lisäkilpirauhanen ja siihen liittyvät tutkimukset

toivoton

Moi

Olen jo useemman vuoden kärsinyt lisäkilpirauhasen liikatoiminnan ja kilpirauhasen vajaatoiminnan oireista, en nyt tiä sit kumpaako tää on. Kaikki vaan pitää ite selvittää ku lääkärit ei usko mitää. Nyt olin vatsasta ultratutkumuksessa ja pyysin vilkasta samalla kilpparia. Sanoi, että on kyhmy vasemmalla puolella(siltä puolelta myös kurkku kipee koko ajan ja nieltäessä sattuu enemmän), mutta ei voinut tehdä lausuntoa kun ei ollu lähetteeseen merkitty. Nyt olen menossa virallisesti kilpparin UÄ tutkimukseen. Olen myös menos verikokeisiin ja pyysin nää kilpparikokeet, kolesteroli, maksa, ym. ja nyt mietinki, et mitäs kaikkee mun kannattais pyytää vielä tota lisäkilpparia ajatellen. Ihan vaan aikaa säästääkseni, ettei sit 2kk päästä lääkärikäynnillä vasta tarvis niitä pyytää ottaan(sain noi muutkin kun vaan pyysin, kysyi et mitäs vielä haluun), olis sit valmiina kun on vastaanottoaika. Seerumin kalsiumi, seerumin parathormoni ja kalsiumeritys virtsasta. Mitäs vielä?? D-vitamiini mitattiin 1,5kk sitte ja se oli alarajan alapuolella. Kiitos jos joku tätä sairastava viittis auttaa mahdollisimman pian, että voin soittaa lääkärille ne mitä viel haluun otettavaksi.
Liittyykö lisäkilpparin liikatoimintaan painonnousu? Mulla vuodessa 48kg.
Ja viel, et voiko olla samaan aikaan kilpparin vajaatoiminta ja lisäkilpirauhasen liikatoiminta?

1

3221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivoa on

Hei,
      Mistä päättelet, että sinulla on lisäkilpirauhasten liikatoimintaa? Itselläni luut kipeytyivät ja liikatoiminta selvisi verikokeella (kalkin määrä) ja kaulan alueen ultralla. Leikkauksissa kilpirauhasesta vietiin puolet ja lisäkilpirauhasia on poistettu neljä (useissa leikkauksissa). En ole ihan varma onko minulla enää yhtään lisäkilpirauhasta... Syön thyroxinia ja kalkkia purkista ja juoksen kontrolleissa noin kolme neljä kertaa vuodessa. Tällä hetkellä on siis leikkauksen jälkeiset kilpirauhasen vajaatoiminta ja lisäkilpirauhasen vajaatoiminta. Voin ihan hyvin, enkä tunne itseäni sairaaksi. Silloin kun minulla oli lisäkilpirauhasen liikatoimintaa olin noin 20 kg kevyempi kuin nyt. Voisiko tuo painonnoususi johtua kilpirauhasen vajaatoiminnasta? Voimia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      301
      11652
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5952
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5309
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4389
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4269
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3611
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3608
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3135
    Aihe