Kysymys onko mersu oikeesti huippu kestävä.

Tietoa kiitos.

Siis jos ostan dieselin 2005 e mersun ja autolla ajettu yli 500000tkm ja huolettu esim:taksi mersu niin ajaako sillä todellakin murheitta miljoonaan ja ylikin.Ettei tarvii purkaa ja keriä muutenhan kannattaa ostaa uusi täysin toisen merkkinen auto. Erikoisesti mietityttää automaatti kestääkö se huoletta ajella miljoonaan ,kuulin yhdeltä sipanneen jo 300000tkm ja nyt mietityttää onko se vähintää 124 korisen kestävyyden kaltainen, vai onko sekin niitä vikapesä väyrysiä joita kukaan ei huoli ilmankaan en ainakaan minä ajelisi moisella.

172

24606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjmmm

      Mersut ovat aina olleet kestävimpiä autoja maailmassa.Luota vain kestävyyteen,w210-mallin mersut,eli väyryset ovat aina olleet kestäviä autoja.Moottori,automaatti,ja muu tekniikka kyllä kestää.Elektroniikka,ja ruoste joissain vaivannut.Toden totta,että mersuilla ajetaan eniten kaikista autoista. Yli miljoonan ajettuja väyrysiä on paljon liikenteessä.

      • STAR 2011

        joo on siinä lasissa 650 000km -01 automaatti väyrynen! Sanotaan lyhyesti kokemuksella että halpoja kilometrejä siis huomioiden polttoaine korjaukset. Tähti loistaa mun tallissa jatkossakin. Ei kannata aina uskoa mitä kaverin kaverin tutun isä on sanonut. Olen onnellinen mersumies...


      • Autossa päivystys
        STAR 2011 kirjoitti:

        joo on siinä lasissa 650 000km -01 automaatti väyrynen! Sanotaan lyhyesti kokemuksella että halpoja kilometrejä siis huomioiden polttoaine korjaukset. Tähti loistaa mun tallissa jatkossakin. Ei kannata aina uskoa mitä kaverin kaverin tutun isä on sanonut. Olen onnellinen mersumies...

        Ostan mersuja, koska kestävät. Yli kymmenen Mersun kokemus. Kokemuksia myös kaikista muista mainittavista Suomessa esiintyvistä automerkeistä kylliksi, että tiedän, mistä puhun.

        Mikä tahansa auto kestää siivosti sen ensimmäisen satatuhatta. Sen jälkeen alkaa tulla selvää eroa.


      • vaan ei meille enää

        Ei kestä

        Vikoja tuleekun yli 500000 lasissa ja korjaaminen yleensä kallista Sitten ovat kovia ruostumaan. Omien kokemuksieni mukaan kaikkein pahimpia ruostevikoja on noin 10 vuotta vanhoissa mersuissa. Olen nähnyt maalauksessa neljä vuotta vanhan joka oli ruostunut ovipahvienkin alta. Viime kuussa jouduttiin hitsaamaan pohjaa 2003 mallisesta C-mersusta ja maalamaan lähes koko auto. Kattokin ruosteessa. Toki yksilöitä ovat mersutkin, mutta riskiostoja. Kai ne joita vähän halvemmalla myydään on niitä pommeja usein. Tiedot perustuvat lähipiirin autoihin ja niihin joita olen itse korjaillut. Toki hienoja ajaa ja yllättävän vähäkulutuksisia vanhatkin.


      • jamit

        Meseen on halvat varaosat, koska niitä valmistetaan paljon. Ja useaan malliin käy samat komponentit. Vrt. esim eräs germany auto; alapallo eteen n.65 e meseen halvin sama osa 8,35€ (kalleimmat n.30€). tämä vain yks esim. Kaikki osat kuluu käytössä. Meillä vain lasketaan autolle liian pitkä odotus ikä korkean autoveron vuoksi. Muualla mailmassa ajetaan n.100 th km ja menee rässiin.


      • ghrthtyty
        jamit kirjoitti:

        Meseen on halvat varaosat, koska niitä valmistetaan paljon. Ja useaan malliin käy samat komponentit. Vrt. esim eräs germany auto; alapallo eteen n.65 e meseen halvin sama osa 8,35€ (kalleimmat n.30€). tämä vain yks esim. Kaikki osat kuluu käytössä. Meillä vain lasketaan autolle liian pitkä odotus ikä korkean autoveron vuoksi. Muualla mailmassa ajetaan n.100 th km ja menee rässiin.

        Aika kallis osa ja vehon osat ovat kalliimmasta päästä ja aina olleet. Turha jauhaa schaibaa.


      • hgy66
        ghrthtyty kirjoitti:

        Aika kallis osa ja vehon osat ovat kalliimmasta päästä ja aina olleet. Turha jauhaa schaibaa.

        Kuka täysikänen sanoo "schaibaa", tuskin on korttia edes vielä taskussa :D
        Mersut on hyviä vehkeitä jos ei korin ruoste ja oudot(kalliit) sähköviat ole este.


      • Anonyymi
        vaan ei meille enää kirjoitti:

        Ei kestä

        Vikoja tuleekun yli 500000 lasissa ja korjaaminen yleensä kallista Sitten ovat kovia ruostumaan. Omien kokemuksieni mukaan kaikkein pahimpia ruostevikoja on noin 10 vuotta vanhoissa mersuissa. Olen nähnyt maalauksessa neljä vuotta vanhan joka oli ruostunut ovipahvienkin alta. Viime kuussa jouduttiin hitsaamaan pohjaa 2003 mallisesta C-mersusta ja maalamaan lähes koko auto. Kattokin ruosteessa. Toki yksilöitä ovat mersutkin, mutta riskiostoja. Kai ne joita vähän halvemmalla myydään on niitä pommeja usein. Tiedot perustuvat lähipiirin autoihin ja niihin joita olen itse korjaillut. Toki hienoja ajaa ja yllättävän vähäkulutuksisia vanhatkin.

        minun auto on -87 mb 190d.
        34 vuotta ajettu, matkamittarista vielä vajaa puolet käyttämättä...


    • auto mies uusimaa

      monesti kuulee kehuttavan että autolla on rullattu miljoona mutta vielä se pelaa,tosin puolet heposista on jo laitumilla. minusta mersukin on vaan auto jossa on samat normit ku muissakin autoissa.eli jos mittarissa rupeaa olemaan kilometrejä yli 200000 rupeaa kone olemaan vanhemman puoleinen,eikä alustakaan kestä ikuisuuksia korista puhumattakaan. mitä järkeä on sijottaa rahojaan johonkin vanhaan paljon rullattuun autoon kun sillä rahalla saa uuden auton allensa. mersu on hyvä auto mutta sekin pitäisi pystyä ostamaan mahdollisemman tuoreena tai uutena.

      • 320 cdi

        Että jos ostat Nipponiroskan joka maksaa 20000€ ja toverisi ostaa Mersun joka maksaa 20000€ ,
        niin sinä olet se häviäjä.


      • jjjmmm

        Mersu ei hätkähdä juuri lainkaan tommosesta 200000km ajosta.Moottori jos huollettu normaalisti,samoin alustaan normi huolto,niin ei todella ole mitään ongelmaa. Monet autot vetävät jo viimeisiä henkäyksiä 200-300tkm ajettuna.Mersussa tuo lukema näkyy vain matkamittarissa,muuten auto huippukuntoinen.Moni on ajellut sellaisella mersulla,mistä on 200-300tkm "rullattu"pois mittarista.Tietysti tällaisessa autossa on jo hiukan jotain laittamistakin,asiahan on selvä.


      • tietoa kiitos.
        jjjmmm kirjoitti:

        Mersu ei hätkähdä juuri lainkaan tommosesta 200000km ajosta.Moottori jos huollettu normaalisti,samoin alustaan normi huolto,niin ei todella ole mitään ongelmaa. Monet autot vetävät jo viimeisiä henkäyksiä 200-300tkm ajettuna.Mersussa tuo lukema näkyy vain matkamittarissa,muuten auto huippukuntoinen.Moni on ajellut sellaisella mersulla,mistä on 200-300tkm "rullattu"pois mittarista.Tietysti tällaisessa autossa on jo hiukan jotain laittamistakin,asiahan on selvä.

        Johan se pöhelökin tietää mersun olevan kuin uusi 200000tkm. Itse ajelin mersuilla täyttä häkää siis 124 korinen viellä 700000tkm ei siis mitään ongelmaa,mutta jotkut kirjoittelee nyt 200000tkm ja siis kyse on 2003 e jälkeen tehdystä mersusta ja kilometreistä kun kyselen onko nämä uudemmat yhtä ellei parempiakin kestävyydessä vai onko taso mersulla laskenut ettei voi ostaa esim. 600000tkm ajettua pito autoksi jolla ajellaan helposti 300-400tkm.Itellä oli välkky eli väyrynen ja ajettu kun möin 300tkm. En todellakaan ota vastaavaa edes ilman.Tiedän vanhemmat mersut jotenkin ja viatkin mutta nämä uudet onko niistä autoiksi kun puhutaan 500-600tkm senhän vanhan kaavan mukaan pitäisi olla sisään ajettu. Onko mersun laatu parantunut vai huonontunut onko täällä oikeesti mersu miehiä.Vai ajaako kaikki uudehkolla tojotalla tai citikalla.Mersuja on ollut 124 bensoja ja diiseleitä ja välkky, kerrotaan viellä kaikille bensa mese ei edes syö öljyä 600tkm kohdalla. dieselin pitäs kestää pitkälti tai lähes kasksi miljoonaa kilsaa. Vein kerran 124 korisen dieselin testiin oli vanha 1985 siis eka, kilometrejä lähes 700tkm .ohivirtaustesti oli 15% siis se näyttää kaiken vuodon tiivisttetkin jos on huonot tai vuotoja niin prosentit nousee varmasti.Testaaja ja minä tuumattiin kone on kuin uusi.Kysymys onkin mitä on nämä uudet mersut ei siis väyrynen en ota ilmankaan moista kun kerran oli 290td ei koskaan enään.


      • tietoa kiitos.
        tietoa kiitos. kirjoitti:

        Johan se pöhelökin tietää mersun olevan kuin uusi 200000tkm. Itse ajelin mersuilla täyttä häkää siis 124 korinen viellä 700000tkm ei siis mitään ongelmaa,mutta jotkut kirjoittelee nyt 200000tkm ja siis kyse on 2003 e jälkeen tehdystä mersusta ja kilometreistä kun kyselen onko nämä uudemmat yhtä ellei parempiakin kestävyydessä vai onko taso mersulla laskenut ettei voi ostaa esim. 600000tkm ajettua pito autoksi jolla ajellaan helposti 300-400tkm.Itellä oli välkky eli väyrynen ja ajettu kun möin 300tkm. En todellakaan ota vastaavaa edes ilman.Tiedän vanhemmat mersut jotenkin ja viatkin mutta nämä uudet onko niistä autoiksi kun puhutaan 500-600tkm senhän vanhan kaavan mukaan pitäisi olla sisään ajettu. Onko mersun laatu parantunut vai huonontunut onko täällä oikeesti mersu miehiä.Vai ajaako kaikki uudehkolla tojotalla tai citikalla.Mersuja on ollut 124 bensoja ja diiseleitä ja välkky, kerrotaan viellä kaikille bensa mese ei edes syö öljyä 600tkm kohdalla. dieselin pitäs kestää pitkälti tai lähes kasksi miljoonaa kilsaa. Vein kerran 124 korisen dieselin testiin oli vanha 1985 siis eka, kilometrejä lähes 700tkm .ohivirtaustesti oli 15% siis se näyttää kaiken vuodon tiivisttetkin jos on huonot tai vuotoja niin prosentit nousee varmasti.Testaaja ja minä tuumattiin kone on kuin uusi.Kysymys onkin mitä on nämä uudet mersut ei siis väyrynen en ota ilmankaan moista kun kerran oli 290td ei koskaan enään.

        Luin juuri ruisku suuttimista uudet mersut on monella seissyt huollossa 3-4 viikkoa nyt kyllä mersun maine menee totaallisesti. Voi saatana ei meikäläinen enään voi ostaa mersua kun on paska osat. En ajele tatus autolla vaan auton on kestettävä vieläkö on nöyryttävä ikivanhaan 124 koriseen kun nyky mersun laatu onkin perseestä.Sairaan noloa mutta saako näitä ei taida saada noin vaan siistiä 124 korista mersua. helvetti kun ottaa päähän auto on aatamin aikainen ja vaimo ei todellakaan enään innostu kun meillä on ollut näitä mersuja riittävästi. Nyt on aika ehkä vaihtaa jo merkkiä . En tosiaan kestä remontti juttuja kun on kyse mersusta tyhjästä ei makseta minulle kun riitti väyrys vika pesä.


      • En vaihda koskaan

        Itsellä on 124, 200D 1,2milj. km,
        väyrynen 300TD, 940th
        211 320 bensa 480th.
        Minkään koneesta ei ole korjattu mitään tai avattu kertaakaan.


      • 1JoneRiksusta
        tietoa kiitos. kirjoitti:

        Luin juuri ruisku suuttimista uudet mersut on monella seissyt huollossa 3-4 viikkoa nyt kyllä mersun maine menee totaallisesti. Voi saatana ei meikäläinen enään voi ostaa mersua kun on paska osat. En ajele tatus autolla vaan auton on kestettävä vieläkö on nöyryttävä ikivanhaan 124 koriseen kun nyky mersun laatu onkin perseestä.Sairaan noloa mutta saako näitä ei taida saada noin vaan siistiä 124 korista mersua. helvetti kun ottaa päähän auto on aatamin aikainen ja vaimo ei todellakaan enään innostu kun meillä on ollut näitä mersuja riittävästi. Nyt on aika ehkä vaihtaa jo merkkiä . En tosiaan kestä remontti juttuja kun on kyse mersusta tyhjästä ei makseta minulle kun riitti väyrys vika pesä.

        ...kun ei edes ns. mersu-korjaamot osaa tunnistaa suutinvikoja... itse tilaan korjaamolleni Saksasta cdi-suuttimet 150,- egee kappale (korjatut) ... 30,- egee kappale hämeen dieselissä tarkistus ja ensin ohivuotomittaus.

        300 tkm alkaa oleen riskiraja CDI-suuttimissa. Niitä sitten voi käyttää valohoidoissa
        dieselhuoltojen johdon päässä, mutta ei se tietokone kerro mitä se korjailee ja diagnoosi ei toimi.


      • VTyökseni korjailen
        jjjmmm kirjoitti:

        Mersu ei hätkähdä juuri lainkaan tommosesta 200000km ajosta.Moottori jos huollettu normaalisti,samoin alustaan normi huolto,niin ei todella ole mitään ongelmaa. Monet autot vetävät jo viimeisiä henkäyksiä 200-300tkm ajettuna.Mersussa tuo lukema näkyy vain matkamittarissa,muuten auto huippukuntoinen.Moni on ajellut sellaisella mersulla,mistä on 200-300tkm "rullattu"pois mittarista.Tietysti tällaisessa autossa on jo hiukan jotain laittamistakin,asiahan on selvä.

        Hyvä auto peltisepälle ja maalaustaitoiselle.


      • jyrnä_peli
        1JoneRiksusta kirjoitti:

        ...kun ei edes ns. mersu-korjaamot osaa tunnistaa suutinvikoja... itse tilaan korjaamolleni Saksasta cdi-suuttimet 150,- egee kappale (korjatut) ... 30,- egee kappale hämeen dieselissä tarkistus ja ensin ohivuotomittaus.

        300 tkm alkaa oleen riskiraja CDI-suuttimissa. Niitä sitten voi käyttää valohoidoissa
        dieselhuoltojen johdon päässä, mutta ei se tietokone kerro mitä se korjailee ja diagnoosi ei toimi.

        miksi suutin,
        420tkm ajettu ja kolmeen vaihdettu tiiviste 70-90 kpl


      • jyrnä_peli kirjoitti:

        miksi suutin,
        420tkm ajettu ja kolmeen vaihdettu tiiviste 70-90 kpl

        Sulla puuttuu nolla tiivisteen hinnasta. Se kun on pikemminkin 0,7 - 0,9 e/kpl. Pultti, joka pitää suuttimen paikallaan on kalliimpi, jotain vitosen luokkaa. Se kannattaa vaihtaa samalla.

        Työ siinä maksaa. Jos ei suutin ole ennättänyt jymähtämään (=vuotamaan pitkään), kestää noin 15 minuttia vaihtaa tiiviste, per suutin siis. Jos on jumissa, niin irrottaminen voi kestää pitkäänkin...


      • mossella
        tietoa kiitos. kirjoitti:

        Johan se pöhelökin tietää mersun olevan kuin uusi 200000tkm. Itse ajelin mersuilla täyttä häkää siis 124 korinen viellä 700000tkm ei siis mitään ongelmaa,mutta jotkut kirjoittelee nyt 200000tkm ja siis kyse on 2003 e jälkeen tehdystä mersusta ja kilometreistä kun kyselen onko nämä uudemmat yhtä ellei parempiakin kestävyydessä vai onko taso mersulla laskenut ettei voi ostaa esim. 600000tkm ajettua pito autoksi jolla ajellaan helposti 300-400tkm.Itellä oli välkky eli väyrynen ja ajettu kun möin 300tkm. En todellakaan ota vastaavaa edes ilman.Tiedän vanhemmat mersut jotenkin ja viatkin mutta nämä uudet onko niistä autoiksi kun puhutaan 500-600tkm senhän vanhan kaavan mukaan pitäisi olla sisään ajettu. Onko mersun laatu parantunut vai huonontunut onko täällä oikeesti mersu miehiä.Vai ajaako kaikki uudehkolla tojotalla tai citikalla.Mersuja on ollut 124 bensoja ja diiseleitä ja välkky, kerrotaan viellä kaikille bensa mese ei edes syö öljyä 600tkm kohdalla. dieselin pitäs kestää pitkälti tai lähes kasksi miljoonaa kilsaa. Vein kerran 124 korisen dieselin testiin oli vanha 1985 siis eka, kilometrejä lähes 700tkm .ohivirtaustesti oli 15% siis se näyttää kaiken vuodon tiivisttetkin jos on huonot tai vuotoja niin prosentit nousee varmasti.Testaaja ja minä tuumattiin kone on kuin uusi.Kysymys onkin mitä on nämä uudet mersut ei siis väyrynen en ota ilmankaan moista kun kerran oli 290td ei koskaan enään.

        Elä hyvä mies kuka kekiää ajaa 2miljoonaa kilometriä kuolee vanhuuteen paljon ennen.


    • mersumän

      Itsellä 560tkm ajettu 220T CDI A -04,kilometrejä oli ostettaessa pari vuotta sitten 480tkm ja työkaverit sanoivat että älä hel.....sä sekaannu mihinkää puoli miljoonaa ajettuun vanhaan taksiin joka taksitolpan jälkeen oli ollut vielä 135tkm kollain kaupparatsulla.
      En kuitenkaan kuunnellut kavereiden neuvoja vaan tein oman päätöksen enkä ole katunut,80tkm aikana alapallonivelet vaihdettu (tökkäsi heti ekassa katsastuksessa) ehkä heikoin paikka koko autossa on juuri etupään alatukivarsien ulkopäiden nivelet.
      Kyseiset alapallot otin kuitenkin alkuperäisenä jotka kestävät >150tkm,ainakin päätellen huoltokirjanmerkinnöistä kun ensimmäiset parit oli vaihdettu 170tkm ja toisenkerran 345tkm.
      Katsastuksessa mitattu savuarvo oli 0,85 mikä katsastusmiehen mukaan on erinomainen arvo yli puoli miljoonaa ajetulle moottorille,autossa on kokoajan käytetty mobilin 1 (0w-40) öljyä,huoltonäyttö on osoittanut öljynvaihtoväliksi n.20tkm.
      Akku sippasi talvella mutta nykyautoissa on niinpaljon sähköä syöviä laitteita että mistään 10vuoden akun kestosta ei enää tarvi haaveilla, 3-4v on lähempänä totuuutta.
      Laatikon öljyt on vaihdettu kahden ensimmäisen omistajan toimesta 100tkm:n välein mikä on mielestäni ehdoton maksimi,itse pidän kiinni 60tkm:n vaihtovälistä.
      Koneesta löytyy vielä menohaluja enkä allekirjoita että ainakaan puolet hevosista olisi autuaammilla laidunmailla,kiihdytys nollasta sataan käsiajanotolla vie n.11,5s.
      Autossa on sähköhydrauliset jarrut jotka ovat monelle kammotus mutta aivan turhaan,mukana tulleiden dokumenttien mukaan auto kuuluu takaisinkutsukampanjaan (v2004) joka oli seurausta sähköjarrujen maadoituksen löystymisestä,ongelmakohta oli prepattu ja jarrut toimivat upeasti,vaativat kyllä pientä totuttelua 124 korisen jälkeen koska ovat huomattavasti herkemmät mutta yllättävän pian niihin tottui.
      Eli kaikenkaikkiaan kokemukseni ovat olleet erittäin positiiviset mutta kun puhutaa puoli miljoonaa ajetuista mersuista on syytä muistaa että tehdyt (tai tekemättä jääneet) huollot näyttelevät erittäin tärkeää osaa siinä miten seuraava puoli miljoonaa auton kanssa sujuu.
      Ps.Kun huollot on tehty ajallaan on autossa voimassa 30v:n puhkiruostumattomuustakuu mikä on ainutlaatuinen automaailmassa.

      • Kiitos sulle tiedois

        kiva kuulla että olet melkoisen tyytyväinen autoon tulee ihan vanhat ajat mieleen kun 124 korin mersu oli kuningas ja auto maailman kunkku .Toki ei tätä ymmärrä kuin paljon ajanut mersu mies.Tuntuu kuitenkin joskus todella hirveeltä tämä aika kun autot ei ole mitään ,esim:tojota joka oli kestävyyden symbooli aikoinaan hintaluokassaan ja kestävä se tekniika oli. Mutta 124 korinen on kyllä vertaansa vailla mutta nyt aika on auttamasti ohi olisko tosiaan tämä E 2003 mallin jälkeen vastaava kuin 124 korinen ,väyrynenhän mulla oli enkä osta en edes katso sinne päinkään laatua ei ole.Sama kun ostan kiian joka on ajettu 400000tkm.Mutta olet mersu mies ja uskallat ajaa paljon ajetulla siinä nähdään mitä on kun mersu toimii. Ei siis väyrynen jota en laske mersuksi.Mukavaa kun laitoit viestii tuntuu että mersu kuume todella syntyy uudestaan .


      • onhan nuita ollut 7
        Kiitos sulle tiedois kirjoitti:

        kiva kuulla että olet melkoisen tyytyväinen autoon tulee ihan vanhat ajat mieleen kun 124 korin mersu oli kuningas ja auto maailman kunkku .Toki ei tätä ymmärrä kuin paljon ajanut mersu mies.Tuntuu kuitenkin joskus todella hirveeltä tämä aika kun autot ei ole mitään ,esim:tojota joka oli kestävyyden symbooli aikoinaan hintaluokassaan ja kestävä se tekniika oli. Mutta 124 korinen on kyllä vertaansa vailla mutta nyt aika on auttamasti ohi olisko tosiaan tämä E 2003 mallin jälkeen vastaava kuin 124 korinen ,väyrynenhän mulla oli enkä osta en edes katso sinne päinkään laatua ei ole.Sama kun ostan kiian joka on ajettu 400000tkm.Mutta olet mersu mies ja uskallat ajaa paljon ajetulla siinä nähdään mitä on kun mersu toimii. Ei siis väyrynen jota en laske mersuksi.Mukavaa kun laitoit viestii tuntuu että mersu kuume todella syntyy uudestaan .

        Mikä helekutin väyrys kammo se on,ootko kova vasemmitolainen että väyrys vertaus merrussa ottaa noin pattiin.Minä olen ajanut mersuja jo seitsemän kappaletta joista kolme viimestä ostanut uutena ja nykynen 2004 mallin 200E autom. jota tarjoan vaihdossa taas uuteen mersuun.Kaikki ovat olleet luotettavia autoja aikanaan eikä uudet ole olleet huonompia kuin vanhatkaan.Nykyseen olen vaihtanut akun ja termarin koska käytän paljon Webastoa.


    • mbmani

      huippukestävä tämänpäivän autoja vertaillessa,405tkm takana w211-04.

      • ei lullaa

        itellä 220d väyrynen ollu jo kohta 2vuotta,eikä mitään isompia vikoja.sen myönnän että olen paljon kuullut/lukenut noitten 290td väyrysten ja cdi väyrysten vaivoista.on se kumma että kun puhutan väyrysistä,niin samaan soppaan laitetaan kaikki väyryset.

        jos vertaan tätä väyrystä edllisiin 123/124.siin,niin onhan tämä sentään auto noitten rinnalla.isompi,pieni ruokaisempi,tehokkaampi,nykyaikaisempi,heinommat/muodikkaammat sisätilat,ja mikä tärkeintä niin miljoona kertaa parempi ajaa.


      • MB mies
        ei lullaa kirjoitti:

        itellä 220d väyrynen ollu jo kohta 2vuotta,eikä mitään isompia vikoja.sen myönnän että olen paljon kuullut/lukenut noitten 290td väyrysten ja cdi väyrysten vaivoista.on se kumma että kun puhutan väyrysistä,niin samaan soppaan laitetaan kaikki väyryset.

        jos vertaan tätä väyrystä edllisiin 123/124.siin,niin onhan tämä sentään auto noitten rinnalla.isompi,pieni ruokaisempi,tehokkaampi,nykyaikaisempi,heinommat/muodikkaammat sisätilat,ja mikä tärkeintä niin miljoona kertaa parempi ajaa.

        Itsella vm 97 220 D Väyrynen.Ajettu 790 tkm ilman koneremppaa,vain kuluvia osia vaihdettu,niitäkin moniin muihin malleihin nähden vähän.Mielestäni yhtä luja/hyvä kuin aikaisemmat w 124 seni (ollut 2 kpl)


      • MB Mies
        MB mies kirjoitti:

        Itsella vm 97 220 D Väyrynen.Ajettu 790 tkm ilman koneremppaa,vain kuluvia osia vaihdettu,niitäkin moniin muihin malleihin nähden vähän.Mielestäni yhtä luja/hyvä kuin aikaisemmat w 124 seni (ollut 2 kpl)

        Toden totta,etenkin vm 95-98,eli eka sarjan 220 D ja 290 TD ovat ehkä kaikkien aikojen lujimmat ko-
        neet.Vetävät moottori tekniikan puolesta vertoja jopa W123:sen ja W124:sen moottoreille kestä-
        vyydessään.Itse tiedän jo useita yli 1 000 000 Km ylittäneitä.Lucaksen pumppu ja kori ovat vain
        sen mallin (220D) heikoimmat kohdat.Mutta pumpunhan voi vaihtaa Bocsh.


      • Mesenisti
        MB Mies kirjoitti:

        Toden totta,etenkin vm 95-98,eli eka sarjan 220 D ja 290 TD ovat ehkä kaikkien aikojen lujimmat ko-
        neet.Vetävät moottori tekniikan puolesta vertoja jopa W123:sen ja W124:sen moottoreille kestä-
        vyydessään.Itse tiedän jo useita yli 1 000 000 Km ylittäneitä.Lucaksen pumppu ja kori ovat vain
        sen mallin (220D) heikoimmat kohdat.Mutta pumpunhan voi vaihtaa Bocsh.

        Väyrynen -95 ajettu 120 000 km ja kuin uusi. Ehkä siksi ettei kukaan ole päässyt sitä ns. huoltamaan mutterin kannat ehjät ja muukin tekniikka eikä edes päälliset likaantuneet kuin näissä suomi-autoissa.
        Kynnyksissä ei raapamia kiiltelee kuin uudet samoin lattiamatot paksut ja puhtaat ei lantaa eikä rapaa. Ulkokuorikin kiiltelee kuin uudessa autossa ja kulkee kuin enkeli aina kun käskee.

        Ihmetyttää nämä väyrysvitsin vääntäjät ja ehkä ne vitsit on syntyneet niistä navetan seinustalla olevan lantakasan vieressä säilytetyistä autoista.


      • keskisuomesta mb
        MB mies kirjoitti:

        Itsella vm 97 220 D Väyrynen.Ajettu 790 tkm ilman koneremppaa,vain kuluvia osia vaihdettu,niitäkin moniin muihin malleihin nähden vähän.Mielestäni yhtä luja/hyvä kuin aikaisemmat w 124 seni (ollut 2 kpl)

        Älä muuta sano! Kohta on väyryses miljuuna lasis ja on cdi koneella mistä moni puhhuu mutta toimii kuin unelma ja samoten automaatti mistä myöski jauhettaa mutta mun mersus ei ees huommaa ku vaihe vaihtuu. Ainut on että jollaki oon kaverilla nähäny ku on vähä pinto ruosteesa vähäse mutta mun mersussa ei piru vie oo missään ruostetta ja annan semmosen vinkin että korjakkaa ammattilaisella ajossa ne ruosteet nii on vielä siisti mersu. Kävin just katsasttaa ja taas ilman moittehia läpi. Ja mää oon muute sellane mersumies että mää en liikaa kehu mutta ostakaa mersu nii huomaatte ihte.


    • hyvällä huollolla

      pitkäänkin toisin kuin esimerkiksi Audi jossa tuntuu olevan kaikenlaista häikkää ja vakaviakin vikoja juuri automaattilaatikoissa. No eihän ne tietysti muutenkaan ole oikein vertailukelpoisia vaikka ovatkin olevinaan samoissa sarjoissa Mersu, Audi sekä vielä Bmw.

      • -06 220 cdi 590tkm

        tajuaa mikä auto kestää ja mikä on tehty ajettavaksi, ei tarvi kuin nettiautosta tarkastella kilometrilukemia esim. -04 ja uudemmista.
        Harvassa ovat ne A6 audit ja 500 sarjan bemarit (passateista/skodista tai vectroista puhumattakaan) joilla on ajettu yli 400tkm.
        Poikkeuksia toki löytyy mutta jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä mikä auto on tehty matkantaittamista varten ja millä sitä Suomessa autoa paljon tarvitsevat taittavat.


      • mbe320cdi
        -06 220 cdi 590tkm kirjoitti:

        tajuaa mikä auto kestää ja mikä on tehty ajettavaksi, ei tarvi kuin nettiautosta tarkastella kilometrilukemia esim. -04 ja uudemmista.
        Harvassa ovat ne A6 audit ja 500 sarjan bemarit (passateista/skodista tai vectroista puhumattakaan) joilla on ajettu yli 400tkm.
        Poikkeuksia toki löytyy mutta jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä mikä auto on tehty matkantaittamista varten ja millä sitä Suomessa autoa paljon tarvitsevat taittavat.

        Mulla on MB E 320 cdi 2000 ja ajettu 300 tuhatta eli vasta sisään.


      • MB forever
        -06 220 cdi 590tkm kirjoitti:

        tajuaa mikä auto kestää ja mikä on tehty ajettavaksi, ei tarvi kuin nettiautosta tarkastella kilometrilukemia esim. -04 ja uudemmista.
        Harvassa ovat ne A6 audit ja 500 sarjan bemarit (passateista/skodista tai vectroista puhumattakaan) joilla on ajettu yli 400tkm.
        Poikkeuksia toki löytyy mutta jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä mikä auto on tehty matkantaittamista varten ja millä sitä Suomessa autoa paljon tarvitsevat taittavat.

        E mersuja löytyi 29kpl, A6 audeja 1kpl, 500 bemuja 2kpl, skoodia 2kpl, vectroja 1kpl ja passatteja 1kpl.

        Jos lasketaan Audeja, bemuja, skodia, opeleita ja volkkareita kyseisine malleineen olevan ainakin viisinkertainen määrä E-sarjan mersuun nähden niin on kyllä kummallista että E sarjalaista löytyy kuitenkin paljon ajettuna nelinkertainen määrä vaikka edellämainitut automallit lasketaan yhteen.


      • MB cdi
        mbe320cdi kirjoitti:

        Mulla on MB E 320 cdi 2000 ja ajettu 300 tuhatta eli vasta sisään.

        Sisäänajettu on esso juttuja moottorit ajetaan tehtaalla alkuun ja sen jälkeen merkistä riipuen noin 1500km ilman kovia revityksiä. 300 tuhatta ajettu on vanha kone joka syö öljyä ei enää muutenkaan ole täydessä timmissä. Herätkää lippalakki MB miehet! Itsellä MB c220cdi 2001 ajettu 289 tuhatta ja kyllä osaa on mennyt suutinta, ym.


      • mebulisti
        MB cdi kirjoitti:

        Sisäänajettu on esso juttuja moottorit ajetaan tehtaalla alkuun ja sen jälkeen merkistä riipuen noin 1500km ilman kovia revityksiä. 300 tuhatta ajettu on vanha kone joka syö öljyä ei enää muutenkaan ole täydessä timmissä. Herätkää lippalakki MB miehet! Itsellä MB c220cdi 2001 ajettu 289 tuhatta ja kyllä osaa on mennyt suutinta, ym.

        pitkällä aikavälillä tärkeään osaan nousevat asiallisesti suoritetut huollot, yhdellä ylipitkällä öljynvaihtovälillä saatetaan karstauttaa suuttimet vaihtokuntoon, toki tuo melkein 300tkm on jo pitkä matka maantietä mutta vasta puolet suuttimien eliniästä jos sitäkään.
        Öljynkulutuksestsa vielä, itsellä 400tkm ajettu 270cdi A -04, öljynvaihtoväli n.20tkm jonka aikana lisään öljyä n.1,5l, en pidä tätä määrää ollenkaan pahana, katsastuksen savuarvo viime syksynä 0,8 mutta kuten totesin auton saa huonoon kuntoon vähäisemmilläkin kilometreillä.


      • mbe320cdi
        MB forever kirjoitti:

        E mersuja löytyi 29kpl, A6 audeja 1kpl, 500 bemuja 2kpl, skoodia 2kpl, vectroja 1kpl ja passatteja 1kpl.

        Jos lasketaan Audeja, bemuja, skodia, opeleita ja volkkareita kyseisine malleineen olevan ainakin viisinkertainen määrä E-sarjan mersuun nähden niin on kyllä kummallista että E sarjalaista löytyy kuitenkin paljon ajettuna nelinkertainen määrä vaikka edellämainitut automallit lasketaan yhteen.

        Sulla taitaa olla maanantaiversioita noi Mersut tai et osaa ajaa niillä. Ajat vielä Mersulla missä on mopon moottori. Rasittuuhan se noin tehottomalla koneella. 320 kulkee melkein tyhjäkäynnillä.Vai muka syö öljyä. Onko litra liikaa 15 tuh kilometrillä. Mulla ainakin pelaa kun enkeli koska huollan sitä itse ja hyvin. Aja sinä vaan romuillasi.


      • Accordilla pääsee
        MB forever kirjoitti:

        E mersuja löytyi 29kpl, A6 audeja 1kpl, 500 bemuja 2kpl, skoodia 2kpl, vectroja 1kpl ja passatteja 1kpl.

        Jos lasketaan Audeja, bemuja, skodia, opeleita ja volkkareita kyseisine malleineen olevan ainakin viisinkertainen määrä E-sarjan mersuun nähden niin on kyllä kummallista että E sarjalaista löytyy kuitenkin paljon ajettuna nelinkertainen määrä vaikka edellämainitut automallit lasketaan yhteen.

        "E mersuja löytyi 29kpl, A6 audeja 1kpl, 500 bemuja 2kpl, skoodia 2kpl, vectroja 1kpl ja passatteja 1kpl.

        Jos lasketaan Audeja, bemuja, skodia, opeleita ja volkkareita kyseisine malleineen olevan ainakin viisinkertainen määrä E-sarjan mersuun nähden niin on kyllä kummallista että E sarjalaista löytyy kuitenkin paljon ajettuna nelinkertainen määrä vaikka edellämainitut automallit lasketaan yhteen."

        Stna kuka muka on laskenu kuinka paljo nettiautosta löytyy tiettyjä automalleja joilla on ajettu yli tietyn kilometrimäärän, säälittävä yritys pelastaa 2000-luvun mersun mainetta, samanlaisia ne on ku muutki peltilehmät, ehkä jopa huonompia.


      • My mersu
        MB cdi kirjoitti:

        Sisäänajettu on esso juttuja moottorit ajetaan tehtaalla alkuun ja sen jälkeen merkistä riipuen noin 1500km ilman kovia revityksiä. 300 tuhatta ajettu on vanha kone joka syö öljyä ei enää muutenkaan ole täydessä timmissä. Herätkää lippalakki MB miehet! Itsellä MB c220cdi 2001 ajettu 289 tuhatta ja kyllä osaa on mennyt suutinta, ym.

        Minä ainakin ajan mersulla, jos jotain vikaa on se korjataan asianmukaisesti. Mutta ei ole paljon vikoja ollut.


      • Nojio

        Oma mielipide mersuista on että melko paskaa. Mitä järkeä ostaa mersu joka ruostuu samantien ja myös cdi ongelmia vaikka muille asti jakaa. Ajettavuus likille karmeaa ainakin s 202. Mersut kestää vain sen takia kun niistä otetaan n. 100hv ulos 2.2 litrasista diiseleistä. Eikä myöskään varustelu ja sisustus yllä volvon tasoll.


      • Nojio kirjoitti:

        Oma mielipide mersuista on että melko paskaa. Mitä järkeä ostaa mersu joka ruostuu samantien ja myös cdi ongelmia vaikka muille asti jakaa. Ajettavuus likille karmeaa ainakin s 202. Mersut kestää vain sen takia kun niistä otetaan n. 100hv ulos 2.2 litrasista diiseleistä. Eikä myöskään varustelu ja sisustus yllä volvon tasoll.

        Erikoinen mielipide.
        - Vuosituhannen vaihteen mersut olivat ruosteherkkiä. Ruostuminen väheni joskus siinä -03 paikkeilla ja käytännössä loppui muutama vuosi myöhemmin.
        - CDI -ongelmia? Tarkoitatko vuotavia suuttimia 10 vuoden käytön jälkeen? Onhan se ongelma, jos tiivistettä ei vaihda...
        - Ajettavuus on vaihteleva. Joku C-sarja on mitä erinomaisin. Eemeli on ehkä liian mukava...
        - Omasta mersustani on otettu noin 200 heppaa ulos tuon kokoisesta pannusta. Monista otetaan enemmän. Paljonkin enemmän. Moottori ei käytännössä hajoa.
        - Varustelu on maailman huippua. Jos siitä on valmis maksamaan. Sisustus hakkaa jonkun volvon mennen tullen, lukuunottamatta tietysti halvimpia malleja, jne.

        Kyllähän se valitettavasti niin on, että kun Mersuun kerran "erehtyy", on kovin hankala vaihtaa enää muihin merkkeihin. Ei taida edes sitä himoitsemaasi kiinalaista saada takavetoisena enää...


    • Kesselöo

      Yks kaveri ajoi taksina tollasta 1.900.000 km ja ainoa, mikä sippas, oli turbo. Täyttä rautaa !

      • enää mese kelpaa

        Itselläni oli viime viime vuoteen 124 E230 bensa yli puoli milliä ja ainut kerta 8v aikana kun katsastuksessa oli
        sanottavaa oli takana "narina"puslat n.370 km tienoilla,jolloin vaihdoin sitten koko alustan puslat ja nupit
        kustannus töineen n.500€,ja taas menee seur 500t.kylä bensa mesekin kestää,vaikka vähän "juoppo"tuo 230 on."uusi peli on 96 väyry myös bensa ja matkaa mennyt n.200t,testin mukaan kone uutta vastaavassa
        kunnossa tehoiltaan ja tiiveydeltään.


      • MB.vs.Dodge
        enää mese kelpaa kirjoitti:

        Itselläni oli viime viime vuoteen 124 E230 bensa yli puoli milliä ja ainut kerta 8v aikana kun katsastuksessa oli
        sanottavaa oli takana "narina"puslat n.370 km tienoilla,jolloin vaihdoin sitten koko alustan puslat ja nupit
        kustannus töineen n.500€,ja taas menee seur 500t.kylä bensa mesekin kestää,vaikka vähän "juoppo"tuo 230 on."uusi peli on 96 väyry myös bensa ja matkaa mennyt n.200t,testin mukaan kone uutta vastaavassa
        kunnossa tehoiltaan ja tiiveydeltään.

        Paska mersu laukesi jo 4000km jälkeen !!! paska auto ja paska laatu! Luulin että mersuja vain huolletaan eikä niissä oo vikoja. Vittu korjaamon huoltomiehet ajoi enemmän koeajoa kuin minä itse pääsin tyypittämään. Kauppa purettin ja sain onneksi rahat pois! Vituttaa se silti! Onneksi on vielä Dodge.


      • ensuosittele
        MB.vs.Dodge kirjoitti:

        Paska mersu laukesi jo 4000km jälkeen !!! paska auto ja paska laatu! Luulin että mersuja vain huolletaan eikä niissä oo vikoja. Vittu korjaamon huoltomiehet ajoi enemmän koeajoa kuin minä itse pääsin tyypittämään. Kauppa purettin ja sain onneksi rahat pois! Vituttaa se silti! Onneksi on vielä Dodge.

        ...ostaa 500tkm ajettua.
        Jos melkein ilmaiseksi saa niin siitä vain.
        Tulee tietysti kaikenlaista korjattavaa kun mekaaniset osat aina kuluvat.
        Mutta onhan ne parhaasta päästä ne MB:t dieseleinä etenkin!


      • Dodge.vs.MB
        MB.vs.Dodge kirjoitti:

        Paska mersu laukesi jo 4000km jälkeen !!! paska auto ja paska laatu! Luulin että mersuja vain huolletaan eikä niissä oo vikoja. Vittu korjaamon huoltomiehet ajoi enemmän koeajoa kuin minä itse pääsin tyypittämään. Kauppa purettin ja sain onneksi rahat pois! Vituttaa se silti! Onneksi on vielä Dodge.

        Paska DODGE laukesi jo 4000km jälkeen !!! paska auto ja paska laatu! Luulin että Dodgeja vain huolletaan eikä niissä oo vikoja. Vittu korjaamon huoltomiehet ajoi enemmän koeajoa kuin minä itse pääsin tyypittämään. Kauppa purettin ja sain onneksi rahat pois! Vituttaa se silti! Onneksi on vielä Mershu jolla jo 320000 takan eikä tunnu missään.

        Dodge on leikkiauto, ei tarkoitettu oikeaan käyttöön.


      • mohjoiojghrth
        Dodge.vs.MB kirjoitti:

        Paska DODGE laukesi jo 4000km jälkeen !!! paska auto ja paska laatu! Luulin että Dodgeja vain huolletaan eikä niissä oo vikoja. Vittu korjaamon huoltomiehet ajoi enemmän koeajoa kuin minä itse pääsin tyypittämään. Kauppa purettin ja sain onneksi rahat pois! Vituttaa se silti! Onneksi on vielä Mershu jolla jo 320000 takan eikä tunnu missään.

        Dodge on leikkiauto, ei tarkoitettu oikeaan käyttöön.

        mersut ovat kyllä oikeasti kestäviä mutta vanhat ne vasta kestävätkin, jos ei bensankulutus haittaa osta vanha takaveto volvo kestää ja on halpa huoltaa


      • MB "yes"

        Missä ihmeessä ajetaan 20 vuotta vanhalla taksilla, täällä päin taksit vaihtaa uuteen 3 vuoden jälkeen veron vuoksi?


      • Anonyymi
        MB.vs.Dodge kirjoitti:

        Paska mersu laukesi jo 4000km jälkeen !!! paska auto ja paska laatu! Luulin että mersuja vain huolletaan eikä niissä oo vikoja. Vittu korjaamon huoltomiehet ajoi enemmän koeajoa kuin minä itse pääsin tyypittämään. Kauppa purettin ja sain onneksi rahat pois! Vituttaa se silti! Onneksi on vielä Dodge.

        Sä et osaa ajaa autoa


      • Anonyymi

        Idiootti. Jossain boliviassako ajoi...


    • audii,mersuu bemarii

      MERSUISSA EI TUNNETUSTI OLE KOSKAAN MITÄÄN VIKAA,JOTEN MITÄ VIELÄ EPÄRÖIT? PARAS SARJAVALMISTEINEN AUTO TÄLLÄ PLANEETALLA!!!!!!!! EIKÄ MAKSA PALJON!! AINAKAAN REMONTIT!!! JOTA SIIHEN EI EDES TULE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Vanhat parempia

        Vai ei remontit!

        Osaatkos itse korjata sähköviat? Ei niitä mersuun kylläkään samoissa määrin tule kuin moniin muihin, mutta kun tulee ja Veholle vie niin rahaa menee. Pajaäijät nostaa kädet pystyyn. Tämä siis koskee näitä 2000-luvun malleja joissa paljon sähköherkkuja. Ne vanhat ovat pirun kestäviä kun sähkötekniikka onkin kuin Belaruksen traktorissa. Siis pirun yksinkertaisia ja vahvoja sen takia. Oma vanha diesel 190 oli pirun sitkeä vehje. Kaverin "iso-mese" 2000 luvulta ongelmallinen. Sillä oli toki ajettukin 700000 km.


      • autoilijaman

        tuulilasin halkeama ja jousen katkeama ainakin ovat niitä vakiovikoja,
        itselläkin ollut mersu


    • vähä varainen

      toivon,että ostat sen mersun.minä voin silloin paremmin,kun sinun autoveroista maksetut eurot tulevat minun käyttöön! kiitos etukäteen!!!!!!!

      • mesellä!

        vaikka mersulla ajais kymmenen miljoonaa kilometriä,niin se ei ole loppuun ajettu! mersu on maailman kaikkeuden paras auto!! sillä ajetaan tulevaisuudessa jopa avaruudessakin!!! kun ostat mersun,sijoitat samalla tulevaisuuteen,jota et itse välttämättä näe!!! kerran mersu,aina mersu! ei niissä ole koskaan mitään vikaa,ja halpakin,kun saippua!!!! suosittelen!!!!


    • mersuu

      mersu on edelläkävijä.HINNASSA!!

    • Mersu ja Jagge kuski

      Kyllähän Mersu on kestävä,vankka laatu auto edelleen.Tosin hintakin on kalliimpi muihin nähden,mutta hyväähän ei saa halvalla,joten köyhät kyykkyyn.Eihän Fiatien,Opelien yms omistajien kannata vertaillakaan.Mersun voittokulku on jo jatkunut 60 luvulta lähtien,ja se tähti ei näytä sammuvan.Tosin halpahan se ei ole,muttei tarvitsekaan.

    • Varrenbeatty

      Joo tuntuu olevan ikuinen kiistanaihe tuo autojen kestävyys. Ennen kehuttiin hevosilla :)
      Mutta asiaan. Mersu on oikeasti kestävä auto, huollot kannattaa tehdä ajallaan niinkuin kaikkiin autoihin.
      Cdi koneissa on suuttimien kanssa ollut hieman häikkää mutta ei isompaa.
      Ruoste on hieman enempi huolenaiheena.
      Sitten alustaan. Miettikääpä mitä maksaa muihin autoihin alustan osat. Jarruosat.
      Ne on mersussa melkein ilmaisia ja helppo korjata.
      Ajo- ominaisuus on hieman niin ja näin mutta turvallisuuus huippua.
      Veturina mainio värkki, takavetoinen.

    • nahkahousu.....

      Kummallisia nuo mersujen omistajat. ensin haukutaan muut köyhiksi, ja sitten tullaan tänne kyselemään, että mistä saisi mersun osia halvemmalla!!! pätee muuten kaikkiin "kuksmannien" automerkkeihin, paitsi Opeliin.

      • vanha auto

        joo kyllähän tossa meni yks merssu taas ohi, mutta jostain kummasta syystä huomasin ,että sehän ajaa velaks.


    • 4

      -> ap

      Mersu oli ennen kestävä, nyttemmin samat alihankkijat toimittavat mersulle osia kuin vaikkapa Vaginalaisiin ja jokainenhan tietää miten alas Vaginalaisten, tsi-, dsg-laatu on mennyt.

    • Todempi

      Jos otetaan kymmenen uutta taksimallin Mersua ja aletaan ajaa niillä pitkin Suomea, kaikissa keleissä. Ja otetaan mitä tahansa muuta merkkiä ja mallia (henkilöautot!) samat kymmenen ja samat ajot, niin totuus paljastuu. Jos on edes perushuollot hoidettu, niin kovin suurta onnea ei tarvita, että mersut ovat vielä kaikki virassa ja ajossa miljoonan kilometrin kohdalla. Muista (hyvistä) merkeistä voi tekohengittämällä olla elossa ehkä kolmannes.

      Ihan vain katsastustilastojen perusteella.

      Ei siis vuodet, vaan ajosuorite. Kyllä tallissa pidetty satasen ajettu riisikuppikin voi olla olemassa vielä silloinkin kun Mersulla on ajettu se miljoona. Mutta eipä ole enää sama asia.

    • saasteet kuriin

      Miksi auton yleensäkään pitäisi kestää miljoona kilometriä? jos jollakulla on tähän järkevä vastaus, niin kertokaa.

      • No siks kun

        siinä vaiheessa suurimmalla osalla suomalaisista mersumiehistä on ollut varaa ostaa sellainen. Hintaluokka pari tonnia ja tuurilla mennään.


    • ,-----,,,,Ne saastee

      Entisenä mese miehenä minulla on nyt citikka c5 vm.2002 kone 2.2 hdi farkku.
      ajettu konetta aukaisematta 530000km ,öljynvaihto väli 20000km ,tänä aikana ei nosteta konepeltiä ylös tarvitse nostaa,kone ei ota öljyä kuin 3-4 milliä maksimista.päästöt olikin viimeksi huom:0.08 millään mersulla ei päässyt noihin lukemiin,tämän laitoin siksi näkyviin muille että on niitä muitakin autoja olemassa jotka on puolessa millissä vielä kasassa.


      Mersumieshän vain huoltaa autoa ei korjaa,totuus on kuitenkin toinen tämäkin on pelkkää legendaa,kyseinen auto on alkuperäinen,startiltaan,laturiltaan, ohjaamon tuuletin hiukan inisi 500000km kohdalla vaihdatin alkuperäisen.

      ensimmäiset renkaan laakerit meni 450000km kohdilla,iskunvaimentimet nämä kaasu pallot alkuperäiset ja erinomaisessa kunnossa.

      auto 2002 ja ajettu 530000km en pääsyt yhdelläkään mersulla noilla osien vaihdoilla näihin kilometreihin.

      Kävin toissa päivänä muistelemassa väyrysmersuaikoja 290td ajettu oli 480000km eipä voinut autoja verrata se penkki oli siinä läjässä.

      Mulla meni vastaavassa autossa 300000km monitomi viiksi rempaksi tuolloin ei vielä saanut käytettynä noin vaan eli merkkiliike kutsui,tiesipä käyneensä.

      Ei ole ikävä mersua ajoin sillä 2003 e sarjan 270 cdi siis se uus koppanen niin sitikakka oli parempi ajaa ,uskomatonta kun vertaa sen hinnankin.

      • Megemies yhä

        Ei epäilystäkään, etteikö minkä tahansa automerkin joku yksilö voisi osoittautua poikkeuksellisen kestäväksi. Onhan niitä "tähtisilmämallin" ladojakin saatu muutama kestämään useampia satoja tuhansia. Varsinkin kun on tarmokas huolto ja autoa käytetään varovasti ja edullisissa olosuhteissa, niin onnistuuhan sitä. Mutta kun katsoo tilastoja, niin yllättävän moni "tähtisilmä" on aikuisten oikeasti joutunut paalattavaksi jo alle sadan tuhannen. Ja kahden sadan tuhannen ylittäjät ovat nekin jo useammin huhupuheita kuin oikeata todellisuutta. Ja niissä harvoissa paljon ajetuissa on konetta auottu jo vikkelään.

        Mersun kohdalla näkyy omissa kokemuksissani ja samoin useimmissa käyttäjäkeskusteluissa se, että ilman mitään Hannu-Hanhen onneakin saa Mersusta hyvän auton. Ja jos pitää autoaan siististi, niin pääsee aika helposti yli miljoonan kilometrin haamurajan. Silti en epäile, etteikö jokainen autotehdas, myös Mersu, tee joskus maanantaiversiota, jonka kanssa saa harrastaa yli oman mielenkiinnon. Tämä meidän maailmamme nyt vain sattuu olemaan sellainen, että aivan kaikki on särkyvää ja kuluvaa. Jotkut tuotteet särkyvät ja kuluvat silti hitaammin kuin toiset.

        Ajan kaiken merkkisillä autoilla. On ollut mersujakin, jotka ovat aiheuttaneet pettymyksiä. Silti kaikki mersuni ovat olleet keskimäärin valovuoden päässä luotettavuudeltaan siitä, mitä ovat ovat olleet muut automerkkini, keskimäärin. Ja muutkin merkit ovat olleet nk. hyviksi tunnettuja.


      • Hyvin pelaa Merssu
        Megemies yhä kirjoitti:

        Ei epäilystäkään, etteikö minkä tahansa automerkin joku yksilö voisi osoittautua poikkeuksellisen kestäväksi. Onhan niitä "tähtisilmämallin" ladojakin saatu muutama kestämään useampia satoja tuhansia. Varsinkin kun on tarmokas huolto ja autoa käytetään varovasti ja edullisissa olosuhteissa, niin onnistuuhan sitä. Mutta kun katsoo tilastoja, niin yllättävän moni "tähtisilmä" on aikuisten oikeasti joutunut paalattavaksi jo alle sadan tuhannen. Ja kahden sadan tuhannen ylittäjät ovat nekin jo useammin huhupuheita kuin oikeata todellisuutta. Ja niissä harvoissa paljon ajetuissa on konetta auottu jo vikkelään.

        Mersun kohdalla näkyy omissa kokemuksissani ja samoin useimmissa käyttäjäkeskusteluissa se, että ilman mitään Hannu-Hanhen onneakin saa Mersusta hyvän auton. Ja jos pitää autoaan siististi, niin pääsee aika helposti yli miljoonan kilometrin haamurajan. Silti en epäile, etteikö jokainen autotehdas, myös Mersu, tee joskus maanantaiversiota, jonka kanssa saa harrastaa yli oman mielenkiinnon. Tämä meidän maailmamme nyt vain sattuu olemaan sellainen, että aivan kaikki on särkyvää ja kuluvaa. Jotkut tuotteet särkyvät ja kuluvat silti hitaammin kuin toiset.

        Ajan kaiken merkkisillä autoilla. On ollut mersujakin, jotka ovat aiheuttaneet pettymyksiä. Silti kaikki mersuni ovat olleet keskimäärin valovuoden päässä luotettavuudeltaan siitä, mitä ovat ovat olleet muut automerkkini, keskimäärin. Ja muutkin merkit ovat olleet nk. hyviksi tunnettuja.

        Ainakin minulla mersut kestäneet hyvin. Mersulla meinaan ajaa jatkossakin. Kestävyyden lisäksi ajo-ominaisuudet ratkaisevat.

        Taatusti on niitä, jotka saavat auton linttaan, vaikka se olisi terästä umpikuutio!


      • Mehmetin Meke
        Hyvin pelaa Merssu kirjoitti:

        Ainakin minulla mersut kestäneet hyvin. Mersulla meinaan ajaa jatkossakin. Kestävyyden lisäksi ajo-ominaisuudet ratkaisevat.

        Taatusti on niitä, jotka saavat auton linttaan, vaikka se olisi terästä umpikuutio!

        Jos on epäilystä Mersun kestävyydestä, kannattaa poiketa sellaiseen arabimaahan, jossa kaikki autot eivät ole öljytuloilla kustannettuja. Mersuja on paljon. Paljon vanhoja. Saavat sellaista kyytiä siellä, että ei ole lasten katsottavaa. Autot ovat vanhimmasta päästä voittopuolisesti mersuja. Muutama satunnaismerkki löytyy, tuomaan kontrastia. Uudemmissa autoissa on eri merkkisiä tasaisesti. Mutta johonkin vain ne muut merkit hapertuvat kun aika kuluu.


      • mesejuuso
        Mehmetin Meke kirjoitti:

        Jos on epäilystä Mersun kestävyydestä, kannattaa poiketa sellaiseen arabimaahan, jossa kaikki autot eivät ole öljytuloilla kustannettuja. Mersuja on paljon. Paljon vanhoja. Saavat sellaista kyytiä siellä, että ei ole lasten katsottavaa. Autot ovat vanhimmasta päästä voittopuolisesti mersuja. Muutama satunnaismerkki löytyy, tuomaan kontrastia. Uudemmissa autoissa on eri merkkisiä tasaisesti. Mutta johonkin vain ne muut merkit hapertuvat kun aika kuluu.

        Tuo on niin totta ja yleensäkin, kun mennään näivin rättipää valtioihin niin mersujahan siellä on ja vanhoja. Ootkl huomannut,, että bensa mersuja suurin osa eli on ne bensakoneetkin etenkin E280 ja E320 koneilla kestäviä.
        Minulla on -98 W210 e280 automaatt ja ajettu vasta 250tkm ja on kuin uusi pelleiltäänkin, muuten väriltään musta olisikohan tällä värityksellä tekemistä keston kanssa, kun hopeiset ja valkoiset tuntuu olevan ruosteen raiskaamia.


      • Anonyymi
        Hyvin pelaa Merssu kirjoitti:

        Ainakin minulla mersut kestäneet hyvin. Mersulla meinaan ajaa jatkossakin. Kestävyyden lisäksi ajo-ominaisuudet ratkaisevat.

        Taatusti on niitä, jotka saavat auton linttaan, vaikka se olisi terästä umpikuutio!

        Näin on, w210 200cdi 850tkm.


    • Tietoa kiitos

      Jatkan edelleen osallistumista,olen siis aloittaja aikaa on kulunut jo kaksi ja puolivuotta kun aloitin onko mersu oikeesti huippu kestävä.

      En päätynyt mersun ostoon ostin citroen c5 2.2 dieselin nyt on mittarissa 535000km,aikaisemmat mersut joita siis on ollut useita olivat melkoisen näköisiä noissa kilometreissä maalipinnaltaan.

      taas olisi auton osto kiikarissa,nyt se vasta visainen juttu onkin citroenin uudempi malli tulee 2008 ja onkin jo melko kallis.13000-15000e 100000km -200000km ajettuna

      Taas mersun 211 malli farkkuna onkin 2003 ja puolisen milliä ajettuina ja 10000e .
      Tänä aikana mersusta ei ole kehumisia kuultu,ja tuo citikan malli uudempi kori ei ole kovin kummoinen ajaa rautajousilla vaatii kaasujousituksen.

      Taas on vaikea valinta ostaakko vanha citikka 2002 mallin jälkeen dieselinä 2.2 vai mersu 211 korinen.

      Sen tiedän sitikka on huippuhyvä ajaa ja halpa pitää ,ajaa helposti 500000km mittariin.

      Mersusta olen kuulut sen taka iskarien ilmapussien ongelman ja jarrut ,kuulema kallista huvia.

      bmw:tä jo kyselinkin se jää rannalle siitä ei ole pitoautoksi jos pitää ajaakkin.

      Se voi olla että entinen mersumies joka nykyisin on sitikka mies ostaa edelleen citikan dieselin.

      Kyseessä on hinta laatusuhde,ja citroenin erittäin hyvä ajo ominaisuudet ajoin khdessa ja puolessa vuodessa yli 100000km ja todella pienillä kustannuksilla.

      Kun ostin sitikan vaihdoin 4 kpl pyörän laakeria eli kaikki,raidetangonpäät,sisäilman puhallin inisi 500000km kohdilla.Siinä on kaikki ja öljynvaihdot 20000km välein.

      ja yli 100000km 2.5 vuodessa.

      Auto maksoi tuolloin 2650e ja nyt siitä saisi arviolta 1000e tai 1000-2000e.

      Kun laskee kaiken niin sitikka on tainut palvella edullisesti.On muuten kerrottava mersumiehille siitä alustasta,kaasujousitus se on hyvä,olen joutunut käyttämään sitä yllättävän paljon,lumipyryissä kun tiet on tukossa ja puhutaan kymmenistä senteistä,metsäautotiet ,tuo pitäisi olla kaikissa mersuissa.

      Mutta älkää enään jatkako ketjua, koska en taida ostaa enään mersua.

      Hyvää jatkoa kuitenkin niille jotka on tyytyväisiä mersuun,itse näin mersun hyvänä vain 124 korin mutta menneeseen ei voienään palata aika on ohi.

      • Tietoaolehyvä!

        Kai Sitikka käy autosta, jos niin tykkää. En kyllä yhtään ymmärrä, miten joku voi tosissaan rinnastaa Sitikkaa Mersuun. Nyt en puhu mistään hyvästä tai huonosta onnesta yhden autoyksilön kohdalla. Jollakin voi Sitikka olla mainio tapaus ja kestää jopa sen 300 000-500 000. Mutta se on kyllä hyvin harvinainen poikkeus. Kuten isompi summa lotossa. Ja taatusti vaatii Sitikan tarkkaa paapomista. Normitapauksessa Mersulla ajaa ketterästi sen 500 000 täyteen. Ja sen jälkeen alkaa sitten arvuuttelu, että kuinka pitkälle tämä oikeasti kestää.

        Kaverien sitikkakokemuksien vuoksi en ole Sitikkaa iltselleni ostanut. Tunnustan. Mutta muiden kokemuksia olen siis päässyt/joutunut seuraamaan. Mersuja on itsellä ollut monta. Lähipiirissä vielä enemmän. Voi olla, että Mersuun voi jossakin vaiheessa ajoutua jotakin korjaamaankin, autojahan nekin ovat. Enimmäkseen Mersu vain kestää ja kestää.

        Ja mikään, mitä tähän kirjoitin kehuja Mersusta, ei koske mitään A-sarjalaisia tenavatähtiä!


      • tietoa kiitos
        Tietoaolehyvä! kirjoitti:

        Kai Sitikka käy autosta, jos niin tykkää. En kyllä yhtään ymmärrä, miten joku voi tosissaan rinnastaa Sitikkaa Mersuun. Nyt en puhu mistään hyvästä tai huonosta onnesta yhden autoyksilön kohdalla. Jollakin voi Sitikka olla mainio tapaus ja kestää jopa sen 300 000-500 000. Mutta se on kyllä hyvin harvinainen poikkeus. Kuten isompi summa lotossa. Ja taatusti vaatii Sitikan tarkkaa paapomista. Normitapauksessa Mersulla ajaa ketterästi sen 500 000 täyteen. Ja sen jälkeen alkaa sitten arvuuttelu, että kuinka pitkälle tämä oikeasti kestää.

        Kaverien sitikkakokemuksien vuoksi en ole Sitikkaa iltselleni ostanut. Tunnustan. Mutta muiden kokemuksia olen siis päässyt/joutunut seuraamaan. Mersuja on itsellä ollut monta. Lähipiirissä vielä enemmän. Voi olla, että Mersuun voi jossakin vaiheessa ajoutua jotakin korjaamaankin, autojahan nekin ovat. Enimmäkseen Mersu vain kestää ja kestää.

        Ja mikään, mitä tähän kirjoitin kehuja Mersusta, ei koske mitään A-sarjalaisia tenavatähtiä!

        Niin tietoa ole hyvä vielä kysyisin sinulta tämän.

        Mitä järkeä on maksaa 10000-15000e puolimiljoonaa ajetusta farmari mersusta,mielestäni järjen köyhyyttä se on.

        Suoraan sanottuna rahat menettää.

        Ja sillä saa sen 500000km ajetun ei ikänä.

        Niin ja otatko huomioon sitikan ruostumattomuuden se ei helpolla ruostu 210 ruostuu ja helpolla sitikassa on sinkkittykori.

        124 korin mallit oli puolessa miljoonassa maalauskunnossa ja hitsattava .
        Näitä et nää c5 citikoissa korin takuu 12vuotta.

        Muista että rolssi käyttää sitikan kaasujousitusta,mikään ei ole parempaa matkassa kuin hyvä kyyti.


      • Citikka katkesi
        tietoa kiitos kirjoitti:

        Niin tietoa ole hyvä vielä kysyisin sinulta tämän.

        Mitä järkeä on maksaa 10000-15000e puolimiljoonaa ajetusta farmari mersusta,mielestäni järjen köyhyyttä se on.

        Suoraan sanottuna rahat menettää.

        Ja sillä saa sen 500000km ajetun ei ikänä.

        Niin ja otatko huomioon sitikan ruostumattomuuden se ei helpolla ruostu 210 ruostuu ja helpolla sitikassa on sinkkittykori.

        124 korin mallit oli puolessa miljoonassa maalauskunnossa ja hitsattava .
        Näitä et nää c5 citikoissa korin takuu 12vuotta.

        Muista että rolssi käyttää sitikan kaasujousitusta,mikään ei ole parempaa matkassa kuin hyvä kyyti.

        Taitaa olla Sitikka niin pieni automerkki, ettei sillä ole ollenkaan omaa keskustelupalstaa?


      • Olisiko tuttu?
        Citikka katkesi kirjoitti:

        Taitaa olla Sitikka niin pieni automerkki, ettei sillä ole ollenkaan omaa keskustelupalstaa?

        Joku täällä keskusteluissa kehuu Citikkaa vähän palstalla kuin palstalla. Voi se olla kauppiaskin. Itse epäilen enempi jotain kokonaan autotonta provoilijaa.


      • uuuuhh
        tietoa kiitos kirjoitti:

        Niin tietoa ole hyvä vielä kysyisin sinulta tämän.

        Mitä järkeä on maksaa 10000-15000e puolimiljoonaa ajetusta farmari mersusta,mielestäni järjen köyhyyttä se on.

        Suoraan sanottuna rahat menettää.

        Ja sillä saa sen 500000km ajetun ei ikänä.

        Niin ja otatko huomioon sitikan ruostumattomuuden se ei helpolla ruostu 210 ruostuu ja helpolla sitikassa on sinkkittykori.

        124 korin mallit oli puolessa miljoonassa maalauskunnossa ja hitsattava .
        Näitä et nää c5 citikoissa korin takuu 12vuotta.

        Muista että rolssi käyttää sitikan kaasujousitusta,mikään ei ole parempaa matkassa kuin hyvä kyyti.

        On se kumma kun maanteillä näkyy ERITTÄIN paljon hyvä kuntoisia 123 ja 124.

        Missä ovat nämä 12v vanhat takuu sitikat?

        Ja tosi on, että eihän mersua ja sitikkaa voi vertailla missään suhteessa! :)


      • uucx
        Olisiko tuttu? kirjoitti:

        Joku täällä keskusteluissa kehuu Citikkaa vähän palstalla kuin palstalla. Voi se olla kauppiaskin. Itse epäilen enempi jotain kokonaan autotonta provoilijaa.

        Mersu miehenä oli pakko testata citikkaa, koska auton ajo-ominaisuukksia ja pehmeää kyytiä on niin paljon kehuttu.

        Lopputulos: Sitikan kyydistä tykkäävät eivät ole koskaan ajaneetkaan mersua!


    • Tietoa kiitos

      (Kaverien sitikkakokemuksien vuoksi en ole Sitikkaa iltselleni ostanut. Tunnustan)

      Sepä se,Aloittajalla on ollut nämä mallit.

      123/240d
      124/200
      124/200
      124/300e
      210/290td
      124/300d
      190/2.0d
      190/2.0d


      Nyt tällä c5 citikalla ajettu 535000km.Ei ole paapottu mitenkään,a.b hen menty.
      Kyllä jos olisin kavereiden juttuja käynyt uskomaan enkä itse todennut niin sitä uskoisi niin kuin kaverit uskoo.

      Kerron muuten esimerkin,aikoinaan oli 124/300 bensa aut sedan ja peräntasaajalla.

      samaan aikaan oli xantia 2.0 16v meribel sedan,oli pimeä loskakeli juuri alkanut ensilumet.

      Hämeenlinnasta ajelin helsinkiä kohti xantialla kuluneet kitkat alla siis todella huonoilla renkailla,kokeilin kun en huomannut mitään eroa kesäkeliin verraten vauhtia lisätä ja siis pimeällä,laitoin vauhdin 205km enempää ei kulkenut auto oli hyvä ajaa vieläkin alla siis kaasujousitus.

      No ajelin kotiin ja päätin vaihtaa mersun alle 124/300 bensa ja eukun samalle tielle,yllätys oli huikea hiukan yli 100km nopeuden jälkeen ei pysynyt perä tielä oli huikea yllätys.

      mb oisi pitänyt kelata 230km mittariin mutta ei sitä voinut tehdä.Aivan järkyttävää.

      Tuolloin karisi luulot citroenin kohdalla ajoominaisuuksista.En todellakaan tyrkytä kyseistä automerkkiä koska tiedän entisenä mersumiehenä että kynny on kova merkinpuolesta.

      Mainitsen siis vain dieseleistä en kehu bensa sitikaa kestävyydellä dieseli on erimaailmasta.

      Mersun bensat kestää erittäin hyvin500000km 124 korisilla ei ole paljoa vielä koska itsekkin ajoin 530000km bensa mersulla koneet kestää vaan laatikko ei niinkään jos automaatti.

      Se että ihmettelet kuinka voin rinnastaa mersuun,no käytännössä voin kun ne on minulla ollut ja olen voinut verrata,ostohinta sitikalla pilkka hinta,ajoominaisuudet loistavat,vertasin nimittäin tänä kesänä 210 eli väyrys sarjaan niin ei mitenkään voi edes verrata,sitten vertasin 211 diesel 270 ja ajoin 150000km ajettua mersua.

      Oli hyvä kyllä mutta citikka oli vieläkin parempi ajaa ja se hinta ero oli vieläkin suurempi.

      Mersussa ei saa ajoasentoa helpolla ,s sarja pitäisi ajaa vielä,yhdellä olen aikoinaan ajanut mutta oli pirun kulahtanut 350000km kohdilla siinä kun oli se simpukka ohjaus.

      Uskon citroenin 2002 mallista lähtevän 2.2hdi olevan 500000km asti halvempi pitää kuin mersun 210 tai 211 koriset.


      Näyttöä kun on kaikista kestävin mersu mielestäni oli 124/200diesel mutta se ei riitä enään nykyään aika on ohi.

      Niin ja olen tosissaan ja mietityttää ne mersut ostaisin heti jos ne kestäisi,köyhällä kun ei ole vara remontoida joka viikonloppu tai kuukausi,sillä pitää päästä konepeltiä liijemmin nostelematta öljynvaihto välit esim:20000km kivutta.

      Tähän en usko mersun kohdalla enään.

      • Dr. Sitruuna

        "yllätys oli huikea hiukan yli 100km nopeuden jälkeen ei pysynyt perä tielä oli huikea yllätys."

        Ajotaidon ja rehellisyyden lisääminen sopivassa suhteessa vähentää tätä ongelmaa selvästi.


      • Trollausta itellesi

        "Sepä se,Aloittajalla on ollut nämä mallit.

        123/240d
        124/200
        124/200
        124/300e
        210/290td
        124/300d
        190/2.0d
        190/2.0d"

        Vie aika lailla uskottavuutta tuo lista. mistä nappasit? Vai oletko ajellut mekeillä vain kodin ja autokaupan väit. Ei sillä ajamisella Mekeä opi tuntemaan.

        Mutta turhaahan tämä, kun koko juttusi on trolli! Ei sinulla varmaan ole sitä Citroeniakaan.


      • Aloittaja.
        Trollausta itellesi kirjoitti:

        "Sepä se,Aloittajalla on ollut nämä mallit.

        123/240d
        124/200
        124/200
        124/300e
        210/290td
        124/300d
        190/2.0d
        190/2.0d"

        Vie aika lailla uskottavuutta tuo lista. mistä nappasit? Vai oletko ajellut mekeillä vain kodin ja autokaupan väit. Ei sillä ajamisella Mekeä opi tuntemaan.

        Mutta turhaahan tämä, kun koko juttusi on trolli! Ei sinulla varmaan ole sitä Citroeniakaan.

        Jatkan vielä,ei ole trolli ja lista on siinä jotka on olleet käyttöautoina.

        Mainitset ei sillä ajamisella opi merua tuntemaan,hmmm no korjaamallako?

        Se on silleen että ne on erimiehet jotka korjaa,viat kyllä pääpiirtein tiedän noista malleista ja sen oppii tuntemaan mikä osa ja milloinkin vaihdetaan.

        Kyllä sen oppii voin taata,300e bensamesellä ajoin vuodessa 70000km ja 200 dieselillä 120000km vuodessa.

        Kyllä se tulee noilla kilometreillä hyvinkin tutuksi vähälle aikaa.Mainitset kodin ja kaupanväliä, ne olisi sitten melko pitkät.

        Jos olet herneen jostain syystä ottanut nenään niin se on harmi.Mitähän minä hyötyisin valehtelusta.En yhtään mitään.

        Kertokaa tekin jos on miestä kertomaan kun ajetaan paljon mitä osia menee ja missä ajassa ja kilometrimäärässä.

        Eli citroen on hintalaadultaan ja dieselinä hdi koneena yllättävän hyvä.Voihan se olla että kyseessä olisi poikkeuksellinen citikka en tiedä kun on vasta ensimmäinen diesel.

        Yhteen mersuun jouduin vahdattamaan iskarit 500000km kohdilla,sitikassa on 535000km ja esimmäiset kaasupallot eikä vaihtoa ole tiedossakaan.

        Viikset esim:monitoimiviiksi 210 mallissa jouduttiin vaihtamaan jo alle 300000km kohdilla jäi käteen.

        Sitikassa ei tietoakaan kulumisesta ja ajettu edelleen 535000 tarkemmin 536000km.

        Istuimetkaan ei ole lysähtänyt noissa kilometreissä ja pelaa sähköt molemmissa istuimissa myös ristiselänsäätö.

        Mersuissa oli se kuskin puolen istuin kulmasta rikki melkovarhaisessa vaiheessa,lukuunottamatta 300e jolla ajoin yli puolimiljoona km.

        124 300 dieselissä meni automaattilaatikko noin 630000km kohdilla ja se piti remontoida.

        Eräässä mersussa meni kansi puolenmiljoonan paikkeilla.
        Myös manuaalilaatikko meni 670000kn nurkilla kävi ääntämään,samoten lähes kaikissa perä vinkuu kun kilometrejä kertyy,ei auta öljyjen vaihdot.

        Tyypillisin vika on tuulilasin halkeama jos on vaihdettu jälestäpäinlasi,ei kestä välttämättä tunkata yhdestä nurkasta ylös,voi haleta esim:muutaman tunnin päästä vaikka autolla ei ole ajettu senttiäkään tunkkauksen jälkeen.

        Tuo lasi on erittäin kantava osa 124 korisissa ja ei kestä jännitystä jos pienikin virhe on asennuksessa.

        Mitä muuta haluaa epäilevä tietää?

        124 korin ohjaus kuluu pikkuhiljaa kyseessä on simppukka ohjaus ja välyss liike syntyy ajanmittaan.Raidetanko tuli 210 maliin, tuossa mallissa onkin alle 300000km natinaa perässä ,ne on narinapuslat ne joutuu vaihtamaan.

        Sitten se ruoste siitä ei viitsi edes mainita noissa malleissa sen tietää kaikki.

        No kun nyt luet niin vieläkö tuntuu etten ole omistanut mersuja?


      • ooed
        Aloittaja. kirjoitti:

        Jatkan vielä,ei ole trolli ja lista on siinä jotka on olleet käyttöautoina.

        Mainitset ei sillä ajamisella opi merua tuntemaan,hmmm no korjaamallako?

        Se on silleen että ne on erimiehet jotka korjaa,viat kyllä pääpiirtein tiedän noista malleista ja sen oppii tuntemaan mikä osa ja milloinkin vaihdetaan.

        Kyllä sen oppii voin taata,300e bensamesellä ajoin vuodessa 70000km ja 200 dieselillä 120000km vuodessa.

        Kyllä se tulee noilla kilometreillä hyvinkin tutuksi vähälle aikaa.Mainitset kodin ja kaupanväliä, ne olisi sitten melko pitkät.

        Jos olet herneen jostain syystä ottanut nenään niin se on harmi.Mitähän minä hyötyisin valehtelusta.En yhtään mitään.

        Kertokaa tekin jos on miestä kertomaan kun ajetaan paljon mitä osia menee ja missä ajassa ja kilometrimäärässä.

        Eli citroen on hintalaadultaan ja dieselinä hdi koneena yllättävän hyvä.Voihan se olla että kyseessä olisi poikkeuksellinen citikka en tiedä kun on vasta ensimmäinen diesel.

        Yhteen mersuun jouduin vahdattamaan iskarit 500000km kohdilla,sitikassa on 535000km ja esimmäiset kaasupallot eikä vaihtoa ole tiedossakaan.

        Viikset esim:monitoimiviiksi 210 mallissa jouduttiin vaihtamaan jo alle 300000km kohdilla jäi käteen.

        Sitikassa ei tietoakaan kulumisesta ja ajettu edelleen 535000 tarkemmin 536000km.

        Istuimetkaan ei ole lysähtänyt noissa kilometreissä ja pelaa sähköt molemmissa istuimissa myös ristiselänsäätö.

        Mersuissa oli se kuskin puolen istuin kulmasta rikki melkovarhaisessa vaiheessa,lukuunottamatta 300e jolla ajoin yli puolimiljoona km.

        124 300 dieselissä meni automaattilaatikko noin 630000km kohdilla ja se piti remontoida.

        Eräässä mersussa meni kansi puolenmiljoonan paikkeilla.
        Myös manuaalilaatikko meni 670000kn nurkilla kävi ääntämään,samoten lähes kaikissa perä vinkuu kun kilometrejä kertyy,ei auta öljyjen vaihdot.

        Tyypillisin vika on tuulilasin halkeama jos on vaihdettu jälestäpäinlasi,ei kestä välttämättä tunkata yhdestä nurkasta ylös,voi haleta esim:muutaman tunnin päästä vaikka autolla ei ole ajettu senttiäkään tunkkauksen jälkeen.

        Tuo lasi on erittäin kantava osa 124 korisissa ja ei kestä jännitystä jos pienikin virhe on asennuksessa.

        Mitä muuta haluaa epäilevä tietää?

        124 korin ohjaus kuluu pikkuhiljaa kyseessä on simppukka ohjaus ja välyss liike syntyy ajanmittaan.Raidetanko tuli 210 maliin, tuossa mallissa onkin alle 300000km natinaa perässä ,ne on narinapuslat ne joutuu vaihtamaan.

        Sitten se ruoste siitä ei viitsi edes mainita noissa malleissa sen tietää kaikki.

        No kun nyt luet niin vieläkö tuntuu etten ole omistanut mersuja?

        Nämä jutut voi helposti copy/paste mersufoorumilta ja lisätä itse negatiivisuutta väliin niin paljon kuin haluaa ja kertoa olevansa muka mersumies.

        Itsellä ollut 123, 124 ja nyt 211 ajettuja kilometrejä yhteensä näillä autoilla yli 2 miljoonaa. Autot ostettu käytettyinä ja jo paljon ajettuina.

        Ja voin sanoa, että merkki ei tule vaihtumaan.


      • Ranskis
        Dr. Sitruuna kirjoitti:

        "yllätys oli huikea hiukan yli 100km nopeuden jälkeen ei pysynyt perä tielä oli huikea yllätys."

        Ajotaidon ja rehellisyyden lisääminen sopivassa suhteessa vähentää tätä ongelmaa selvästi.

        Voiko MB fania loukata enempää, kuin että entinen MB omistaja tykkää Citikan kyytistä, ja on tyytyväinen. Osaavat niitä autoja muutkin tehdä, kuin sakamannit.


      • MBukkeli
        Trollausta itellesi kirjoitti:

        "Sepä se,Aloittajalla on ollut nämä mallit.

        123/240d
        124/200
        124/200
        124/300e
        210/290td
        124/300d
        190/2.0d
        190/2.0d"

        Vie aika lailla uskottavuutta tuo lista. mistä nappasit? Vai oletko ajellut mekeillä vain kodin ja autokaupan väit. Ei sillä ajamisella Mekeä opi tuntemaan.

        Mutta turhaahan tämä, kun koko juttusi on trolli! Ei sinulla varmaan ole sitä Citroeniakaan.

        110 200, 115 200d, 116 280se, 123 200d useita, 123 200, 123 220d, 123 240 useita, 123 280 twincam 2 kpl, 123 300d useita, 124 200d useita, 210 300 td, 406 useita, 407 useita, 508 2 kpl, 608, 613, Sprinter 312. Yhteensä n. 40 mersua. Kaikki ostettu käytettynä. vielä lista jatkuu tulevaisuudessa.


    • zöf

      Joopa joo, auto kestää niinkuin sitä pidetään/hoidetaan.

      Hyvällä pidolla lopu ikinä ja huonolla hoidolla saa itselleen maanvaivan, myös mersusta.

      • Aloittaja.

        (Joopa joo, auto kestää niinkuin sitä pidetään/hoidetaan.)Tämä on totta kun vaan jaksaa vaihtaa ja maksaa niitä osia.

        Sen kai tietää kaikki joka merkillä on noin.

        Mutta tässähän pitää ottaa huomioon mersun hinta laatusuhde,ei ole kummoinen väyrysen kohdalakaan.

        Mersumies puhuu yleensä tosiaan hoitamisesta vaikka todellisuudessa sitä korjataan ja olan takaa,vikoja ei saisi olla niinkin hintavissa peleissä ei oikeastaan yhtään jos puhutaan laadusta ja verrataan hintaa.


      • Terminoija...
        Aloittaja. kirjoitti:

        (Joopa joo, auto kestää niinkuin sitä pidetään/hoidetaan.)Tämä on totta kun vaan jaksaa vaihtaa ja maksaa niitä osia.

        Sen kai tietää kaikki joka merkillä on noin.

        Mutta tässähän pitää ottaa huomioon mersun hinta laatusuhde,ei ole kummoinen väyrysen kohdalakaan.

        Mersumies puhuu yleensä tosiaan hoitamisesta vaikka todellisuudessa sitä korjataan ja olan takaa,vikoja ei saisi olla niinkin hintavissa peleissä ei oikeastaan yhtään jos puhutaan laadusta ja verrataan hintaa.

        Kärähdit jo provoilusta. Häivy. Tai vaihda edes tyyliä, ettet vaikuta aivan latvalaholta!


    • Pian millikerhossa

      "Kysymys onko mersu oikeesti huippu kestävä."

      Lähe kokeileen. Kyllä se yleensä sen ekan miljoonan kilometrin aikana selviää.

    • joni.1231

      Minulla on E 250 D w 124 ajettu 700000 km kone pelaa todella hyvin kuin uusi entinen taksi Mb on lujaa tekoa edellisellä mersulla oli 800000 th km 200D koneessa ei ollu sanomista yhtään mutta korissa alko jo olemaan tämä nykyinen huippukorinen ikäsekseen

    • Volga vaihtuu...

      Olen ostamassa about 2008 c 220cdi (oliko se nyt sitten w204). Eikös tuossa uudemmassa korimallissa ole jo koneellekin tehty jotain? Lukenut jostain että ei olis niitä "cdi" ongelmia enää ainakaan niin paljon. Vielä tässä mietiskelen että automaatti vai manuaali. Olisiko jollain kokemuksia kertoa tuollaisesta kamppeesta. Nyt alla Volvo V70 2.4 D5 Autom. -05 ja se on ...ttu ollut niin susi yksilö ettei mitään määrää. Volvomiestä kanssa olin tähän asti, mutta nyt meni merkki vaihtoon. Aivan järkyttävän huonoa laatua tai sitten tuo on kasattu tehtaan pikkujoulun jälkeisenä aamuna. Yksilö ainakin aivan paska! Josko seuraavaksi Mersua koittas...

      • Meken mittainen

        "2008 c 220cdi "

        Luultavasti hyvä peli. Tietenkin pitää nykyään olla tarkkana kaikkien merkkien ja mallien kanssa, ettei saa huonoa yksilöä. Ja että ilmoitetut kilometrit pitävät paikkansa. Lähtökohtaisesti tuo kuitenkin on hyvä auto. Alkaa mallilla olla jo esimerkkejä isoistakin kilometrimääristä, eli kestävä, kyllä!


    • MB = Paljon harmia

      Mersu ei hajoa, se vaan lakkaa toimimasta.

    • Aloittaja.

      Aloittaja vastaa,nyt on sitten citröen vaihdettu,paljon ajanut mersumies halusi vaihtaa,no nyt on sitten aloittajalla mersu vito.

      Saa nähdä kuinka se on hyvä.

      Juuri vaihdetut öljyt ja polttoainesuodatin ja murros,mikähän noita syö?

      nyt tämän mersun on mentävä ilman mitään murhetta,muuten lähtee sen siliäntien.


      teknisesti luulonvarassa oletan nyt auton menevän vielä heilahtamalla 500000km vaan jos tulee kestävyydessä ongelmia niin ei tule enään mersua,se on nyt parempi kestää koska tasan kirjoitan palstalle tästä kestävyydestä.

      • Yks vaikeus

        Paitsi että kukaan ei juttujasi usko.


      • Matkaa Mekellä
        Yks vaikeus kirjoitti:

        Paitsi että kukaan ei juttujasi usko.

        Latvalahoiset provoilijat ovat tulleet nettiin jäädäkseen. Mutta ei niiden juttuja ole pakko ottaa todesta.

        Mikään mersufanaatikko en itse ole, vaikka n. puolet autoistani on mersuja ollutkin. Vaihtelun vuoksi tai vaikkapa sopivan vaihtohyvityksen vuoksi olen välillä ajellut muillakin merkeillä. Ja aivan hyviä muistakin merkeistä löytyy Mutta aina kun palaa Mersuun takaisin, niin olo on kuin kotiin tulisi. Kaikki mersut eivät suosikkejani ole, mutta omaa luokkaansa oleva laadun leima ja hyvä ajettavuus tunkevat niistä väkisin esiin. Hyvä laatu, hyviä ja helppoja ajaa.


    • Aloittaja.

      (Mutta aina kun palaa Mersuun takaisin, niin olo on kuin kotiin tulisi.)

      Niin oli minullakin ennen muinoin kun oli 124 koriset sitä päivää.

      Tänäpäivänä olo on kun tämä vaan kotiin veisi.

      • Noin muutenvaan

        Jospa palaisit Mersuun, niin olokin paranisi. Fiatfoortojotan kanssa olo on erilaista. Vai Sitikkako se sinun riesasi on?


    • Aloittaja.

      ei kun mersu kaikki mausteet on ja toivotaan että pellavat edes tämän talven,ruostumisen jälkiä alkaa olla jo havaittavissa.

      Ihan on kun välkky 290td yhtä kova ruosteen löytäjä.mutta muuten kohtuulinen ei toki niin hyvä ajaa kun citröen.

      • -pojan entinen-

        Citikka on minullakin pihassa.
        Eipä XM:n penkillä kahvikuppi läiky ainakaan auton takia, ei humise ajoviima eikä rapise renkaat.
        Vielä kun löytäisi sellaisen velhon että sais sen käyntiin niin vois myydä pois.


      • Narun jatkoksi?
        -pojan entinen- kirjoitti:

        Citikka on minullakin pihassa.
        Eipä XM:n penkillä kahvikuppi läiky ainakaan auton takia, ei humise ajoviima eikä rapise renkaat.
        Vielä kun löytäisi sellaisen velhon että sais sen käyntiin niin vois myydä pois.

        Totiset todet!


      • Ranskis...
        -pojan entinen- kirjoitti:

        Citikka on minullakin pihassa.
        Eipä XM:n penkillä kahvikuppi läiky ainakaan auton takia, ei humise ajoviima eikä rapise renkaat.
        Vielä kun löytäisi sellaisen velhon että sais sen käyntiin niin vois myydä pois.

        Yleensä net starttaamalla käynnistyy, vai oletko jo sitä kokeillu, tosi on että miehen noloutta jos autoa, merkistä riippumatta ei käynnisty.


    • Johtotähti20

      Itse ostin juuri 12v ikäisen 220cdi väyrysen manuaaliboksilla mittarissa 580tkm. Hintaa menopelillä 3000e, konepelti ruosteessa mutta muuten täysi helmi. Tekniikka kunnossa ja kaikki pelaa kuten uudeessa.

    • mersedesmies

      Itse olen ajanut mersulla c malli 1994 noin kymmenen vuotta ja 200 tuhatta kiometriä. Suurin ongelma ollut maalipinnan heikkous, vaikka vahattu usein.Kyllä vikojakin ollut tässä luettelo. Lämmityslaitteen mottori, kierroslukumittarin sähk. vaijeri, suutt. ylivuotoputket 2-kert. syöttöpumpun polttoainevuoto, jousia mennyt,
      ylätukv. heloja, takaa heloja tukivarsista, lämmityslaitt. lämmönsäätö meni. Ei siis mitään isoja korjauksia, mutta aina vähän väliä jotain. Toyota kyllä on kestävämpi auto pikkuvikojen suhteen, mutta mersu kyllä mukavampi ja miellyttävämpi ajaa.
      Mersu on kyllä kalliinpi huoltaa. Moottori ja vaihteisto kyllä kestää, ja korikin vielä ryhdissään.

      • kohta veteraani

        Oliko tuossa mallissa jo vesipohjainen maali? Yleensähän mersuissa on maali kestänyt, paitsi 90-luvun aivan lopussa ja vielä joissakin malleissa 2000-luvun alussa. Mersun maine ehti kärsiä ikävällä tavalla vesipohjaisten maalien riittämättömistä ominaisuuksista. Se, että monelle muulle merkille kävi samalla tavalla, ei paljon lohduta. Mutta maaliongelmat kyllä poistuivat jo 2000-luvun alkuvuosina.

        Miten paljon autollasi yhteensä on ajettu. Olet itse ajanut 200t, mutta paljonko yhteensä.

        Lämmityslaitteen moottori on aika harvinainen korjaus. Isommissa mersuissa voi joskus mennä jousia, mutta tuskin C-sarjalaisessa, jos kilometrit ovat yhteensä vasta 200t. Alakerran kumitavaraa voi joutua vaihtelemaan jo 200t. ajolla, jos on tarkka ja ajaa paljon kaupungissa. Lopahtaneen kumitavaran huomaa helpommin kaupunkiajossa. Maantieajossa tuntuvia kumeja löytyy alustasta vain muutama. Paljon on a i v a n s a i r a a s t i ajettuja mersuja, joissa on alkuperäiset kumit yhä. Maantieajoisia.

        Mutta hyvin tuo näyttää sinulla palvelleen. Sentään jo 94-vuoden malli.


    • V60

      Ei ole!

    • CHEVY vs mese

      Naapurilla on vm. 90,300 dsl mese ja mulla on samanikäinen Chevrolet Caprice sadan 5.0L. Kaverin mesessä on kilsoja muistaakseni n.400 tkm ja mun chevyssä n.350 tkm. Kun vertaa meidän autoja keskenään, niin mese on tuhdissa ruosteessa ja on jo saanut hitsailua helmoihin, takakaariin ja pohjaan. Olemus mesessä on muutenkin resuinen ulkoapäin ja sisältä esim. kuskin penkki on kuin pommin jäljiltä ja se on sentään jo kerran vaihdettu ehjään. Mun chevyssä ei ruostetta ole ja ei ole ikinä hitsailtu, muutenkin ulkoasu on ryhdikäs ja siisti, minkänyt maalipinta on vähän haalistunut. Sisältä chevy on siisti penkkejä myöten ja ainoastaan alkuperäisen mankan on joku entinen omistaja vaihtanut pois. Chevyyn neljän vuoden aikana olen vaihtanut laturin, etujarrulevyt ja palat, taakse käsijarruvaijerit, jarrurummut taakse sekä sinne jarrukilkkeet, ajovalokatkaisijan ja koneeseen tyhjäkäynti tunnistimen. Naapuri ei muuten näin vähällä ole selvinnyt, vaan mese on kuluttanut naapurin kukkaroa kuulemma oikein kunnolla. On kaveri muuten vähän nolona mesensä kanssa kun satutaan joskus kohtaamaan, muutenkin mese on chevyn rinnalla pienen ja onnettoman näköinen tekele.

    • MAANANTAI MALLI

      Minulla oli 200 dsl w124 86vm mese ja kun sen ostin niin mittarissa oli n.220 tuhatta ja vielä suomiauto / takuu kilometreillä, eli kaikki oli varmasti mittarissa. Oli muuten kallein auto pitää mitä minulla on näitä autoja ollut. Jatkuvasti jotain vikaa ja siihen aikaan vielä niihin osat olivat turkasen kalliita. En pitänyt sitä kun kaksi vuotta ja sain remonteista ja korjaamokäynneistä aivan tarpeekseni. Outo auto kun tuntui ettei se kestä yhtään ajaa hiekkateillä, vaan heti joku nivel tai tukitanko alkoi kolisemaan ja antamaan väljää. Sähköhimmelit olivat surkeammasta päästä, eli koelaudassa oli aina joku lampuista palaneena, sivupeilin sähkösäätö ei ikinä pelannut kunnolla kuukautta pidempään, vaikka korjasivat sen useaan kertaan, pakkasella osa mittareista ei toimineet, lämmönsäätöyksikkö hajosi kolmesti, tuulilasin pyyhkijä sekosi muutaman kerran, myös sisustus oli ihmeellisen kulutusta kestämätöntä, ainakin penkkeihin sai niitä korjauspaloja laitattaa, mikä siinä hintaluokassa on aika uskomatonta. Ruostetta ei juurikaan ollut ja vain muutamia kohtia laitatin kuntoon, nekin varmaan kivieniskuista tulleita vaurioita. Hyvää sanottavaa oli myös moottorista ja vaihteistosta joissa ei normaali huoltoa kummempaa ilmennyt. Kun siinä olisi ollut paremmat sähkö-ja alustan himmelit, niin varmaan himohyvä pelihän se olis ollut, mutta taidan ajella jatkossakin muilla merkeillä.

      • ugh2

        Meillä on w124 mersut käytössä sekä vaimolla, että minulla. Minulla on w124 300D farmari, jolla oli ajettu 400tkm kun ostin sen. Ei ollut mitään syytä epäillä kilometrilukemaa, vaan kunto vastasi suunnilleen tuota lukua, ja auto oli ostaessa erinomaisessa kunnossa. Edelliset kaksi omistajaa olivat pitäneet auton hyvin. Ajan noin 40tkm vuodessa, ja nyt on mesukan mittarissa 637tkm, jotka ovat kertyneet kuuden vuoden aikana. Keskikulutus on kesällä noin 7,2l-, ja talvella noin 7,6l/100km.

        Alustan osat olen vaihtanut noin 500tkm:n paikkeilla, jolloin siellä alkoi olla kulumista. Kaikki takatukivarret ja takakelkan puslat, eteen kaikki alatukivarren puslat, ja alapallot, sekä pyöränlaakerit joka nurkkaan. Takaiskarit mallia tasonsäätö joutui myös vaihtamaan. Toinen etu iskari päästi tänä syksynä öljyt ulos, ja toista en ole vaihtanut. Katsastuksessa vaimennusteho 70% taas molemmin puolin kun otin purkuautosta varaosaiskarin. Myös raidetangot kuluvat osat tuli uusittua kokonaisuudessaan.

        Korissa on ollut sanomista etulokasuojissa, ja takakontin kannessa, jotka vaihdoin ruosteen vuoksi. Korissa ei ole ruostetta mainittavasti, eikä muissa pintapelleissä ole ruostumista. Toki ruostesuojasin auton silloin kun ostin sen. Työn tein itse, jotta se on varmasti huolella tehty. Ainakin ruoste on pysynyt loitolla.

        Voimansiirtoon olen joutunut vaihtamaan kardaanin rättinivelet, ja tukilaakerin kumeineen. Manuaalilootalle ei ole tehty muuta kuin vaihdettu öljyt määräajoin. Samoin vetarit ovat pysyneet ehjinä, vaikka näiden katkeamisia on ollut joillakin.

        Kone on toiminut hyvin, ja muuta en ole tehnyt kuin vaihtanut hydrauliset venttiilinpainimet, jotka alkoivat naputella puolen miljoonan jälkeen. Ei syö, eikä vuoda yhtään öljyä, ja vedot ovat tallessa. Savuarvot hieman piristettynä ovat olleet noin yhden paikkeilla. Ennen piristystä olivat 0,24, mutta menohaluja ei oikein ollut.

        Jarruista on vaihdettu palat, levyt, ja letkut kertaalleen, ja alipainepumppu oston jälkeen, sillä tässä mallissa oli vielä vaarallinen kuulalaakerimalli.

        Sähkövikoja on ollut toistaiseksi kiitettävän vähän. Laturi on uusittu, ja jokunen palanut hehkutulppa. Kuskin puolen penkin istuinosan lämmitys lakkasi toimimasta tänä syksynä, vaan sen voi korjata kotikonstein. Muuten sähkövarusteet toimii kuten pitääkin. Myös ilmastointi toimii. Toki ilmastoiniin lauhdutin tuli vaihdettua kun rupesi vuotamaan. Samoin moottorin jäädytin on vaihdettu kertaalleen samasta syystä. Muita sähkövikoja ei ole ilmennyt.

        Korinosista on vaihdettu jumittavat oven lukot ja virtalukko.

        Yksi ohjaustehostimen letkuista on hajonnut kerran, ja katkenneet etujouset on vaihdettu.

        Tämän lisäksi kaikki normaaliin huoltoohjelmaan kuuluvat öljyt yms. on vaihdettu säännöllisesti, ja jotain pientä en välttämättä muista, mutta tuossa on varmasti liki kaikki mitä olen autolle tehnyt ajon lisäksi.

        Kertaakaan en ole tien päälle jäänyt, ja ajoa haittaavia pikkuvikoja ei ole juuri ollut.

        Maksoin autosta noin kymmenesosan siitä, mikä sen hinta on ollut uutena, ja olen ajanut yli kolmasosan sen kilometreistä, joten kyytiä voidaan pitää melko edullisena, ja toimintavarmuutta mainiona.

        Ajettavuus on hyvä, ja matkustusmukavuus oikeinkin hyvä. Parempiakin autoja toki varmasti tämän suhteen löytyy, mutta kokonaisuuteen olen ollut hyvin tyytyväinen, ja lisähuomiona voi sanoa, että tavaratila on valtava tähän kokoluokkaan.

        Huollot ja korjauset olen tehnyt enimmäkseen itse, ja ihan ulkoolosuhteissa, joten helppo huollettava ja korjattava tämä on. Varaosissa olen suosinut purkuautoja, ja tärkeät osat olen ostanut uusina. Osien hinnat ovat suht edullisia.

        Vaimollani on tällä hetkellä käytössä -86 vuoden edelleen siistikuntoinen 200D, jonka ajokilometreistä ei ole mitään tietoa, mutta jos jotain pitää veikata, niin paljon, sillä tämä on Suomesta uutena ostettu, ja ikää on. Hän on ajanut tällä 350euron hintaisella autolla työmatkaansa nyt 15tkm, ja auto toimii kuten pitääkin. Tähän vaihdoin ostohetkellä vuotavan vesipumpun kiinnityslaipan tiivisteen, ja samalla vesipumpun, joka maksoi 10e käytettynä. Takatukivarren ulommat helat olen myös vaihtanut 22e kpl. Katsastukseen vaihdoin viime kuussa apusimpukan helan uusi 19,90e, kardaanin tukikumin ja laakerin28,8e, sekä kuskin puolen etuiskarin yläpään tukikumin, joka oli omasta varaosaautosta.
        Muita vikoja ei ole toistaiseksi ollut, ja kori on myös hyvässä kunnossa. On tuo jossain vaiheessa ylimaalattu, ja siitä on selvästikin huolehdittu. Kulutus on tässä pirssissä kuuden litran luokkaa sadalle.

        Näistä voi jokainen miettiä, sopiiko mesukka autokseen, joka sitä miettii. Toki tietämyksestä on suurta apua auton hankintahetkellä, koska on näissä huonojakin yksilöitä tarjolla, ja niitä ei kannata ottaa riesakseen. Jos sattuu löytämään hyvän yksilön vielä jostain, niin mielestäni kannattaa ehdottomasti ostaa sellainen siinä tapauksessa ettei ole turhia tunnepaineita merkkiä kohtaan, eikä ole tarvetta ajaa ihka uudella pirssillä jostain syystä.


      • Baanalle kovaa
        ugh2 kirjoitti:

        Meillä on w124 mersut käytössä sekä vaimolla, että minulla. Minulla on w124 300D farmari, jolla oli ajettu 400tkm kun ostin sen. Ei ollut mitään syytä epäillä kilometrilukemaa, vaan kunto vastasi suunnilleen tuota lukua, ja auto oli ostaessa erinomaisessa kunnossa. Edelliset kaksi omistajaa olivat pitäneet auton hyvin. Ajan noin 40tkm vuodessa, ja nyt on mesukan mittarissa 637tkm, jotka ovat kertyneet kuuden vuoden aikana. Keskikulutus on kesällä noin 7,2l-, ja talvella noin 7,6l/100km.

        Alustan osat olen vaihtanut noin 500tkm:n paikkeilla, jolloin siellä alkoi olla kulumista. Kaikki takatukivarret ja takakelkan puslat, eteen kaikki alatukivarren puslat, ja alapallot, sekä pyöränlaakerit joka nurkkaan. Takaiskarit mallia tasonsäätö joutui myös vaihtamaan. Toinen etu iskari päästi tänä syksynä öljyt ulos, ja toista en ole vaihtanut. Katsastuksessa vaimennusteho 70% taas molemmin puolin kun otin purkuautosta varaosaiskarin. Myös raidetangot kuluvat osat tuli uusittua kokonaisuudessaan.

        Korissa on ollut sanomista etulokasuojissa, ja takakontin kannessa, jotka vaihdoin ruosteen vuoksi. Korissa ei ole ruostetta mainittavasti, eikä muissa pintapelleissä ole ruostumista. Toki ruostesuojasin auton silloin kun ostin sen. Työn tein itse, jotta se on varmasti huolella tehty. Ainakin ruoste on pysynyt loitolla.

        Voimansiirtoon olen joutunut vaihtamaan kardaanin rättinivelet, ja tukilaakerin kumeineen. Manuaalilootalle ei ole tehty muuta kuin vaihdettu öljyt määräajoin. Samoin vetarit ovat pysyneet ehjinä, vaikka näiden katkeamisia on ollut joillakin.

        Kone on toiminut hyvin, ja muuta en ole tehnyt kuin vaihtanut hydrauliset venttiilinpainimet, jotka alkoivat naputella puolen miljoonan jälkeen. Ei syö, eikä vuoda yhtään öljyä, ja vedot ovat tallessa. Savuarvot hieman piristettynä ovat olleet noin yhden paikkeilla. Ennen piristystä olivat 0,24, mutta menohaluja ei oikein ollut.

        Jarruista on vaihdettu palat, levyt, ja letkut kertaalleen, ja alipainepumppu oston jälkeen, sillä tässä mallissa oli vielä vaarallinen kuulalaakerimalli.

        Sähkövikoja on ollut toistaiseksi kiitettävän vähän. Laturi on uusittu, ja jokunen palanut hehkutulppa. Kuskin puolen penkin istuinosan lämmitys lakkasi toimimasta tänä syksynä, vaan sen voi korjata kotikonstein. Muuten sähkövarusteet toimii kuten pitääkin. Myös ilmastointi toimii. Toki ilmastoiniin lauhdutin tuli vaihdettua kun rupesi vuotamaan. Samoin moottorin jäädytin on vaihdettu kertaalleen samasta syystä. Muita sähkövikoja ei ole ilmennyt.

        Korinosista on vaihdettu jumittavat oven lukot ja virtalukko.

        Yksi ohjaustehostimen letkuista on hajonnut kerran, ja katkenneet etujouset on vaihdettu.

        Tämän lisäksi kaikki normaaliin huoltoohjelmaan kuuluvat öljyt yms. on vaihdettu säännöllisesti, ja jotain pientä en välttämättä muista, mutta tuossa on varmasti liki kaikki mitä olen autolle tehnyt ajon lisäksi.

        Kertaakaan en ole tien päälle jäänyt, ja ajoa haittaavia pikkuvikoja ei ole juuri ollut.

        Maksoin autosta noin kymmenesosan siitä, mikä sen hinta on ollut uutena, ja olen ajanut yli kolmasosan sen kilometreistä, joten kyytiä voidaan pitää melko edullisena, ja toimintavarmuutta mainiona.

        Ajettavuus on hyvä, ja matkustusmukavuus oikeinkin hyvä. Parempiakin autoja toki varmasti tämän suhteen löytyy, mutta kokonaisuuteen olen ollut hyvin tyytyväinen, ja lisähuomiona voi sanoa, että tavaratila on valtava tähän kokoluokkaan.

        Huollot ja korjauset olen tehnyt enimmäkseen itse, ja ihan ulkoolosuhteissa, joten helppo huollettava ja korjattava tämä on. Varaosissa olen suosinut purkuautoja, ja tärkeät osat olen ostanut uusina. Osien hinnat ovat suht edullisia.

        Vaimollani on tällä hetkellä käytössä -86 vuoden edelleen siistikuntoinen 200D, jonka ajokilometreistä ei ole mitään tietoa, mutta jos jotain pitää veikata, niin paljon, sillä tämä on Suomesta uutena ostettu, ja ikää on. Hän on ajanut tällä 350euron hintaisella autolla työmatkaansa nyt 15tkm, ja auto toimii kuten pitääkin. Tähän vaihdoin ostohetkellä vuotavan vesipumpun kiinnityslaipan tiivisteen, ja samalla vesipumpun, joka maksoi 10e käytettynä. Takatukivarren ulommat helat olen myös vaihtanut 22e kpl. Katsastukseen vaihdoin viime kuussa apusimpukan helan uusi 19,90e, kardaanin tukikumin ja laakerin28,8e, sekä kuskin puolen etuiskarin yläpään tukikumin, joka oli omasta varaosaautosta.
        Muita vikoja ei ole toistaiseksi ollut, ja kori on myös hyvässä kunnossa. On tuo jossain vaiheessa ylimaalattu, ja siitä on selvästikin huolehdittu. Kulutus on tässä pirssissä kuuden litran luokkaa sadalle.

        Näistä voi jokainen miettiä, sopiiko mesukka autokseen, joka sitä miettii. Toki tietämyksestä on suurta apua auton hankintahetkellä, koska on näissä huonojakin yksilöitä tarjolla, ja niitä ei kannata ottaa riesakseen. Jos sattuu löytämään hyvän yksilön vielä jostain, niin mielestäni kannattaa ehdottomasti ostaa sellainen siinä tapauksessa ettei ole turhia tunnepaineita merkkiä kohtaan, eikä ole tarvetta ajaa ihka uudella pirssillä jostain syystä.

        Joo-o! Ekana ajattelin, että onhan tuossakin joutunut laittelemaan. Mutta tarkemmalla lukemisella alkoi tuntua siltä, että nuohan on aika mitättömiä juttuja kaikki. Kun ottaa huomioon kustannukset ja kilometrit. Jos auto olisi uusi, korjauksia tehtäisiin silloinkin ja merkkiliike huolehtisi. Mutta jos haluaa hyvää kyytiä ja pienellä budjetilla, niin edullinen Meke on tosiaan ykkösvaihtoehtoja!!!


      • Lähinnä provoa

        "Minulla oli 200 dsl w124 86vm mese ja kun sen ostin niin mittarissa oli n.220 tuhatta ja vielä suomiauto / takuu kilometreillä, eli kaikki oli varmasti mittarissa. Oli muuten kallein auto pitää mitä minulla on näitä autoja ollut."

        Helppo juttu! Joko sinua on jymäytetty oikein kunnolla kilometreissä (vaikka yrität muuta sepustaa) tai sitten provoilet täällä lystiksesi. Teoriassa voi tietysti olla, että olet saanut sellaisen mersuyksilön, että sitä on "koulutettu" oikein kunnolla. Minullakin on suvussa yksi tyyppi, joka saa auton kuin auton tuntumaan vainajalta alle sadan tuhannen.

        Jos kuitenkin alkaa tulla tuollaisia juttuja kuin että "sähköhimmelit olivat surkeimmasta päästä", niin vetelet päästä. Mersu käyttää sähköissään tunnettujen alihankkijoiden osista laadukkaimpia. Aina joku yrittää keksiä (provoilla), että ne sitten Mersussa kestäisivät jotenkin huonommin kuin muissa merkeissä. Jos laadukas osa oikeasti rikkuu epätavallisen varhain, kannattaa katsoa entistä omistajaa tai peiliin.


    • Asfaltti kuumana

      Kun kaikki kakaroiden kikkelikateusjutut karsitaan pois, niin jäljelle jää: millään et aja huoletta niin paljon kilometrejä kuin Mersulla. Jämpti!

    • -muuten skulaa-

      Minulla on 2002 c-mersu. 320000km mittarissa.
      Kestävyydessä on parantamista sillä kuskin penkin selkänojan patin kangas on kulunut puhki. Pitää vissiin viedä jollekkin penkkiräätälille.

    • 30 v mersuillut

      Entiset mersut (123 ja 124) kestivät ja niitä kannatti korjatakin vielä kun oli ajettu 500 000 tkm. koska osat olivat halpoja.

      VÄykästä alkaen ovat viat olleet , kiitos kaikenlaisten tietokoneiden ja sähköheepeleiden, niin kalliita korjata että viimeistään 500 000 tkm kohdalla ne paalataan.

      Nykyiset vm 2010 alkaen autot paalataan jo aiemmin,. koska kehittyneen tekniikan korjauskustannukset nousevat yhä kovemmiksi.

      • KKivelä

        Väyrysen osathan on melkein ilmaisia, kun vertaa niitä tuon pihassa seisovan Nissanin osiin, Kalleimmat osat on tähän mennessä olleet juuri nissanin ja audin osat. Mesen osat kannattaa tilata Ebayn kautta euroopasta, saa alkuperäisosat 1/4 hintaan vehon hinnoista.


    • EX Mesemies

      80 luvun autot olivat hyviä sekä tekniikaltaan, että koriltaan. ja tällä maineella mersut ratsastaa vieläkin. Itse olen ajanut mersuilla viimeiset 20 vuotta ja viimeiset autot, Vito -99 ja CLK-99 ovat olleet korin osalta surkeita tapauksia. Aika hyvän käsityksen autojen luotettavuudesta saa tuosta jälleenmyyntihinnasta joka on CLK:lla ykköstonnia ja -99 vuotiset vitot on olleet jo romuttamolla useita vuosia ruosteen raiskaamina. Takuut niillä on sellaisia, että 6 vuotta vanha Vito oli puhkiruosteessa ja maahantuoja olisi korvannut puolet tarvikkeista ja töistä eli 8600 euroa.
      Mielissäni olin kun eroon pääsin siitä ihan niillä ruosteilla. Nyt nämä uudet autot sähkö ja anturivikoineen ovat aika kalliita korjata, kun niitä vikoja etsiessä vaihdetaan sattumanvaraisia osia ja varataan jo maksua perittäessä uusi aika halliin kun ei voi olla varma, että korjautuiko alkuperäinen vika tai tuliko uusia korjauksen yhteydessä.

      • valivalivali....

        Miksi et ruostesuojauttanut autoasi aikanaan?
        Turha sitä omaa hölmöyttään tai saituuttaan on tänne valittaa. kaikki rauta ruostuu ilman suojausta, alasinkin.


    • Väyrysmersu

      Mulla väyrysmersu 220D 1997. Sitä ei ole juuri tässä ketjussa kehuttu. Todellisuudessa sekin on mahtavan hyvä auto, kestää, hiljainen, hyvä ajaa jne. Ainoat viat etulokasuojien ruosteet jotka helppo korjata ja Lucas- syöttöpumppu joka on ollut mersulta suuri virhe. Ja kaiken lisäksi lämmin ajella talvikelissä jos ei ole saksan- tuontiautojen lämmityslaitteen kennoa..

    • Mekemies

      Ajan mersuilla, koska ne on kestäviä.

      • e-eemeli

        Sama kokemus. jos ajaa max 60000 kmper vuosi


    • Autoasentaja.

      Mersu oli huippu kestävä vuoteen -85 saakka ja kestäve -93 saakka.

      • Pelit kestää vaan

        Tästä ei kysytä tojoterolta mitään. Meillä on virmassa useampien taksareiden kirjanpidot. Just tänään oli keskustelu, että miten pelit kestää. Että tommoinen puoli miljoonaa ei oon nykyäänkään mitään.

        Puhe alkoi siittä kun taksari kyseli, että millä verolla voi lunastaa omasta virmastansa itelle yhden auton kun ei vaihdeta enää uuteen. Kun jää yksi ylimääräiseksi. Mutta hyvin kelpaa itellekin ottaa kun pelissä ei käytön jälkeen ole sanomista.


      • Suuri etu
        Pelit kestää vaan kirjoitti:

        Tästä ei kysytä tojoterolta mitään. Meillä on virmassa useampien taksareiden kirjanpidot. Just tänään oli keskustelu, että miten pelit kestää. Että tommoinen puoli miljoonaa ei oon nykyäänkään mitään.

        Puhe alkoi siittä kun taksari kyseli, että millä verolla voi lunastaa omasta virmastansa itelle yhden auton kun ei vaihdeta enää uuteen. Kun jää yksi ylimääräiseksi. Mutta hyvin kelpaa itellekin ottaa kun pelissä ei käytön jälkeen ole sanomista.

        Jos ajelet Tojon Lexuksella ja liikenteestä ei tahdo nähdä mitään, niin kannattaa tarkistaa, onko Lexusi takaisinkutsulistalla. Tänään tuli tietoa, että Suomen rekisteritietoihin nähden aika suurikin määrä Lexuja pitäisi käydä korjauttamassa kun tuulilasinpyyhkijöissä voi olla jotakin jäynää. Eli näköhaittojen takia ei ehkä sittenkään ole kiire optikolle, vaan takaisinkutsukahveille.

        Tässä tullaankin siihen, että sen lisäksi että Mersu on yleisestikin ottaen kestävä ja myös hyvä ajaa, niin Mersusta myöskin näkee ulos.


    • wäywäy

      älkää haukkuko väyrys mersuja!itsella w210 e320 cdi -01 (ex. w201 2.0e, w124 230e, s124 24v 320e 2kpl, s124 300tdt) tällä hetkellä mittarissa 1417000km, suomiauto, entinen taksi. ei mitään moitittavaa, suutin vikoja ei, kun vaihtaa noin kerran vuodessa liekkirenkaat (0,89e kpl veholla) muuten pelaa, automaatti toimii kuin uusi, nesteet eikä öljyt kulu vaihtovälillä yms, sisltä ehjä, kilometrit muutakuin tuntuu vain mittarissa! työskentelen itse mersun merkkikorjaamolla, ja voin sanoa että kyllä 2000-luvun mersu voi olla lopussa jo n.100tkm kohdalla, jos huollot eivät ajallaan, huonolla pidolla yms, mutta yleensä ilman isompia vikoja mennään sinne noin 800tkm-1milj km! ostakaa vaan vaikka se 500-600tkm ajettu mersu, kyllä ne pelaan kun huolletaan ajallaan!!

    • tietoa kiitos

      Olen aloittaja ja ajattelin vielä tarinoida vuosien päästäkin kun huomasin että Olettekohan te huomanneet että aika on kulunut kysymyksestä? Jo kolme vuotta.

      En ostanut sitä 211 sarjan mersua eli E sarjaa.

      Päädyinkin 2010 citröen c5 2.2 hdi ensimmäisiin malleihin 2002 farmariin.

      Ostin siis käytettynä ja ajoin sen 540000km ja vuosi sitten vaihdoin mersuun,vitoon.Että silleen.

      Enpä olisi uskonut bussimalli tehokkaimalla koneela on osoittaunut kauhean kalliiksi pitää ja huoltaa ja korjata.

      Tämä on ollut kallein auto mitä koskaan on ollut pitää kun sillä ajetaankin.


      Nyt uskon ettei vähän ajettua mersua tule ostaa ja maksaa siitä jopa enemmän kuin monesta muusta,mersut ruostuu silmissä ja sen pito on hyvin kallista,se happanee käsiin.

      Turhaa on jatkaa tätä ketjua olen päätökseni tehnyt 11 mersun omistaneena ja nyt nähnyt väyrysen jonka ajoin aikoinaan 300000km ja oli pakko myydä oli liian kallis pitää,ja nyt vito 375000km bussimalli,enään ei kokeilla mitään mersuja .

      Ei sellaista kuumetta tule enään,ihmettelin vaan kun mersumies halusi vaihtaa mersun minun sitikkaan ja lähti.

      Ja se oli virhe sitikka kun ei syönyt öljyä noissakaan kilometreissä 20000km öljynvaihtovälillä ylärajasta kun 3 milliä.

      Ei myöskään syönyt osia niin kuin mersu,joten pettymyshän tämä on minulle ja teille muille mersumiehille,minkäs sitä mahetaan kun tekevät romuja merusuja niin tekevät,huoltaminen on tehty liiaan kalliiksi nykyään mersulla.

      Nyt tuossa kolmeviikoa sitten kysyin mersun asentajalta ei merkkiliike mutta laittaa vain mersuja,s sarjan diesel mersusta 320cdi ,no kylläpä tuli mujakkaa hintaa ilmaiskareitten puolelta ,tonnin per nurkka ,eli 4 tuhatta pitäisi maksaa kun nuo ventoutuu 300000-400000km välissä viimeistään.


      Ja se e 211 farkku tonni per perän nurkka,että semmosta.


      Minä en nimittäin tule ostamaan mersua enään,jahka saan ostajan autolle (vitolle) niin tulen morjestamaan mersumiehiä lippalakkia nostaen edelleen ja toivoen että mersunne kestää sen rahan edestä mitä sen pito maksaa jos sillä ajetaan kymmeniä tuhansia vuodessa .


      Joten minä jään vaihtamaan merkkiä ja monet mersumiehet jää mersumiehiksi.Hyvää syksyn jatkoa mersumiehille.

    • 1337

      On kyllä aina hauska lukea näitä riitoja.
      "Mikä kestää parhaiten?"

      Tottahan se on että mersut kestävät, mutta suurinpiirtein he ajavat pitkää matkaa ja maantietä.
      Ja harvemmin kukaan mersumies mene hiekkateille ajelemaan..

    • Entinen Pikkutrokari

      Ostin 300tdt ,eli farkku Väyrysen viime talvena.-98 eli ei cdi.177hv.Laitoin pakuksi.Vehon hk oli 420tkm nyt 488.ilmastointilaitteen (autom) venttiili 20e.Termari 10e,sulka eteen 10e,2hehkua ja vaihto 70e siinäpä ne.Lokasuojissa edessä norm.ruosteet.Uudet suojat laitan ens kesänä paikoilleen.Alle 100e kpl.Tuttu maalari 100e.Kone pelittää tosi hyvin,öljyä ei tartte lisätä,koska vaihtu 15tkm välein.Teboil 5-40 synt.Motonet 19.90/4l. mielestäni,ettei hinta laske kuin uusissa.Hankintah.2000e. Mieestäni hyvä vaihtoehto,koska olen kuullut,että uusissa saattaa laskea jopa 5te / vuosi.Ajan hautaan ast tällä,vaikka olenkin pitkäikäistä sukua.Ikää nyt 61,voihan se olla,että delaan pian,you never know.Katsellaan,mielestäni mitään isompaa remppaa ei tulossa.Voin suositella halpaa autoa etsivälle.

    • mersUjaMersu

      Mulla oli tuossa joku vuosi sitten cdi-väykkä. Ajoin sillä muutaman vuoden yht.120tkm. Sitten tuli 450tkm täyteen ja suutin vikoja. Sekin johtui siitä, että emäntä tankkas siihen bensaa dieselin sijaan ja ehti ajellakin.

      No, joka tapauksessa päädyin muutaman vaihdon jälkeen Ford Mondeoon 2,0tdci vm. 2001. Ajoin sillä 2,5vuotta, 280tkm-350tkm, enkä laittanut korjaamolle kuin 500e. Maksoin autosta 2800e, joten ihan hyvä kauppa.

      Tuuppasin sitten Mondeon vaihdos ja ostin nykyisen W211 mallin, 200cdi. vm.-06. Ajettu 330tkm. Kyllä täytyy sanoa, että on autoja ja sitten on mersuja. Eli vaikka ei Mondeossa mitään vikoja ollut ja sinänsä hyvä laatu-suhde sattui kohdalle, niin kyllä se vaan niin on, että mersu on aina Mersu. Muuhun en enää vaihda. Paitsi ehkä sitten joskus puolen miltsin jälkeen jälleen uudenpaan mersuun. :)

    • Älä älä polkaise

      "ostin nykyisen W211 mallin, 200cdi. vm.-06. Ajettu 330tkm. Kyllä täytyy sanoa, että on autoja ja sitten on mersuja."

      Ostit sitten sen juuri mitä ei pitänyt ostaa,etkönä tajunnut ostaa 2007 mallia?

      Sulla per-keleellä on sielä nyt sähköjarrut sbc,,,,,,ja kilometritkin tuota luokkaa,Et sinä mitä nyt ajele sillä puolia millejä.

      Ensiksi heti suutimien tiivisteiden vaihtoon mars mars mars,,,,,ennen kuin on jo vuoto eli heti marssi .

      Toiseksi kädet ja jalat ristiin ettei mene sbc eli jarrut,jokainen polkaisu vähentää kilometrit (autossa on laskuri) samoin kuin oven aukaisu vaikka et edes käynistä autoa.

      Nyt sinä ostit riesa rämän.mutta niin osti moni muukin.

      • Voi voi voi

        Niin se pelkkä osa maksaa 2500e ja muut päälle siis jarrujen puolesta.


    • MersUjaMersu

      Suuttimet on jo vaihdettu uusiin entisen omistajan toimesta, mut miten noi sähköjarrut alkaa oireilee? Täytynee selvittää sekin, että onko niille tehty mitään? Ja miten se oven availu liittyy mihin?

    • Tuossapa aluksi

      Ei niille tehdä mitään vaan osat vaihdetaan.Ainoastaan kun kutsu tulee tietokoneelle niin mennään huoltoon ja katsotaan,pienen ajoajan siihen voi saada jos ei ole käyty räpeltämässä aikaisemmin jo.

      Tuohon remontiin on syytä varata 2500e ainakin.

      Oven availu kohdistuu pumppuu ja se tulee myös tiensä päähän.

      Vanhojen mersujen omistajille jotka saa tietää noista eivät koske pitkällä tikullakaan enään 211 malliin.

    • MersUjaMersu

      Ok. Eihän niille sit mitään voi, jos menee. Mut kuten sanoin, niin suuttimet onneksi vaihdettu ja koska auto oli sopivan hintainen, niin kai se 2500e siihen sit jostain revittävä, jos niikseen menee. Mut ajoltaan ja fiilikseltään Mersu on edelleen Mersu. :-)

      • MersUja Mersu

        Ja lisäys vielä edelliseen, että täytyy teettää kattoluukku, josta voi kulkea, niin ei ovien pumput kulu. ;-) Sehän ei paljon maksa, kun pistää rälläkän huutamaan. :-)


    • Tuossapa näitä.

      "Ja lisäys vielä edelliseen, että täytyy teettää kattoluukku, josta voi kulkea, niin ei ovien pumput kulu."

      Aika tyypillistä tietämättömyyttä!

      Kyseessä ei ole ovipumput.Siinä sitä on sarkaa selvittää että mitenhän ne kasasivat auton.

      Se pumppu on siis erikseen, sbc yksikkö erikseen molemmat menettävät toiminnan tietyn määrän käytettyä.

      näistä ei tietenkään selviä 2500e .

      Tuossa eräs herra kertoi naapurin tilanteesta E sarjan mersu taksissa tämä oli takuuseen kiikuttanut maalauksensuhteen kun ruostuu.Jotain muutakin oli ollut,no tuossa perheessä on kolme mersua mm:w124 korinen ja edelleen käytössä.


      Niin kaikki nuo viat eli ominaisuudet tulee auton hinnan päälle,yleensä näitä ei kärsi tehdä mutta moni joutuu tekemään.

      • MersUjaMersu

        Kiitos tiedoista. Pitäisköhän myydä pois, etten ehdi tarttua rälläkkään? :-) Onko näin, että -07 eteenpäin ei näitä em. ongelmia ole ollenkaan? Entäs ne jousitusten pussit -07 eteenpäin? Minkälainen liuta niitä ongelmia on sitten vuodesta -07 eteenpäin?


      • 2007 olisi parempi
        MersUjaMersu kirjoitti:

        Kiitos tiedoista. Pitäisköhän myydä pois, etten ehdi tarttua rälläkkään? :-) Onko näin, että -07 eteenpäin ei näitä em. ongelmia ole ollenkaan? Entäs ne jousitusten pussit -07 eteenpäin? Minkälainen liuta niitä ongelmia on sitten vuodesta -07 eteenpäin?

        "Onko näin, että -07 eteenpäin ei näitä em. ongelmia ole ollenkaan? Entäs ne jousitusten pussit -07 "

        no sbc ongelma poistuu,eli sen tajusivat Facelift 2007 poistaa.Mutta edelleen jos on farmari niin ne pussit on riesana,samoin kun melkoisen kalliit iskunvaimentimetkin,vaihdossa lähetetään entiset ja saa korjatut tilalle myös ilmajousituksen kompressori noin 400e kahta puolen.


        sekä Airmatic DC on lisäksi nappulasta jäykkyys- ja korkeussäädettävä.Tuo Airmatic on kallis pitää eli kaikissa kulmissa on pussit säädön kera.


        Palkeen vuotamisen tunnistaa juurikin siitä, että se alkaa pakkasilla menemään seisonnassa tyhjäksi. Ongelma ei korostu lämpimässä tallissa niin radikaalisti vaan ilmat saattaa pysyä siellä palkeessa esim. 2-3 vrk, koska palkeen materiaali ja sisällä oleva ilma on laajempaa lämpimässä, jolloin se vuotokohta on enemmän tukossa.

        Sitten vielä on ne suuttimet ja lopuksi kun auton on kertaalleen kerinnyt vaivaa pahimmassa tapauksessa ruoste,jo muutaman vuoden vanhoissa tätä jo on.

        On se hankala juttu nuo pussit,esim:citröenin c5 farkussa on koko alusta säätyvä ja kestää (ongelmaton).Samoin on korin kanssa ei helpolla ruostu c5 :nen.Puoleen miljoonaan ajaa 2.2 hdi koneella mitään tekemättä.


      • jotain rajaa taas
        2007 olisi parempi kirjoitti:

        "Onko näin, että -07 eteenpäin ei näitä em. ongelmia ole ollenkaan? Entäs ne jousitusten pussit -07 "

        no sbc ongelma poistuu,eli sen tajusivat Facelift 2007 poistaa.Mutta edelleen jos on farmari niin ne pussit on riesana,samoin kun melkoisen kalliit iskunvaimentimetkin,vaihdossa lähetetään entiset ja saa korjatut tilalle myös ilmajousituksen kompressori noin 400e kahta puolen.


        sekä Airmatic DC on lisäksi nappulasta jäykkyys- ja korkeussäädettävä.Tuo Airmatic on kallis pitää eli kaikissa kulmissa on pussit säädön kera.


        Palkeen vuotamisen tunnistaa juurikin siitä, että se alkaa pakkasilla menemään seisonnassa tyhjäksi. Ongelma ei korostu lämpimässä tallissa niin radikaalisti vaan ilmat saattaa pysyä siellä palkeessa esim. 2-3 vrk, koska palkeen materiaali ja sisällä oleva ilma on laajempaa lämpimässä, jolloin se vuotokohta on enemmän tukossa.

        Sitten vielä on ne suuttimet ja lopuksi kun auton on kertaalleen kerinnyt vaivaa pahimmassa tapauksessa ruoste,jo muutaman vuoden vanhoissa tätä jo on.

        On se hankala juttu nuo pussit,esim:citröenin c5 farkussa on koko alusta säätyvä ja kestää (ongelmaton).Samoin on korin kanssa ei helpolla ruostu c5 :nen.Puoleen miljoonaan ajaa 2.2 hdi koneella mitään tekemättä.

        Tässä maailmankaikkeudessa sitikat ei ole semmoisia kuin kehut. Helkkari, että semmoisen oikeaan ajoon ostaisin


    • järki käteen

      500000 ajetusta autosta ei kenenkään järkevää maksaa 300- 2000 euroo enempää, jotkin merkit pitäs saada ilmaseksi , remonttia nääs tulee noilla kilometreillä useimpiin merkkeihin MB mukaan lukien.

      • Ja paanalle

        Maksetaan sitten mitä maksetaan. Mutta juuri mersuilla olen ajanut isoimpia kilometrejäni. Jos ostaessaan yhtään osaa katsoa auton kuntoa ja oikeita kilometrimääriä, niin Mersusta saa auton jolla ajaa parit kolmet kerrat sen määrän matkaa mitä lähimmillä muilla. Mutta ei Mersusta kaikkien tarvi tykätä. Mitä vähemmän niitä muut ostaa, sitä halvemmalla minä niitä saan. Ja olen tyytyväinen.


    • Ei kannata maksaa

      "Jos ostaessaan yhtään osaa katsoa auton kuntoa ja oikeita kilometrimääriä, niin Mersusta saa auton jolla ajaa parit kolmet kerrat sen määrän matkaa mitä lähimmillä muilla. "

      No nyt mainitsit asiaa.

      Tosin tällöin on kysessä vanhat mersut ja sen aikainen aika eli 1995 oli viimeinen oikea suhteellisen huoleton mersu,siinä ei tarvinnut kilometrejä töljottaa vaikka lukema olisi 600000km niin edelleen auto maksoi mallasta.

      Nyky mersussa tilanne on ihan toinen,

      Sitä autoa sinä et käytettynä osaa katsoa kun ei sitä pysty,jarrut (sähköiset) et nää montako kertaa on polkaistu ja montako on jäljellä,samoin suuttimet ,myös ne ilmapussit.

      Jos ostaa tuoreen tosi vähän ajetun ja myy pienillä kilometreillä pois niin ei niitä kasaudu niitä remontteja,mutta tuolloin se saatava myytyä jo mielummin alle 300000km tuolloinkin on saatettu vaihtaa jo kertaaalleen kalliit ilmapussit.ja toinen vaihto odotttaa nurkalla.

      400000km ylittävä w211 E sarjaselle on liikkaa varsinkin kun kyseessä on 2003-2007 välinen auto,tuolloin odotettavissa on kalliit kilometrit ja kustannukset.

      Moni merkki menee ohi paljon halvemmalla,mersu on tällähetkellä huonoin auto tekniikaltaan.Kun ajatellaan mitä se maksaa kun kilometrit on 500000km lähettyvillä 400000km jo riittää.

      • foliohattu tarpeen

        Ihme meuhkaamista ihan sama millä kukakin ajaa ja tyytyväisyys taattu jos itse ajaa sillä mistä tykkää.

        Onko yhtään korjaamtonta autoa kun sillä ikää alkaa olemaan 5-10v ihan oikeasti.


    • Esko Tuuhonen

      Kiperä kysymys?
      Ostaisinko parikymmentä vuotta vanhan mersun jolla on ajettu yli puoli miljoonaa vai uuden C-mallin. vanhoilla kuulemma pääsee miljoonan mutta uusilla ei enempää kuin toyotallakaan.
      Olen 65 vuotias ja ajan 10000- 15000 km vuosittain joten kumpikin vaihtoehto varmaan kestäisi loppuikäni. Kumpikohan olisi parempi ostos. rahaa on 50 tuhatta

    • Kovapolkemaan

      "Montako kertaa polkaistu?" Eihän naisestakaan nää, että montako kertaa sitä on polkaistu ja silti voi mahtavat kyydit antaa. :)) Paitsi että Mersu antaa aina hyvät kyydit. ;)

    • Ei kannata maksaa.

      " Paitsi että Mersu antaa aina hyvät kyydit. ;)"

      Antaa jos antaa

      Pumppuongelmat,suutin ongelmat,lähtee käyntiin jos lähtee.


      " Esko Tuuhonen"

      "Ostaisinko parikymmentä vuotta vanhan mersun jolla on ajettu yli puoli miljoonaa"

      -Eli 1993 mersun ,No siihen palaa rahaa alle 5000e kuitenkin 2000e-5000e kilometrien olessa jopa 300000km korkeintaan se 500000km.


      -Sitten c sarjan diesel uusi olisko 40000 hivenen alle,tällöin pitää varautua lisävarustuksen ostoon jos kerran meinaa uutta ostaa,kuka hullu sitä karvalakkia ostas.

      No autojen kokoluokka on eri kun katsoo 124 1993,mutta se myös vie sinut vielä 500000km sinne miljoonaan pienillä kuluilla kun kori on siisti ja hyväkuntoinen.

      Ja saathan sinä ostettua 1995 w124 korisen jolloin ikää on 18v.

      Parempi tosin on tuo 1993 vuosimalli sellainen 250d koneella.

      Csarjan uusi niin 500000km tulee kalliiksi,itse en maksaisi tuota mausteineen 50000e.

      Ajaisin w124 siistillä pelillä suu mesingillä tietäen,kuinka pi-run kalliiksi käy nyky mersu miesten ajo.

      Sinullahan olisi oikea mersu (LEGENDAARINEN KAIKKIEN AUTOJEN KUNKKU) siinä jää nykyinen E sarja täysin viivalle.

      Ois se piru ankeeta omistaa uusi E tai C sarjanen maksaen autosta joka kasataan kaiken maailman kiinan osasta.

      Ei tulisi meille missään tapauksessa.Tuossa tänään eräs vanha herrasmies kertoi naapurillaan olevan toyotan vanhan toyotan bensa carinan,autolla on ajettu yli 700000km kyseessä on bensa ja naapuri vaan ajaa,en tiedä miten on läjässä,ei ole konetta aukaistu.

      Joten c sarjan mersussa ei muuta hyvää ole kuin kulututus diselinä,124 korinen syö 5l- 6l jopa talvella 7l mahdollista.

      c sarjanen menee 5 litralla kahta puolen,mutta on hemmetin kylmä kylmä verratuna lämpimään 124 koriseen.

      On 124 korinen todellakin auto,ajoin itse vasta 1995 mallisella noin puolimilliä ajetulla ,ja oli hyvä tosi hyvä ajaa,tehoton on sille ei mahda mutta ajaa on hyvä kun on kunnossa.

      124 joutuu etsimään pahimmillaan kauan,itse aikoinaan kun etsin niin siihen ei riittänyt vuosi.
      Viimeisen 124 korisen möin 6500e joitakin vuosia sitten bensa 230.

      Auto oli kuin lähes uusi 170000km ajettu,ostajana oli kaveri joka oli etsinyt yksilö 5 vuotta siis viisi vuotta,ja meiltä se löytyi.

      Myös eräs mersu myytiin eli 124 300d automaatti 1985 helsinkiläiselle taksikuski yrittäjälle,osti sen harraste autoksi vaikka kilsoja oli jo 670000km,auto oli huippuajaa,ostin sen käytettynä kun jouduin myymään w210 eli väyrysen 2.9 litran tubo dieselin 300000km ajettuna pois,ei sellaista E sarjan väyrystä voinut pitää.

      Joten vaihdoin tai ostin 124 korisen joka oli siis parempi ajolleen kuin väyrynen vitoskoneela.

      Mieti mitä teet tuhlaatko 50000e vai ostatko 5000e arvoisen arvoauton jota pidetään tänäpäivänä mersun kunkkuna.

    • Tuossa kestotähtejä
      • kestotähti.

      • kiertotähti

    • Älä osta tätäkään.

      "Esko Tuuhonen"


      Näytän sinulle nyt esimerkin ja kyse on vain E sarjasesta ja hieman uudemmasta yksilöstä.Mennään vuoteen 1998 ja niin sanotuun tuonmallin varminpiin koneisiin.Katsoppa kuinka kalliiksi voi tulla kun muutama vuosi hypätään ettenpäin 1995:stä ja kuinka pienelle aikaa.

      Lainaus:Alla

      -Huoltoja tehty/teetetty puolen vuoden aikana noin 5000 eurolla.
      Oikeastaan kaikki tyyppiviat alkaa olla korjattu.

      http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/290/6067861

      • mbman

        miksei sitä kannattaisi ostaa ? sillehän on tehty puolen miljoonan huolto, ennen seuraavaa isoa huoltoa pääsee liki miljoonaan. ehdottomasti hyvä ostos.


    • Ei kannata ostaa

      Tässä näät sen laadun.


      Esim: - Etualatukivarret uusittu
      - Samalla kaikki pallonivelet eteen
      - Taakse kaikki narisevat ja väljiintyvät
      - Tasonsäätöpallukat
      - SYÖTTÖPUMPPU tiivisteet vaihdettu
      - Laatikko ja perä rempattu
      - Ohjaustehostimen tiivisteet vaihdettu
      - Laatikon sähköläpivienti ja ohjausyksikkö vaihdettu
      - Hihnat ja rullat uusittu
      - Laatikko, perä ja moottoriöljyt ja kaikki auton suodattimet juuri vaihdettu
      - Pohjaa ei tarvinnu leimalle hitsailla
      - Kirkasoptiikkaumpiot edessä
      - AMG-style etupuskuri kiinni, vakiopuskuri sumareilla mukaan

      Tässä muutamia, mitä muistui äkkiseltään mieleen, Paljon on muutakin tehty. Esim. ruosteenpoisto ja maalaus. Projektikuvat löytyy.
      Kuitteja löytyy, huoltokirja jonkinlainen ja historiaa hanskalokeron täydeltä..

    • Mersu9

      Heh, ostin vuosi sitten 2009 C300: n ja n kuukausi sitten valuivat kaikki oljyt moottoritielle. Mittarissa n 50 tm eli 75 tuhatta km. Moottori vaihdettiin uuteen takuuseen. Talla hetkella tuo laite taas huollossa koska vaihteisto alkoi luistamaan.

      Sanat 'laatu' ja 'Mercedes' eivat kuulu samaan lauseeseen.

      Kokeilkaa koeajaa mita tahansa mersua ja katsokaa miten esim tuulilasinpyyhkijat toimivat. Kaikissa uusissa C-sarjan vehkeissa joita olen ajanut, eli uusissa laina-autoissa myymalasta, pyyhkijat kulkevat vaivalloisesti ja nykivasti aivan kuten omassa.

      Vaihteisto ja tuulilasinpyyhkijat toimivat paremmin jossain Huyndaissa jo 90-luvulla.

      Sori mutta mersu kuuluu minimipalkka-tyontekijoille jotka ajavat autoa ammatikseen, kuten taksikuskit Suomessa.

      Omalla kohdalla olen oppinut laksyni, ei enaa koskaan Mersua.

      Ei ole yllatys etta Mersun markkinaosuus vahenee - yhden pettymyksen jalkeen useimmat ostajat oppivat laksynsa.

    • eino
    • ei kannata ostaa

      Niin jokainen voi tehdä omat johtopäätökset,kunhan sinäkin lukisit nuo ilmoitukset mitä niissä kerrotaan,

      Otan tähän nyt yhden,katsoin hintaa ja mietin että kappas siinähän jollekin näpäkkä peli mutta kun ei huvita korjailla tai ajaa 90km maksimissaan aina.(tämä omistaja on ajellut 90km tunnissa max aina kun pystynyt)

      http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6068256


      Siitäpä suht siisti Mercedes pitkänmatkalaiselle tai osajobbarille.
      Auto ollut itsellä työmatka autona reissuhommissa, mutta nyt on hommat tehty ja mersulle pitäisi etsiä uusi koti ja saada bensa auto alle. Eli EI vaihtoa dieseleihin kiitos.

      Leimaa löytyy 23.1.2014 asti

      Auto on ajokuntoinen,mutta jotain vikaa sitä tässäkin kaunokaisessa on. Kierrokset rajoittuu n.2250 rpm:n kohdalle ja koneesta kuuluu naputus.Elikkäs ei pysty ajamaan kuin 90km/h.
      Ei luultavasti isokaan vika osaavalle, itsellä ei resusrsseja ja mielenkiintoa ole alkaa enää vikaa etsimään.

      Uutta osaakin on laitettu aivan äsköttäin ja tässäpä listaa:

      - Kampiakselin asentotunnistin
      - Nokka-akselin asentotunnistin
      -Ilmamassamittari
      -Jakoketju kiristin
      -Öljyt suodatin
      -Termostaatti
      -PA-suodatin,ilmansuodatin
      yms...ja tietty takapenkin ja niskatuet saa mukaan ninh saa sitten kivasti tehdä taas henkilöauton jos tahtoopi.

      Kori on mielestäni hyvässä kunnossa,ainoastaan pieniä pintaruoste pilkkuja siellätäällä, jotka on todella vaivattomasti saatavilla pois. Ainoa pikku klommo/painauma löytyy kuskin puolen takavalon yläpuolelta ja sekin on todella huomaamaton.

      Alla nastarenkaat, kesärenkaat myyn erikseen, koska ne on lähes uudet ja aluvanteilla.

      Tästä tosiaan saa joku hyvän auton vielä itselleen, ja jos ei löydy mielenkiintoa laittaa, niin jos kehtaa osiksi purkaa ja myydä pois niin saa takuuvarmasti omansa takaisin ja voitollekkin jää.

    • Kokemuksesta

      ADAC:in tilaston mukaan saksalaisista autoista n. kolmenneksessa on matkamittaria ruuvattu. Sitähän voi arvailla, ovatko jobbarit tuoneet Suomeen niitä ruuvailtuja vai ruuvaamattomia. Aika moni jobbarilta autonsa ostanut valittaja voisi mennä itseensä ja tunnustaa, että se, mikä vaikutti "mukavasti" vain 250t. ajetulta, onkin kiitänyt autobaanoja sellaiset 550t ja isoalujaa. Jatkuvassa maantieajossa kori ja muu ulkoasu ei välttämättä kulu, mutta tekniikassa alkaa olla sanomista. Mutta suurin vika siinä, että ostaja päästää jobbarin höynäyttämään.

      Jos on mersuista vähänkin tuntemusta ennestään ja ostaa oikeasti 250t ajetun, niin siihen voi ajella jopa 500t lisää. Ilman isompia murheita.

    • ei hyvä.

      Aivan kaikkissa tai lähes kaikissa jotka on pikkuliikkeissä myytävänä E sarjaset tuonti autot niin noissa on ruuvattu.

      Moni omistaja ei tiedosta tätä,viikonloppuna eräässä liikkessä olikin myytävänä E sarjan 211 farkku,tuota kysäisin niin liike tuumasi että oli joku ostaja ehdokas tullut paikalle jonkun kaverin kanssa,no jäpällä oli ollut laitteet mukana ja tuumannut että 150000km uupuu,no liike ihmeissään kun ei noita laitteita ole kuin merkkiliikkeellä ainakin täälläpäin ja tuolla kaverilla oli omat laitteet.

      joten 250000km ajettu auto muutui 400000km ajetuksi.

      Sama oli toisessa liikkeessä 280000mittarissa w211 E sarjalaisessa 270 cdi no myyjä sanoi suoraan että on saksantuonti eli puolimilliä on vähintään.

      Hintaa on kovin moni suomessa maksanut liikaa luulen auton olevan sen mitä taulussa näkyy.

      • miljoonamersu

        Noinhan se on. Ja laitetaan sitten merkin syyksi kun huijardit huijaa.

        Tuttava laittoi Mersuksi. Alkoi epäillä kilometrejä kun niitä oli "sovinnollinen" määrä eli alle 400tkm. Tutkimuksissa selvisi, että aivan varmasti oli ajettu yli 1,5 milj. km. Mutta eipä tuttavaa heilauttanut, koska autoa oli hyvin pidelty ja oli aivan hyvä. Hintaansa nähden oikeinkin hyvä. Mutta eipä tapahdu joka merkillä.


    • MB yes

      Mersu kestää jos saa hyvän yksilön, mutta ihme kyllä MB laadulle käynyt, kuten monelle muulle merkille, uskomattomia vikoja esim, ruostuvat pellit,maalivikoja, jotka on todella kiusallisia ja kalliita korjat. Ja uskomattomia tekniikka ognelmia, onhan MB sentään ennen ollut eräs lujimpia autoja, parempaa pitäs olla laadun ton hintasessa autossa. Tosin käytettyjen MB hinnat pudonneet aika tavalla viime vuosina. Sekin kertoo jotain, ehkä totuus Mersun nykylaadusta näkyy käytettyjen hinnoissa. Toisaalta kuka tavallinen duunari ehtii nauttia kalliista autosta 1000000 km matkan.

      • Toistat vanhaa

        Aikalailla toistat juuri noita ajomääriltään väärennettyjen paljon ajettujen ja satunnaisesti huollettujen mersujen vaivoja. Jobbarimersusta voit saada noitakin kokemuksia.

        Mutta pitäisi valkata sellainen, jossa asiat kunnossa.

        Käytettyjen suoratuonnin vuoksi hinnat alentuneet mersuissa. Kyllä. Tarjontaa on tavallista enemmän ja perusmersun saa aika sopivasti. Se on tilaisuus, jota kannattaa hyödyntää. Mutta tosiaan ajokilometrien oikeellisuus kannattaa tsekata.

        Ja sekin pitää ymmärtää, että Mersu ei sovi kaikille. Kuten eivät muutkaan autot.


      • S211 tilaa riittää
        Toistat vanhaa kirjoitti:

        Aikalailla toistat juuri noita ajomääriltään väärennettyjen paljon ajettujen ja satunnaisesti huollettujen mersujen vaivoja. Jobbarimersusta voit saada noitakin kokemuksia.

        Mutta pitäisi valkata sellainen, jossa asiat kunnossa.

        Käytettyjen suoratuonnin vuoksi hinnat alentuneet mersuissa. Kyllä. Tarjontaa on tavallista enemmän ja perusmersun saa aika sopivasti. Se on tilaisuus, jota kannattaa hyödyntää. Mutta tosiaan ajokilometrien oikeellisuus kannattaa tsekata.

        Ja sekin pitää ymmärtää, että Mersu ei sovi kaikille. Kuten eivät muutkaan autot.

        Niinpä MB kyllä auto jossa hinta ja laatusuhde kohdillaan kun ei tuijota sitä noin kahden vuoden jälkeistä vaihtohyvitystä aika harvasta autosta sulaa alle 150tkm ajosuoritteella viidessä vuodessa yli 40000 euroa eli vastinetta saa tuollaisen ostaja euroilleen.
        Eikä tarkoitus ole ostaa sitä miinakentän häkkivahdilta halvinta mahdollista
        (ongelmia saa hankittua halvemmallakin)
        Auto joka herättää tunteita (miksiköhän)


      • MB yes
        Toistat vanhaa kirjoitti:

        Aikalailla toistat juuri noita ajomääriltään väärennettyjen paljon ajettujen ja satunnaisesti huollettujen mersujen vaivoja. Jobbarimersusta voit saada noitakin kokemuksia.

        Mutta pitäisi valkata sellainen, jossa asiat kunnossa.

        Käytettyjen suoratuonnin vuoksi hinnat alentuneet mersuissa. Kyllä. Tarjontaa on tavallista enemmän ja perusmersun saa aika sopivasti. Se on tilaisuus, jota kannattaa hyödyntää. Mutta tosiaan ajokilometrien oikeellisuus kannattaa tsekata.

        Ja sekin pitää ymmärtää, että Mersu ei sovi kaikille. Kuten eivät muutkaan autot.

        MB lähtökohtasesti luja ja luotettava auto, muttaa sori vaan MB käyttäjät, eräs 35 vuotta taxia Mersulla ajanut/omistanut sanoi ongelmien lisääntyneen, esimerkiksi sähkölaitteet/johdot/ilmajouset. MB hyvä auto kaikesta hulimatta, hyvää jatkoa. Itse ajan ranskiksella, nyt yli 600000 mittarissa.


    • kysyin

      "Ja sekin pitää ymmärtää, että Mersu ei sovi kaikille. Kuten eivät muutkaan autot."

      Olisiko mahdollista että tarkennat hieman?

      • Listan alkua

        Ei sovi natisevalle tyhjätaskulle, joka luulee, ettei autoissa ole muuta eroa kuin hinta. Ei sovi tätienergian voimalla kulkevalle homssulle, joka luulee, että auton pienuus on sen turvallisuuden suurin tae. Ja auto muutenkin paha. Ei sovi tarkkistorvelle, joka ei ymmärrä tekniikasta tai perinteistä. Tai siitä, että kannattaa arvostaa sitä, että että joku tekee tarkoituksella hyvää. Eikä (takavetoisten mersujen kohdalla) sovi ajotaidottomille lapsikuljettajille, jotka luulevat että etuvetoinen on hyvä ajaa (...no sinä päivänä on kun formuloissa ajetaan etuvedolla, ehkä!). Ja muitakin ryhmiä voisi luetella.

        Luetellaan kuitenkin vielä yksi: käytettyjen mersujen liikatuonti on johtanut siihen, että vähän joka tollolla on ainakin periaatteessa mahdollisuus Mersuun. Ne tollot luuulevat, että heistä tulee suurempia ihmisenä, kun autona on Mersu. Ja että mersuille pitää liikenteessä muiden antaa tietä. Ainakin heidän mersuilleen. Perinteiset mersukuskit häpeävät noita länttejä!


      • 211
        Listan alkua kirjoitti:

        Ei sovi natisevalle tyhjätaskulle, joka luulee, ettei autoissa ole muuta eroa kuin hinta. Ei sovi tätienergian voimalla kulkevalle homssulle, joka luulee, että auton pienuus on sen turvallisuuden suurin tae. Ja auto muutenkin paha. Ei sovi tarkkistorvelle, joka ei ymmärrä tekniikasta tai perinteistä. Tai siitä, että kannattaa arvostaa sitä, että että joku tekee tarkoituksella hyvää. Eikä (takavetoisten mersujen kohdalla) sovi ajotaidottomille lapsikuljettajille, jotka luulevat että etuvetoinen on hyvä ajaa (...no sinä päivänä on kun formuloissa ajetaan etuvedolla, ehkä!). Ja muitakin ryhmiä voisi luetella.

        Luetellaan kuitenkin vielä yksi: käytettyjen mersujen liikatuonti on johtanut siihen, että vähän joka tollolla on ainakin periaatteessa mahdollisuus Mersuun. Ne tollot luuulevat, että heistä tulee suurempia ihmisenä, kun autona on Mersu. Ja että mersuille pitää liikenteessä muiden antaa tietä. Ainakin heidän mersuilleen. Perinteiset mersukuskit häpeävät noita länttejä!

        Kaikkeahan pitää kerran elämässä kokeilla paitsi siskoa ja kansantansseja.
        ihan hyvä että kyseistä merkkiä paljon markkinoilla ei ainakaan heikennä saatavuutta kohtuuhintaan kuten joku anjovis / ranskanrapeat nyt vain on mersuissakin ostajanmarkkinat ja valittavaa riittää.


    • Mersuleidi

      Ainoa oikea Mersu. Osta uusi, älä vuodelta 2003, jos tuntuu pahalta. Makeita ajaa lähes uudella ja kiusata junttiukkoja.

    • sesiitäkestävyydestä

      Miljoona nyt tunnu vielä missään. Hiluxilla 2L moottorilla vielä mennään nyt 1.7 miljoona kilometriä eikä ole moottoria auottu kertaakaan.

    • UskonTuon

      Joskus 80 luvun alkupuolen vehkeillä tuollaisesta voisi uneksia . Vaan tämä vuosituhnnen tekeleet ovat sutta & sekundaa kertoi eläköitynyt taksi yrittäjä .

    • kylsemerssuon

      Jokainen voi mennä nettiautoon ja laittaa kriteeriksi yli 600 000km ajetut autot ja katsoa mitä merkkiä löytyy ylivoimaisesti eniten. Siihen kun vielä laskee sen että volkkaria ja useita muita merkkejä myydään 3-4 kertaa enemmän vuodessa kun mersuja eli siis volkkarilla pitäis olla reilusti enemmän noita yli 600 000 ajettuja koska niitä on myytykin enemmän.

      • Anonyymi

        Niinpä jos tuo 600.000 on jokin ansio. Arvelisin, että juuri täällä Euroopan vähimpien automäärien ja vanhimpien autojen maassamme on jokainen tiissel-Mersu pidetty todella kunnossa, ihan kuin venäläiset pitäneet kunnossa junansa. Motonetistä ja muualta haettu jokainen varaosa, kunhan Mersu toimii ja menee katsastuksesta. Ihan kunnia-asia saada keväisin tientukoksi tuo savuttava Mersu. Ja jos ei Suomesta löydy niin naapuri, Saksa tai Ruotsi, myy niitä lisää. Täällä ajehtamme loppuun, p-kele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä jos tuo 600.000 on jokin ansio. Arvelisin, että juuri täällä Euroopan vähimpien automäärien ja vanhimpien autojen maassamme on jokainen tiissel-Mersu pidetty todella kunnossa, ihan kuin venäläiset pitäneet kunnossa junansa. Motonetistä ja muualta haettu jokainen varaosa, kunhan Mersu toimii ja menee katsastuksesta. Ihan kunnia-asia saada keväisin tientukoksi tuo savuttava Mersu. Ja jos ei Suomesta löydy niin naapuri, Saksa tai Ruotsi, myy niitä lisää. Täällä ajehtamme loppuun, p-kele!

        oien samaa mieltä,kuka uskaltaa lähteä 600.000 ajetulla autolla edes sadan kilometrin lenkkiä,muuta kuin tähtilippalakki.sydän kylmänä koko ajan vikavalojen loistaessa.kaikki raha on mennyt tähtinokan korjauksiin.samalla rahamäärällä olisi saanut vaikka minkälaisen toimivan auton idästä tai länneltä. terv. staalin.


    • ZJJJ

      Tämähän on pitkä vanha ketju, mutta pistänpä minäkin lusikkani tähän soppaan.
      W211 Face Lift - dieselini km-lukema on nyt 210T.
      Tiedän, että lukema on oikein, koska ostin sen vuoden vanhana lukemalla 35T.
      Olen huollattanut sen merkkihuollossa vuosittain, enkä ole kokenut, että
      korjattavaa olisi enemmän kuin halvemmilla merkeillä - esim. Opel, joita on ollut 9 kpl.
      Pakoputkea ei ole miltään osin uusittu, joku aikaisempi kirjoittaja arveli sen olevan ns. "rosteria."
      Halvemmissa autoissa putken joutuu uusimaan viimeistään 150T-kohdalla. En ole ruostesuojannut
      autoa, vaikka ajan pääkaupunkiseudun suolamössöissä.
      Vesipumppu ja laturi ovat alkuperäiset. Automaatti toimii kuin ajatus, tosin öljyt on vaihdettu luke-
      milla 75 ja 200T.
      Akku meni viime vuonna vaihtoon varmuuden vuoksi, koska käytän tehdasasennettua Webastoa.
      Ei se 100 Ah Vartakaan loppu ollut, koska kelpaa aurinkopanelijärjestelmän osana vieläkin. Jakoket-
      julle ei vielä ole tarvinnut tehdä mitään. Jarrut on kauttaaltaan uusittu kerran.
      Kun nämä huoltotoimenpiteet aikanaan tulevat eteen, on tietenkin mietittävä, käyttääkö alkuperäis-
      laatua, vai tyytyykö halvempaan.
      Kaiken kaikkiaan kyse on siitä, että autoa on huollettava, eikä annettava paikkojen rapistua.
      Edelleen luin tänään jostain autolehdestä, että vuoden 2025-paikkeilla pienehköjä - siis 4,20m-pitui-
      sia täyssähköautoja alkaa saada jotenkin kohtuuhintaan.
      Sopii, sillä jos jatkan samalla vajaa 30T vuosittaisella ajosuoritteella, on km-lukema v. 2025 vasta n. 350T, auton ollessa 16v. Mikäli autoverotus tänä aikana muuttuu epäsuotuisaksi EURO-5 dieselille,
      olen valmis pohtimaan asiaa uudelleen.

    • Anonyymi

      Tässä vielä yksi vaikka vanha keskustelu onkin. Itsellä 2006 E 320 CDI eli 3.0 litran dieseli V6:nen farmari (alkuvuosi, ei vielä faceliftattu), tuontiauto, ostettu kun mittarissa 155 000 km. Olen ajanut keskim. 35-40 000 km vuoteen yksityisajoa - peräkärryä vetänyt ehkä noin 30-40 000 km (mökkireissuilla). Nyt mittarissa 588000 km kone ei vie öljyä, alkuperäinen autom.laatikko toimii ja vaihtaa edelleen nätisti. Mersu ei ole vähävikaisin, eikä kestä huolloissa säästämistä, mutta jos huoltaa asiallisesti niin menee uskomattoman määrän kilometrejä. Ja kyytihän on mukavaa ajoi hiljaa tai kovvoo. Koputtelen puuta niin kuin autojen kanssa aina:-)

      • Anonyymi

        Tuollaisessa mersussa menee takaperän n litran öljy likaiseksi n 90-100tkm ajoilla. Juuri vaihdoin w211 jolla ajettu 100tkm. Uudet on puhtaat ja kirkkaat.

        Laatikon öljyt uusisin 100 000km välein, varsinkin jos vuodessa on tullut 10-15tkm. Jos on paljon ajettu samoilla niin sitä karstaa ei saa enää pois ja öljy jo tehnyt haittaa kun hiovaa


      • Anonyymi

        Elikkä kyseessä siis tuo mainittu 2006 E 320 CDI eli 3.0 litran dieseli V6:nen farmari (alkuvuosi, ei vielä faceliftattu), tuontiauto, ostettu 2008 kun mittarissa 155 000 km. Viime raportoinnissa oli 588 000 km, joten päivitelläänpä: Nyt taulussa 685000 km. Edelleen öljynvaihtoa, automaattilaatikon öljynvaihtoa, ilmastointihuoltoa ja peräöljynvaihtoa, sekä normaalisti kuluvaa osaa. Öljynvaihto 500 000km jälkeen 10 000 km välein (säästää turboa), ja laatikon öljynvaihto tehty aina 50 000 km välein, muuten MB:n ohjelman mukaiset normihuollot. Mersu kestää kilometrejä mutta ei huollon skippaamista. Pellit ja kumit kestää 20 vuotta, sen jälkeen alkaa tulla fiksailut vastaan. Eli jos huoltaa ja ajaa vuodessa 50 000 km, pääsee miljoonan. Itsellä taitaa jäädä tuonne 700 000 - 800 000 välille. No sekin on autolle mielestäni melkolailla hyvin, eikö?


    • Anonyymi

      kyllä mersu on paras ja bmw on surkee

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4974
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3267
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1405
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      74
      943
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe