Rahaa väärään tilinumeroon!

Dopedude

Maksaessani verkkopankissa laskua eräälle yritykselle laiton pari numeroa väärin tilinumeroon kun epähuomiossa sen maksun väsäsin. Rahaa on nyt kadoksissa jossain. Kuinka saan ne rahat takaisin? Sellaista tiliä jolle ne rahat laiton todennäköisesti ei ole edes olemassa.

41

13607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helena20

      soita omaan pankkiisi ja selitä asia miten on käyny, sieltä varmaankin alkaa selvittää mihin rahat meni. itselläni on joskus käyny samoin ja oma pankki selvitti mihin rahat oli menneet ja lopulta sain rahani takas.

    • sp.

      minulle kerran rahaa vaimonsa tililtä ja pankki oli vaatimassa MINULTA korvauksia siitä, että olin mennyt nostamaan ne rahat omalta tililtän. En suostunut, koska äijä oli minulle velkaa eikä ole minun asiani vahtia, mitä tiliä hän käyttää velkojensa maksuun.

    • Pankkiiri!!!

      Meni bittiavaruuteen jos ei tiliä kerran olemassa!

      • siinäsunbittiavaruus

        Itse sain rahani takas ainakin pankilta.


    • kerran sama virhe

      Omaan pankkiin vaan soitto ja siirtää rahat takaisin. Joskus kuullut että menee 2,5e palkkioo.

    • Tosissaan v*tut-taa

      täällä sun tyhmyyttäs. Painu jo sinne pankkiin ja pidä poskes ummessa.

      • sitä

        ihminen kysyä saa. ei tyhmä ole se joka kysyy...ja hauskaa päivää sullekkin vaikka huomaan etä sinua v*****taa


      • gwergegwr
        sitä kirjoitti:

        ihminen kysyä saa. ei tyhmä ole se joka kysyy...ja hauskaa päivää sullekkin vaikka huomaan etä sinua v*****taa

        Osuuspankissa ainakin itselle sattui näin, nimi oikein tilinumero väärin rahat oli automaattisesti palautunut muistaakseni kahden päivän jälkeen tilille


      • joo..
        gwergegwr kirjoitti:

        Osuuspankissa ainakin itselle sattui näin, nimi oikein tilinumero väärin rahat oli automaattisesti palautunut muistaakseni kahden päivän jälkeen tilille

        Osuuspankista puheen ollen...aikanaan kun täällä Espoon keskuksessa oli konttori ja Olarissa konttori..minun tili espoon keskuksessa...yhtäkkiä häipyi tililtäni noin 700 markka rahaa..menin pankkiin ja kysyin...niin virkailia sanoi että yksi toinen asiakas jonka tili oli Olarissa oli nyt siirtynyt käyttämään espoon keskuksen konttoria koska tämä ko.tuttu virkailija oli siirtynyt Olarista Espoon keskukseen....meidän loppunumero oli kuulema sama..eroa oli vain konttorin numerossaa..puhuikohan lööperiää..Virkailija ei pyytänyt edes anteeksi..vaan totesi että kyllä t'ämä toinen asiakas olisi huomannut koska oli tilinpitovelvollinen yrittäjä..En ole enään osuuspankin asiakas!!


      • pysy hiljaa

        /kehtaat tänne tulla avautumaan kun ei ole mitään asiaan sanottavaa


    • Neiti ' Näpsä

      Hei!
      Minun tietojeni mukaan rahat eivät mene minnekään jos ei ko.tiliä ole olemassa! Eli ne ei alunperinkään lähde sinulta maksettaessa, tai mikäli jostain syytä lähtee, ne palautuvat tilillesi tavallaan bumerangina.

      Noin ainakin on kerran palkanmaksaja kertonut kun he olivat maksaneet palkan vanhalle eli tässä tapauksessa väärälle tilille joka ei enää käytös.

      Mutta varmista toki omasta konttoristasi!

      • vonnia

        Niin ja bumerangi tekee lenkin ja on osuu päähän. Kantsii olla varuillaan ettei satuta itseään. xD


    • ---

      mukaan rahat palautuvat tilillesi.

    • thwmdwtgwe

      Mun rahat meni väärälle tilille ja mulle ilmoitettiin että ne on jenejä nyt. Ja mitään ette voi.

    • ikinäenvalehtele

      Mullekin kävi hassusti että kun laitoin rahat väärälle tilille. Virkailija sano että sitä lomaa onkin jo odoteltu tässä raha vain on puuttunut. Ei auttanu kun lähteä itku kurkussa kotia kohti ja kertoa vaimolle pankin terveiset. Sinne meni reilut 3000euroa kuin kankkulan kaivoon. Tämä on tosi. Toisen ne vaan lomailee jossain etelän lämmössä.

      • Hevosmies73

        No aivan samoin kävi minulle kerran Porissa!! Ja tosi on, en valehtele.


      • naosu

        Jos muka on noin käynyt, kuten edellä mainittu sanoi niin en voi sanoa kun että OOTTE IHMISET TYHMIÄ kun uskotte tollasta paskaa.


      • voi teitä...
        naosu kirjoitti:

        Jos muka on noin käynyt, kuten edellä mainittu sanoi niin en voi sanoa kun että OOTTE IHMISET TYHMIÄ kun uskotte tollasta paskaa.

        ei kysyvä tieltä eksy. Jos haluaa täältä kysyä ihmisiltä neuvoa (täällä kuitenkin tuhansia kävijöitä päivittäin) niin antaa hänen. Tuollaiset lapselliset turhanpäiväiset haukkumiskommentit vois jättää pois. Olemmehan aikuisia, joten käyttäydytään sen mukaan.


      • Mistä näitä tyhmiä..
        voi teitä... kirjoitti:

        ei kysyvä tieltä eksy. Jos haluaa täältä kysyä ihmisiltä neuvoa (täällä kuitenkin tuhansia kävijöitä päivittäin) niin antaa hänen. Tuollaiset lapselliset turhanpäiväiset haukkumiskommentit vois jättää pois. Olemmehan aikuisia, joten käyttäydytään sen mukaan.

        Nyt kun olen lukenut näitä palstoja,niin ei niin asiallista kysymystä pysty esittämäänkään,etteikö joku
        laita jotain ihan tyhmää vastausta.
        Mutta onneksi se kertoo vain siitä henkilöstä meille muille jotain,eikä liity alkuperäiseen ja asiallisiin viesteihin.
        Eikö näillä palstoilla pitänyt olla jokin "seriffi " ? vois se vähän suodattaa !


      • Onko tämä jokin yllä
        Mistä näitä tyhmiä.. kirjoitti:

        Nyt kun olen lukenut näitä palstoja,niin ei niin asiallista kysymystä pysty esittämäänkään,etteikö joku
        laita jotain ihan tyhmää vastausta.
        Mutta onneksi se kertoo vain siitä henkilöstä meille muille jotain,eikä liity alkuperäiseen ja asiallisiin viesteihin.
        Eikö näillä palstoilla pitänyt olla jokin "seriffi " ? vois se vähän suodattaa !

        Jotain yllättävää? Netin käyttäminen on nykyaikaistunut ja nyt vaimonhakkaajat, katkerat kotiäidit ja muu roskasakki pääsee vuodattamaan tunteitaan ja purkamaan pahaa oloaan. Suoli24 on siitä ihmeellinen, että "Seriffit" poistavat vain kirjoitukset, jotka eroavat heidän mielipiteistään.

        Jos tarina edes tosi, niin pankki antaa rahat takaisin, jos ne on jollain tilillä johon heille valtuudet käydä käsiksi...Jos tiliä mihin laitoit ei ole olemassakaan, ne tulevat automaattisesti takaisin. Jos joku on nostanut ne sieltä, niin tuskin koskaan saat rahojasi. Ehkä tämä hyväksi opiksi. Kannattaa tosiaankin katsella niitä numeroita siinä lapussa.


      • Aida11

        Siis -aivan ihanaa- olla pankissa töissä, kun saa tämän tästä ilmaiset lomat ja kaikkeee!


    • niin?

      ihanko totta?

      • Posti-Pekka

        käyttäkö pankkeja, vaan laittakaa rahanne nimettömään kirjekuoreen ilman lähettäjän nimeä ja ilman postimerkkiä, kyllä ne joku saa..


    • Ei huolta

      Jos tilinumeroa ei kertakaikkiaan ole olemassa, eli se ei ole kenenkään tili, niin rahat palautuvat sinulle automaattisesti max. viikon sisällä. Tiedän tämän koska alle vuosi sitten siirsin vahingossa rahaa tilille joka oli lopetettu jo vuosia sitten (olin unohtanut päivittää oman tililistani).

      Jos tili on jonkun olemassa oleva tili, niin homma on monimutkaisempi. Pankki ei saa palauttaa rahoja sinulle, vaan sitä pitää pyytää tilinomistajalta.

      • Arska__

        rahat! Kiitokset vain kovasti rahoista. Ja ei muuta kuin ostaan Lidliin kaljaa


      • hohhoij
        Arska__ kirjoitti:

        rahat! Kiitokset vain kovasti rahoista. Ja ei muuta kuin ostaan Lidliin kaljaa

        Meidän pankki (Tapiola) ei kyllä hyväksy edes maksua jos tilinumero on väärä (ei ole olemassa). Tää taitaa olla provo koko kirjoitus !!!!


      • ei omaa

        Itselleni on kerran käynyt niin, että ylimääräinen raha oli tullut tilille ja poistui seuraavana päivänä.


      • Nettipankki
        hohhoij kirjoitti:

        Meidän pankki (Tapiola) ei kyllä hyväksy edes maksua jos tilinumero on väärä (ei ole olemassa). Tää taitaa olla provo koko kirjoitus !!!!

        Ei Osuuspankkikaan netti sellainen hyväksy kun väärä tilinumero. Ilmoittaa punaisella että tilinumero on väärä ! Mistähän moinen olisi johtunut että menee selliaselle tilille ollenkaan. Ihmettelee !


      • arvelijatar
        Nettipankki kirjoitti:

        Ei Osuuspankkikaan netti sellainen hyväksy kun väärä tilinumero. Ilmoittaa punaisella että tilinumero on väärä ! Mistähän moinen olisi johtunut että menee selliaselle tilille ollenkaan. Ihmettelee !

        Kyllä se järjestelmä varmaan herjaa, jos on saman pankin tilistä kyse, mutta jos maksu on menossa toiseen pankkiin, tarkistetaan kaiketi vain laskemalla, että tilinumero on mahdollinen, oikean muotoinen.


    • huijausta

      maksoin DNa laskun joulukuulla,epähuomiossani liikaan.200e. olen pyytänyt heitä korjaamaan asian ,sähköpostitse,kesti kuukauden kun sain palautteen etteivät rahat heidän tilillä näy,ja siellä on vain ns.normaali suoritus. pyydettiin antamaan kaikki tiliin liittyvät numerot,että he kyllä selvittävät asian??? mitään ei ole tapahtunut?? olen soittanut ko yritykseen seitsemän kertaa ja joka kerta homma alkaa alusta,ja korjausta ei ole kuulunut?? nyt tänäänkin soitin useasti mutta en ole päässyt vielä läpi ??olen vain joutunut kuuntelemaan helvetinmoista paskasoittoa???????? näin huonoa palvelua ei saa kuin DNA:sta. se ei ole enää palvelua!! joten jos omaesimerkki on sinullakin edessä??et rahoja saa???

      • Pidä pintasi!

        Ota pankkiisi yhteyttä ja pyydä sieltä: maksupäivä, siirtopäivä ja tieto siitä, että raha on siirretty ko.
        yrityksen tilille. Ota arkistotunnus ylös. Vieraspankkisiirot voivat olla hankalia - voi olla viivepäiviä: esim. viikonloput, pyhäpäivät. Sitten vaikka maksat eräpäivänä illalla, rahat päivittyvät tiettyyn kellonaikaan mennessä. Joten joskus viivepäiviä ja turhia korkokuluja voi tulla tällaisissa tilanteissa.
        Sitten jos DNA:n kirjanpito on kunnossa, ylisuoritus löytyy ja heidän tulee se palauttaa - siellä ei ole
        oikeutta "tallettaa" kuluttajan rahoja. Eli laita reskontraan sähköposti. Sitten raha tulisi palauttaa
        sinulle, mutta ovatko he sitten maksaneet oikealle tilille. Palauttamatta DNA ei voi olla. Oliko rästejä?


    • no mutta

      mistä sait idean tulla asiaa täältä kysymään? Minulle tulisi ensimmäisenä mieleen oma pankki, jos pankkitilistäni olisi kysymys. Todennäköisesti asia selviää vain ja ainoastaan pankkissa. Että sinne sitten vaan . . . onnea matkaan.

    • aata

      miks jos joku kysyy asiaa nii jotkut mamerot vastailee heti näsäviisaasti ja tyhmästi pätemisen tarveko

    • leeee

      Maksettiin vahingossa lasku väärälle tilille, nimi saatiin sentään oikein.. S-Pankki oli palauttanut summan seuraavana päivänä viestillä "tiliä ei ole" tms.

    • jos tiliä ei ole olemassa,se raha tulee takaisin omalle tilille 2-4 päivän päästä

    • aisivi

      Pankki palautti minulle takaisin väärälle tilinumerolle maksamani summan. Enkä edes pyytänyt. Ilmoitti vain että kyseistä tiliä ei löydy.

      • Rata ja ressu

        Raha menee keräily tilille , ja jos meet kyseleen sitä , sinulle kerrotaan pankkisalaisuudesta ja pyydetään jättämään pankki rauhaan , tai viranomainen puuttuu asiaan.


      • Raha on jossakin!
        Rata ja ressu kirjoitti:

        Raha menee keräily tilille , ja jos meet kyseleen sitä , sinulle kerrotaan pankkisalaisuudesta ja pyydetään jättämään pankki rauhaan , tai viranomainen puuttuu asiaan.

        mikä se tällainen pankki on? Omassa pankissasi voit kyllä odottaa jo jonkintasoista palvelua. Marssi konttoriisi, kyllä asiasi selviää. Tuollainen lähes uhkaileva vastailuhan herättää epäilyjä - turhaan?
        Pyydä selvittämään asia: maksathan palvelumaksujakin.


    • SattumanSanelemaa

      Minulle oli annettu väärä tilinumero ja sattui vielä niin omituisesti, että tuollainen tili oli olemassa. Muutenhan maksu ei edes lähde eteenpäin jos tiliä ei löydy maksettaessa. Rahat tulivat sitten viikon päästä takaisin. Näissä pitää olla tarkkana, jos vastaanottaja sattuu olemaan rahapulassa ja käyttääkin nuo tulleet rahat...siitä tullee ongelmia sekä maksajalle että saajalle.

    • hullu mikko

      joo mäki oon soittanu mun pankkiin vaik ne meni jonkun toisen tilille ja sain ne mun kaikki rahat

    • vanha hölmö.

      Maksoin lokakuun 10 pv laskun autokorjaamon tilille. Nimi meni oikein mutta tilinumroon tuli vahingossa osa viitenumeroa. kone hyväksyi ja rahat meni. pankki on luvannut selvittää minne. puolitoistakuukautta on kulunut eikä ainakaan vielä ole takaisin kuulunut. Syyllinen olen minä mutta ihan kiva jos ei tarttis maksaa ruostesuojausta uudestaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe