Turvotusta...Taas!!!

will@

Mua vaivaa sellainen jatkuva mutta kuitenkin ajoittainen(?!?!) ongelma, että turpoan hirveän herkästi kaikesta mahdollisesta. En tarkoita vatsan turvotusta ilmasta vaan nesteen kertymistä. Tän huomaa iahn siitä, että vaatteet puristaa reisistä saapikkaat pohkeista - vaikka toki se huomaa ihan omin silminkin. Salmiakki ja lakritsi on tosi paha, mut sitten myös moni muu: xylitol-karkit, mansikat, maitotuotteet yms.

Onko kukaan muu huomannut samanlaista? Mistä se voi johtua?

Syön koko ajan kuitenkin tietyn määrän ruokaa per päivä, ettei siitä ole kyse, että kun syö vähän enemmän, niin ruoka sitoisi nestettä, sillä elimistöni on kyllä tottunut ruuan saamiseen.

7

1059

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22t

Olen kuullut että veden juominen auttaa turvotukseen.... mene ja tiedä. Mut syy varmasti löytyy paljolti huonoista ruokatottumuksista. Muista syödä :)

• Myös esimerkiksi seisomatyö vaikuttaa mm. jalkojen turpoamiseen. Mutta ratkaisua en oikein keksi muutakuin nestetasapainon ylläpitäminen:D

• will@
        sfinski80 kirjoitti:

Myös esimerkiksi seisomatyö vaikuttaa mm. jalkojen turpoamiseen. Mutta ratkaisua en oikein keksi muutakuin nestetasapainon ylläpitäminen:D

Muuten ihan hyvä, mutta juon tosi paljon päivässä teetä, ihan litroja... Olen istumatyössä... Että silleen! Onko teillä samanlaisia ongelmia?

• lizzzzzzz
        will@ kirjoitti:

Muuten ihan hyvä, mutta juon tosi paljon päivässä teetä, ihan litroja... Olen istumatyössä... Että silleen! Onko teillä samanlaisia ongelmia?

Minulla on juuri sama ongelma!!! Esimerkiksi viikonloppuna painoni oli 51.5 kg ja nyt aamulla 52 kg, vaikka olen syönyt tänä välinä todella vähän (1000-1200 kcal/pvä) ja kuunnellut kurnivaa vatsaani. Purkkaa (xylitol) syön kyllä paljon, ja olen huomannut, että se kyllä edes auttaa ihan mukavasti tuota nesteen kertymistä. Kuvottavaa! Jalkoja puristaa ja sormet kuin kiristävät makkaran kuoret perse pursuaa 25-tuumaisista farkuista...Arghh ja hyi *elvete!

Aina turvotusperiodin jälkeen paino saattaa tipahtaa miltein kilon yhdessä yössä - kiitos järkyttävän nestekertymän!

• will@
        lizzzzzzz kirjoitti:

Minulla on juuri sama ongelma!!! Esimerkiksi viikonloppuna painoni oli 51.5 kg ja nyt aamulla 52 kg, vaikka olen syönyt tänä välinä todella vähän (1000-1200 kcal/pvä) ja kuunnellut kurnivaa vatsaani. Purkkaa (xylitol) syön kyllä paljon, ja olen huomannut, että se kyllä edes auttaa ihan mukavasti tuota nesteen kertymistä. Kuvottavaa! Jalkoja puristaa ja sormet kuin kiristävät makkaran kuoret perse pursuaa 25-tuumaisista farkuista...Arghh ja hyi *elvete!

Aina turvotusperiodin jälkeen paino saattaa tipahtaa miltein kilon yhdessä yössä - kiitos järkyttävän nestekertymän!

Just näin!!! Painan itse noin 42 kg, mutta turvotus saattaa nostaa sen helposti sinne lähes 44 kg. Ja sitten se saattaa just tipahtaa yhdessä yössä takaisin sinne oikeille lukemille. Pahinta turvotuksessa on just se, kun vaatteet ei mee päälle ja ei oo ihan täyttä varmuutta, että onko se neste sitten kuitenkin läskiä, vaikka järki sanookin toista. Ei kukaan laihdu kahta kiloa yhdessä yössä!

• lizzzz
        will@ kirjoitti:

Just näin!!! Painan itse noin 42 kg, mutta turvotus saattaa nostaa sen helposti sinne lähes 44 kg. Ja sitten se saattaa just tipahtaa yhdessä yössä takaisin sinne oikeille lukemille. Pahinta turvotuksessa on just se, kun vaatteet ei mee päälle ja ei oo ihan täyttä varmuutta, että onko se neste sitten kuitenkin läskiä, vaikka järki sanookin toista. Ei kukaan laihdu kahta kiloa yhdessä yössä!

Eilen söin normaalisti 1700-1800 kcal, ja paino precis sama kuin eilen... Hmm... Toivottavasti tämä tästä helpottaa. Aioin vähentää purkan syöntiä.

• k

nestettä ja turvotusta poistaa ananas, greippi, selleri ja vihreä tee. Kokeile vaikka se parin päivän ananasdieetti ni huomaat kunika olo kevenee ku nesteet ja turvotus lähtee (kiloissa n. 2-3) ja sen jälkeen jatkat niin kevyesti etteivät ne tule takaisin.. eli kasviksia ja hedelmiä pääosin (ei perunaa, pastaa, riisiä, leipää, rasvoja, lihaa, kalaa) toinen on toi kaalikeitto dieetti, mut laihtumiskuurihan se ei ole, koska poistuu vain nesteet ja turvotus, ei rasva. Mutta tota ananasdieettiä kun kerran viikossa teet niin ei pitäisi turvonnut olo olla, ellet sorru muina päivinä ahmimaan tms xD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      344
      7736
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      79
      5316
    3. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3317
    4. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3295
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      80
      2123
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      156
      1962
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      222
      1891
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      167
      1656
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1578
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      94
      1570
    Aihe