Etiketti Pihlajasaaressa?

Ensi kesänä ehkä

Mitä kaikkea pitäisi tietää nakurannalle tullessa? Oon ajatellut kokeilla kesällä Pihlajasaarta enkä halua tehdä jotain väärin kun muutenkin varmaan kaikki tuijottaa. Olisin tulossa siis yksin.

Onko siellä joku raja missä pitää riisuuntua vai voiko ensin tulla sopivalle paikalle ja laittaa tavaransa siihen?

Voiko tavarat jättää turvallisesti paikalleen kun menee uimaan?

Onko siellä naistenvessa tai jos ei niin missä voi käydä?

Pysyvätkö miehet hienotunteisella etäisyydellä ja jos eivät niin pitääkö itse siirtyä kauemmas jos alkaa tuntua kiusalliselta? Vai onko asiallista pyytää että toinen ei tulisi niin lähelle?

Kiitti vastauksista etukäteen. Sanokaa jos unohdin kysyä jotain mitä pitää vielä tietää.

37

11316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nudisti

      Mikään asiantuntija käyttäytymisessä, mutta kuitenkin:
      Ei ole rajoja, missä pitää tehdä mitäkin.

      Voi, jos lähistöllä on nudisteja ja he tietävät tavaroiden olevan sinun.

      On asiallista pyytää pitämään välimatkaa.

      Nämä olivat miehen antamia vastauksia.

    • Nakuilija

      Kyllä voi jättää turvallisesti, jos ilmoittaa naapureille menevänsä uimaan tai muualle.

    • jomppa

      Pihlajasaareen kannattaa tulla porukalla. Siis ehdottomasti niin, että mukana on molempien sukupuolten edustajia, sillä yksinäisiä tuijotetaan, sukupuolesta riippumatta.
      Paikka on yksi Helsingin parhaista uimamestoista, avomeren puoleinen kallioranta, joten sitä kannattaisi suosia. Ja jotta Loka-Laitinen voisi lopettaa idioottimaisen kirjoittelunsa "kaupungin ylläpitämästä muutaman perverssin tirkistelypaikasta" mukaan olisi ehdottomasti saatava nykyistä runsaammin väkeä -ja molempia sukupuolia!

      • harrastava

        valitettavaa tämän yhden Loka-Laitisen kirjoittelu, se alkaa aina keväällä ja jatkuu syksyyn.
        Kyseessä on joku kiihkouskovainen kansankynttilä, samoin kun karvakeskustelussakin. Kansankynttilä kirjoittaa aina viestiä, missä on karvaisia naisia, älkää hyvät ihmiset ajako karvojanne, karvat kiihoittaa jne. Todennäköisesti sama heppu tyylistä päätellen…..;)

        Itse en ole huomannut mitään häiritsevää pihliksessä, kävin viimekesänä lähes päivittäin. Se että joku skannaa varpaista päähän, mitä se häiritsee. Se on jo toinen juttu jos se on tuijotusta kuola valuen suupielistä.


      • welma
        harrastava kirjoitti:

        valitettavaa tämän yhden Loka-Laitisen kirjoittelu, se alkaa aina keväällä ja jatkuu syksyyn.
        Kyseessä on joku kiihkouskovainen kansankynttilä, samoin kun karvakeskustelussakin. Kansankynttilä kirjoittaa aina viestiä, missä on karvaisia naisia, älkää hyvät ihmiset ajako karvojanne, karvat kiihoittaa jne. Todennäköisesti sama heppu tyylistä päätellen…..;)

        Itse en ole huomannut mitään häiritsevää pihliksessä, kävin viimekesänä lähes päivittäin. Se että joku skannaa varpaista päähän, mitä se häiritsee. Se on jo toinen juttu jos se on tuijotusta kuola valuen suupielistä.

        Jos joku väittäisi minun käyneen Pihlajasaaressa tirkistelemässä, niin kovassapa puutteessa kyllä silloin varmaan olisin.
        Enemmistö rannalla keekoilevista henkilöistä on korskeimman adonis-ikänsä ajat sitten ohittaneita äijiä. Varmasti ihan sympaattisia tyyppejä, ei siinä mitään. Jos joku heistä kokee jotain kicksejä minun paljaiden rintojeni tai pimpsani näkemisestä, suon sen heille. Tyydytyksen tunne ei ole molemminpuolinen, mikä ei käsittääkseni ole nakurannan tarkoituskaan.
        Onhan siellä joukossa usein nuorempaakin sakkia. Esim.viime kesänä olin paikalla kerran silloisen poikaystäväni kanssa -ja hän joutui jossain vaiheessa kääntymään mahalleen. Edellä esitetty idea juuri sekaporukassa Pihlikseen menosta on hyvin kannatettava.
        Eihän nakurannan luonne sinänsä poikkea paljoakaan yhteissaunasta. Jos sellainen saataisiin Pihlikseen, voisi nuorta sakkia ja myös naisia ilmestyä paikalle nykyistä enemmän.


      • moxu
        harrastava kirjoitti:

        valitettavaa tämän yhden Loka-Laitisen kirjoittelu, se alkaa aina keväällä ja jatkuu syksyyn.
        Kyseessä on joku kiihkouskovainen kansankynttilä, samoin kun karvakeskustelussakin. Kansankynttilä kirjoittaa aina viestiä, missä on karvaisia naisia, älkää hyvät ihmiset ajako karvojanne, karvat kiihoittaa jne. Todennäköisesti sama heppu tyylistä päätellen…..;)

        Itse en ole huomannut mitään häiritsevää pihliksessä, kävin viimekesänä lähes päivittäin. Se että joku skannaa varpaista päähän, mitä se häiritsee. Se on jo toinen juttu jos se on tuijotusta kuola valuen suupielistä.

        Aarno "Loka" Laitinen on Iltalehden kolmnisti, joka silloin tällöin ilmaisee ajatuksiaan muissakin medioissa. Hänen aikaisempia saavutuksiaan ovat mm.potkut Hesarista (Tamminiemen pesänjakajat-kirjan takia) ja tv-sarja Hyvät herrat, joka hyvän idean kuivuttua kokoon pysyi ohjelmistossa käsittämättömän pitkään. Molemmat mainitut projektit ovat sellaisia, joita on ollut väsäämässä isompi tiimi, mutta Laitinen on (ilmeisen mielellään) kantanut vastuun.
        Laitiselle on ominaista asioiden paisuttelu ja ennakkoluulojen vieminen eteenpäin omina mielipiteinä. Tyylikeinona se pätee, mutta jos jokin juttu ei pidäkään paikkaansa, on lopputulos ikävä. Laitinen tuntee median mahdin...
        Tässä yhteydessä viitataan ilmeisesti Laitisen kirjoitteluun Yrjönkadun uimahallin ja Pihlajasaaren nakurannan välisistä, ainakin aiemmin paikkansapitäneistä yhteyksistä. Onko sellaisia edelleen, ei ole ainakaan minun tiedossani.

        Mitä tulee Pihlajasaaren nakurantaan, se pitäisi ehdottomasti saada nykyistä laajemmaksi. Nakuilun olisi oltava sallittua kaikkialla saaren alueilla, jolloin eri alakulttuuriryhmät varmaan löytäisivät omat suosikkimestansa sovussa.


    • Jeesus

      Pihliksessä 85% on keski-ikäisiä kaljamahaisia äijiä, joista suurin osa on homoja. Ne jäljelle jäävät heterot aurinkolasiensa tähyilevät, kuin pienet periskoopit, jospa vaikka joku nainen sattuisi saapumaan paikalle. Ja eikös tikkana sinne. Naisparka, joka on kuvitellut löytäneensä rauhallisen paikan, kokee elämänsä yllätyksen. Kuin tyhjästä ilmestyy "sattumalta" ohi kulkevia mulkun heiluttajia paikalle.
      Suosittelen pihlistä naisille jotka haluavat esitellä pilluaan , kaljamahaisille, lippikseen pukeutuneille vanhoille äijille. Katsojia riittää, sen takaan.

    • nutitisti

      Jos olet "nuorepi" eli tässätapauksessa alle 50v ja alle 100kg niin! (mies tai nainen) on kaava aina sama.

      1.Korsketat yli 50v/100kg karvattomat homosedät tai pervopapat (karvattomat) kyttää sinua kuola valuen herkeämättä.

      2.Asettuvat vaikka millaiseen louhikkoon/kivenkoloon muka makoilemaan saadakseen mielenseisensä näkymän alapuolellesi.

      3.Vaihtoehtoisesti kävelevät metrin päästä ohitsesi 30kertaa peräkkäin samalla tuijjottaen suoraan elimiisi.

      4.Yleensä esittelevät sitä kuihtunutta "tammenterhoaan" herkeämättä ja hivelevät sitä tosin hyvin harvoin viisari värähtää(potenssiongelmaisia)tammenterho osoittanut elonmerkkejä viimeksi 10v sitten.

      5.Sukupuolijakauma 90% miehiä 10%naisia.

      En suosittele Pihlajasaarta kenellekkään kesäluonnossa on aina rauhaisia paikkoja missä voi uida/ottaa aurinkoa alasti ilman häiriöitä varsinkin jos omistaa edes soutuveneen...lisäksi meneehän Helsingissä saaristolauttoja moniin muihinkin saariin niihin mahtuu johonkin koloon yksi alaston auringonpalvoja.

      • höpö höpö

        Olen nuori ja 70 kg urheilija, hyväkroppainen, mallinakin ollut.

        Olen ollut siellä Pihliksessä monta kertaa ottamassa aurinkoa ja uimassa enkä ole tullut häirityksi tai edes nähnyt häiriköitä. Siellä on rauhallista. Piste. Mitä siitä jos jotkut kävelevät ja vaihtavat paikkaa. Niin tehdään tavallisellakin rannalla.

        Ihme porukkaa nuo jotka vastustavat ja pelkäävät naturismia. Talvella haukutaan yhdistyksiä ja kesällä sitten rantoja.

        Menisivät itsekin mukaan, niin näkisivät ettei asia ole mitään pervoa. Mihinkähän uskontohihhuliporukkaan nuo alastomuuden ja nudismin vastustajat kuuluvat.


    • Ensi kesänä ehkä

      Ok, kiitti paljon vastauksista. Näyttää sit siltä etten mene sinne pappojen tuijoteltavaksi ainakaan yksin. Pitänee iskee joku iso ja pelottavan näköinen jätkä ensin seuraksi, ehkä ne pysyy sit kaukana ;-)

      • Jeesus

        Jep, ei kannata yksin tulla, niin se vain on.
        Ja jos tulee parina niin sitten on nämä kaikki "yhdistykset" kimpussa jäsenhakemuskaavakkeineen.
        Mikä ihme siinä on kun 5 miljoonaa suomalaista ottaa uikkarit päällä aurinkoa ilman "yhdistyksiä" mutta ne 200 nudistia ei?

        Kivahan se olisi ottaa aurinkoa ihan eevana ja aatamina mutta ei se pihliksessä onnistu, sori vaan.


      • höpö höpö
        Jeesus kirjoitti:

        Jep, ei kannata yksin tulla, niin se vain on.
        Ja jos tulee parina niin sitten on nämä kaikki "yhdistykset" kimpussa jäsenhakemuskaavakkeineen.
        Mikä ihme siinä on kun 5 miljoonaa suomalaista ottaa uikkarit päällä aurinkoa ilman "yhdistyksiä" mutta ne 200 nudistia ei?

        Kivahan se olisi ottaa aurinkoa ihan eevana ja aatamina mutta ei se pihliksessä onnistu, sori vaan.

        Taitaa edellisen viestin kirjoittaja olla niitä pellejä...

        Ei ainakaan minua (tai ketään muutakaan) ole jäseneksi siellä kysytty eikä siellä kukaan ole edes mainistanut yhdistyksiä. Ainoa tieto, mitä siellä on nähnyt, on pieni lappu ilmoitustaululla, jota (taulua) ei välttämättä edes huomaa.

        Olen ollut siellä rannalla monta kertaa aurinkoa ottamassa ja uimassa enkä ole nähnyt häiriköitä. Ihme porukkaa nuo jotka vastustavat kaikkea naturismia. Talvella haukutaan yhdistyksiä ja kesällä sitten rantoja.


      • jomppa
        Jeesus kirjoitti:

        Jep, ei kannata yksin tulla, niin se vain on.
        Ja jos tulee parina niin sitten on nämä kaikki "yhdistykset" kimpussa jäsenhakemuskaavakkeineen.
        Mikä ihme siinä on kun 5 miljoonaa suomalaista ottaa uikkarit päällä aurinkoa ilman "yhdistyksiä" mutta ne 200 nudistia ei?

        Kivahan se olisi ottaa aurinkoa ihan eevana ja aatamina mutta ei se pihliksessä onnistu, sori vaan.

        Ei minua ainkaan mikään yhdistys ole ollut joukkoihinsa jallittamassa, jos kohta en Pihliksessä ole hirveän usein käynytkään.
        Vai olisiko niin, että olen sen verran iso ja pelottava jätkä, etteivät nakuristit uskalla ottaa kontaktia? Siinä tapauksessa taidan olla juuri niitä tyyppejä, joiden seuraa rannalle tulevat naishenkilöt ovat vailla...


      • Teku
        jomppa kirjoitti:

        Ei minua ainkaan mikään yhdistys ole ollut joukkoihinsa jallittamassa, jos kohta en Pihliksessä ole hirveän usein käynytkään.
        Vai olisiko niin, että olen sen verran iso ja pelottava jätkä, etteivät nakuristit uskalla ottaa kontaktia? Siinä tapauksessa taidan olla juuri niitä tyyppejä, joiden seuraa rannalle tulevat naishenkilöt ovat vailla...

        Ei minuakaan ole kukaan kosiskellut mukaan yhdistyksiin. Ilmoitustaulussa on ilmoitukset jos haluaa tietoa yhdistyksistä, ainakin viime kesänä oli. Aikaisemmista kesistä ei ole tietoa.

        Jos kiinnostaa, http://groups.msn.com/AlastionIhaninta/
        eikä kyseessä ole naturistikeskustelu, vaan seksiä tihkuva alastonkeskustelu....;)


    • Nudo

      Mä tykkään Pihlajasaaresta: voi olla ihan miten vaan , välittämästä mistään ihmeen etiketeistä. Nauttia auringosta, merestä, kalliosta...

      Ja sitten kun tekee mieli muuta niin voi mennä tekemään kierroksen ja löytää puskan takaa kiimaisen jätkän kova kyrpä kourassa.

      Eli mitä enempää voi toivoa kivalta aurinkoiselta kesäpäivältä??

      • abe

        ...nämä lentokapteenin vakitilaukset olisivat varmaan tuossa tilanteessa paikallaan: Kuppi kahvia ja vähän pimpsaa...


      • mävaan
        abe kirjoitti:

        ...nämä lentokapteenin vakitilaukset olisivat varmaan tuossa tilanteessa paikallaan: Kuppi kahvia ja vähän pimpsaa...

        ...kun lentoemo lähti ohjaamoon vaatimaan, että mikki suljettais, joku bisnesluokan matkustaja huusi sen perään: Kahvi unohtu!!
        Uusia vitsejä, kiitos ja mieluummin jotain muita, kuin urbaanilegendoja. Vaikka parempi tämäkin, kuin Ripan kirjoitushäiriöt...


    • jomppa

      ...millaiset ovat Pihliksen ravintolapalvelut ja miten saareen pääsee. Ja miten sieltä pääsee pois.
      Pihlajasaaressa on ravintola ja taitaa olla jokunen jäätelökioskikin. Tosin ei nakurannalla, mikä on ko.rannalle miinus. Jos haluaa lähteä jädeä ostamaan, pitää pukeutua.
      Itäisessä Pihlajasaaressa on grillikatos, jossa voi grillata myös alasti.
      Ja saareen pääsee Juha Tiilikaisen vesibusseilla Esa, Meritähti ja Walhalla sekä Kruunuvuoren Rannikkoliikenteen Tuulikilla Merisatamanrannasta ja Ruoholahdesta. Lippu on aina meno-paluu ja voimassa molemmilla linjoilla. Helteellä Merisatamasta kulkee koko ajan kaksi paattia.

    • Pihlikseen
    • turisti

      Ilmeisesti tämä paikka on jossain pääkaupunkiseudulla? Ihan vaan mielenkiinnosta vois joskus kävästä, että voisko joku kertoa vaikka ajo-ohjeet tai bussin joka sinne kulkee?

      • tästä...;)

        http://www.eniro.fi/query?partnerid=s24&q=pihlajasaari liikenne&what=web


      • nimetön

        Pihlajasaaria on kaksi. Siinä itäisen saaren eteläkärjessä on se nakualue. Sinne pääsee vesibusilla, joita lähtee kahdesta paikasta. Yleisin lienee se Eiran rannasta lähtevä. Vieressä on hyvä maamerkki, Cafe Carousel. Vime kesänä matka maksoi 4.5 euroa menopaluu.
        Niin, se toinen lautta lähtee Ruoholahden rannasta. Metroasemalta ei ole kovin pitkää matkaa käveltävänä. Se on aloittanut yleensä kait vasta juhannuksen tienoilla liikennöintinsä.


    • Ensi kesänä ehkä

      Niin ja sellainen kysymys vielä että onko siellä valokuvaajia? En missään tapauksessa halua että joku kuvais mua alasti. Jos jollain näkee kameran niin voiko sitä kieltää ottamasta kuvia tai vaatia filmiä itselleen jos se on jo ehtinyt ottaa kuvia musta?

      • welma

        Kaupungin puolesta ei Pihlajasaaressa ole valvontakameroita. Yleisesti ottaen siellä ei ole mitenkään erityisen järkevää valokuvata, kuten ei missään paikassa, missä on vieraita ihmisiä. Saati, jos he ovat alasti.
        Jos joku tällainen luonnevikainen kuvamaakari kuitenkin jostain pusikosta eteesi putkineen ilmaantuu, saat ottaa käyttöön sopivimmaksi katsomasi keinot, mitä ikinä ne sitten ovatkaan...


      • vakiovieras
        welma kirjoitti:

        Kaupungin puolesta ei Pihlajasaaressa ole valvontakameroita. Yleisesti ottaen siellä ei ole mitenkään erityisen järkevää valokuvata, kuten ei missään paikassa, missä on vieraita ihmisiä. Saati, jos he ovat alasti.
        Jos joku tällainen luonnevikainen kuvamaakari kuitenkin jostain pusikosta eteesi putkineen ilmaantuu, saat ottaa käyttöön sopivimmaksi katsomasi keinot, mitä ikinä ne sitten ovatkaan...

        Vuosi sitten täällä käytiin aiheesta "keskustelu" jossa yksi luonnehäiriöinen kuvataiteilija väitti, että yleisellä paikalla saa kuvata ja kuvaaja omistaa kuvan ja julkaisuoikeudet, eikä lupaa tartte kysellä. Että pitäkääpäs varanne!!


      • Naku
        vakiovieras kirjoitti:

        Vuosi sitten täällä käytiin aiheesta "keskustelu" jossa yksi luonnehäiriöinen kuvataiteilija väitti, että yleisellä paikalla saa kuvata ja kuvaaja omistaa kuvan ja julkaisuoikeudet, eikä lupaa tartte kysellä. Että pitäkääpäs varanne!!

        Keskustelussa puidaan myos tämän herran luvattomasti julkaisemia kuvia PKSN:n sivuilla. Nythän sivut on remontissa, taisi järki voittaa.


      • PKSN:n jäsen
        welma kirjoitti:

        Kaupungin puolesta ei Pihlajasaaressa ole valvontakameroita. Yleisesti ottaen siellä ei ole mitenkään erityisen järkevää valokuvata, kuten ei missään paikassa, missä on vieraita ihmisiä. Saati, jos he ovat alasti.
        Jos joku tällainen luonnevikainen kuvamaakari kuitenkin jostain pusikosta eteesi putkineen ilmaantuu, saat ottaa käyttöön sopivimmaksi katsomasi keinot, mitä ikinä ne sitten ovatkaan...

        Paraskin puhuja. Itse vääristät ja käytät siinä yhden miehen yhdistyksessä toisten yhdistysten tilaisuuksista ottamia kuvia. Sinä siellä putkinesi törttöilet, eikä kukaan muu alennu moiseen.
        Lopeta valahtelu jo.


    • älä usko muita

      Mä olen kolmekymppinen nainen ja käyn useinkin yksin phliksessä ottamassa aurinkoa, kertaakaan kukaan ei ole mua häirinnyt saatika tuijotellut, kerran jopa koin sen ongelmaksi kun oisin halunnut tulta tupakkaani enkä saanut katsekontaktia kehenkään, musta ois vaan kiva jos joku ois tullu jutteleen...

      • Anonyymi

        Mä oon sua vähän vanhempi mies ja olen kanssasi samaa mieltä. En tupakoi.
        T.Jahve


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Normirantsumeininkiä. Etsit paikan, levität viltin, otat riisut vaatteet, laitat rasvaa. Sitten makoilemaan. Simmut kiinni niin et kiinnitä huomiota jos joku sattuu sua pälyilemään. Ei siellä mitään onanointia oo eikä valokuvauksia tai muutakaan. Nää yhdet tykkää vaan sekottaa pakkaa ilkeyksittään.
      En oo nähny että ketään lääpittäis tai muuta. Itse kyl tykkäisin jos joku tulis vähän silittelemään…

    • Anonyymi

      Uu­s­­i s­­eksi­­tea­­­tteri avautu­­­u Su­omeen! Ku­­­tsu­­­mme kaikki­­­. Ilmo­­it­­tau­tum­­­ine­n ry­­­hmä­­­ämm­e tääl­­l­ä 👉 https://ryhmaseksi.pics/H/W3g9A1

    • Anonyymi

      Ei kannata olla liian herkkähipiäinen tai ennakkoluuloinen ohikulkijoiden suhteen. On se sen verran työläästi saavutettava paikka, että ainakin itse kun sinne menen niin menen koko päiväksi - pitäisikö siellä sitten kököttää tuntitolkulla kovalla kalliolla paikallaan, käymättä vesipisteellä tai uimassa tai vessassa tai verryttelemässä jäseniään, tuijottaen samaa maisemaa, riippumatta mistä suunnasta aurinko milloinkin paistaa? Ihan vain siksi, ettei kukaan pahastuisi ympäriinsä kuljeskelusta. Liikkuessani katselen ympärilleni samalla tavalla kuin kaikkialla muuallakin: kulkureittiä, puita, eläimiä, säätä, roskia, rakennelmia, mitä sattuu, ihmisiäkin; mielestäni olisi outoa, jos pitäisi tuijottaa varpaitaan tai laittaa laput silmille, ettei vain kukaan luule että katson heitä tarkoituksella.

      • Anonyymi

        Muilla rannoilla ei pysähdytä naisen eteen runkkaamaan kuten Pihlajansaaressa on ihan yleinen käytäntö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muilla rannoilla ei pysähdytä naisen eteen runkkaamaan kuten Pihlajansaaressa on ihan yleinen käytäntö.

        Ompa outoa, kun yhtäällä väitetään että Pihliksessä käy vain homoja. Silti ne sitten runkkailevat naisia ? Luulisi etteivät sit oo homoja. Tai runkkailisivat miehiä. Tai liioitellaanko taas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa outoa, kun yhtäällä väitetään että Pihliksessä käy vain homoja. Silti ne sitten runkkailevat naisia ? Luulisi etteivät sit oo homoja. Tai runkkailisivat miehiä. Tai liioitellaanko taas

        Minun päälleni saa aina runkata


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe