Viherlaakso

asdsd

Olen muuttamassa Espooseen ja minulle on tarjottu asuntoa Viherlaaksosta. Minkälainen alue on? Kannattaako sinne muuttaa? En ole koskaan asunut ylipäätään pääkaupunkiseudulla, joten minulla ei ole mitään hajua mitä on luvassa.

34

13956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Espoo-Olari

      En ole asunut, mutta käynyt usein. Ei snobeja eikä paljon mamuja. Peruslähiö, liikenneyhteydet bussien varassa, sinne vaan, huonompia on paljonkin.

    • mionio

      Viherlaaksossa Rajamännynkuja on osoite jonne ei kannata muuttaa, tai se lähiympäristö.
      Siellä on narkkarien ruiskuvaihto/jakopaikka eli narkit pyörii siinä ympäristössä (kokemusta on) ja ostarilla on pari/kolme räkälää - kulkevat, konttaavat siitä edustalla kulkevalta kävelytieltä (kievarinraittiko se nimi nyt oli).
      Muuten ihan ok vanhahko lähiö.

      • alkuperäinen kysyjä

        Joo, nuo ostoskeskusten ympäristöt on aina ongelmallisia oli kyseessä mikä tahansa kaupunki. Siellä ei yleensä tee mieli viettää liikaa aikaa :D Tuo Rajamännynkuja näyttää olevankin ostoskeskuksen lähellä. Ihan hyvä, jos on muuten ok paikka. Onneksi minun asunto olisi siellä lippajärven rannan suunnalla.


      • Anonyymi

        Paska puhetta. Narkkareita on joka paikassa ja juoppoja. Niistä ei ole täällä sen enempää haittaa kuin muuallakaan.
        Olen asunut usean vuoden ajan Rajamönnynkujalla ja viihdy loistavasti.


    • tannitta

      En suosittele Viherlaaksoa, Itselläni todella huonot kokemukset. Ainakin Viherlaakson ostari on ihan hirvee ja erityisesti Viherkalliontie... Känniset ja narkkarit asuu siellä... Autovarkausia/automurtoja...osui omallekkin kohdalle...ja kyllä pännii...Onneks tajuttiin muuttaa pois.

      • viherinasukas

        5 vuotta viherlaaksossa asuneena ei ole vastaan tullut noita teidän mainitsemia narkkareita tai aineen vaihtopaikkoja. En itse muuttaisi pois helpolla. Suurin syy meillä oli ostaa asuntokin viherlaaksosta vuokralla asumisen jälkeen, koska koulu on tosi hyvä ja koulumatka hyvä. Ostarilla on "räkälä" mutta en siellä oleskele tai asu muutenkaan. Itse raittiina ihmisenä voin suositella viherlaaksoa ja aijomme (lapsiperhe) vielä viettää täällä vuosia.


      • asertgb1
        viherinasukas kirjoitti:

        5 vuotta viherlaaksossa asuneena ei ole vastaan tullut noita teidän mainitsemia narkkareita tai aineen vaihtopaikkoja. En itse muuttaisi pois helpolla. Suurin syy meillä oli ostaa asuntokin viherlaaksosta vuokralla asumisen jälkeen, koska koulu on tosi hyvä ja koulumatka hyvä. Ostarilla on "räkälä" mutta en siellä oleskele tai asu muutenkaan. Itse raittiina ihmisenä voin suositella viherlaaksoa ja aijomme (lapsiperhe) vielä viettää täällä vuosia.

        Vuokralle saattaa kannattaakin muuttaa, jos saa halvalla vuokrattuna. Ostaessa on hyvä huomioida, että siellä on juuri ikäistä "taloa" jotka ovat suurien remonttien tarpeessa, hinnan pitäisi sitten olla alhainen, koska maksuja tulee reilusti julkisivu-, putki- ym korjauksista. Osalla aloitetusta on kuulemma jo epäonnistuneita korjauksia, joten uutta korjausta korjauksen päälle tarvitaan, ja maksut senkun lisääntyy.
        Rajamännynkujalla_kievaripolullla on se yksi narkkikeskus.
        On siellä varmaan rauhallisiakin kohtia, ainakin reunoilla.


      • Lähiörakkaus

        Itse asunut viherkalliontiellä eli (kymppi taloilla) eikä täällä näy narkkareita. kännisiä kyllä löytyy mutta jos viherlaaksoa verrataan muihin pääkaupunki seutujen lähiöihin niin viheri on aika lepponen mesta.. tänne vaan.


      • 20euroa
        Lähiörakkaus kirjoitti:

        Itse asunut viherkalliontiellä eli (kymppi taloilla) eikä täällä näy narkkareita. kännisiä kyllä löytyy mutta jos viherlaaksoa verrataan muihin pääkaupunki seutujen lähiöihin niin viheri on aika lepponen mesta.. tänne vaan.

        Äijä puhuu asiaa =)) tänne vaan...


      • SH.
        viherinasukas kirjoitti:

        5 vuotta viherlaaksossa asuneena ei ole vastaan tullut noita teidän mainitsemia narkkareita tai aineen vaihtopaikkoja. En itse muuttaisi pois helpolla. Suurin syy meillä oli ostaa asuntokin viherlaaksosta vuokralla asumisen jälkeen, koska koulu on tosi hyvä ja koulumatka hyvä. Ostarilla on "räkälä" mutta en siellä oleskele tai asu muutenkaan. Itse raittiina ihmisenä voin suositella viherlaaksoa ja aijomme (lapsiperhe) vielä viettää täällä vuosia.

        Itse Viherlaaksossa aikanaan asuneena yhdyn tuohon. Nyt 15 vuotta asumista leppävaarassa ..parempi se Viherlaakso oli.


    • äly hoi 347

      Kuinka jotkut hölmöt vielä vastailee mielipiteitään yli vuoden vanhaan kyselyyn.

      • Mörkö

        Se kyselijä on lopen uupunut ja hämeestä tulossa


      • Anonyymi

        Hyvä kun vastailee! Näitä luetaan yhä . Lisää vaan mielipiteitä.


    • Viherlaakso 4

      Viherlaakso on rauhallisimpia paikkoja espoossa. Parempaa saa etsimällä etsiä. Olen asunut itse alueella ja tunnen monia ihmisiä ja olen jutellut monen ihmisen kanssa siitä mitä mieltä ovat viherlaaksosta ja kaikki yhtyy siihen että Viherlaakso on rauhallinen alue.

      Parasta Viherlaaksossa on hyvä kulkuyhteys leppävaaraan josta pääsee helsingin keskustaan. 30 min niin on stadin keskustassa ja Viherin hintatasolla se on erittäin hyvä.

    • Vasurikylä

      Viherlaaksossa asuu aika paljon kommunisteja niissä kerrostaloissa. Mutta jos se ei haittaa, tai jos on jollekin suorastaan plussaa niin silloin se on kyllä ihan hyvä ja rauhallinen paikka asua.

    • elmo800

      Ilkivaltaa Viherlaaksossa. Autoni sivupeili poltettiin yöllä 7.8.2013. Tämä tapahtui Nuumäentie 4:n kohdalla. Onko kenellläkään havaintoja savusta tai mahdollisesta sytyytäjästä. Hyvä, ettei koko auto palanut.

    • asevelli

      Muutitko

    • asdsb

      Muutin sitten kuitenkin Westendiin.

      • Toinen_Viheristä

        Viherlaakson yläkoulu on vielä remontissa ja lukio evakossa Nihtisillassa. Varmaan kolmisen vuotta niin sitten lukiokin siirtyy takaisin. Kouluja löytyy eskarista lukioon hyvät päiväkodit. Lapsiperheille loistava asuinpaikka!


    • Viheriläinen

      Jos työpaikka on Helsingin keskustassa niin silloin Viheri ei ole
      yhteyksien kannalta paras paikka jos käyttää julkisia. Jos taas voi kulkea omalla
      autolla niin esim. Ruoholahteen pääsee kätevästi jos voi kulkea hiukan ruuhka-aikojen
      ulkopuolella.

      Jorviin, Leppävaaraan ja Pitäjänmäelle töihin kulkevia asuu Viherissä paljon.

      20v kokemuksella hyvä asuinpaikka eikä liian kallis normipalkkaiselle.

      • Anonyymi

        En itse pidä julkisia yhteyksiä stadiin huonoina, vaikka se eniten mietitytti ennen Viherlaaksoon muuttoa. Käyn töissä Helsingin keskustassa ja työmatka kestää n. 45 minuuttia bussi juna, mikä on mielestäni kohtuullinen pk-seudulla keskituloiselle. Asuin aiemmin vuosia Punavuoressa ja sieltä matka samalle työpaikalle oli 30 minuuttia (kävellen tai ratikalla, ei juuri eroa).

        Plussat:
        -Lippajärvi ja uimarannat
        -Palvelut (Alepa, Lähderannan K-kauppa/ S-Market & Alko, Kararistin S-Market)
        -Hintataso

        Miinukset:
        -Alepan ja Viherlaakson koulun väliin sijoittuvan metsän asukit / juoppolauma kesäkaudella (luo yleisesti rauhattomaa tunnelmaa, tosin eipä ole heistä ollut mitään haittaa henkilökohtaisesti)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En itse pidä julkisia yhteyksiä stadiin huonoina, vaikka se eniten mietitytti ennen Viherlaaksoon muuttoa. Käyn töissä Helsingin keskustassa ja työmatka kestää n. 45 minuuttia bussi juna, mikä on mielestäni kohtuullinen pk-seudulla keskituloiselle. Asuin aiemmin vuosia Punavuoressa ja sieltä matka samalle työpaikalle oli 30 minuuttia (kävellen tai ratikalla, ei juuri eroa).

        Plussat:
        -Lippajärvi ja uimarannat
        -Palvelut (Alepa, Lähderannan K-kauppa/ S-Market & Alko, Kararistin S-Market)
        -Hintataso

        Miinukset:
        -Alepan ja Viherlaakson koulun väliin sijoittuvan metsän asukit / juoppolauma kesäkaudella (luo yleisesti rauhattomaa tunnelmaa, tosin eipä ole heistä ollut mitään haittaa henkilökohtaisesti)

        joo ja samassa metsässä on huumeita


    • edullistavaikallista

      Mutta entä kaupat? Kaupassa pitää käydä monta kertaa viikossa. Pitääkö Viherlaaksosta matkustaa Leppävaaraan ruokakauppaan? Ei kai jollain pikkukaupalla selviä? Missä viherlaaksolaiset käyvät ruokakaupassa ja onko se edullista vai kallista?

      • Viheriläinen

        Karaportissa S-market, Lähderannassa K- ja S-ryhmän kaupat. Viherissä Alepa josta löytyy perusjutut. Vaatekaupoilla ja elokuvissa käydään Leppävaaran Sellossa :-)


    • Anonyymi

      Miksi Viheri pilattiin? Kävin pitkästä aikaa Viherissä ja järkytys oli kyllä kova. 80-luvulla ostari oli eloisa, kauppoja oli useita. Asuin aikanaan Viherlaakson rannassa, ei mitään ongelmia. Toki olin itse silloin nuori ja hulinaa/hauskaa oli, milloin ostarilla, milloin kaltseilla. Nyt kun näki ostarin, niin ei ollut tuntea samaksi. Toki scottari on edelleen pippurin paikalla, apteekki samoin paikallaan, mutta siinä ne yhtäläisyydet sitten onkin suurinpiirtein. Missä kaupat? Joku räkäinen Alepa, kun aikanaan oli 3 kauppaa..Valintatalo, K-market, Säästäri ja Viherkalliossakin oli kauppa. Myös Kop-pankki ja Posti oli. "Kössi"-hallikin oli kovaa valuuttaa, videovuokraamoo, R-kiska, Turtsan kiska, you name it! Koko lähiö ihan kuollut nyt. Surullista että kaikki elävät lähiöt päästetään näivettymään näin. Lepuskin palveluihin ja niiden vaikutukseen on turha vedota, ne on olleet siellä ennenkin. Kyse on yrittämisestä, halusta tehdä asioiden eteen.
      Toivottavasti Viheri vielä herää henkiin.
      T: K.R.

      • Anonyymi

        Tismalleen näin.. itse olen 70-luvulla Viheriin syntynyt ja vielä askeleen näistä aiemmin nähnyt. Oli ostari, ja kössihalli & ärrä, T-market POPS (Alepa nykyään) ja K-halli ( nykyään kuivausfirma) rakennettiin joskus kasarilla..ja saman ”kehityksen” olen nähnyt, mitä edellinen kommentoijakin. Autolla ostoksille - sama ilmiö näivettää niin taajamat kuin ruutukaavatkin. Niin se meidän ihmisolioiden tarve- ja tapakulttuuri näköjään muuttuu. Ennen käytiin jalkaisin tai tsykkellä ostoksilla - nyt Teslalla.


    • Anonyymi

      Olen asunut Viherlaaksossa, Viherkalliossa, Laaksolahdessa, Linnaisissa, Pohjois-Espoon maaseudulla sekä Helsingin kantakaupungissa muutamassa osoitteessa ja Viherkallio/Viherlaakso/Laaksolahti ovat olleet parhaat paikat. Täydelliset lähipalvelut, tsiljoona palvelua ja ostaria 5min automatkan päässä. Paremmasta en tiedä. Kaikea ei yhtäikaa saa, mutta paras kompromissi tähän asti. Nyt vielä yläkoulu saamassa uudet tilat.

    • Anonyymi

      Itse asunnu nyt n.2v viheris ja ihan kiva paikka asua, on rauhallinen ja kaupat ja muut lähellä et en valita👍

    • Anonyymi

      Kannattaa ottaa huomioon, että lentokoneista lähtee välillä aika kova meteli. Nimittäin niitä lentelee jatkuvasti. Jos etsii hiljaista paikkaa, niin Viherlaakso ei ehkä ole niin hyvä lentomelun takia.

      • Anonyymi

        tämä on totta


    • Anonyymi

      Sinä et muuta Espooseen, Espoo muuttaa sinun luoksesi!

    • Anonyymi

      Viherlaakso on hiljentynyt ja siistiytynyt, siis kuollut sosiaalisesti ja palveluilta.
      Pint Stop, Alepan yläkerrassa hallinnoi intialainen baarimikko-omistaja, Scottish Arms on vuokrattu jollekin iranilaiselle perheelle, Kotkabaarissa on joku libanonilainen yrittäjä ja pitserioita pyörittää kurdit ja arabit. Entisessä apteekin toimitiloissa on nykyjään Biljardin erikoisbaari. Partureita on viitisen kappaletta Viherlaaksossa, ihan ok...
      Viherlaakson lukion 1960-luvun siipi purettiin 2019-2020 ja nyt paikalla on viisikerroksinen uudisrakennus, 1945 vuoden lukiorakennus jäi jäljelle muutaman muun yksityiskohdan kanssa.
      Turuntien ja Kuusiniementien väliin on valmistunut uusia kerrostaloja 2020-luvulla.
      Viherlaaksonrannan ostoskeskus on purettu 2017-2018.
      Grännäsissa oli kodinhoitajaopisto vuoteen 1972, mutta se lienee purettu.
      Terveyskeskus-Kirjasto on purettu 2022-2023 ja Viherkallion vanha päiväkoti, tilalle rakennetaan uutta.
      Kirjasto löytyy nykyään 2006 valmistuneesta talosta Kavallista, Turuntien varresta, kätevästi oranssien bussipysäkkien vierestä, pienempi kirjasto mitä alkuperäinen puretti oli.....
      K-market Neste Viherlaakso on alueen parhaimpia ja toimivimpia yrityksiä. Värisilmä saa kehuja myös. Apteekki toimii nykyjään Kuusiniementie 2:n liiketalossa, ensisen Värisilmän ja Postin rakennuksessa. Videovuokraamoa ei enää siinä ole.
      Ennen ilmeisesti oli kaupat Viherlaaksonrannassa, Viherkalliossa ja Viherlaakson ostoskeskuksessakin runsaammin ja kioski entisen taksitolpan (Lähderannan aukiolla lähin) paikalla.
      Vaan ei ole enää.

      • Anonyymi

        Ostarilla oli Vihervalinta ja HOK. Viherkalliossa Tellus ja Viheraalaaaksonrannassa Jupiter. Sittemmin rakennettiin T-market POPS (Alepa nykyään), Valintatalo samaan rakennukseen kössihallin kanssa (sittemmin Värisilmä ja nyt Apteekki), ja Viherhalli (sittemmin WD-kuivaus mutta nykytilanteesta entiedä).

        Ärrälle rakennettiin kirjaimellinen kioski - nykyään rakennuksessa toimii pikkuinen noutopizzeria.


        Leskinen oli kauppa Viherlaaksonrannan pikkuostarilla.


      • Anonyymi

        Viherin edesmennyttä kirjastoa tunnelmallisempaa saa hakea, mutta sekin on nyt purettu junarien tultua Espoon ”kehittäjiksi”. Omat lantalat ja viljakuivurit eivät näille himanöndeille ole riittäneet, vaan pakko on nousukastulokkaiden hämmenttää asioita, joita landepaukut eivät kykene ymmärätämään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2042
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      153
      1521
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1338
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      129
      1019
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      993
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      828
    Aihe