Muistakaa!
1. Raamattu on ihmisten kirjoittama.
2. Asiat on usein kirjoitettu vasta, ptkän ajan perästä, kun tapahtumat todellisuudessa ovat tapahtuneet.
3. Raamatun alkuperäistekstikin on kopioinnin kopioinnin kopioinnin jne. tulosta, joten siinä välissä, kun se on ensimmäistä kertaa kirjoitettu ja kun me Raamatun olemme saaneet käsiimme, on sen teksti muuttunut useasti.
4. Paljon on kirjoituksia jätetty myös pois, enemmän on niitä poisjätettyjä, kuin mitä meidän aikamme Raamattu käsittää. Joten Raamattu on koottu vain pienestä osasta kirjoituksia.
Raamattu onkin vain väline Jumalan yhteyteen, kun me rukouksessa sitä luemme.
Raamattu ei ole mikään absoluuttinen teos.
"Sillä Herran suu on puhunut"
Herran suu puhuu meille Jumalan Hengen eli Pyhän Hengen kautta, joten kuulkaamme häntä.
Mutta ensin meidän on kuitenkin pyydettävä, että Henki saisi meitä ohjata.
VAROITUKSEN SANA!
16
161
Vastaukset
[][][] Raamattu onkin vain väline Jumalan yhteyteen,
kun me rukouksessa sitä luemme.
Raamattu ei ole mikään absoluuttinen teos.
"Sillä Herran suu on puhunut"
Herran suu puhuu meille Jumalan Hengen eli Pyhän Hengen kautta,
joten kuulkaamme häntä.
Mutta ensin meidän on kuitenkin pyydettävä, että Henki saisi meitä ohjata. [][][]
"Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi"
Raamattu on "vain" testamentti, Jeesukselta, ja testamenttejahan
aina joudutaan tulkitsemaan, niin kinurantteja ne ovat.
Jeesus on Jumalan elävä Sana, miksi emme kuuntelisi HÄNTÄ?
Jes. 8:19
Te kuulette sanottavan: "Tiedustelkaa neuvoa vainajahengiltä, kysykää tietäjiltä, jotka supisevat ja mumisevat."
Mutta Jumalaltaanhan kansan on neuvonsa pyydettävä!
Miksi sen pitäisi kysyä kuolleilta neuvoa elävien asiassa?
Miksi kysyisimme adventtitohtoreilta mitä se ja se on sanonut sen ja sen
tulkinneen E.Whitea tai jotain raamatun käännöksen väännöstä.
Pyhä Henki sanoo mitä minun tulee tänään tehdä tai olla tekemättä.
Mikä on ensisijaista ja mikä toissijaista. Ja mitä suurta rukoustaistelua
pitäisi tänään jatkaa. Ja sitä rataa.
Luuk. 18:1
Jeesus esitti opetuslapsille vertauksen opettaakseen,
että aina tulee rukoilla, koskaan lannistumatta: (jakeet 2-14)
Room. 8:26
Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
Jeesus ei luvannut että kun tulee Raamattuun Uusi Testamentti, vaan ...
Joh. 16:13 :
Mutta kun hän tulee, totuuden Henki,
johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen.
Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään;
vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.- 2342342342
Jumalan pilkkaaja. Vai ei Raamattu merkitse sinullekaan mitään, vaan kaikenmaailman pahat henget, jotka korvaasi kuiskuttavat. OLETTE KAIKKI SAMANLAISIA PILKKAAJIA JOTKA MENETTE SUORAAN HELVETTIIIN!!!!
- lutkulainen
Meille ase se on ,Sanan miekka .Jumala puhuu meille myös Raamatun kautta ,ja jos emme usko Raamattuun Jumalan sanana ,teemme Jumalasta valehtelijan.
- X-hirvas
2342342342 kirjoitti:
Jumalan pilkkaaja. Vai ei Raamattu merkitse sinullekaan mitään, vaan kaikenmaailman pahat henget, jotka korvaasi kuiskuttavat. OLETTE KAIKKI SAMANLAISIA PILKKAAJIA JOTKA MENETTE SUORAAN HELVETTIIIN!!!!
pitää tutkia myös kriittisesti. Myös Paavali varoitteli suhtautumisesta juutalaisten taruihin, ja VT on juuri niitä taruja.
1. Tiit.
10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.
12 Eräs heistä, heidän oma profeettansa, on sanonut: "Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, laiskurivatsa".
13 Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi
14 eivätkä kiinnittäisi huomiotansa juutalaisiin taruihin eikä totuudesta pois kääntyvien ihmisten käskyihin.
Kun paljastamme adventismin turhanpuhujat, moni säästyy kultin orjuudelta. Advenstimsi leikkii ympärileikattujen joukkoa, ja eksyttää ihmisiä omilla käskyillä ja määräyksillä. - Åling
uskoisimme Anttia, joka puhuu kaikenlaista sekavaa ilman minkäänlaista itua.
Eikös olekin niin että kaikki mitä ihmiset puhuvat tulee koetella Raamatulla. Jos nyt joku - kuka tahansa sanoo totuuden sanan niin se on totuus mikä lasketaan eikä sanoja.
Eihän kukaan meistä ole erehtymätön..tuollainen umpimähkäinen ihmisen panettelu on täysin Jumalan Sanan ja Hengen vastaista. AINAKIN MINUN RAAMATTUNI MUKAAN.
- 24234234234
Jumalaa ja olet tyypillinen saatanan hengen saanut muka-kristitty, joka tahtoo syrjäyttää PYHÄN Raamatun omien intohimojensa tyydyttämiseksi. Pyhä Henki ei sinua ohjaa, vaikka mitä väität.
- Lähettiläs
Minä olen saanut armon uskoa Raamatun Sanan olevan Jumalan Sanaa. Saan uskoa Raamatun juuri niin kuin se on kirjoitettu. Olen saanut elää todeksi Jumalan lupaukset. Jumala on tehnyt monet ihmeet kohdallani. On etuoikeus saada uskonlahja, sillä ilman tuota lahjaa ihminen ei voi uskoa Raamatun olevan Jumalan Sanaa ja näin ollen uskonlahjasta osaton ei saa kokea Jumalan lupausten täyttymistä.
- lutkulainen
AAMEN! Olen kanssasi samaa mieltä .Siunausta elämääsi.
- eepu*
Et ole saanut uskonlahjaa, mutta ehkäpä olet saanut vahvistusta uskollesi?! -- Sillä; "..ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät." (Lue Heb.11.Luku)
- Lahja on anti.
eepu* kirjoitti:
Et ole saanut uskonlahjaa, mutta ehkäpä olet saanut vahvistusta uskollesi?! -- Sillä; "..ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät." (Lue Heb.11.Luku)
Ef. 2:8
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ] - eepu*
Lahja on anti. kirjoitti:
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - ette tekojen kautta, (pelastus) se on Jumalan lahja, (se on Jumalan Armoa), ettei kukaan kerskaisi." (Efe.2:8,9)
-- Eli usko ei ole se lahja tuossa, vaan uskolla on kohde, jossa on se meidän pelastus, ja se kohde on Kristus, jonka Jumala on Armossa asettanut, sen me uskon ja kasteen kautta saadaan osaksemme omistaa! … luetaan lisää;
"se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta." (Room.3:22 )
Sillä; "..ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät." (Heb.11:6)
*
♥ MARANATA! ♥ - Suurin lahja on usko
eepu* kirjoitti:
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - ette tekojen kautta, (pelastus) se on Jumalan lahja, (se on Jumalan Armoa), ettei kukaan kerskaisi." (Efe.2:8,9)
-- Eli usko ei ole se lahja tuossa, vaan uskolla on kohde, jossa on se meidän pelastus, ja se kohde on Kristus, jonka Jumala on Armossa asettanut, sen me uskon ja kasteen kautta saadaan osaksemme omistaa! … luetaan lisää;
"se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta." (Room.3:22 )
Sillä; "..ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät." (Heb.11:6)
*
♥ MARANATA! ♥että ihminen voi itse uskoa Jumalaan. Minä sanon, että usko on Jumalan lahja ja jos sitä lahjaa ei saa jää vain uskonnolliseksi. Jos Jumala ei lahjoita meille kaikkea, ei meillä ole toivoa.
- eepu*
Suurin lahja on usko kirjoitti:
että ihminen voi itse uskoa Jumalaan. Minä sanon, että usko on Jumalan lahja ja jos sitä lahjaa ei saa jää vain uskonnolliseksi. Jos Jumala ei lahjoita meille kaikkea, ei meillä ole toivoa.
Sinut on pesty luterilaiseen vauvavaleluharhaoppiin, valitettavasti!
Lahja on anti. kirjoitti:
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]Niin juuri. Usko on hyvä anti ylhäältä, valkeuksien Isältä.
Sapatilla ei ole mitään ansiota siihen eikä sapatista vouhottamisella
saati sitten sapatin noudattamisilla.
Jaak. 1:17
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, taivaan tähtien Isältä,
jonka luona ei mikään muutu, ei valo vaihdu varjoksi.
Antti
- Åling
ymmärrätkö lukemaasi Raamatusta?
Ei se mitä me luemme ole mitään, jos emme ymmärrä sen tarkoitusta.
Jos ymmärrät mitä "Raamatun tekstin sisältö todellisuudessa tarkoittaa on" ei sinun tarvitse ketään varoittaa, mutta jos et ymmärrä niin sokean tavoinko puhut kun varoittelet, että varokaa että ette kompastu ... ja tarjoat valkoista keppiä jokaiselle.
"vaan" - ei näkevä kompastu.- vaan
olevansa pystyssä, katsokoon ettei ole jo langennut.
Minä en luule mitään, niinkuin eräät tämän sivuston kirjoittajat.
Minä tiedän senkin, mitä he vain luulevat tietävänsä.
Kyllä näkeväkin voi kompastua.
Adventistit eksyttävät jos mahdollista valitutkin.
Siinä ei tarvitse luulla mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544015On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742417Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732322Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512092Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221816Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801643- 791576
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?721142Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581101