GM-longlife 5W30, onko kukaan käyttänyt muun merkkisessä autossa?
GM-longlife
39
5703
Vastaukset
- oiloil
mä oon kerran.
- edrfgh
noita gm merkkejäkin useita,varmaan moneen katiskaan käy toi öljy
- olla tietoa
Onko kenelläkään tietoa kenen valmistamia nuo GM:n liemet on?
- öljyukko
Wolfoil Belgiasta tekee GM öljyt, ainakin euroopassa myytävät.
http://www.wolfoil.com/
Valmistaa myös Champion nimellä joka oli TM:n testin viimeinen. Sama firma tekee myös Delphin öljyt ja Kingoils:it.
Wolfoil on vain sekoittamo. Perusöljy tulee joltain muulta valmistajalta Antwerp:in satamasta, eli ExxonMobil, Total, Petroplus tai joku muu. En tiedä lisääkö omat lisäaineet vai ostaako joltain lisäainepakettien toimittajalta. - 456578679
öljyukko kirjoitti:
Wolfoil Belgiasta tekee GM öljyt, ainakin euroopassa myytävät.
http://www.wolfoil.com/
Valmistaa myös Champion nimellä joka oli TM:n testin viimeinen. Sama firma tekee myös Delphin öljyt ja Kingoils:it.
Wolfoil on vain sekoittamo. Perusöljy tulee joltain muulta valmistajalta Antwerp:in satamasta, eli ExxonMobil, Total, Petroplus tai joku muu. En tiedä lisääkö omat lisäaineet vai ostaako joltain lisäainepakettien toimittajalta.Sillä, kuka nuo ns. autonvalmistajien öljyt tekee, ei ole merkitystä sillä ne tehdään kulloisenkin tilaajan speksien mukaan tai kehitetään yhteistyössä heidän kanssaan. Siksi näillä Champion- jne. öljyillä ja niiden mahdollisella testimenestyksellä ei ole mitään tekemistä esim. tämän GM:n moottoriöljyn kanssa.
- öljyukko
456578679 kirjoitti:
Sillä, kuka nuo ns. autonvalmistajien öljyt tekee, ei ole merkitystä sillä ne tehdään kulloisenkin tilaajan speksien mukaan tai kehitetään yhteistyössä heidän kanssaan. Siksi näillä Champion- jne. öljyillä ja niiden mahdollisella testimenestyksellä ei ole mitään tekemistä esim. tämän GM:n moottoriöljyn kanssa.
Kertoo ko. firman yleisestä tavasta hoitaa asioitansa. Vaikka sinulle asialla ei olisi merkitystä, niin monelle muulle saattaa olla.
- olen epäillyt
öljyukko kirjoitti:
Kertoo ko. firman yleisestä tavasta hoitaa asioitansa. Vaikka sinulle asialla ei olisi merkitystä, niin monelle muulle saattaa olla.
Tiskin takana hemmo väitti kirkkain silmin että GM:n liemi on vastaava kuin markkinoiden huipputuotteet eli Mobil, Neste, Castrol ym. ellei jopa parempaa. Olen samaa mieltä että nämä GM:n ja Fordin liemet on mitä on laadultaan. Laatuun nähden täysin ylihinnoiteltuja kaiken lisäksi.
- 96875765g
öljyukko kirjoitti:
"Kertoo ko. firman yleisestä tavasta hoitaa asioitansa. Vaikka sinulle asialla ei olisi merkitystä, niin monelle muulle saattaa olla."
Minusta tuo on esimerkillinen tapa hoitaa kyseinen asia: p-ska tapa olisi pyytää Öljyfirmaa X purkittamaan rivituotettaan Generic Motor Oil ABC:ta Autotehtaan Y purkkiin tyyliin "ne asiakkaat siitä mitään piittaa".
Autotehtaat eivät itse valmista moniakaan autoissaan käyttämistään osista vaan ne valmistetaan alihankinnassa yleensä lowest bid-periaatteella ja tietyt laatukriteerit täyttäen. Mulle on ihan sama kuka Mersun vesipumpun on valmistanut kun sen ostan paikallisen merkkiliikkeen tiskiltä ja se on pakattu M-B:n pakettiin. - öljyukko
olen epäillyt kirjoitti:
Tiskin takana hemmo väitti kirkkain silmin että GM:n liemi on vastaava kuin markkinoiden huipputuotteet eli Mobil, Neste, Castrol ym. ellei jopa parempaa. Olen samaa mieltä että nämä GM:n ja Fordin liemet on mitä on laadultaan. Laatuun nähden täysin ylihinnoiteltuja kaiken lisäksi.
Ne siellä tiskin takana mitään tiedä, epärehellisiä koijareita lähes kaikki. Liemihän voi täyttää samat luokitukset, mutta muuten laadusta ei ole takeita. Laatu öljy monesti ylittää luokat reilusti eikä rimaa hipoen. Isoilla nimekkäillä firmoilla ei ole varaa "huijata".
Kyllähän toi Wolfoilin tavarat varmaan ihan käyttökelpoisia on, mutta epäilyttää nuo talviominaisuudet. Euroopan markkinoilla kun noiden talviominaisuuksien tarve on marginaalinen, joten kiinnostuskin yleensä on.
Ford Formula öljy on BP:n tekele. Tekee myös Castrolin öljyt, joten laadun luulisi olevan kohdallaan, ainakin mitä valmistajaan tulee. - öljyukko
96875765g kirjoitti:
"Kertoo ko. firman yleisestä tavasta hoitaa asioitansa. Vaikka sinulle asialla ei olisi merkitystä, niin monelle muulle saattaa olla."
Minusta tuo on esimerkillinen tapa hoitaa kyseinen asia: p-ska tapa olisi pyytää Öljyfirmaa X purkittamaan rivituotettaan Generic Motor Oil ABC:ta Autotehtaan Y purkkiin tyyliin "ne asiakkaat siitä mitään piittaa".
Autotehtaat eivät itse valmista moniakaan autoissaan käyttämistään osista vaan ne valmistetaan alihankinnassa yleensä lowest bid-periaatteella ja tietyt laatukriteerit täyttäen. Mulle on ihan sama kuka Mersun vesipumpun on valmistanut kun sen ostan paikallisen merkkiliikkeen tiskiltä ja se on pakattu M-B:n pakettiin.No tässähän juuri öljyfirma W purkittaa rivituotettaan öljyfirma W:n purkkiin ja laittaa kylkeen GM tarran. Kyllä tuota GM luokat täyttävää öljyä voi tehdä ihan mikä yritys vain.
Tarkoitin Wolfoilin tapaa hoidella asiansa, en GM:n, se jo tiedetään miten se pulju toimii. - 56456456
öljyukko kirjoitti:
No tässähän juuri öljyfirma W purkittaa rivituotettaan öljyfirma W:n purkkiin ja laittaa kylkeen GM tarran. Kyllä tuota GM luokat täyttävää öljyä voi tehdä ihan mikä yritys vain.
Tarkoitin Wolfoilin tapaa hoidella asiansa, en GM:n, se jo tiedetään miten se pulju toimii.Ja missäköhän sanotaan, että
A) Kyseinen Wolfoil valmistaa GM:n tuotemerkillä myytävän öljyn?
B) Että GM:n tuotemerkillä myytävä öljy olisi kyseisen Wolfoilin "rivituotetta"
Pelkät linkit sivustoille, joissa kyseinen asia todetaan, riittävät. - öljyukko
56456456 kirjoitti:
Ja missäköhän sanotaan, että
A) Kyseinen Wolfoil valmistaa GM:n tuotemerkillä myytävän öljyn?
B) Että GM:n tuotemerkillä myytävä öljy olisi kyseisen Wolfoilin "rivituotetta"
Pelkät linkit sivustoille, joissa kyseinen asia todetaan, riittävät.No tässä tätä herkkua, mut loput saat hakea itse minä en jaksaisi sinua viihdyttää enempää.
a:
Pölvästiksikö yrityksiä luulet, ei yksikään yritys alihankkijoitaan mainosta, vaan omaansa.
http://www.baltikoil.lv/en/products/champion
http://www.raf.gr/wolf-en.html
http://www.wolfoil.com/en/historiek.aspx
b:
http://www.wolfoil.com/en/pvl_detail.aspx?dirID=95
http://www.wolfoil.com/update/documenten/engels/tf/passenger_cars/neutraal/28115ne.pdf - öljyukko
öljyukko kirjoitti:
No tässä tätä herkkua, mut loput saat hakea itse minä en jaksaisi sinua viihdyttää enempää.
a:
Pölvästiksikö yrityksiä luulet, ei yksikään yritys alihankkijoitaan mainosta, vaan omaansa.
b:
http://www.wolfoil.com/update/documenten/engels/tf/passenger_cars/neutraal/28115ne.pdfSanottakoon nyt vielä tarkennukseksi ettei missään "virallisesti" sanota että on rivituote, mutta onko järkeä keksiä pyörä uudelleen jos kerran privat label valikoimissa on jo GM:n speksit täyttävä öljy.
- 4534534
öljyukko kirjoitti:
No tässä tätä herkkua, mut loput saat hakea itse minä en jaksaisi sinua viihdyttää enempää.
a:
b:
http://www.wolfoil.com/update/documenten/engels/tf/passenger_cars/neutraal/28115ne.pdfSori vaan, mutta "supplier of the year award 1997" ei riitä mulle kertomaan, että ko. firma on tuon GM-öljyn valmistaja.
Wolfoil sen voi hyvinkin valmistaa, mutta mikään fakta ei siihen vielä viittaa. - lopetat jauhamisen
4534534 kirjoitti:
Sori vaan, mutta "supplier of the year award 1997" ei riitä mulle kertomaan, että ko. firma on tuon GM-öljyn valmistaja.
Wolfoil sen voi hyvinkin valmistaa, mutta mikään fakta ei siihen vielä viittaa.Voistko lopettaa jo turhan paskanjauhannan. On jo moneen kertaan todettu ja toteennäytetty että "automerkkien liemet" on pelkkää peruskuraa. Takeita siitä toimiiko ääriolsuhteissa ei ole. Kunnon öljyt tulee merkkivalmistajilta ei mistään halpahallien takahuonesekottamoista.
- öljyukko
4534534 kirjoitti:
Sori vaan, mutta "supplier of the year award 1997" ei riitä mulle kertomaan, että ko. firma on tuon GM-öljyn valmistaja.
Wolfoil sen voi hyvinkin valmistaa, mutta mikään fakta ei siihen vielä viittaa.Kuten aiemmin sanoin, saat hakea hupisi nyt muualta.
- 34534ttghhb
lopetat jauhamisen kirjoitti:
Voistko lopettaa jo turhan paskanjauhannan. On jo moneen kertaan todettu ja toteennäytetty että "automerkkien liemet" on pelkkää peruskuraa. Takeita siitä toimiiko ääriolsuhteissa ei ole. Kunnon öljyt tulee merkkivalmistajilta ei mistään halpahallien takahuonesekottamoista.
Missäköhän niin on toteennäytetty?
Kumma juttu, että esim. tuo GM:n tuotemerkillä markkinoitava moottoriöljy täyttää GM:n Long life luokitukset LL-A-025 bensiinimoottoreille ja LL-B-025 dieselmoottoreille mutta laatumerkin Mobil Super 3000 5W-40 täyttää tuon jälkimmäisen mutta ei bensiinimoottoriluokitusta. Kuraako siis?
Kukaan ei takaa minkään öljymerkin toimivuutta ääriolosuhteissa - vai oletko kuullut, että öljyvalmistajat olisivat korvanneet moottorivaurioita.
Periaatteessa olen taipuvainen uskomaan, että ns. merkkiöljynvalmistajat eivät tee huonoja öljyjä mutta ns. suurten valmistajien lisäksi löytyy lukuisia laadukkaita öljynvalmistajia. Itse käytän sellaisten tuotteita lähinnä harrastuslaitteissa.
Halpahallien takahuonesekoittamoista en ennen ole kuullutkaan. - e=mc(2)
34534ttghhb kirjoitti:
Missäköhän niin on toteennäytetty?
Kumma juttu, että esim. tuo GM:n tuotemerkillä markkinoitava moottoriöljy täyttää GM:n Long life luokitukset LL-A-025 bensiinimoottoreille ja LL-B-025 dieselmoottoreille mutta laatumerkin Mobil Super 3000 5W-40 täyttää tuon jälkimmäisen mutta ei bensiinimoottoriluokitusta. Kuraako siis?
Kukaan ei takaa minkään öljymerkin toimivuutta ääriolosuhteissa - vai oletko kuullut, että öljyvalmistajat olisivat korvanneet moottorivaurioita.
Periaatteessa olen taipuvainen uskomaan, että ns. merkkiöljynvalmistajat eivät tee huonoja öljyjä mutta ns. suurten valmistajien lisäksi löytyy lukuisia laadukkaita öljynvalmistajia. Itse käytän sellaisten tuotteita lähinnä harrastuslaitteissa.
Halpahallien takahuonesekoittamoista en ennen ole kuullutkaan.Öljyukko esitti erittäin hyvät perustelut ja linkit, joten voisitko lopettaa jankuttamisen asiasta josta et selvästikään mitään tiedä. Jos haluat lisätodisteita, niin menepä vaikkapa Motonetiin katsomaan GM:n öljypurkkia ja sen jälkeen vaikka Puuiloon katsomaan Championia. Huomaat yllättäen että se viiden litran astiakin on täsmälleen samanlainen. Sattumaa...?
- Ja paaaskat...
e=mc(2) kirjoitti:
Öljyukko esitti erittäin hyvät perustelut ja linkit, joten voisitko lopettaa jankuttamisen asiasta josta et selvästikään mitään tiedä. Jos haluat lisätodisteita, niin menepä vaikkapa Motonetiin katsomaan GM:n öljypurkkia ja sen jälkeen vaikka Puuiloon katsomaan Championia. Huomaat yllättäen että se viiden litran astiakin on täsmälleen samanlainen. Sattumaa...?
Enhän mä mistään mitään tiedä, vasta autoillut karvan yli kolmekymmentä vuotta.
Meinaatteko ihan tosissanne, että homma menisi niin, että GM autonvalmistajana tekisi moottoreidensa ja niiden voitelun suhteen tutkimusta ja päätyisi sen perusteella lopputulokseen, että heidän moottoreissaan tulee käyttää öljyä, jotka täyttävät vaatimukset GM LL-A-025 ja LL-B-025.
Ja että kun GM on tutkimuksensa saanut valmiiksi ja öljyluokituksensa saanut määritettyä he alkaisivat lähestyä eri öljynvalmistajia tarjouspyynnöllä "Mitä maksaa vuositasolla näin ja näin paljon moottoriöljyä näitten meidän juuri selvitettyjen speksien mukaan?"
Niin että tässä vaiheessa joku Wolf Oil kertoisi GM:lle että "Meillä on tässä ihan sattumalta muuten tuote joka täyttää jo valmiiksi nämä teidän juuri valmiiksi saamanne speksit."
Satumaista tuuria, kannattaisi alkaa lottoamaan hetimiten.
Pojat pojat, ei näin, ei todellakaan näin. :) - öljyukko
Ja paaaskat... kirjoitti:
Enhän mä mistään mitään tiedä, vasta autoillut karvan yli kolmekymmentä vuotta.
Meinaatteko ihan tosissanne, että homma menisi niin, että GM autonvalmistajana tekisi moottoreidensa ja niiden voitelun suhteen tutkimusta ja päätyisi sen perusteella lopputulokseen, että heidän moottoreissaan tulee käyttää öljyä, jotka täyttävät vaatimukset GM LL-A-025 ja LL-B-025.
Ja että kun GM on tutkimuksensa saanut valmiiksi ja öljyluokituksensa saanut määritettyä he alkaisivat lähestyä eri öljynvalmistajia tarjouspyynnöllä "Mitä maksaa vuositasolla näin ja näin paljon moottoriöljyä näitten meidän juuri selvitettyjen speksien mukaan?"
Niin että tässä vaiheessa joku Wolf Oil kertoisi GM:lle että "Meillä on tässä ihan sattumalta muuten tuote joka täyttää jo valmiiksi nämä teidän juuri valmiiksi saamanne speksit."
Satumaista tuuria, kannattaisi alkaa lottoamaan hetimiten.
Pojat pojat, ei näin, ei todellakaan näin. :)En jaksa vääntää rautalankaa, siksi poistin viestini.
- Anonyymi
öljyukko kirjoitti:
En ostaisi firman tuotteita mistään hinnasta jos laatu heittelee ääripäästä toiseen. Arvailutuotteita voin halutessani ostaa biltemasta ks. Puljun brändäämänä.
- f.iat
Fiatissa olen käyttänyt n. 25000 km ajan. Vaihdot 10000 km välein. API, ACEA ja SAE luokat on sopivat. Muitakaan ongelmia ei ole ilmennyt.
- 5791
A6 V6 -02 Audiin moiset laitettiin pari viikkoa sitten . Tosin en meinaa pitää niitä kuin 10tkm, joten tuolla LL merkinnällä ei liene niin väliä. En usko että tuo bensakrematorio tuosta hajoaa, pääasia että ne öljyt vaihtaa tarpeeksi usein.
Hämmästyttävän halvalla tuota kamaa kyllä saa. 6,6 litraa vaihdettuna suodattimineen 49 euroa !- kuraa!
kertoo laadusta... ei ole mitään huippuöljyä se, en enää laita edes Opeliin! Jotain puolisynteettistä kuraa.
- zoozs
kuraa! kirjoitti:
kertoo laadusta... ei ole mitään huippuöljyä se, en enää laita edes Opeliin! Jotain puolisynteettistä kuraa.
"halpa hinta kuraa! kertoo laadusta... ei ole mitään huippuöljyä se, en enää laita edes Opeliin! Jotain puolisynteettistä kuraa."
Juu, otas heti maanantaina puhelin kouraan ja soita GM:lle että kyllä sä tiedät paaaaaaaljon paremmin kuin he mitä siinä purkissa pitää olla. - halpaa=paskaa
zoozs kirjoitti:
"halpa hinta kuraa! kertoo laadusta... ei ole mitään huippuöljyä se, en enää laita edes Opeliin! Jotain puolisynteettistä kuraa."
Juu, otas heti maanantaina puhelin kouraan ja soita GM:lle että kyllä sä tiedät paaaaaaaljon paremmin kuin he mitä siinä purkissa pitää olla.kun laitoin sitä -04 Astraan jossa oli aiemmin Mobil 1 0W-40 öljyt. Heti alkoi venttiilit mekkaloida kuumana tyhjäkäynnillä kun vanhassa Ladassa. Tossa kovilla pakkasilla pistin sen öljytonkan jämät ulos yöksi ja vertailun vuoksi Mobilin öljyä. GM oli selvästi paksumpaa ja sameaa, siis alkanut jo kiteytyä, kun Mobil oli juoksevaa ja aivan kirkasta. Kyllä niissä on eroa. Niin ja Mobil täyttää GM:n LL-luokat myös.
Luuletko että Mobil maksaa ihan tyhjästä 2x enemmän kun se GM-sotku? Ja sillä muka pitäisi voida ajaa 30tkm putkeen, hahahah. - GMGMGM
halpaa=paskaa kirjoitti:
kun laitoin sitä -04 Astraan jossa oli aiemmin Mobil 1 0W-40 öljyt. Heti alkoi venttiilit mekkaloida kuumana tyhjäkäynnillä kun vanhassa Ladassa. Tossa kovilla pakkasilla pistin sen öljytonkan jämät ulos yöksi ja vertailun vuoksi Mobilin öljyä. GM oli selvästi paksumpaa ja sameaa, siis alkanut jo kiteytyä, kun Mobil oli juoksevaa ja aivan kirkasta. Kyllä niissä on eroa. Niin ja Mobil täyttää GM:n LL-luokat myös.
Luuletko että Mobil maksaa ihan tyhjästä 2x enemmän kun se GM-sotku? Ja sillä muka pitäisi voida ajaa 30tkm putkeen, hahahah."kun laitoin sitä -04 Astraan jossa oli aiemmin Mobil 1 0W-40 öljyt. Heti alkoi venttiilit mekkaloida kuumana tyhjäkäynnillä kun vanhassa Ladassa. Tossa kovilla pakkasilla pistin sen öljytonkan jämät ulos yöksi ja vertailun vuoksi Mobilin öljyä. GM oli selvästi paksumpaa ja sameaa, siis alkanut jo kiteytyä, kun Mobil oli juoksevaa ja aivan kirkasta. Kyllä niissä on eroa. Niin ja Mobil täyttää GM:n LL-luokat myös.
Luuletko että Mobil maksaa ihan tyhjästä 2x enemmän kun se GM-sotku? Ja sillä muka pitäisi voida ajaa 30tkm putkeen, hahahah."
Niin, katsos kun se Astran Ladamainen venttiilien ääntely ei johdu öljyn alhaisesta laadusta vaan siitä sun Astrasta. GM:n öljy on 5W-30 ja se mainitsemasi Mobil 0W-40. Siinä ero ja syy ääntelyyn - autosi tarvitsee paksumpaa öljyä. Allekirjoittaneen autoissa ei tuolla GM:n öljyllä ole esiintynyt mitään lisä-ääniä tai öljynkukutusta vaikka turboja ovat eli öljy saa osakseen ahtimenkin lämmöt.
Lisäksi sama viskositeettiero selittää myös kylmäjuoksevuuden eron so. niiden kylmänpään viskositeetit ovat erilaisia.
Ja 30 tkm:n öljynvaihtoväliä minä olen tuolla GM:n öljyllä ajanut. - iheirhiei
GMGMGM kirjoitti:
"kun laitoin sitä -04 Astraan jossa oli aiemmin Mobil 1 0W-40 öljyt. Heti alkoi venttiilit mekkaloida kuumana tyhjäkäynnillä kun vanhassa Ladassa. Tossa kovilla pakkasilla pistin sen öljytonkan jämät ulos yöksi ja vertailun vuoksi Mobilin öljyä. GM oli selvästi paksumpaa ja sameaa, siis alkanut jo kiteytyä, kun Mobil oli juoksevaa ja aivan kirkasta. Kyllä niissä on eroa. Niin ja Mobil täyttää GM:n LL-luokat myös.
Luuletko että Mobil maksaa ihan tyhjästä 2x enemmän kun se GM-sotku? Ja sillä muka pitäisi voida ajaa 30tkm putkeen, hahahah."
Niin, katsos kun se Astran Ladamainen venttiilien ääntely ei johdu öljyn alhaisesta laadusta vaan siitä sun Astrasta. GM:n öljy on 5W-30 ja se mainitsemasi Mobil 0W-40. Siinä ero ja syy ääntelyyn - autosi tarvitsee paksumpaa öljyä. Allekirjoittaneen autoissa ei tuolla GM:n öljyllä ole esiintynyt mitään lisä-ääniä tai öljynkukutusta vaikka turboja ovat eli öljy saa osakseen ahtimenkin lämmöt.
Lisäksi sama viskositeettiero selittää myös kylmäjuoksevuuden eron so. niiden kylmänpään viskositeetit ovat erilaisia.
Ja 30 tkm:n öljynvaihtoväliä minä olen tuolla GM:n öljyllä ajanut."Ja 30 tkm:n öljynvaihtoväliä minä olen tuolla GM:n öljyllä ajanut. "
Omapahan on autosi... vaikka kiertoonhan sä sen laitat heti kun alkaa syödä öljyä, ja seuraava kiroaa kun nää nykyautot ei kestä mitään ;) - dfbcdfgh
iheirhiei kirjoitti:
"Ja 30 tkm:n öljynvaihtoväliä minä olen tuolla GM:n öljyllä ajanut. "
Omapahan on autosi... vaikka kiertoonhan sä sen laitat heti kun alkaa syödä öljyä, ja seuraava kiroaa kun nää nykyautot ei kestä mitään ;)"Omapahan on autosi... vaikka kiertoonhan sä sen laitat heti kun alkaa syödä öljyä, ja seuraava kiroaa kun nää nykyautot ei kestä mitään ;)"
Niin on, oma. Ja merkkiliikkeen huollossa laitetaan tuota ihan samaa GM-öljyä. - hakuma
dfbcdfgh kirjoitti:
"Omapahan on autosi... vaikka kiertoonhan sä sen laitat heti kun alkaa syödä öljyä, ja seuraava kiroaa kun nää nykyautot ei kestä mitään ;)"
Niin on, oma. Ja merkkiliikkeen huollossa laitetaan tuota ihan samaa GM-öljyä.ihmekkös ooppelit hajoo käsiin :D:D
- Toki rahaa voi hu
hakuma kirjoitti:
ihmekkös ooppelit hajoo käsiin :D:D
Takana 240.000 km vaihtovälillä 30.000km - kulutus vaihtovälin aikana noin 0.5 litraa....vaihtakaa niin usein kuin haluatte. Minä kerran vuodessa.
- astrasti66
Minulle opel merkkiliikkeessä ja huollossa astraan suosittelivat oikein mobil 0w-40. Ja sitä laitettiinkin.
- PAO vs III mineraali
Älä käytä krakattuja öljyjä. Käytä AITOA täyssynteettistä ! ! Ooppelisi kestää ehjänä pitempään! Hyvä öljy on halvin MOOTTORIVAKUUTUS!!
Saksalaiseen autoon AITO saksalainen täyssynteettinen !!
http://www.ebay.de/itm/4-Liter-Aral-SuperTronic-G-0W-30-Motorol-0W30-BMW-Longlife-01-MB-229-3-229-5-/170552637393?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27b5bab7d1
Autotekniikan PROFESSORI sanoi, että Suomessa ehdottomasti PAO pohjainen öljy.- Q34HTR
Höpö höpö.
- Totuus 2014
- GRPIII
Gm Dexos 2 öljyn sekoittaa Wolf Hemiksenissä Belgiassa ... On samaa laatua...
Eurolin kanssa.
http://vimeo.com/44372472 - Mineraaliöljyjä
Samaa tavaraa myös TB-Diamondin kanssa GRPIII mineraaliöljyä.
PurePlus ja PAO pyyhkii lattiaa....- PAOPELLE
Palstan luotsi se täällä taas jatkaa omalla valitsemallaan tiellä, eli puhuu P ASKAA.
Pitäisi pyyhkiä lattiaa...
- Dexos
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Seitsemän vuotta/100tkm käytetty Saabissa ja lyhyemmän aikaa myös Citikassa, koska vaatimukset täyttyy. Vaihdan kerran vuodessa. Dexos luokiteltua öljyä valmistaa useat toimittajat: http://www.centerforqa.com/gm/dexos2-brands
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984