Kertokaa mihin luottokorttia tarvitsee ihminen joka ei tee työmatkoja ulkomaille? Jos luottotiedot on pelattu piloille ei sitä saa vaikka ehkä halua olisikin.
Pankkikortilla hoituu suomessa käsittääkseni kaikki normaali elämässä tarvittavat maksut joita ei verkkopankissa hoideta
Olenko väärässä kun mielestäni luottokortit ainoastaan mahdollistavat ostaa tuotteita ja palveluita joihin ei oikeasti ole varaa.
Monet ihmisethän sekoittavat käsitteet tarve ja tahtominen, itsekkin tahtoisin vaikka mitä mutta ruokaa,vaatteita ja asunnon tarvitsee kun taas ferrari olis ihan kiva.
mihin tarvitaan
18
635
Vastaukset
- kölkökök
Varsinkin netissä monta asiaa, mitä ei voi ostaa tai varata ilman luottokorttia.
- Korttielämää yli 30-
Maksamme kaiken mahdollisen luottokortin maksuaikaominaisuudella.
Pieni rahallinen hyöty ja ennen kaikkea periaate.
Käytössämme kortti toimii impulssiostoksia hillitsevään suuntaan.
Kaksivaiheinen maksutapahtuma. Kaiva kortti ( vrt. käteinen tiskiin ) koputtele tunnus tai kuittaa!
OMILLA matkoilla, niiden valmistelusta lähtien, kortti on ylivoimainen ja useimmiten välttämätön.
En uskaltaisi usuttaa eukkoani tyttöjen matkoille käteisen kanssa.
Luottokortti on turvallisempi ja antaa pelivaraa yllätyksiin. - Mutta saa olla ilman
En tee ulkomaille työmatkoja, mutta omia matkoja kylläkin. Joissain lentokoneissa voi ostaa juomia pelkästään luottokortilla, jotain lentoja voi maksaa vain luottokortilla. Luottokortilla saa joskus alennusta. Joihinkin hotelleihin ei pääse ilman luottokorttia.
- olen eri mieltä
Olen eri mieltä, koska aina olen maksanut kaikki sen 45 päivän jälkeen eli en osta luotolla mitään.
Suurin etu luottokortti-Pankkikortti on meille,
että
luottokortissa tulee selkeästi ja eri pötköön omat, puolison, lasten laskut, eli on rinnakkaiskortejakin.
Pankkikortilla tulisi tilille aivan sekaisin, väliin tulisi muita laskunmaksuja, palkkoja yms. ja korttiostotkin aivan siihen sekaisia, erotellaan vain kolmella viimeisellä kortin numerolla.
Mutta vaikka olisi yksi henkilö,
pankkikortilla tulee kaikki sekaisin samaan tiliotteeseen,
ne on aina hankala tarkistaa ja ne kannattaa tarkistaa aina.
etuja on muitakin
-luottokortilla saa kaikista ostoista myös 0,5 % alennuksen, kun esim s-pankin saa vain s-ostoksista.
-kaikki nettikauppakin, vaikka suomalaisesta kaupasta lienee turvallisempaa, vaikka yli puolessa netti-ostoksissa olen maksanut heti pankkisiirtona ostokseni.
.mutta hyvin pärjää elektronilla tai debitillä. - ...
Asiaa puhut sinänsä että NYKYÄÄN ei enää välttämättä tarvitse sitä luottokorttia mihinkään kun tilalle saa kansainvälisen debit-kortin joka toimii täysin yhtä hyvin, mutta ei siitä luotto-ominaisuudesta ole mitään haittaakaan jos sitä osaa käyttää.
Itse hankin luottokortin heti kun sellaisen sain, ja vajaassa kymmenessä vuodessa on takana jo tuhatkunta pientä internet-ostosta joissa olen jokaisessa säästänyt vähintään muutamia euroja Suomen hintoihin verrattuna... Puhumattakaan niistä tavaroista joita ei ilman korttia olisi saanut ollenkaan, hotelleista joita ei olisi pystynyt varaamaan, tai lennoista joita ei olisi pystynyt ostamaan.
Ja onpa sitä luotto-ominaisuuttakin tullut testattua ihan koti-Suomessa kun onnettomuuden jälkeen piti käyttää omaa rahaa ennen vakuutuskorvausten saamista. Paljon helpompaa kun tietää että kortilla saa maksettua pakolliset menot saman tien, ja myöhemmin voi sitten katsoa miten sen rahan nopeiten saa maksettua takaisin. - myynt1edustaja
Työssäni bensat maksetaan jälkeenpäin palkassa. Lisäksi vuokranmaksu on kk:n alussa ja palkka tulee vasta siinä vähän ennen puoliväliä kuuta. Jos vuokranmaksun jälkeen tilillä ei olekaan rahaa, niin maksan ne muutamat päivät ennen palkan tuloa luottokortilla bensat ja lounaat.
- 3+16
Luottokorttia tarvitsee Suomessa autonvuokraukseen sekä eräissä tapauksissa hotelli- ja lentovarausten tekemiseen (näissä kaikissa tapauksissa luottokortti toimii "panttina"). Lisäksi monet nettikaupat hyväksyvät vain luottokortin, kuten muut jo totesivatkin. OIet oikeassa, että jos näitä tarpeita ei ole, niin ei tarvitse välttämättä luottokorttia.
- alo ittaja
Mielipiteeni näyttää herättäneen keskustelua,joten lisää pitää löylyä heittää: onko luottokortilla maksamisesta taloudellista hyötyä jos seteleitä löytyy sen verran ettei velaksi tarvitse elää
- DinersLady
alo ittaja kirjoitti:
Mielipiteeni näyttää herättäneen keskustelua,joten lisää pitää löylyä heittää: onko luottokortilla maksamisesta taloudellista hyötyä jos seteleitä löytyy sen verran ettei velaksi tarvitse elää
Dinersilla maksamisesta on jopa taloudellista höytyä.
- Iloinen korttilainen
alo ittaja kirjoitti:
Esim. Amexin pisteillä saa ilmaiseksi kaikkea pientä ja isompaakin kivaa.
Kun jotain aikoo ostaa joka tapauksessa, niin miksi ei yhtä hyvin maksaisi Amexilla, ja saa niitä pisteitä ikään kuin kaupan päälle, ilmaiseksi?
Amexin laskuhan pitää joka tapauksessa maksaa joka kuukausi täysimääräisenä, joten siinä mielessä ei ole edes kyse "velaksi elämisestä".
Asia tietysti muuttuu jos kauppiaat jossain vaiheessa alkavat laskuttaa Amexin kulut asiakkaalta - mutta niin kauan kuin niin ei ole, niin maksan sillä mielelläni. - ...
alo ittaja kirjoitti:
Puhtaasti taloudellinen hyöty kortista tulee siitä huolimatta onko kyseessä luottokortti vai maksuaikakortti (mitä et kysymyksessäsi ota edes huomioon), ja muodostuu siitä että saat pitää rahat itselläsi keskimäärin 45 vuorokautta pitempään.
Esimerkiksi S-pankin tämän hetkisellä 0,2 prosentin korolla ja 10000 euron vuosikäytöllä voitat kortin käytössä pikaisesti laskien 2,46 euroa käteiseen verrattuna. - RouvaGold
... kirjoitti:
Puhtaasti taloudellinen hyöty kortista tulee siitä huolimatta onko kyseessä luottokortti vai maksuaikakortti (mitä et kysymyksessäsi ota edes huomioon), ja muodostuu siitä että saat pitää rahat itselläsi keskimäärin 45 vuorokautta pitempään.
Esimerkiksi S-pankin tämän hetkisellä 0,2 prosentin korolla ja 10000 euron vuosikäytöllä voitat kortin käytössä pikaisesti laskien 2,46 euroa käteiseen verrattuna.Ja Gold-korttiin kuuluu matkavakuutus, ei tarvitse ottaa erikseen matkavakuutusta, joka lienee n.80€ per vuosi per hlö. Amexilla ja Dinersilla löytynee myös matkavakuutus. Että pelkkää säästöä lisää.
- pientä plussaa, €
alo ittaja kirjoitti:
Aloittajalle,
mikä on se todellinen hyöty jota tavoittelet ?,,
moni maksaa pankkikorteista 2-5 € kk ja pitää aivan pikkusummana, kun rahat riittävät,
moni kaahaa autollaan toisen perässä mukautuen toisen ajotyyliin ja kuluttaa autossa tuon 2-5 € päivä.
Kyllä luottokortti/käteinen verrattuna säästö on 1 % luokkaa, eli ei tosiaan suurta
moni ei laske ennen kuin rahat loppuvat ja perheessä syntyy riita.
on sillä se hyöty että saa sille summalle kun kk kuluttaa pienen korkohyödyn,
kun tarkistaa veloituksia, on useammin käynyt niin että jää veloittamatta summa,
kun jos rahalla maksat joskus saat vähemmän takaisin kuin pitäisi,
lisäksi minä olen kadottanut rahaa, mutta koskaan en ole menettänyt luottokortilla mitään.
-80 -90 luvulla jäi useakin laskuja veloittamatta, varsinkin konkurssiin menneissä yrityksissä,
nykyään ei kahtakaan vuodessa.
- luottotietoinen
Tässä tosiaan näitä luottokortin hyviä puolia on mainittu jo aimo kasa:
-Siis saat pitää rahaa itsellä pidempää -> korkotulot (ei oikeasti ole rahallisesti paljon mitään hyötyä, ainakaan pienempi tuloisille)
-Erilaiset bonukset muut luottokorttien lisäedut
-Selkeämpi erittely kuin pankkikortissa
-Jos maksaa tuossa 30-45 päivässä, ei tule korkoja tai muita lisäkuluja (olettaen, että luottokortin kk-maksut ovat suurinpiirtein samassa kuin normi pankkikortin)
-Internetistä tilaaminen -> säästöä tai hyödykkeitä mitä et suomesta tai ilamn korttia saa
-Auton vuokraus
-Hotellit
-Matkusteluun välttämätön
-Suurien käteissummien mukana kanniskelu on turvatonta
-Erikoistilanteessa enemmän rahaa käytössä
Huonoja puolia sitten on taas:
-Varastetulla luottokortilla saa pahempaa tuhoa kuin pankkikortilla
-Helppo ostaa tavaraa mihin ei ole varaa, varsinkin matkoilla
-Vaikea seurata rahan käyttöä, kun raha ei fyysisesti vähene
-Useat luottokortit ->Luoton maksu luotolla -> velkaamtuminen
-Luottokortilla ostaessa voi joutua korttiväärennöksen tai luottokorttinumeron varkauden uhriksi
Jokainen tuntee itsensä, suosittelen luottokorttia heille, joilla on rahan käyttö järkevää ja jotka edellä mainutuista seikoista johtuen sitä tarvitsevat. Yksi luottokortti varmasti riittää, ettei päädy maksamaan luottoa luotolla. Toinen ehkä hätätapauksia varten, esim. usein matkustaville, matkoilla pidetään turvasäilössä, jos ensimmäinen varastetaan. Toista korttia ei käytetä muutoin kuin hätätapauksissa, esim. sellainen kortti mistä tulee kuluja vain sitä käytettäessä.
Mutta jos on raha-asioita tapana saada solmuun, ostella kaikkea turhaa tai vasta opettelee oman rahan käyttöä, ei luottokorttia!- Matkalla kätevä
S-Visa ja Stockmann Mastercard ovat maksuttomia luottokortteja, jos maksaa laskun pois kerralla. Itse kun matkustelen yksin vapaa-aikana, pidän mielellään kaksi eri korttia, joista toinen ei ole mukana silloin kun on mahdollisuus jättää se majapaikkaan. Makselen yleensä Visa Electronilla, mutta joka paikkaan se ei käy eikä kai debit-korttikaan.
Polkupyörän vuokraukseenkin tarvittiin Visaa pantiksi. Ja ihan kotimaassa on hotellivarauksen yhteydessä kysytty Visaa, kun olen saapunut paikkakunnalle vasta illalla klo 18 jälkeen. Netistä ostelen jonkin verran ja silloin luottokortti on turvallisempi, jos tavara ei saapuisikaan. Viime kuussa esimerkiksi verkkokaupasta tilaamani teltta oli loppunut ja tilaus peruutettiin, ja luottokortilla näkyi katevaraus pari viikkoa ennen kuin merkintä hävisi. Mukavampi näin kuin että raha olisi mennyt tililtä ja olisi pitänyt odotella palautusta.
Yksi ystäväni oli joitakin vuosia ongelmissa kulutusluottojensa kanssa, sai ne lopulta maksetuksi. Muilla ei tietääkseni ole pulmia tullut. Eräällä tutulla ei ollu edes pankkikorttia, automaattikortti vain, ja näinkin pärjäsi. Kukin tavallaan. - alo ittaja
Matkalla kätevä kirjoitti:
S-Visa ja Stockmann Mastercard ovat maksuttomia luottokortteja, jos maksaa laskun pois kerralla. Itse kun matkustelen yksin vapaa-aikana, pidän mielellään kaksi eri korttia, joista toinen ei ole mukana silloin kun on mahdollisuus jättää se majapaikkaan. Makselen yleensä Visa Electronilla, mutta joka paikkaan se ei käy eikä kai debit-korttikaan.
Polkupyörän vuokraukseenkin tarvittiin Visaa pantiksi. Ja ihan kotimaassa on hotellivarauksen yhteydessä kysytty Visaa, kun olen saapunut paikkakunnalle vasta illalla klo 18 jälkeen. Netistä ostelen jonkin verran ja silloin luottokortti on turvallisempi, jos tavara ei saapuisikaan. Viime kuussa esimerkiksi verkkokaupasta tilaamani teltta oli loppunut ja tilaus peruutettiin, ja luottokortilla näkyi katevaraus pari viikkoa ennen kuin merkintä hävisi. Mukavampi näin kuin että raha olisi mennyt tililtä ja olisi pitänyt odotella palautusta.
Yksi ystäväni oli joitakin vuosia ongelmissa kulutusluottojensa kanssa, sai ne lopulta maksetuksi. Muilla ei tietääkseni ole pulmia tullut. Eräällä tutulla ei ollu edes pankkikorttia, automaattikortti vain, ja näinkin pärjäsi. Kukin tavallaan.asiallisista kommenteistanne, vieläpä järkeviä perusteluitakin tuli eikä haistatteluita kuten tällä palstalla yleensä vastaillaan.
Sen verran minussa kuitenkin skeptikkoa asustaa että S-pankin mainostamassa maksuttomassa luottokortissa jokin pikku vilppi täytyy olla mukana sillä ilmaisia lounaitahan ei oikeasti ole ! - ...
alo ittaja kirjoitti:
asiallisista kommenteistanne, vieläpä järkeviä perusteluitakin tuli eikä haistatteluita kuten tällä palstalla yleensä vastaillaan.
Sen verran minussa kuitenkin skeptikkoa asustaa että S-pankin mainostamassa maksuttomassa luottokortissa jokin pikku vilppi täytyy olla mukana sillä ilmaisia lounaitahan ei oikeasti ole !Itse otin tuon debit/credit kortin ihan ruokakaupassa käymistä varten (ja matkoille kakkoskortiksi), ja ainoa erikoisuus jonka olen huomannut on että 10% minimilyhennys tarkoittaa 10% koko luottorajasta eikä kuukauden laskusta kuten Nordean kortissa.
- DinersLady
... kirjoitti:
Itse otin tuon debit/credit kortin ihan ruokakaupassa käymistä varten (ja matkoille kakkoskortiksi), ja ainoa erikoisuus jonka olen huomannut on että 10% minimilyhennys tarkoittaa 10% koko luottorajasta eikä kuukauden laskusta kuten Nordean kortissa.
Olin matkalla ja pistäydyin lentokentän loungessa. Nautiskelin virvokkeita ja croissantteja, ihan veloituksetta. Jaksoi sitten hyvin loppupäivän jatkaa matkustamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516403Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?374369HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972567- 1351878
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311533Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3861469- 141299
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101253Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76972- 115955