Alkaako uskosi horjua ?

[]][] Chilen järistys saattoi lyhentää päivän pituutta
2.3.2010 23:35
A A
STT–AFP–DPA
Washington. Chilen maanjäristys saattoi lyhentää päivän pituutta 1,26 mikrosekuntia eli noin sekunnin miljoonasosan.
Yhdysvaltain avaruushallinnon Nasan mukaan maapallon niin sanottu massa-akseli siirtyi noin kahdeksan senttimetriä järistyksen voimasta. Arvio perustuu tietokonemallinnuksen avulla tehtyyn laskelmaan.
Chilen järistyksen vaikutus oli poikkeuksellisen suuri muun muassa sen sijainnin takia. Järistyksen voimakkuus oli 8,8 Richterin asteikolla. [][][]

Pitääköhän tuo tulkita niin että tiedemiehet alkavat saada yön ja päivän
luonnonlain järkkymään meidän ajatusmaailmassamme?
Se voisi merkitä sitä, että Jumala lopultakin jättää Israelin oman onnensa
nojaan ...

Jeremia 33.
24
"Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen: 'Ne kaksi sukukuntaa, jotka Herra valitsi, hän on hyljännyt'? Ja he halveksivat minun kansaani, niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.
25
Näin sanoo Herra: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon, jos en ole säätänyt taivaan j
niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset, niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä."

Jos luonnonlait muuttuvat, muuttuu Herran suhtautuminen Israeliin ja
samalla tietysti myös kristittyihin.

7

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jes. 45:23
      Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana:
      Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman,
      minulle jokaisen kielen valansa vannoman.

Mutta Jumala on vannonut Jeesuksen kautta - lue koko luku, 12 jaetta.

Jes.53:10
      Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

Kuohituille eli ympärileikatuille juutalaisille miehille Jumala on vannonut tämän:

Jes.56:4
      Sillä näin sanoo Herra: Kuohituille, jotka pitävät minun sapattini ja valitsevat sen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani,
      5 heille minä annan huoneessani ja muurieni sisällä muistomerkin ja nimen, joka on poikia ja tyttäriä parempi; minä annan heille iankaikkisen nimen, joka ei häviä.
      6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,

Huomasittehan että myös muukalaisille tuo lupaus kuuluu.
      Mutta minä en astu tuosta sapattiovesta kuitenkaan, sillä olen löytänyt evankeliumin oven ILMAN SAPATTILIITTOA:

Room. 3:21
      Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat,
      on ilmoitettu ilman lakia,

• Epäusko ja epäileminen on laittomuuden teko, on syntiä.

Matt. 17:20
        Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille:
        jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

Matt. 21:21
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.

Mark. 11:23
        Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.

Mutta me mursaamme suuren ellenin vuoren sepeliksi ja sitten vähin
        erin kauhomme sen teelusikalla ja papuhauiksillamme tasangoksi,
        jalkaimme astinlaudaksi.

• benedi.
        AnttiVKantola kirjoitti:

Epäusko ja epäileminen on laittomuuden teko, on syntiä.

Matt. 17:20
        Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille:
        jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

Matt. 21:21
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.

Mark. 11:23
        Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.

Mutta me mursaamme suuren ellenin vuoren sepeliksi ja sitten vähin
        erin kauhomme sen teelusikalla ja papuhauiksillamme tasangoksi,
        jalkaimme astinlaudaksi.

Juu - älkää adventistit syökö, jos syöminen teille on syntiä!!

Room. 14:23

mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

• Herra on sama

Mitähän tarkoitat Herran suhtautumisen muuttumisella?

Sitäkö, että syntiset kääntymättömänä pääsisi taivaaseen?

Eiköhän Herra ole sama, eilen tänään ja iankaikkisesti ja nämä jälkeläiset, mitä haastat Aabrahamin kohdalla ja pakanan kohdalla niin pelastu ja yksinomaan pelastu niin, että he kääntyy eli pakanan ja israelin kansan mieliala muuttuu synnistä Jumalan puoleen parannuksessa ja alkavat kunnioittaa Jumalan tahtoa.

Silloin Jumalan mieli suhtautuu myötämielisesti ja Hän lukee kääntyneelle vanhurskautensa.

Mutta edelleen niille Aabrahmin jälkeläisille ja pakanoille jotka ovat uppiniskaisia Jumalan tahdolle, he kuolevat erämaahan ja luvattua eivät saavuta ja ole saavuttaneet.

Kun kääntymykseen tulevat, Jaakob, eli pettäjä juutalainen ja pettäjä pakana saa uuden nimen Israel.

He pitävät kiinni, "!en päästä sua ennekuin siunaat minua"! ... ja sydämeensä saavat uuden Hengen Uuden Aadamin synnyttäessä heidät siksi taivaan kansalaisiksi ja heidät oksastetaan Kristukseen.
      Näin ollen Kristuksen laki sydämessä täytetään Pyhässä Hengessä ja heidä sydämessään ei kuulu halventavia ajatuksia Jumalan Pyhää Tahtoa vastaan, edes sen pienimmässä käskyssä, vaan he jakavat sen, mihin Pyhä Henki kutsuu.

Jumala ei muutu, mutta kääntynyt muuttuu. Sana nimittää edelleen synnin synniksi ja synti on Jumalan lain rikkomista, jos sitä sanaa ei ole vielä oppinut.

• IDENEB

\\\he kuolevat erämaahan ja luvattua eivät saavuta ja ole saavuttaneet.\\\

Niskoittelijat etsivät maanpäällistä ikuista luvattua maata, siinä satuit osumaan. Mutta Aabraham jonka Jumala nimeää jokaisen uskovaisen
        isäksi, etsi Jumalan taivaassa olevaa isänmaata, Luvattua. Kuin myös minä.

Hepr.11.

13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
        14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
        15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
        16 mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen.
        Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.

Joh. 14:2
        Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi,
        sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?

Saamme kävellä Jumalan puutarhassa, ns. kolmannessa taivaassa ja
        asuntomme on siinä uudessa suuressa Jerusalemissa ja mitäpä se haittaa,
        jos se laskeutuu 1000 vuodeksi tänne alas ja hallitsemme näitä ..

Sak.14:16 Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

IDENEB

• TASAMAAN TALLAAJA
        IDENEB kirjoitti:

\\\he kuolevat erämaahan ja luvattua eivät saavuta ja ole saavuttaneet.\\\

Niskoittelijat etsivät maanpäällistä ikuista luvattua maata, siinä satuit osumaan. Mutta Aabraham jonka Jumala nimeää jokaisen uskovaisen
        isäksi, etsi Jumalan taivaassa olevaa isänmaata, Luvattua. Kuin myös minä.

Hepr.11.

13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
        14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
        15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
        16 mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen.
        Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.

Joh. 14:2
        Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi,
        sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?

Saamme kävellä Jumalan puutarhassa, ns. kolmannessa taivaassa ja
        asuntomme on siinä uudessa suuressa Jerusalemissa ja mitäpä se haittaa,
        jos se laskeutuu 1000 vuodeksi tänne alas ja hallitsemme näitä ..

Sak.14:16 Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

IDENEB

EI VOI OLLA TODELLISTA !

OLETTEKO KAIKKI TÄÄLLÄ IHAN SEKOPÄITÄ ?

• IDENEB
        TASAMAAN TALLAAJA kirjoitti:

EI VOI OLLA TODELLISTA !

OLETTEKO KAIKKI TÄÄLLÄ IHAN SEKOPÄITÄ ?

.. kun se perustuu Raamattuun eikä E.Whiten taruihin!!

\\\ Sak.14:16 Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. \\\

Juu - niin yhdistyy kristikansa ja messiaaniset juutalaiset, kuten Jeesus
        sanoikin ..

Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

Mutta, kuten Sana sanoo: "usko ei ole joka miehen".
        Usko ei muutu todellisuudeksi kaikkien kohdalla automaattisesti.
        Voi sinua poloista joka et varmaan uskalla sähkönappulaakaan kääntää,
        ethän sinä usko sähköön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1093
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      464
    Aihe