Syön nyt tuota masennukseen, olen aloittanut niin lyhyt aika sitten ettei vielä ole alkanut vaikuttaa. Alun sivuoireista olen kyllä hienosti päässyt jo eroon, lääke teki "krapulan" aluksi :)
Onko kellään positiivisia kokemuksia? Tuolla annoksella tai noston jälkeen, yleensä lääkkeestä?
Vai onkos ollut tämäkin suurimmalla osalla vaihtotavaraa toiseen? :)
Venlafaxin ratiopharm 75mg.. Kokemuksia?
22
6495
Vastaukset
- jomppapa
itselläni ainakin huomasin eron. jaksaa enemmän. negatiiviset tunteet ei tunnu enää yhtä voimakkaana mutta ei oikeastaan enää positiivisetkaan. eikös se lääkäri kertonut että kuukauden sisällä tulee se tavoiteltava vaikutus?
- zombieapocalypse
Kiva elää zombiena. Hyhhyh!
- jawa66
Söin itse Venlafaksiinia pitkän aikaa mutta vaikka nostettiin annoksen määrää oli silti aamuisin huono olo mutta kun vaihdoin lääkkeen Citalopram 40mg lääkkeeseen aamulla ei ole enää huonoa oloa ja tehokin on parempi kuin Venlavaksiinilla.
- faxin
mulla tällä hetkellä juuri vaihdetaan sepram 40mg venlafaxiniin..eka vko melkein takana ja venlasta en osaa sanoa vielä mitään!
Sepram ei vienyt mun ahdistusta pois ja vaan se lisääntyi ajoittain, ketipinor 25mg on mulla vielä unensaantiin ja oxaminia ahdistukseen tarpeen mukaan.
- zekamelska*
Mulla tuli lääkevaihdon yhteydessä Efexorin tilalle ko.lääke. Siis samat vaikuttavat aineet,mutta halvempi.
Minä en tule toimeen pelkällä masennuslääkkeellä. Minulla on myös ahdistukseen Tenox100mg. Sitten saan vielä ottaa tarvittaessa lisää 50 mg,jos en selviä.
Sitten minulla on vielä nukahtamislääkkeet Tenox 40mg.
Toivon,että olosi paranee ja kevät tuo vähän piristystä mieleen.- lätkäjätkä_
Miksi noin vähän lääkkeitä? Hae nyt jumalauta vaikka katukaupasta kunnon turruttimet. Eihän tuosta mitään tule, kun ahistaa jatkuvasti. Illlalla vetäset lätkän barbituraattia naamaa ja lasin kossua, niin kyllä nukahtaa! Herättyäsi vetäset lätkän jotain piripohjaista vauhtilääkettä! Jumaleissön kylä lähtee!
- Kauaskantoinen
mitä??? Minulla on kyseinen lääke auttanut kestämään narsistimieheni haukut ja niistä aiheutuneen sydäntäkin rasittavan ahdistuksen. Masennukseen ei auta lääke vaan irtipääsy jonkun muun ongelmista! Mieheni on sotaveteraanin nuorin lapsi. Valitettavasti vanhemmilla ei ollu aikaa riittävästi tälle yksilölle!
- hikipäällä
Olen nyt syönyt venlafaxin 75mg kahden viikon ajan ja aamuisin tokkurainen olo ja hikoiluttaa ihan hirveesti lähteekö nämä oireet pois kun syö lääkettä pitempään...
- lääkkeet!
Efexor on lääkärini mukaan parempi koska Venlafaxin on kopio kyseisestä lääkkeestä. Siitä johtuu halpuus ja itse vaikuttavaa ainetta on vähemmän.
150mg kyseessä, nosto 75mg:sta viikko sitten. Ei mitn haittavaikutuksia minkä katson isoksi onneksi.
Jos tuo hikoilu oikeasti haittaa niin kannattaa puhua lääkärin kanssa. Tavoite ei kuitenkaan ole huonontaa sosiaalisia mahdollisuuksia lisää.
Tosiaan, huonot asiat ei enää hirveästi vaivaa mutta ei kyllä saa hirveästi nautintoa hyvistäkään. Kyse on kuitenkin mielentilaa vakauttavasta lääkkeestä jonka pitäisi normalisoida ja tasapainottaa liiallisia aivojen tunnekuohuntoja. Pääasia on estää tekemästä itsemurhaa tai vajoamasta pahemmin synkkiin ajatuksiin muun hoidon aikana, eli psykiatria, psykoterapia jne. - sama lääke
lääkkeet! kirjoitti:
Efexor on lääkärini mukaan parempi koska Venlafaxin on kopio kyseisestä lääkkeestä. Siitä johtuu halpuus ja itse vaikuttavaa ainetta on vähemmän.
150mg kyseessä, nosto 75mg:sta viikko sitten. Ei mitn haittavaikutuksia minkä katson isoksi onneksi.
Jos tuo hikoilu oikeasti haittaa niin kannattaa puhua lääkärin kanssa. Tavoite ei kuitenkaan ole huonontaa sosiaalisia mahdollisuuksia lisää.
Tosiaan, huonot asiat ei enää hirveästi vaivaa mutta ei kyllä saa hirveästi nautintoa hyvistäkään. Kyse on kuitenkin mielentilaa vakauttavasta lääkkeestä jonka pitäisi normalisoida ja tasapainottaa liiallisia aivojen tunnekuohuntoja. Pääasia on estää tekemästä itsemurhaa tai vajoamasta pahemmin synkkiin ajatuksiin muun hoidon aikana, eli psykiatria, psykoterapia jne.Efexor on ihan sama lääke ja annostuksen voi määrätä sopivaksi. Hitaammin lääkettä vapauttavien depot-kapseleiden sisältämät lääkemäärätkin ovat samat 37,5 mg, 75 mg, ja 150 mg.
- elämä onnistui
Lääke toimi mitä mainioimmin pitkällä tähtäyksellä! (Annostusta nostettiin 225 mg:aan). En vain voi käyttää venlafaksiinia verenpainetaudin takia.
- rivat
Positiivinen kokemus oli mulla tämä , jaksoi hiukan paremmin käydä esim. lenkillä ja olo oli muutenkin energisempi. Mun piti lopettaa venlafaxin vatsa oireiden takia, kipu ja aina kun söin, jouduin oksentamaan kaiken pois. Kun lopetin lääkkeen olo helpottui vatsan osalta, mut paha olo eli väsymys henkinen tuli takas, nyt mulla sepram 60 mg päivässä ja aina väsyttää ja väsyttää vaan..ei kovin kiva eikä jaksa tehdä oikein mitään pienikin ponnistus vie jo voimat heti
lisäksi ahdistukseen 0,5 mgx6 pvässä enintään saa ottaa mulla menee 4-5 päivässä, varmaan nää rivat väsyttää myös vaikka pieni annos...
onko kellään näistä lääkkeistä kokemuksia muuten oon joutunut käyttää bentsoja vuodesta 83 eli aika pitkä aika....
kokemuksia kiitos - ei vaikutusta
Aloitin Venlafaxin käytön maaliskuussa. Annosta nostettiin vähitellen ylös päin 300mg asti. En ole huomannut minkäänlaista vaikutusta, en positiivista enkä negatiivista. Mieliala ei ole yhtään parantunut eikä olo ole energisempi.
- swryk
Mulla tuli sivuvaikutuksina hirveä hikoilu (talvellakin oli pakko nukkua ikkuna auki, tyyny, peitto ja patja meni "pilalle", pesustakaan ei apua) ja painonnousu (pari vuotta loepttamisen jälkeen liikailot on ruokavaliosta ja liikunnasta huolimatta tallella). Vieroitusoireet oli aivan helvetillisiä. Sinänsä positiivinen vaikutus, että masennus on tiessään, mutta ei noiden liikakilojen kanssa paljon naurata.
- Voin elää
tasapainoista elämää Venlafaxin avulla. Mulle se ei ole aiheuttanut mitään sivuvaikutuksia vaan ainoastaan parantanut elämänlaatua.
- dudenamedexter
Toimii hyvin. Huomasin parin päivän sisällä positiivisia vaikutuksia. Sivuoireet ovat kuitenkin yhtä helvettiä....
Mä oon syöny venlafakxinia yli kaks kuukautta eikä auta yhtään.Annos on 75mg ja lisäksi on sertralin,muistaakseni 50mg.Alku oli tosi paha kun lääkemuutokset tehtiin,masennus ja ahdistus oli tosi pahoja ja viiltelin paljon.Sitten olo on tasaantunut mutta surkea.Oon lisäksi tosi pettynyt lääkäriin kun sen piti puhua mun kanssa lääkityksen vaikutuksista mutta vieläkään ei oo puhunut ja jäi vähäksi aikaa lomalle.Tää on toinen kerta kun se teki näin,eipä ainakaan kasvata luottamusta.
- pot.am
Ota yhteyttä potilasasiamieheen. Hänen kuuluu ottaa asia esille lääkärin kanssa. Jos asia ei etene lääkärin ja potilasasiamiehen välillä, ilmoita eduskunnan oikeusasiamiehelle kokemuksesi. Mainitse silloin myös lääkärisi nimi, älä täällä.
Lääkärin ja asiakkaan väliseen vuorovaikutukseen kuuluu molemminpuolinen luottamus joten lääkäriltäsi puuttuu oppiminen ja ammatillinen kasvu.
- q
Olen käyttänyt tuota lääkettä nyt n. puolitoista kuukautta, ja olo on kyllä parantunut. Ihmetyttää, että niin moni kritisoi masennuslääkkeitä ja niiden aloittamista, kun ainakin itselläni oli ennen lääkkeiden aloittamista sellainen olo, että joko tapan itseni tai hankkiudun hoitoon. Tuntuu, ettei kaikki ymmärrä, että masentunut tuskin menee ihan huvin vuoksi lääkärin puheille ja lääkkeitä hankkimaan. Juuri nyt itselläni ei ole mitään aikeita tehdä itsemurhaa, vaikka pari viime päivää onkin vähän ahdistanut..
Jaksamisia kaikille kohtalotovereille! - Luannonlaps
Minulla on todella hyvä kokemus tästä lääkkeestä. Aloittaessani olin hyvin tuskainen, itsemurha-altis, epätoivoinen ja täysin jaksamaton. Venlafaxin viilensi tuskan, antoi tarpeeksi virtaa ja sitä kautta lisäsi onnistumisen ja toivon kokemuksia. En tiedä tarkalleen, mistä hirvittävä tuska päässäni johtuu, trauma ilmeisesti, mutta venlojen ansiosta voin keskittyä ihaniin juttuihin elämässä.
- Artsi3337
Masennuslääke tekee työkykyiseksi tai työkyvyttömäksi karkeesti sanottuna. Oman ja parin kaverin kokemuksella venlafax/efexor on masennuslääkkeistä parhaasta päästä. Toki kaikille se ei sovi.
- 464643
Itselle venla on ainoa masennuslääke josta saan sivuoireita ja oli pakko lopettaa niiden takia. Esim jatkuvat pieni huimaus/kihelmöinti päässä (pilasi keskittymiskyvyn) ja seksihalut katos täysin ettei edes erektiota pystynyt saamaan.
Varmasti joillekin toimii paremmin. Olen kokellut myös muita esim citalopram, sertraliini, cipralex, moklobemidi, agomelatiini, näistä mikään ei ole aiheuttanut sivuoireita minulle vaikka monet ovat kauhistelleet jotakin näistä lääkkeistä. Se on hyvin yksilöllistä mikä aiheuttaa sivuoireet.
Masennukseni tosin parantui lopulta lopettamalla lääkkeet täysin ja tekemällä asennemuutoksen. Tajusin että elämä on yhtä taistelua ja se lyö sinut maahaan jos et taistele jatkuvasti vastaan. Positiivisen maailmankuvan hienoista unelmista jne kannattaa heittaa roskiin koska se on puppua, maailma on paska paikka missä kaikki haluaa lyödä sinut alas. Ehkä se on tää viimeiset 10v kestänyt masennus joka on niin karkaissut minut että en enää murehdi tai pelkää, tosin en pysty kokemaan enää mitään positiivisiakaan tunteita mutta ainakan ei kärsi masennuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 465870
- 495361
- 493734
- 143685
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993401- 313136
- 592894
- 582756
- 552413
- 381854