”ei adventistilla” PEITE sydämenne päällä;

eepu*

Onko teillä/sinulla ”ei adventistilla” peite sydämenne päällä, kun te ette halua ymmärtää, että Jumalan laki on edelleen voimassa, ja että me palvelemme Jumalaa nyt Hengen UUDESSA TILASSA emmekä kirjaimen vanhassa?!
Sinä joka haluat tietää tästä asiasta Totuuden/lisää katso:
KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=d0beeba6d3474d3118041727655683c2
”Sillä niillä, jotka elävät (kastamattomina) lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka (ovat uskonmukaisesti kastetut) ELÄVÄT Hengen mukaan, on HENGEN MIELI. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta HENGEN MIELI on elämä ja rauha;” (Room. 8:5,6)
"... niin että me (NYT) palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. "(Room.7:6) ”Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan PYHITYKSEEN.” VANHURSKAUTEEN!
Niinpä, tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN ja UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
Lue Mark.16:15,16; Apt.2:38 ja perään Room.6.Luku!
Eräs Vapahtajan keskustelu olisi voinut kuulua näin:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8322163

*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä

eepu
*
Jk.:
Anna kastaa itsesi uskonmukaisesti Vapahtajan (Apt.2:38) Voittoisan ja Voimallisen JAHSHUAN MESSIAAN Armolliseen Pyhää Nimeen, (ei kolmeen arvoasemaan) ja tulet tuntemaan, että tämä oppi on Jumalasta!
*
♥ MARANATA! ♥

32

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      Emmehän me ole voineet saada kastetta apostoleilta. Apostolithan koostuivat Jeesuksen opetuslapsista. Ja luonnollisesti he halusivat kastaa opettajansa nimessä. Kastoiko Johannes Kastaja Jeesuksen, "Jeesuksen nimeen tai Jeshuan nimeen"? No ei varmasti! Vaikka et kastetoimituksessa sanoisi mitään nimeä, ja niin olisi kaikkein paras, niin Jumalan silmissä toimitus on aina arvokas. Kastettavan ja Jumalan liitostahan kaikessa on kyse.

      • eepu*

        Johannes Kastaja ja VAPAHTAJA MESSIAS KASTATTIVAT (Joh.4:1, 2.) ihmisiä jo sillä Oikealla Uuden Liiton UPOTUSKASTEELLA!
        Hän kastoi siihen nimeen jonka Hän oli Isältä saanut so. "JAHSHUA" (so. JUMALA PELASTAA) !
        "..parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava Hänen
        nimessänsä kaikille kansoille…" (Luuk.24:47). Vapahtaja siis sanoo:
        "Minun nimessäni…"

        Katso ja aloita tutkiskelu täältä:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=23

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä

        eepu
        *
        Jk.:
        Anna kastaa itsesi uskonmukaisesti Vapahtajan (Apt.2:38) Voittoisan ja Voimallisen JAHSHUAN MESSIAAN Armolliseen Pyhää Nimeen, (ei kolmeen arvoasemaan) ja tulet tuntemaan, että tämä oppi on Jumalasta!
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • !!??!!
        eepu* kirjoitti:

        Johannes Kastaja ja VAPAHTAJA MESSIAS KASTATTIVAT (Joh.4:1, 2.) ihmisiä jo sillä Oikealla Uuden Liiton UPOTUSKASTEELLA!
        Hän kastoi siihen nimeen jonka Hän oli Isältä saanut so. "JAHSHUA" (so. JUMALA PELASTAA) !
        "..parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava Hänen
        nimessänsä kaikille kansoille…" (Luuk.24:47). Vapahtaja siis sanoo:
        "Minun nimessäni…"

        Katso ja aloita tutkiskelu täältä:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=23

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä

        eepu
        *
        Jk.:
        Anna kastaa itsesi uskonmukaisesti Vapahtajan (Apt.2:38) Voittoisan ja Voimallisen JAHSHUAN MESSIAAN Armolliseen Pyhää Nimeen, (ei kolmeen arvoasemaan) ja tulet tuntemaan, että tämä oppi on Jumalasta!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        nimi arameaksi ei ole JAHSHUA, vaan Jesua.


    • X-hirvas

      puheenollen se on vielä sellaisilla, jotka eivät tunne Kristusta. Sellainen peite näyttää olevan vielä eepullakin sydämensä päällä.

      2.Kor.3.

      11 Jos sillä, mikä on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä, mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta.
      12 Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat
      13 emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.
      14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
      15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
      16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
      17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.

      • eepu*

        Taas yksi kastamaton/laittomuuden edustaja, joka yrittää peitteen alta opettaa kastettuja?!

        "Mutta [meissä (Apt.2:38)kastetuissa] te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."
        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan."
        "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;"
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • X-hirvas
        eepu* kirjoitti:

        Taas yksi kastamaton/laittomuuden edustaja, joka yrittää peitteen alta opettaa kastettuja?!

        "Mutta [meissä (Apt.2:38)kastetuissa] te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."
        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan."
        "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;"
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        eepu vaan kuuliaisena Mooseksen laille, joka ei enää ole.


      • eepu*
        X-hirvas kirjoitti:

        eepu vaan kuuliaisena Mooseksen laille, joka ei enää ole.

        "Mutta kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa Hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN.” Sillä; ”Hänen VOITELUNSA (joka teissä vaikuttaa/on) OPETTAA teitä kaikessa"! (Ks.Joh.16:13)
        Ja meissä (Apt.2:38)kastetuissa meissä pysyy se voitelu, jonka olemme Häneltä saaneet, ja me emme ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin Hänen voitelunsa opettaa meitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut meitä, niin pysykäämme Hänessä. (Ks. 1.Joh.2:27) "sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava" (Luuk.12:12 )
        ... ja niin me alamme myös uudistua/muuttua Jumalan kuvan kaltaisuuteen, alamme parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä viettämään oikeaa Sapattia. Alamme parantua kaikesta pahasta, meistä tulee ystävällisiä, jne.. tämä saa aikaan tottelevaisuus Pyhän Hengen äänelle, se saa meidät uudistumaan, se on pyhitystä meissä!
        ... ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa kaikkeen Totuuteen, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!

        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" (1.Joh.5:3; Joh.15:10)

        Mutta, tahallinen USKONMUKAISEN (Apt.2:38) UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN ja UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • ihan omassa
        X-hirvas kirjoitti:

        eepu vaan kuuliaisena Mooseksen laille, joka ei enää ole.

        lestissäsi!

        Sinulla ei totisesti ole mitään annettavaa kenellekään näissä uskon asioissa, kun olet itsekkin täysin eksyksissä.

        Jokanen kirjoituksesi on puhtaasti Jumalan pilkkaa ja laittomuuden opetusta. Olet pelkkä rienaava Jumalaa vastaan taisteleva luoppio. Luuletko sinä saavasi armahduksen, jos et pyydä anteeksi syntejäsi ja tee parannusta ja luovu tietoisista synneistäsi?

        Jesus sanoi, ettei mitään syntiä voi pitää mukanaan, koska synti ei kuulu Taivasten valtakuntaan!

        Senvuoksi Hän kehoitti jokaista ihmistä, jolle antoi hänen syntinsä anteeksi TEKEMÄÄN synneistään parannuksen!


    • Tässä lakikulttien torvetoitottajille hieman tietoa Jumalan tahdosta elikkä
      X-hiras on jäniksen jäljillä lakivouhottajat sensijaan hakoteillä.
      Ja hakoteillä tarkoitan havunoksilla peitettyä sudenkuoppaa.

      Roomalaiskirje 3. luku

      9 Miten siis on?
      Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan.
      Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin,
      ovat synnin vallassa. [Room. 1:18]
      10
      Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta,
      [3:10-12: Ps. 14:1,3, 53:2,4]
      11
      ei yhtäkään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa.
      12
      Kaikki ovat luopuneet
      ja käyneet kelvottomiksi.
      Ei ole ketään, joka tekee hyvää,
      ei ainoatakaan.

      Lisää faktaa rakkauden Jumalan tahdosta ...

      KAIKKI TEHKÄÄ RAKKAUDESTA EIKÄ LAIN VAATIMUKSESTA !

      Matt. 7:12
      "KAIKKI, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, TEHKÄÄ te heille.
      Tässä on laki ja profeetat.
      [Sir. 31:15; Luuk. 6:31 | Matt. 22:40; Room. 13:10]

      Room. 13:8
      Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne.
      Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.
      [13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ]

      Gal.5:6b
      Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.
      [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]

      • eepu*

        Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me tällä tavoin uskosta Kristukseen vahvistamme Jumalan Lain. Niinpä me palvelemme Jumalaa nyt Hengen UUDESSA TILASSA emmekä kirjaimen vanhassa!
        *
        ♥ MARANATA! ♥


    • eepu*

      "Mutta jos meidän (kasteenevankeliumimme) evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat," (Ks.2.Kor.3:14-16; 4:3)
      "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." Niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan, Voiman syntiä vastaan ja Hän johtaa teidät kaikkeen Totuuteen!
      *
      ♥ MARANATA! ♥

      • X-hirvas

        Raamatun sanaa, enkä Mooseksen lain kanssa vouhkaavia paatuneita.

        2. Kor.3.
        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.

        Lopetahan eepu se ainainen höpötyksesi, sinä et ole uskossa lainkaan, koska et usko SANAA.


      • eepu*
        X-hirvas kirjoitti:

        Raamatun sanaa, enkä Mooseksen lain kanssa vouhkaavia paatuneita.

        2. Kor.3.
        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.

        Lopetahan eepu se ainainen höpötyksesi, sinä et ole uskossa lainkaan, koska et usko SANAA.

        Miksi sinullakin on paksu paatunut peittokasa sydämesi päällä ja yhä kasvatat sitä lisää, miksi pelkäät Totuutta, miksi väheksyt Jumalan Lakia?
        Paavali sanoo (ks.Room.3.Luku) sinunlaisille höpöttäjille/valehtelijoille; Teemmekö Lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me tällä tavoin uskosta Kristukseen vahvistamme Jumalan Lain. Sillä me palvelemme Jumalaa nyt Hengen UUDESSA TILASSA emmekä kirjaimen vanhassa! "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot."!

        "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa (kasteenevankeliumimme) evankeliumi." Niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan, Voiman syntiä vastaan "minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ja Hän johtaa teidät kaikkeen Totuuteen!
        "Sillä RAKKAUS Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" … vaan Rakkaat!
        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." (Joh.15:10; 1.Joh.5:3)
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • X-hirvas
        eepu* kirjoitti:

        Miksi sinullakin on paksu paatunut peittokasa sydämesi päällä ja yhä kasvatat sitä lisää, miksi pelkäät Totuutta, miksi väheksyt Jumalan Lakia?
        Paavali sanoo (ks.Room.3.Luku) sinunlaisille höpöttäjille/valehtelijoille; Teemmekö Lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me tällä tavoin uskosta Kristukseen vahvistamme Jumalan Lain. Sillä me palvelemme Jumalaa nyt Hengen UUDESSA TILASSA emmekä kirjaimen vanhassa! "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot."!

        "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa (kasteenevankeliumimme) evankeliumi." Niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan, Voiman syntiä vastaan "minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ja Hän johtaa teidät kaikkeen Totuuteen!
        "Sillä RAKKAUS Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" … vaan Rakkaat!
        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." (Joh.15:10; 1.Joh.5:3)
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        viimeinkin, mitä ne käskyt pitävät asiasisällöltään sisällään, joita sinun täytyy pitää?

        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." (Joh.15:10; 1.Joh.5:3)

        Erittele Jeesuksen käskyt Raamatulla, mitä ne ovat? Eihän tuollainen fraseoligia mitä harrastat ole mistään kotoisin. Tyhjää sanahelinää.


      • eepu*
        X-hirvas kirjoitti:

        viimeinkin, mitä ne käskyt pitävät asiasisällöltään sisällään, joita sinun täytyy pitää?

        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." (Joh.15:10; 1.Joh.5:3)

        Erittele Jeesuksen käskyt Raamatulla, mitä ne ovat? Eihän tuollainen fraseoligia mitä harrastat ole mistään kotoisin. Tyhjää sanahelinää.

        Aloitapa täältä: 2.Mooseksen kirja:
        20:1-20 "Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:..."

        Mark.12:28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi.'
        12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

        Lue ja ymmärrä, että sinun täytyy (ks.Apt.2:38) syntyä uudesti; Joh.3. Luku "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        Johanneksen evankeliumi:
        15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        Lue Apostolien teot: 2. Luku
        Lue 1.Johanneksen kirje:
        2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
        2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
        Lue; Roomalaiskirje:
        6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?

        Lue; Mark.:
        9:35 Ja hän istuutui, kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija."
        10:44 ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon kaikkien orja.

        "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa (kasteenevankeliumimme) evankeliumi." Niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan, Voiman syntiä vastaan "minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ja Hän johtaa teidät kaikkeen Totuuteen!
        "Sillä RAKKAUS Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" … vaan Rakkaat!
        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." (Joh.15:10; 1.Joh.5:3)

        Hyvää ja Siunattua lukuhetkeä sinulle!

        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • X-hirvas
        eepu* kirjoitti:

        Aloitapa täältä: 2.Mooseksen kirja:
        20:1-20 "Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:..."

        Mark.12:28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi.'
        12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

        Lue ja ymmärrä, että sinun täytyy (ks.Apt.2:38) syntyä uudesti; Joh.3. Luku "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        Johanneksen evankeliumi:
        15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        Lue Apostolien teot: 2. Luku
        Lue 1.Johanneksen kirje:
        2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
        2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
        Lue; Roomalaiskirje:
        6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?

        Lue; Mark.:
        9:35 Ja hän istuutui, kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija."
        10:44 ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon kaikkien orja.

        "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa (kasteenevankeliumimme) evankeliumi." Niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan, Voiman syntiä vastaan "minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ja Hän johtaa teidät kaikkeen Totuuteen!
        "Sillä RAKKAUS Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" … vaan Rakkaat!
        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." (Joh.15:10; 1.Joh.5:3)

        Hyvää ja Siunattua lukuhetkeä sinulle!

        *
        ♥ MARANATA! ♥

        muitakin käskyjä kuin nuo kaksi?

        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi.'
        12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

        Mitä muita käskyjä esimerkisi minun pitää vielä noudattaa? Voitko luetella ne kaikki?


      • eepu*
        X-hirvas kirjoitti:

        muitakin käskyjä kuin nuo kaksi?

        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi.'
        12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

        Mitä muita käskyjä esimerkisi minun pitää vielä noudattaa? Voitko luetella ne kaikki?

        Hyvä X-hirvas, tuo Vapahtajan sana kysyjälle oli yhteenveto/päämäärä kaikista Käskyistä!
        Avaa nyt sydämesi ja tutustu käskyjen sisältöön tarkemmin/yksityiskohtaisemmin, tutustu siihen mitä kirjoitit kasteesta, sillä se on neuvo siihen miten pääset sisälle Elämään ja näin toteuttamaan Käskyjen henkeä, -- anna siis oksastaa itsesi jaloon viinipuuhun,
        ”Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.” (Joh. 15:5)

        Hyvää ja Siunattua lukuhetkeä sinulle! :)
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • eepu*
        eepu* kirjoitti:

        Hyvä X-hirvas, tuo Vapahtajan sana kysyjälle oli yhteenveto/päämäärä kaikista Käskyistä!
        Avaa nyt sydämesi ja tutustu käskyjen sisältöön tarkemmin/yksityiskohtaisemmin, tutustu siihen mitä kirjoitit kasteesta, sillä se on neuvo siihen miten pääset sisälle Elämään ja näin toteuttamaan Käskyjen henkeä, -- anna siis oksastaa itsesi jaloon viinipuuhun,
        ”Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.” (Joh. 15:5)

        Hyvää ja Siunattua lukuhetkeä sinulle! :)
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        piti olla; tutustu siihen mitä kirjoitin kasteesta,


      • X-hirvas
        eepu* kirjoitti:

        Hyvä X-hirvas, tuo Vapahtajan sana kysyjälle oli yhteenveto/päämäärä kaikista Käskyistä!
        Avaa nyt sydämesi ja tutustu käskyjen sisältöön tarkemmin/yksityiskohtaisemmin, tutustu siihen mitä kirjoitit kasteesta, sillä se on neuvo siihen miten pääset sisälle Elämään ja näin toteuttamaan Käskyjen henkeä, -- anna siis oksastaa itsesi jaloon viinipuuhun,
        ”Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.” (Joh. 15:5)

        Hyvää ja Siunattua lukuhetkeä sinulle! :)
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        ja se riittää. Muita käskyjä Jeesus ei maininnut. Asia on siis kohdaltani hyvässä kunnossa.


      • eepu*
        X-hirvas kirjoitti:

        ja se riittää. Muita käskyjä Jeesus ei maininnut. Asia on siis kohdaltani hyvässä kunnossa.

        Valehteletkohan sinä nyt, jos rakastat niin kuin Vapahtaja sanoo, niin sinähän silloin noudatat niitä Käskyjä, joista kirjoitin, kasteesta, Sapatista, yms. asiasta!


      • eepu*
        X-hirvas kirjoitti:

        muitakin käskyjä kuin nuo kaksi?

        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi.'
        12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

        Mitä muita käskyjä esimerkisi minun pitää vielä noudattaa? Voitko luetella ne kaikki?

        Vapahtaja on itse LAIN KUVA, lainkirjain on sen varjo ja nyt me tällä tavoin uskosta kasteen kautta Kristukseen me vahvistamme Jumalan Lain. Sillä me palvelemme Jumalaa nyt Hengen UUDESSA TILASSA, Kristus meissä, emmekä kirjaimen vanhassa! "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot."!

        "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa (kasteenevankeliumimme) evankeliumi." Niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan, Voiman syntiä vastaan "minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ja Hän johtaa teidät kaikkeen Totuuteen!
        "Sillä RAKKAUS Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" … vaan Rakkaat!
        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." (Joh.15:10; 1.Joh.5:3)
        -- Anna pelastaa/oksastaa itsesi kasteen kautta jaloon viinipuuhun; ”Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.” (Joh. 15:5)

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • X-hirvas
        eepu* kirjoitti:

        Valehteletkohan sinä nyt, jos rakastat niin kuin Vapahtaja sanoo, niin sinähän silloin noudatat niitä Käskyjä, joista kirjoitin, kasteesta, Sapatista, yms. asiasta!

        Kymmenen käskyä oli Jumalan ja israelilaisten liittoon kuuluva laki. Siihen kuului myös käsky lepopäivän viettämisestä, ja sitten oli vielä 9 muuta käskyä.
        Mutta kun vanha liitto loppui, silloin ei ole lakiakaan. Eikä kymmenen käskyä sitounut edes vanhan liiton aikana esimerkiksi egyptiläisiä, joten olette aivan pihalla. Todella pihalla vouhottamalla kuollesta lain kirjaimsesta.

        En tiedä tunnetteko te mitään muuta kirjoitusta kuin Mooseksen lain. Se oli ja meni!


      • eepu*
        X-hirvas kirjoitti:

        Kymmenen käskyä oli Jumalan ja israelilaisten liittoon kuuluva laki. Siihen kuului myös käsky lepopäivän viettämisestä, ja sitten oli vielä 9 muuta käskyä.
        Mutta kun vanha liitto loppui, silloin ei ole lakiakaan. Eikä kymmenen käskyä sitounut edes vanhan liiton aikana esimerkiksi egyptiläisiä, joten olette aivan pihalla. Todella pihalla vouhottamalla kuollesta lain kirjaimsesta.

        En tiedä tunnetteko te mitään muuta kirjoitusta kuin Mooseksen lain. Se oli ja meni!

        Jumalan Laki on edelleen voimassa, Kristuksessa, ja me elämme/palvelemme Jumalaa nyt Pyhän Hengen voimassa, Kristus meissä!
        Jumalan Laki on sinetöitynä Hengessä (ks.Heb.8:10); "Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa"!
        Vapahtaja itse on LAIN KUVA ja lainkirjain on Vapahtajan varjo, ja nyt me uskosta kasteen kautta Kristukseen vahvistamme Jumalan Lain. Sillä me palvelemme Jumalaa nyt Hengen UUDESSA TILASSA, Kristus meissä, emmekä kirjaimen vanhassa! "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot."!
        Joten me emme " .. ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa." (Room.8:9)
        Katso lisää:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8860251/42678838
        *
        KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=d0beeba6d3474d3118041727655683c2

        *
        ♥ MARANATA! ♥


    • eepu*

      Minä puhun teille "ei adventisteille", puhun kuin lapsilleni - avartukaa tekin;

      Suumme on auennut puhumaan teille, "ei adventisteille", sydämemme on avartunut. Ei ole teillä ahdasta meidän sydämessämme, mutta ahdas on teidän oma sydämenne. Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
      Antakaa verta verrasta - puhun kuin lapsilleni - avartukaa tekin.
      Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
      Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
      Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
      Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."
      "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.” (Ks.2.Kor.6:11-18; Ilm.18:4)

      Antakaa pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!
      MARANATA! HERRA tulee pian! HALLELUJA! AAMEN!
      http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=b88c9441b783f269aa02549f8ffe4ea6

      *
      Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
      minulle niin Rakkaassa
      Voittoisassa ja Voimallisessa
      JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
      י ה וֹ שׁ ﬠ

      eepu
      *
      Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
      http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=cef631871e0a84f8e9ef92631c4110c5
      Sinä ULOSKUTSUTTU Liity; ”Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan” ja Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
      *
      ♥ MARANATA! ♥

      • eepu*

        Jumala kutsuu teitä nyt "ei adventisteja" ja adventisteja parannukseen, sillä aika käy vähiin;

        HERÄTKÄÄ TOTUUTEEN, SILLÄ HERRA TULEE PIAN!!
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=16&sid=0f1c036b42c74674248fe40385d03c70

        "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?"
        "Ja silloin Hän lausuu teille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT."!
        "Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen."
        *
        "Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
        Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.'
        Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=cef631871e0a84f8e9ef92631c4110c5
        Sinä ULOSKUTSUTTU Liity; ”Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan” ja Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • eepu*
        eepu* kirjoitti:

        Jumala kutsuu teitä nyt "ei adventisteja" ja adventisteja parannukseen, sillä aika käy vähiin;

        HERÄTKÄÄ TOTUUTEEN, SILLÄ HERRA TULEE PIAN!!
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=16&sid=0f1c036b42c74674248fe40385d03c70

        "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?"
        "Ja silloin Hän lausuu teille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT."!
        "Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen."
        *
        "Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
        Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.'
        Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=cef631871e0a84f8e9ef92631c4110c5
        Sinä ULOSKUTSUTTU Liity; ”Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan” ja Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        Vaikka Jumala tietää kunkin valinnan edeltä, on se kuitenkin (ollut) ihmisen oma valintaoikeus tässä ajassa, sillä tasapuolisuuden nimissä Jumala antaa jokaiselle yksilölle mahdollisuus VALITA elämänsä aikana, ketä hän kuuntelee, se on; joko Jumalan Lakia/oikeudenmukaisuutta/hyvyyttä Kristuksen kaltaisuutta - parannuksen tekemistä ja jossa Jumalan tarjoaa kaikille uskollisille iankaikkisen Elämän, mutta sen hylkääjille, heille tulee lopullinen kuolema!

        Joten anna kastaa ja pelastaa itsesi uskonmukaisesti Vapahtajan (Apt.2:38) Voittoisan ja Voimallisen JAHSHUAN MESSIAAN Armolliseen Pyhää Nimeen, (ei katolisen kirkon asettamaan kolmeen arvoasemaan) ja tulet tuntemaan, että tämä oppi on Jumalasta!
        Sillä, tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN ja UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
        ”Sillä niillä, jotka elävät (kastamattomina) lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka (ovat uskonmukaisesti kastetut) ELÄVÄT Hengen mukaan, on HENGEN MIELI. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta HENGEN MIELI on elämä ja rauha;” (Room. 8:5,6)
        "... niin että me (NYT) palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. "(Room.7:6) ”Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan PYHITYKSEEN.” VANHURSKAUTEEN! Lue Mark.16:15,16; Apt.2:38 ja perään Room.6.Luku!

        Eräs Vapahtajan keskustelu olisi voinut kuulua näin, katso: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8322163

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        Sinä ULOSKUTSUTTU Liity; ”Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan” ja Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=cef631871e0a84f8e9ef92631c4110c5
        *
        ♥ MARANATA! ♥


    • kvanttimekaniikkaa

      Kyllä se on niin,että ilman tätä lihaisaa ja luista ruumista kaikkine lihanhimoineen ei paljon hengen liekki lepata.Ei edes advarin.

      • eepu*

        Ystäväiseni; me emme enää "ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki meissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa." (Ks.Room.8:9)

        Mutta; Totuus on, niin kuin Paavalikin toteaa; että kaikki ovat rikollisia ja Jumalan kirkkautta vailla, joten Jumalan Laki koskee kaikkia – ” että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä”!
        "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin."

        "Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla, niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ...
        Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,"

        "Mutta KÄSKYN PÄÄMÄÄRÄ ON RAKKAUS, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.” -- ”Sillä Kristus on lain (päämäärä)loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.”
        " Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.” ”Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.” ”Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?” (1.Tim.1:6; Room.10:4; 7:12; 3:31; 6:1,2)

        ”Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        Sillä Kristus on lain (päämäärä)loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.” Room.10:1-5)

        Sillä Vapahtaja on itse LAIN KUVA ja lainkirjain on varjo ja nyt me tällä tavoin uskosta kasteen kautta Kristukseen me vahvistamme Jumalan Lain. Sillä me palvelemme Jumalaa nyt Hengen UUDESSA TILASSA, Kristus meissä, emmekä kirjaimen vanhassa! "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot."!
        Käytännössä Lain toteuttamistavan muutos kirjaimesta Henkeen tapahtui siis Kristuksen kuoleman kautta, sillä nyt me ”olemme uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen”, sillä Hän lahjoittaa kasteen kautta uskovalle Pyhän Hengen Lahjan – Voiman syntiä/Laittomuutta vastaan!
        Sillä; Jumalan Laki on sinetöitynä Jumalan Hengessä (ks.Heb.8:10); joten me emme enää " .. ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa." (Room.8:9)
        Katso lisää:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=99df4e74a46845a7be6c81b6d2dea87f
        *
        – HALLELUJA, AAMEN!


    • eepu*
    • Ei Ellen Whiten sapattilaki ole tullut ikinä voimaan eikä tule. Siihen takertuvat ja sitä pitävät sinettinään vain ne, jotka eivät halua tulla uskoon tai pysyä siinä.

      • 23423234

        noita örisee valheitaan?


      • fniss!

        No eipä tietenkään. Eihän sellaista Ellen Whiten sapattilakia ole koskaan ollutkaan muuten kuin Uskova_1:n painajaisunissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      124
      1826
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1133
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1097
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      915
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      84
      822
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      779
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      724
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      700
    9. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      681
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      666
    Aihe