Windows 7 USB ja Mikrofoniongelma

nuuskisss

Vaihdoin koneeni käyttöjärjestelmän XP:stä Windows 7. Muuten kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta USB-laitteiden kanssa on ongelmia. USB-mikrofoni ei toimi ja neljästä muistitikustani vain 3 toimii. Kone kyllä tunnistaa laitteet, mutta saan jatkuvasti seuraavan viestin kytkettyäni laitteet koneeseen: "Laitteen ohjainohjelmistoa ei voitu asentaa" ja "Ohjainta ei löytynyt".

Kaikki laitteet toimivat täydellisesti vielä Windows XP:llä, mutta lakkasivat toimimasta heti Windows 7 asennettuani. Olo on todella neuvoton, sillä googlettaminenkaan ei oikeastaan tuota tuloksia.

Suuret kiitokset avustanne.

8

759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vöt

      Jos on vanhempi kone niin piirisarjan ajureiden löytäminen seiskalle voi olla mahdotonta, sinänsä voi toimia ilmankin oikeita ajureita mutta tuollaisia ongelmia voi ilmetä.

      • nuuskisss

        Piirisarjan ajurit näyttäisi kyllä löytyvän Asuksen sivuilta (Emolevyni on P5Q), mutta en pysty asentamaan ajureita jostain syystä. Asennusvalikko kyllä käynnistyy, mutta se vetää suoraan loppuun periaatteessa asentamatta mitään. Saan asennuksen jälkeen ilmoituksen, että "Tämä ohjelma ei ehkä asentunut oikein". Olen kokeillut ajaa valikon myös järjestelmänvalovajana, mutta sekään ei auta tähän ongelmaan. Koneeni on muutaman vuoden vanha, joten luulisi, että piirisarjan ajuritkin ovat saatavissa.


      • nuuskisss kirjoitti:

        Piirisarjan ajurit näyttäisi kyllä löytyvän Asuksen sivuilta (Emolevyni on P5Q), mutta en pysty asentamaan ajureita jostain syystä. Asennusvalikko kyllä käynnistyy, mutta se vetää suoraan loppuun periaatteessa asentamatta mitään. Saan asennuksen jälkeen ilmoituksen, että "Tämä ohjelma ei ehkä asentunut oikein". Olen kokeillut ajaa valikon myös järjestelmänvalovajana, mutta sekään ei auta tähän ongelmaan. Koneeni on muutaman vuoden vanha, joten luulisi, että piirisarjan ajuritkin ovat saatavissa.

        Ei koneen piirisarjoilla jne. ole mitään tekemistä toimimattomien laitteiden kanssa. Ongelmahan on yksinkertaisuudessaan juuri se, minkä itse jo alussa kerroit eli "Ohjainta ei löydy". Mutta eihän kyse tietenkään ole KONEEN ohjaimista vaan ko. LAITTEIDEN ohjaimista.

        Sinä sekoitat nyt yhden termin, kun luulet koneesi tunnistavan nämä laitteet. Koneesi tottakai tunnistaa että siihen on kytketty uusi laite, mutta koneesi nimenomaan EI TUNNISTA mistä laitteista on kyse, koska niiden ohjaimia ei ole valmiiksi seiskan ajurivalikoimassa.

        Ajuripäivitykset (jos niitä on olemassa) löytyvät tietenkin LAITEVALMISTAJIEN kotisivuilta, eli ko. mikrofonin ja tikun valmistajien sivuilta, jos se nyt vielä jäi epäselväksi. Koska et kerro niiden valmistajia, tarkempaa ohjetta ei voi antaa.

        -S-


      • nuuskisss
        SCRuBS kirjoitti:

        Ei koneen piirisarjoilla jne. ole mitään tekemistä toimimattomien laitteiden kanssa. Ongelmahan on yksinkertaisuudessaan juuri se, minkä itse jo alussa kerroit eli "Ohjainta ei löydy". Mutta eihän kyse tietenkään ole KONEEN ohjaimista vaan ko. LAITTEIDEN ohjaimista.

        Sinä sekoitat nyt yhden termin, kun luulet koneesi tunnistavan nämä laitteet. Koneesi tottakai tunnistaa että siihen on kytketty uusi laite, mutta koneesi nimenomaan EI TUNNISTA mistä laitteista on kyse, koska niiden ohjaimia ei ole valmiiksi seiskan ajurivalikoimassa.

        Ajuripäivitykset (jos niitä on olemassa) löytyvät tietenkin LAITEVALMISTAJIEN kotisivuilta, eli ko. mikrofonin ja tikun valmistajien sivuilta, jos se nyt vielä jäi epäselväksi. Koska et kerro niiden valmistajia, tarkempaa ohjetta ei voi antaa.

        -S-

        Otetaan esimerkiksi yksi muistitikuistani, Kingstonin DataTraveler 100. Valmistajan sivut on melkolailla koluttu, eikä näytä tarjoavan minkäänlaisia ajuripäivityksiä. Voiko muka olla niin, että Windows 7 ei tue kyseistä mallia?


      • nuuskisss kirjoitti:

        Otetaan esimerkiksi yksi muistitikuistani, Kingstonin DataTraveler 100. Valmistajan sivut on melkolailla koluttu, eikä näytä tarjoavan minkäänlaisia ajuripäivityksiä. Voiko muka olla niin, että Windows 7 ei tue kyseistä mallia?

        muuta häikkiä siinä on, scrubs puhuu kylläkin asiaa, mutta esim omassani asus p5q deluxessa ei ole tullut tuota vastaan vaikka vaihdoin seiskaan. jopa vanha monitoimikin pelittää ja muistikkuja on jostain aikojen alusta ja on hyvin kelvannut. yllättävän hyvin kaikki laitteet ja softat ja pelit toiminu mitä käytän. ainoa on FF mikä kaatuilee jostain syystä silloin tällöin.
        seiska kait hakee asentaessa kaiken tarpeellisen, mutta kuitenkin hain emon ajurit valmistajalta vielä erikseen sekä näyttiksen ja silleen.


      • nuuskisss kirjoitti:

        Otetaan esimerkiksi yksi muistitikuistani, Kingstonin DataTraveler 100. Valmistajan sivut on melkolailla koluttu, eikä näytä tarjoavan minkäänlaisia ajuripäivityksiä. Voiko muka olla niin, että Windows 7 ei tue kyseistä mallia?

        http://asus.com/product.aspx?P_ID=BxdaHYTJECBvPJ3k
        select os ja päivitys: chipset: Intel(R) Chipset Software Installation Utility V9.1.1.1019 for Windows 32/64bit XP & 32/64bit Vista & 32/64bit Windows 7.(WHQL)


      • harrastelijakirurgi kirjoitti:

        http://asus.com/product.aspx?P_ID=BxdaHYTJECBvPJ3k
        select os ja päivitys: chipset: Intel(R) Chipset Software Installation Utility V9.1.1.1019 for Windows 32/64bit XP & 32/64bit Vista & 32/64bit Windows 7.(WHQL)

        ensin download välilehdelle ja select os= valitse käyttis.


      • Muuten hyvä
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        ensin download välilehdelle ja select os= valitse käyttis.

        USB puolella ongelmia ei kaikki toimi kuten esim cat150 kaiutinmikki yhdistelmä ei toimi. Kone on uusi, muistitikku toimii.

        Eka kerralla muistitikkut ei toiminut mutta cat150 toimi, uudelleen asennuksenjäkeen osat vaihtui.
        Muistitikki toimii mutta cat150 ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      118
      1157
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      674
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      102
      473
    Aihe