MIHIN JUMALA TARVITSEE IHMISTÄ ?

Ripsu64

Harvemmin tuntuu askarruttavan se, mihin Jumala tarvitsee ihmistä...Onko ihminen kaikkeudellisen geimin pelinappula ? Mikä on ihmisen arvo sinänsä ? Kun peli on ohi, voittaja selvillä, voidaan pelinappulat unohtaa pelkkinä välineinä, vai ? Onko suurin osa ainutkertaisista persoonistamme lopulta silkkaa jätettä, jonka kaikkeuden voimat mittelöjensä jälkeen hylkäävät menneisyyden romuksi ?
Joudutpa kadotukseen tai pääset taivaaseen pällistelemään, olet joka tapauksessa kerran ollut olemassa, mukana elämän runsaudessa - sitä totuutta ei sinulta enää kukaan voi riistää !!!
Siis, ystävät, kertokaapa, MIHIN TAIVAAN VALLAT TARVITSEVAT IHMISTÄ NOIN YLIPÄÄTÄÄN, JOS JO VALMIIKSI OVAT KAIKKIVOIPIA IÄISESTÄ IÄISEEN ?

20

745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkkis

>>> MIHIN TAIVAAN VALLAT TARVITSEVAT IHMISTÄ NOIN YLIPÄÄTÄÄN, JOS JO VALMIIKSI OVAT KAIKKIVOIPIA IÄISESTÄ IÄISEEN ?

• p-sakki

"lopulta me onnistuimme" missä me onnistuimme, mitä onnistumista on ihmiskunnassa? paskasakki koko planetallinen.

• Human being
        p-sakki kirjoitti:

"lopulta me onnistuimme" missä me onnistuimme, mitä onnistumista on ihmiskunnassa? paskasakki koko planetallinen.

Jumalaa. Siis mihin ihminen tarvitsee jumalaa? Ei tietääkseni tarvitse mihinkään. Mutta on mielekiintoista joskus filosofeerata teologiasta ja filosofiasta. ÄLKÄÄ TÄSSÄ RUVETKO PAASAAMAAN SYNNEITÄ. NIITÄ EI OLE.

• Tarkkis
        p-sakki kirjoitti:

>>> missä me onnistuimme, mitä onnistumista on ihmiskunnassa? paskasakki koko planetallinen.> paskasakki koko planetallinen.

• panteisti.

Mihin sinä tarvitset televisiota- ikävän karkoitukseen

• Minua taas askarruttaa enemmän mihin ihminen tarvitsee jumalaa.

• arjuuna

Uskonnot ja aatteet tarvitsevat, jumalaa pahan ikuistamiseen ihmiskunnassa, sillä sielukaan ei ole ikuinen, koska se on aikaa ja ainetta, ja siten karman alainen, näinollen sillä ei ole ikuisuutta.
        Ikuistaakseen sielun, sen on koettava pelkoa, tuskaa ja kärsimystä, jotta sielun karma ei päättyisi, ja näin sielun elämä jatkuisi
        Uskonnot ja aatteet ovat käytännössä, tietämättään muodostuneet, sielun elämän ikuistajiksi, ns hyvän idealla, jossa, luvataan sielulle ikusta elämää kuoleman jälkeen taivaassa, mutta kun ihminen kuolee, niin hän vie karmansa mukanaan, joka on sama kuin tuo sielu, ja syyn ja seurauksen laki vaattii sielulle uutta maan päällistä elämistä, sillä karmasta et voi vapautua tuolla tuonpuoleisessa, koska se on täällä maanpäällä hankittu, niin täällä sen on myös päätyttävä
        Miten tämä näkyy yhteiskunnassa siten, että kun hyvä voittaa pahan, niin valtaanpäästyään tuo hyvä muuttuu
        tuoksi pahaksi, ja tämä kierre on jatkunut vuosituhannesta toiseen, ja päättyy vasta kun ihmiset yksilöinä,
        alkaa ymmärtämään elämän todellisen laidan.
        Kun ihmisen karma päättyy, nin se tietää ajallisen sielun, eli psykologisen perimämme päättymistä, jasamalla
        se tietää kaiken pelon,kärsimyksen ja tuskan päättymistä

• sunnyriver

No, kuuntelin tässä eilen
      ruandalaisen Sylvere Mugabarigiran ansiokkaan saarnan asiasta
      ja hän oli kylllä' sitä mieltä,
      että ainoa asia, mitä me voimme tehdä,
      mutta mitä Jumala ei voi tehdä,
      on ylistää Jumalaa.

Ja siksi Jumala meidät tänne maan päälle loi,
      ottamaan vastaan Jumalan rakkautta
      ja kiittämään, ylistämään ja palvomaan Jumalaa.

No, emme me ainoat ylistäjät ole,
      kyllä taivaassaa on vielä toinen mokoma enkeleitä
      ja he varmaan muistavat pysyä paljon enemmän
      ylistyksessä kuin me ihmispoloiset,
      jotka välillä pirun lillukanvarsiin kompastumme
      ja toisiamme kiroamme,
      vaikka siunata voisimme.
      :) :) :)

• jumalalta

>Ja siksi Jumala meidät tänne maan päälle loi,
        ja kiittämään, ylistämään ja palvomaan Jumalaa.<

itsekkäintä, mitä olen koskaan kuullut. lisäksi, luulisi ettei kaikkivaltiaalta puutu mitään, mutta näytti puuttuvan kun piti ylistäjiä ja palvojia luoda... sairaan mielen teoksia koko sairas uskontonne.

• sunnyriver
        jumalalta kirjoitti:

itsekkäintä, mitä olen koskaan kuullut. lisäksi, luulisi ettei kaikkivaltiaalta puutu mitään, mutta näytti puuttuvan kun piti ylistäjiä ja palvojia luoda... sairaan mielen teoksia koko sairas uskontonne.

No, pyssylläkö meinasit maailman asiat ratkaista?

Mieluummin pysyn Jumalan rakkauden valtapiirissä.
        Ei minusta ole Jumalata yhtään itsekästä rakastaa
        kaikkia luotujaan, haluta kaikkia lähelleen,
        auttaa heitä.

• tarandus
        jumalalta kirjoitti:

Joskus olenkin täällä uskovaisilta kysellyt, että miksi se kaikkivaltias tuli ihmisen luoneeksi
        ja mitä se sillä ihmisellä, mutta taisikin olla kyse huonosta itsetunnosta, kun ei ollut ketään
        palvomassa ja ylistämässä, mutta eipä tainnut luomisen tuloskaan häikäistä, heti tuli harmia
        kun syntiin lankesivat alkumetreillä siellä paratiisissa.

• Filadelfi

Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis pyydämme; antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa, 2Kor.5:19,20

• arjuuna

Kaiken lähteelle, ei ihmissuvulla ole sen kummempaa merkitystä, koska se on vain yksi elämän muoto, miljardien muiden elämien joukossa, joka on poikennut normaalista elämänjärjestyksestä, luomalla,oman ajallisen,persoonallisen järjestyksen jumalineen,uskontoineen, aatteineen.
        Kaiken lähde odottaa kärsivällisesti, että ihminen ymmärtäisi erehdyksensä, ja palaisi takaisin järjestyksen piiriin,ennenkuin se kerkiää tuhota elämän tellukselta ja muilta planeetoilta
        Tuo paluu tapahtuu, vain jos ihminen yksilönä ymmärtää, oman psykologisen perimänsä eli perisynnin

• itkiltgk

ilmanaikaisilla säännöillä ja joku jonka laittaa tappamaan lajitovereitaan ilman syytä.Eli siksi ihminen luotu.ja kivahan se on jumalan naureskella meille tyhmille ihmisille,komedia olemme.

• valon Aslan

Pähkinänkuoressa.
      Jumala halusi kokemuksia ja siksi loi tämän kolmiuloitteisuuden ja ihmiskehon koska ei itse ole fyysinenhahmo vaan energiaa monessa muodossa eikä siksi pysty suoranaisesti kokemaan sitä kaikkea mitä Sinä ja minä. Luoja jakoi itsensä miljardeihin osiin eli sieluiksi ja siksi mekin olemme myös tavallaan jumalia eli suoranaisesti Hänen osiaan mutta vain sielujemme kautta emmekä mielemme joka aina kieltää kaiken pyhän ja muunkin(egomme).
      Tarkkis tuossa kertookin laajemmassa mittakaavassa aika hyvin mistä on kyse.

Vaikeaa edes tajuta, että koko tämä maapallo on oikeasti vain harhaa eikä todellista(ego jopa raivostuu näistä sanoista) vaikka maallinen elämä tuntuukin hyvin todelta.
      Ajattele jäätä:sen todellinen olemus on vesi eli elävä eikä ollenkaan kiinteä elementti,vasta pakkasella vesi muuttuu muuksi mitä oikeasti on(en keksinyt parempaa vertausta mutta sama aine voi olla kahta eri asiaa ja aivan erilaisia mutta samaa.Lumikin on vettä)

Alussa ei ollut ihmiskehoa eli lihaa(sana muuttui lihaksi),tämän fyysisen kehon aistien ja mielemme tunteitten avulla saamme/joudumme/pystymme kokemaan mielettömästi ari asioita ja niiden variaatioita.
      Kylmä,nälkä,viha,pelko,taudit,rakkaus,intohimo,ilo yms.Lista on loputtoman pitkä kun miettii mitä kaikkea ihmisen maallinenelämä pitää sisällään,rikkaus ja köyhyys monelle hyvin tuttu.
      Siinä alkuperäisessä olomuodossa jossa olimme osana Jumalaa emme tienneet näistä mitään:karrikoiden meidän ei tarvinnut viedä lapsia aikaisin aamulla puolinukuksissa hoitoon ja painella töihin pienen palkan perässä kun "taivaassa" ei kaiketi ole työpaikkoja ai muita maallisia murheita.

Kaikki edellämainitut ovat kokemuksia,hyviä ja pahoja mutta ne kaikki ovat yhtä tarpeellisia.
      Oikeasti ei ole hyvää taikka pahaa vaan kaikkia tarvitaan kokemusten takia. Emme ole oikeasti edes syntisiä sillä sekin iskostettu harha niskaamme,olemm Luojamme täydellisiä luomistyöntuloksia,ei Hän erehdy missään koska on kaikkeus.
      Uskonnoilla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä sillä nekin vain harhaa kokemustemme takia,oikeasti niitä emme edes tarvitse ja Jumalalle aivan sama mihin uskomme.

Vähitellen kun "viittamme" on puhdas niin palaamme sinne alkulähteeseen takaisin mistä tänne tulimmekin eli liitymme takaisin samaan energiaan jota Jumalaksi kutsumme,aivan meistä jokainen uskontokuntiin välittämättä(ne olivat tarvittavia harhoja) silloin kun olemme valmiit ja kypsät palaamaan kotiin.

Kumpa ihmiskunta vähänkin miettisi,että oliko alussa ensiksi keho eli liha vai henki eli sielu?

• poejan vilikuna

"Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."Luuk.10

Olis valtavasti töitä Jeesuksella sinullekin. Tärkeintä työn teossa on, että ollaan samalla puolella Jeesuksen kanssa. "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa." Matt.12:30. Ja omin voimin on turha yrittää. "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä."
      Suhde Jeesukseen siis ratkaisee. Jeesus ei tietenkään voi käyttää sellaista ihmistä, joka ei halua pitää suhdetta Häneen kunnossa, mutta antaa voiman jokaiselle sitä pyytävälle. "Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois." Luuk.1:53
      "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä."Joh.1:12

Jos siis suhde Jeesukseen ei ole kunnossa, sitä tulee pyytää Häneltä itseltään. "Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan. " Se on ihmisen ihana osa. Kiitos Jeesukselle! Hän ei ole sellainen Taivaallinen Isä, joka ei osaa luotuaan hoitaa. Olen tosi kiitollinen Jeesukselle tänään kaikesta hänen huolenpidostaan ja varjeluksestaan ja siitä, että hän pikkuhiljaa uskoo minullekin omia palvelustehtäviään, sitä mukaa, kun opin kuuliaisuuteen.Sitä rukoilen, että voisin oppia ja sitä rukoilen sinullekin.

Alla oleva kohta kertoo Jeesuksen mielenlaadusta, se ei ole samanlainen kuin ihmisen. Se on todellista rakkautta, joka käy pelkäävän ihmisen luihin ja ytimiin. Kiitos Jeesus!

"Sillä taivasten valtakunta on perheenisännän kaltainen, joka varhain aamulla lähti ulos palkkaamaan työmiehiä viinitarhaansa.
      2 Ja kun hän oli sopinut työmiesten kanssa denarista päivältä, lähetti hän heidät viinitarhaansa.
      3 Ja hän lähti ulos kolmannen hetken vaiheilla ja näki toisia seisomassa torilla joutilaina;
      4 ja hän sanoi heille: 'Menkää tekin minun viinitarhaani, ja mikä kohtuus on, sen minä annan teille'.
      5 Niin he menivät. Taas hän lähti ulos kuudennen ja yhdeksännen hetken vaiheilla ja teki samoin.
      6 Ja kun hän lähti ulos yhdennentoista hetken vaiheilla, tapasi hän vielä toisia siellä seisomassa; ja hän sanoi heille: 'Miksi seisotte täällä kaiken päivää joutilaina?'
      7 He sanoivat hänelle: 'Kun ei kukaan ole meitä palkannut'. Hän sanoi heille: 'Menkää tekin minun viinitarhaani'.
      8 Mutta kun ilta tuli, sanoi viinitarhan herra tilansa hoitajalle: 'Kutsu työmiehet ja maksa heille palkka, viimeisistä alkaen ensimmäisiin asti'.
      9 Kun nyt tulivat ne, jotka olivat saapuneet yhdennentoista hetken vaiheilla, saivat he kukin denarin.
      10 Ja kun ensimmäiset tulivat, luulivat he saavansa enemmän; mutta hekin saivat kukin denarin.
      11 Kun he sen saivat, napisivat he perheen isäntää vastaan
      12 ja sanoivat: 'Nämä viimeiset ovat tehneet työtä vain yhden hetken, ja sinä teit heidät meidän vertaisiksemme, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen'.
      13 Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?
      14 Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin.
      15 Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon? Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?'
      16 Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."
      Matt. 20:1-16

• Työ Mies

Somaliasta saamme ahkeria työmiehiä vaikka kuinka paljon...

• poejan vilikuna
        Työ Mies kirjoitti:

Somaliasta saamme ahkeria työmiehiä vaikka kuinka paljon...

Täysin olen samaa mieltä kanssasi ja varmasti paljon paljon muitakin kuin somalit. Pulaa ei missään tapauksissa ole työmiehistä ja siksi on murheellista, että silti työmiehiä on vähän. "Kaita tie on vaivalloista, siksi harvat löytää sen. Helpompaa on käydä toista, joukon kanssa nauraen. Kumpaan joukkoon kuulunet? Molempiin et kuulu, et. Eri tiet ja eri määrä, minne kulkijan ne vie, kuolemaan tie päättyy väärä, elämään vie kaita tie.Mieti tarkoin matkamies, minne päättyy sinun tie." Työn teko harvoja huvittaa vaikka kaikki edellytykset siihen Jumala tahtoisi siihen lahjoittaa. Jumalalle jättäytyminen on ihmiselle vaikeaa, rikkaan on vaikeampi päästä Jumalan valtakuntaan, kun kamelin mennä neulansilmästä, mutta mikä ihmisille on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista, kun sitä häneltä pyydetään. Kiitos Jeesus! Ja kiitos kommentista.

• Sanan Saattaja

levittämään Jumalan sanaa maapallolla, kun Hän ei itse kerkeä, koska pitää paimentaa muslimeja kaiken aikaa etteivät he tee aivan tyhmiä.

• öewbjn

ihminen tarvitsee jumalaa silkasta rakkaudesta. Ihminen tarvitsee rakkautta, lämpöä ja läsnäoloa, jumalassa on kaikkea tätä.
        jumala tarvitsee ihmistä, jota voi rakastaa, josta voi olla ylpe, jota voi suojella ja jota hän voi kunnioittaa ja välittää. Jumala tarvitsee ihmisiä omaksi peilikseen, jumala tarvitsee ihmisiä huolehtimaan maapallosta.
        MIksi jumala loi kaiken tämän?
        -rakkaudesta. Kaikki alkaa rakkaudesta, niinkuin vaikka sikiö kohdussa, rakkaudesta se syntyy - tai pitäisi syntyä (siinä kohtaa tullaan asian ytimeen=inhimillisyyteen ja erehdyksiin, mitkä sekoittavat soppaa) pystytkö rakastamaan minua= pystytkö rakastamaan jumalaa?
        RAKKAUDESTA SE KAIKKI TOIMII :DDDD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      28
      4463
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      66
      3147
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3091
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      305
      2534
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2212
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2161
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1361
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      11
      1318
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      45
      1255
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1177
    Aihe