Auto- ja kuljetusalan lakko- Onko matkahuollon bussiasemat auki?

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

http://matkahuolto.com/ "Auto- ja kuljetusalan lakko"
Onko bussiasemat auki, ku pitäsi paketti hakea matkahuollosta?

12

567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+12

ne, lakko alkaa vasta klo 18 eli hyvin ehtii, toivottavasti.

• Naapurin Erkki

Leikkikää vaan, ei niitä matkustajia ole ennenkään tungoksi asti ollut. Lakon jälkeen ei senkään vertaa, jokainen jolla on muita keinoja matkustaa käyttää niitä. Saatte leikkiä puol vuotta ja kuunnella tyhjässä autossa kuinka Scanian turbokone ääntää. Sen jälkeen linja lopetetaan kannattamattomana, saatte tapella nakkikioskilla päivästä päivään, pertana tuolle annoit kolme nakkia ja mulle vaan kaks.

Ja saan juoda kaljaakin auringon nousuun.

• 3+1
        Naapurin Erkki kirjoitti:

Leikkikää vaan, ei niitä matkustajia ole ennenkään tungoksi asti ollut. Lakon jälkeen ei senkään vertaa, jokainen jolla on muita keinoja matkustaa käyttää niitä. Saatte leikkiä puol vuotta ja kuunnella tyhjässä autossa kuinka Scanian turbokone ääntää. Sen jälkeen linja lopetetaan kannattamattomana, saatte tapella nakkikioskilla päivästä päivään, pertana tuolle annoit kolme nakkia ja mulle vaan kaks.

Ja saan juoda kaljaakin auringon nousuun.

Hyvä Erkki

Olen tuon edellisen viestin kirjoittaja. Olen bussikuski, ja autoin tietoa tarvitsevaa. Toivottavasti hän sai kaipaamansa tiedon. Työtaistelu on laillinen.

Viestisi oli täysin asiaton, mutta ei loukkaava, koska se osoittaa vain sinusta ikäviä ja huolestuttavia asioita. Viestisi viimeisen lauseen perusteella sairastat ilmeisesti alkoholismia. Suosittelen hakeutumaan hoitoon, sillä apua alkoholismiin on saatavilla. Kaikkea hyvää sinulle.

Yt.
        Kysyvää neuvotaan

• Naapurin Erkki
        3+1 kirjoitti:

Hyvä Erkki

Olen tuon edellisen viestin kirjoittaja. Olen bussikuski, ja autoin tietoa tarvitsevaa. Toivottavasti hän sai kaipaamansa tiedon. Työtaistelu on laillinen.

Viestisi oli täysin asiaton, mutta ei loukkaava, koska se osoittaa vain sinusta ikäviä ja huolestuttavia asioita. Viestisi viimeisen lauseen perusteella sairastat ilmeisesti alkoholismia. Suosittelen hakeutumaan hoitoon, sillä apua alkoholismiin on saatavilla. Kaikkea hyvää sinulle.

Yt.
        Kysyvää neuvotaan

Ensinnäkin alkoholismi ei ole ongelmani, yksi saunakalja riittää. Tarjosin teille lakkopelleille kaljavaihtoehtoa, kun se nyt kerrankin on mahdollista. Olen matkustanut itse paljon bussilla ja tiedän, että matkustajia saa hakemalla hakea ainakin maakunnissa. Lisäksi yhteydet on värkätty sellaisiksi, että mitään matka kokonaisuutta ei ole mahdollista kulkea saman päivän aikana. Kaikkialla kulkee vaan koululaisvuorot samaan aikaan.

Olen jutellut "hevosmiesten tietotoimiston" kanssa ja teidän pelleilynne vuoksi on vain ajan kysymys koska tulee Virosta ja muualta bussikuskeja piovin mimein. Näin on jo osittain etelässä tapahtunut. Olen myös havainnut itse paikallisliikenteessä paljon muita kuskeja kuin kantaväestöä.

• Naapurin Erkki

Ensinnäkin alkoholismi ei ole ongelmani, yksi saunakalja riittää. Tarjosin teille lakkopelleille kaljavaihtoehtoa, kun se nyt kerrankin on mahdollista. Olen matkustanut itse paljon bussilla ja tiedän, että matkustajia saa hakemalla hakea ainakin maakunnissa. Lisäksi yhteydet on värkätty sellaisiksi, että mitään matka kokonaisuutta ei ole mahdollista kulkea saman päivän aikana. Kaikkialla kulkee vaan koululaisvuorot samaan aikaan.

Olen jutellut "hevosmiesten tietotoimiston" kanssa ja teidän pelleilynne vuoksi on vain ajan kysymys koska tulee Virosta ja muualta bussikuskeja piovin mimein. Näin on jo osittain etelässä tapahtunut. Olen myös havainnut itse paikallisliikenteessä paljon muita kuskeja kuin kantaväestöä.

Lakko on laillinen, mutta omaa hautaanne te sillä kaivatte, olen kuullut ihan luotettavista lähteistä, että kuljetusala on hinnoitellut itsensä pellolle jo kauan sitten.

• 13+5

ei ole ilmeisesti sinulle kertonut millaiset työolosuhteet ovat pääkaupunkiseudun bussikuljettajilla. Kysele sieltä hevosmiesten toimistolta noista olosuhteista, josko löytyisi tietoa?

• Naapurin Erkki

Lakko on laillinen, mutta omaa hautaanne te sillä kaivatte, olen kuullut ihan luotettavista lähteistä, että kuljetusala on hinnoitellut itsensä pellolle jo kauan sitten.

Eurolla ei saa kahen euron tuotetta pitemmän päälle eli jos linja tuottaa huonosti = matkustajia vähän ei isäntä tarjoa rengille paljon. Näin se menee ja on aina mennyt.

• 2+11

ei määrää kuljettaja vaan ihan toiset tahot. Esimerkiksi lääninhallitukset kilpailutuksillaan ja ELY-tuet, ei bussikuskin henkilökohtainenhinnasto. Ja yrittäjät tekevät sen lopullisen päätöksen, jotta ajetaanko vai ei.

Kertoistoko se hevosmiesten tietotoimisto lisää, kun noin epämääräisiä tietoja tarjoavat kuljetusalan hinnoittelusta?

• setä tuomo
        13+5 kirjoitti:

ei ole ilmeisesti sinulle kertonut millaiset työolosuhteet ovat pääkaupunkiseudun bussikuljettajilla. Kysele sieltä hevosmiesten toimistolta noista olosuhteista, josko löytyisi tietoa?

että minkälaiset työolosuhteet ovat piäkaapuntiseuvulla? Paappa ny oikee sellane nyyhkytarina, ni suohaa oikeen porukalla parkua.

• 13+16
        setä tuomo kirjoitti:

että minkälaiset työolosuhteet ovat piäkaapuntiseuvulla? Paappa ny oikee sellane nyyhkytarina, ni suohaa oikeen porukalla parkua.

hevosmiesten tietotoimistolta lisätietoja.

• Vanha Hiace
        13+16 kirjoitti:

hevosmiesten tietotoimistolta lisätietoja.

Ei muuta kun ajetaan vaan vanhalla Hiacella mummot ja muut lapin perukoilla perille, polttoöljyllä se kulkee. Et näin, ei niitä kravatti miehiä tarvita.

• vielävaraa
        Vanha Hiace kirjoitti:

Ei muuta kun ajetaan vaan vanhalla Hiacella mummot ja muut lapin perukoilla perille, polttoöljyllä se kulkee. Et näin, ei niitä kravatti miehiä tarvita.

Kyllä linja-autonkuljettajien palkat on saatava edes hitusen lähemmäksi liikennelentäjien palkkoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe