Home Premium vai Ultimate

ostoksille

---paljonko mahtaa olla eroa eri versioilla,,,, muistin ,,ja nopeuden suhteen ???
---Jos jollakin olis kokemuksia...

14

3308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12

      Ultimate tietenkin. Samat jutut ne on asennuslevyllä, eri versiot vain mahdollistavat käyttömahdollisuuksia eri määrän. Ultimatella saat kaiken.

    • Ei ole nopeudessa eroa, mutta Ultimatea tuetaan 10v, siinä XP mode, DVD-soitto yms. kun taas Home Premiumia tuetaan vain 5v, ja XP Mode puuttuu.

      Ehkä se elinkaaren pituus on tärkein ominaisuus, mutta luultavasti Windows 7 Professional 64 bit retail tarjoaa parhaan hinta/laatu -suhteen Windowseista. Sitäkin tuetaan 10v. Kannattaa kuitenkin tarkistaa, että onko siinä minkälaiset DVD/Blu-ray valmiudet, että ostaisiko sittenkin Ultimaten.

      • xx xxx xx

        Kumpaakin tuetaan yhtäkauan, Ultimatessa ei ole juuri mitään eroa, Ainoat hyödylliset erot joita ilmankin pärjää on Xp mode ja tiedoston salaus, tuskin tarvitset 35 viittä kieltä ja jotain turhia verkkojuttuja, turha siis maksaa kiskurihintaa Ultimatesta ellet saa halvalla.
        Home Premiumissa on Xp tuki kanssa, eli Xp emulaattorikin on aika turha Ultimatessa.
        Tuntuu myös että Ultimatessa toimii vanhemmat ohjelmat huonommin kuin Premiumissa.

        Vertaa itse ja totea:
        http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/products/compare


      • xx xxx xx kirjoitti:

        Kumpaakin tuetaan yhtäkauan, Ultimatessa ei ole juuri mitään eroa, Ainoat hyödylliset erot joita ilmankin pärjää on Xp mode ja tiedoston salaus, tuskin tarvitset 35 viittä kieltä ja jotain turhia verkkojuttuja, turha siis maksaa kiskurihintaa Ultimatesta ellet saa halvalla.
        Home Premiumissa on Xp tuki kanssa, eli Xp emulaattorikin on aika turha Ultimatessa.
        Tuntuu myös että Ultimatessa toimii vanhemmat ohjelmat huonommin kuin Premiumissa.

        Vertaa itse ja totea:
        http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/products/compare

        Ei tueta, Windows Vistasta lähtien on ns. kuluttajamallien tuen kesto pudotettu viiteen vuoteen ja yritysmalleilla sitten on 10v elinkaari. Toisin sanoen, Basic, Starter, Home Premium jne. ovat 5v kestäviä, tai seuraava Windows 2v ja näitä sitten käytännössä päivitetään joka julkaisussa.

        Home Premiumissa ei ole XP modea: http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/products/features/windows-xp-mode

        "Tämä pääosin pk-yrityksiä varten suunniteltu Windows XP -tila on saatavilla erillisenä latauspakettina, ja se toimii vain Windows 7 -käyttöjärjestelmän Professional-, Ultimate ja Enterprise-versioiden kanssa."

        Toki Windows 7:ssa on yhteensopivuutta sellaisenaankin vielä Windows XP:lläkin toimiviin ohjelmistoihin mutta ei se nyt sitä tarkoita, että kaikki ohjelmat toimisi.


      • xx xxx xx
        M-Kar kirjoitti:

        Ei tueta, Windows Vistasta lähtien on ns. kuluttajamallien tuen kesto pudotettu viiteen vuoteen ja yritysmalleilla sitten on 10v elinkaari. Toisin sanoen, Basic, Starter, Home Premium jne. ovat 5v kestäviä, tai seuraava Windows 2v ja näitä sitten käytännössä päivitetään joka julkaisussa.

        Home Premiumissa ei ole XP modea: http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/products/features/windows-xp-mode

        "Tämä pääosin pk-yrityksiä varten suunniteltu Windows XP -tila on saatavilla erillisenä latauspakettina, ja se toimii vain Windows 7 -käyttöjärjestelmän Professional-, Ultimate ja Enterprise-versioiden kanssa."

        Toki Windows 7:ssa on yhteensopivuutta sellaisenaankin vielä Windows XP:lläkin toimiviin ohjelmistoihin mutta ei se nyt sitä tarkoita, että kaikki ohjelmat toimisi.

        Juu, näinhän juuri sanoin, Windows 7 home Premiumissa on Xp tuki, en sanonut että siinä olisi Xp mode (emulaattori)
        Yksikään vanha ohjelma ei ole pistänyt vastaan, toisin on jostakin syystä Ultimatessa, syytä en tiedä.


      • winuexx
        M-Kar kirjoitti:

        Ei tueta, Windows Vistasta lähtien on ns. kuluttajamallien tuen kesto pudotettu viiteen vuoteen ja yritysmalleilla sitten on 10v elinkaari. Toisin sanoen, Basic, Starter, Home Premium jne. ovat 5v kestäviä, tai seuraava Windows 2v ja näitä sitten käytännössä päivitetään joka julkaisussa.

        Home Premiumissa ei ole XP modea: http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/products/features/windows-xp-mode

        "Tämä pääosin pk-yrityksiä varten suunniteltu Windows XP -tila on saatavilla erillisenä latauspakettina, ja se toimii vain Windows 7 -käyttöjärjestelmän Professional-, Ultimate ja Enterprise-versioiden kanssa."

        Toki Windows 7:ssa on yhteensopivuutta sellaisenaankin vielä Windows XP:lläkin toimiviin ohjelmistoihin mutta ei se nyt sitä tarkoita, että kaikki ohjelmat toimisi.

        Professionalia ja Enterprisea tuetaan 10 vuotta.

        Kuluttajaversiot (Starter, Basic, Premium ja Ultimate) vain 5 vuotta!!!

        ELI MYÖS ULTIMATEA TUETAAN VAAN 5V!!! PRO JA ENTERPRISE 10 V tuella!!


      • matti näsä

        Paitsi että ultimate on paljon tehokkaampi kuin home premium..


      • matti näsä

        Eli onko windows 7 professional parempi kuin ultimate????


    • P C D S

      Ehdottomasti !
      Hinta on sopuisa ja pelaa erinomaisesti ! Ultimate on rahan haaskausta ...............

    • matti näsä

      Windows 7 Ultimate on tehokkaampi..
      Itsellä on ultimate ja kaverilla home premiun Ultimate on paljon hyödyllisempi ja tehokkaampi.

    • kiitti_microsoft :)

      Kaikille tiedoksi:
      Kun tuo M-Kar kertoi siitä että Home Premiumia tuetaan vain 5v, ja Ultimatea 10v niin ei enää pidä paikkansa. MS armahti meitä kotikäyttäjiä, ja kaikilla myyntipaketeilla on yhtä pitkä tukiaika. Eli esimerkiksi Starter ja Enterprise ovat molemmat tuettuja sinne vuoteen 2020 saakka :)

    • Datacenter paras

      Home Premium 64-bit tukee maksimissaan 16gt muistia, joka on aika vähän. Nykyään jo halvimpiin mopo-emolevyihin saa 32gt rammia ja työasemiin tyypillisesti 64gt.

      Ultimate-versiossa muistirajoitus on 192gt, joka riittää pariksi vuodeksi eteenpäin, mutta sen jälkeen pitää asentaa Datacenter server, joka tukee 1TB rammia. 5 vuoden päästä muisti on niin halpaa että tuon teratavun saa parilla satasella.

      • tuwkka

        mutta et tarvi mihinkään 8gt enempää ramia ku silläki toimii kaikki täydellisesti -_-


      • elekee
        tuwkka kirjoitti:

        mutta et tarvi mihinkään 8gt enempää ramia ku silläki toimii kaikki täydellisesti -_-

        >mutta et tarvi mihinkään 8gt enempää ramia ku silläki toimii kaikki täydellisesti -_-<

        Koneessa täytyy olla jotain vialla jos tarvitsee noin paljon muistia!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe