Jesse vai Jenna?

Oletetaan, että ristinkiesus oli olemassa ja syntyi neitseellisesti.

Silloinhan hän ei saanut perimää miespuolisilta ihmisiltä, ainoastaan äidiltään.

Näinollen hänellä ei ollut Y-kromosomia lainkaan, mutta yksi tai kahdentunut X-kromosomi joten:

Ristinkiesus oli TYTTÖ!

22

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

      koska jumalalle on kaikki mahdollista. Paitsi että ei ihan kaikki, mutta ei mennä nyt niihin.

    • vihtuilija
      • Itse asiassa jeesus taisi olla olisi ollut lyhyttukkainen ja sileäleukainen, niinkuin tapana siihen aikaan oli.

        Pitkätukkaiset ja parrakkaat kuvat ovat myöhenpää tuotantoa.

        Eikä kiesus olisi myöskään ollut länsimaiseen tyyliin kapeakasvoinen, vaan pyöreänaamainen ja vahvanenäinen, kuten paikalliset asukkaat ovat nykyäänkin. Ehkäpä mahdollinen jeesus näytti samalta kuin Jasser Arafat nuorena.

        Kummallista muuten, että Torinon käärinliinassa on sen näköinen jeesus, kun keskiajalla ymmärrettiin, eikä sen näköinen kuin nykyisen historiantutkimuksen mukaan pitäisi olla.


    • Niin ja tähän liittyen voikin mainita, että vaikka kirkkoisät naisvihassaan raamattua kasatessaan vääristelivätkin Pyhän Hengen sukupuolettomaksi "olennoksi" niin todellisuudessahan se on naispuolinen.

      Ja Pyhä Henkihän Marian paksuksi pamautti, eikös niin?

      Jeesus/Jenna on siis kahden naisen aikaansaama.

      :D

      • Pikkunälkä69 ei kirj

        "Kummallista muuten, että Torinon käärinliinassa on sen näköinen jeesus, kun keskiajalla ymmärrettiin, eikä sen näköinen kuin nykyisen historiantutkimuksen mukaan pitäisi olla"

        Tätä ei esim. vajakki Juha Hiltunen sindologit ymmärrä. Käärinliinassa oleva kuva taisi olla 1300-luvun goottilaista tyyliä, jos oikein muistan.

        Sitäpaitsi, miten siinä koko naama näkyy? Mikä vitun lättänaama jessellä oli? Käärinliinassa pitäisi näkyä vain nenää ja ehkä vähän poskia. Niin ja liinassa oleva veri on maalia italialaiset tutkijat tekivät keskiaikaisilla menetelmillä lähes identtisen kuvan väärennöksen tekijä jäi kiinni jo keskiajalla


      • ymmärtäjä

        Sinänsä koko Jeesus-operaatio saattoi olla Paholaisen junailema juttu. Mikäs sen tehokkaampi tapa eksyttää ihmisiä kuin vahvistaa Jumalaan uskovien uskoa esiintymällä Jumalan poikana ja samalla kääntää nämä pois totuudesta. Pikkusen yksinkertaisia ihmeitä ja hän meni täydestä Jumalan poikana. Ja pian kaikki uskoivat että Jeesus hyvitti ihmisen synnit ja että nyt riittäisi Jeesukseen uskominen. Vaikka tosiasiassa mikään ei muuttunutkaan vaan maailmassa vallitsevat edelleen samat vanhan testamentin säännöt.


      • ymmärtäjä kirjoitti:

        Sinänsä koko Jeesus-operaatio saattoi olla Paholaisen junailema juttu. Mikäs sen tehokkaampi tapa eksyttää ihmisiä kuin vahvistaa Jumalaan uskovien uskoa esiintymällä Jumalan poikana ja samalla kääntää nämä pois totuudesta. Pikkusen yksinkertaisia ihmeitä ja hän meni täydestä Jumalan poikana. Ja pian kaikki uskoivat että Jeesus hyvitti ihmisen synnit ja että nyt riittäisi Jeesukseen uskominen. Vaikka tosiasiassa mikään ei muuttunutkaan vaan maailmassa vallitsevat edelleen samat vanhan testamentin säännöt.

        Paholaisen junailema?

        No kuullostaa se ainakin loogisemmalta kuin se, että jumala uhrasi itsensä itsellensä voidakseen rikkoa itse itselleen asettamaa sääntöä.


      • ymmärtäjä
        Phoebus kirjoitti:

        Paholaisen junailema?

        No kuullostaa se ainakin loogisemmalta kuin se, että jumala uhrasi itsensä itsellensä voidakseen rikkoa itse itselleen asettamaa sääntöä.

        "No kuullostaa se ainakin loogisemmalta kuin se, että jumala uhrasi itsensä itsellensä voidakseen rikkoa itse itselleen asettamaa sääntöä."

        Tosin Paholainen taitaa itseasiassa on eräänlainen Jumalan sivupersoona joten hän todellisuudessa sotii vain itse itseään vastaan ja siten on itse pahin vihollisensa.


      • puskisuskis
        ymmärtäjä kirjoitti:

        "No kuullostaa se ainakin loogisemmalta kuin se, että jumala uhrasi itsensä itsellensä voidakseen rikkoa itse itselleen asettamaa sääntöä."

        Tosin Paholainen taitaa itseasiassa on eräänlainen Jumalan sivupersoona joten hän todellisuudessa sotii vain itse itseään vastaan ja siten on itse pahin vihollisensa.

        "Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä."


      • ymmärtäjä kirjoitti:

        "No kuullostaa se ainakin loogisemmalta kuin se, että jumala uhrasi itsensä itsellensä voidakseen rikkoa itse itselleen asettamaa sääntöä."

        Tosin Paholainen taitaa itseasiassa on eräänlainen Jumalan sivupersoona joten hän todellisuudessa sotii vain itse itseään vastaan ja siten on itse pahin vihollisensa.

        Taitaa kristittyjen jumala olla ihan omaa luokkaansa myös mielenterveyden ongelmissa.


      • Kössönöm
        puskisuskis kirjoitti:

        "Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä."

        ?


      • puskisuskis kirjoitti:

        "Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä."

        Jos halutaan vain keskustella jeesuksen ja jennan sukupuolesta, aloitus kuuluu tietysti ihan toiselle palstalle.

        Jos ymmärrämme viestin tarkoituksena olevan jeesus-myytin osoittamisen perusteiltaan vääräksi ja jeesuksen siten olemattomaksi tai pelkästään ihmiseksi, ja siten häneen perustuvan uskonnon olevan harhaa, niin silloin kysymys onkin kristinuskon mahdottomuuden ja uskonnottomuuden oikeellisuuden käsittelystä.

        En usko, että ketään voi loukata jeesuksen olettaminen tytöksi. Tytöthän ovat aivan ihania ja loistavia ihmisiä.


      • puskisuskis
        Kössönöm kirjoitti:

        ?

        en. ihmettelin poistopyyntöä


      • eli aivan sama
        Phoebus kirjoitti:

        Taitaa kristittyjen jumala olla ihan omaa luokkaansa myös mielenterveyden ongelmissa.

        eli ihan sama


      • Kössönöm
        puskisuskis kirjoitti:

        en. ihmettelin poistopyyntöä

        Ehkä jotain vaan vitutti kirjoittaja tai sitten suututti kun oli kikkeli jäänyt vetoketjun väliin. Tiedä noista.


      • Kössönöm
        Phoebus kirjoitti:

        Jos halutaan vain keskustella jeesuksen ja jennan sukupuolesta, aloitus kuuluu tietysti ihan toiselle palstalle.

        Jos ymmärrämme viestin tarkoituksena olevan jeesus-myytin osoittamisen perusteiltaan vääräksi ja jeesuksen siten olemattomaksi tai pelkästään ihmiseksi, ja siten häneen perustuvan uskonnon olevan harhaa, niin silloin kysymys onkin kristinuskon mahdottomuuden ja uskonnottomuuden oikeellisuuden käsittelystä.

        En usko, että ketään voi loukata jeesuksen olettaminen tytöksi. Tytöthän ovat aivan ihania ja loistavia ihmisiä.

        "En usko, että ketään voi loukata jeesuksen olettaminen tytöksi."

        - Tuota olisi voinut kysyä arkkipiispaehdokkailta. Huomenna on muuten arkkipiispan vaalit.


      • jos ette uskoisi

        Mitä ihmeen väliä sillä teille on, jos ette ole kiinnostuneita pelastuksesta ja siitä mihin sielu menee kun kuoleman aika saapuu? Näyttipä sitten miltä tahansa.


      • se on oikeassa
        ymmärtäjä kirjoitti:

        Sinänsä koko Jeesus-operaatio saattoi olla Paholaisen junailema juttu. Mikäs sen tehokkaampi tapa eksyttää ihmisiä kuin vahvistaa Jumalaan uskovien uskoa esiintymällä Jumalan poikana ja samalla kääntää nämä pois totuudesta. Pikkusen yksinkertaisia ihmeitä ja hän meni täydestä Jumalan poikana. Ja pian kaikki uskoivat että Jeesus hyvitti ihmisen synnit ja että nyt riittäisi Jeesukseen uskominen. Vaikka tosiasiassa mikään ei muuttunutkaan vaan maailmassa vallitsevat edelleen samat vanhan testamentin säännöt.

        Jumala on voimallinen pitämään Raamatun sellaisena kuin sen on tarkoitettukin olemaan, eikä siinä paholaisen junailemiset auta.


    • goddeloos

      Oli miten vaan mutta jumala on ateisti! Et usko? Kysy jumalalta kuka sen on luonut! (en nyt puhu ateisteille, he vastaisivat oikein eli ihminen, kysymys on uskovaisille:)

      • Kuka sinäkin olet?

        Jumala ei ole mikään rajallinen sekä kuolevainen ihminen, eikä sellaiseksi muutu teidän pilkkaamisellakaan, ja silläkään, että vääristelette Raamatussa kerrottuja asioita tässä paikassa osaksi pilkkaanne.


      • goddeloos
        Kuka sinäkin olet? kirjoitti:

        Jumala ei ole mikään rajallinen sekä kuolevainen ihminen, eikä sellaiseksi muutu teidän pilkkaamisellakaan, ja silläkään, että vääristelette Raamatussa kerrottuja asioita tässä paikassa osaksi pilkkaanne.

        jumalaa tuskin on edes olemassa joten älä pingota noin! :)


      • ymmärtäjä
        Kuka sinäkin olet? kirjoitti:

        Jumala ei ole mikään rajallinen sekä kuolevainen ihminen, eikä sellaiseksi muutu teidän pilkkaamisellakaan, ja silläkään, että vääristelette Raamatussa kerrottuja asioita tässä paikassa osaksi pilkkaanne.

        "Jumala ei ole mikään rajallinen sekä kuolevainen ihminen, eikä sellaiseksi muutu teidän pilkkaamisellakaan, ja silläkään, että vääristelette Raamatussa kerrottuja asioita tässä paikassa osaksi pilkkaanne."

        Jumala on itseasiassa rajallinen jos Raamatun versiota Hänestä uskoo, ja samalla myös hyvin ihmismäinen. Miksi rajaton Jumala loisi elämää. Hän ei kokisi yksinäisyyttä. Hän ei tarvitsisi tarkkailijaa itselleen. Hän ei tarvitse energianlähdettä. Hän ei yksinkertaisesti tarvitsisi maailmaa koska Hän olisi itsessään kaikki mitä maailmassa tarvitsee olla. Ja tietysti rajattomalla Jumalalla ei myöskään olisi tarvetta ajatuksiin tai alempien elämämuotojen kuten ihmisten asioihin puuttumiseen. Ja kyllä se menee vain niin että uskovat vääristelevät Raamatussa kerrottuja asioita enemmän kuin muut. Uusi Testamentti rakennettiin nimenomaan valheilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      135
      2182
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      378
      1641
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1485
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1196
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      109
      1029
    6. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      994
    7. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      94
      993
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      968
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      878
    10. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      838
    Aihe