Heräsin äsken todella outoon puhelinsoittoon. Soittaja oli aivan asiallinen nainen Home enteristä (dvd:eitä ja musiikkia) ja kertoi että minulla oli tällainen mahdollisuus saada uusin draamaelokuva kahdella eurolla, jne. Olin aivan unessa ja olen suuri leffatilailija, niinpä hän selitti käyttöehdot ja muut, ja suostuin. Nainen kysyi kuitenkin sotuani, mikä oli outoa, eihän sitä tarvita? Ja minä urpo annoin sen! Osoitteeni hänellä jo oli samoin kuin nimeni. Mihin tässä pitäisi olla yhteydessä, kun tuskin ketään hyödyttää että soitan poliisiasemalle tällaisesta puhelusta? Niin ja, olihan se mahdollista että kyseessä oli Home enterin asiakaspalvelija, onko teille soitettu? Numero oli salainen.
sotuni urkittiin- mitä tehdä?
8
519
Vastaukset
- huoletonna_
Tänään kaupassa ostin yli 50 eurolla uuden takin ja maksaessani pankkikortilla jouduin näyttämään henkkareita ja myyjä urkki sotuni. Sen jälkeen käväisin alkossa jossa myyjä kysäisi papereita ja niitä näyttäessäni myyjä urkki sotuni. Myös aiemmin kelassa asioidessani huomasin että ihan tavallinen kelan työntekijä näki koneelta sotuni! Kamalaa!
Sen lisäksi myös työnantajani tietää sotuni. Ja opiskelupaikassani on myös sotu tiedossa! Ja aina kun laitan työhakemuksen niin joudun laittamaan mukaan liitteinä työtodistuksia joissa on sotuni!
Taloyhtiöni hallitus näkee sotuni, posti sen tietää, kaikki viranomaiset, herran jumala sadoilla tuhansilla ihmisillä on mahdollisuus saada selville minun sotuni.
Eikä minua voisi vähempää kiinnostaa, se on vain kätevä koodi yksilöidä ihminen, ei muuta. - sulle lisätietoja
Homeenter Alandia Ab
Käyntiosoite Skrapängsvändan 2
22140 MARIEHAMN
Puhelin 010 634 567
tässä yhteystiedot, jota voit varmistaa olet liittynyt JÄSENEKSI tämähän on sellanen leffakerho, jossa kuukausittain tulee leffa, ellet etukäteen peru.
VOIT myös peruuttaa jäsenyytesi http://www.lastenvideokerho.fi/cds/showpage.asp?nodeid=763019 - ...
Pökkelönä kun menit mukaan taas yhteen sydeemin josta et irti pääse ihan ykskaks.
- kalasteluyritys
Kun urkit ihmisten henkilötietoja niin voit niistä hyötyä. sotua ei saa antaa turhan takia. Olkaa varovaisia ja käyttäkää maalaisjärkeä
---------------------------------------------
Poliisi varoittaa henkilötunnuksen kalastelijasta
julkaistu 11.12.2009 klo 15:26
[näytä kuva: Linkki kuvaan (YLE / Jani Aarnio) ]
Kymenlaakson poliisi varoittaa henkilötunnusten kalastelijasta. Soittaja on esittäytynyt Suomen sähkö -nimisen yhtiön edustajaksi.
Soittaja on pyytänyt vastaajalta tämän henkilötunnusta, jotta voi lähettää sähkönmyyntitarjouksen. Soitto on tehty etukäteen maksetusta prepaid -liittymästä, joita on normaaliliittymää hankalampi jäljittää.
Poliisi varoittaa antamasta henkilötunnustaan kenellekään, joka sitä puhelimitse tiedustelee. Henkilötunnusten kalastelu liittyy mahdollisesti pikavippipetoksiin. Pikavippi voidaan hakea henkilön nimiin, jonka henkilötunnus on saatu huijaamalla haltuun.
- zamppa63
juttu. Siin on kyllä semmonen firma joka vedättää kunnolla; alkaa pukkaamaan postiluukusta dvd:eitä mitä et ole tilannut; laskua pukkaa; multakin kyselivät kieltämisen/perumisen yhteydessä sotua; onnex en antanut.
Laskuja pukkas senki jälkeen!- zamppa63
Ja se kaks euroo on vaan näennäinen. Laskuttavat kyllä siitä ekastaki leffasta ihan kunnon taksan, ja sen jälkeen vielä enemmän.
- zamppa63
zamppa63 kirjoitti:
Ja se kaks euroo on vaan näennäinen. Laskuttavat kyllä siitä ekastaki leffasta ihan kunnon taksan, ja sen jälkeen vielä enemmän.
Kun olin monta kertaa kieltänyt s-postilla ja puhelimella jatkamasta touhua, eivät uskoneet; dvd:tä ja etenkin laskuja pukkas aina vaan.
- ghkgkg
n. 15 vuotta olen ollut jäsenenä tässä kerhossa eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut.
Nyt vain ovat alkaneet markkinoida sitä puhelimen kautta. Jos haluat liittyä niin kannattaa ihan ensimmäisenä peruuttaa se puhelimen kautta tehty liittyminen ja liittyä suoraan netin kautta. Sitä kautta saat 5 leffaa yhden hinnalla ja saat ihan itse valita mitkä haluat.. Puhelimen kautta harvoin kannattaa ostaa yhtään mitään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksoisliekki-ihmiset
Kun olette tavanneet kaksoisliekkinne, miltä se on tuntunut? Ole tosi utelias tietämään.3073049- 871477
- 321455
Oletko jo saanut apua mt-ongelmiisi?
Ja onko harhat helpottuneet? Vieläkö tunnet että sinua seurataan, ja kotonasi käydään poissa ollessasi?1791342- 1171161
- 49951
- 80949
Vasemmisto osoittaa mieltä Berliinissä - Miksi?
Eikös siellä ollut juuri demokraattisesti järjestetyt vaalit jossa kansa on sanonut mielipiteensä ja KAIKKIA on kuultu t201923- 59894
Mitä haluaisit sanoa
Kaivatullesi NYT Part ll. Kenenkään peukku ei kestä tuota edellistä ketjua.60812