Mitäs vikaa oikeudenmukaisuudessa ja

Nadasja-emilia

rehellisyydessä on?

Jumala kehoittaa kohtelemaan lähimäistämme, niinkuin toivoisimme meitä itseämme kohdeltavan.

Jokainen Jumala käsky ilmentää sitä Jumalan hyvyyttä ja rakkautta, jonka mukaan hän toivoisi meidän elävän.

Jumalan käskyt ovat tarkoitetut tien viitoiksi kaikkille ihmisille ja kaikkina aikoina. Eivät ne vanhene koskaan, vaan ne toimivat kasvattajana Kristukseen.

Kun ihminen tulee uskoon, niin hän syntyy uudesti ylhäältä, se hyvyys ja oikeudenmukaisuus, mihin Jumalan käskyt tähtäävät tulee eläväksi Kristuksessa sydämen lakitauluun, niin että ihminen ei enää ole lain alla, vaan armon. Hänet on ostettu Kristuksessa hyviä töitä varten.

22

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      1. Ne, jotka väittävät pitävänsä kymmenen käskyä.
      2. He, jotka luottavat Jumalaan ja syntien anteeksiantoon.

      1. Ne, jotka puhuvat laista ja sen pitämisestä.
      2. He, jotka puhuvat Jumalan armosta ja rakkaudesta.

      1. Ne, jotka luulevat olevansa parempia kuin muut.
      2. He, jotka tietävät, että ainoastaan Jumala on hyvä ja armollinen.

      1. Ne, jotka ovat valmiit lähettämään toiset vääräuskoiset helvetin tuleen.
      2. He, jotka toivottavat kaikkea hyvää Herrassa.

      1. Ne, jotka luulevat aina olevansa oikeassa.
      2. He, jotka tietävät, että vain Jumala on oikeudenmukainen.

      1. Ne, jotka yrittävät salailla vääryyksiään.
      2. He, jotka tietävät, että Jumala paljastaa kaiken

      Kumpaan joukkoon kuulut?

    • ole jo kasvanut Kristukseen. Eikö laki ole jo tuonut sinut Kristuksen luo. Ethän sinä enää ole lain alla, vaan Pyhän Hengen eli Jeesuksen Kristuksen alaisuudessa. Eihän laki ole enää se mikä näyttää sinulle oikean ja väärän, vaan Pyhä Henki on se joka näyttää oikean ja väärän. Jumala itse tahtoo näyttää meille tien, ettei meidän tarvisi sitä katsoa jostakin lakikirjasta. Raamatun lukeminen on tärkeää, mutta se ei ole ainoastaan meidän tiennäyttäjämme. Jos näin on, niin me olemme vielä lain alla ja emme ole päässeet vielä Pyhän Hengen alle. Henki tekee eläväksi.

      • X-hirvas

        mainiosti tämä Raamatun todistus.

        Ap. t. 15:5
        Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".

        Samoin tekevät ne, jotka eivät ole syntyneet ylhäältä uudesti.


      • Nadasja-emilia

        loppuun saakka sitä mitä kirjoitin? No luepas nyt tämä sitten:

        >Kun ihminen tulee uskoon, niin hän syntyy uudesti ylhäältä, se hyvyys ja oikeudenmukaisuus, mihin Jumalan käskyt tähtäävät tulee eläväksi Kristuksessa sydämen lakitauluun, niin että ihminen ei enää ole lain alla, vaan armon. Hänet on ostettu Kristuksessa hyviä töitä varten.<

        Jumalan oikeudenmukaisuus, joka hänen jokaisessa käskyssään ilmenee, ei ole millään tavalla ristiriidassa uskon kanssa. Sillä päinvastoin se, mikä ennen oli vain kirjoitettu lakipykälä, lain tähden noudatettavaksi, tulee uudestisyntymässä uskon kautta eläväksi Kristuksen henkeyttämäksi rakkaudeksi ja oikeudenmukaisuudeksi sydämen lakitauluun.

        Jumalan siunausta sinulle ystäväni.


      • X-hirvas
        Nadasja-emilia kirjoitti:

        loppuun saakka sitä mitä kirjoitin? No luepas nyt tämä sitten:

        >Kun ihminen tulee uskoon, niin hän syntyy uudesti ylhäältä, se hyvyys ja oikeudenmukaisuus, mihin Jumalan käskyt tähtäävät tulee eläväksi Kristuksessa sydämen lakitauluun, niin että ihminen ei enää ole lain alla, vaan armon. Hänet on ostettu Kristuksessa hyviä töitä varten.<

        Jumalan oikeudenmukaisuus, joka hänen jokaisessa käskyssään ilmenee, ei ole millään tavalla ristiriidassa uskon kanssa. Sillä päinvastoin se, mikä ennen oli vain kirjoitettu lakipykälä, lain tähden noudatettavaksi, tulee uudestisyntymässä uskon kautta eläväksi Kristuksen henkeyttämäksi rakkaudeksi ja oikeudenmukaisuudeksi sydämen lakitauluun.

        Jumalan siunausta sinulle ystäväni.

        silloin kuin puhutaan sydämen lakitaulusta, se ei tarkoita enää vanhan liiton aikaisia lakeja israelilaisille. Kun ihminen syntyy uudesti ylhäältä, hänessä asuu Pyhä Henki, hän on vanhurskas eikä vanhurskaalle ole pantu laittomille ja rikollisille aikoinaan annettuja käskyjä. Paavali ilmoittaa, kenelle ja miksi Jumala pani lakinsa.

        1.Tim.1.
        5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-

        Vanhurskas ei ole mikään edellä luetelluista laittomista, eikä Pyhän Hengen opettama ihminen ole enää kenenkään opetuksen tarpeessa. PH asuu ihmisen sisimmässä, opettaa ja ohjaa ihmiselle sen totuuden, joka vie pelastukseen.

        1. Joh. 2:27
        Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Siinä toteutuu Jumalan tahto, sillä hengellinen ihminen ei ole enää lihallinen ihminen, ja hän on kuollut pois synnistä.

        Gal.2.

        19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

        Kuten sana todistaa, laki on annettu VAIN laittomia ja jumalattomia israelilaisia varten. vanhurskaalle eiole siksi pantu lakia, koska hänessä asuu Jumala. Eikä Jumala tarvitse käskyjä ja kieltoja lihan himojen hillitsemiseksi. Hän on pyhä.
        Siunasta sinulle Sirkka-Iita ja tietysti kaikille muillekin. Pysykää sanassa, totuudessa ja eläkään Pyhän Hengen ohjauksessa ja opetuksessa.


      • Nadasja-emilia
        X-hirvas kirjoitti:

        silloin kuin puhutaan sydämen lakitaulusta, se ei tarkoita enää vanhan liiton aikaisia lakeja israelilaisille. Kun ihminen syntyy uudesti ylhäältä, hänessä asuu Pyhä Henki, hän on vanhurskas eikä vanhurskaalle ole pantu laittomille ja rikollisille aikoinaan annettuja käskyjä. Paavali ilmoittaa, kenelle ja miksi Jumala pani lakinsa.

        1.Tim.1.
        5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-

        Vanhurskas ei ole mikään edellä luetelluista laittomista, eikä Pyhän Hengen opettama ihminen ole enää kenenkään opetuksen tarpeessa. PH asuu ihmisen sisimmässä, opettaa ja ohjaa ihmiselle sen totuuden, joka vie pelastukseen.

        1. Joh. 2:27
        Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Siinä toteutuu Jumalan tahto, sillä hengellinen ihminen ei ole enää lihallinen ihminen, ja hän on kuollut pois synnistä.

        Gal.2.

        19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

        Kuten sana todistaa, laki on annettu VAIN laittomia ja jumalattomia israelilaisia varten. vanhurskaalle eiole siksi pantu lakia, koska hänessä asuu Jumala. Eikä Jumala tarvitse käskyjä ja kieltoja lihan himojen hillitsemiseksi. Hän on pyhä.
        Siunasta sinulle Sirkka-Iita ja tietysti kaikille muillekin. Pysykää sanassa, totuudessa ja eläkään Pyhän Hengen ohjauksessa ja opetuksessa.

        >>>19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.


      • Nadasja-emilia kirjoitti:

        loppuun saakka sitä mitä kirjoitin? No luepas nyt tämä sitten:

        >Kun ihminen tulee uskoon, niin hän syntyy uudesti ylhäältä, se hyvyys ja oikeudenmukaisuus, mihin Jumalan käskyt tähtäävät tulee eläväksi Kristuksessa sydämen lakitauluun, niin että ihminen ei enää ole lain alla, vaan armon. Hänet on ostettu Kristuksessa hyviä töitä varten.<

        Jumalan oikeudenmukaisuus, joka hänen jokaisessa käskyssään ilmenee, ei ole millään tavalla ristiriidassa uskon kanssa. Sillä päinvastoin se, mikä ennen oli vain kirjoitettu lakipykälä, lain tähden noudatettavaksi, tulee uudestisyntymässä uskon kautta eläväksi Kristuksen henkeyttämäksi rakkaudeksi ja oikeudenmukaisuudeksi sydämen lakitauluun.

        Jumalan siunausta sinulle ystäväni.

        Me olemme armon alla Ja Pyhän Hengen alla. Tästedes Pyhä Henki meitä kuljettaa.
        Room. 8:14

        Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.


      • X-hirvas
        Nadasja-emilia kirjoitti:

        >>>19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

        mitä sana todistaa, enkä kuulu mihinkään uskonnolliseen järjestöön, niin minun ei tarvitse puolustella niiden tulkintoja eikä käsityksiä. Minulle riittää publikaanin usko, sillä emme me voi omilla teoillamme pelastua, vaan uskolla ja armolla. Tiedän, että vain Jumala tietää uskoni, ja sen perustana on Jumalan sana. Isä päättää, olenko kelvollinen vai en, ei kukaan ihminen.

        Mitä tulee sapattiin, niin se oli yksi lainkohta, jonka Jumala antoi noin vuonna 1513 eaa israelilaisille, yhdellekään pakanakansalle sitä ei silloin annettu. Se oli Jumalan antama laki Israelin kansalle ja heidän kanssaan asuville muukalaisille. Uudessa testamentissa Jumala määrää eikä kehoita ketään viettämään sapattia, jolloin se ei myöskään sido uuden liiton ihmisiä.

        Minulle on jokainen päivä yhtä arvokas palvella Jumalaa, eikä yksikään päivä ole toistaan parempi siinä asiassa. Ihmiset ovat vain tulkinneet omalla tavallaan Raamattua, muovanneet siitä oppeja, jota sitten on levitetty totuutena sellaisille, jotka eivät tunne sanan totuutta.
        Sen todistaa se, että maailmassa on lähes 20 000 eri uskonnollista lahkoa, liikettä, kulttia ja kirkot, joiden opetus on niiden omien johtopäätösten mukainen. Kenenkään ei pidä uskoa mitä joku opettaa tai julistaa. Ihmisen sisimmässä oleva Jumala ohjaa tutkimaan sanaa ja totuutta, ja opetttajaksi Hän lähettää Pyhän Hengen, joka ei valhettele. Se on minun itseni asia löytää totuus.

        Pysykäämme siis siinä opetuksessa, jotta saamme toivon pelastuksesta.

        Hyvää viikonloppua := ))


      • X-hirvas kirjoitti:

        silloin kuin puhutaan sydämen lakitaulusta, se ei tarkoita enää vanhan liiton aikaisia lakeja israelilaisille. Kun ihminen syntyy uudesti ylhäältä, hänessä asuu Pyhä Henki, hän on vanhurskas eikä vanhurskaalle ole pantu laittomille ja rikollisille aikoinaan annettuja käskyjä. Paavali ilmoittaa, kenelle ja miksi Jumala pani lakinsa.

        1.Tim.1.
        5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-

        Vanhurskas ei ole mikään edellä luetelluista laittomista, eikä Pyhän Hengen opettama ihminen ole enää kenenkään opetuksen tarpeessa. PH asuu ihmisen sisimmässä, opettaa ja ohjaa ihmiselle sen totuuden, joka vie pelastukseen.

        1. Joh. 2:27
        Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Siinä toteutuu Jumalan tahto, sillä hengellinen ihminen ei ole enää lihallinen ihminen, ja hän on kuollut pois synnistä.

        Gal.2.

        19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

        Kuten sana todistaa, laki on annettu VAIN laittomia ja jumalattomia israelilaisia varten. vanhurskaalle eiole siksi pantu lakia, koska hänessä asuu Jumala. Eikä Jumala tarvitse käskyjä ja kieltoja lihan himojen hillitsemiseksi. Hän on pyhä.
        Siunasta sinulle Sirkka-Iita ja tietysti kaikille muillekin. Pysykää sanassa, totuudessa ja eläkään Pyhän Hengen ohjauksessa ja opetuksessa.

        Tuo oli kaiketi viestin sydän elikkä ydinasia:

        ""Kuten sana todistaa, laki on annettu VAIN laittomia ja jumalattomia israelilaisia varten. vanhurskaalle ei ole siksi pantu lakia, koska hänessä asuu Jumala. Eikä Jumala tarvitse käskyjä ja kieltoja lihan himojen hillitsemiseksi. Hän on pyhä.""

        Uskovassa asukoon jumalallinen Rakkaus eikä lain puolesta kiivailu ...

        Room. 13:10 !!!
        Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa.
        Sentähden on rakkaus lain täyttämys.


      • alex-kasi

        Jumalan laki on Jumalan tahto - ja senkö nyt lasket tarpeettomaksi?
        Vaikka sinä oletkin täydellisesti armon varassa on Jumalan Pojalla iankaikkinen elämä oman vanhurskautensa tähden - siis oman laillisuutensa tähden.

        Aloitus on aivan oikein ajateltu, sillä ilman oikeudenmukaisuutta ei ole iankaikkista elämää.

        Jumalan oikeudenmukaisuus (siis se todellinen oikeudenmukaisuus joka lähtee Jumalan luota) sisältää aina myös RAKKAUDEN ja Jumalan rakkaus sisältää aina myös oikeudenmukaisuuden.
        Ilman toista ei ole toista - sentähden Jumalan armonkin on oikeudenmukainen ja siis rakkaudellinen - Jeesus maksoi meidän syntivelkamme - pelasti meidät LAILLISESTI - Jumalan lain mukaan. Hän maksoi koko sen hinnan jonka oikeudenmukaisuus vaatii - Jumalan rakkaus tuli näkyviin myös Jeesuksen kuuliaisuudessa Jumalan oikeudenmukaisuudelle - aina kuolemaan asti.

        Kyllä Jeesuksella oli mahdollisuus välttää ristinkuolema, mutta koska hän rakasti ihmisiä ja sääli heitä hän uhrasi elämänsä heidän edestään, kuoli heidän kuolemansa. Jeesus otti osakseen koko sen kohtalon joka olisi ollut meidän kotalomme - Jeesus kuoli.

        Jumala herätti hänet kuolleistä - oikeudenmukaisuutensa tähden - sillä Jeesus ei Jumalan tahdon (lain) täyttäjänä koko elämänsä ajan ollut kuolemaa ansainnut.


      • alex-kasi
        X-hirvas kirjoitti:

        mitä sana todistaa, enkä kuulu mihinkään uskonnolliseen järjestöön, niin minun ei tarvitse puolustella niiden tulkintoja eikä käsityksiä. Minulle riittää publikaanin usko, sillä emme me voi omilla teoillamme pelastua, vaan uskolla ja armolla. Tiedän, että vain Jumala tietää uskoni, ja sen perustana on Jumalan sana. Isä päättää, olenko kelvollinen vai en, ei kukaan ihminen.

        Mitä tulee sapattiin, niin se oli yksi lainkohta, jonka Jumala antoi noin vuonna 1513 eaa israelilaisille, yhdellekään pakanakansalle sitä ei silloin annettu. Se oli Jumalan antama laki Israelin kansalle ja heidän kanssaan asuville muukalaisille. Uudessa testamentissa Jumala määrää eikä kehoita ketään viettämään sapattia, jolloin se ei myöskään sido uuden liiton ihmisiä.

        Minulle on jokainen päivä yhtä arvokas palvella Jumalaa, eikä yksikään päivä ole toistaan parempi siinä asiassa. Ihmiset ovat vain tulkinneet omalla tavallaan Raamattua, muovanneet siitä oppeja, jota sitten on levitetty totuutena sellaisille, jotka eivät tunne sanan totuutta.
        Sen todistaa se, että maailmassa on lähes 20 000 eri uskonnollista lahkoa, liikettä, kulttia ja kirkot, joiden opetus on niiden omien johtopäätösten mukainen. Kenenkään ei pidä uskoa mitä joku opettaa tai julistaa. Ihmisen sisimmässä oleva Jumala ohjaa tutkimaan sanaa ja totuutta, ja opetttajaksi Hän lähettää Pyhän Hengen, joka ei valhettele. Se on minun itseni asia löytää totuus.

        Pysykäämme siis siinä opetuksessa, jotta saamme toivon pelastuksesta.

        Hyvää viikonloppua := ))

        syntiset, koska hän oli ja yhä on elämässään Jumalan tahdossa - ja Jumalan tahto on ikuinen, ei se muutu toiseksi vaikka et sitä uskokaan.

        Ei Jumalalla ole kuin YKSI kansa - sen kansalaiset koostuvat niistä jotka pelastuvat Jumalan tahdon noudattajina. Kun Israelilaiset uhrasivat uhrejaan syntiensä edestä - Jumalan käskyn ja tahdon mukaan, ei ne uhrit pelastaneet ketään vaan heidän - uskonsa Jumalan Sanaan. Se on heidän uskonsa mikä antaa heille oikeuden Jeesuksen uhriin - he uskoivat Jumalan lupaukseen syntien anteeksi saamisesta.

        Ei kukaan heistä pitänyt täydellisesti Jumalan kirjoittamia käskyjä - jotka Herra itse kirjoitti ja käski panna liiton arkkiin - ei kukaan heistä tullut vanhurskaaksi omien tekojensa tähden. Vaan uskonsa Jumalan lupaukseen.

        Mutta eivät he sanoneet, että lakia ei ole koska heillä on uhri.

        Samalla tavalla on meidän kanssamme, ei Jumalan käskyt poistu tai muutu vain siksi että meilläkin on lupaus anteeksi annosta - ei Jumala muutu - jokainen Jumalan käsky on oikeamielinen ja rakkaudellinen - ja joka niissä elää on niistä elävä.

        Jeesus eli niissä ja ei SIKSI Jeesus ollut kuolemaa ansainnut - nyt siis sinäkin voit luottaa armoon jos uskot että Jeesus on Jumalan lain täyttäjä. Mutta jos kiellät Jumalan lain olemassa olon - kuinka ihmeessä voit uskoa uhrin oikeutukseen.. sillä siihen lakiin sinun pelastuksesi Jeesuksessa nojaa, kaikkiin käskyihin. Myös sapattikäskyyn - Jeesus piti koko sen lain mikä Jumala itse oli kirjoittanut ja käskí Moosesta panemaan sen liiton arkkiin. Ne käskyt TODISTAVAT Jeesuksen vanhurskauden ja siten sen uhrin oikeutuksen johon sinäkin sanot nojaavasi - mutta samalla kiellät Jumalan lain tarpeettomana ???

        Ne käskyt jotka Jumala kirjoittaa omiensa sydämmeen - eivät ole toisenlaisen oikeudenmukaisuuden osoituksia. Jumala kirjoitti laintauluihin TAHTONSA ja kirjoittaa myös ihmisen sydämeen SAMAN TAHTONSA.

        Olisi Jumalan tahdon vastustamista sanoa että ensimmäiset käskyt olivat ikäänkuin vääriä - se toisi mukanaan sen että Jeesuksen lunastuskin olisi väärä.. mikä se ei ole..

        Herran sapatti kuuluu käskyihin - se ei ole Mooseksen keksimä vaan Herran kirjoittama käsky.

        Herran sapatti annettiin jo ennen Mooseksen lakia - sapatti todella on luomisen muistopäivä - se on Luojan tunnustamisen Luojaksi -päivä - Herran tunnustamista Herraksi päivä.

        Ei sapatissa ole kysymys vain jostain päivästä, vaan paljon suuremmasta kokonaisuudesta.

        Valitettavasti et vain tajua sitä.

        alex


    • Eihän se ole oikeudenmukaista eikä rehellistä, että kohtelet lähimmäisiäsi suosittamalla heille Ellen Whiten demoninäkyoppeja sapatista, annihilaatiosta yms. Eksytät adventismin harhaoppiin ihmisiä ja jo siinä vankeina olevia kahlitset siihen kovemmin sitein.

      Täydellistä vihan hedelmää sinä kylvät.

      • Käyttäydy kunnolla

        opetuksen otat: Vai oli Jeesus Demoni oppinen opettaja mielestäsi: Ethän sinä tee mitään muuta kuin teet Jeesuksestakin Demonin? Jos sinulla on enää mitään kunnollista korviesi välissä, niin minä kehoitan sinua lopettamaan Jeesuksen pilkkaamisen. Näet omat käskynsä jeesus Jätti vain seuraajilleen, joten tunnut olevan toisen Herran palvelia vaan. Lopeta Jeesuksen pilkkaaminen, vaikka se ei olekaan sinun Herrallesi mieluista


    • MInun on vaikea ymmärtää teidän adventistien tuomia asetelmia itseään uskovia (kristittyjä)kohtaan. Pitäisi sinunkin uskovana alkaa näkemään hieman ylempää käsin asioita. Eli ei käskykeskeisesti, vaan pohjustaa oikeasta sisällöstä josta olet syntynyt.. eli Kristus lähteestä ja Hänen rakkaudestaan. Rakkaus on lain tarkoitus (täyttymyskin). Ei laista toitottaminen ja sillä ylpistely.
      Jeesus ei rakastanut lain tähden, vaan laupeuden ja kaikenlaisen hyvän tekemisen vuoksi.

      Ei ole rakkautta, jos sinua käsketään, ja siksi vain rakastat. ymmärätkö lainkaan rakkauden vaatimusta?

      • huomannut sanoman

        sinne Jumalalle tuntemattomien auringon päivän palvojien palstalle: Jumalan henki vierastaa sinun kolkkoa käyttäytymistäsi. Aurinko jumalan kunnioittaminen ei kuulu Raamatun texteihin. Vanha testamentti jo kieltää pakanuuden opeista.


      • [][][] Eli ei käskykeskeisesti, vaan pohjustaa oikeasta sisällöstä josta olet syntynyt.. eli Kristus lähteestä ja Hänen rakkaudestaan.
        Rakkaus on lain tarkoitus (täyttymyskin).
        Ei laista toitottaminen ja sillä ylpistely.
        Jeesus ei rakastanut lain tähden, vaan laupeuden ja kaikenlaisen hyvän tekemisen vuoksi.
        Ei ole rakkautta, jos sinua käsketään, ja siksi vain rakastat.
        Ymmärätkö lainkaan rakkauden vaatimusta? [][][]

        Nadasja-emilia jankuttaa sitä samaa sontaa, jonak hän on oppinut täältä:
        http://www.endtime.net/kinfof.htm
        Sieltähän muutkin adventistit ovat ammentaneet tälle foorumille.
        Olen havainnut etteivät ole Suureen Taisteluun vilkaisseetkaan,
        vaikka noilla sivustoilla kehotetaan etsimään tarkempi tieto sieltä.

        Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.
        [13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ]

        "Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa; sentähden on rakkaus lain täyttymys". (Rm.13:10)

        Useasti on palstalla todettu ettei Jeesuksen puhumia rakkaus-viisauksia
        löydy Vanhasta Testamentista. Vain sirpaleita asiasta. Kieltolaki (10)
        on tarpeen siellä missä ei ole rakkautta estämässä pahantekoa ja
        yllyttämässä hyviin töihin.

        antti


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        [][][] Eli ei käskykeskeisesti, vaan pohjustaa oikeasta sisällöstä josta olet syntynyt.. eli Kristus lähteestä ja Hänen rakkaudestaan.
        Rakkaus on lain tarkoitus (täyttymyskin).
        Ei laista toitottaminen ja sillä ylpistely.
        Jeesus ei rakastanut lain tähden, vaan laupeuden ja kaikenlaisen hyvän tekemisen vuoksi.
        Ei ole rakkautta, jos sinua käsketään, ja siksi vain rakastat.
        Ymmärätkö lainkaan rakkauden vaatimusta? [][][]

        Nadasja-emilia jankuttaa sitä samaa sontaa, jonak hän on oppinut täältä:
        http://www.endtime.net/kinfof.htm
        Sieltähän muutkin adventistit ovat ammentaneet tälle foorumille.
        Olen havainnut etteivät ole Suureen Taisteluun vilkaisseetkaan,
        vaikka noilla sivustoilla kehotetaan etsimään tarkempi tieto sieltä.

        Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.
        [13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ]

        "Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa; sentähden on rakkaus lain täyttymys". (Rm.13:10)

        Useasti on palstalla todettu ettei Jeesuksen puhumia rakkaus-viisauksia
        löydy Vanhasta Testamentista. Vain sirpaleita asiasta. Kieltolaki (10)
        on tarpeen siellä missä ei ole rakkautta estämässä pahantekoa ja
        yllyttämässä hyviin töihin.

        antti

        Toivotaan että adventistit näkisivät avarammin jolloin voidaan kokea yhteyttä enemmän heihin. Tiukkapipoisuus ja liika sitovuus liikkeensä uskomuksille ja tulkinnoille ei anna joustoa puoleen eikä toiseen. Ei meidän tarvitse kirkkoja( uskontoja) raahata eteemme, kun voidaan olla aitoja oikeita Jeesuksen omia. Primitiivinen kristinuskon lähde elää olemuksellaan, eikä pitäisi jättää ketään kylmäksi.
        Parempaan uskoen.


    • Mitäs vikaa oikeudenmukaisuudessa - uusi muotoilu vanhalle jankutuksellesi. Kukaan ei vastusta Jumalan oikeudenmukaisuutta eikä
      voisikaan. Mutta uskova tiedostaa että ellei armo käy oikeudesta niin
      piru meidät perii.

      Oi sitä armao näitäkin kohtaan, näitä aikakautemme lopussa Jerusalemia
      vastaan hyökänneiden yhdistyneiden kansakuntien jäännöstä, tähteitä
      kohtaan ... (Pliis, lukekaa koko luku ettei mua syytetä irtojakeiden
      viljelystä)

      Sak.14:16
      Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

      • >>Mitäs vikaa oikeudenmukaisuudessa - uusi muotoilu vanhalle jankutuksellesi. Kukaan ei vastusta Jumalan oikeudenmukaisuutta eikä
        voisikaan. Mutta uskova tiedostaa että ellei armo käy oikeudesta niin
        piru meidät perii.
        >>

        Samaa ajattelen. Joten turhaa luoda asetelmia joita ei tosiasiassa ole. Kristityt uskovat Jeesukseen ja näin ollen pelastuvat oahankidasta. Joten Kiitellään Jumalaa saamastamme pelastuksen armosta. Jos kerran Jumala ei lue syntejämme Kristuksen tähden Ison kirjan mukaisesti. Miksi siis syyttää Jumalan valittuja? Adventistit haluaa jotain muuta sielustamme, jos eivät tyydy uskomme ytimeen? eli Jeesukseen. Tämä tulee ensiksi mieleen.


    • "" Jumalan käskyt ovat tarkoitetut tien viitoiksi kaikkille ihmisille ja kaikkina aikoina. Eivät ne vanhene koskaan ""

      Mooseksen kielto "Älä tapa" ei riitä edes starttaamiseen, Sirkka.

      Matt.5:20-
      20
      Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
      [Matt. 23:3; Luuk. 18:14]
      21
      "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.'
      Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion.
      [2. Moos. 20:13 ; 5. Moos. 5:17 ]
      22
      Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion.
      Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen:
      'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion,
      ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu',
      on ansainnut helvetin tulen.

      Mooses uhkasi vain oikeuden tuomiolla, mutta Jeesus varoittaa helvetistä! Harrastat lakiviisasteluasi tri Flinkin ja alex-pojun lukuun.
      Ja nytkin viestisi sanoilla pyrit salamurhaamaan toisin ajattelevat.
      Ei pitsiverhoilusi asiaa muuksi tee. Olet alinorja etkä Kristuksen orja.

      Herra varjelkoon!
      Antti

    • uteljas

      Jospas adventisti-Nadasja lakkaisit iskemästä halki uskovia.
      Ei oikeus niin yksioikoisesti tapahdu kuin kuvittelet.
      Oikealla kysymyksen asettelulla saadaan riita halki oikeudenmukaisesti.
      Ei tuollaisilla juonittelevilla aloituksilla mitään saa aikaan, vaan riitely
      senkun vaan jatkuu. Pitää olla terävä sanoissa, jotta totuus puristettaisiin
      esiin.

      1. Kun. 3:25 Hän antoi käskyn: "Halkaiskaa elävä lapsi kahtia ja antakaa toinen puoli toiselle, toinen toiselle."
      26 Silloin rakkaus lapseen pani elävän pojan äidin puhumaan, ja hän huudahti kuninkaalle: "Herrani! Anna lapsi hänelle, älä anna surmata sitä!" Mutta toinen sanoi: "Ei minulle eikä sinulle. Halkaiskaa vain!"
      27 Silloin kuningas lausui: "Antakaa lapsi tuolle, joka ensin puhui, älkää tappako sitä. Hän on lapsen äiti."

      • ++++

        eri nimimerkeillä ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      138
      1920
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1173
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1107
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      935
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      94
      884
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      809
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      744
    8. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      50
      730
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      730
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe