Suomalaiset köyhät ovat tyhmiä

30

Hei!
Palasin juuri köyhään kehitysmaahan - Intiaan - suuntautuneeltani matkalta. Intiassa on ihan todellista köyhyyttä, kurjuutta ja aliravitsemusta (vs. täkäläinen pullamössököyhyys) mutta ei puhettakaan, että varakkaita (lypsylehmiä ;P ) kohdeltaisiin jotenkin nurjasti, näytettäisiin pitkää namaa, tai huudeltaisiin kirouksia katkeruuksia perään päivästä toiseen.

Päinvastoin, ihmiset ovat sydämellisiä, hymyileviä, kohteliaita, ystävällisiä, aurinkoisia ja palvelualttiita. Kokemus on sekä vahvistanut tällaisen menettelyn järkevyyttä, että myös karsinut toisin käyttäytyvät pois.

Olisi siinä oppimista meidänkin vähäosaisille, jotka keskittyvät lähinnä netissä tai kapakoissa vihamielisinä kiroamaan (systeemiä tai parempiosaisia) nyrkki taskussa, ruikuttamaan tympeästi kovaa kohtaloaan tai haukkumaan kaikki toisin ajattelevat tyhmiksi (hah).

Paskalla käyttäytymisellä ja tyhjillä uhkailuluilla ette mitään voita, eiköhän se jo ala vähitellen tulla selväksi.

29

1298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inhimillisyys?

Siellä tuntuu olevan myös samaa kaliperia oleva tyhmä. Kaikki ei ole syntynyt kultalusikka mukana. Tietenkin oman elämän hallinnointi vaikuttaa asiaan. Minä olen itse hyvin pärjäävä. On velaton omatalo ja paljon muutakin. Mutta en kyllä noin karkeasti arvioisi ihmisiä. Sinulla näkyy tuo sivistys jääneen ala-asteelle.Osaatko edes hävetä juntti!

• 30

Kun nämä intialaiset eivät todellakaan ole syntyneet minkäänlainen lusikka suussaan ja SIITÄ HUOLIMATTA siellä tajutaan, että oikenlaisella asennoitumisella voi ansaita ainakin sen verran, että pärjää hengissä seuraavaankin päivään. Sellaista asennoitumista minä haluan tukea ja kannustaa, en näitä iänikuisia katkeria ja vihamielisiä ammattiruikuttajia.

• Arvonsa kullakin

Olitko ensikertaa Intiassa? Sanoisimpa, että olet katsellut ruusunpunaisten lasien läpi maata. Katkeruus ja viha kätketään siellä pinnanalle eikä köhillä ole vaikutus mahdollisuutta. Meillä kaikilla on oppimista toinen toisiltamme, niin köyhillä kuin rikkailla, Ruikuttaminen ei auta on tartuttava toimeen ja vaadittava oikeutta. Rikkaat kyllä osaa pitää puolensa ja viedä vaikka lesken ainoan kolikon.
      Tyhmyys voi olla jotain muuta, mutta ei aina köyhyyttä. Kirjoittaja omaa varmaan hengistä pääomaa ja varallisuutta, kun osaa erotella köyhät ja tyhmät.

On sanonta: ei oikeuutta maassa saa ken itse sitä ei hanki.

• HaHAHHAA

Vai että oikein vaadittava "oikeutta" .. oikeutta mihin, saada käyttää muitten ansaitsemia rahoja ilman että pitäisi laittaa itse tikkua ristiin? Se oikeushan teillä ON JO, mutta kun mikään ei teille riitä niin mitäs jos vaikka menisitte lakkoon huoltosuhteenne paranemisen puolesta ?

• Köyhä mutta rikas
        HaHAHHAA kirjoitti:

Vai että oikein vaadittava "oikeutta" .. oikeutta mihin, saada käyttää muitten ansaitsemia rahoja ilman että pitäisi laittaa itse tikkua ristiin? Se oikeushan teillä ON JO, mutta kun mikään ei teille riitä niin mitäs jos vaikka menisitte lakkoon huoltosuhteenne paranemisen puolesta ?

Et tainnut käsittää mitä tarkoittaa "oikeutta" ei ainakaan toisten rahojen käyttöä. Olen itse tehnyt työtä vähäosaisten parissa ja tiedän mitä on olla köyhä, mutta ei tyhmä. Jos on rikas, mutta TYYHMÄ se onkin asia erikseen.

• ksfjkehegn<e
        Köyhä mutta rikas kirjoitti:

Et tainnut käsittää mitä tarkoittaa "oikeutta" ei ainakaan toisten rahojen käyttöä. Olen itse tehnyt työtä vähäosaisten parissa ja tiedän mitä on olla köyhä, mutta ei tyhmä. Jos on rikas, mutta TYYHMÄ se onkin asia erikseen.

Mitähän sitten mahdoit tarkoitaa?

Suomessahan (muistetaan nyt tämän keskusteluketjun konteksti) kaikilla on lähtökohdat ja mahdollisuudet varsin tasaveroiset, ja jos ihan oikeasti synnyt vajaakykyisenä, sinusta pidetään huolta. Samoin käy, jos tilapäisesti putoat tilanteeseen, jossa tarvitset apua.

Mitä muuta yhteiskunta enää voisi tarjota? Missä muualla asiat voisivat olla tämän paremmin? Jos näistä lähtökodista ei pysty ponnistamaan leivän syrjästä kiinni, niin ehkä tosiaan alkaisi olla aika romuttaa koko systeemi.

• 30

Kuules ihminen! Olin intiassa jo ekaa kertaa ja joka matkoillani olen melkein oppinut elämisen salaisuuden, silloin kun melkein ekaa kertaa matkasin, en päässyt aivan lepotuoliani pitempään kun nukahdin kirjaston matkakertomuksia intiasta kirjan alle..olen matkustellut maailmassa melkein jopa paljon, noin 2 krt olen käynyt uumajassa silloin joskus 70 luvulla....hienoa aikaa melkein....

• Yksi mikrosiru

Suomalaiset eivät edes tajua olevansa köyhiä, koska velkarahaa pumpataan maahan. Velka on velkaa. Itse maksan yhden yrittäjän vanhoja velkoja perintäyhtiöille. Kaikki se on pois muusta toiminnasta. Vieläpä kaikki joudutaan maksamaan korkojen kanssa. Henkilöllä oli tili suljettuna. Sitten piilotteli laskujaan ja sai toisten niskoille.

• gfdsa

Suomessahan yhteiskunta tarjoaa loistavan elintason muiden kustannuksella tekemättä mitään. Tämä tulee hopealautasella kuin Manulle illallinen. Ja tuo suomalaisten "köyhien" purnaajien käyttäytyminen johtuu juuri tästä vastikkeettomasta tuesta. Siitä pitäisi päästä eroon. Kaikki tuki vastikkeelliseksi. Eli työvelvoitteet kaikille. Johan alkaisi köyhyysloukut poistumaan ja ihmiset ottaisivat itsestä niskasta kiinni ja ryhtyisivät tekemään töitä menestymisensä eteen. Tulos olisi se, että ihmiset olisivat lopulta huomattavasti onnellisempia ja kokisivat enemmän olevansa tarpeellisia tälle yhteiskunnalle kuin nykyisin vastikkeettoman tuen aikana, vaikka alkuun varmaan hieman hankalalta saattaisikin tuntua.

• iglkugolhl.h

Joo, ja nämä termit ja asenteet ovat viime vuosituhannelta, jolloin ihan oikeasti saattoi tapahtua, että vähävaraista TYÖLÄISTÄ tai PIENVILJELIJÄÄ rokotettiin liian ankarasti vaivalla ansaituista tuloistaan. Nythän tilanne ei ole tämä, vaan asetelmat ovat heittäneet häränpyllyä. Joutilas paskasakki riitää yhteiskuntaa, eikä tyydy ahneuksissaan yhtään mihinkään.

• veronmaksajan vaimo

Minun mielestäni yhteiskunnan ei tule maksaa siitä, että tekee työnantajalle työtä. Mieluummin otetaan tuet kokonaan pois kuin muutetaan ne vastikkeelliseksi. Työstä kuuluu palkan maksaa sen, joka sen työpanoksen saa.

• 7+9

on varmasti asian tuntija.
      Suomalainen köyhä kun vain riutuu pois.

• ewrfgvbnjko87yg

Ahne
      Laiska
      Häikäilemäton
      Syyttää aina muita
      Ei ota vastuuta tekemisistään.

• niukkuus jakoon

Mistähän oppikirjasta olet nuo lonnekuvakset lukenut vai oliko todellinen älynväläys? Yleensä se on niin, jos itse omaa kyseisen luonteen siitä on helppo kirjoittaa.

Jos työttömyyteen olis ratkaisu, niin köyhyys (ei tyhmyys) ja puute vähenisi samalla elämän arvot kasvaisivat.

Inhimillinen panos on välttämätön ainesosa. Me todella elämme ainostaan silloin kun annamme itsestämme muille.

• rätsi

Miksi et jäänyt Intian kultamaahan? Siellä voisit loistaa korkealla älylläsi. Voisitko ehkä mennä sinne takaisin? Sekä Intia ja Suomi olisi onnellisempi kun olisit siellä,..tuko täällä ruikutat ylemmyyttäsi. ? Sairaanloinen alistamisen halusi paistaa läpi. Toinen vaihto ehto on että, palasit Imatran matkaltasi, paikat vähä sekasi mielessä.

• Intiaani__

*Nauraa*

Juuri tätä tarkoitin. Suomalainen köyhä on tyhmänylpeä, juro, vihamielinen, pahansuopa, hanakka "oikeuksiensa" perään, ja halveksii mielellänsä elättäjiään (niitä jotka tätä yhteiskuntaa pyörittävät)

Ok, lohduttaudu sitten sillä, itsepähän olet jälleen kerran selviytymiskeinosi valinnut :D

• Intiaani__ kirjoitti:

*Nauraa*

Juuri tätä tarkoitin. Suomalainen köyhä on tyhmänylpeä, juro, vihamielinen, pahansuopa, hanakka "oikeuksiensa" perään, ja halveksii mielellänsä elättäjiään (niitä jotka tätä yhteiskuntaa pyörittävät)

Ok, lohduttaudu sitten sillä, itsepähän olet jälleen kerran selviytymiskeinosi valinnut :D

Suomalainen "köyhä" on maailman säälittävin ilmestys. Mikään ilmainen raha ei riitä. Ei siis mikään. Kaksi kolmasosaa koko maailman väestöstä olisi satumaisen onnellinen, jos pääsisi joskus niin kovaan elintasoon kiinni, mitä köyhimmät suomalaiset elävät tekemättä yhtään mitään sen eteen. Ei ihme, että suomessa ei ole yrittäjiä ja sitä kautta pian enää yhtään työpaikkaa. Nyt otetaankin sitten jo 13 miljardia vuodessa velkaa ja vaikka tämä velkaantuminen ehkä vielä hetkellisesti hidastuu laman väistyessä, velkaantuminen jatkuu täältä ikuisuuteen, kunnes kukaan ei meille enää anna rahaa.

Sitten tulee suomalasista "köyhistä" oikeita köyhiä. Siinä ollaan ihmeissään, kun pitäisi oikeasti itse jotain ruveta tekemään. Muualla maailmassa on opittu, että menot tulojen mukaisiksi. Suomessa itketään, kun tuet eivät oikein meinaa riittää asuntoon helsingin keskustassa.

Ennenkuulumatonta on, kun ehdottaa, että maassaame on halvempiakin asuntoja laiskureille.

• Anonyymi
        sanompahan_vain kirjoitti:

Suomalainen "köyhä" on maailman säälittävin ilmestys. Mikään ilmainen raha ei riitä. Ei siis mikään. Kaksi kolmasosaa koko maailman väestöstä olisi satumaisen onnellinen, jos pääsisi joskus niin kovaan elintasoon kiinni, mitä köyhimmät suomalaiset elävät tekemättä yhtään mitään sen eteen. Ei ihme, että suomessa ei ole yrittäjiä ja sitä kautta pian enää yhtään työpaikkaa. Nyt otetaankin sitten jo 13 miljardia vuodessa velkaa ja vaikka tämä velkaantuminen ehkä vielä hetkellisesti hidastuu laman väistyessä, velkaantuminen jatkuu täältä ikuisuuteen, kunnes kukaan ei meille enää anna rahaa.

Sitten tulee suomalasista "köyhistä" oikeita köyhiä. Siinä ollaan ihmeissään, kun pitäisi oikeasti itse jotain ruveta tekemään. Muualla maailmassa on opittu, että menot tulojen mukaisiksi. Suomessa itketään, kun tuet eivät oikein meinaa riittää asuntoon helsingin keskustassa.

Ennenkuulumatonta on, kun ehdottaa, että maassaame on halvempiakin asuntoja laiskureille.

Itse olen keskiälyinen. Sille ei vain mahda juurikaan mitään. Älyä kun ei voi hioa vaikka kuinka haluisi. Keskiasteen koulutuksella joten kuten elämässä pärjännyt, kovalla työllä ja huonolla palkalla.
        Lottovoittoa odotellessa.

• Totuuden simenet...

Kirjoitit: "Päinvastoin, ihmiset ovat sydämellisiä, hymyileviä, kohteliaita, ystävällisiä, aurinkoisia ja palvelualttiita. Kokemus on sekä vahvistanut tällaisen menettelyn järkevyyttä, että myös karsinut toisin käyttäytyvät pois".

Intiassa on opittu Bollywoodin aikakaudella amerikkalaiseen tapakulttuuriin. Ei puhuta koskaa asioita suoraan niillä nimillä ja kasvotusten, vaan selän takana. Nyt suomipoika kävi ihmemaassa ja huomas kuinka rahalla saa sydämmellisiä ihmisiä ja ne jopa hymyilee mulle. Vanha sananlasku jo sen sanoo että älä koskaan luota hymyilevään, kohteliaaseen ja liian ystävälliseen ihmiseen. Suomipoikaa vietiin Intiassa 10-0.

• Sossun täti

Miten tämä poikkeeaa siitä miten jokapöäiväisillä työpaikoilla käyttäydytään ?

Ammatissakin on kannettava roolia, joka poikkeaa siitä mitä kenties puhut asiakkaista selä'n takana. Tämähän on ihan alkeellista sosiaalista älykkyyttä .. itseasiassa alan vähitellen ymmärtää miksi sitä taitamattomat putoavat ulkopuolelle normaalien kuvioitten.

• hreuglsnc

Voi hyvänen aika näitä köyhiä ruikuttajia. Suomessa mitään köyhiä edes ole! On työttömyyskorvaukset ja katto pään päällä. Jos asunnon menettää tai sitä ei saa, nii 99% tapauksista se on oma syy. Jos juo rahansa ja menettää kämpän, niin oma valinta. Netti on asuntoja pullollaan, parissa päivässä jokainen luottotiedot omaava saa asunnon. Olen itse saanut nykyisen ja edellisen asuntoni yhdellä puhelinsoitolla (vakuutusyhtiö Varman asuntoja).
      Jos työttömyyskorvauksen kaataa kurkusta alas, niin myöskin se on oma valinta. Hämmästyttävän usein nimittäin juuri näillä "köyhillä" ruikuttajilla on kyllä varaa istua baaritiskillä räkä poskella.
      Tämä maa on korvausten maksajia pullollaan, kukaan ei jää ilman.
      Se on oma valinta, miten elämänsä elää ja rahansa käyttää.
      Joten lopettakaa ruikutus! HÄVETKÄÄ!

• komu v

hreuglsnvc. Oletko tosissaan moittimassa köyhiä. Itse asut juttus perusteella VUOKRALLA!!!1! . Minä olen omasta mielestäni köyhä rahallisesti, ja eritoten henkisesti, mutta en noin köyhä että vuokra luukuissa suostuisin asumaan perheellinen ihminen. Mene joskus tapaamaan näitä oikeasti köyhiä, niitä löytyy, sivistyisit hieman. Juuri kaltaisesi köyhä tarvitsee jonkun heikko osaisen jota paheksua, jotta oma ylemmyys muiden rinnalla saa voimaa.Köyhyys ei ole häpeä, se on joka päivästä selviämistä, huomisen huolet jo tänään mielessä. Kunnioittaisit näitä selviytyjiä, etkä häpeämään neuvoisi.Tuossa mielessä olet henkisesti heikkolahjainen ,kuten minäkin.

• köyhäläinen

se tuli: " Netti on asuntoja pullollaan, parissa päivässä jokainen luottotiedot omaava saa asunnon.".
        Niitä kun on paljon sellaisia ihmisiä, joilla ei ole luottotiedot kunnossa syystä tai toisesta. Jokainen ei voi valita asuntoaan, eikä asumismuotoaan, enkä todellakaan kaada päivärahojani kurkusta alas, joten älä yleistä. Niin, enkä häpeä köyhyyttäni, varsinkaan kun tuollaiset asiasta mitään tietämättömät, työttömiä kyykyttävät vajakit täällä pönkittää huonoa itsetuntoaan typeryyksiä huutemalla.

• 35
        köyhäläinen kirjoitti:

se tuli: " Netti on asuntoja pullollaan, parissa päivässä jokainen luottotiedot omaava saa asunnon.".
        Niitä kun on paljon sellaisia ihmisiä, joilla ei ole luottotiedot kunnossa syystä tai toisesta. Jokainen ei voi valita asuntoaan, eikä asumismuotoaan, enkä todellakaan kaada päivärahojani kurkusta alas, joten älä yleistä. Niin, enkä häpeä köyhyyttäni, varsinkaan kun tuollaiset asiasta mitään tietämättömät, työttömiä kyykyttävät vajakit täällä pönkittää huonoa itsetuntoaan typeryyksiä huutemalla.

Siinähän se tuli!
        Yritäpä millään tavalla saada näitä vähäosaisia huomaamaan oma osuutensa asioiden tilasta, niin johan alkaa kaamea parku, huuto ja itkeminen siitä miten köyhää taas poljetaan :D

Porukka käyttäytyy kuinkolmivuotiaat, joiden pääasiallinen puolustuskeino on haukkua isi ja äiti "tyhmiksi", kun ei vielä osata yhtään analysoida asioita yleisellä tasolla, vaan ainoastaan toitottaa omia fiiliksiä julki.

• vähään tyytyvä

On se hyvä, että korvausten maksajia on maa pullollaan. Eihän köyhiä sitten ole paljon mitään maksajiin verrattuna. Elikkä nauttikaa köyhät kaikesta huolen pidosta.

Sanoisin näin William Shakespearea lainnaten; Minä ansaitsen sen minkä syön ja minkä päälläni kannan, en vihaa ketään, en kadehdi kenenkään onnea; iloitsen muiden menestyksestä, ja tyydyn omiin huoliini.

• näin se vaan on

Aloittajakin syntyi tähän maailmaan ALASTI JA AVUTTOMANA. Joku otti hänet syliin, katkaisi napanuoran ja hoiti sen arven, pesi ja puhdisti, puki vaatteet päälle ja antoi ruokaa, auttoi ja tuki, kun hän opetteli kävelemään, puhumaan, kirjoittamaan. Hän syntyi maailmaan ilman paksua lompakkoa tai ammattia. Hän ei osannut puhua, vain rääkäistä. Ilman toisten ihmisten apua aloittajakaan ei olisi saanut elämän lahjaa. Ensin hänen oli hyödynnettävä jonkun toisen varallisuutta ja osaamista, apua ja turvaa ennen kuin hän pääsi jaloilleen, oppi kävelemään ja pääsi hiukan matkustelemaankin.

Ettei totuus unohtuisi.

• mahdollistakokin

Yli miljoona tyhmää Suomessa aika suuri luku noin äkkiseltään ajateltuna Ja vielä suurempi jos rahanlainaaja ja koronkiskuri vaatis omansa pois Ymmärtämättömyyttä ja muita vajavaisuuksia meissä Suomalaisissa kyllä on runsaasti ,mutta olisko tyhmyys ja köyhyys veljeksiä uskallan kyllä vähän epäillä.

• yxi2

Mitähän jos kokeilisit sitä loistavaa toimeentuloa edes yhden vuoden. Loistava toimeentulo käsittää 417 kuukaudessa elämiseen. Siitä puhelin ja nettikulut. Vaatteet ja ruoka.Kuukaudessa on 30 päivää.
        Jaa vaikka 300 euroa päivää kohti, siitä tulee 10 euroa päivä. Sanotko tätä loistavaksi elintasoksi?

Tosiaasiassa toimeentulon perusosa on liian pieni sekä jälkeen jäänyt. 100 euron nosto auttaisi jo kummasti toimeentulotuen eläviä. Kaikki menisi kulutukseen eli eipä siitä juuri sukanvarteen jäisi pantavaa.
        Yleensä nämä ihmiset jotka eivät ole kokeneet elämistä toimeentulotuen varassa ovat sitä mieltä että sillä pärjää loistavasti. On ihmisiä joille näin eläminen vuosikaudet on totista totta.

Enemmänkin pitäisin päättäjien tyhmyytenä sitä että arviovat perustulon noin alhaiseksi. Jos verrataan Intian ilmastoa Suomen ilmastoon siinä on vissi ero. Pitäisikö Suomen köyhien vieläpä olla nöyriä. Siinä nöyryys kariseen jos on huoli toimeentulosta. Ihminen kestää jonkin aikaa tällaista mutta jos se jatkuu vuodesta toiseen ja perityy vielä seuraavallekin sukupolvelle se on surullista.

Raha ei tee ihmistä onnelliseksi se on totta mutta riittävä määrä rahaa rauhoittaa kummasti. Tulevaisuuden näkymät eivät näytä hyvältä. Muutoksia tulee myös ns. hyväosaisten elämään ja heille sopeutuminen vallitsevaan tilanteeseen tulee olemaan vaikein. Tulee lisää luonnonmullistuksia ja voipa peräti raha kadota kokonaan eli menettää arvonsa. Sitten elämme ns. oravanahkaikaa. Siinä sitten se onnellisuus punnitaan toden teolla. Tuossa sinulle hyvää lukemista rahasta ja rahapolitiikasta.http://talousdemokratia.blogspot.com/ Onni ja tyttyväisyys tulee sisältäpäin. Henkisesti sivistynyt ihminen kunnioittaa toista ihmistä. Eikä jaottele ihmisiä varallisuuden mukaan. Paljastit itsesi ja oman henkisen kehityksesi tason olemalla sitä mieltä että "suomalaiset köyhät ovat tyhmiä". Tuohonkin joukkoon mahtuu erilaisia ihmisiä hyvin koulutettuja, älykkäitä jne. Nykyään kun on ajat sellaiset että työpaikat ovat kiven alla ja vähenevät kokoajan.

• Anonyymi

suomen rikaskaan ole kovin positiivinen

taitaa negoja aiheuttaa sää ja pohjoinen kuin köyhyys yksinään

jäisit sinne intiaan onnellisten maahan kuin palaisit suomeen
      jatkamaan vihan pitoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5712
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4304
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2931
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      333
      1518
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1259
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      224
      1170
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1159
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1151
    Aihe