Kauniainen ??

Jone

Hei.

Olen muutamassa Etelä-Suomeen Ylöjärveltä.
Kertokaa millanen paikka Kauniainen on asua ? kannattaako muuttaa ?

9

4398

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Late

Täällä ei kannata odottaa fiksuja vastauksia, yritetään kuitenkin.

Toimiva, siisti ja arvostettu kaupunki. Näkyy valitettavasti myös asuntohinnoissa. Muualla suomessa vissiin luulevat että siellä asuu pelkkiä ruotsalaisia. Kaupungissa asuu rikkaita joiden verorahoilla pientä kaupunkia on helppo pitää huippukunnossa. Ja selvyydeksi, ikinä en ole siellä kuitenkaan asunut mutta parin kilsan päässä kylläkin vuosia.

• eon

Hieno kaupunki, mutta hiton ruma ja huonosti hoidettu juna-asema. Kiva ensivaikutelma aijaijai,,,

• espoolainen

Ihan kelpo paikkahan se Grani on asua, jos on varaa sikäläisiin hintoihin. Pieni kaupunki keskellä suomen toiseksi suurinta kaupunkia Espoota. Monet palvelut yhteisiä Espoon kanssa.

• Kalle

Kallis. Kalliit asunnot ja tontit, elitistinen. Tuntisit itsesi siellä köyhäksi. Rikkaiden veroparatiisi. Hyödyntää naapurien palvelut, erit. Espoon. Ei mitään omaa palolaitoksesta ja poliisista lähtien.

• KPy

Kauniaisten palvelut ovat kohdallaan. Lapsiperheen isänä arvostan kunnan satsausta koulutoimeen eikä terveyskeskuspalveluissakaan ole mitään valittamista. Aikoinaan syynä muuttaa Espoosta Kauniaisiin oli itse asiassa päivähoitotilanne.

Ainoa moite tulee sairaalapalveluista (ja terveyskeskuksen päivystyksestä) joka on pääsääntöisesti Espoon Jorvista. Sairaalan päivystyspoli on muutaman käyntikerran kokemuksella huonosti johdettu ja hoidon taso muutenkin herättää kipeitä kysymyksiä. Ongelmahan ei varsinaisesti ole Kauniaisten, vaan HUS:n ja toivottavasti tulevaisuudessa sairaanhoitopiirin alueella saa valita vapaasti sairalan, jolloin ei ole tarvetta tukeutua Jorviin.

Kauniaisten asuntokantaa on rakennettu voimakkaasti 60- ja 70-luvuilla, joten asuntoa ostettaessa tulee olla tarkkana, kuten muuallakin sen ikäistä asuntoa ostettaessa. Itse löysimme 92m2:n asunnon 70-luvulla rakennetusta kerrostalosta. Talo on pääosin paikalla valettu eikä elementtirakenteinen. Hinta oli samaa luokaa Tapiolassa huonommin rakennetuissa taloissa. Kun viisi vuotta sitten kiersimme etsimässä asuntoa, niin näytti siltä, että pääosaa Kauniaisten yhtiöistä hoidetaan hyvin.

Kauniaisissa on kaksi juna-asemaa ja autolla pääsee helposti sekä Turun moottoritielle että Kehä III:lle ja II:lle. Liikenneyhteydet ovat siis erinomaiset. Ainoat puutteet ovat Kehä II:n loppuminen Viherlaaksoon ja Espoon keskuksessa sijaitsevan lähimmän kaukojuna-aseman surkea kunto. Usein tulee vietyä isovanhemat Pasilaan asemalle.

Liikuntapalveluista Kauniaisissa on ainakin seuraavat: uima-, palloilu- ja jäähalli sekä laskettelumäki. Urheiluseuroja on naisvoimistelusta jääkiekkoon ja purjehduksesta karateen. Lisäksi kaupungissa on oma kansalaisopisto ja kuvataidekoulu.

Haemme vähitellen uutta asuntoa rivarista, emmekä missään nimessä aio muuttaa pois Kauniaisista. Helsinki on virkamiehelle aivan liian kallis, Espoon palvelutaso surkea (Vantaan voi unohtaa lapsiperheellinen suoraan) ja Kirkkonummelta sekä Sipoosta matka-aika Helsingin keskustaan on liian pitkä.

• Ymmersta

aivan Kauniaisten vieressä ja käyn viikoittain siellä kaupoilla yms ja voin sanoa, että asuisin mielelläni!!

• just me

muutin kauniaisiin ja on tääl ihan rauhallista asua kun ei tunne ketään... muuten tuntuu et kaikki tuntee kaikki. ruotsinkielisiä tosiaan täällä on.

• paljasjalkanen granilainen

Oon asunu kauniaisissa 15 vuotta eli koko ikäni.
      tää on tosi ihana paikka varsinkin Galträskin(tosi pieni järvi) alue siellä on ihania taloja ja myös normaalinhintaisia rivitaloja ihan rannassa.TOsi kaunis paikka koko kauniainen ja siistissä kunnossa,juna-asemassa ei oo kyl kehumista mut muuten tää on suomen paras mesta!!
      tervetuloa!!!

• granilainen

Must tää on hyvä paikka asuu! tää on aika rauhallinen ja silti lähel helsinkii. Koulutki on ihan hyvii. Mä ainaki suosittelen!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe