Minusta uskonto on eräänlaista huumetta, joka tietyllä tavalla irroittaa todellisuudesta, eli tavallaan huumaa. Eikä sitä itse huomaa jos on "uskossa", kuten huumeidenkäyttäjälläkin, huumattuna oleminen on se täydellinen euforinen tila. Uskonto yleensä antaa lohdutusta ja kaivattuja vastauksia, vaikka se ei sen paremmin poista ongelmakohtia joihin vastausta haetaan.
Ja miksi uskonnon mukaan vielä eletään? Tämä video sanoo aika hyvin:
-Jos elät 1 minuutin raamatun mukaan, saat palkkioksi 20 dollaria;
-Jos elät 5 minuuttia raamatun mukaan, saat palkkioksi 100 dollaria
-Lopulta jos elät koko elämäsi raamatun mukaan, saat palkkioksi ikuisen taivaspaikan.
http://www.youtube.com/watch?v=ee_KVA9x-GM
Uskonto on oopiumia kansalle
14
329
Vastaukset
- Rompix
Ahne kun olen, niin olisin varmaan sen päivän sinnitellyt ja heti sen jälkeen laittanut normaalit vaatteet päälle ja menny syömään sikaa :)
- ei se semmoista ole
Musiikkihan se sellaista on, uskovaiset ovat arnahdettuja syntisiä jotka elävät tässä maailmassa muiden ihmisten joukossa.
- goddeloos
ei se semmoista ole kirjoitti:
Musiikkihan se sellaista on, uskovaiset ovat arnahdettuja syntisiä jotka elävät tässä maailmassa muiden ihmisten joukossa.
"uskovaiset ovat arnahdettuja syntisiä jotka elävät tässä maailmassa muiden ihmisten joukossa. "
- Mitä jos olet väärässä? Jos syntiä ei olekkaan? goddeloos kirjoitti:
"uskovaiset ovat arnahdettuja syntisiä jotka elävät tässä maailmassa muiden ihmisten joukossa. "
- Mitä jos olet väärässä? Jos syntiä ei olekkaan?"Mitä jos olet väärässä? Jos syntiä ei olekkaan?2
Se olisi samaa, kuin sanoa: Jos vääryyttä ei olisikaan?- goddeloos
Jaakob kirjoitti:
"Mitä jos olet väärässä? Jos syntiä ei olekkaan?2
Se olisi samaa, kuin sanoa: Jos vääryyttä ei olisikaan?"Se olisi samaa, kuin sanoa: Jos vääryyttä ei olisikaan? "
- Synti on sana tai teko jimalaa/jumalia vastaan. Minulla ei ole jumlalaa/jumalia - joten minulla ei ole syntiäkään. Se, että sinä uskot jumalaan ei asiaa muuta!
Ja kyllä minä sinua paremmin osaan erottaa vääryyden johtuen isolta osin juuri jumalattomuudesta. Minun ei tarvitse noudattaa(enkä todellakaan edes tahdo!!) raamatun sanomaa ja varsinkin hyväksyä sen vääryyksiä, julmuuksia ja ristiriitaisuuksia.
- Eo oopiumia
uskonto, mutta usko Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena vapahtajana ei ole uskoa vaan elävä yhteys ja todellisuus Luojan kanssa!
Elävä yhteys ja todellisuus luojan kanssa? Onko siinä todellisuudessa mukavampi elää? Miksi todellisuuteen päästäkseen pitää täyttää päänsä jonkun kirjan tekstillä, kun olet jo valmiiksi todellisuudessa? Voin minäkin laittaa silmät kiinni ja kuvitella olevani vaikka Havaijilla... Onko se joku "kuuma linja", jonka kautta voit kysellä kuulumisia yläkerran ukolta?
Valehteleminen ole teidän sääntöjen mukaan kielettyä?
Ja kun teet niitä kiellettyjä asioita niin ne kait on sitä niinsanottua syntiä, tuohan selittääkin miksi tuota sun taivasta ei näy missään ;) Siellä kun ei ole ketään.
Kun te kaikki hihulit valehtelette päivät läpeensä niin olette niin syntisiä että teidän pomo ei millään kerkeää noita hoitelemaan.
Se taas aiheuttaa näitä maanjäristyksiä kun te kaikki tungette sinne alakertaan niin että Tellus meinaa haljeta.acid_rain kirjoitti:
Elävä yhteys ja todellisuus luojan kanssa? Onko siinä todellisuudessa mukavampi elää? Miksi todellisuuteen päästäkseen pitää täyttää päänsä jonkun kirjan tekstillä, kun olet jo valmiiksi todellisuudessa? Voin minäkin laittaa silmät kiinni ja kuvitella olevani vaikka Havaijilla... Onko se joku "kuuma linja", jonka kautta voit kysellä kuulumisia yläkerran ukolta?
"Elävä yhteys ja todellisuus luojan kanssa? Onko siinä todellisuudessa mukavampi elää? Miksi todellisuuteen päästäkseen pitää täyttää päänsä jonkun kirjan tekstillä, kun olet jo valmiiksi todellisuudessa?"
Juuri se, mitä sanot, todistaa, että et ole todellisuudessa!zippo100 kirjoitti:
Valehteleminen ole teidän sääntöjen mukaan kielettyä?
Ja kun teet niitä kiellettyjä asioita niin ne kait on sitä niinsanottua syntiä, tuohan selittääkin miksi tuota sun taivasta ei näy missään ;) Siellä kun ei ole ketään.
Kun te kaikki hihulit valehtelette päivät läpeensä niin olette niin syntisiä että teidän pomo ei millään kerkeää noita hoitelemaan.
Se taas aiheuttaa näitä maanjäristyksiä kun te kaikki tungette sinne alakertaan niin että Tellus meinaa haljeta."Ja kun teet niitä kiellettyjä asioita niin ne kait on sitä niinsanottua syntiä, tuohan selittääkin miksi tuota sun taivasta ei näy missään ;) "
Muurahainen nousi kekonsa huipulle, katseli ympärilleen ja sanoi: " Ei ole mitään näyttöä Afrikasta! Afrikkaa ei ole olemassa!Jaakob kirjoitti:
"Ja kun teet niitä kiellettyjä asioita niin ne kait on sitä niinsanottua syntiä, tuohan selittääkin miksi tuota sun taivasta ei näy missään ;) "
Muurahainen nousi kekonsa huipulle, katseli ympärilleen ja sanoi: " Ei ole mitään näyttöä Afrikasta! Afrikkaa ei ole olemassa!""Muurahainen nousi kekonsa huipulle, katseli ympärilleen ja sanoi: " Ei ole mitään näyttöä Afrikasta! Afrikkaa ei ole olemassa!""
Siinä oli taas vertauksien vertaus Jaakobilta..
Jos muurahaisilla olisi samantasoinen tekninen laitteisto kuin meillä ihmisillä on niin kyllä muurahaisellekin Afrikka olisi olemassa. Samoin Amerikan mantereet, Aasian maat, Pohjoismaat, Australia ja kaikki eteläisen pallonpuoliskon pikkusaaretkin vielä.
Todennäköisesti pystyisivät havannoimaan lähes yhtä pitkälle kuin mekin nykyään.
- mie vaan
Kateelliset vikisee...ihme kun jotain ärsyttää niin paljon, että toiset saavat elämälleen tarkoituksen ja paljon henkistä hyvinvointia.
Ihanko itse otsikon keksit? - A.
"Ihanko itse otsikon keksit?"
Eiköhän tuo lainaus ole Marxin Karlilta ? - Tsot-tsot
Eipäs nyt halvenneta huumeita vertaamalla niitä uskontoihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082545
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411691Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431315Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2971141Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3161109Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen231063Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571053- 55946
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H12875Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21843