2006 Neon pulputus auton sammutuksen jälkeen

NeonMasahdus

Toinen Neon jo ja monta vuotta ilman ongelmia. Nyt syksyllä alkoi lämmöt heilua. Jäähdytysnestettä katos mutta ei näkyny vuotoja. Lisäyksellä lämmöt tasaantuivat. Silloin tällöin pulputti sammutuksen jälkeen.
Marraskuussa Konalassa Autokeskuksessa huolto 150 000 ja mm vaihteistööljyt vaihdettiin. Mainitsin lämmönheilunnasta huoltoon mennessä.
Joulukuussa sitten Keha III:lla vaihteet heitti vapaalle ja vaihteistoöljyt pihalle. Jäähdytysneste ja öljyt sekaisin syylarin rikkoutumusen takia. Uusi syylari ja paljon huuhdontaa ja 1350 € köyhenpi omistaja.
Kaikki pelaa nyt muuten mutta eilen taas pulputti kun sammutti.
Tyhmä kysyy Kysymyksiä :
1) Olisko vaihteisto-öljyn vaihdon yhteydessä voinut todeta ongelman varsinkin kun mainitsin asiasta
2) onko syylari sellaisessa paikassa , että olisin itse rikkoa sen ajamalla esim lumivallliin tai joku irtokama tiellä
3)vaihteistosyylärin vaihdon yhteydessä olisko koko jäähdytysjärjestelmä tai siitä aiheutuneet muut ennakoitavissa olevat seuraamukset pitäny tsekata
4) arvauksia miksi pulputtaa vieläkin ? ( Lämmöt pysyy kyllä kohillaan)

12

3529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ilmeisesti siis paisuntasäiliö pulputtaa? Viittaisi kannen tiivisteeseen jos näin on. Kuitenkaan neonin 2000-luvun malleissa ei pitäisi olla tuota vikaa enää. Itselläni on Sebring eikä siinä ole paisuntasäiliötä joten en osaa tarkemmin sanoa. Onko auto varmasti 2006 vuoden kun mallin valmistus on mielestäni lopetettu 2005?
      http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/viewforum.php?f=7&mforum=chryslercluboff tuolta parempaa tietoa löydettävissä.

      • NeonMasahdus

        Joo.. näppisvirhe ja huono oikoluku...siis 2004 malli tietysti. Pulputusta yritin kuunnella kuuluu koelaudan alta.Vois olettaa, että paisuntasäiliösta vaikka kun olen avannut pellin en ole "nähnyt" pulputusta. Taso kuumana on High merkissä. Silloin aikaisemmin kun oli ongelmia lämmön kanssa niin hukkaputkesta oli varmaan tullut ajon aikana koska alusta oli siitä kohtaa vähän märkä.
        Kiitti linkistä.


    • Edullista pitoa

      Perheessä kaksi neonia, neon -02 ja -03, joista toinen -03 mallinen sotki ensin latikkoöljyt ja syylarinesteet sekaisin jäähdyttimen rikkoutumisen takia. Uusi jäähdytin maksoi noin tonnin kaikkine töineen, sekä laatikkoöljyineen ilmastointilaitteen huolto. Vaihteisto huuhdeltiin moneen kertaan, ja sen piti olla kunnossa. Noin 1500km ajon jälkeen levisi vaihdelaatikko. AK:ssa uusi laatikko olisi maksanut n.4500€ työt päälle. No vaihdeloota korjautettiin hintaan 2500€ työt päälle 900€. Laatikkoon vaihdettiin uudet kitkapinnat, ja turbiini avattiin ja huollettiin, ja luvattiin sen kestävän auton loppuiän. Saa nyt sitten nähdä kuinka pitkä se loppuikä on? Hieman hinnakas tosin pitää.
      Muuten neoni on ihan kiva "kulkuneuvo", jos vaan kasassa pysyy. Ajomukavuus on hieman toista kuin huippucorolloissa tai tms. aasian autoissa.

      • Chryslermies

        joka täällä heittää sitä samaa skeidaa.. Hajoa aamuihisi, työtön luuseri :)


      • kuka ?
        Chryslermies kirjoitti:

        joka täällä heittää sitä samaa skeidaa.. Hajoa aamuihisi, työtön luuseri :)

        tyttömällä ei varaa (kovat korjaus kulut)rahamies ei kehtaa .


      • Chryslermies
        kuka ? kirjoitti:

        tyttömällä ei varaa (kovat korjaus kulut)rahamies ei kehtaa .

        Huutelee ja heittelee skeidaa... tojotojotojojojo... joo..

        Hanki elämä!


    • Neonholic

      Lähes 100% varmuudella voin sanoa, ettei ole kansipahvi. Tätä vikaa ei ole ollut vuoden 1996~1997 jälkeen kun kannentiivisteen toimittajaa ja tyyppiä (MLS) vaihdettiin, ellei ole päässyt keittämään pahasti. Voisin veikata että on viallinen jäähdyttimen korkki tai korkin tiiviste, ei pidä painetta ja päästää ne p-säiliöön. Testauta jossain nyrkkipajalla niin on ainakin se suljettu pois ja kysele sit lisää täällä.

      • NeonMasahdus

        Korkki on vaihdettu kerran huollossa mutta se ei auttanut pulputukseen. Mites on, pitäisikö neste mennä paisuntasäiliösta takas järjestelmään? Miten se tapahtuu? Musta tuntuu etä kuumana työntää paisuntasäiliöön ja siitä sitten nestettä menne pihallle. Puoli litraa meni taas kamaa sisään, noin 2000 km eajon jälkeen.


      • ..................
        NeonMasahdus kirjoitti:

        Korkki on vaihdettu kerran huollossa mutta se ei auttanut pulputukseen. Mites on, pitäisikö neste mennä paisuntasäiliösta takas järjestelmään? Miten se tapahtuu? Musta tuntuu etä kuumana työntää paisuntasäiliöön ja siitä sitten nestettä menne pihallle. Puoli litraa meni taas kamaa sisään, noin 2000 km eajon jälkeen.

        Onkos siinä paisuntasäiliö muuten edes? Ainakaan Sebringissäni ei ole. Vähän kyllä arvelisin tuota kannentiivistettä, jos siinä se paisuntasäiliö on kokeile pyörittää joku 3 minuuttia(kylmällä koneella) ja jos sen jälkeen korkkia avattaessa säiliössä on painetta, kannentiiviste tai kansi on paskana. Jos se nimenomaan pulputtaa niin tuo viittaisi siihen.


      • ---
        NeonMasahdus kirjoitti:

        Korkki on vaihdettu kerran huollossa mutta se ei auttanut pulputukseen. Mites on, pitäisikö neste mennä paisuntasäiliösta takas järjestelmään? Miten se tapahtuu? Musta tuntuu etä kuumana työntää paisuntasäiliöön ja siitä sitten nestettä menne pihallle. Puoli litraa meni taas kamaa sisään, noin 2000 km eajon jälkeen.

        Syylarin korkissa on kaksi venttiiliä. Toinen päästää kuumana jonkin verran paisariin nestettä ja toinen päästää koneen kylmetessä alipaineen ansiosta nestettä takas syylariin. Kuumana nesteen pinta pitäisi olla suurinpiirtein maximitasossa ja kylmänä lähempänä minimiä. Paisari ei saisi kyllä pulputtaa yhtään.
        Korjaamoiden pitäisi pystyä mittaamaan onko nesteen seassa pakokaasua eli vuotaako kannentiiviste.


      • NeonMasahdus
        --- kirjoitti:

        Syylarin korkissa on kaksi venttiiliä. Toinen päästää kuumana jonkin verran paisariin nestettä ja toinen päästää koneen kylmetessä alipaineen ansiosta nestettä takas syylariin. Kuumana nesteen pinta pitäisi olla suurinpiirtein maximitasossa ja kylmänä lähempänä minimiä. Paisari ei saisi kyllä pulputtaa yhtään.
        Korjaamoiden pitäisi pystyä mittaamaan onko nesteen seassa pakokaasua eli vuotaako kannentiiviste.

        Täytyy kokeilla ja viedä pajalle katsottavaksi. Kertoilen sitten tuloksia.


      • Anonyymi
        NeonMasahdus kirjoitti:

        Täytyy kokeilla ja viedä pajalle katsottavaksi. Kertoilen sitten tuloksia.

        No mites ne tulokset?
        Täällä on nyt 11,5 vuotta odoteltu joka päivä... 🙄


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotihoito suomussalmella

      Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      40
      5595
    2. Maataloustuet pois

      Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      223
      4561
    3. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

      Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      36
      4514
    4. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

      Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      73
      4320
    5. Kohtalokas laukaus

      IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      26
      4282
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

      Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      160
      3785
    7. Mitä juuri sinulle kuuluu?

      Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      96
      3172
    8. Joulukinkku NYT

      Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      22
      3055
    9. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

      Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      27
      3041
    10. Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun

      Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill
      Apua aloittelijalle
      10
      2150
    Aihe