ateismi on valhetta

.

26

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • eiks olekkin jännää?

se kertoo, että on olemassa Jumala, joka on ilmaissut itsensä, ja antanut heille uskon.

• vielä jännempää
        eiks olekkin jännää? kirjoitti:

se kertoo, että on olemassa Jumala, joka on ilmaissut itsensä, ja antanut heille uskon.

se kertoo, että ei ole olemassa jumalia, jotka olisivat muka ilmaisseet itsensä ja antaneet uskon kellekään.

• Ateismi on vain ja ainoastaan jumaluskon puutetta. Miten epäusko voi olla valhe? ; )

• Olipas typerä "todistus".

Uskovan pitäisi ensin vähän opetella logiikkaa sekä tiedettä ja sitten vasta yrittää jotain todistella.

• #3 "todistettiin" vääräksi sillä perusteella että tyhjästä ei synny mitään. Tämä on virheellinen väittämä, sillä tyhjiöenergia eli kvanttifluktuaatio on tutkittu ja todistettu asia. http://fi.wikipedia.org/wiki/Kvanttifluktuaatio

Tästä seuraa että #3 ei ole todistettu vääräksi. Voi ei, sinne meni taas 2 minuuttia hukkaan.

• Pohtii henki vetten päällä. Miksi siedän materian käyttäjiä. Koska ei muuta voi

kuin ihmetellä materian kulkua ja ihmisten kehittymistä materian kehittymisen myötä

• En puutu kohtien 1 -3 "todisteluun".

Mitäpäs jos kohta 4 olisikin pääpiirtein oikein?

Herää kuitenkin kysymys siitä, minkä jumalan käsialaa maailman luominen on.

Kaikkien uskontojen ja kansantarujen kertomiukset maailman luomisesta ovat todistusarvoltaan yhtä vahvoja. Miksi meidän pitäisi uskoa juuri kristittyjen versio asiasta?

Lisäksi kristityillä ei ole vain yhtä versiota, joten mikä sitten niistä on se, joka kilpailutetaan?

• Atte Ateisti

Miten vaikeneminen voi olla valhetta? Jos en ylistä mitään jumalaa, mitä siis valehtelen?

Oikea uskis taas aloittaa valehtelun heti kun avaa suunsa.

• Kysymys kuuluukin

miten on mahdollista, että näistä eri uskontoihin kuuluvista tulee Jeesukseen uskovia ?!

Tätä tapahtuu kaikenaikaa eri puolilla maailmaa, vaikka ateistit eivät sitä halua uskoakaan.

• Rompix
        Kysymys kuuluukin kirjoitti:

miten on mahdollista, että näistä eri uskontoihin kuuluvista tulee Jeesukseen uskovia ?!

Tätä tapahtuu kaikenaikaa eri puolilla maailmaa, vaikka ateistit eivät sitä halua uskoakaan.

Hehe, miten on mahdollista, että Jeesuskeen uskovista tulee ateisteja?

• Mitenkö ?
        Rompix kirjoitti:

Ihan samasta syystä, kuin on ateistejakin: he eivät halua sitä totuutta, jota Jumala tarjoaa !

• Ei kukaan ihminen
        Mitenkö ? kirjoitti:

Ihan samasta syystä, kuin on ateistejakin: he eivät halua sitä totuutta, jota Jumala tarjoaa !

voi väittää uskoon tulonsa jälkeen, ettei Jumalaa ole,
        kun ovat Hänet kohdanneet, mutta se on mahdollista,
        että luopuu uskostaan, eli jatkaa oman tahdon tietä,
        hyljäten Jeesuksen.

Ateisti ja jumalaton ihminen ovat sama asia.

• Rompix
        Ei kukaan ihminen kirjoitti:

voi väittää uskoon tulonsa jälkeen, ettei Jumalaa ole,
        kun ovat Hänet kohdanneet, mutta se on mahdollista,
        että luopuu uskostaan, eli jatkaa oman tahdon tietä,
        hyljäten Jeesuksen.

Ateisti ja jumalaton ihminen ovat sama asia.

Voipas. Mä väitän ettei Jumalaa ole.

• Oletkos ollut
        Rompix kirjoitti:

Voipas. Mä väitän ettei Jumalaa ole.

uskossakin joskus ?

• Rompix kirjoitti:

Jo Mooseksen ajoilta, vaikkei Jeesusta ollut silloin edes olemassa.

• Rompix
        Oletkos ollut kirjoitti:

uskossakin joskus ?

Joo pienenmpänä.

• Lapsenuskoa ?
        Rompix kirjoitti:

Joo pienenmpänä.

Monet lapset "uskovat" lapsenlailla ja käyvät kerhoa/pyhäkoulua,
        mutta eivät ymmärrä, mistä asiassa loppujen lopuksi on kyse ja
        sitten vain "ajatuvat" siitä erilleen kavereiden myötä tai muuten.

Sinä et ehtinyt uskossasi kasvaa Jumalan tuntemiseen, vai ?

• Rompix
        Lapsenuskoa ? kirjoitti:

Monet lapset "uskovat" lapsenlailla ja käyvät kerhoa/pyhäkoulua,
        mutta eivät ymmärrä, mistä asiassa loppujen lopuksi on kyse ja
        sitten vain "ajatuvat" siitä erilleen kavereiden myötä tai muuten.

Sinä et ehtinyt uskossasi kasvaa Jumalan tuntemiseen, vai ?

Ai se oli vaan sitä. En mä sitten oo ollu uskovainen. Mä vaan uskoin mitä kaikki sano Jumalasta ja mitä kaikkia niitä "Jumalan kämmenellä" lauluja laulettiin. Ei ihmekkään ettei se Jumala ikinä vastannut ääneen mun rukouksiin.

• ++++++++
        Mitenkö ? kirjoitti:

mutta miten olematon voi tarjota mitään?

Jumalan olisi hyvä todistaa itsensä olevaksi kaikille, ei pelkästään todellisuudesta vieraantuneille.

• Sitäkö odotit ?
        Rompix kirjoitti:

Ai se oli vaan sitä. En mä sitten oo ollu uskovainen. Mä vaan uskoin mitä kaikki sano Jumalasta ja mitä kaikkia niitä "Jumalan kämmenellä" lauluja laulettiin. Ei ihmekkään ettei se Jumala ikinä vastannut ääneen mun rukouksiin.

Siinäkö meni lapsenuskosikin, kun odotit, että Jumala puhuu sinulle ääneen ?

Jumala on asettanut seurakuntiin armolahjoja ja profetianlahja on yksi sellainen.
        Profetian kautta Jumala puhuu uskoville.

• Mitenkö ? kirjoitti:

Ei tässä mistään haluamisesta ole kyse. Jotkut vaan eivät pysty uskomaan "olioihin". Mun aivoja pitäisi jotenkin koodata ja piuhoja sekoittaa ja pistää solmuun tai tehdä lobotomia niin ehkä sitten. Eli vietäis ikäänkuin minun järki ja looginen ajattelukyky.

• beenthere

Minun ateismini on ainakin ihan totta eikä valhetta. En usko jumaliin.

• ......

täyttä totta ja antaa ihanan elämän. Mikään ei ole niin virvoittavaa, kuin hengellinen yhteys Jeesukseen ja onnellinen elämä uskovaisten yhteydessä. Se on se hengellinen paratiisi maan päällä.

• ......
        ...... kirjoitti:

täyttä totta ja antaa ihanan elämän. Mikään ei ole niin virvoittavaa, kuin hengellinen yhteys Jeesukseen ja onnellinen elämä uskovaisten yhteydessä. Se on se hengellinen paratiisi maan päällä.

Yhteys tapahtuu oraaliyhdynnän kautta.

• ...... kirjoitti:

Niin niin, olet idiootti.

Asia selvä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      35
      5922
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      79
      3422
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      82
      3175
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      315
      2745
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2272
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2201
    7. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      25
      1490
    8. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1381
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      49
      1379
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1313
    Aihe