Suun tunnustuksella pidetään sapatti

Kun ottaa huomioon sen että adventisti sekä Sirkka-Iita opettavat että
Jeesus putsasi sapatin tyhjäksi säädöksistä, voidaan todeta että suun
tunnustuksella pidetään sapatti, kun adventistista on kyse. Ja sydämen
uskolla EGW-opetukseen tullaan vanhurskaaksi eli adventtipastorin
hyväksymäksi. Niin on adventismissa mutta kristinuskossa on näin että
Jeesukseen uskomisesta on kyse eikä sapatista.

Room.10:8
Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

En ehkä pidä sapattia mutta pidän uskon Jeesukseen ...

Mark. 11:22
Jeesus vastasi ja sanoi heille:
"Pitäkää usko Jumalaan.

Kun pidämme uskon Jumalaan, me saamme adventismi-ohdakkeet kuivumaan ...

Mark.11:20
Kun he varhain aamulla kulkivat viikunapuun ohi, he näkivät sen kuivettuneen juuriaan myöten. [11:20-25: Matt. 21:20-22]
21
Silloin Pietari muisti, mitä oli tapahtunut, ja sanoi Jeesukselle: "Rabbi, katso! Puu, jonka kirosit, on kuivettunut."
22
Jeesus sanoi heille: "Uskokaa Jumalaan.
23
Totisesti: jos joku sanoo tälle vuorelle: 'Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen!', se myös tapahtuu, jos hän ei sydämessään epäile vaan uskoo, että niin käy kuin hän sanoo. [Matt. 17:20; Luuk. 17:6]
24
Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän. [Jaak. 1:6]

10

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gal. 5:2
      Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.

2. Tim. 2:14
      Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.

Ei miksikään hyödyksi ole ympärileikkaus kristitylle siksi että se on
      lakiliiton sinetti. Sapattilain lisäksi täytyy pitää kaikki laki tiukasti.

Gal.5: 3
      Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.

Paavali tiesi kokemuksesta, ettei kukaan pidä koko lakia joka hetki.
      Ja niin sitten on edessä kuolemantuomio, kadotustuomio. Sillä Kristus
      voi vapauttaa lain alta vain ne jotka uskaltautuvat ottamaan uskon
      askeleen - irrottamaan lain napanuorasta. Myös Jeesuksen veli, Jaakob:

Jaak.2:11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
      12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
      13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

antti

• Mutta tästä ei

1. Tim. 4:8
        Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus,
        sekä nykyisen että tulevaisen.

Tästä ei ole vähääkään hyötyä ..

Kol. 2:23
        Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä;
        mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

• Huomaaja

arvoinen VL Liikkeessä koskapa ne on Antin tänne potkaiseet: Eikä ole Antti miksikään hyödyksi tälläkään palstalla ollut. Ehkäpä hän Mormooni palstalla oppisi paremmin nuo sielun vaelluksen liikehdinnän. Todenäköisesti Mormooni antaisivat Antille hatkat jo tervetuliaisina, ehkä hän Jehovalaisena potkisi pitempään. Minä vain ihmettelen miksi Tämä V L Lahko on potkaisut Antin Kristittyjen harmiksi. Kainin sukua tuntuu hän olevan olennoltaan!

• Huomaaja kirjoitti:

arvoinen VL Liikkeessä koskapa ne on Antin tänne potkaiseet: Eikä ole Antti miksikään hyödyksi tälläkään palstalla ollut. Ehkäpä hän Mormooni palstalla oppisi paremmin nuo sielun vaelluksen liikehdinnän. Todenäköisesti Mormooni antaisivat Antille hatkat jo tervetuliaisina, ehkä hän Jehovalaisena potkisi pitempään. Minä vain ihmettelen miksi Tämä V L Lahko on potkaisut Antin Kristittyjen harmiksi. Kainin sukua tuntuu hän olevan olennoltaan!

Kovin lakihenkinen ja siksi kai msytinen oli kommenttisi.
        Ja lakihan ei rakenna mitään vaan repii kaiken alas.

Gal. 3:12
        Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan:
        "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän."

Teepä siis mitä laki vaatii ja ympärileikkaus aivan ensimmäiseksi,
        että saisit siitä elämän. Mutta minä elän rakkaudesta.

Gal.5:6b
        Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.
        [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]

• ikäsi painaa

Usko ilman tekoja on kuollutta uskoa.
      Ei Herra, Herra julistus auta, jos Herra tuomarina sanoo, että menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät.

Olen monen suulla kuullut Jeesuksen nimen, uskon siihen, mutta elävät synnissä, mitä se hyödyttää?
      Usko ilman tekoja on kuollut.

Lestadiolaispiirissä, mitä kehut edustavasi, sain lukea päivälehdestä, että poliisit kävi tässä jokuvuosi sitten heidän rukoushuoneensa tiloista varastettua tavarakätköä hakemassa. Oli kuulema jonkinverran.
      No, en koko poppoota nyt moiti, mikä täällä on henkenä lankeemuksesta, mutta noin esimerkkinä.
      Voidaan sanoa, vetoan Kristukseen ja armoon, mutta ei olla kuuliaisia Jumalan tahdolle.

Siinä Antti on ero ja sinua ei tuomitse adventisti vaan Jumalan sana.
      Älä ylpeile uskostasi, pidä huoli, että nimesi on taivaan kirjoissa. Ei sinua pelasta se, että täällä sinua ylistetään ja vaikka nimesi olisi kuinka kuuluisa siitä, joka kumoaa Jumalan tahdon eli suusi tunnustuksella pidät pienimpänä sapatin.
      Jeesus ei ole antanut lupaa niin opettaa ja sinä opetat. Sanassa siihenkin on Jeesuksen opetus, eli pienin Jumalan valtakunnassa.

Sitäkö sinä haluat, eli taivaassa ei olisikaan niemesi tunnettu.

Kumpi tunnettavuus olisi parempi, ajallinen vai taivaallinen? Älä eksy.

• kuokkavieras

Näinhän se on, niinkuin "ikäsi painaa" kirjoitti.

Itse Saatanakin uskoo Jumalaan ja Jeesuksen sovitustyöhön, mutta ei halua olla kuuliainen Jumalalle, eikä seurata Jeesusta. Ikuisesti hänkin haluaisi varmasti elää, mutta ei alistua Jumalan tahtoon.

• 234234234

sinä pilkkaaja. omaan kuoppaasi sinä lankeat, etkä enää nouse.

• 1. hyökkäys aloitustani vastaan:

"" Eipä ollut Antti minkään
      Huomaaja 5.3.2010 11:31
      arvoinen VL Liikkeessä koskapa ne on Antin tänne potkaiseet ""

Tuota mystillistä polemiikkia en käsitä. Enhän ole kyseiselle palstalle kirjoitellut.
      Enkä ole kyseisessä luterilaisessa herätysliikkeessä koskaan jäsen ollut.

2. hyökkäys:

"" Antille, entäpä jos sinut kutsutaan piankin ajasta
      ikäsi painaa 5.3.2010 ""

Tulkitsen tuon uhkaukseksi mutten pelkää, sillä ...

1. Kor. 4:4
      Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra.

Matt. 10:28
      Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua;
      vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

3. hyökkäys:

""voi sinua
      234234234 6.3.2010
      sinä pilkkaaja. omaan kuoppaasi sinä lankeat, etkä enää nouse. ""

Alloitukseni ei pilkannut ketään. Toivoin kommentteja asiaani koskien, mutta sain vain uhkauksia.

Sapattioppi näyttää tekevän sapattikuormankantajat erittäin aggressiivisiksi. Mutta minun oppini on Lunastaja:

Job 19:25 Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.

• Stone83

viha oikein tulee?Ihmetyttää..
        Seurakunnassa opetetaan vihaamaan?Luultavasti ainakin alitajuisesti,koska muut ovat väärässä..
        Kaikki ketkä pystyvät edes jotenkin osoittamaan adventismin harhaopiksi,niin saa sitten vihat päälle..
        henk.kohtaiset hyökkäykset ja parjaukset alkavat.

Et ole yksin Antti,varmasti sinulla riittää rukoilijoita kun päällesi hyökätään,minä ainakin:)

• Stone83 kirjoitti:

viha oikein tulee?Ihmetyttää..
        Seurakunnassa opetetaan vihaamaan?Luultavasti ainakin alitajuisesti,koska muut ovat väärässä..
        Kaikki ketkä pystyvät edes jotenkin osoittamaan adventismin harhaopiksi,niin saa sitten vihat päälle..
        henk.kohtaiset hyökkäykset ja parjaukset alkavat.

Et ole yksin Antti,varmasti sinulla riittää rukoilijoita kun päällesi hyökätään,minä ainakin:)

"Et ole yksin Antti,varmasti sinulla riittää rukoilijoita kun päällesi hyökätään,minä ainakin:)" Kiitos Stone!

Olemme etuoikeutetussa asemassa kun saamme kohdata saatanan vihan
        noinkin suoraan. Se merkitsee että palkkamme taivaassa karttuu, armopalkka. Ja olen varma siitä että moni pilkkaaja tulee uskoon jossain
        muussa yhteydessä. Ja niin sitten saavat kylväjät ja leikkaajat yhdessä iloita.

Joh. 4:36
        Jo nyt saa leikkaaja palkan ja kokoaa hedelmää iankaikkiseen elämään, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.

Vaikka minun eräs motiivini on se että tässä opin itsekin enemmän kuin
        missään muissa yhteyksissä, enköhän minäkin aarretta taivaaseen kartuta. Siksi että totuutta julistaessani kohtaan vastustusta ja pilkkaa.

Herra siunatkoon ja varjelkoon sinua ja julistustyötäsi, Stone!
        Antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      188
      1315
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      842
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      50
      711
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      612
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      590
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      564
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      560
    Aihe