Jos tilaa USAsta esim uusia vaatteita erän myyntiin. Ne jää varmaan täällä päässä tulliin, niin joutuuko alv:t sun muut maksaan tulliin vaikka on firma?
USAsta tilaaminen ja tulli
9
354
Vastaukset
- lklkkl
Olipa firma tai ukko mustalainen, niin tullit ja alvit pitää maksaa.
- kirjanpitäjänä
Jos tilaat tavaraa USAsta niin tulli napsahtaa.
Vaatteiden tulli on 12 % ja sitten lisäksi tulee alv 22%.
Jos sinulla on firma ja olet arvonlisäverovelvollinen saat tällöin vähentää tuon maahantuonnin verotusarvosta määrätyn alv:n aivan kuten olisit ostanut tavaran Suomesta.
Jos taas et ole alv verovelvollinen, niin sitten ei auta vähennykset vaan maksettava on kuten kuluttaja.- pienyrittäjä1
mistä sivulta näkee nuo eri tuoteryhmien veroprosentit? Yritin katsella mutta en löytänyt..
- jenkkipurkka1
pienyrittäjä1 kirjoitti:
mistä sivulta näkee nuo eri tuoteryhmien veroprosentit? Yritin katsella mutta en löytänyt..
- Jelppiäpliis
Edellä oleva viesti vastasi omaankin kysymykseeni, pyöritin rankasti tappiollisesti firmaa muutaman kk:den ja nyt pitäisi tehdä nopeasti kirjanpito kun on arvioverotettu oikein kunnolla.Mistä pääkaupunkiseudulta löytyisi joku tekemään kirjanpidon, johon kuului tuo että tilasin pari kertaa tavaraa USA:sta myyntiä varten.Tositteita ei ole kuin muutama (n.30kpl) ja koska työttömyyskorvauksella elän, niin ei pitäisi maksaa palvelu hirveitä....?itsellä on datamike koneella, mutta kun ei taidot riitä noiden ALV:n laskemiseen!
Jos joku kirjanpitäjä on kuulolla, niin laitatko viestiä:rilos(miukumauku)luukku.com - fcfdefe
Jelppiäpliis kirjoitti:
Edellä oleva viesti vastasi omaankin kysymykseeni, pyöritin rankasti tappiollisesti firmaa muutaman kk:den ja nyt pitäisi tehdä nopeasti kirjanpito kun on arvioverotettu oikein kunnolla.Mistä pääkaupunkiseudulta löytyisi joku tekemään kirjanpidon, johon kuului tuo että tilasin pari kertaa tavaraa USA:sta myyntiä varten.Tositteita ei ole kuin muutama (n.30kpl) ja koska työttömyyskorvauksella elän, niin ei pitäisi maksaa palvelu hirveitä....?itsellä on datamike koneella, mutta kun ei taidot riitä noiden ALV:n laskemiseen!
Jos joku kirjanpitäjä on kuulolla, niin laitatko viestiä:rilos(miukumauku)luukku.comVoisit googlettaa kirjanpitäjä tai tilitoimisto helsinki espoo vantaa -sanoilla, josko sieltä löytyisi. Kuulostaa todella siltä, että kannattaa turvatua ammattiapuun!
Ihan sivupolkuna kiinnitti huomioni, että miten voit saada työttömyysturvaa ja olla yrittäjä? Senhän ei pitäisi olla mahdollista yhtä aikaa, ja edes peräjälkeen, kun on ilmeisesti tosi vaikeaa edes siirtyä yrittäjästä sinne työttömän statukselle.
Ilmeisesti vain ostit tavaraa, muttet myynyt mitään? Käsittääkseni ostoista pitäisi voida hakea maksettua alvia takaisinpäin, ja myynneistä päinvastoin maksaa sitä. Tosin menetelmä miten tämä toimii USAan on itselleni vielä hämäränpeitossa. Ennakkoverolla kai tarkoitetaan ikäänkuin veron maksamista etukäteen yrityksen tuottamasta voitosta. Miten sulle ooli lätkäisty parin kk ajalta niin paljon ennakkoveroa? Yritys ei ehkä ollut uusi?
Juu, suosittelen ammattimaista kirjanpitäjää, joka auttaa hoitamaan asioita myös verottajaan päin. Selvitä myös nuo työttömyysturva-asiat varmuuden vuoksi. - jelppiä
fcfdefe kirjoitti:
Voisit googlettaa kirjanpitäjä tai tilitoimisto helsinki espoo vantaa -sanoilla, josko sieltä löytyisi. Kuulostaa todella siltä, että kannattaa turvatua ammattiapuun!
Ihan sivupolkuna kiinnitti huomioni, että miten voit saada työttömyysturvaa ja olla yrittäjä? Senhän ei pitäisi olla mahdollista yhtä aikaa, ja edes peräjälkeen, kun on ilmeisesti tosi vaikeaa edes siirtyä yrittäjästä sinne työttömän statukselle.
Ilmeisesti vain ostit tavaraa, muttet myynyt mitään? Käsittääkseni ostoista pitäisi voida hakea maksettua alvia takaisinpäin, ja myynneistä päinvastoin maksaa sitä. Tosin menetelmä miten tämä toimii USAan on itselleni vielä hämäränpeitossa. Ennakkoverolla kai tarkoitetaan ikäänkuin veron maksamista etukäteen yrityksen tuottamasta voitosta. Miten sulle ooli lätkäisty parin kk ajalta niin paljon ennakkoveroa? Yritys ei ehkä ollut uusi?
Juu, suosittelen ammattimaista kirjanpitäjää, joka auttaa hoitamaan asioita myös verottajaan päin. Selvitä myös nuo työttömyysturva-asiat varmuuden vuoksi.Oikein arvattu,Kyseessä oli siis jo toinen yritys...!eli verottaja arvioi edellisen yrityksen tietojen mukaan.
Ja kyllä kummassakin yityksessä on ollut tuloja, mutta ei tarpeeksi kattamaan yrittämisestä aiheutuvia kuluja!En tietenkään ole työtön ja yrittäjä yhtäaikaa, kyse on v.2008-2009 verotuksesta ja aikaisemmalla yrityksellä oli tietenkin kirjanpitäjä ja hyvä sellainen, niin silloinkin sain valtiolta ALV-palautuksia, mutta em.kirjanpitäjä ja yritys oli toisella paikkakunnalla!Ja tietenkin olen googlettanut tilitoimistoja, mutta on hyvin vähän sellaisia jotka ottavat rästikirjanpitoja hoitaakseen!Todellakin, yrityksen lopettaminen ja työttömän statukselle takaisin pääsy on todella raskas ja kivinen tie, se tiedoksi ihmisille jotka suunnittelevat yrittäjän "auvoista" uraa...!!Yrityksen perustaminen käy vaarallisen helposti, mutta se mitä seuraa jos hyvältäkään kuulostava idea ei kanna, niin yrityksen lopettamisesta voi seurata paljon harmia jatkossa....
Ja vaikka olen kaupallisen koulutuksen saanut ja yrittäjä-kurssit käynyt, ei kirjanpidon teko ole helppoa, joten edelleenkin kyselen jos joku haluaisi ammattitaitoaan avukseni myydä. - Yrittttttttttttt
jelppiä kirjoitti:
Oikein arvattu,Kyseessä oli siis jo toinen yritys...!eli verottaja arvioi edellisen yrityksen tietojen mukaan.
Ja kyllä kummassakin yityksessä on ollut tuloja, mutta ei tarpeeksi kattamaan yrittämisestä aiheutuvia kuluja!En tietenkään ole työtön ja yrittäjä yhtäaikaa, kyse on v.2008-2009 verotuksesta ja aikaisemmalla yrityksellä oli tietenkin kirjanpitäjä ja hyvä sellainen, niin silloinkin sain valtiolta ALV-palautuksia, mutta em.kirjanpitäjä ja yritys oli toisella paikkakunnalla!Ja tietenkin olen googlettanut tilitoimistoja, mutta on hyvin vähän sellaisia jotka ottavat rästikirjanpitoja hoitaakseen!Todellakin, yrityksen lopettaminen ja työttömän statukselle takaisin pääsy on todella raskas ja kivinen tie, se tiedoksi ihmisille jotka suunnittelevat yrittäjän "auvoista" uraa...!!Yrityksen perustaminen käy vaarallisen helposti, mutta se mitä seuraa jos hyvältäkään kuulostava idea ei kanna, niin yrityksen lopettamisesta voi seurata paljon harmia jatkossa....
Ja vaikka olen kaupallisen koulutuksen saanut ja yrittäjä-kurssit käynyt, ei kirjanpidon teko ole helppoa, joten edelleenkin kyselen jos joku haluaisi ammattitaitoaan avukseni myydä.Olet aika idiootti jos täältä haet kirjanpitäjää.
- L
Yrittttttttttttt kirjoitti:
Olet aika idiootti jos täältä haet kirjanpitäjää.
Olipa taas asiallinen kommentti... huh huh...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483