Missä aurauskalusto?

riparaparipa

Nyt kun tota märkää lunta ja loskaa on enemmän kun tarpeeksi taajamien kaduilla niin missä helvetissä katujen auraajat lymyää? Nythän kadut pitäisi aurata puhtaaksi kun loska on märkää ja lähtee helposti pois. Ajaminen on melkoista syhertämistä pienemmillä kaduilla lähes parikymmensenttisessä loskassa. Jos pakkaset ehtii tulla takaisin ennen katujen putsaamista niin sittenhän tää hauskaksi menee. Siinä on silloin etupuskurit, roiskeläpät ja helmat kovilla.

5

647

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • röpörengas

Auraamassa taikka koneen huollossa. Tuskimpa auramiehet tähän aikaan laskettelukeskuksissa tai risteilyillä lymyilevät.Suuren lumimäärän vuoksi auraaminen vie tupla ajan alkutalveen nähden ,kaduilta aurattava lumi tai loska ei tahdo mahtua mihinkään ja ei sitä kovin paljon sinne koppiinkaan mahdu,jos meinaisi viedä mukanaan.Eikä kadunvarsille jätetyt autotkaan aurausta jouduta,vaikka aurattava ala on pienempi.Pääväylät ja kevarit pitää aurata ensin ,siinä sivukadut tahtoo jäädä myöhäisempään ajankohtaan. Ilmojen haltija on kyllä pitänyt huolta siitä,ettei auraus urakoitsijoille ole kerennyt makuuhaavoja tulla.Yöllä kusiherätys, kahvilla unenpöpperöt silmistä ja aurauskalusto tulille, töitä reilusti kellon ympärys ,konehuolto ja tankkaus , ja taas nukuttaa. Jäi netin keskustelupalstat lukematta ? Harmi ,jos vaikka joku olisi kiitellyt hyvin auratuista teistä ? Mutta ei taida sellaisesta suurta pelkoa olla !

• valinta!!!

Aivan turhaa valittaa ja vaatia nuolemaan teitä putipuhtaiksi olet nimittäin ostanut Pohjolan oloihin sopimattoman auton,minulla ei ole nelivedolla ja 25cm maavaralla mitään vaikeuksia,sinua väärästä ostoksesta tuskin kukaan voi yksin syyttää,onhan pieni CO2 lukema päivän sana jota media paukuttaa koko ajan ja valtiovarainministeriö tukee vielä verotuksella ostamaan maahan pieniä Pohjolaan sopimattomia autoja.
      Historiassa Katainen tullankin muistamaan Suomeen sopimattoman autokannan tuojana.Pääpaino aurauksessa
      tulee ilmanmuuta laittaa kevytliikenneväylien kunnossapitoon auton voi jokainen valita itse.
      Tähänkö pyritään????http://www.nauris.fi/maukkaat/10033/osmo soinivaaran ekoauto?

• SHELL apu-simpukka

Aurauskaluston tuntimittariin tuli viikossa 117 tuntia. Olisiko pitänyt tulla lisää ? Tämä talvi on ollut runsasluminen. Aurattu lumi pitää myös ajaa pois. Ymmärrätkö miten tämä oikein toimii ? Pääväylä ensin sitten pienemmät. Ei voi muuta hymyillä niille jotka ovat asentaneet madallussarjan autoonsa.

• ajonautinto

kyllä näillä teillä pääsee ihan normivehkeillä.maasturin ostaminen normiteille ihan turhaa,kaatuvatkin vielä helposti.

• nautintoajaa
        ajonautinto kirjoitti:

kyllä näillä teillä pääsee ihan normivehkeillä.maasturin ostaminen normiteille ihan turhaa,kaatuvatkin vielä helposti.

Ei tarvi maasturia Etelä-Suomen teillä. Ei edes auraamattomilla ja huonosti auratuilla sivuteillä. Pääsee ihan normiautoilla liikkeelle. Tätä mieltä minä olen.

Ihmettelen vaan, kun joka toinen päivä varoitetaan huonosta ajokelistä ja työkaverit valittaa risteysten liukkautta, keskiviivan polanteita, sohjoa, kuoppia, töyssyjä. Ei kuulemma pääse siitä ja tästä mäestä ylös. Tuossa ja tässä risteyksessä on todella liukasta. En ole huomannut moisia ongelmia koko talvena.

Minullapa onkin mielipiteestäni huolimatta nelivetomaasturi. Joka on nautinnollinen ajaa. Eikä kaadu.

Kaikki maasturit ei ole traktoreita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      116
      1477
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      50
      960
    3. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      146
      764
    4. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      746
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      676
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      626
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      617
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      596
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      550
    10. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      119
      535
    11. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      500
    12. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      488
    13. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      488
    14. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      478
    15. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      477
    16. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      118
      466
    17. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      457
    18. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    19. Miksi jätit vastaamatta mies

Silloin kauan sitten 😔
      Ikävä
      42
      420
    20. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4