Jumala on tärkeämpi kuin Jeesus

fundamantalismi.

Ei teistinen teoria seiso Jeesuksen varassa. Jeesus ja kristinusko voi olla minkälainen myytti tahansa, kuten ilmeisesti onkin, mutta ajatus jumalasta elää ja voi hyvin siitä huolimatta.

25

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan lapsi

      Kristinusko on maailman suurin uskonto tällä hetkellä ja varsinkin muslimi- ja buddha-maissa se etenee jatkuvassa voittosaatossa ja miljoonat pelastuvat. Afrikassa, Kanadassa ja Amerikassa on ollut jo vuosia valtavia Jeesus-herätyksiä ja suuria parantumisihmeitä, ihmeitä ja merkkejä ollaan nähty jatkuvasti yhä enenemässä määrin. Myös Israelissa noin 70 rabbia on hiljattain pelastunut Jeshualle, Jeesukselle, heidän löydettyään Toorasta ennustukset Messiaasta, jotka kaikki viittaavat vain ja ainoastaan Jeesukseen.

      Jeesus on myös tehnyt VALTAVAN läpimurron virallisesti ateistisessa Kiinassa ja miljoonat ovat tulleet siellä uskoon ja illasta toiseen kirkot ja salit täyttyvät Jeesusta itkien rukoilevista ihmisistä. Ja Jeesuksen voittokulku jatkuu Jumalan suunnitelman mukaan nyt myös kohti pimeää Eurooppaa ja rantautuu ihan pian myös tämän massatyöttömyyden, laman, yhä enenevien luonnonmullistusten keskellä myös rakkaaseen kotimaahamme Suomeen!!!

      Jeesus Kristus on Vapahtaja, maailman ainoa Pelastaja, ilman häntä, maailma hukkuu helvettiin, joka on TODELLINEN paikka, jonne JOKAINEN Jeesuksen pelastuksen omalla kohdallaan kieltänyt menee automaattisesti suuren tuomion jälkeen.

      Sellaisia mainitsemiasi pikkujumalia on paljon - miljoonittain, ne ovat demoneja eli riivaajia eli ufomiehiä, eli langenneita mustia enkeleitä, eli ufomiehiä, eli buddha-. hindu- ja kuujumala allah ym miljooonia intian riivaajajumalia. Kaikkien näiden pikkujumalien takana on kuitenkin yksi ja sama kammottavan PAHA voima - saatana itse.

      Vaikka elämmekin aivan lopunaikoja, on jokaisella ihmisellä vielä mahdollisuus pelastua ajallisesti ja iankaikkisesti Jeesukselle Kristukselle.

      Jeesus kuoli SINUN puolestasi ristillä, jotta SINULLA olisi elämä ja iankaikkinen elämä taivaassa.

      Jos haluat antaa tässä ja nyt elämäsi Jeesukselle Kristukselle, rukoile vaikka näin:

      Rakas Jeesus, anna syntini anteeksi ja pelasta minut, tahdon päästä taivaaseen kun kuolen. Johdata minua tielläsi. Aamen.

      Kun rukoilit tuon rukouksen, Jumala kuuli sen ja välittömästi siirryit kuolemasta elämään ja Jeesuksen Pyhä Henki muutti sinun Henkeesi asumaan. Olet nyt Jumalan oma, sillä Jumalan kolmas Persoona Pyhä Henki asuu sinussa ja hän on sinun pääsylippusi rauhaan, iloon, Jumalan läsnäoloon ja apuun tässä ajassa ja iankaikkisuudessa Isän luona taivaassa.

      • Aikansa kutakin

        Eipäs nyt sentään ruveta herjaamaan, kyllä Koraanissakin mainitaan Äiti Maria ja lapsensa Jeesus,
        mukana muiden profeettojen.

        Eiköhän se ole kaikille sama suuri ja ainutkertainen Jumala, miksi sitä sitten missäkin uskonnossa
        nimitetäänkään. Suuri kaikkivoipainen luonto, jonka edessä pieni ihminen on vain hetken aikaa
        häviten sitten tomuun, kuten kaikki muutkin elolliset orgaanista ainetta omaavat oliot.

        Joillekin asian tajuaminen näyttää olevan ylitsepääsemätön ongelma.


      • Vain Jeesus pelastaa
        Aikansa kutakin kirjoitti:

        Eipäs nyt sentään ruveta herjaamaan, kyllä Koraanissakin mainitaan Äiti Maria ja lapsensa Jeesus,
        mukana muiden profeettojen.

        Eiköhän se ole kaikille sama suuri ja ainutkertainen Jumala, miksi sitä sitten missäkin uskonnossa
        nimitetäänkään. Suuri kaikkivoipainen luonto, jonka edessä pieni ihminen on vain hetken aikaa
        häviten sitten tomuun, kuten kaikki muutkin elolliset orgaanista ainetta omaavat oliot.

        Joillekin asian tajuaminen näyttää olevan ylitsepääsemätön ongelma.

        Niin koraanissa mainitaan, että Jeesus on vain profeetta, se ei tunnusta Jeesuksen Jumaluutta.
        1Joh 2:
        22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se joka kieltää Isän ja Pojan.

        23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        1Joh:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

        Luuk 12:
        8. Jeesus sanoo; Mutta minä sanon teille; jokaisen joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

        9.Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.

        Ei ole mitään muuta Jumalaa kuin kolmiyhteinen Jumala; Isä, Poika Jeesus ja Pyhä Henki.

        Kaikki muut ovat kadotukseen vieviä saatanan hengessä toimivia epäjumalia, myös muslimien allah, joka on kuun demoni, eli riivaaja joka saa aikaan ihmisessä voimakasta vihaa, masennusta, murhanhimoa, pedofiliaa sekä kaikenlaista julmuutta ja pahuutta esim. epäinhimmillisen, epäoikeudenmukaisen ja kammottavan sharia-lain muodossa, jossa varsinkin naisia kohdellaan eläimen veroisina, ihmisiä kivitetään, pilkotaan, hirtetään, isketään päitä poikki ym kauheuksia tehdään.


      • teologia_vastaa
        Vain Jeesus pelastaa kirjoitti:

        Niin koraanissa mainitaan, että Jeesus on vain profeetta, se ei tunnusta Jeesuksen Jumaluutta.
        1Joh 2:
        22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se joka kieltää Isän ja Pojan.

        23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        1Joh:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

        Luuk 12:
        8. Jeesus sanoo; Mutta minä sanon teille; jokaisen joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

        9.Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.

        Ei ole mitään muuta Jumalaa kuin kolmiyhteinen Jumala; Isä, Poika Jeesus ja Pyhä Henki.

        Kaikki muut ovat kadotukseen vieviä saatanan hengessä toimivia epäjumalia, myös muslimien allah, joka on kuun demoni, eli riivaaja joka saa aikaan ihmisessä voimakasta vihaa, masennusta, murhanhimoa, pedofiliaa sekä kaikenlaista julmuutta ja pahuutta esim. epäinhimmillisen, epäoikeudenmukaisen ja kammottavan sharia-lain muodossa, jossa varsinkin naisia kohdellaan eläimen veroisina, ihmisiä kivitetään, pilkotaan, hirtetään, isketään päitä poikki ym kauheuksia tehdään.

        Koraani kylläkin tunnustaa Jeesuksen kristukseksi.


      • katuevankelista
        teologia_vastaa kirjoitti:

        Koraani kylläkin tunnustaa Jeesuksen kristukseksi.

        Eikä tunnusta, koraani tunnustaa Jeesuksen vain profeetaksi, ei Jumalaksi. Tämän on myös lukuisat muslimit minulle henkilökohatisesti kertoneet, sillä olen katuevankelista.


      • tunnustaapas
        katuevankelista kirjoitti:

        Eikä tunnusta, koraani tunnustaa Jeesuksen vain profeetaksi, ei Jumalaksi. Tämän on myös lukuisat muslimit minulle henkilökohatisesti kertoneet, sillä olen katuevankelista.

        Koraani tunnustaa Jeesuksen kristukseksi ja Jumalan pojaksi

        Messias ja Kristus ovat sana sana kahdella eri kielellä. Koraani viittaa Jeesukseen Kristuksena tai Messiaana seuraavissa kohdissa: 2:253, 3:45, 4:71, 4:158, 4:171, 5:19, 5:49, 9:30, 19:33; 89:22


      • tunnustaapas
        tunnustaapas kirjoitti:

        Koraani tunnustaa Jeesuksen kristukseksi ja Jumalan pojaksi

        Messias ja Kristus ovat sana sana kahdella eri kielellä. Koraani viittaa Jeesukseen Kristuksena tai Messiaana seuraavissa kohdissa: 2:253, 3:45, 4:71, 4:158, 4:171, 5:19, 5:49, 9:30, 19:33; 89:22

        Koraani tunnustaa Jeesuksen kristukseksi ja Jumalan pojaksi

        Messias ja Kristus ovat sama sana kahdella eri kielellä. Koraani viittaa Jeesukseen Kristuksena tai Messiaana seuraavissa kohdissa: 2:253, 3:45, 4:71, 4:158, 4:171, 5:19, 5:49, 9:30, 19:33; 89:22


      • Kansat Jeesukselle!!
        tunnustaapas kirjoitti:

        Koraani tunnustaa Jeesuksen kristukseksi ja Jumalan pojaksi

        Messias ja Kristus ovat sama sana kahdella eri kielellä. Koraani viittaa Jeesukseen Kristuksena tai Messiaana seuraavissa kohdissa: 2:253, 3:45, 4:71, 4:158, 4:171, 5:19, 5:49, 9:30, 19:33; 89:22

        JOS koraani tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi, miksi eivät muslimit sitten usko häntä Jumalana, vaan ainoastaan profeettana????

        Olisiko nämä koraanin kohdat kovin pitkiä tänne lainataksesi??? Minulla ei ole koraania ja voisi palvella muitakin nähdä nämä mainitsemasi koraanin kohdat ihan tällä palstalla.

        Tämä on minulle erityisen tärkeää, sillä olen kyllä huomannut, kuinka muslimit ovat AVOIMIA tänä päivänä Jeesuksen rakkaudelle täällä Suomessa.

        Kun olen kadulla kertonut heille Jeesuksen rakkaudesta, toivo ja ilo on syttynyt heidän silmiinsä ja he kysyvät; Voiko Jeesus oikeasti rakastaa minuakin, vaikka olenkin muslimi??? Ja kun olen sanonut, ettei Jumala katso henkilöön, vaan rakastaa kaikkia henkilökohtaisella rakkaudella, he ovat olleet äärimmäisen kiitollisia ja liikuttuneita tiedosta.

        Älkäämme uskovat siis olko vihamielisiä muslimeja kohtaan, vaan rakastetaan heidät Jeesukselle Kristukselle; sitä varten heidät on tänne tuotukin!!!


      • Aikansa kutakin
        Kansat Jeesukselle!! kirjoitti:

        JOS koraani tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi, miksi eivät muslimit sitten usko häntä Jumalana, vaan ainoastaan profeettana????

        Olisiko nämä koraanin kohdat kovin pitkiä tänne lainataksesi??? Minulla ei ole koraania ja voisi palvella muitakin nähdä nämä mainitsemasi koraanin kohdat ihan tällä palstalla.

        Tämä on minulle erityisen tärkeää, sillä olen kyllä huomannut, kuinka muslimit ovat AVOIMIA tänä päivänä Jeesuksen rakkaudelle täällä Suomessa.

        Kun olen kadulla kertonut heille Jeesuksen rakkaudesta, toivo ja ilo on syttynyt heidän silmiinsä ja he kysyvät; Voiko Jeesus oikeasti rakastaa minuakin, vaikka olenkin muslimi??? Ja kun olen sanonut, ettei Jumala katso henkilöön, vaan rakastaa kaikkia henkilökohtaisella rakkaudella, he ovat olleet äärimmäisen kiitollisia ja liikuttuneita tiedosta.

        Älkäämme uskovat siis olko vihamielisiä muslimeja kohtaan, vaan rakastetaan heidät Jeesukselle Kristukselle; sitä varten heidät on tänne tuotukin!!!

        Seuraavassa Koraanin jakeet joista olit kiinnostunut, tosin samoissa luvuissa useimmissakin
        jakeissa asiaa käsitellään, mutta tässä nämä:

        2:253 Toisia profeettoja me olemme suosineet toisia enemmän. Joillekin Jumala on
        on puhunut suoraan ja siten ylentänyt heidät. Jeesukselle, Marian pojalle, me
        annoimme selkeät merkit ja vahvistimme häntä pyhällä hengellä.
        Jos Jumala olisi halunnut, eivät hänen seuraajansa olisi taistelleet keskenään
        saatuaan selkeät todisteet, mutt nyt he riitautuivat; osa heistä uskoi ja toiset
        kielsivät, mutta jos Jumala olisi halunnut, eivät he olisi taistelleet keskenään.
        Jumala tekee, mitä haluaa.
        3:45 Enkelit sanoivat: Maria, Jumala on lähettää sinulle ilosanoman Sanastaan, jonka
        nimi on Messias, Jeesus, Marian poika. Hän on kunnioitettu tässä ja tuonpuoleisessa
        elämässä ja hän pääsee Jumalan lähelle.
        4:71 Uskovaiset, olkaa varuillanne ja liikkukaa joukkoina, tai kaikki yhdessä.
        4:158 Eivät he häntä tappaneet, vaan jumala korotti häet luokseen. Jumala on mahtava,
        Viisas. Kaikki kirjan ihmiset vielä uskovat Jeesukseen ennen hänen kuolemaansa, ja
        ylösnousemuksen päivänä Jeesus todistaa heitä vastaan.
        4:171 Te, joilla on kirja, älkää menkö liian pitkälle väitteissänne, älkääkä puhuko Jumalasta
        muuta kuin totta. Messias, Jeesus Marian poika, oli Jumalan lähettiläs ja Hänen
        Sanansa , jonka Hän antoi Marialle, ja Henki hänen luotansa. Uskokaa Jumalaan ja
        Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: Heitä on kolme, vaan lopettakaa, se on parasta
        teille. Jumala on yksi Jumala. Jumala meitä varjelkoon! Hänelläkö olisi lapsia?
        Hänelle kuuluu kaikki mitä on taivaassa ja maassa. Jumala on riittävä edusmies.

        Loput toisella kertaa. Nämä löytyvät Jaakko Hämeen Anttilan uusimmasta
        Koraanin käännöksestä suoraan Arabian kielestä.


      • Jeesus on Jumala
        Aikansa kutakin kirjoitti:

        Seuraavassa Koraanin jakeet joista olit kiinnostunut, tosin samoissa luvuissa useimmissakin
        jakeissa asiaa käsitellään, mutta tässä nämä:

        2:253 Toisia profeettoja me olemme suosineet toisia enemmän. Joillekin Jumala on
        on puhunut suoraan ja siten ylentänyt heidät. Jeesukselle, Marian pojalle, me
        annoimme selkeät merkit ja vahvistimme häntä pyhällä hengellä.
        Jos Jumala olisi halunnut, eivät hänen seuraajansa olisi taistelleet keskenään
        saatuaan selkeät todisteet, mutt nyt he riitautuivat; osa heistä uskoi ja toiset
        kielsivät, mutta jos Jumala olisi halunnut, eivät he olisi taistelleet keskenään.
        Jumala tekee, mitä haluaa.
        3:45 Enkelit sanoivat: Maria, Jumala on lähettää sinulle ilosanoman Sanastaan, jonka
        nimi on Messias, Jeesus, Marian poika. Hän on kunnioitettu tässä ja tuonpuoleisessa
        elämässä ja hän pääsee Jumalan lähelle.
        4:71 Uskovaiset, olkaa varuillanne ja liikkukaa joukkoina, tai kaikki yhdessä.
        4:158 Eivät he häntä tappaneet, vaan jumala korotti häet luokseen. Jumala on mahtava,
        Viisas. Kaikki kirjan ihmiset vielä uskovat Jeesukseen ennen hänen kuolemaansa, ja
        ylösnousemuksen päivänä Jeesus todistaa heitä vastaan.
        4:171 Te, joilla on kirja, älkää menkö liian pitkälle väitteissänne, älkääkä puhuko Jumalasta
        muuta kuin totta. Messias, Jeesus Marian poika, oli Jumalan lähettiläs ja Hänen
        Sanansa , jonka Hän antoi Marialle, ja Henki hänen luotansa. Uskokaa Jumalaan ja
        Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: Heitä on kolme, vaan lopettakaa, se on parasta
        teille. Jumala on yksi Jumala. Jumala meitä varjelkoon! Hänelläkö olisi lapsia?
        Hänelle kuuluu kaikki mitä on taivaassa ja maassa. Jumala on riittävä edusmies.

        Loput toisella kertaa. Nämä löytyvät Jaakko Hämeen Anttilan uusimmasta
        Koraanin käännöksestä suoraan Arabian kielestä.

        Täytyy sanoa, että hyvin kiinnostavia jakeita koraanista löytyy ja kuitenkaan yhdessäkään ei sanota Jeesusta Jumalaksi, eikä Jumalan Pojaksi. Puhutaan kyllä, että JEESUS on:

        2:253 Jumalan ylentämä profeetta, Marian poika. Jakeessa sanotaan myös, että "me" (ketkä me???) annoimme selkeät merkit ja vahvistimme??? pyhällä hengellä (pienillä alkukirjaimilla)

        3:45 Sana, Messias ja Marian poika, on kunnioitettu tässä elämässä ja tuonpuoleisessa joka pääsee Jumalaa lähelle. (Ei siis taaskaan Jumala eikä Jumalan Poika!)

        4:158 Eivät he häntä tappaneet, vaan Jumala korotti hänet luokseen ja hän on ylösnoussut.
        Kaikki kirjan ihmiset (juutalaiset ja kristityt) vielä uskovat Jeesukseen ennen hänen kuolemaansa??? (Tämähän ei ole totta - juutalaiset odottavat yhä Messiastaan...) Ja ylösnousemuksen päivänä todistaa heitä vastaan??? Mikä logiikka tässäkin on; kuinka Jeesus voisi todistaa heitä VASTAAN, jotka uskovat häntä ennen hänen kuolemaansa, järjetöntä!

        4:171 Tässä koraanin jakeessa todetaan yskantaan, että Jumala on yksi, joka on totta, tätä mieltä ovat juutalaisetkin: Shma Yisrael, Adonai, Elohim, Adonai EHAD = Kuule Israel, Herra, meidän Jumalalamme on YKSI.
        Mutta sitten mennään metsään yhdessä juutalaisten kanssa - Kummatkaan uskonnot eivät usko kolmiyhteiseen Jumalaan, joka on yksi, mutta jossa on kolme erillistä persoonaa: Isä, Poika Jeesus ja Pyhä Henki, he eivät usko, että Jumalalla olisi Poikaa, eivätkä sitä, että Jumalan Pyhä Henki voisi elää uskovassa ihmisessä ja tämä on mitä ankarin harhaoppi.

        1Joh 2:22 - 23 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

        Joh 11: 25 - 26 Jeesus sanoo: Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole.

        Jeesus sanoo: Joh 14:6 Minä olen tie ja totuus ja elämä: Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kun minun kauttani.

        Jeesus sanoo Joh 14:21 Jolla on minun käskyni ja jotka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.

        Jerusalemin muslimien Al-aksan temppeliä kiertää lause: Jumalalla ei ole Poikaa.


      • korjaus
        Aikansa kutakin kirjoitti:

        Seuraavassa Koraanin jakeet joista olit kiinnostunut, tosin samoissa luvuissa useimmissakin
        jakeissa asiaa käsitellään, mutta tässä nämä:

        2:253 Toisia profeettoja me olemme suosineet toisia enemmän. Joillekin Jumala on
        on puhunut suoraan ja siten ylentänyt heidät. Jeesukselle, Marian pojalle, me
        annoimme selkeät merkit ja vahvistimme häntä pyhällä hengellä.
        Jos Jumala olisi halunnut, eivät hänen seuraajansa olisi taistelleet keskenään
        saatuaan selkeät todisteet, mutt nyt he riitautuivat; osa heistä uskoi ja toiset
        kielsivät, mutta jos Jumala olisi halunnut, eivät he olisi taistelleet keskenään.
        Jumala tekee, mitä haluaa.
        3:45 Enkelit sanoivat: Maria, Jumala on lähettää sinulle ilosanoman Sanastaan, jonka
        nimi on Messias, Jeesus, Marian poika. Hän on kunnioitettu tässä ja tuonpuoleisessa
        elämässä ja hän pääsee Jumalan lähelle.
        4:71 Uskovaiset, olkaa varuillanne ja liikkukaa joukkoina, tai kaikki yhdessä.
        4:158 Eivät he häntä tappaneet, vaan jumala korotti häet luokseen. Jumala on mahtava,
        Viisas. Kaikki kirjan ihmiset vielä uskovat Jeesukseen ennen hänen kuolemaansa, ja
        ylösnousemuksen päivänä Jeesus todistaa heitä vastaan.
        4:171 Te, joilla on kirja, älkää menkö liian pitkälle väitteissänne, älkääkä puhuko Jumalasta
        muuta kuin totta. Messias, Jeesus Marian poika, oli Jumalan lähettiläs ja Hänen
        Sanansa , jonka Hän antoi Marialle, ja Henki hänen luotansa. Uskokaa Jumalaan ja
        Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: Heitä on kolme, vaan lopettakaa, se on parasta
        teille. Jumala on yksi Jumala. Jumala meitä varjelkoon! Hänelläkö olisi lapsia?
        Hänelle kuuluu kaikki mitä on taivaassa ja maassa. Jumala on riittävä edusmies.

        Loput toisella kertaa. Nämä löytyvät Jaakko Hämeen Anttilan uusimmasta
        Koraanin käännöksestä suoraan Arabian kielestä.

        4:71 piti olla 4:171

        4:171 YUSUFALI:
        O People of the Book! Commit no excesses in your religion: Nor say of Allah aught but the truth. Christ Jesus the son of Mary was (no more than) a messenger of Allah, and His Word, which He bestowed on Mary, and a spirit proceeding from Him: so believe in Allah and His messengers. Say not "Trinity" : desist: it will be better for you: for Allah is one Allah: Glory be to Him: (far exalted is He) above having a son. To Him belong all things in the heavens and on earth. And enough is Allah as a Disposer of affairs.


      • kohdat
        korjaus kirjoitti:

        4:71 piti olla 4:171

        4:171 YUSUFALI:
        O People of the Book! Commit no excesses in your religion: Nor say of Allah aught but the truth. Christ Jesus the son of Mary was (no more than) a messenger of Allah, and His Word, which He bestowed on Mary, and a spirit proceeding from Him: so believe in Allah and His messengers. Say not "Trinity" : desist: it will be better for you: for Allah is one Allah: Glory be to Him: (far exalted is He) above having a son. To Him belong all things in the heavens and on earth. And enough is Allah as a Disposer of affairs.

        The 8 verses in the Quran that use the title Messiah are: 3:45; 4:156, 169, 170; 5:17, 76, 79; 9:30


      • huomautus2
        Kansat Jeesukselle!! kirjoitti:

        JOS koraani tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi, miksi eivät muslimit sitten usko häntä Jumalana, vaan ainoastaan profeettana????

        Olisiko nämä koraanin kohdat kovin pitkiä tänne lainataksesi??? Minulla ei ole koraania ja voisi palvella muitakin nähdä nämä mainitsemasi koraanin kohdat ihan tällä palstalla.

        Tämä on minulle erityisen tärkeää, sillä olen kyllä huomannut, kuinka muslimit ovat AVOIMIA tänä päivänä Jeesuksen rakkaudelle täällä Suomessa.

        Kun olen kadulla kertonut heille Jeesuksen rakkaudesta, toivo ja ilo on syttynyt heidän silmiinsä ja he kysyvät; Voiko Jeesus oikeasti rakastaa minuakin, vaikka olenkin muslimi??? Ja kun olen sanonut, ettei Jumala katso henkilöön, vaan rakastaa kaikkia henkilökohtaisella rakkaudella, he ovat olleet äärimmäisen kiitollisia ja liikuttuneita tiedosta.

        Älkäämme uskovat siis olko vihamielisiä muslimeja kohtaan, vaan rakastetaan heidät Jeesukselle Kristukselle; sitä varten heidät on tänne tuotukin!!!

        "JOS koraani tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi, miksi eivät muslimit sitten usko häntä Jumalana"

        Et ilmeisesti ole kristitty. Raamatusa messias/kristus ei tarkoita Jumalaa. Kaikki isralin hallitsijat olivat kristuksia, eli VOIDELTUJA


      • Jeesus on Jumala
        huomautus2 kirjoitti:

        "JOS koraani tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi, miksi eivät muslimit sitten usko häntä Jumalana"

        Et ilmeisesti ole kristitty. Raamatusa messias/kristus ei tarkoita Jumalaa. Kaikki isralin hallitsijat olivat kristuksia, eli VOIDELTUJA

        Onpas outo kommentti ja oudossa hengessä esitetty...

        Olen ollut uskossa Jeesukseen miltei 30 vuotta, mutta en tiedä missä uskossa SINÄ olet. Todennäköisesti olet piikittelevä muslimi, tai muu harhaoppinen, mutta minäpä en ota sinun valheitasi vastaan, sillä sinä olet valheesta etkä totuudesta!!!

        Kyllä Messias ihan tarkoittaa Jeesusta Kristusta ja sitähän juutalaiset odottavat, mutta tunnustavat hänet Messiaakseen vasta ahdistuksen ajan lopulla, kun peite otetaan heidän silmiltään ja koko Israelin sukukunta ottaa Jeesuksen vastaan Messiaanaan ja Jumalanaan.


      • lue Raamattua
        Jeesus on Jumala kirjoitti:

        Onpas outo kommentti ja oudossa hengessä esitetty...

        Olen ollut uskossa Jeesukseen miltei 30 vuotta, mutta en tiedä missä uskossa SINÄ olet. Todennäköisesti olet piikittelevä muslimi, tai muu harhaoppinen, mutta minäpä en ota sinun valheitasi vastaan, sillä sinä olet valheesta etkä totuudesta!!!

        Kyllä Messias ihan tarkoittaa Jeesusta Kristusta ja sitähän juutalaiset odottavat, mutta tunnustavat hänet Messiaakseen vasta ahdistuksen ajan lopulla, kun peite otetaan heidän silmiltään ja koko Israelin sukukunta ottaa Jeesuksen vastaan Messiaanaan ja Jumalanaan.

        "Kyllä Messias ihan tarkoittaa Jeesusta Kristusta "

        Raamatussa messias ja kristus ovat sama sana, kahdella eri kielellä. Hepreankielen Messias tarkoittaa kreikan kielellä Kristusta, suomeksi voideltua:


        Joh.1:41 "Me olemme löytäneet Messiaan", se on käännettynä: Kristus.


        Mutta ilmeisesti et ole lukenut Raamattua vaan olet ns kuulopuheilla liikkeellä?


      • kristuksia
        lue Raamattua kirjoitti:

        "Kyllä Messias ihan tarkoittaa Jeesusta Kristusta "

        Raamatussa messias ja kristus ovat sama sana, kahdella eri kielellä. Hepreankielen Messias tarkoittaa kreikan kielellä Kristusta, suomeksi voideltua:


        Joh.1:41 "Me olemme löytäneet Messiaan", se on käännettynä: Kristus.


        Mutta ilmeisesti et ole lukenut Raamattua vaan olet ns kuulopuheilla liikkeellä?

        Daavid oli Kristus
        1.Aikakirja: 14:8 Daavid oli voideltu koko Israelin kuninkaaksi...

        Salomon oli Kristus
        1.Kuningasten kirja 5:1
        Hiiram, Tyyron kuningas, lähetti palvelijoitansa Salomon luo, kuultuaan, että hänet oli voideltu kuninkaaksi isänsä sijaan


        Kyyros/Koores oli Kristus
        Jesaja 45:1 Näin sanoo Herra voidellulleen Koorekselle, jonka oikeaan käteen minä olen tarttunut kukistaakseni kansat hänen edestään ja riisuakseni kuninkaitten kupeilta vyöt, että ovet hänen edessään avautuisivat eivätkä portit sulkeutuisi


    • Pyhässä Hengessä

      Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä.

      • Todellista uskoa

        Kristinuskon Jumalan pitää todistaa paremmutensa muiden uskontojen jumaliin verrattuna. Tähän mennessä ei ole pystynyt todistamaan. Ei se ihmisten meuhkaamisella parane, raamatun Jumalan asema nimittäin. Jumalan on itse pystyttävä todistamaan rakkautensa ja hyvyytensä ihmisiä kohtaan, että voisi antaa enemmän ja täydellistä niin kuin on luvannut. Vielä ei Jumala ole osoittanut täydellistä rakkautta ihmiskuntaa kohtaan, vaan on yhä uskon sotia ja muita sotia, väkivaltaa, kärsimystä, sairauksia, maanjäristyksiä, hirmumyrskyjä, jne, ja ihmiskunta kärsii Jumalan heikkoudesta. Vain neljäs osa maailman väestöstä on edes nimellisesti kristittyjä. Ei ole Jumala ollut vetovoimainen. Jumalan pitäävielä kehittyä. Rukoillaan yhdessä kehitystä Jumalan sielunelämään! Itsekin rukoilen aina, että ponnista voimasi Jumala, että pystyisit olemaan vetovoimainen ja hyvä. Jos Jumala tähän pystyy niin taivas tulee voimaan.


      • Nöyrät hän pelastaa
        Todellista uskoa kirjoitti:

        Kristinuskon Jumalan pitää todistaa paremmutensa muiden uskontojen jumaliin verrattuna. Tähän mennessä ei ole pystynyt todistamaan. Ei se ihmisten meuhkaamisella parane, raamatun Jumalan asema nimittäin. Jumalan on itse pystyttävä todistamaan rakkautensa ja hyvyytensä ihmisiä kohtaan, että voisi antaa enemmän ja täydellistä niin kuin on luvannut. Vielä ei Jumala ole osoittanut täydellistä rakkautta ihmiskuntaa kohtaan, vaan on yhä uskon sotia ja muita sotia, väkivaltaa, kärsimystä, sairauksia, maanjäristyksiä, hirmumyrskyjä, jne, ja ihmiskunta kärsii Jumalan heikkoudesta. Vain neljäs osa maailman väestöstä on edes nimellisesti kristittyjä. Ei ole Jumala ollut vetovoimainen. Jumalan pitäävielä kehittyä. Rukoillaan yhdessä kehitystä Jumalan sielunelämään! Itsekin rukoilen aina, että ponnista voimasi Jumala, että pystyisit olemaan vetovoimainen ja hyvä. Jos Jumala tähän pystyy niin taivas tulee voimaan.

        Ei kristinuskon Jumala näytä rakkauttaan syntisille pilkkaajille, kuten sinä. Jumala ja Jeesus näyttävät kyllä itsensä niille, jotka häntä totuudessa ja nöyryydessä avukseen huutavat.

        Me Jeesus-uskovat saamme kokea Jumalan rakkauden vuodatusta ja hänen Pyhää läsnäoloaan päivittäin, kun rukoilemme, palvomme ja ylistämme vain häntä. Jumala ei anna kunniaansa kenellekään toiselle, ei ihmisille eikä epäjumalille.

        Raamattu sanoo: Etsikää ensin Jumalan Valtakuntaa, niin kaikki muukin teille annetaan.
        Huutakaa Jeesusta avuksenne ja hän vastaa teille - VARMASTI!!!


      • kysyn tätä
        Todellista uskoa kirjoitti:

        Kristinuskon Jumalan pitää todistaa paremmutensa muiden uskontojen jumaliin verrattuna. Tähän mennessä ei ole pystynyt todistamaan. Ei se ihmisten meuhkaamisella parane, raamatun Jumalan asema nimittäin. Jumalan on itse pystyttävä todistamaan rakkautensa ja hyvyytensä ihmisiä kohtaan, että voisi antaa enemmän ja täydellistä niin kuin on luvannut. Vielä ei Jumala ole osoittanut täydellistä rakkautta ihmiskuntaa kohtaan, vaan on yhä uskon sotia ja muita sotia, väkivaltaa, kärsimystä, sairauksia, maanjäristyksiä, hirmumyrskyjä, jne, ja ihmiskunta kärsii Jumalan heikkoudesta. Vain neljäs osa maailman väestöstä on edes nimellisesti kristittyjä. Ei ole Jumala ollut vetovoimainen. Jumalan pitäävielä kehittyä. Rukoillaan yhdessä kehitystä Jumalan sielunelämään! Itsekin rukoilen aina, että ponnista voimasi Jumala, että pystyisit olemaan vetovoimainen ja hyvä. Jos Jumala tähän pystyy niin taivas tulee voimaan.

        Miksi sinä et itse ala jumalaksi kun kerta olet jumalaakin viisaampi?


      • Nöyrät hän pelastaa
        kysyn tätä kirjoitti:

        Miksi sinä et itse ala jumalaksi kun kerta olet jumalaakin viisaampi?

        Miksi höpötät joutavia - Ei KUKAAN ole Jumalaa viisaampi, enkä missään kohti sellaista tuossa tekstissäni väittänytkään, PÄINVASTOIN!!!

        Kirjoitinhan nimenomaan juuri, ettei Jumala anna kunniaansa yhdellekään toiselle; Ei ihmisille eikä epäjumalille; Jäikö sinulta jotenkin huomaamatta tämäkin lause???

        Et ylipäätään tuntunut ymmärtävän sanaakaan/tahtonut ymmärtää koko kirjoitustani millään tavoin???


    • Jeesus pelkkä profee

      Jeesus on uskovaisten kanssapalvelija (Ilm.19:10), esikoinen monien joukossa (Room.8:29)

    • uskovainen.

      Jeesus on perseestä. Jumala on paras!

    • yksinkertaista

      "Ei teistinen teoria seiso Jeesuksen varassa. Jeesus ja kristinusko voi olla minkälainen myytti tahansa, kuten ilmeisesti onkin, mutta ajatus jumalasta elää ja voi hyvin siitä huolimatta."

      Minua kyllästyttää hirveästi kun niitä Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä pidetään kolmena eri asiana. Nuo kolme asiaa ovat käytännössä kaikki yhtä ja samaa Jumalaa. Ne ovat enemmänkin vain kolme erilaista määritelmää Jumalan todelliselle luonteelle. Ja asia vain menee niin että joillekin on helpompi samaistua yhteen noista kuin muihin. Monelle se Jeesus joka tuntuu lähimmäiseltä, kun taas esim. itselleni Jumala on ollut aina se tutuin ja läheisin.

    • Jumala-uskovainen.

      Jeesus ei pelasta vaan harmonia Jumalan kanssa,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      335
      3141
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1436
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      163
      973
    Aihe