Missä aurauskalusto?

riparaparipa

Nyt kun tota märkää lunta ja loskaa on enemmän kun tarpeeksi taajamien kaduilla niin missä helvetissä katujen auraajat lymyää? Nythän kadut pitäisi aurata puhtaaksi kun loska on märkää ja lähtee helposti pois. Ajaminen on melkoista syhertämistä pienemmillä kaduilla lähes parikymmensenttisessä loskassa. Jos pakkaset ehtii tulla takaisin ennen katujen putsaamista niin sittenhän tää hauskaksi menee. Siinä on silloin etupuskurit, roiskeläpät ja helmat kovilla.

5

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • röpörengas

      Auraamassa taikka koneen huollossa. Tuskimpa auramiehet tähän aikaan laskettelukeskuksissa tai risteilyillä lymyilevät.Suuren lumimäärän vuoksi auraaminen vie tupla ajan alkutalveen nähden ,kaduilta aurattava lumi tai loska ei tahdo mahtua mihinkään ja ei sitä kovin paljon sinne koppiinkaan mahdu,jos meinaisi viedä mukanaan.Eikä kadunvarsille jätetyt autotkaan aurausta jouduta,vaikka aurattava ala on pienempi.Pääväylät ja kevarit pitää aurata ensin ,siinä sivukadut tahtoo jäädä myöhäisempään ajankohtaan. Ilmojen haltija on kyllä pitänyt huolta siitä,ettei auraus urakoitsijoille ole kerennyt makuuhaavoja tulla.Yöllä kusiherätys, kahvilla unenpöpperöt silmistä ja aurauskalusto tulille, töitä reilusti kellon ympärys ,konehuolto ja tankkaus , ja taas nukuttaa. Jäi netin keskustelupalstat lukematta ? Harmi ,jos vaikka joku olisi kiitellyt hyvin auratuista teistä ? Mutta ei taida sellaisesta suurta pelkoa olla !

    • valinta!!!

      Aivan turhaa valittaa ja vaatia nuolemaan teitä putipuhtaiksi olet nimittäin ostanut Pohjolan oloihin sopimattoman auton,minulla ei ole nelivedolla ja 25cm maavaralla mitään vaikeuksia,sinua väärästä ostoksesta tuskin kukaan voi yksin syyttää,onhan pieni CO2 lukema päivän sana jota media paukuttaa koko ajan ja valtiovarainministeriö tukee vielä verotuksella ostamaan maahan pieniä Pohjolaan sopimattomia autoja.
      Historiassa Katainen tullankin muistamaan Suomeen sopimattoman autokannan tuojana.Pääpaino aurauksessa
      tulee ilmanmuuta laittaa kevytliikenneväylien kunnossapitoon auton voi jokainen valita itse.
      Tähänkö pyritään????http://www.nauris.fi/maukkaat/10033/osmo soinivaaran ekoauto?

      • SHELL apu-simpukka

        Aurauskaluston tuntimittariin tuli viikossa 117 tuntia. Olisiko pitänyt tulla lisää ? Tämä talvi on ollut runsasluminen. Aurattu lumi pitää myös ajaa pois. Ymmärrätkö miten tämä oikein toimii ? Pääväylä ensin sitten pienemmät. Ei voi muuta hymyillä niille jotka ovat asentaneet madallussarjan autoonsa.


      • ajonautinto

        kyllä näillä teillä pääsee ihan normivehkeillä.maasturin ostaminen normiteille ihan turhaa,kaatuvatkin vielä helposti.


      • nautintoajaa
        ajonautinto kirjoitti:

        kyllä näillä teillä pääsee ihan normivehkeillä.maasturin ostaminen normiteille ihan turhaa,kaatuvatkin vielä helposti.

        Ei tarvi maasturia Etelä-Suomen teillä. Ei edes auraamattomilla ja huonosti auratuilla sivuteillä. Pääsee ihan normiautoilla liikkeelle. Tätä mieltä minä olen.

        Ihmettelen vaan, kun joka toinen päivä varoitetaan huonosta ajokelistä ja työkaverit valittaa risteysten liukkautta, keskiviivan polanteita, sohjoa, kuoppia, töyssyjä. Ei kuulemma pääse siitä ja tästä mäestä ylös. Tuossa ja tässä risteyksessä on todella liukasta. En ole huomannut moisia ongelmia koko talvena.

        Minullapa onkin mielipiteestäni huolimatta nelivetomaasturi. Joka on nautinnollinen ajaa. Eikä kaadu.

        Kaikki maasturit ei ole traktoreita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1443
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1113
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      954
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      141
      939
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      165
      880
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      832
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe