2006 Neon pulputus auton sammutuksen jälkeen

NeonMasahdus

Toinen Neon jo ja monta vuotta ilman ongelmia. Nyt syksyllä alkoi lämmöt heilua. Jäähdytysnestettä katos mutta ei näkyny vuotoja. Lisäyksellä lämmöt tasaantuivat. Silloin tällöin pulputti sammutuksen jälkeen.
Marraskuussa Konalassa Autokeskuksessa huolto 150 000 ja mm vaihteistööljyt vaihdettiin. Mainitsin lämmönheilunnasta huoltoon mennessä.
Joulukuussa sitten Keha III:lla vaihteet heitti vapaalle ja vaihteistoöljyt pihalle. Jäähdytysneste ja öljyt sekaisin syylarin rikkoutumusen takia. Uusi syylari ja paljon huuhdontaa ja 1350 € köyhenpi omistaja.
Kaikki pelaa nyt muuten mutta eilen taas pulputti kun sammutti.
Tyhmä kysyy Kysymyksiä :
1) Olisko vaihteisto-öljyn vaihdon yhteydessä voinut todeta ongelman varsinkin kun mainitsin asiasta
2) onko syylari sellaisessa paikassa , että olisin itse rikkoa sen ajamalla esim lumivallliin tai joku irtokama tiellä
3)vaihteistosyylärin vaihdon yhteydessä olisko koko jäähdytysjärjestelmä tai siitä aiheutuneet muut ennakoitavissa olevat seuraamukset pitäny tsekata
4) arvauksia miksi pulputtaa vieläkin ? ( Lämmöt pysyy kyllä kohillaan)

12

3560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ilmeisesti siis paisuntasäiliö pulputtaa? Viittaisi kannen tiivisteeseen jos näin on. Kuitenkaan neonin 2000-luvun malleissa ei pitäisi olla tuota vikaa enää. Itselläni on Sebring eikä siinä ole paisuntasäiliötä joten en osaa tarkemmin sanoa. Onko auto varmasti 2006 vuoden kun mallin valmistus on mielestäni lopetettu 2005?
      http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/viewforum.php?f=7&mforum=chryslercluboff tuolta parempaa tietoa löydettävissä.

      • NeonMasahdus

        Joo.. näppisvirhe ja huono oikoluku...siis 2004 malli tietysti. Pulputusta yritin kuunnella kuuluu koelaudan alta.Vois olettaa, että paisuntasäiliösta vaikka kun olen avannut pellin en ole "nähnyt" pulputusta. Taso kuumana on High merkissä. Silloin aikaisemmin kun oli ongelmia lämmön kanssa niin hukkaputkesta oli varmaan tullut ajon aikana koska alusta oli siitä kohtaa vähän märkä.
        Kiitti linkistä.


    • Edullista pitoa

      Perheessä kaksi neonia, neon -02 ja -03, joista toinen -03 mallinen sotki ensin latikkoöljyt ja syylarinesteet sekaisin jäähdyttimen rikkoutumisen takia. Uusi jäähdytin maksoi noin tonnin kaikkine töineen, sekä laatikkoöljyineen ilmastointilaitteen huolto. Vaihteisto huuhdeltiin moneen kertaan, ja sen piti olla kunnossa. Noin 1500km ajon jälkeen levisi vaihdelaatikko. AK:ssa uusi laatikko olisi maksanut n.4500€ työt päälle. No vaihdeloota korjautettiin hintaan 2500€ työt päälle 900€. Laatikkoon vaihdettiin uudet kitkapinnat, ja turbiini avattiin ja huollettiin, ja luvattiin sen kestävän auton loppuiän. Saa nyt sitten nähdä kuinka pitkä se loppuikä on? Hieman hinnakas tosin pitää.
      Muuten neoni on ihan kiva "kulkuneuvo", jos vaan kasassa pysyy. Ajomukavuus on hieman toista kuin huippucorolloissa tai tms. aasian autoissa.

      • Chryslermies

        joka täällä heittää sitä samaa skeidaa.. Hajoa aamuihisi, työtön luuseri :)


      • kuka ?
        Chryslermies kirjoitti:

        joka täällä heittää sitä samaa skeidaa.. Hajoa aamuihisi, työtön luuseri :)

        tyttömällä ei varaa (kovat korjaus kulut)rahamies ei kehtaa .


      • Chryslermies
        kuka ? kirjoitti:

        tyttömällä ei varaa (kovat korjaus kulut)rahamies ei kehtaa .

        Huutelee ja heittelee skeidaa... tojotojotojojojo... joo..

        Hanki elämä!


    • Neonholic

      Lähes 100% varmuudella voin sanoa, ettei ole kansipahvi. Tätä vikaa ei ole ollut vuoden 1996~1997 jälkeen kun kannentiivisteen toimittajaa ja tyyppiä (MLS) vaihdettiin, ellei ole päässyt keittämään pahasti. Voisin veikata että on viallinen jäähdyttimen korkki tai korkin tiiviste, ei pidä painetta ja päästää ne p-säiliöön. Testauta jossain nyrkkipajalla niin on ainakin se suljettu pois ja kysele sit lisää täällä.

      • NeonMasahdus

        Korkki on vaihdettu kerran huollossa mutta se ei auttanut pulputukseen. Mites on, pitäisikö neste mennä paisuntasäiliösta takas järjestelmään? Miten se tapahtuu? Musta tuntuu etä kuumana työntää paisuntasäiliöön ja siitä sitten nestettä menne pihallle. Puoli litraa meni taas kamaa sisään, noin 2000 km eajon jälkeen.


      • ..................
        NeonMasahdus kirjoitti:

        Korkki on vaihdettu kerran huollossa mutta se ei auttanut pulputukseen. Mites on, pitäisikö neste mennä paisuntasäiliösta takas järjestelmään? Miten se tapahtuu? Musta tuntuu etä kuumana työntää paisuntasäiliöön ja siitä sitten nestettä menne pihallle. Puoli litraa meni taas kamaa sisään, noin 2000 km eajon jälkeen.

        Onkos siinä paisuntasäiliö muuten edes? Ainakaan Sebringissäni ei ole. Vähän kyllä arvelisin tuota kannentiivistettä, jos siinä se paisuntasäiliö on kokeile pyörittää joku 3 minuuttia(kylmällä koneella) ja jos sen jälkeen korkkia avattaessa säiliössä on painetta, kannentiiviste tai kansi on paskana. Jos se nimenomaan pulputtaa niin tuo viittaisi siihen.


      • ---
        NeonMasahdus kirjoitti:

        Korkki on vaihdettu kerran huollossa mutta se ei auttanut pulputukseen. Mites on, pitäisikö neste mennä paisuntasäiliösta takas järjestelmään? Miten se tapahtuu? Musta tuntuu etä kuumana työntää paisuntasäiliöön ja siitä sitten nestettä menne pihallle. Puoli litraa meni taas kamaa sisään, noin 2000 km eajon jälkeen.

        Syylarin korkissa on kaksi venttiiliä. Toinen päästää kuumana jonkin verran paisariin nestettä ja toinen päästää koneen kylmetessä alipaineen ansiosta nestettä takas syylariin. Kuumana nesteen pinta pitäisi olla suurinpiirtein maximitasossa ja kylmänä lähempänä minimiä. Paisari ei saisi kyllä pulputtaa yhtään.
        Korjaamoiden pitäisi pystyä mittaamaan onko nesteen seassa pakokaasua eli vuotaako kannentiiviste.


      • NeonMasahdus
        --- kirjoitti:

        Syylarin korkissa on kaksi venttiiliä. Toinen päästää kuumana jonkin verran paisariin nestettä ja toinen päästää koneen kylmetessä alipaineen ansiosta nestettä takas syylariin. Kuumana nesteen pinta pitäisi olla suurinpiirtein maximitasossa ja kylmänä lähempänä minimiä. Paisari ei saisi kyllä pulputtaa yhtään.
        Korjaamoiden pitäisi pystyä mittaamaan onko nesteen seassa pakokaasua eli vuotaako kannentiiviste.

        Täytyy kokeilla ja viedä pajalle katsottavaksi. Kertoilen sitten tuloksia.


      • Anonyymi
        NeonMasahdus kirjoitti:

        Täytyy kokeilla ja viedä pajalle katsottavaksi. Kertoilen sitten tuloksia.

        No mites ne tulokset?
        Täällä on nyt 11,5 vuotta odoteltu joka päivä... 🙄


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      124
      5161
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      179
      4909
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      69
      3359
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      107
      2956
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2262
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      236
      1702
    7. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

      Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      99
      1249
    8. Toivottavasti odotat minua

      Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      77
      1241
    9. Huomenta naiselle

      Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      69
      921
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

      Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      96
      897
    Aihe