemmikkiäsi kohtaan! Suorastaan kiukuttaa! Ymmärtäisin asenteen vielä jotenkin, jos pitäisit useampaa koiraa.

        Sitäpaitsi lemmikki voi olla vähäosaisen ainoa kaveri. Se tuo säännöllisen elämänrytmin, pakottaa liikkumaan ja antaa iloa elämään. Koira on inhimillinen, kivun tunteva siinä missä ihminenkin ja siitä on pidettävä huolta. Sanoivatpa sosiaaliviranomaiset mitä tahansa, teit Patte ihan oikein kun veit koirasi eläinlääkärille.
        Niin olisin itsekin sinuna tehnyt.

        Toivottavasti, joku sosiaalitoimistosta lukee tämän, sillä siellä olisi suhtautumista vähäosaisten lemmikkien pitämiseen tarkistettava! Lemmikki ole turhake missään nimessä ja kun sen on hankkinut, jo Eläinsuojelulakikin velvoittaa pitämään siitä huolta.


    • olen itte liikuntarajoitteinen,ei mitään peijas takseja (ei muuten pääse)makseta,eikä sairaala laskuja,eikä lääkkeitä...ym.ei jaksa valittaa enempää,pikku eläkkeestä yritän maksaa kaikki(peijaksessa on pakko käydä)

      • Maksukatot

        Vuotuisen lääkekaton täyttymistä seuraa KELA puolestasi ja sen jälkeen kun omavastuuosuus (610€/kalenterivuosi) on täynnä, maksat jokaisesta reseptilääkkeestä 15€.

        Taksikyyteihin pyydät lääkäriltä taksilapun, jonka näytät taksissa.
        Omavastuu on 14,25 € suunta ja vuotuinen omavastuukatto on 242,25 €, jonka jälkeen saat postissa ilmaisen kulkukortin sairasmatkoillesi.
        Jos käytät julkisia kulkuvälineitä hoitokäynneilläsi, saat matkoistasi korvausta täyttämällä matkakorvaushakemuksen Kelaan. Korvauslomakkeita saat Kelasta.

        Hoitomaksukatto (lääkärikäynnit, polikklinikkakäynnit, hoitomaksut) on muistaakseni noin 670 €/kalenterivuosi, jonka jälkeen maksat vain polilla käynneistäsi.

        Maksukattorajat muuttuvat vuosittain.

        Älä jätä sinulle kuuluvia etuisuuksia hakematta! Niitä ei kukaan sinun puolestasi hae jos et itse sitä tee! Ymmärrän kyllä miten vaikeaa se voi olla, kun on huonovointinen ja väsynyt. Olen sen itse kokenut .
        Jos et ymmärrä jotain - tilaa Kelasta aika neuvontaan ja kysy epäselvät asiat vaikka kymmeneen kertaan, niin pitkään kun ymmärrät ja osaat toimia!
        Voimia sinulle!


    • Eläke.92

      Kaikkea sitä sossusta haetaankin... Eikös Kelalla ole lääkkeissä kattona 610 £. Matkoissa omavastuu on 14,25 € suunta taksilla ja tietääkseni katto on 242,25 €. Itsellä tulleet molemmat katot vastaan vuosittain. Pienestä eläkkeestä onneksi jäänyt jouluksi aina enemmän!

    • dagga

      Keravan fatassa on lähinnä töissä paskiaisia jotka tekevät kaikkensa jotta avuntarvitsijalla menisi vielä huonommin.Ja se on käsittämätöntä että he saavat rikkoa lakia jatkuvasti.

    • kikki 2

      Totta.Monet vanhukset esimerkiksi eivät esimerkiksi halua mennä sinne nöyryytettäväksi vaan lainaavat tai kerjäävät mieluummin sukulaisiltaan.Keravan sosiaalitoimi ei todellakaan toimi !

    • pihvisydän

      Keravan fattaan on pesiytynyt duuniin paskatappeja joita ilkeämpiä olentoja saa etsiä pitkään.

    • torjuntavoitto

      On tarpeeksi ankeeta jo muutenkin ajautua oleilemaan pienellä fattarahalla,mutta keravalla ne haluaa vielä potkia päähän.Outoa viranomaistouhua.( Näistä keravan sosiaaliviraston alituisista väärinkäytöksistä kantsii ottaa yhteyttä sosiaaliasiamieheen,puh:09 - 87183015 )

    • Autoonmuuttava

      Kyllä tuo keravan sossu on p*ska.. muutettiin juuri töiden perässä, miehellä oli työpaikka, ja se sitten 2 vko:n jälkeen loppui, kun firma menetti kohteita.. joten uusimmille potkut.

      No sossuun.. ekana kuukautena ei tullut edes päätöstä.. saatiin se vasta seuraavassa kuussa.. no maksettiin 2kk laskut.. ei siinä sitten kysyttiin sossusta missä oli vuokran osuus.. no se olisi pitänyt kuulemma maksaa omasta 408e/kk.. joka meni kokonaisuudessaan puhelinlaskuun, kun joutunut soittamaan erivirastoihin joka sekin onnaika kivan hintaista. Ei siinä.. sossu lupasi seuraavassa (tässä kuussa) maksaa tilille myös vuokran.. no hakemus jätettiin jo edellisen kuun puolella kiireellisenä (jolloin päätös tultava samana tai viim. Seuraavana päivänä), sitten se lisäselvitys rumba.. piti viedä uudestaan kaikki laput.. kesäkuun tiliotteet (jotka siis toimitettu heinäkuussa), ja selvitys miksi en ole työtön työnhakija (joka hakemus voimassa 6kk ja tarkistaessa oli viekäkin), sekä joku selvitys mikä oli toimitettu.. isännän raivottua puhelimitse perjantaina sinne jollekkin horolle, sanoi että kaikki liitteet on (mitään siis ei toimitettu koska ne sielä jo oli.. ja 2vko aikaisemmin ne ei sielä olleet, ja nyt mystisesti löytyivät..) ja heti kun työntekijä tulee niin hakemus käsitellään.. no tänään odotettu ja soitettu koko päivä.. kukaan vastaa puheluihin.. vuokra 3kk ajalta maksamatta, ja huomenna aletaan sitten muuttamaan pois koska vuokrat piti olla viime perjantaina maksettu.. ja tänään piti tulla rahaa..

      Et hyvin toimii Keravan sossu, ensisijainen tehtävähän sossulla on turvata asuminen.. no.. meiltä meni asunto sossun pellelyn takia.. nyt muutetaan autoon ja toivotaan että löydetään kämppä jostain ja vuokran antaja ei tajua katsoa onko vuokra velkaa. Tästä sitä tulee n. 2500e..

    • 7030

      Mikään ei ole niin viisas kuin virkamies. Ja me maksetaan niiden palkka.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10142
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2934
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      192
      2747
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1556
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe