EUROPANKKI ON HUIJARILAFKA!!!

Ärsyyntynyt >:-(

Minulle tuli äsken Euro Pankista numerosta 16335 viesti, joka on täynnä kirjoitusvirheitä. Viesti kuuluu näin:

"HUOMAUTAMME, ett emme ole saaneet suoristusta erntyneest saatavastamme, JATKA maksuaikaasi 2 viikkoa lhettmll viestin JATKA numeroon 16335."

En ole koskaan ottanut lainaa europankista. Sain jokin aika sitten suoramainontaviestin kyseisestä lafkasta jossa tarjottiin erittäin hyvällä hinnalla 100 euron lainaa. Olin rahapulassa ja lankesin sen verran, että lähetin viestin jossa kysyttiin ohjetta miten lainan saa. Hain laitaa tekstiviestitse. Jäin odottamaan vahvistusviestiä ja odotus kesti useita tunteja. Lopulta sain viestin jossa kerrottiin että valitettavasti he eivät kykene tällä kertaa antamaan niin isoa lainaa, ja ehdottivat pienemmän lainan ottamista. Se lainanhaku jäi siihen.

Ja nyt he lähettävät viestiä että heillä on muka minulta jotain saatavia rästissä. Ei ole. Selailin nettiä ja ainakin kaks plus- keskustelufoorumilla joku on juuri tänään saanut europankista samanlaisen viestin vaikka on lainansa maksanut. Kysymys kuuluukin: MIHIN KANNATTAA OTTAA YHTEYTTÄ JA ILMOITTAA EUROPANKIN HUIJAAMISESTA? Kuluttaja- asiamiehellekö?

Ja vielä, saavatko nämä lafkat näistä lainanhaun yhteydessä lähetettävistä tekstiviesteistä jonkin osuuden itselleen?

37

6554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääskynen1885

Minulle tuli myös tuollainen viesti tänää vaikka maksoin laskun viime viikolla ja katoin verkkopankista että maksettu on niin minkä ihmeen takia tuollaista viestiä voi pukata??? jollei ole mihinkään mitään velkaa?? täytyy kyl ottaa alkuviikost yhteyttä sinne ja kysellä että mikäs tällänen meininki on :D

• bkjgrbnjrfgnbgl

Katsokaa MRH threadi alempana

• asiamiesnainen

Miksi sinä huijarifirmaan ottaisit yhteyttä? Sama kun menisit kertomaan hitlerille että "hei tiedätkö sinä että tuolla on tollaisia keskitysleirejä, eiks oo kauheeta". XD

Joka kerta kun otat yhteyttä kyseiseen firmaan, firma hyötyy siitä. Koko jutun juju on se, että mahdollisimman moni ottaisi frimaan yhteyttä. That's it. Siihen se koko homma perustuu, että vaaditaan koko ajan "lähetä viesti, lähetä vieti, lähetä viesti" milloin minkäkin asian takia. Ja joka ikinen viesti maksaa 5 euroa. En ihmettelisi jos firma hyötyisi taloudellisesti myös siitä että ihmiset soittavat sinne. Eli älkää hyvät ihmiset ottako minkäälaista kontaktia kys. lafkaan.

Teeppä mieluummin ilmoitus kuluttaja- asiamiehelle tänne: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ilmoitus/ Kyseessä on selvä huijaus. Kohta saamme tietää että koko europankki on lakannut olemasta ja pääjehut on teillä tietymättömillä jossain saakelin malibubeaschilla elelemässä herroiksi meiltä riistämillään rahoilla. Kuluttaja- asiamiehelle ilmoittaminen on ilmaista, ja jos se ei ala tuottaa tulosta, täytynee ottaa polliisiin yhteyttä.

Hävyttömiä ihmisiä! Turpiin sietäisivät saada.

• asiamiesnainen
        asiamiesnainen kirjoitti:

Miksi sinä huijarifirmaan ottaisit yhteyttä? Sama kun menisit kertomaan hitlerille että "hei tiedätkö sinä että tuolla on tollaisia keskitysleirejä, eiks oo kauheeta". XD

Joka kerta kun otat yhteyttä kyseiseen firmaan, firma hyötyy siitä. Koko jutun juju on se, että mahdollisimman moni ottaisi frimaan yhteyttä. That's it. Siihen se koko homma perustuu, että vaaditaan koko ajan "lähetä viesti, lähetä vieti, lähetä viesti" milloin minkäkin asian takia. Ja joka ikinen viesti maksaa 5 euroa. En ihmettelisi jos firma hyötyisi taloudellisesti myös siitä että ihmiset soittavat sinne. Eli älkää hyvät ihmiset ottako minkäälaista kontaktia kys. lafkaan.

Teeppä mieluummin ilmoitus kuluttaja- asiamiehelle tänne: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ilmoitus/ Kyseessä on selvä huijaus. Kohta saamme tietää että koko europankki on lakannut olemasta ja pääjehut on teillä tietymättömillä jossain saakelin malibubeaschilla elelemässä herroiksi meiltä riistämillään rahoilla. Kuluttaja- asiamiehelle ilmoittaminen on ilmaista, ja jos se ei ala tuottaa tulosta, täytynee ottaa polliisiin yhteyttä.

"Ja joka ikinen viesti maksaa 5 euroa."

Anteeksi lafkan sivujen mukaan 2e per viesti. Mutta tuokaan tuskin pitää paikkaansa. Kannattaa seurailla myöskin puhelinlaskua ja laskun erittelyä että paljonko noista on todellisuudessa veloitettu.

• 5 euroa

"Ja joka ikinen viesti maksaa 5 euroa."

Anteeksi lafkan sivujen mukaan 2e per viesti. Mutta tuokaan tuskin pitää paikkaansa. Kannattaa seurailla myöskin puhelinlaskua ja laskun erittelyä että paljonko noista on todellisuudessa veloitettu.

Jokainen tuohon numeroon lähetetty viesti maksaa 5 euroa. Tarkistin asian Saunalahden puhelinerittelystä kun olin lähettänyt vahingossa viestin tuohon numeroon tilatessani HKL:n kännykkälippua tällä viikolla.
        Olivat ilmeisesti tuosta viestistä napanneet puhelinnumeroni ja tänään sain sitten tuon viestin olemattomasta pikavippilaskusta.

• lady100
        5 euroa kirjoitti:

Jokainen tuohon numeroon lähetetty viesti maksaa 5 euroa. Tarkistin asian Saunalahden puhelinerittelystä kun olin lähettänyt vahingossa viestin tuohon numeroon tilatessani HKL:n kännykkälippua tällä viikolla.
        Olivat ilmeisesti tuosta viestistä napanneet puhelinnumeroni ja tänään sain sitten tuon viestin olemattomasta pikavippilaskusta.

mulle,tuli sama viesti.ikinä en ole ottanut yhtään pikavippiä,enkä ota!allko vaan hirvittään,onko joku käyttänyt mun hetua ja puh.numeroa.katoin kyllä,että taustalls voi olla virolainen lafka&&&&

• asdasdsadasasd
        lady100 kirjoitti:

mulle,tuli sama viesti.ikinä en ole ottanut yhtään pikavippiä,enkä ota!allko vaan hirvittään,onko joku käyttänyt mun hetua ja puh.numeroa.katoin kyllä,että taustalls voi olla virolainen lafka&&&&

Itse otin kuluttajaviranomaiseen yhteyttä. Hommat selvisi, eikä tarvitse Suomi24:lla asioista kysellä. Oma-aloitteisuutta nyt vähän.

• zbcdef6
        asdasdsadasasd kirjoitti:

Itse otin kuluttajaviranomaiseen yhteyttä. Hommat selvisi, eikä tarvitse Suomi24:lla asioista kysellä. Oma-aloitteisuutta nyt vähän.

Mulle tuli vastaava lauantaina 27. päivä. Kävin tekemässä ilmoituksen netissä kuluttajaviranomaiseen, kuten monet edellä. Röyhkeäksi menee meininki, ei voi muuta sanoa. Jos sieltä yritellään selitellä että vahingossa lähtenyt viestejä ihmisille niin ei mene läpi. Koskaan en ole heiltä lainaa hakenut, eikä heillä pitäisi olla numeroani järjestelmässään ollenkaan.

• j,b j vjl vjg
        zbcdef6 kirjoitti:

Mulle tuli vastaava lauantaina 27. päivä. Kävin tekemässä ilmoituksen netissä kuluttajaviranomaiseen, kuten monet edellä. Röyhkeäksi menee meininki, ei voi muuta sanoa. Jos sieltä yritellään selitellä että vahingossa lähtenyt viestejä ihmisille niin ei mene läpi. Koskaan en ole heiltä lainaa hakenut, eikä heillä pitäisi olla numeroani järjestelmässään ollenkaan.

Toivottavasti once and for all tulisi joku laki että vaadittaisiin ainakin toimilupaa noilta mafiosoilta.

• KK ja kumppanit

Hei

Hauska tuo sinun vertaus " sama kuin kysyisi Hitleriltä... jne". Huomaa, että kirjoittaja on hyvin viisas ja lukenut.

Tiedustelisin, että miltä kuulostaisi vertauskuva " Sama kun kysyisi putkimieheltä, että kun paska tippuu pönttöön, niin mihin se lähtee kun vetää nupista?"

• Huono mäihä...

Hän sanoi, että ainoa vaihtoehto noin pitkälle edenneessä tilanteessa on maksaa suosiolla. Valitan.

• lady100

paljonko ja mihin???kun viestissä ei ollut summaa,ei tilinumeroa ei muuta kuin tuo 16335!

• LAINVASTAISTA

sain viime lauantaina iltapäivällä viestin nrosta 16335 ja vk-loppuni oli pilattu.
      ei minulla ole mitään erääntyneitä lainoja mistään.
      selasin raivoissani kaikki mahdolliset vippifirmat läpi ja löysin euroloan consumer finance oyj/euro pankki kyseisen nron 16335.
      lähetin lukuisia posteja sekä asiakaspalveluun että [email protected].
      sain alkuviikolla vastauksen etei mitään erääntynyttä tietenkään ole. yritin lauantaina vastata 16335 pari kertaa että väärä paikka karhuta.vastaus tuli txt että ei mennyt perille tai jotain muuta vastaavaa.jouduinkohan maksamaan niistäkin kahdesta 10 eur per kpl vai mitä se nyt sitten onkaan. joka tapauksessa jos viestiin vastaan epähuomiossa että jatka 2 viikkoa -niin taas suurentuu puhelinlasku.
      kuka alkaa hoitaa tätä asiaa?

• LISÄYS

tuli vielä mieleen että tämä EUROLOAN CONSUMER FINANCE OYJ/europankki
        on juuri se lafka josta ns.erehdyksessä lähti joollekin asiakkaalle joko postitse tai sähköpostitse iso määrä tietoja lainaa ottaneista ja heidä kaikki henkilötietonsa etc.
        siitä oli ilmoitus lehdessä.
        kuvitelkaa nyt että omat tietonne ovat olleet täysin vieraan ja ulkopuolisen käsissä.
        miten tuollainen virhe edes voi sattua.asioita hoidetaan miten sattuu.

• hveruhu

Kannattaisi ehkä valittaa Viestintävirastolle ja operaattorillesi.

Viestintävirasto myöntää näille yrityksille palvelutekstiviestinumerot. Voit viitata siihen että luvan haltija käyttää luvan väärin, lähettämällä valelaskuja (joka on btw. ihan poliisiasia)

Operaattori välittää laskutuksen, ja ne voi kieltää kys. viestin välittäminen yo. perustein, suojellaakseen asiakkaitaan.

Kuluttajavirasto ottaa kantaa mahdollisista sanktioista epäilyttävän markkinoinnin suhteen, mm. huijaus saamaan kuluttajaa reagoimaan joka johtaa tuntemattomiin kustannuksiin.

Poliisi taas tutkii, onko yritys tai sen alihankkija syyllistynyt rikokseen massapostittamalla kaikille aiheettomia maksumuistutuksia, rikkonut kotirauhaa, aiheuttanut kuluja/vaivaa kuluttajalle selvittelytyön muodossa.

Ilmoitus kaikille mainituille instansseille on mielestäni ihan aiheellista.

Vaikka Europankki kiistää lähettäneensä viestit, on aika asiatonta ettei mm. kotisivulla mainita että huijausviestejä on liikkeellä, ja niillä ei ole mitään tekemistä noiden kanssa jne.

• Abu Jones
        hveruhu kirjoitti:

Kannattaisi ehkä valittaa Viestintävirastolle ja operaattorillesi.

Viestintävirasto myöntää näille yrityksille palvelutekstiviestinumerot. Voit viitata siihen että luvan haltija käyttää luvan väärin, lähettämällä valelaskuja (joka on btw. ihan poliisiasia)

Operaattori välittää laskutuksen, ja ne voi kieltää kys. viestin välittäminen yo. perustein, suojellaakseen asiakkaitaan.

Kuluttajavirasto ottaa kantaa mahdollisista sanktioista epäilyttävän markkinoinnin suhteen, mm. huijaus saamaan kuluttajaa reagoimaan joka johtaa tuntemattomiin kustannuksiin.

Poliisi taas tutkii, onko yritys tai sen alihankkija syyllistynyt rikokseen massapostittamalla kaikille aiheettomia maksumuistutuksia, rikkonut kotirauhaa, aiheuttanut kuluja/vaivaa kuluttajalle selvittelytyön muodossa.

Ilmoitus kaikille mainituille instansseille on mielestäni ihan aiheellista.

Vaikka Europankki kiistää lähettäneensä viestit, on aika asiatonta ettei mm. kotisivulla mainita että huijausviestejä on liikkeellä, ja niillä ei ole mitään tekemistä noiden kanssa jne.

Kysyin asia ja näin vastaus tuli:

Hei, Jones

MRH Finance Finland Oy (Europankki) ei ole tällaisia viestejä lähettänyt.

Ystävällisin terveisin,
        EuroPankki.fi
        @asiakaspalvelu

MRH Finance Finland Oy

• VtF
        Abu Jones kirjoitti:

Kysyin asia ja näin vastaus tuli:

Hei, Jones

MRH Finance Finland Oy (Europankki) ei ole tällaisia viestejä lähettänyt.

Ystävällisin terveisin,
        EuroPankki.fi
        @asiakaspalvelu

MRH Finance Finland Oy

Otin ihan läpällä e-pankista visterii ku kaverit sano et ihan paska niin menin sit kokeilee.. lasku nyt 55e ja automaattinen eräpäivä siirto 10e (en siis lukenut lainaehtoja) eräpäivä pääomassa oli 24.2a siit kaksiviikkoo tai mitäse eriksen riistäminen antaa maksuaikaa.. siirrosta lähetetty kirje(kaksi tässä tapauksessa) päivätty 26.2 tuli mulle(jaan itselleni postin tai työkaveri.. riippuu päivästä) 8.3 ja eräpäivät oli 7.3 eli muka itellalla kadoksissa kaksiviikkoa kaksi rypistymätöntä 1luokan kirjettä eli kumpikin oli ihan samat tekstit ja tilinumerot..

Ja sit viel- Mun 55e lainalla on ollu eräpäiviä 24.2, 25.2, 9.3 ja 10.3 numeron 16335 mukaan.. sit soitin flexcashiin ja sanoin et haluan maksaa ( epäilen jotain pahanlaatuista kusetusta) perintäfirmalle koska sit saan mielenrauhan koska ei tule mitää yllärreitä koska on tuttu perintä firmis.. alko uhkailee käräjillä ja sano et e-pankki on kaikkien kaveri ja itellan vika koko juttu.. tekstareista ei sit osannu sanoo mitään

• Kajsaliini94
        LISÄYS kirjoitti:

tuli vielä mieleen että tämä EUROLOAN CONSUMER FINANCE OYJ/europankki
        on juuri se lafka josta ns.erehdyksessä lähti joollekin asiakkaalle joko postitse tai sähköpostitse iso määrä tietoja lainaa ottaneista ja heidä kaikki henkilötietonsa etc.
        siitä oli ilmoitus lehdessä.
        kuvitelkaa nyt että omat tietonne ovat olleet täysin vieraan ja ulkopuolisen käsissä.
        miten tuollainen virhe edes voi sattua.asioita hoidetaan miten sattuu.

Eihän Euroloan-nimisellä firmalla ole minkään Europankki-nimisen yrityksen kanssa mitään tekemistä?!

• 0000000
        Kajsaliini94 kirjoitti:

Eihän Euroloan-nimisellä firmalla ole minkään Europankki-nimisen yrityksen kanssa mitään tekemistä?!

ei

• metsuri2

samoihin aikoihin,,,ja samat vastaukset netissä kuin täällä on esitetty. Pidän tallessa myöhempiä jatkotoimenpiteitä varten.

• uujjuuuuuuuu

vaikka sinne, myöhempiä jatkotoimenpiteitä varten...j

• vatuttaa

On se perkele kun pommittavan viesteillä vaikka eivät lainaa anna

• Jartza00

Joo, kyllä tää on huijarifirma. Toinen on hetivippi.fi. Niillä on sama numero (16335) ku europankilla. Eli sama firma eri nimellä! Mulle on kans tullu jotain vaatimuksia missä lainani olisi erääntynyt, vaikka en ole lainannu mitään. Mainoksia ja tarjouksia tulee aika usein. Paras tapa on pistää heille sähköpostia sillä se ei maksa mitään. Olen itse pistänyt pientä palautetta heille, ja sain jopa vastauksenki, missä pahoiteltiin erehdystä, haha!!!

• huijareita

ei ole olemassakaan!!!!! ja koko sivu hetivippi.fi textarihuijausta vaan!!!

• voihakullinkarva

Aikoinaan minultakin sai 6€ lompsaansa syystän omaa tyhmyyttäni :(

• kok.on

Perhelaina nimellä oleva pikalainaa markkinoiva firma on huijausta. Älkää laittako rahojanne hukkaan sen firman eteen.

• kalle29_
        kok.on kirjoitti:

Perhelaina nimellä oleva pikalainaa markkinoiva firma on huijausta. Älkää laittako rahojanne hukkaan sen firman eteen.

Olen ottanut perhelainalta PUOLI VUOTTA sitten 300euron lainan. Vähintään kerta viikossa tulee tekstari: Emme ole saaneet suoritustanne, jos ette tänään maksa siirtyy perintään.

???????????????????????

• Ajattelematon

Kerronpa oman kokemukseni. En ole koskaan ottanut pikavippiä, mutta tuli pakkotilanne. Europankki oli ensimmäinen, joka tuli vastaan netissä. Luin ohjeet huolellisesti omasta mielestäni. Hieman hirvitti tekstarin hinta, joka ilmoitettiin 3 euroksi. No, hain lainaa pankkitunnuksilla. Itselläni ei ole mitään häiriöitä missään, luottotiedot puhtaat. Tekstiviestivastauksessa luki: "Tällä kertaa voimme lainata sinulle vain 20 tai 40 euroa. Vahvista viesti... jne." Ajattelin, että ei hitto, en maksa uutta 3 euron tekstiviestiä enkä ole 20 enkä 40 euron tarpeessa. Sellaisen summan kun saa jo kaveriltakin. Asia jäi siihen. Yllätys yllätys: puhelinlaskussa viestistä olikin veloitettu 5 euroa! Mailasin asiakaspalveluun, vastaus oli että lainanhaku tapahtuu kahdella viestillä, siis 2 x 3 euroa. Jos lähettää vain yhden viestin, sen hinta on 5 euroa. Tämän jälkeen olen saanut vaikka kuinka monta kertaa tekstiviestimainoksen, jossa tarjotaan 20 euron lainaa. Firman omistaja näköjään todellakin elelee tekstiviestiveloituksilla. Rahaa hänellä ei ole lainata. Nyt kun luen näitä aikaisempia kommentteja, niin hieman naurattaa oma ajattelemattomuus. Olisi pitänyt tietää, että kannattaisi lukea ensin keskustelupalstoja, niin olisi viisaampi...

• Hei haloo!

Kukahan viisas uskaltaa todella puuttua kyseisen/kyseisten yritysten toimintaan? Mikäli kuluttaja-asiamies selvittää asioiden oikeellisuuden, siihen tarvitaan todella pitkää pinnaa, aikaa ja tupakkaa. Tupakointi on pikkujuttu näiden "lafkojen" rinnalla. Kaikki, joita on jymäytetty, nyt vain aktiivisesti toimimaan. Muuten jatkuu Suomenmaassa Villin Lännen-meininki ja sitähän me suomalaiset emme hyväksy.

• Blogaaja123
    • vippaajavippaaja

Tee tutkintapyyntö poliisille, niin loppuu huijareiden touhut.

• epävarmapaikka

LAINA.COM Huijaa!!!

• Huijattu

Minä kanssa yritin aikanaan europankilta lainaa saada, ensin tuli mainosviesti että Lähetä viesti OHJE numeroon 16335, sitten sieltä tuli vastaus ja ohje miten haetaan, no minä kirjoitin täysin ohjeiden ja vastaukseksi sain "Hakemuksestasi puuttuu sähköpostiosoite, lähetä sähköpostiosoitteesi viestillä xxx", kun olin sen laittanut tuli vastaus että Hakemus hylätty, henkilötunnus tai tilinumero puuttuu tai on virheellinen, nämä siis 15.2.2010 ja silloin minulla oli 30€ saldoraja puhelimessa ja kertarysäyksellä meni saldo täyteen, kyllä v....i niin prkeleesti! En siis mitään lainaa saanut, mutta viesteihin meni ainakin 20€, ja kuten tämän ketjun aloittaja mainitsi, samana päivänä eli 27.2. tuli viesti: HUOMAUTAMME, että emme ole saaneet erääntyneestä saatavastamme. JATKA maksuaikaasi 2 viikkoa lähettämällä viestin JATKA numeroon 16335. Silloin keitti niin yli että haistatin sähköpostilla oikein olan takaa ja laitoin että jos minulle tulee yksikin viesti vielä niin saavat maksaa hengellään ja että tiedän että ne on huijareita, laitoin myös etten viitsi 20€:n(sen minkä ryöstivät viesteillä) vuoksi istua linnassa elinkautista. Ihan rehellisesti pitäisi olla sellainen laki että huijatut saisivat näille huijareille antaa remmiä niin lujaa kuin vain kädestä lähtee.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2905
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1195
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      937
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      905
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      877
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      830
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      157
      811
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      764
    Aihe