Jotkut äpärät ovat sekaisin laittomuudesta. Siksi muistutus: Jumalan laki on voimassa. älä tapa, älä varasta, älä tee huorin ja muut 7 käskyä. Onko joku eri mieltä? Ei varmasti tai sitten hän on hullu. Nyt ei eletä vanhan liiton aikaa eikä juutalaisten lait koske meitä. Ketään ei surmata vaikka hän rikkoo lakia. Jumala surmaa hänet sitten viimeisenä päivänä ja rankaisee.
Osoittaa mielensairautta vastustaa Jumalan lakia. Ihan sama kuin hyppäisi lentokoneesta ilman laskuvarjoa tai ajaisi autolla junan alle. Mielisairasta todella.
Jumalan laki on pyhä ja sen noudattajat ovat pyhiä, mutta vastustajat ovat saastaisia ja heidät liiskataan kuin mato jalkojemme alle Kaikki tulevat kerran näkemään että adventistit jumalankansana ovat olleet kaikessa oikeassa ja he vapisevat edessämme Jumalan kirkkauden voimasta!!!
Lain rikkojat sekoaa
26
204
Vastaukset
- Roope ankkaa
kirjoja lukevat sekoaa.
Lue ennemmin aku ankkaa.- riepu42
Mitähän tämä aloittaja yrittää kertoa, vai kertooko hän oikeastaan mitään? Kovin on kiihdyksissään, onko hän sitten vastustanut yrittänyt vastustaa kaikkeuden elämän lakia tai jotakin sellaista, vai mistä tuo kiihtyneen mielen purkautuminen johtuu On ilmeisesti uhannut hypätä lentokoneestakin, ja heittäytyä auton alle, no onhan se mielen häiriötila todellakin ollut vakavakin jo. Mutta miksi sitten rikkoa lakia? Pitää kunnioittaa lakia, sillä jokainen normaalisti/terveesti ajatteleva ihminen kunnioittaa lakia. Siksihän Suomessakin on aivan Jumalan hyväksymä laki, johon sisältyy koko etiikan moraali säännöt, ei muuta kuin alat noudattamaan niitä, niin pääset tasapainoon Jumalankin ymmärryksen kanssa.
- näyttää siltä..
riepu42 kirjoitti:
Mitähän tämä aloittaja yrittää kertoa, vai kertooko hän oikeastaan mitään? Kovin on kiihdyksissään, onko hän sitten vastustanut yrittänyt vastustaa kaikkeuden elämän lakia tai jotakin sellaista, vai mistä tuo kiihtyneen mielen purkautuminen johtuu On ilmeisesti uhannut hypätä lentokoneestakin, ja heittäytyä auton alle, no onhan se mielen häiriötila todellakin ollut vakavakin jo. Mutta miksi sitten rikkoa lakia? Pitää kunnioittaa lakia, sillä jokainen normaalisti/terveesti ajatteleva ihminen kunnioittaa lakia. Siksihän Suomessakin on aivan Jumalan hyväksymä laki, johon sisältyy koko etiikan moraali säännöt, ei muuta kuin alat noudattamaan niitä, niin pääset tasapainoon Jumalankin ymmärryksen kanssa.
Vertaat ihmisen lain ja Jumalan lain saman arvoiseksi.
Onko ne vai ei?
Jos maallinen laki kieltää julistamasta Jumalan sanaa ja Jumala taas kehottaa, kumpi painaa enemmän?
Jos maallinen laki velvoittaa ehkä tulevaisuudessa siunammaan sellaisen synnin, jonka Jumala sanoo synniksi, niin sinä tottelet tietysti maallista lakia vai?
ts. jos olet sillä paikalla joka edustaa Jumalan huonetta. Kumpaa tottelet, Jumalaa vai maallista lakia?
Lähdetään nyt siitä noin aluksi, niin katsotaan vaikuttimesi sinun sydämestäsi!
- vihollisia
Antiadavarit ovat Jumalan totuuden vihollisia. Kadotus on heidänlaistensa tulevaisuus.
- vaan
"Ehkä pahinta tuomiota on kadotustuomion lausuminen. Olen itse joutunut useamman kerran tilanteeseen, kun joku on lausunut minulle kadotustuomion milloin mistäkin syystä. Kokemuksesta voin sanoa, ettei se tunnu kovin mukavalta.
Internetin kautta olen saanut useampia sähköpostiviestejä, joissa minulle on toivotettu tervemenoa kadotukseen. Jotkut ovat olleet nimettömiä viestejä, jotkut nimellä varustettuja.
Ihan hiljattain tapasin sattumalta erään henkilön, joka oli sähköpostin kautta tuominnut minut helvettiin. Hän toimi mielestäni hienosti, kun pyysi sitä anteeksi.
Raamatun Sanan mukaan ihmisellä ei pitäisi olla mitään oikeutta kadotustuomion lausumiseen kuulukoon mihin hengelliseen liikkeeseen tahansa. Vain Jumalalla yksin on oikeus lausua kadotustuomio.
Tästäkin Jeesus opettaa: "Älkää kadotustuomiota lausuko, ettei teille kadotustuomiota lausuta." - tikulla silmään
vaan kirjoitti:
"Ehkä pahinta tuomiota on kadotustuomion lausuminen. Olen itse joutunut useamman kerran tilanteeseen, kun joku on lausunut minulle kadotustuomion milloin mistäkin syystä. Kokemuksesta voin sanoa, ettei se tunnu kovin mukavalta.
Internetin kautta olen saanut useampia sähköpostiviestejä, joissa minulle on toivotettu tervemenoa kadotukseen. Jotkut ovat olleet nimettömiä viestejä, jotkut nimellä varustettuja.
Ihan hiljattain tapasin sattumalta erään henkilön, joka oli sähköpostin kautta tuominnut minut helvettiin. Hän toimi mielestäni hienosti, kun pyysi sitä anteeksi.
Raamatun Sanan mukaan ihmisellä ei pitäisi olla mitään oikeutta kadotustuomion lausumiseen kuulukoon mihin hengelliseen liikkeeseen tahansa. Vain Jumalalla yksin on oikeus lausua kadotustuomio.
Tästäkin Jeesus opettaa: "Älkää kadotustuomiota lausuko, ettei teille kadotustuomiota lausuta."sanoa:
Ellen Whiten kirjoja lukeva sekoaa ennemmin tai myöhemmin.Miksi? Koska hänen henkioppaansa oli demoni.
Niin se vaan on. - älä valikoi
vaan kirjoitti:
Tästäkin Jeesus opettaa: "Älkää kadotustuomiota lausuko, ettei teille kadotustuomiota lausuta."Miksi valikoit opetuksia, Jeesus sanoo myös näin
Matt. 7:23
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät',
miksi et usko sitä?
Onko tuttua: 2. Tim. 4:3
Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
et kestä tervettä oppia vaan:
Jes. 29:13
Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
Matt. 15:9
mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
Mark. 7:7
mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
sunnuntai=ihmiskäsky - tuomion mittaaja..
vaan kirjoitti:
Tästäkin Jeesus opettaa: "Älkää kadotustuomiota lausuko, ettei teille kadotustuomiota lausuta."Onko sinulle tullut sellaisia viestejä, että Sana tuomitsee sinun kirjoituksesi mukaan kadotustuomiota, koska kirjoituksesi käy Sanaa vastaan.
Jos tällaisia kirjoituksia on, niin silloin sinun pitää terästäytyä ja siksi, että Sana tulee meidät jokaisen tuomitsemaan joko Kristuksessa elämään tahi epäuskoisena kadotukseen.
Tuomio lähtee ensin Jumalan huoneesta, eli meistä ja senjälkeen on jumalattomalla on huono paikka, eli lopullinen tuomio ilman armoa.
- X-hirvas
mielensairautta on se, että luullaan asioita, joita ei ole enää olemassakaan. Mooseksen laki oli yksi sellainen aikanaan.
- kuten sanottu
Kukaan ei ole väittänytkään että juutalaisten lait olisivat voimassa. enää ei ympärileikata, eikä uhrata härkiä, nyt kunnioitwettan JUMALAN lakia, sitä jonka Mooses sai kivitauluissa ja joka uudessa liitossa kirjoitetaan sydämiin. sinulla on vielä tuo sydämen ympärileikkaus tekemättä.
Huomasitko jo, JUMALAN laki. me adventistit puhumme aina Jumalan laista emme Mooseksen laista, joka on IHAN eri asia kuin Jumalan laki josta Paavali sanoo mm:Room. 7:12
Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
Mooseksn kaista hän sanoo mm:Kol. 2:14
ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
Jumalan laki kivitauluissa oli armoistuimen alla ja tuo toinen säädöskokoelma oli arkin sivulla käärössä. Lukisit Raamattua niin osaisit keskustella asioista! - vaan
kuten sanottu kirjoitti:
Kukaan ei ole väittänytkään että juutalaisten lait olisivat voimassa. enää ei ympärileikata, eikä uhrata härkiä, nyt kunnioitwettan JUMALAN lakia, sitä jonka Mooses sai kivitauluissa ja joka uudessa liitossa kirjoitetaan sydämiin. sinulla on vielä tuo sydämen ympärileikkaus tekemättä.
Huomasitko jo, JUMALAN laki. me adventistit puhumme aina Jumalan laista emme Mooseksen laista, joka on IHAN eri asia kuin Jumalan laki josta Paavali sanoo mm:Room. 7:12
Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
Mooseksn kaista hän sanoo mm:Kol. 2:14
ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
Jumalan laki kivitauluissa oli armoistuimen alla ja tuo toinen säädöskokoelma oli arkin sivulla käärössä. Lukisit Raamattua niin osaisit keskustella asioista!Adventisteille ja muille lain alla oleville.
Se vieläpä tuomitsee teidät Jumalanne edessä.
Oikeassa olette.
Tehän olettekin lain rikkojia ja laittomuuden tekijöitä!
Minä taasen olenkin hyväksynyt JEESUKSEN UHRIN JA SOVITUKSEN JA TIEDÄN, ETTÄ HÄN TÄYTTI LAIN puolestani, koska itse en siihen pysty.
Oli vain yksi, joka kykeni lainkirjaimen noudattamaan. Ja se oli JEESUS.
Miksi minä haaskaan aikaani sellaiseen, jota en pysty?
Sanoihan Paavalikin: "Sitä pahaa, mitä minä en tahdo, minä teen, mutta sitä hyvää, mitä tahdon, en tee.
Oliko Paavali uudestisyntynyt sanoessaan niin?
EI KAI TÄTÄ ENÄÄ PIDÄ TEILLE SELITTÄÄ UUDESTAAN - kärsivällisenä
vaan kirjoitti:
Adventisteille ja muille lain alla oleville.
Oikeassa olette.
Minä taasen olenkin hyväksynyt JEESUKSEN UHRIN JA SOVITUKSEN JA TIEDÄN, ETTÄ HÄN TÄYTTI LAIN puolestani, koska itse en siihen pysty.
Sanoihan Paavalikin: "Sitä pahaa, mitä minä en tahdo, minä teen, mutta sitä hyvää, mitä tahdon, en tee.
EI KAI TÄTÄ ENÄÄ PIDÄ TEILLE SELITTÄÄ UUDESTAANHaaskaat aikaasi? Miksi sitten olet uskovien kirjoissa jos se ajan haaskausta elää Jumalan tahdon mukaista elämää. luovuta ihmeessä jo ja mene sitten vaikka nevadaan.
Uskon elämä sopii paremmin meille kärsivällisille,meille joiden kärsivällisyytenä on Jumalan käskyjen pitäminen ja omistamme Jeesuksen uskon! - pimeitä spa:laisia!!
kärsivällisenä kirjoitti:
Haaskaat aikaasi? Miksi sitten olet uskovien kirjoissa jos se ajan haaskausta elää Jumalan tahdon mukaista elämää. luovuta ihmeessä jo ja mene sitten vaikka nevadaan.
Uskon elämä sopii paremmin meille kärsivällisille,meille joiden kärsivällisyytenä on Jumalan käskyjen pitäminen ja omistamme Jeesuksen uskon!valkeuden enkeliksi tekeytyvän saatanan.Valkeus mikä teissä on on pimeyttä.
Ulkoapäin te kyllä näytätte vanhurskailta mutta sisältä olette täynnä kaikenlaista inhoittavuutta ja saastaa.
Joka(te) luulee seisovansa katsokoon ettei kaadu. - vaan
kärsivällisenä kirjoitti:
Haaskaat aikaasi? Miksi sitten olet uskovien kirjoissa jos se ajan haaskausta elää Jumalan tahdon mukaista elämää. luovuta ihmeessä jo ja mene sitten vaikka nevadaan.
Uskon elämä sopii paremmin meille kärsivällisille,meille joiden kärsivällisyytenä on Jumalan käskyjen pitäminen ja omistamme Jeesuksen uskon!kirjoitit näin:
"Uskon elämä sopii paremmin meille kärsivällisille,meille joiden kärsivällisyytenä on Jumalan käskyjen pitäminen ja omistamme Jeesuksen uskon!"
Ensiksikään et pysty pitämään Jumalan käskyjä, vaikka niin kehuskelet.
Toiseksi sinulla ei ole uskoa Jeesukseen, koska yritätät päästä hänen suosioonsa pitämällä käskyjä.
Eli pyörit siinä synnin oravanpyörässä.
Itsehän valitsit. - annu42
vaan kirjoitti:
Oikeassa olette.
EI KAI TÄTÄ ENÄÄ PIDÄ TEILLE SELITTÄÄ UUDESTAANLaki on meitä adventisteja varten. Se osoittaa meille, miten meidän tulee elää yhteiskunnassamme. Se muistuttaa, jos poikkeamme omille teillemme. Kun elämme lain kanssa sopusoinnussa, olemme onnellisia, ja Jumala siunaa meitä kaikessa. Laittomuutta hän ei voi siunanta, joten se on meille kauhistus.
Lakiin kuuluu myöskin Jumalan pyhittämä päivä, joten otamme senkin todesta. Juuri äsken vietimme yhdessä sapatin pyhät hetket. Koimme yhteistä iloa tutkiessamme Jumalan sanaa Raamattua, vietimme aikaa myös yhteisellä aterialla ja sen jälkeen vielä yhdessä vietimme iltapäivän, jolle ei mikään maallinen vedä vertaa. Tätä taivaalista yhteyttä seurakunnan keskellä ei voi verrata mihinkään muuhun kokoontumiseen, olkoonpa miten muuten hengellinenkin.
Kun sapatti päättyy, on aika palata arkeen voimistuneena, kaikin puolin levänneenä, ja ottaa vastaan arjen rutiinit, mitä kenelläkin on. Jumala siunaa meitä myös arjessamme, ja kaiken aikaa vaellamme hänen Pyhän Henkensä ohjauksessa. Pyhä Henki muistuttaa meitä tehtävästämme olla todistajina tässä maailmassa omalla sarallamme. Kuin "taivaan tähdet" loistakoon meidän valomme tässä pimenevässä maailmassa, jossa kaikki poljetaan maahan, jopa Jumalan iankaikkinen lakikin.
Odotamme Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymistä, eikä se ole turha odotus. Pian se päivä tulee, joten voimme sanoa: Tule Herra, Jeesus! - outo juttu tuo laki
vaan kirjoitti:
Oikeassa olette.
EI KAI TÄTÄ ENÄÄ PIDÄ TEILLE SELITTÄÄ UUDESTAANKysynpä sinulta, tekikö Paavali tuon toteamuksensa jälkeen ihan mitä mieleen juolahti, varsinkin pahaa? Teetkö itse, mitä mieleen juolahtaa, kun et voi lakia "pitää"? Halvennatko Jumalan kirjoitetun lain, joka pitäsi olla sydämessäsi vain siksi, ettet voi sitä "pitää" ?
Voit tuoda esiin omat tekosi ja myös Paavalin teot, jos osaat noista sanoista ne esiin tuoda. Odottelen vastaustasi. - Stone83
annu42 kirjoitti:
Laki on meitä adventisteja varten. Se osoittaa meille, miten meidän tulee elää yhteiskunnassamme. Se muistuttaa, jos poikkeamme omille teillemme. Kun elämme lain kanssa sopusoinnussa, olemme onnellisia, ja Jumala siunaa meitä kaikessa. Laittomuutta hän ei voi siunanta, joten se on meille kauhistus.
Lakiin kuuluu myöskin Jumalan pyhittämä päivä, joten otamme senkin todesta. Juuri äsken vietimme yhdessä sapatin pyhät hetket. Koimme yhteistä iloa tutkiessamme Jumalan sanaa Raamattua, vietimme aikaa myös yhteisellä aterialla ja sen jälkeen vielä yhdessä vietimme iltapäivän, jolle ei mikään maallinen vedä vertaa. Tätä taivaalista yhteyttä seurakunnan keskellä ei voi verrata mihinkään muuhun kokoontumiseen, olkoonpa miten muuten hengellinenkin.
Kun sapatti päättyy, on aika palata arkeen voimistuneena, kaikin puolin levänneenä, ja ottaa vastaan arjen rutiinit, mitä kenelläkin on. Jumala siunaa meitä myös arjessamme, ja kaiken aikaa vaellamme hänen Pyhän Henkensä ohjauksessa. Pyhä Henki muistuttaa meitä tehtävästämme olla todistajina tässä maailmassa omalla sarallamme. Kuin "taivaan tähdet" loistakoon meidän valomme tässä pimenevässä maailmassa, jossa kaikki poljetaan maahan, jopa Jumalan iankaikkinen lakikin.
Odotamme Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymistä, eikä se ole turha odotus. Pian se päivä tulee, joten voimme sanoa: Tule Herra, Jeesus!fiksua elää elämää millä Jumala on sinua siunannut?
Herra tulee kun tulee,keskity muihin asioihin elämässäsi,kuin sen päivän odottamiseen,elämä on annettu elettäväksi.
Kuinkas kauan olette odottaneet tätä"pian"Hän tulee??
Kuinka monella sekoaa pää tähän odottamiseen?Niitäkin olen nähnyt..
Varmasti fiksuinta olisi yrittää elää mahdollisimman hyvää Raamatun mukaista elämää,sen enempää mitään odottelematta,koska aika tulee kun tulee.. - pikku tarkistus
kysymys Mooseksen laista, vaan Jumalan laista.
Sinä taidat sekottaa asiat pahasti toisiinsa. - suhtautuvat..
Eli epäilet ensinnäkin Jumalan Sanaa!
Kun näin teet ja hyppäät rehellisesti palttoosi ulkopuolelle ja mieti, olisiko sellaisesta tiennäyttäjästä opastajasta, joka ei edes tiedä itsekään suuntaa!
Miten sinä voit kertoa toisille sellaista totuutta totuudesta, joka Sanassa sanoo olevansa itse TOTUUS.
Onpa käsittämätön yhtälö edessäsi!
Kukaan ei voi luottaa sanoihisi, kun jo alkusanoissa epäilet Jumalan sanaa.
Miettikääs lukijat sitä ja tehkääpä tekin koneellenne kirjamerkkeihin se epäuskoisten kirjoittajien kohta, ja aina laittakaa Sanan kohtaan epäuskoisen merkintä. Sitten huomaatte kylväjän kulkevan ja voitte Sanalla vaaita hänet.
Eli Sana tulee aina sen tuomitsemaan ja olkoon sitten epäuskoiselle Sanan varoitus, että Jumala tuomitsee hänet sanojensa mukaiseen osaan.
Minulla oli x- hirvaksesta jo tällainen merkintä epäuskoisen kirjoitus.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8895543
Siinä paistaa suuri epäuskoisen ajattelupohja millä perustuksella ollaan, ilman kulmakiveä Kristusta. - mutta miksi??
vaan kirjoitti:
Oikeassa olette.
EI KAI TÄTÄ ENÄÄ PIDÄ TEILLE SELITTÄÄ UUDESTAANSinä mantraat aina sitä, että ihminen olisi kykenemätön Kristuksessa Pyhässä Hengessä elämään sitä elämää, jossa Henki täyttää Jumalan tahtoa sydämen kautta.
Sitähän se kirjoituksesi sisältää..
Eli liha olisi ainut jolla taistellaan saatanaa ja hänen voimiaan vastaan.
Ei... ja ei...
Jeesus täytti lain eli sen mukaan ja pelastaa, sekä kutsuu seuramaan kilvoitellen elämäntiellä.
Täällä kohtaa meitä inhimillinen kiusaus, mutta siinä käydään polvitielle ja Pyhä Henki tuo voiton.
Eli oletko antanut Pyhälle Hengelle mahdollisuutta voittaa ja täyttää Jumalan tahtoa?
Jos et, niin ymmärrän suoraan mantrasi perustan, se on liha ja tottahan se on lihassa ei kukaan lakia täytä, mutta Kristuksessa, sekä Pyhässä Hengessä kyllä.
Sentähden on kilvoiteltava..
Jeesus kyllä etsii sitä kadonnutta lammasta, 99 lammasta odottaa, ts. vanhurskasta, jotka Jumala on vanhurskauttanut ja pitää huolta,... jos vain annamme.
Ei vanhurskaat sillätavalla tarvitse pelastusta, koska ovat pelastettuja JO, Jumala pitää huolta.
Siinä sopii miltää, että Hänen ylösnousemusvoimansa vie eteenpäin ja nyt puhutaankin Jumalan mahdollisuudesta meihin.
Sinä puhut lihan vaelluksesta ja rienaajan voitoista epäuskossasi.
Kohdallani saan kiittää kaikesta Jeesusta, Hän voi kaiken tahtomisen ja tekemisen ja annan kaikesta kunnian hänelle.
Jos lihaani alkaisin katsoa, niin tietenkin silloin on aina lankeaminen lähellä, mutta mitäpä siihen katsoo. Elämäntiellä on paljon tekemistä evankeliumin tähden ja siksi on ojennettava käsi kaiken kohdalla, jotka huutavat avuksensa Herran nimeä.
Kultaa ja hopeaa minulla ei ole, muutta mitä minulla on Jeesuksen nimessä nouse ja käy!
Siinä sitä tehtävää aamusta iltaan ja yömyöhäänkin sängyssä saa sanasta ammentaa Pyhälle Hengelle sitä, mitä kirjoitettu on, että sydän oppisi vaeltamaan vanhurskauden tietä.
Lainrikkojat sekoaa toteaa eräs mooseksen piikkilankakerään seonnut rikkuri, tarkoittaen kaikkia muita lain puolesta raivoavia lainrikkojia paitsi itseään.
Evankelistat eivät laista sekoa eivätkä sinusta mene sekaisin. Sillä armon
ilosanoma ilmoitetaan ilman lainvaatimisia !!!
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat,
on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 3:28
Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi,
kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja.
Room. 4:6
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä,
jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja
anttiOlen ollut poissa täältä 3 vuotta ja kirjoitan tutustuakseni uudesti luotuihin sivuihin.
Olen ollut pahasti lainrikkoja ja tiedäs syyllisyyteni asian edessä, olen ollut asiassa kuitenkin aina kaikille rehellinen.
Olen siksi pysynyt poissa seurakunnista ja en ole kirjoilla missään välttääkseni mitään ihmisten tuomioita ja syyttämisiä asissa.
Ns julksisynti otetaan esiin vain jos ihminen on seurakunnan toiminnassa mukana, ja sielläkin vain pienessä piirissä tavoitteena kannustaa henkilö ja auttaa henkilö- ei tuomita, mutta hiukan tsekata minkä mieli kaverilla on asiassa, parannuksenteko vai muu, sillä synti on tarttuva tauti ja Jumala haluaa pitää seurakuntansa puhtaana.
Aikanaan kannoin vastuutehtävissäni kaikissa 100% vastuun Jumalan ja ihmisten edessä, tai sitten luovuin niistä, kuten tapahtui 1.6.2006. (ensimmäinenkuudettakaksituhattakuusi)
Kyllä 10 käskyn siveyslaki aina voimassa on.
Vanhan liiton uhripalvelus- eli seremonia- yhteiskunnalliset lait poistuivat Jeesuksen ristinkuolemassa.
Sen mukana myös pappisjärjestelmä tottakai.
Kaikki nuo lait vertauskuvasivat Kristusta, Kristuksen työtä ja uhrikuolemaa.
10 käskyn siveyslaki on ainoa laki joka opettaa mikä on syntiä, eli miten rakastetaan Jumalaa ja lähimmäisiä.
Ilm 14:12 kertoo ketkä ovat lopun ajan "pyhiä ihmisiä" ja mistään muusta ei koko 6 000 aikana ole koskaan ollutkaan kyse, eli koko Raamattu on yhdessä jakeessa tuossa. Siihen kun lisää Hebr 12:14 on kaikki pelastuksen ehdot ja avaimet jo annettu kahdessa jakeessa.
Jotkut ovat pyrkineet kumaomaan siveyslakia ns "lain kuningaskäskyllä, uudella ja suurimmalla käskyllä", ja miksi sitä nyt rakasta lasta monta kertaa nimitetäänkään.
Tuo "laki" on kuitenkin yhteenveto 10 käskyn laista ei sitä korvaava ja poistava.' Jaak 2:12, nimittää 10 käskyn lakia "vapauden ja täydellisyyden laiksi" koska laki on täydellinen ja neuvoo miten olla vapaa synnistä.
Jos katsomme 5 Moos 5 missä 10 käskyn laki on annettu, löytyy tuo yhteenveto jo seuraavasta luvusta, nro 6.
Jokainen voi vain päätellä kuinka suuri synti on kieltää 10 käskyn siveyslaki kokonaan.
Pappisluokka on ihan vaan ammattikuntaa, joka perustuu kun suorittaa teologian A tai B tutkinnon, voi kirkolta saada kokopäivätoimista duunia työsopimusta ja kk/palkkaa vastaan.
Uudessa liitossa jokainen uskovainen on "pappi" (2 Piet 2:9) ja käyttää armolahjojaan, henkisiä, taloudellisia, teknisiä, hengellisiä voimavarojaan Herran työssä lähimmäisten hyväksi. Tekevät kaikkea paitsi eivät kasta, vihki, hautaa, siunaa lapsia ja pidä ehtoollisia, poikkeuksena seurakunnan valitsemat vanhimmat tai muut henkilöt joille srk voi antaa moisia valtuuksia.
Näitä uuden liiton "pappeja" joita on siis soka sorkka uskovaisten joukossa, ei kuitenkaan koskaan nimitetä eikä lausuta missään papeiksi.
Papit ja pastorit ovat siis ammattikunta, tietenkään halventamatta opiskelleita ja asialle pyhittyneitä ihmisiä. He ovat kokopäiväduunissa, kun taas papit tekevät minkä työltä, muilta vastuiltaan ja perheiltään aikaa ja voimia piisaa.
Israelin sukukirjat katosivat v 70 jkr eli aaronilaisia ja leeviläisiä on mahdotonta jäljittää enää, eli siis senkin puolesta koko pappiskunta mahdoton teoriassa että myös teologiassa.
Koska tutkinnon voi suorittaa kaikki pissavehkeiden ulkonäöstä riippumatta, voi siis pappi tai pastori olla mies tai nainen, naisten on usein kuitenkin huomioitava tietenkin lastensynnytystekniset asiat, yms, mutta olen nähnyt naisia sekä ammattikunnassa että seurakunnan sisarina jotka ovat pyhittyneitä Herran asialle, ja olleet äärimmäisen päteviä ihmisiä ja aikaansaapia.
Naisilla on taipumusta olla tunnollisia- että myös emotionaalisia toisella tavalla kuin esim monet insinöörityypit jotka vaihatvat naistakin kuin muinaiset hevosmiehet hevosiaan.
Jumalan siunausta
jariUnohdin mainita Jeesuksen Kristuksen jolla valta antaa synnit anteeksi lain rikkomisesta, asia on mahdollinen kun ihminen katuu vilpitöntä synnin surua ja tekee parannuksen lain rikkomisesta.
Ihminenhän voi katua syntejään itsekkäistäkin syistä, esim "mitähän naapurin akka nyt mahtaa ajatella" tms, vasta aito synnin suru Jumalan edessä on synnin katumusta jaovi johtaa anteeksiantoon ja parannukseen.
Synti ei siis voida kuitata muulla tavalla, esim viikottain että saisi taas tehdä seuraavan viikon samaa syntiä.
Ihmisille ei minkäännäköisessä kaavussa ole valtaa antaa syntejä anteeksi mutta voivat vahvistaa ihmisen omaa tekemää päätöstä ja katumusta kauniilla sanoilla syntien anteeksiannosta.
Lakia ei ihminen pysty noudattamaan kuin Jumalan Hengen voimassa, riinä riippuu varje dag, asia toimii, hetkeksi kun hellittää, käy heikosti.
Uskovainen ihminen on viikossa sama vanha aatami kuin ennen uskoon tuloaan luopuessaan.
Tällä tavalla ihmisellä on aina kaksi persoonallisuutta joista jompi kumpi on vallalla.
Minäkin istun sujuvasti kaljalla- tai hurskaana uskovaisena toisena aikana, ihan kumpaako persoonallisuutta vallalla, heh.
Raamatun kaikki mainittavat miehet ottivat harha-askeleensa myöskin, mutta katuivat ja palasivat.
Ainoat sällit joista Raamatussa ei ole syntimerkintöjä taitavat olla Daniel, Joosef, ja opetuslapset muut paitsi Pietari. San 24:16
Ole kiltti ja vastaa jotakin, niin näen toimiiko palsta, jaa miten ja millä tavalla.
En ole uudesti luoduilla sivuilla käynyt ennen.
Jumalan siunausta
jari- Anonyymi
Yista kirjoittaja älä Varasta toisen puhelin numeroa
- Anonyymi
Käytännössä Jumalan lain noudattaminen konkretisoituu siinä kun Israel sapattina tekee sotarikoksia. Siinä Jumalan lain täydellisyys saavutetaan kun sitä puolustetaan, että voi sapattina tehdä sellaista mitä ei normaalisti tehdä edes arkena.
- Anonyymi
Muka lain noudattamisen älyttömyyden näemme siinä kun tosiaan Israel sapattina, heille annettuna tärkeänä päivänä ei pyhitä sitä, vaan tappaa ihmisiä ilman että se olisi välttämätöntä edes arkena. Ja se voidaan selittää että vaikka on Jumalan laki että älä tapa ja vielä on laki että pyhitä lepopäivä, niin ne voidaan rikkoa kuin vain selitetään että plää, plää......
Miten voisi kuvitella ettei mitään muuta lakia voisi samalla tavalla rikkoa vain selittämällä. Voi homostella, huorata, varastaa ja tehdä mitä tahansa kun vain keksii sille hyvän perusteen miksi teen niin ja polkee sen lain samalla tavalla jalkojen alle.
Sen tähden lakihenkisyydellä ei ole mitään osaa eikä arpaa uudessa liitossa. Se ei vie yhtään lähemmäs Jumalaa eikä ole edes uskoa, vaan silkkaa selittämistä jossa asiat voi tehdä aivan kuten itse haluaa. Joku menee sieltä ali mistä aita on. matalin ja joku tekee niin korkean aidan ettei pääse edes yli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951516Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231268- 521022
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52863- 58863
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 102814
- 82810
- 40766