Talvisilta

omakoti<3

Harkitaan asunnon ostoa, ja kiva kerrostalo asunto löytyikin Talvisillasta. Millaista siellä on asua? Onko siellä vieläkin kovin rauhatonta, niinkuin muistan joskus kuulleeni.. Onko kellään kokemusta, miten kiinteistökauppa käy Talvisillassa, ajattelen tässä sitä, että kun joskus myymme mahdollisesti ostamamme asunnon Talvisillasta pois..

Onko alue lapsiperheille soveltuva? ...

11

4064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viihtyvä

Meidän perhe asuu Talvarista ja kerrostalossa, ei voi kyllä sanoa että olisi koskaan mitään häiriötä ollut.
      Paikka on viihtyisä ja rauhallinen, meillä ainakin ollut harvoin asuntoja myynnissä taloyhtiössämme, vaikka on tehty erittäin kalliit julkisivu remontit vähän aikaa sitten. Minun mielestäni se kertoo siitä että ihmiset viihtyvät.
      Täällä on suht vähän vuokra-asuntoja, mikä omasta mielestäni rauhoittaa meininkiä.
      Tietysti jollain on tästä asiasta omat mielipiteensä, mutta sen verran monessa paikassa on tullut Hyvinkäällä asuttua että pystyn sanomaan Talvisiltaa parhaaksi. Myöskin lapset ovat viihtyneet.
      Tervetuloa Talvariin vaan=)

• ..s.s

Hei

Itse asun Martissa mikä on varsin uutta seutua ja rakennetaan koko ajan. Kyseinen paikka soveltuu erinomaisesti lapsiperheille. Martin koulu ja päiväkoti ovat lähellä ja kaupunkiin ei ole pitkä matka. Asunnot martissa tosin ovat suurin osa rivareita mikä nostaa asuntojen hintatasoa, mutta toisaalta se on ihan hyvä koska se tarkoittaa, että suurin osa on omistusasuntoja joten rauhallinen paikka.

• Lillukkalii

Itse asun kanssa Martissa, mutta kyseisestä paikasta on rauhallisuus kaukana. Tapainlinnankatua ja Pävinmäenkatua ajetaan öisin ja joskus päivisinkin sellaista rallia, että ei ole tosikaan! Talot on rakennettu aivan liian tiuhaan, ja taloyhtiöiden piha-alueet ovat aivan liian pieniä. Naapureiden lapset (pojat), kielloista huolimatta, tunkevat väkisin leikkimään rivitaloasuntomme takapihalle, metelöivät ja paukuttavat kaikkea. Omat lapsemme eivät siinä metelissä meinaa pystyä päiväuniaan nukkumaan. Lasten vanhempia asia ei tunnu kiinnostavan.

Alueella liikkuu vapaana paljon kissoja. Ne paskovat takapihallemme kesäisin. Viime kesänäkin sain siivota laatotukselta kissan kakat kahdeksan kertaa... Hip-hei! =)

Asun itse siis omistusasunnossa rivitalossa, mutta kyllä ihan lähettyvillä on myös vuokrataloja ja asumisoikeustaloja (niin rivitaloja kuin pienkerrostalojakin).

No, koulu ja päiväkodit on kyllä lähellä. Mutta niihinkään ei ole mitään asiaa, ei niissä ole ollut tilaa ainakaan meidän lapsille. Toiselle puolelle kaupunkia on saanut lapsensa päivähoitoon viedä.

Onhan meillä tietty oma kauppa, Siwa. Se on ihan hyvä juttu ja hyvä kauppa. Mutta teiniksit notkuu usein iltaisin kaupan katoksessa ja huutelee törkeyksiä ja heittelee roskia.

No, keskustaan on onneksi lyhyt matka. Sinne on kiva vaikka kävellä, bussitkin kulkee mukavasti.

Olemme asuneet Martissa noin 7 vuotta, ja olemme harkinneet asuntomme myyntiä noin 50 kertaa. Mutta eipä ole vielä ryhdytty myymään, kun ei millään jaksaisi sitä hemmetin muuttohässäkkää...!! :)

• 8E
        Lillukkalii kirjoitti:

Itse asun kanssa Martissa, mutta kyseisestä paikasta on rauhallisuus kaukana. Tapainlinnankatua ja Pävinmäenkatua ajetaan öisin ja joskus päivisinkin sellaista rallia, että ei ole tosikaan! Talot on rakennettu aivan liian tiuhaan, ja taloyhtiöiden piha-alueet ovat aivan liian pieniä. Naapureiden lapset (pojat), kielloista huolimatta, tunkevat väkisin leikkimään rivitaloasuntomme takapihalle, metelöivät ja paukuttavat kaikkea. Omat lapsemme eivät siinä metelissä meinaa pystyä päiväuniaan nukkumaan. Lasten vanhempia asia ei tunnu kiinnostavan.

Alueella liikkuu vapaana paljon kissoja. Ne paskovat takapihallemme kesäisin. Viime kesänäkin sain siivota laatotukselta kissan kakat kahdeksan kertaa... Hip-hei! =)

Asun itse siis omistusasunnossa rivitalossa, mutta kyllä ihan lähettyvillä on myös vuokrataloja ja asumisoikeustaloja (niin rivitaloja kuin pienkerrostalojakin).

No, koulu ja päiväkodit on kyllä lähellä. Mutta niihinkään ei ole mitään asiaa, ei niissä ole ollut tilaa ainakaan meidän lapsille. Toiselle puolelle kaupunkia on saanut lapsensa päivähoitoon viedä.

Onhan meillä tietty oma kauppa, Siwa. Se on ihan hyvä juttu ja hyvä kauppa. Mutta teiniksit notkuu usein iltaisin kaupan katoksessa ja huutelee törkeyksiä ja heittelee roskia.

No, keskustaan on onneksi lyhyt matka. Sinne on kiva vaikka kävellä, bussitkin kulkee mukavasti.

Olemme asuneet Martissa noin 7 vuotta, ja olemme harkinneet asuntomme myyntiä noin 50 kertaa. Mutta eipä ole vielä ryhdytty myymään, kun ei millään jaksaisi sitä hemmetin muuttohässäkkää...!! :)

..keskusteli meni talvisillasta marttiin? Ymmärtääkseni keskustelun aloittaja ei kysynyt mitään martista! Ja muutenkin, kuka sinne nyt haluaa!

• keskustelu muljuaa
        8E kirjoitti:

..keskusteli meni talvisillasta marttiin? Ymmärtääkseni keskustelun aloittaja ei kysynyt mitään martista! Ja muutenkin, kuka sinne nyt haluaa!

Olen asunut Talvisillassa vuodesta -70 ja aion asua edelleen, ainakin siihen asti kun kunto sallii oman pihan lumi- ja nurmikkotyöt. Kerrostaloja on sopivasti, vuokratoja vähän, vuokratalojen väki on sosiaalista ja mukavaa, toisin kuin joissakin muissa kaupunginosissa. Asuin kerrostalossa 80-luvun alkuun ja sen jälkeen omakotitalossa. Vaihtelevamaastoista Talvisiltaa ei voi verrata Paavolan tai Martin pelloille tehtyihin tasamaalähiöihin. Talvisillassa on luonnetta, se ei ole mitäänsanomatonta tasankoaavikkoa kuten esim Martti. Palvelut valitettavasti suunnilleen puuttuvat, joten omaa autoa ytarvitsee. Lähikauppa tosin on.

• i.i
        keskustelu muljuaa kirjoitti:

Olen asunut Talvisillassa vuodesta -70 ja aion asua edelleen, ainakin siihen asti kun kunto sallii oman pihan lumi- ja nurmikkotyöt. Kerrostaloja on sopivasti, vuokratoja vähän, vuokratalojen väki on sosiaalista ja mukavaa, toisin kuin joissakin muissa kaupunginosissa. Asuin kerrostalossa 80-luvun alkuun ja sen jälkeen omakotitalossa. Vaihtelevamaastoista Talvisiltaa ei voi verrata Paavolan tai Martin pelloille tehtyihin tasamaalähiöihin. Talvisillassa on luonnetta, se ei ole mitäänsanomatonta tasankoaavikkoa kuten esim Martti. Palvelut valitettavasti suunnilleen puuttuvat, joten omaa autoa ytarvitsee. Lähikauppa tosin on.

Talvisillasta pääsee bussilla kaupunkiin asioille, ellei ole omaa autoa.

• mini-muori

Olemme asuneet Hyvinkään Talvisillassa vajaat 5 vuotta ja ei voi kuin ihmetellä kuinka mukava täällä on lapsi perheen kanssa asua. Päiväkoti ja ala-aste on ihan lähellä, yläaseteellekin on ihan turvallinen reitti. Ainoa huono puoli on se, että täällä on niin harvoin omakotitaloja myynnissä, olemme etsineet isohkoa omakotitaloa jo pidempään. Ei auta kuin asua ahtaasti, koska täältä emme pois muuta!

• onko???

Liikkuu Talvisillassa Paavolan hörhöjä? Entäs siinä puistossa? Se Paavola kun on siinä aivan liki :-S

• ou jees

Haloo, Talvisilta ei todellakaan ole Paavolan lähellä. Ilmeisesti ulkopaikkakuntalaisen kommentti? Talvisilta on rauhallinen paikka elellä ja asustaa, olen asunut 25 vuotta siellä ja nyt lähempänä keskustaa. Voin suositella Talvisiltaa, ainoa pienehkö miinus on minusta kokolailla hyvinkääläinen joukkoliikenne -taitaa olla lapsen kengissä. Toisaalta kuluttajat äänestävät valinnoillaan, eli onko sitten pakollista jokaisella perhekunnalla kaksi autoa. Talvisiltaan vaan ja joukkoon iloiseen mukaan! Mistäs Paavolan hörhöistä mainitsit, taitaa olla ykköshörhö siellä päässä kirjoittelemassa.
      Hyvinkää on loistopaikka asua!

• ju

olen ikäni asunu talvarissa ja voin sanoo ettei parempaa ja rauhallisempaa paikkaa löydy ei siellä ole ku joskus aikanaan ollu paavolan hörhöjä sinne vaan

• tollot vastaa viivee

Hidas on sulla ainakin ajatuksen juoksu, aloittaja kyseli yli vuosi sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3711
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2525
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2112
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2047
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163