HUOM:

arvailua

Mannekiinikoulu Seinäjoella Tuomikujalla, tietääkö kukaan kuka sitä pitää ja millaisilla mediiteillä kyseisen koulun pitäjä on varustettu? Onko täysin humpuukia, olen luullut pitäjällä oltavan kyseisestä alasta monen vuoden omakohtainen kokemus tai joku "missi tausta". Voiko kuka tahansa vaan perustaa alan koulun. Naapurin tytär oli kysellyt hintoja ja ne oli pöyristyttävät.
Olisi mukava kuulla saako rahoilleen minkäänlaista vastinetta?
Lehtimainos oli kyseenalainen, koska siinä ei ollut henkilöiden/henkilön nimeä.

9

5221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nähnyt ja kokenut

On ihan asiallinen (niin asiallinen kuin mannekiinikoulu ja mallitoimisto voi olla!!!)
      http://www.parissmodels.com/
      Ei ole humpuukia (ja taas...ellei nyt kakki tuo ole ;)). Toiminut varmaan ainakin 15-20 vuotta. Järjestää vuosittain useita muotinäytöksiä esim. viikon päästä ma 15.3. klo 19 Seinäjoen kaupunginteatterilla hyväntekeväisuyysmuotinäytös (Lions). Tekee myös tangomarkkinatapahtumiin liittyviä näytöksiä.
      Pitäjällä on jo hyvät verkostot, joten jos ainesta , mahd. päästä eteenpäin, mallit osallistuneet niin Suomen kuin kansainvälisiin kilpailuihi. Siitä varmaan hinnat, mikä olisi halpaa tänään. Mainittu sivuilla.
      On ammmattilainen.
      Huom! Vastasin tietämykseni perusteella että olen kerran ollut "tilaamassa" häneltä näytöstä. En provikkojen saaja ;)

• Kagh

Olipas huonot sivut. Eikä nimiä yhteystiedoissa lainkaan.

• bimpo

Millainen mallitausta pitäjällä on? Missä ne hinnat ilmoitettiinkaan, en löytänyt linkistä ? Jokainen " merkonomiko " voi perustaa mallikoulun?
        Kiitos tiedoista. Miksiköhän pitäjän henkilöllisyys on noin salainen.
        Olin kerran kyseisen toimiston muotinäytöksessä Torikeskuksessa. Suutaan ei avannut nainen, joka kulki nenä pystyssä ja katsojat kuiski hänen olevan koulun omistaja. Se näytös kyllä oli amatoorimäisin minkä koskaan olen nähnyt vaatteita esittelevän.

• Mannekiinikoulu
        bimpo kirjoitti:

Millainen mallitausta pitäjällä on? Missä ne hinnat ilmoitettiinkaan, en löytänyt linkistä ? Jokainen " merkonomiko " voi perustaa mallikoulun?
        Kiitos tiedoista. Miksiköhän pitäjän henkilöllisyys on noin salainen.
        Olin kerran kyseisen toimiston muotinäytöksessä Torikeskuksessa. Suutaan ei avannut nainen, joka kulki nenä pystyssä ja katsojat kuiski hänen olevan koulun omistaja. Se näytös kyllä oli amatoorimäisin minkä koskaan olen nähnyt vaatteita esittelevän.

ei taida olla mikään opetushallituksen valvoma. Näin ollen mitään koulutusvaatimuksia ei tarvita. Kysyntä ja tarjonta määrää. Enkä totta puhuen tiedä, mistä alkanut. Onkohan itse ollut aikanaan malli. On vieläkin lähes 6kymppisenä hyvänkroppainen
        Ei kai se henkilö salaisuus ole. Monet yritykset tänä päivänä eivät ilmoita henkilöitä.
        Jos kulki nenä pystyssä, niin sama lady ;) No, en tiedä, tarviiko omistajan ollakaan äänessa näytöksessä. Hän ei olekaan mikään esiintyjätyyppi. Siellä on eri ihmiset kuuluttamassa. Hän organisoi liikkeet, mallit , vaatteet, esityksen kulun,,,
        No ei hän nyt millekään marimekon näytöksille vertoja vedä. Mutta ketäs muita on Seinäjoella?
        Mutta mallit ovat monet menestyneet valtakunnallisesyti ja joskus maailmallakin, ainakin takavuosina.
        Menkää tsekkaamaan viikon pääsät!

• naapurista l

mistähän ansioista rouvalle myönnettiin (ostettiin) opetusneuvoksen arvonimi ? Kunnollisessa opetustyössä olleilla vain harvoilla on neuvos titteli. Mulla soi hälytyskellot heti, kun luin lehdestä, että tämä vähän kurssittanut nainen oli anonut opetusneuvos titteliä !!
        Härskiä hommaa.

• naomiiii

koulu on.. ja nyt kun sanon puhuvani että tiedän kun olen käynyt muinoin ko. koulun aletaan väittää muuta.. mutta väitelkää.. hyvä oli.

• sivusta seurannut

naomiiii, oletko sitä mieltä, että mallimamma on opetusneuvoksen arvonimen ansainnut ?????
        luultavasti osataan ainakin veroja kiertää tälläisellä arvonimellä

• TiinaN

Alan ammttilaiset kritisoivat kyseistä koulua n. 10v sitten epäeettisyydestä. Kun Pariss järjesti kursseja, heillä ei ollut mitään kriteereitä siihen, keitä kurssille otettiin. Eli tytöille luvattiin vaikka mitä, otettiin rahat pois ja kurssin jälkeen heitettiin pihalle. Toki kai sitä koemuksestakin voi kaksaa reipas 3000 tonnia/kurssia. Neuvon, että tyttö näytille muutamiin pääkaupunkiseudun toimistoihin ja sieltä saa realistisen palautteen malli-edellytyksistä. Jos tyttö/poika on kiinnostava, sieltä neuvotaan kansion tekemiseen ja tarjotaan muuta tukea. Mutta tama VAIN, jos tytöllä/pojalla katsotaan olevan mahiksia pärjätä alalla. Pariss on toiminut niin, että kuka tahansa maksava asiakas otetaan, lypsetään kurssilla rahata ja sitten ko. tyttö/poika voi häipyä.

• emppilu

Kävin aikanani Pariss-toimiston kurssin. Päädyin sittemmin isompaan mallitoimistoon pääkaupunkiseudulle lukion jälkeisten opintojen perässä. Tästä on jo 12 v aikaa tosin. Kokeneena voin näin jälkikäteen sanoa, että kurssi ei tuonut kyllä todellakaan realistisia taitoja mallintyöhön. Teimme koreografia pyörähtelyjä tyyliin; näin riisutaan takkia, näin helma heiluu. Nämä tämän tyyppiset koreografiat ei kyllä mitenkään sovellu nykypäivään. Osa tytöistä oli suoraan sanottuna kyllä rumia/liian lyhyitä, en tajua miten ihmeessä heidät oli edes otettu kurssille. Näin aikuisena on mielestäni törkeää maksattaa tytöillä/vanhemmilla kamala summa kurssista vaikka edellytyksiä mallinuraan ei ollut nimeksikään. Ammattilaisen tulee sanoa asia kuin se on, silläkin uhalla että menettää rahaa siitä, että tyttö ei osallistu kurssille. Neuvon menemään vaikka pääkaupunkiseudun toimistolle näytille; sieltä saa rehellisen palautteen, ilmaiseksi.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4636
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3095
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      205
      2597
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1529
    Aihe