2006 Neon pulputus auton sammutuksen jälkeen

NeonMasahdus

Toinen Neon jo ja monta vuotta ilman ongelmia. Nyt syksyllä alkoi lämmöt heilua. Jäähdytysnestettä katos mutta ei näkyny vuotoja. Lisäyksellä lämmöt tasaantuivat. Silloin tällöin pulputti sammutuksen jälkeen.
Marraskuussa Konalassa Autokeskuksessa huolto 150 000 ja mm vaihteistööljyt vaihdettiin. Mainitsin lämmönheilunnasta huoltoon mennessä.
Joulukuussa sitten Keha III:lla vaihteet heitti vapaalle ja vaihteistoöljyt pihalle. Jäähdytysneste ja öljyt sekaisin syylarin rikkoutumusen takia. Uusi syylari ja paljon huuhdontaa ja 1350 € köyhenpi omistaja.
Kaikki pelaa nyt muuten mutta eilen taas pulputti kun sammutti.
Tyhmä kysyy Kysymyksiä :
1) Olisko vaihteisto-öljyn vaihdon yhteydessä voinut todeta ongelman varsinkin kun mainitsin asiasta
2) onko syylari sellaisessa paikassa , että olisin itse rikkoa sen ajamalla esim lumivallliin tai joku irtokama tiellä
3)vaihteistosyylärin vaihdon yhteydessä olisko koko jäähdytysjärjestelmä tai siitä aiheutuneet muut ennakoitavissa olevat seuraamukset pitäny tsekata
4) arvauksia miksi pulputtaa vieläkin ? ( Lämmöt pysyy kyllä kohillaan)

12

3587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ilmeisesti siis paisuntasäiliö pulputtaa? Viittaisi kannen tiivisteeseen jos näin on. Kuitenkaan neonin 2000-luvun malleissa ei pitäisi olla tuota vikaa enää. Itselläni on Sebring eikä siinä ole paisuntasäiliötä joten en osaa tarkemmin sanoa. Onko auto varmasti 2006 vuoden kun mallin valmistus on mielestäni lopetettu 2005?
      http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/viewforum.php?f=7&mforum=chryslercluboff tuolta parempaa tietoa löydettävissä.

      • NeonMasahdus

        Joo.. näppisvirhe ja huono oikoluku...siis 2004 malli tietysti. Pulputusta yritin kuunnella kuuluu koelaudan alta.Vois olettaa, että paisuntasäiliösta vaikka kun olen avannut pellin en ole "nähnyt" pulputusta. Taso kuumana on High merkissä. Silloin aikaisemmin kun oli ongelmia lämmön kanssa niin hukkaputkesta oli varmaan tullut ajon aikana koska alusta oli siitä kohtaa vähän märkä.
        Kiitti linkistä.


    • Edullista pitoa

      Perheessä kaksi neonia, neon -02 ja -03, joista toinen -03 mallinen sotki ensin latikkoöljyt ja syylarinesteet sekaisin jäähdyttimen rikkoutumisen takia. Uusi jäähdytin maksoi noin tonnin kaikkine töineen, sekä laatikkoöljyineen ilmastointilaitteen huolto. Vaihteisto huuhdeltiin moneen kertaan, ja sen piti olla kunnossa. Noin 1500km ajon jälkeen levisi vaihdelaatikko. AK:ssa uusi laatikko olisi maksanut n.4500€ työt päälle. No vaihdeloota korjautettiin hintaan 2500€ työt päälle 900€. Laatikkoon vaihdettiin uudet kitkapinnat, ja turbiini avattiin ja huollettiin, ja luvattiin sen kestävän auton loppuiän. Saa nyt sitten nähdä kuinka pitkä se loppuikä on? Hieman hinnakas tosin pitää.
      Muuten neoni on ihan kiva "kulkuneuvo", jos vaan kasassa pysyy. Ajomukavuus on hieman toista kuin huippucorolloissa tai tms. aasian autoissa.

      • Chryslermies

        joka täällä heittää sitä samaa skeidaa.. Hajoa aamuihisi, työtön luuseri :)


      • kuka ?
        Chryslermies kirjoitti:

        joka täällä heittää sitä samaa skeidaa.. Hajoa aamuihisi, työtön luuseri :)

        tyttömällä ei varaa (kovat korjaus kulut)rahamies ei kehtaa .


      • Chryslermies
        kuka ? kirjoitti:

        tyttömällä ei varaa (kovat korjaus kulut)rahamies ei kehtaa .

        Huutelee ja heittelee skeidaa... tojotojotojojojo... joo..

        Hanki elämä!


    • Neonholic

      Lähes 100% varmuudella voin sanoa, ettei ole kansipahvi. Tätä vikaa ei ole ollut vuoden 1996~1997 jälkeen kun kannentiivisteen toimittajaa ja tyyppiä (MLS) vaihdettiin, ellei ole päässyt keittämään pahasti. Voisin veikata että on viallinen jäähdyttimen korkki tai korkin tiiviste, ei pidä painetta ja päästää ne p-säiliöön. Testauta jossain nyrkkipajalla niin on ainakin se suljettu pois ja kysele sit lisää täällä.

      • NeonMasahdus

        Korkki on vaihdettu kerran huollossa mutta se ei auttanut pulputukseen. Mites on, pitäisikö neste mennä paisuntasäiliösta takas järjestelmään? Miten se tapahtuu? Musta tuntuu etä kuumana työntää paisuntasäiliöön ja siitä sitten nestettä menne pihallle. Puoli litraa meni taas kamaa sisään, noin 2000 km eajon jälkeen.


      • ..................
        NeonMasahdus kirjoitti:

        Korkki on vaihdettu kerran huollossa mutta se ei auttanut pulputukseen. Mites on, pitäisikö neste mennä paisuntasäiliösta takas järjestelmään? Miten se tapahtuu? Musta tuntuu etä kuumana työntää paisuntasäiliöön ja siitä sitten nestettä menne pihallle. Puoli litraa meni taas kamaa sisään, noin 2000 km eajon jälkeen.

        Onkos siinä paisuntasäiliö muuten edes? Ainakaan Sebringissäni ei ole. Vähän kyllä arvelisin tuota kannentiivistettä, jos siinä se paisuntasäiliö on kokeile pyörittää joku 3 minuuttia(kylmällä koneella) ja jos sen jälkeen korkkia avattaessa säiliössä on painetta, kannentiiviste tai kansi on paskana. Jos se nimenomaan pulputtaa niin tuo viittaisi siihen.


      • ---
        NeonMasahdus kirjoitti:

        Korkki on vaihdettu kerran huollossa mutta se ei auttanut pulputukseen. Mites on, pitäisikö neste mennä paisuntasäiliösta takas järjestelmään? Miten se tapahtuu? Musta tuntuu etä kuumana työntää paisuntasäiliöön ja siitä sitten nestettä menne pihallle. Puoli litraa meni taas kamaa sisään, noin 2000 km eajon jälkeen.

        Syylarin korkissa on kaksi venttiiliä. Toinen päästää kuumana jonkin verran paisariin nestettä ja toinen päästää koneen kylmetessä alipaineen ansiosta nestettä takas syylariin. Kuumana nesteen pinta pitäisi olla suurinpiirtein maximitasossa ja kylmänä lähempänä minimiä. Paisari ei saisi kyllä pulputtaa yhtään.
        Korjaamoiden pitäisi pystyä mittaamaan onko nesteen seassa pakokaasua eli vuotaako kannentiiviste.


      • NeonMasahdus
        --- kirjoitti:

        Syylarin korkissa on kaksi venttiiliä. Toinen päästää kuumana jonkin verran paisariin nestettä ja toinen päästää koneen kylmetessä alipaineen ansiosta nestettä takas syylariin. Kuumana nesteen pinta pitäisi olla suurinpiirtein maximitasossa ja kylmänä lähempänä minimiä. Paisari ei saisi kyllä pulputtaa yhtään.
        Korjaamoiden pitäisi pystyä mittaamaan onko nesteen seassa pakokaasua eli vuotaako kannentiiviste.

        Täytyy kokeilla ja viedä pajalle katsottavaksi. Kertoilen sitten tuloksia.


      • Anonyymi
        NeonMasahdus kirjoitti:

        Täytyy kokeilla ja viedä pajalle katsottavaksi. Kertoilen sitten tuloksia.

        No mites ne tulokset?
        Täällä on nyt 11,5 vuotta odoteltu joka päivä... 🙄


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      128
      4615
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      202
      3846
    3. 209
      3115
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      106
      2978
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      65
      2791
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      118
      1575
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      5
      1545
    8. 60
      1296
    9. Aitolehti Capital

      HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      1128
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

      Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      125
      1055
    Aihe