Mitä synti on?

syntinen_1

Lain rikkomista. Kymmenen käskyä on moraalin mittapuu. Jos se unohdetaan vaikka vain osalta, mennään päin helvettiä. Muistakaa antiadvarit että uskovan erottaa jumalattomasta se että uskova noudattaa lakia ja jumalaton rikkoo sitä Helppo päätellä kumpaa joukkoa olette, hylkiöt.

8

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armahduspäätös on lain yläpuolelle ja minä armon evankeliumin vastaanottaneena ole lain yläpuolella. Siksi kartan syntiä.

      Luuk. 7:47
      Sentähden minä sanon sinulle:
      tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon;
      mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

      Joh. 10:17
      Sentähden Isä minua rakastaa,
      koska minä annan henkeni,
      että minä sen jälleen ottaisin.

      Joh. 5:20
      Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.

      ILMAN LAKIA

      Room. 3:21
      Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat,
      on ilmoitettu ilman lakia,

      Room. 3:28
      Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta,
      ilman lain tekoja.

      Te jotka pilkkaatte armon henkeä ja kehuskelette olevanne lainnoudattajia, teidät Jumala todella tuleekin vaatimaan tilille
      siitä viimeistä rikkomusta myöden!

      • dna13.

        Kristuksen laki:21. ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22. heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.


        Kristus meissä täyttää lain täydellisesti, eli emme tee pahaa lähimmäiselle !

        Sitä joka tunnistaa itsessään Kristuksen niin hän elää vapauden laissa. Mutta se joka yrittää itse lain kaikki kirjaimet täyttää ei ole ymmärtänyt vielä armoa.

        8. Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9. ja tiedetään, että "lakia ei ole pantu vanhurskaalle", vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10. haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan -

        Kuka on vanhurskas ? Kristus meissä ! Vanhurskaus on persoona Kristus !


      • Nähnyt
        dna13. kirjoitti:

        Kristuksen laki:21. ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22. heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.


        Kristus meissä täyttää lain täydellisesti, eli emme tee pahaa lähimmäiselle !

        Sitä joka tunnistaa itsessään Kristuksen niin hän elää vapauden laissa. Mutta se joka yrittää itse lain kaikki kirjaimet täyttää ei ole ymmärtänyt vielä armoa.

        8. Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9. ja tiedetään, että "lakia ei ole pantu vanhurskaalle", vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10. haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan -

        Kuka on vanhurskas ? Kristus meissä ! Vanhurskaus on persoona Kristus !

        "Sitä joka tunnistaa itsessään Kristuksen niin hän elää vapauden laissa. Mutta se joka yrittää itse lain kaikki kirjaimet täyttää ei ole ymmärtänyt vielä armoa."

        Näinhän se on. Lainkiivailijat eivät voi sitä tietää kun ei ole kokemusta.
        Vasta kun antaa lain täydellisesti tuomita itsensä, avautuu silmät armon
        tielle.


    • iloinen...

      Laki on täytetty uudestisyntyneessä, mutta Jumalan tahoa ei ole kumottu siispä olemme velvolliset tekemään Jumalan tahdon mukaan kaiken. Ja se on helppoa sillä armo on voima elää synnitön elämä.

    • X-hirvas

      että uskotaan ihmisoppeja ja hylatään Jumala ja totuus. Suurempaa "syntiä" ei ihminen voi tehdä.

      • vai kuis ois

        Miksi siis puolustat ihmisoppeja? Puhut nyt itsesi pussiin, sillä vastustat Jumalan sapattia ja puolustat laittomuuden sunnuntaita.


      • vai kuis ois kirjoitti:

        Miksi siis puolustat ihmisoppeja? Puhut nyt itsesi pussiin, sillä vastustat Jumalan sapattia ja puolustat laittomuuden sunnuntaita.

        Sillä semmoinen nöyrtyminen saattaa vielä avata silmäsi.
        Et vahingoita lähimmäistäsi vaikka et tietäisi mitään sapatista.
        Mutta lihalla herkuttelemisesi saattaa tietyissä tilanteissa olla sinulle synti.
        Ja saattaa ns. heikon johdattaa lankeemaan ELIKKÄ toimimaan vastoin
        omaa omaatuntoaan ...

        Room.14:20
        Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
        21
        Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä,
        mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
        22
        Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;

        1.Kor.8:10
        Sillä jos joku näkee sinun, jolla on tieto, aterioivan epäjumalan huoneessa, eikö hänen omatuntonsa, kun hän on heikko, vahvistu epäjumalille uhratun syömiseen?
        11 Sinun tietosi kautta turmeltuu silloin tuo heikko, sinun veljesi, jonka tähden Kristus on kuollut.
        12 Mutta kun te näin teette syntiä veljiä vastaan ja haavoitatte heidän heikkoa omaatuntoaan, niin teette syntiä Kristusta vastaan.
        1. Kor. 8:13
        Sentähden, jos ruoka on viettelykseksi veljelleni,
        en minä ikinä enää syö lihaa, etten olisi viettelykseksi veljelleni.

        Pidä sapattiuskosi ja liharuuasta kieltäytyminen adventistiesi keskuudessa, mutta älä sivullisen omaatuntoa määräile.

        Jos olet vilpillinen niin kaikki puhdaskin on sulle saastunutta.
        Jos olet puhdassydäminen niin kaikki on sinulle puhdasta ja pyhää.

        Tit. 1:15
        Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.


    • Mutta adventisti noudattavatkin Ellen Whitelle näkyjä näyttäneen demonin lakeja ei Jeesuksen lakeja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2091
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1264
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1027
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      912
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      880
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      834
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe