50-100 eur makuupussi kesäkäyttöön

mikä pussi

Tarttis perhessen ostaa kerralla 4 pussia, sutta ei viitsisi ostaa noin isoa määrää. Sekalaiseen kesäkäyttöön, mutta kesällä voi Suomessa olla kylmä.....Testejä en ole löytänyt mistään. Mielellään alle 2 kiloa( sa olla kevyempikin) ja kuitupussi. Esim Marmot Wave 1 näyttäisi ihan mukavalta? (50-70 eur), muita hyviä ehdotuksia?

6

1025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä pussi

      aihe että ketään ei kinnosta, vai eikö tuolla rahalla saajärkevää makupussia?

      • juomaraha

        nyt sitä, kerran tollasen aiheen keksitkin.


      • ei tippiä
        juomaraha kirjoitti:

        nyt sitä, kerran tollasen aiheen keksitkin.

        paremmin muotoiltu mutta sillä oli kuitenkin joku tarkoitus. Mikä sun pointtisi oli, vai eikö tullu juomarahaa tarpeeksi? Hanki elämä ja duuni mistä saat säännöllisiä tuloja niin ei tarvitse vittula turhaan.


    • atlatl

      ei ole vikaa.

      Kyllä totta puhut siinä että Suomessa voi olla kylmä.
      Viime kesä oli hyvä esimerkki kun Kuopion korkeudella eivät yölämpötilat ennen Juhannusta juuri yli 6 olleet.
      Valitse pussi,jossa on mahdollisimman pitkä vetoketju jotta lämpimillä säillä sitä voi käyttää kuin vilttiä.

      Lämpöarvot kannattaa katsoa niin että varmasti tarkenet. Jos pussissa mainitaan lämpöarvoksi vaikkapa 0 astetta niin tod näk palelelet sillä ainakin alkukesästä.
      Minulla on Kesportista ostettu McKinleyn Ibiskus,jonka lämpöarvo on tuolla -10 asteessa ja sillä pärjään hyvin kun kylmimillä säillä nukun siinä villakerrastossa.
      Talvipussit mulla on erikseen.
      Tarkeneminen on yksilöllistä,mitä hoikempi,sitä helpommin palelee tai sitten ei.....

      Kyllähän saanet jo paljous alennustakin jos kerralla ostat 4 pussia.

      Edullisismpia ostopaikkoja ovat esim Kesportit,isot marketit,kuten vaikkapa Prisma.

      Halosella on myös hyviä tarjouksia.
      Itse en ostaisi näistä Honkkareista tai tarjoustaloista,sillä niilllä on huonoin laatu.

      Testejä näistä on vaikea tehdä,koska jokainen tarvitsee omanlaisensa pussin,kaikki ei sovi kaikille.
      Kirjastossa voit toki käydä katsomassa vaikkapa viimevuoden Erä- ja Retki-lehdet,josko niissä olisi testejä.

      Kysymyksesi voisit laittaa myös vaikkapa sivustolle relaa.com,sieltä saanet hyviä vastauksia,sillä sivusto on retkeilijöiden oma.

      • säälittävää

        vetäjä siinä nuoleskelee pässiä.


    • Kulkurivainen

      Kun olin lapsi, perheessämme oli 4 - 5 jäsentä (kuopus syntyi myöhemmin ja oli vaununkoppineen veneessä hänkin). Kävimme useamman yön veneretkillä monenlaisissa sääolosuhteissa. Autoa tai hienoa katettua venettä ei ollut. Pyörillä vietiin tavarat venerantaan. Sen ajan teltat olivat paksua ja painavaa puuvillaa. Päälle isä rakensi muovista sadesuojan. Makuupusseja ei ollut, nukuimme vilttien alla. Päällä oli sen verran vaatetta, että tarettiin. Koskaan en muista telttaretkillä palelleeni, vaikka muuten oli hyvinkin viileitä säitä välillä kesäisin ja kaupunkioloissa palelin, laiha lapsi kun olin.

      Itselläni oli viime kesän reissuilla alkuun kolmen vuodenajan kuitupussi. Kylvin hiessä, ja vaihdoin sen muutaman euron halpispussiin, jolla tarkenin. Kylmimpään sadejaksoaikaan kesäkuussa en retkeillyt, sitä ennen ja sen jälkeen kyllä. Olen pieni ja huonosti syövä, joten rasva ei lämmikkeenäni ollut.

      En ostaisi kallista ja/tai ylilämmintä pussia satunnaiseen ja/tai vähäiseen käyttöön. Lisäksi ylikuuma pussi on kärsimys. Jos kesäreissuja on varaa suunnitella säiden mukaan, niin edullisella pussilla pärjää. Sisäpussi lisää lämpivyyttä. Et sanonut, menettekö autolla vai kuljetteko pitkät matkat rinkka selässä. Sekin vaikuttaa ostopäätökseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1739
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1708
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1011
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    10. 10
      980
    Aihe