Miten motivoitua loppuelämäksi, jos melkein kaikki asiat on entuudestaan tuttuja. Olen 10 vuotiaasta asti elänyt melko aikuismaista elämää. 10 vuotiaana jo kiereltiin kaupunkia yksin ja on rakennettu taloa, rassailtu autoja, matkusteltu maailmalla, kiivetty vuoria, urheiltu ja harrastettu kaikkia lajeja, vaelleltu Suomea ristiin ja rastiin, pelleilty ja leikitty jne jne ja kaikki tämä lukemattomia kertoja ennen kuin täytyin 16 vuotta. Mukana ovat olleet vanhempani ja siskoni jonka mukana olen kierellyt maailaa ja tehnyt kaikenlaisia aisoita. Nyt olen jo 21 vuotias ja kaikki asiat elämässä on samanlaista kuin lapsuudessani ja ympärillä olevat kaverit ja tuntemattomat vaikuttavat 10 vuotiailta siis samanlaisilta kuin itse olin 10 vuotiaana. Aikuisten ihmisten olemus vaikuttaa jotenkin yksinkertaiselta ja aneemiselta, koska he tekevät samoja asioita silloin tällöin kuin minä lapsena melkein 24/7 tai toistavat muutamia asioita melkein jatkuvasti.
Kun ajattelen, että tässä ns. aikuisten maailmassa pitäisi elää vielä se 50 vuotta toistaen lapsuuteni ja nuoruuteni asioita toistamisen perään niin aika pitkäveteiseltä vaikuttaa. En löydä enään oikein motivaatio tekijöitä jotka innostaisivat oikeasti eikä vain teenäisesti ystävieni ja tuttavieni seurassa. Elämä on nyt oikeastaan paljon yksinkertaisempaa kuin lapasuudesani. Yksin en viitti enään harrastaan oikeastaan mitään muuta kuin kuntoilua, enkä näe tarvetta matkustella yms. ja kaverien kanssa kulutetaan aikaa aina samoissa merkeissä baarit, sulkapalloa, metästystä yms. ja jutellaan jo monet kerta puhki kulutetut jutut. Oliko elämä todellakin tässä vai vieläkö elämässä tulee vastaan jotain ennennäkemätöntä ja kokematonta. Liikaa liian nopeasti?
Elämisen motivaatio
9
2165
Vastaukset
- Just me
Jeesus. (:
- nimim 40+
odota vaan.. samanlaisena jatkuu edelleen.. Ota vaan iisisti. Kyllä se tarkoitus selviää jos on selvitäkseen seuraavan 20 vuoden sisällä.
- Jeesus.
kun on riittävästi kierrelty niin normaalissa elämänkierrosa on aika vakiintua. hankitaan asunto ja työ. perustetaan perhe ja kasvatetaan lapset. lasten kasvu ja kehitys antaa elämään ainutlaatuista sisältöä jota on eläkepäivillä mukava muistella. jos kykyjä on niin tietenkin työssä tai harrastuksissa voi pyrkiä pitkälle. antoisinta voisi olla perustaa yritys menestysalalle ja tarjota suomalaisille töitä.
- vanha kakara
Koska alottaja on ilmeisesti jo ehtinyt hoitaa nuo kersa- ym. jututkin pois alta, niin ei kai paljo muita mahdollisuuksia o kuin mennä Paasikiven patsaan nokkaan istumaan loppuiäks ja pällistelemään ohikulkijoita.
- opiskelen elämää
Onko sun mielestä elämän tarkoitus vouhottaa ympäriinsä...ja ostaa talo ja tehdä lapsia? Ja mikä sit on elämistä. Olet kokenut paljon..juu, mutta mitä ja mitkä niistä muistat? Pahimmat..onneksi pyyhkiytyy mielestä pois. Tarkoitan pahaa joka on sattunu sisälle ei ruumiillisesti. Siis nyt mene itseesi ja mieti mitä itse oikeasti haluat. Tiedän.. minulla on pari kaveria, jotka sanovat.. ei mulla ole mitää mitä haluaisin tehdä, tai harrastaa. Sit kannattaa oikeesti mennä johonki, joka osaa oikeasti auttaa. Hypnotisoija, psykiatri.. en tiedä. Sen tiedän ja se on surullista, että silloin ihminen on kadottanut itsensä jo pienenä. Elämä on sinua varten..sinussa. Synnyt yksin ja kuolet yksin..vaikka pitäisit kädestä jotain kiinni. Kaikki on tässä välissä. Eli miten elit,, mitä teit ja koit. Tsemppii.. ja hyvää elämää, kukaan ei tiedä kuinka kauan se kestää, siis loppuelämä. Elä siis tänään ja tässä. Se on vaikeaa.
- motivaatio
Olen vähän niinkuin sinä. Lapsena hyvin toimeentulevat vanhemmat jotka olivat aina töissä. Parempi koulu keskustassa joten olin aika yksinäinen koska en tuntenut ketään lähiöstäni. Mutta kun täytin 16 aloin reissaamaan ja sain vielä kohtuullisen ulkonäön.
Sen jälkeen naisia ja taas naisia. Reissuja euroopan rantapaikkoihin ja talvisin laskettelureissuja. Seurustelua ja pettämistä. Rahantekoa ja juhlimista. Kerran sitten rakastuin niin paljon että menin naimisiin (30v).
Mietein että tässäkö tämä oli ihmisen elämä? Nyt sitten pitäisi elää saman naisen kanssa loppuelämä ja töitä tonne eläkeikään asti ja haalia lisää omaisuutta. Vaimo tahtoi lapsen, minä en. Ero tuli ja siirryin taas tonne reissu, juhlinta ja naisenvaihtolinjoille. Olen nyt 47, seurustellut viimeiset viisi vuotta ja rahatilanteen vuoksi hieman rauhoittunut.
En silti vieläkään ymmärrä tätä elämää koska en halua lapsia enkä välitä ostella hienoja autoja ja juuttua johonkin rivariin loppuelämäksi ja surkutella kerran vuodessa tehdyn rodoksen jälkeen omaa tilannetta.
Älä siis murehdi ja anna palaa vaan. Ei sinun tarvitse toistaa niitä samoja asioita. Varsinkaan niitä mitä muut tekee. Kerran täällä vain ollaan. Oman pienen rauhan olen löytänyt veneilystä ja merestä. Siellä kun olen, olen onnellinen. - Iina
Älä enää kokeile tiettyjä asioita vaan luo uusia. Mitä muut ei ole vielä keksinyt ja ei ole vielä laittomaksikaan laitettu niin tee sitä. Ilmeisesti olet elämysriippuvainen. Onnekkaita ne jotka saavat täyttä euforiaa esim erämökkeilystä joka vuosi. Oikeasti saavat saman tunteen kuin sinä matkoistasi.
- OikeastiUudetSeikkailut
Vaikutatte kokeneet sen kiiltokuvaelämän mitä sivistynyt puoli tarjoaa. Kokeilkaas sitä eräelämää mitä Iina sanoi vaikka viikko oikeasti yksin. Saa uusia tunteita päässä aikaan vaikkei odottaisi. Ihan uusia mistä ei kirjat kerro. Mielellään vesijohdoton ja sähkötön tönö min 2 km naapurista, kaupasta ja asutuksest, älä käytä autoa, ota pyörä, kuitenkin veden äärellä että kaikki pakollinen saatavilla ihan vierestäkin jos on kekseliäs.
- kaikenkokenutko
Olet kiertänyt maailmaa tarpeeksi???!!! Kuinka se VOI olla mahdollista? Maat ja kansat elävät jatkuvassa muutoksessa, vaikka menisit samaan paikkaan vuosien jälkeen , se on jo erilainen!
Mitähän jos opettelisit uuden kielen, vaikka venäjää ja tekisit tutkimusmatkan Uzbekistaniin tai Azerbaijaniin? Pystyisit keskustelemaan ihmisten kanssa paikallisesta taiteesta, muuttuneista olosuhteista jne.
Tai entä oppisit kiinaa? Lännenpuoleinen Kiina tai/ja Mongolia on valtavan mielenkiintoinen: matka sinne yksistään on jo kokemus sinäänsä. Siellä kun ei oikein pärjää suomella tai edes englannilla.
Jos ja kun olet rakennustaitoinen, suunnittele ja rakentele uudenlaisia mini-loma-taloja, ala markkinoimaan niitä. Aivan varmasti ei jäisi vapaa-ajan ongelmia!
On miljoonia asioita joita sinä et ole tehnyt. Et vain taida tietää niistä.
Ylös sieltä sohvan nurkasta marisemasta ja ala toimia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019