pitäisi uskoa epäjumalan palvojiin ja heidän kirjoituksiinsa? Israelilaiset olivat epäjumalanpalvojia, harjoittivat taikuutta ja uhrasivat kivijumalilleen uhreja. Koko lakihössötys osoittautuu vain pelkäksi taikauskoksi, sillä israelilaiset itsekin hylkäsivät sen. Raamattu kertoo siitä näin:
2.Kun.17
9 Israelilaiset olivat tehneet Herraa, Jumalaansa, vastaan sellaista, mikä ei ole oikein: he olivat rakentaneet itsellensä uhrikukkuloita kaikkiin kaupunkeihinsa, sekä vartiotornien luo että varustettuihin kaupunkeihin.
10 He olivat pystyttäneet itsellensä patsaita ja asera-karsikkoja jokaiselle korkealle kummulle ja jokaisen viheriän puun alle.
11 He olivat polttaneet uhreja kaikilla uhrikukkuloilla, niinkuin ne kansat, jotka Herra oli karkoittanut heidän tieltänsä, olivat harjoittaneet pahuutta ja vihoittaneet Herran.
12 He olivat palvelleet kivijumalia, vaikka Herra oli heille sanonut: "Älkää tehkö sitä".
13 Ja Herra oli varoittanut sekä Israelia että Juudaa kaikkien profeettainsa, kaikkien näkijäin, kautta ja sanonut: "Palatkaa pahoilta teiltänne ja noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni, kaiken sen lain mukaan, jonka minä annoin teidän isillenne ja jonka minä olen teille ilmoittanut palvelijaini, profeettain, kautta".
14 Mutta he eivät kuulleet, vaan olivat niskureita niinkuin heidän isänsäkin, jotka eivät uskoneet Herraan, Jumalaansa.
15 He hylkäsivät hänen käskynsä ja hänen liittonsa, jonka hän oli tehnyt heidän isiensä kanssa, ja todistukset, jotka hän oli heille antanut. He seurasivat turhia jumalia, ja turhanpäiväisiksi he tulivat, kun seurasivat pakanakansoja, jotka asuivat heidän ympärillänsä, vaikka Herra oli kieltänyt heitä tekemästä niinkuin ne.
16 He hylkäsivät Herran, Jumalansa, kaikki käskyt ja tekivät itsellensä valettuja kuvia, kaksi vasikkaa. Ja he tekivät itsellensä myös asera-karsikkoja ja kumarsivat kaikkea taivaan joukkoa ja palvelivat Baalia.
Tuollaiseenko "pyhän" kansan lakeihin ihmisten pitäisi uskoa?
Miksi ihmisten
16
136
Vastaukset
ja sama jatkuu viellä tänäänkin, ihminen on synnin orja ollut siitä asti kuin Eva ja Adam lankesivat syntiin.
Israel oli Jumalan kansa, mutta heillä oli samanlaiset pahat synnilliset taipumukset kuin meilläkin ovat tässä synnin maailmassa jossa elämme, mutta heillä oli myöskin heitä rakastava Jumala ja saivat syntinsä anteeksi, niinkuin mekin saamme jos vain pyydämme Jumalalta anteeksi syntejämme ja rikkomuksiamme.
Ehkä nuo kaikki ovat kirjoitetut Raamattuun meille varoitukseksi että emme tekisi niinkuin Israelin kansa teki, ei meillä ole samanlaisia viettelyksiä nyt mitä silloin oli, mutta nyt uhkaa meitä toisenlaiset viettelykset eroittaa pois Jumalasta.
Mutta Raamattu todistaa: Joka vahvana pysyy loppuun asti se pelastuu.- benedi
mutta peräsimeksi en sinua asettaisi!
Ei kait laissa ole mitään virhettä, sehän on täydellinen, ...virhe on lain noudattajissa!!- vaan
Jeesusta.
---"Ei kait laissa ole mitään virhettä, sehän on täydellinen, ...virhe on lain noudattajissa!!"---
Jeesushan oli ainut, joka noudatti lain! Oliko Hänessä siis jokin virhe?
Sinä et "benedi" lain noudattamiseen kykene, etkä siis ole lain noudattaja milloinkaan.
Muista se! - benedi
vaan kirjoitti:
Jeesusta.
---"Ei kait laissa ole mitään virhettä, sehän on täydellinen, ...virhe on lain noudattajissa!!"---
Sinä et "benedi" lain noudattamiseen kykene, etkä siis ole lain noudattaja milloinkaan.
Muista se!alat hiljalleen opetuksessani ymmärtää asioita!!
" Jeesus sanoi" " Ilman minua te ette voi mitään tehdä"
Minä kysyn: " Jeesus, voinko minä pitää koko lain, että olisit tyytyväinen"?
Jeesus vastasi jo edellä!..." Ilman Minua ,et voi mitään tehdä"
Jos tulee voimakas, ylipääsemätön halu rikkoa esim. sapattia, niin mitäs muuta kuin: " Avuksesi huuda minua, hädän päivänä, niin minun pitää autta sinua
ja sinun pitää kunnioittaman minua" Jeesus
Jumalaa kunnioitetaan parhaiten tottelemalla, ja olemalla kuuliaiset käskyille!
Apumme on aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi...huudammeko yhdessä Jeesusta avuksemme? - alex-kasi
vaan kirjoitti:
Jeesusta.
Muista se!Taisi Benedi valita väärät sanat..
Mutta kiinnostavaa että sinä sanot (ja aivan oikein) että Jeesus oli oli ainoa lain täydellinen noudattaja ja kaikki muut ovat sen rikkojia. Olet aivan oikeassa .. aivan aivan aivan oikeassa... sillä Jeesus täytti lain EI HÄN POISTANUT LAKIA. Jumalan laki on Jumalan tahto ja ikuinen muuttumaton totuus ja siinä on iankaikkinen elämä ... tai paremminkin AINOASTAAN siinä on iankaikkinen elämä.
Meemme sitä ole kyvykkäitä täyttämään sen heikkoutemme tähden mikä meissä nyt on - mutta Raamattu lupaa että kerran kuolema voitetaan vihollisista viimeisenä Kristuksen hallitessa - silloin Kristus luovuttaa kaiken Isälle.. Kristus on ainoa tie iankaikkiseen elämään ja se tie kulkjee Jumalan tahdossa.. ei ole muuta tietä - sanokoon kuka tahansa ihan mitä tahansa..
alex
- alex-kasi
Siitä että KUKA kirjoitti laintailuihin niissä olevat käskyt?
Juri siksi Raamattu sanoo jopa kaksikin kertaa että JUMALA kirjoitti ne - ei israelilaiset.
Laintauluja säilytettiinkin aivan eritavalla (liiton arkin sisällä) kuin muuta lakia (jota pidettiin liiton arkin sivulla).
Taitaa ollakin niin että et Raamatusta paljon piittaa? Ainakin kirjoituksistasi saa sen kuvan.
alex- X-hirvas
sormellaan kymmenen sanaa israelilaisten kansalliseksi laiksi, laittomia varten. Ei siis pakanoille vaan israelilaisille. Ja se laki loppui Kristukseen, kuten Raamattu todistaa.
- alex-kasi
X-hirvas kirjoitti:
sormellaan kymmenen sanaa israelilaisten kansalliseksi laiksi, laittomia varten. Ei siis pakanoille vaan israelilaisille. Ja se laki loppui Kristukseen, kuten Raamattu todistaa.
mutta omahan on asiasi.. toivotaan että joskus vielä annat kunnian sille (siis Jumalalle) jolle se kuuluu.
Huomasín että ethän sinä pidä Raamattua edes Jumaan Sanana, saati sitten ymmärrät sitä joten turha on kanssasi sen enempää kinata. Usko sinä tavallasi niin minä uskon tavallani - jokainen vastatkoon omasta uskostaan Jumalan edessä. Niinkuin tulee tekemäänkin.
alex - X-hirvas
alex-kasi kirjoitti:
mutta omahan on asiasi.. toivotaan että joskus vielä annat kunnian sille (siis Jumalalle) jolle se kuuluu.
Huomasín että ethän sinä pidä Raamattua edes Jumaan Sanana, saati sitten ymmärrät sitä joten turha on kanssasi sen enempää kinata. Usko sinä tavallasi niin minä uskon tavallani - jokainen vastatkoon omasta uskostaan Jumalan edessä. Niinkuin tulee tekemäänkin.
alexsinäkin sanomaasi joskuskaan Jumalan sanalla, äläkä heittele lonkalta mitä sattuu.
3. Moos. 27:34
Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle israelilaisia varten.
Pitääkö tuokaan sinun mielestä paikkaansa?
- riihi tähkä
Kyllä on aivan totta, että juutalainen uskonto oli puhdasta taikauskoa. Ja 10- käskynkin sapatti käsky perustuu samaaan julmaan taikauskoon, vaikka se yhdistetään juutalaiseen kansallis lakiin lepopäiväksi, mutta siihenkin sisältyy taikuutta julmine tuomioineen. Koko Vanha testamentti kertoo silloisen ihmisen äärettömästä julmuudesta ja raakuudesta, eli moraalisesta tilasta joka oli ottamassa ensi-askeleitaan. Ja siksi heillä täytyi olla joka lähtöön eri jumalia joiden niskaan lykättiin julmien hirmutekojen määräykset. Ja jotkut kirkkokunnat riippuvat niissä kiinni, kuten adventismi ja monet muutkin uskonto yhteisöt, puuttuuko heiltä nykyajan valveutuneisuus vai mistä se johtuu?
- alex-kasi
selväksi että Raamattu ei ole teidän uskonne perusta.
alex - X-hirvas
alex-kasi kirjoitti:
selväksi että Raamattu ei ole teidän uskonne perusta.
alexon nimenomaan Raamattu, joka toteaa tässä, että israelilaiset olivat epäjumalan palvojia. Minä uskon, että asia on noin, koska sen Jumalan sana todistaa. Lue.
2.Kun.17
9 Israelilaiset olivat tehneet Herraa, Jumalaansa, vastaan sellaista, mikä ei ole oikein: he olivat rakentaneet itsellensä uhrikukkuloita kaikkiin kaupunkeihinsa, sekä vartiotornien luo että varustettuihin kaupunkeihin.
10 He olivat pystyttäneet itsellensä patsaita ja asera-karsikkoja jokaiselle korkealle kummulle ja jokaisen viheriän puun alle.
11 He olivat polttaneet uhreja kaikilla uhrikukkuloilla, niinkuin ne kansat, jotka Herra oli karkoittanut heidän tieltänsä, olivat harjoittaneet pahuutta ja vihoittaneet Herran.
12 He olivat palvelleet kivijumalia, vaikka Herra oli heille sanonut: "Älkää tehkö sitä".
13 Ja Herra oli varoittanut sekä Israelia että Juudaa kaikkien profeettainsa, kaikkien näkijäin, kautta ja sanonut: "Palatkaa pahoilta teiltänne ja noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni, kaiken sen lain mukaan, jonka minä annoin teidän isillenne ja jonka minä olen teille ilmoittanut palvelijaini, profeettain, kautta".
14 Mutta he eivät kuulleet, vaan olivat niskureita niinkuin heidän isänsäkin, jotka eivät uskoneet Herraan, Jumalaansa.
15 He hylkäsivät hänen käskynsä ja hänen liittonsa, jonka hän oli tehnyt heidän isiensä kanssa, ja todistukset, jotka hän oli heille antanut. He seurasivat turhia jumalia, ja turhanpäiväisiksi he tulivat, kun seurasivat pakanakansoja, jotka asuivat heidän ympärillänsä, vaikka Herra oli kieltänyt heitä tekemästä niinkuin ne.
16 He hylkäsivät Herran, Jumalansa, kaikki käskyt ja tekivät itsellensä valettuja kuvia, kaksi vasikkaa. Ja he tekivät itsellensä myös asera-karsikkoja ja kumarsivat kaikkea taivaan joukkoa ja palvelivat Baalia. X-hirvas kirjoitti:
on nimenomaan Raamattu, joka toteaa tässä, että israelilaiset olivat epäjumalan palvojia. Minä uskon, että asia on noin, koska sen Jumalan sana todistaa. Lue.
2.Kun.17
16 He hylkäsivät Herran, Jumalansa, kaikki käskyt ja tekivät itsellensä valettuja kuvia, kaksi vasikkaa. Ja he tekivät itsellensä myös asera-karsikkoja ja kumarsivat kaikkea taivaan joukkoa ja palvelivat Baalia.Eipä ole aiemmin mieleeni iskenyt tuo paljonpuhuva opinkappale! Kiitos.
2.Kun.17:15
He hylkäsivät hänen käskynsä ja hänen liittonsa, jonka hän oli tehnyt heidän isiensä kanssa, ja todistukset, jotka hän oli heille antanut.
He seurasivat turhia jumalia, ja turhanpäiväisiksi he tulivat,
kun seurasivat pakanakansoja, jotka asuivat heidän ympärillänsä,
vaikka Herra oli kieltänyt heitä tekemästä niinkuin ne.
Lienee päivänselvää ettei adventistinkaan geenit ole juutalaisgeenejä
jalompia. Kyllä adventisti pakanakansoja seuraa ennemmin kuin juutalaisia.
Ja "Israelin Jumalaa".
Laki ei ole pelastuksemme vaan evankeliumi pelastaa meidät synnistä
ja laista, "synnin laista". Ei yhdestäkään ihmisestä ole lainnoudattajaksi
sillä tavalla että se Jumalalle kelpaisi edes joltain osin.
Parhaatkin tekomme "ovat kuin saastainen vaate" Hänen edessään.
- ymmärrän sinua parem
min epäuskosi lähdettä.
Kirjoituksesi oli selkeä suun tunnustus, kuinka tulkitset raamattua.
Raamattu juuri tuo esille sen, että on olemassa Pyhä Jumalan tahto ja sen kautta toivo tulevasta maasta.
Raamattu juuri kertoo epäuskon, kuinka sen kautta jäätiin luvatusta maasta ja kehottaa meitä olemaan kuuliaisia. Laki on Jumalan olemus.
Raamattu ei kehota siihen, mitä sinä tarkoitat, eli hylkäämään Pyhän Jumalan tahdon määreet, koska juuri niissä toteutuu "jos haluamme" Jumalan valtakunta jo ajassa.
Jos hylkäämme, olemme aivankuin tämä maailma, kumarrumme sen herran edessä tahtoelämässä, emmekä kiellä itseämme, vaan kaikki on laittomuudessa vapaata.
Ihminen on joko sielunvihollisen orja tahi Jumalan orja.
Orja on isännän omaisuutta ja tässä käytän Jumalan kohdalla sitä sanaa positiivisessa mielessä.
Eli kirjoitukset ovat Jumalan Hengen tuotetta ymmärrettävään muotoon kerrottua suuntimaa, missä jo tässä ajassa ojentaudutaan Jumalan valtakunnan matkalaiseksi.
Jos se ei saa mieltäsi muuttumaan, ketä todistat, kenen puolelle puhut elämää?
Ei tuolla todistuksellasi kenenkään elämä rakennu Kristuskalliolle ja tule ymmärtämään sitä "oppituntia", mikä vanhaliitto Israelin kansan kohdalla meille opettaa.
Kaiken keskuudessa on aina ollut Kristus ja sinä katsot sitten sen ympärillä olevaan kansaan ja sanot, ei toimi.
Jokainen kirjoitus on meille opiksi ja ojennukseksi, ken sitä haluaa. - miten meidän
sinun mielestäsi tulisi elää?
Minä olen sitämieltä, että meidän tulisi elää oikeudenmukaisesti ja puhtaalla omallatunnolla, niin silloin myöskin itse voimme hyvin. Silloinhan juuri elämme sen rakkauden lain mukaan, mihin kaikki, jokaikinen Jumalan käsky kehoittaa.
Sydämen uskossa olevalle se on jotenkin itsestäänselvyys, ettei halua tehdä mitään vääryyttä tahallaan. jos niin ei ole, niin silloin et ole uskossa.- totuuden etsijä
10 käskyn lakihan käskee tappamaan, ei enempää eikä vähempää, ja vielä raalla tavalla, ja jollei niin tee, niin rikkoo jahven lakia, ja mahdollisesti joutuu rikkomuksensa vastaamaan hengellään. Mutta onneksi Jeesus Kristus vapautti meidät tuosta orjuudesta, vaikka koskaan emme sitten olekkaan olleet tuon orjuuttavan hirmu lain alaisia, koska se annettiin vain juutalaisille Mooseksen kautta. Mutta nuorena ajattelemattomana sitä uskoi kaikenlaisia taruja, ja onhan noita ajattelemattomia ihmisten päätelmiin ja uskonoolisiin oppiin sidottuja - orjuutettuja ymmärryksensä kirkollisille auktoriteeteille luovuttaneita sielunsa hädässä, kirkollisesta yhteisöstä toiseen, pääsyyhyynsä etsiviä sopivia uskonnollisia opin kappaleita etsiviä ihmispoloisia, jotka eivä haluakkaan ajatella omakohtaisesti uskon toedellisia perimmäis kyswymyksiä, vaan juoksevat kirkollisten auktoriteettien perässä, surkeeta voi voi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 871496
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 741135
- 1131086
- 651044
- 68921
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n251867- 65862
- 32777
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12731