Kuluttajien ääntä kuultiin HOK-Elannon Prismoissa:
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Kuluttajien painostus palautti Valion maidot HOK-Elannon Prismoihin/1135253520916
Valion maito
153
4254
Vastaukset
- Maitohaiven
Tarkoitit siis "erään" kuluttajan ääntä kuultiin... Mitäänhän ei olisi tapahtunut, jos kyseessä ei olisi ollut pääministeri.
- Hyvää on
Olen ostanut Ruotsalaista maitoa jo hetken aikaa enkä ole vielä kuollut.Maito on valkoista kuten Suomessa.
Mutta Vanhanen kun puhuu muut polvistuu ja Vanhasen puhe on kuin Valion herrojen suusta.Ruotsalainen
maito ei vie yhtäkään työpaikkaa Suomessa vaan lisää niitä.Kun on valion monopoli niin silloin lasketaan kuinka paljon työpaikkoja se vie ja kuinka paljon Valion voitot pienenee kun Ruotsalainen maito tulee ja vie oman osuutensa markkinoista.Juokaa hyvä kansa Ruotsalaista maitoa missä sitä vain saa niin saadaan kilpailua.Valiohan on yksin valtias mutta sehän on kartelli jonka laki kieltää.Alkakaa ajamaan joku asiaa niin sais Valion monopolin ja voitot murrettua.Mitä EU sanoo asiasta kysyn Vanhaselta ja Vanhanen vastaa kuka nainen se oli. - Ketjussa mukana olev
Hyvää on kirjoitti:
Olen ostanut Ruotsalaista maitoa jo hetken aikaa enkä ole vielä kuollut.Maito on valkoista kuten Suomessa.
Mutta Vanhanen kun puhuu muut polvistuu ja Vanhasen puhe on kuin Valion herrojen suusta.Ruotsalainen
maito ei vie yhtäkään työpaikkaa Suomessa vaan lisää niitä.Kun on valion monopoli niin silloin lasketaan kuinka paljon työpaikkoja se vie ja kuinka paljon Valion voitot pienenee kun Ruotsalainen maito tulee ja vie oman osuutensa markkinoista.Juokaa hyvä kansa Ruotsalaista maitoa missä sitä vain saa niin saadaan kilpailua.Valiohan on yksin valtias mutta sehän on kartelli jonka laki kieltää.Alkakaa ajamaan joku asiaa niin sais Valion monopolin ja voitot murrettua.Mitä EU sanoo asiasta kysyn Vanhaselta ja Vanhanen vastaa kuka nainen se oli.Väärässä olet kyllä ruotsin maito vie suomesta monija työpaikkoja oletko seurannut Suomalaisen maidon kulkua tuottajalta meijäriin saakka.
- Mainosmies.
Hyvää on kirjoitti:
maito ei vie yhtäkään työpaikkaa Suomessa vaan lisää niitä.Kun on valion monopoli niin silloin lasketaan kuinka paljon työpaikkoja se vie ja kuinka paljon Valion voitot pienenee kun Ruotsalainen maito tulee ja vie oman osuutensa markkinoista.Juokaa hyvä kansa Ruotsalaista maitoa missä sitä vain saa niin saadaan kilpailua.Valiohan on yksin valtias mutta sehän on kartelli jonka laki kieltää.Alkakaa ajamaan joku asiaa niin sais Valion monopolin ja voitot murrettua.Mitä EU sanoo asiasta kysyn Vanhaselta ja Vanhanen vastaa kuka nainen se oli.Kirjoitinkin just tuonne oman veikkaukseni.
- Lasu,,,
Hyvää on kirjoitti:
maito ei vie yhtäkään työpaikkaa Suomessa vaan lisää niitä.Kun on valion monopoli niin silloin lasketaan kuinka paljon työpaikkoja se vie ja kuinka paljon Valion voitot pienenee kun Ruotsalainen maito tulee ja vie oman osuutensa markkinoista.Juokaa hyvä kansa Ruotsalaista maitoa missä sitä vain saa niin saadaan kilpailua.Valiohan on yksin valtias mutta sehän on kartelli jonka laki kieltää.Alkakaa ajamaan joku asiaa niin sais Valion monopolin ja voitot murrettua.Mitä EU sanoo asiasta kysyn Vanhaselta ja Vanhanen vastaa kuka nainen se oli.Odotetaan nyt vuosi ihan rauhassa niin jokainen ministeri puhuu kotimaisten tuotteiden puolesta.
Tässä maassa on valtaisa talouskriisi jota ei vain vielä tidosteta. Parinvuoden kuluttua kun
ministerit puhuvat kotimaisten tuotteiden puolesta kaikki nyökyttelevät. - kaikenlaisia täällä
Maitohaiven on pihalla. Joskus saattaa politiikkokin olla oikeassa. Kansa on äänessä ja samasta aiheesta on kansa ollut ennenkin äänessä. Mutta hyvä, että Vanhanen piti suomalaisten puolta asiassa. Sinä pidät siis rikaiden ulkolaisten puolta näköjään.
- reijo9090
Hyvää on kirjoitti:
maito ei vie yhtäkään työpaikkaa Suomessa vaan lisää niitä.Kun on valion monopoli niin silloin lasketaan kuinka paljon työpaikkoja se vie ja kuinka paljon Valion voitot pienenee kun Ruotsalainen maito tulee ja vie oman osuutensa markkinoista.Juokaa hyvä kansa Ruotsalaista maitoa missä sitä vain saa niin saadaan kilpailua.Valiohan on yksin valtias mutta sehän on kartelli jonka laki kieltää.Alkakaa ajamaan joku asiaa niin sais Valion monopolin ja voitot murrettua.Mitä EU sanoo asiasta kysyn Vanhaselta ja Vanhanen vastaa kuka nainen se oli.noin kirjoittaa vain sellainen joka luulee että maito tulee kaupasta eikä käsitä että se on alumperin lehmästä. tervetuloa kehä III:n ulkopuolelle näkemään muitakin luonnonihmeitä!
- kotimaista
Hyvä VANHANEN! Kerrankin joku uskaltaa pitää taviskuluttajien puolta. Vanhanen ,jatka samaan tyyliin. Toivottavasti arvoton arvojohtaja heräisi, mutta lienee turha toive odottaa mitään punaiselta sak-ex. lakimieheltä. Vanhanen on upea esimerkki johtajasta, joka itse kiusattuna jaksaa kohdella alaisiaan= ministereitä fiksusti eikä kiusaa esim. naisministereitä itkuun saakka niinkuin mooses teki. Vanhasella upea paineen sietokyky. Nyt vain nopeasti laki, jolla vastuuttomat lakot lopetetaan. Toisaalta antaa sak-laisten syödä toisiltaan työpaikat niin ehkä oppivat elämään vähän vähemmällä.
- Ruotsalaista
Hyvää on kirjoitti:
maito ei vie yhtäkään työpaikkaa Suomessa vaan lisää niitä.Kun on valion monopoli niin silloin lasketaan kuinka paljon työpaikkoja se vie ja kuinka paljon Valion voitot pienenee kun Ruotsalainen maito tulee ja vie oman osuutensa markkinoista.Juokaa hyvä kansa Ruotsalaista maitoa missä sitä vain saa niin saadaan kilpailua.Valiohan on yksin valtias mutta sehän on kartelli jonka laki kieltää.Alkakaa ajamaan joku asiaa niin sais Valion monopolin ja voitot murrettua.Mitä EU sanoo asiasta kysyn Vanhaselta ja Vanhanen vastaa kuka nainen se oli.Juodaan vaan ruotsalaista maitoa ja maksetaan kotimaiselle maidolle vientitukea että veroprosentti pysyy halutussa korkeassa. Pysymme elossa ruotsalaisella maidolla ja maksamme pietarilaisten maidon juonnin vientituella! Tämä on parasta mitä järkevä ihminen voi tehdä omalle Maalleen, Ruotsalaista Tottakai!!!
- Med börjare
Täytyy nostaa hattua Matti Vanhaselle! Laittoi ison epäkohdan kerralla järjestykseen.
Osoitti hienoa valtiomiestajua sen suhteen, missä suurimmat ongelmat piilee. Ei ne
ole pysähtyvässä maan teollisuudessa, valtion talouden lamassa, korruptiossa ja puoluetuissa.
Ei, ne on S-marketin maitotiskin valikoimissa. - "tinttara"
Hyvää on kirjoitti:
maito ei vie yhtäkään työpaikkaa Suomessa vaan lisää niitä.Kun on valion monopoli niin silloin lasketaan kuinka paljon työpaikkoja se vie ja kuinka paljon Valion voitot pienenee kun Ruotsalainen maito tulee ja vie oman osuutensa markkinoista.Juokaa hyvä kansa Ruotsalaista maitoa missä sitä vain saa niin saadaan kilpailua.Valiohan on yksin valtias mutta sehän on kartelli jonka laki kieltää.Alkakaa ajamaan joku asiaa niin sais Valion monopolin ja voitot murrettua.Mitä EU sanoo asiasta kysyn Vanhaselta ja Vanhanen vastaa kuka nainen se oli.ajatellaan, ja sitten ihmetellään kun ruotsi on kaikessa vähän parempi.
Tunnen muutaman Ruotsissa asuvan suomalaisen,lapsuuden ystäväni on asunut siellä jo vuodesta -79. Tapaamme pari kertaa vuodessa ja puhumme ja vertailemme usein elämän tapaa ja kulttuuria.
Tässä asiassa esim.Ruotsalaiset ovat kovin isänmaallisia,ostavat arlan tuotteita eivätkä vahingossakaan valion vaikka joitakin siellä myydään.Niitä ostavat lähinnä ruotsin suomalaiset.Ihme ja kumma, kun he ajattelevat kuitenkin niinpäin että arlalta raha jää ruotsiin ja valiolta se menee suomalaisten hyväksi.Taitavat siis tässäkin asiassa olla meitä viisaampia.
Tämän kuultuani en ole vuosiin koskenut arlan enkä muiden ulkolaisten tuotteisiin,vaan ostan valion tuotteita.
S-kauppaa olen kannattanut s-bonuksen takia,mut nyt menee kauppa vaihtoon,jos en saa ykkösmaitoani sieltä. - Saddu ;-)
Hyvää on kirjoitti:
maito ei vie yhtäkään työpaikkaa Suomessa vaan lisää niitä.Kun on valion monopoli niin silloin lasketaan kuinka paljon työpaikkoja se vie ja kuinka paljon Valion voitot pienenee kun Ruotsalainen maito tulee ja vie oman osuutensa markkinoista.Juokaa hyvä kansa Ruotsalaista maitoa missä sitä vain saa niin saadaan kilpailua.Valiohan on yksin valtias mutta sehän on kartelli jonka laki kieltää.Alkakaa ajamaan joku asiaa niin sais Valion monopolin ja voitot murrettua.Mitä EU sanoo asiasta kysyn Vanhaselta ja Vanhanen vastaa kuka nainen se oli.... tuota sini-keltaista(pissinväristä) havainnointia tuon oraalisen nautinto-välttämättömyytesi kohdalla,kö ?!?
Vain Sini-valkea...ööö tuon taivaan sinisen ja lampaan...ei lehmän valkoisen option suhteen olemme ehdottomia... Jukka Kuoppamäen Saksalais-Uskonnollisen option nimeen... Hallelujaa !!!
Ratiriti roiloti-rallaa... idiootit vaan saa yhä äänestää... !!!!!!!!!
lol
;-) - heh heh
Hyvää on kirjoitti:
maito ei vie yhtäkään työpaikkaa Suomessa vaan lisää niitä.Kun on valion monopoli niin silloin lasketaan kuinka paljon työpaikkoja se vie ja kuinka paljon Valion voitot pienenee kun Ruotsalainen maito tulee ja vie oman osuutensa markkinoista.Juokaa hyvä kansa Ruotsalaista maitoa missä sitä vain saa niin saadaan kilpailua.Valiohan on yksin valtias mutta sehän on kartelli jonka laki kieltää.Alkakaa ajamaan joku asiaa niin sais Valion monopolin ja voitot murrettua.Mitä EU sanoo asiasta kysyn Vanhaselta ja Vanhanen vastaa kuka nainen se oli.Hän varmaan on itsekin huomannut että poliittinen ura alkaa olla ohi, taitaa tällaisilla valion mainoskamppainjoillaan pedata itselleen hommia valiota. Kumma kun ei ole nokian kumisaappaista valittanut, eihän niitäkään suomessa tehdä.
- citylehmä
etelä saksassa on alettu myymään reilun kaupan maitoa. Eroaa tavallisesta siten, että ei sallita gmo rehuja, lehmän dietistä pitää 60 % olla säilörehua tai heinää ja lehmien hyvinvointiin kliinnitetään huomiota. Nämä seikat ovat valiolaisille tuottajille olleet arkipäivää aina. Tuottajat saksassa saavat tästä hyvästä maidostaan n. 40 snt/ litra (valion tuottajat n. 33 snt/litra) ja maito maksaa kaupassa euron / litra. Suomessa tuotetaan laadukasta maioa. Markalla saa markan tavaran.
Valio ottaa omansa, mutta on myös johtava tupoterkehittäjä euroopassa. tiedättekö paljonko kauppa kiristää meijereitä- Kaupan osuus koko ketjussa on laskuttaa loppukäyttäjää maitopurkista. Silti se otta ison siivun välistä. - schumacher87392
olds kirjoitti:
Tosi on että meitä "taviksia" ei oltaisi kuunneltu, onneksi pääministeri vei pisteet kotia :)
- p
Ihan sama, vaikka pääministerin sana vaikuttikin ja minusta oli ihan reilua, että pääministeri kertoi, ettei hyväksy, ettei Suomessa kaupoissa myydä suomalaista maitoa.
- kaikki on nähty
Hyvää on kirjoitti:
maito ei vie yhtäkään työpaikkaa Suomessa vaan lisää niitä.Kun on valion monopoli niin silloin lasketaan kuinka paljon työpaikkoja se vie ja kuinka paljon Valion voitot pienenee kun Ruotsalainen maito tulee ja vie oman osuutensa markkinoista.Juokaa hyvä kansa Ruotsalaista maitoa missä sitä vain saa niin saadaan kilpailua.Valiohan on yksin valtias mutta sehän on kartelli jonka laki kieltää.Alkakaa ajamaan joku asiaa niin sais Valion monopolin ja voitot murrettua.Mitä EU sanoo asiasta kysyn Vanhaselta ja Vanhanen vastaa kuka nainen se oli.Olet oikeassa - ei siihen halpaan maitoon kuole - ainakaan sen aikaisemmin, kuin muuten. Itse olen ollut maidon hankinnan kanssa tekemisissä yli 30 vuotta Valiolaisessa osuuskunnassa ja olen yhä. Olen oppinut maidosta jotakin. Esim olen oppinut sen, että meijeriin voi tulla maitoa, jossa on ns soluja eli sairaan lehmän erittämää tavaraa ja muuta bakteerikantaa eri määriä. Voidaan puhua esim sadasta solusta tai jopa miljoonasta solusta. Tästä usein johtuu kun maito pilaantuu jääkaapissa nopeammin tai säilyy jopa pitkälle yli päiväyksen.
Luuletko että Ruotsalainen tuottaja saadessaan n kolmanneksen pienempää hintaa maidostaan on valmis satsaamaan laatuun samassa määrin kuin tuottaja joka saa paremman hinnan? Laatu vaatii panostusta ja sitä että sairaat lehmät lypsetään muualle kuin meijerimaitoon.
Ruotsin maito myös kuljetetaan osin muulla kuin oikealla kalustolla ja kuormalämmöt on taatusti yli sallitun maksimin 6 asteen jolloin bakteerielämä vilkastuu melko tavalla.
Olen myös sata-varma että maito menee sekaisin kun tiedän, että samaan aikaan puretaan suomirekkaa ja ruotsirekkaa samoihin siiloihin. Väittävät muuta, mutta kymmeniä vuosia ajaneita maitokuskeja ei hämää kukaan niissä asioissa. - arla-ingman
olds kirjoitti:
Tosi on että meitä "taviksia" ei oltaisi kuunneltu, onneksi pääministeri vei pisteet kotia :)
maksakaa vaan ylihintaa Valion kalliista logosta. Johan on juustotkin nähty, Valion juustot ylihinnoiteltuja. Esim. Stockmannin juustotiskillä nähty, Ihmeellistä, minä olen kuvitellut että maito on maitoa kun se lehmän "tissistä" tulee. Ei taida herra pääministeri Vanhanen sitä tietää, niin keskustalainen kuin onkin. Säälittävä PELLE!!!!!
- orgy68
että meillä onpääministeri joka pitää suomalaisten puolta. Saisi ottaa presidenttikin oppia.EU:ssa on tärkeää valvoa kansallisia etuja, muuten meiltä viedään kaikki. Onnettomasti virkaansa hoitaneelta Lipposeltakin Berlusconi ryösti Suomelle luvatun EU:n elintarvikeviraston. Saisipa meidän presidenttimmekin tehdä jotain maamme hyväksi. Vaan eipä tunnu kiinnostavan edes ahtaajien lakko tuota vanhaa stalinistia. Kekkonen aikanaa lopetti poliisien lakon lyhyeen.
- ihmetyttaa taas
arla-ingman kirjoitti:
maksakaa vaan ylihintaa Valion kalliista logosta. Johan on juustotkin nähty, Valion juustot ylihinnoiteltuja. Esim. Stockmannin juustotiskillä nähty, Ihmeellistä, minä olen kuvitellut että maito on maitoa kun se lehmän "tissistä" tulee. Ei taida herra pääministeri Vanhanen sitä tietää, niin keskustalainen kuin onkin. Säälittävä PELLE!!!!!
miksi palkansaajia vastuutetaan kotimaisuudesta jne isanmaallisuudesta, osta kallista kotimaista...voi kiesus, omistaja puoli kun unohtaa isanmaallisuuden heti kun varaa siirtaa tuotantolaitokset kiinaan tms ja palkkaa ulkomaalaisia nalkapalkkalaisia, joopa joo, koyhaahan aina on kupattu ja arvosteltu, rikas tekee mita lystaa ja mika edullisinta.
hyva swedut ja saksalainen lidl, itse ostan sielta mista halvalla saa, koska tuloni ovat pienemmat kun omistaja puolella, kaikki nousee, sahkot, vuokrat tyomatkat jne, mutta hahahaaa, ostakaa kallista kotimaista..... - laposte
Nyt kaikki vain boikotoimaan loppuja S-ryhmän kauppoja, joissa ei ole suomalaista maitoa.
- laposte
Nyt kaikki vain boikotoimaan loppuja S-ryhmän kauppoja, joissa ei ole suomalaista maitoa.
- kamoon
arla-ingman kirjoitti:
Valion maito maistuu maidolle ja Ingmannin maito vedelle jotta jämtti on näin. Maksan vähän enempi Maidosta kun vedestä, sitä vettä kun tulee kraanasta eikä lehmän tissistä.
- Vvalio
arla-ingman kirjoitti:
Ei Valio varmaan voi vaikuttaa siihen, mitä Stockmannilla sen juusto maksaa.. Voi olla, että Valio myy ihan samaan hintaan juustojaan, kuin Arla Ingman .
- Valioo
Hyvää on kirjoitti:
maito ei vie yhtäkään työpaikkaa Suomessa vaan lisää niitä.Kun on valion monopoli niin silloin lasketaan kuinka paljon työpaikkoja se vie ja kuinka paljon Valion voitot pienenee kun Ruotsalainen maito tulee ja vie oman osuutensa markkinoista.Juokaa hyvä kansa Ruotsalaista maitoa missä sitä vain saa niin saadaan kilpailua.Valiohan on yksin valtias mutta sehän on kartelli jonka laki kieltää.Alkakaa ajamaan joku asiaa niin sais Valion monopolin ja voitot murrettua.Mitä EU sanoo asiasta kysyn Vanhaselta ja Vanhanen vastaa kuka nainen se oli.Silti maassamme täytyy olla omavaraisuutta, jos juomme ruotsalaista maitoa, suomalainen maito menee konkurssiin, mitäs sitten teemme, jos joudummekin ulos EU:sta, tai maitoa ei tuoteta enää Ruotsissakaan, venäläistä maitoa minä en ainakaan joisi.
- pois kallis maito.
nyt se kusipää venkula ei ole enää pääministeri joten sen ylihinnoiteltun maidon voi poistaa hyllyiltä.
- 28
tuleeko maito Ruotsista vai Suomesta, Ruotsissahan sitä on varmasti halvempaa ja terveellisempääkin.
Pääasia ettei maito tule pohjoismaiden ulkopuolelta.- Mansikki-äpyli
Kunhan maito vain tulee lehmästä, niin hyvä. Ymmärrän senkin, että pidetään valion puolta, mutta kilpailuhan nyt vaan sattuu olemaan vapaata ja näitten vanhasmaisten päätösten ei pitäisi saada siihen vaikuttaa!
- Suuryhtiö
Kyllä Arla-ingman tuottaa ihan suomalaista maitoa. Vanhanen näkyy haluavan monopolin Valiolle. Eikös sillä Nestlellä ole jotain tekemistä valion kanssa.
- täälläkin
Suuryhtiö kirjoitti:
Kyllä Arla-ingman tuottaa ihan suomalaista maitoa. Vanhanen näkyy haluavan monopolin Valiolle. Eikös sillä Nestlellä ole jotain tekemistä valion kanssa.
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blog/show?id=2119722:BlogPost:167501&commentId=2119722:Com
- ....................
Mansikki-äpyli kirjoitti:
Kunhan maito vain tulee lehmästä, niin hyvä. Ymmärrän senkin, että pidetään valion puolta, mutta kilpailuhan nyt vaan sattuu olemaan vapaata ja näitten vanhasmaisten päätösten ei pitäisi saada siihen vaikuttaa!
Aivan !
Ennen kurri/kevytmaito kaadettiin tunkioon koska ei kelvannut eläimillekään vaan juovat mielummin vettä.
Eläin on tarkka hauaistillaan, haistaa että kurri/kevytmaito on terveydelle vaarallista.
Nykyisin on laillista huijata epäterveellinen kurri/kevytmaito ihmisten juotavaksi.
Tälläisen rikollisen päätöksen on aikaansaanut lääkelaitos lääketeollisuuden ja lääkäreiden kukkaron lihoittamiseksi. - minua eivät huijaa
.................... kirjoitti:
Aivan !
Ennen kurri/kevytmaito kaadettiin tunkioon koska ei kelvannut eläimillekään vaan juovat mielummin vettä.
Eläin on tarkka hauaistillaan, haistaa että kurri/kevytmaito on terveydelle vaarallista.
Nykyisin on laillista huijata epäterveellinen kurri/kevytmaito ihmisten juotavaksi.
Tälläisen rikollisen päätöksen on aikaansaanut lääkelaitos lääketeollisuuden ja lääkäreiden kukkaron lihoittamiseksi.kurri/kevytmaito on terveysuskovaisten juoma.
Jonka "edesmennyt" kansaterveyslaitos, lääkelaitos ja meijerit järjestivät
lääketeollisuuden, läälreiden ja mejerien rahasammoksi. - pierutauti
minua eivät huijaa kirjoitti:
kurri/kevytmaito on terveysuskovaisten juoma.
Jonka "edesmennyt" kansaterveyslaitos, lääkelaitos ja meijerit järjestivät
lääketeollisuuden, läälreiden ja mejerien rahasammoksi.Kaikki "pierutautiset" (laktoosi intoleranssi) saavat syyttää kevytmaitoa vaivoistaan.
Jos olisivat juneet punaista maitoa, ei "pierutautia" olisi todennäköisesti koskaan tullutkaan. - HJH.
pierutauti kirjoitti:
Kaikki "pierutautiset" (laktoosi intoleranssi) saavat syyttää kevytmaitoa vaivoistaan.
Jos olisivat juneet punaista maitoa, ei "pierutautia" olisi todennäköisesti koskaan tullutkaan.Laktoosi-intoleranssi ei ole tauti, vaan laktoosin sieto on geenimutaatio, joka sattuu olemaan maidon juonnille suotuisa. Mitään tekemistä sillä ei ole maidon rasvaisuuden kanssa.
Itse ostan maidon punaisena, joskus sinisenä, en koskaan rasvattomana. - ....................
HJH. kirjoitti:
Laktoosi-intoleranssi ei ole tauti, vaan laktoosin sieto on geenimutaatio, joka sattuu olemaan maidon juonnille suotuisa. Mitään tekemistä sillä ei ole maidon rasvaisuuden kanssa.
Itse ostan maidon punaisena, joskus sinisenä, en koskaan rasvattomana.Ja sinä olet töissä............
- tack
Tavallisena kuluttajana olen ikikiitollinen Vanhaselle, joka jälleen laittoi itsensä likoon meidän puolesta.
- valioton
HJH. kirjoitti:
Laktoosi-intoleranssi ei ole tauti, vaan laktoosin sieto on geenimutaatio, joka sattuu olemaan maidon juonnille suotuisa. Mitään tekemistä sillä ei ole maidon rasvaisuuden kanssa.
Itse ostan maidon punaisena, joskus sinisenä, en koskaan rasvattomana.eipä ruotsin maito pieretä. jännää.
- ei ole
Suuryhtiö kirjoitti:
Eihän Arla Ingmanin maito ole suomalaista, vaan ruotsalaista, joka täällä purkitetaan!!!
- Hyvä Vanhanen
Suuryhtiö kirjoitti:
Ei se nyt vaan ole suomalaista, usko nyt jo.
- HUHUUUUUU
Hyvä Vanhanen kirjoitti:
MAITOA, jalostetaan suomessa ja purkitetaan suomessa... Arla maito ei, arla ingman maito on SUOMALAISTA tanan talipallot ku ei tajuta mitää
- ooiooiooiooiooi
Hyvä Vanhanen kirjoitti:
Arlalla kahet maidot, toiset ruotsalaiset toiset suomilehmästä. Kulkekaa purkkijonoissa ja lukekaa mitä purkeissa lukee. KOristekuviokin on erilainen arlan suomimaidossa kuin ruotsimaidossa.
- ruotsalaista
valioton kirjoitti:
eipä ruotsin maito pieretä. jännää.
AAMEN!! Tyhmää kun on maidosta kyse. EI uskonlahkoja pitäisi sotkea maidonjuontiin. Vai onko se hurrin nuoleminen uskoa vai himoa
- en tykkää matista
tack kirjoitti:
Tavallisena kuluttajana olen ikikiitollinen Vanhaselle, joka jälleen laittoi itsensä likoon meidän puolesta.
Minä ostan Arlan maitoa ihan kiusallakin. en halua juoda samaa kuin ääliömatti.
- Saddu ;-)
HUHUUUUUU kirjoitti:
MAITOA, jalostetaan suomessa ja purkitetaan suomessa... Arla maito ei, arla ingman maito on SUOMALAISTA tanan talipallot ku ei tajuta mitää
...kö ?!?
Eli mitä talipalloja tässä jahdataan... ?!?
Pali- tallot , poli -tollot , tuli -pullot... pittu -villut... ?!?
Mitä siitä kurmuttamaan mistä nämä proteiini-tarjoajat mahtaa jälkikasvulleen luoda imentää...
Ellei olle option omistaja-sukua,kö ?!?
Tarjous-laaristahan tuulipukukansa tonnikalapurkkinsa hakenevatten...kö ?!?
Kansalle leipää ja sirkus-huveja,kö ?!?
Eihän nuo Roomalaiset hölmöjä lienee olleen,kö ?!?
lol
;-) - olisi voinut
tack kirjoitti:
laittaa itsensä likoon silloin kun Kokoomus myi Kemira GrowHown ja muutenkin Kokoomus on pomputtanut pökkelöä miten huvittaa.
- siisoa suusi
HUHUUUUUU kirjoitti:
Miksi Arla ratsastaa kahdella nimellä ja lisää myyntiään nimenomaan Arla-maidolla, sanopas se! Arla on , Huhuuu, ruotsalainen firma, joten älä yritä kääntää pääasiaa päälaelleen.
- Pääasiaan,please!
ooiooiooiooiooi kirjoitti:
Arlalla kahet maidot, toiset ruotsalaiset toiset suomilehmästä. Kulkekaa purkkijonoissa ja lukekaa mitä purkeissa lukee. KOristekuviokin on erilainen arlan suomimaidossa kuin ruotsimaidossa.
Silmänkääntötemppujahan kahdella nimellä ratsastaminen on. Katso vastaus Huhuuuulle!
- tosi on
Suuryhtiö kirjoitti:
Mutta rahat, voitot, valuvat Ruotsiin oli sitten Arla tai A-Ingman.
.................... kirjoitti:
Aivan !
Tälläisen rikollisen päätöksen on aikaansaanut lääkelaitos lääketeollisuuden ja lääkäreiden kukkaron lihoittamiseksi.Kurri oli rasvatonta maitoa,siintä oli otettu rasva voin tekoon,kevyt maidossa on rasvaa,eikä sitä kurri aikana oltu vielä keksittykkään.
- kaikki on nähty
Eihän kilpailua rajoita kukaan - ei Vanhanenkaan. Eihän leipää tai olutta tai mitään muutakaan ole vain yhtä sorttia kaupoissa tai vaan yhden hintaista. Tässä on vaan tehty kauppaa sillä tyylillä, että tarjotaan vain yhtä merkkiä perusmaidoissa. Suuri osa asiakkaista ehkä haluaa maksaa jonkun sentin enempi tutkitusta rehellisestä suomimaidosta. Itse olen senverran sisäpiirissä tässä asiassa, että en usko ikinä sitä, että suomimaito ja ruotsi/tanskamaito pysyy erillään meijerissä. Sitä on turha väittää. Mihin Arla/Ingman hukkaa n 60 milj litraa maitoa jos sitä ei missään myydä . häh ??
- maitokissi
HUHUUUUUU kirjoitti:
kun et itte ymmärrä, että ostamalla Arlan tuotteita ne eurot kilisee tuonne tanskan ja ruotsin maille!! Eli maito VOI olla suomalaista, mutta raha menee muualle. Että mielelläsi sitten annat eurot muille maille ja kurjistuta tätä omaa elintarviketuotantoa! Huh, mitä viisautta!!
- usko talipallo
siisoa suusi kirjoitti:
Miksi Arla ratsastaa kahdella nimellä ja lisää myyntiään nimenomaan Arla-maidolla, sanopas se! Arla on , Huhuuu, ruotsalainen firma, joten älä yritä kääntää pääasiaa päälaelleen.
mutta asian ydin on että arla ingman tehdään suomessa ja purkitetaan suomessa. Ei liity mitenkään arla maitoon, ne tehdään ruotsissa. Tanan talipallot
- Tanan talipallo
maitokissi kirjoitti:
kun et itte ymmärrä, että ostamalla Arlan tuotteita ne eurot kilisee tuonne tanskan ja ruotsin maille!! Eli maito VOI olla suomalaista, mutta raha menee muualle. Että mielelläsi sitten annat eurot muille maille ja kurjistuta tätä omaa elintarviketuotantoa! Huh, mitä viisautta!!
suomalaisilla työntekiöillä, ostan halvemmalla maitoa ja turvaan suomalaisia työntekiöitä samalla... Minusta nuo pamput eli pomot saavat jo ihan tarpeeksi ryöstämällä työntekiöitään suomessa.
- perär.
valioton kirjoitti:
eipä ruotsin maito pieretä. jännää.
että suomessa sekoitetaan rasva hyvin maidon sekaan eli homogenisoidaan.
Ruotsissa ei ilmeisesti niin tehdä, koska joku valitti täällä netissä että rasva ei ole
kunnolla sekaisin maidossa, vaan jotenkin erillään.
Jossain muissakin maissa ei homogenisoida maitoa. Suomalaiset turistit eivät ole kärsineet mahavaivoista ulkomailla, vaan Suomessa!
Tarkistin jääkaapissani olevat Lidl'n Milbona-kevytmaidon, joka ainakin ennen oli Valion maitoa. Siinä oli merkintä pastöroinnistä mutta ei puhuta mitään homogenisoinnista.
Kaapista löytyy Arlan rasvaton maito myös. Voiko sitä edes homogenisoida jos se on kerran rasvatonta? Merkintää siitä ei ollut. - ....................
eok55 kirjoitti:
Kurri oli rasvatonta maitoa,siintä oli otettu rasva voin tekoon,kevyt maidossa on rasvaa,eikä sitä kurri aikana oltu vielä keksittykkään.
dorga
- Kuluttaja 1
Valion maito saa tulla takasin joka ikiseen s kauppaan puhutaanpoa sitten isista tai pienestä koska Suomalaista pitää suosina maitona sekä yrityksenä. VALIO MAITO ON PARAS !
- Valio on nro 1
Ingmannin maito on tosi pahaa. Valion maito on raikkaan makuista ja hyvää. Verratkaa ingmannin hämeenlinnassa valmistettua maitoa ja valion maitoa niin huomaatte eron!!
- maidontti
Valio on nro 1 kirjoitti:
Ingmannin maito on tosi pahaa. Valion maito on raikkaan makuista ja hyvää. Verratkaa ingmannin hämeenlinnassa valmistettua maitoa ja valion maitoa niin huomaatte eron!!
...väliä kun aikuinen ei maitoa tarvitse,se on pennuille ja vasikoille.
Siksi aikuisen elimistössä maito pierettää.
Piimää kyllä tunnusta juovani joskus ja kalakeittoon laitan maitoa joskus vaikkei sekään sitä tarvitse...
Kauhea kohu jonkun ministerin sanomisista...
Hankkikaa elämä. - joopa joo
Valio on nro 1 kirjoitti:
niin et takuulla huomaa mitään eroa, vannon!
Ihan sama juttu kuin peruslager suomalaisissa litku kaljoissa,
ihan sitä samaa vesilitkua jota kukaan ei erota sokkotesteissä - miks on näin
mutta ruotsin maito ei pieretä. valion kyllä.
- PITÄÄ OLLA MISTÄ VAL
Kyllä oli iso asia että HOK-ELANNON Prismoissa tultiin oikeaan tulokseen ja annettiin olla Valion maitoa tarjolla ei tarvinnut vaihtaa eri markettiin asiointia.
- Mainosmies.
käytä toope älliäsi, jos omistat. Nyt kaikki tädit ostaa Valion maitoa, tietenkin kun on lama ja se suomalaista. Ja paskat, tulis vaan Valio alas sieltä tornistaan. Ilmaista mainontaa ja puupäät tottelee.
- tämmöistä
kieltämättä olen äimitistynyt kansalaisista jotka oikein houkuttelee että ostakaa vaan ruotsalaista maitoa...Ingmanin maito on kyllä kotimaista mutta täysin 100% ruotsalais-tanskalaisyritys että kun te sitä ostatte niin annatte siivun ulkomaille. Meillä menee tilanmaito valiolle ja joillakin on työpaikka tässä alla. Pikkuteoilla voi jokainen vaikuttaa. mutta hienoa kun jotkut ymmärtää meitäkin jotka tuolla hiellä raataa maitoa lasiinne..Ja onnellisilla lehmillä teille kaikille maitoa.
- Kepulainen
Käytättekö te kotimaassa tehtyjä maatalouskoneita,esim Valtran traktoreita.Jos ei niin miksi.
- 8+5
Kepulainen kirjoitti:
Käytättekö te kotimaassa tehtyjä maatalouskoneita,esim Valtran traktoreita.Jos ei niin miksi.
ei vatras oo muuta suomalaista juurikan kun nimi. Sehän sais joutsenmerkin jos se olis suomalainen. Avainlipun saa jos tuote kasataan/pakataan suomes. Massikaa kasataan myös suomes.
- no just joo
täysin naurettavaa pelleilyä ja osoittaa kuluttujien yksinkertaisuutta.
Ruotsissa lietsotaan jo "vasta boikottia" joten ....- Mitä hittiä ???
Mehän ollaan EU:ssa ! EU on meidän kaikkien yhteinen riemunaihe. Jos EUvaltio ruotsi tuo meille maitoa , niin eihän se ole EU:lta pois? Meidänhän pitäisi olla yhtäsuurta perhettä - niin kun USA , ja nyt puolustellaa omia pikku maito kiintiöitä - ja viellä pääministerin suulla ! Jos ruotsi onnistuu kaappaamaan meidän poloisten maitomarkkinat, niin hurrataan sille ja otetaan oppia. Jos ranskalaiset pitää huolta meidän sähkönsaannista, niin hurrataan sille. Vai oonko ymmärtäny EU:n jotenkin väärin ??
- yhä valioton
Mitä hittiä ??? kirjoitti:
Mehän ollaan EU:ssa ! EU on meidän kaikkien yhteinen riemunaihe. Jos EUvaltio ruotsi tuo meille maitoa , niin eihän se ole EU:lta pois? Meidänhän pitäisi olla yhtäsuurta perhettä - niin kun USA , ja nyt puolustellaa omia pikku maito kiintiöitä - ja viellä pääministerin suulla ! Jos ruotsi onnistuu kaappaamaan meidän poloisten maitomarkkinat, niin hurrataan sille ja otetaan oppia. Jos ranskalaiset pitää huolta meidän sähkönsaannista, niin hurrataan sille. Vai oonko ymmärtäny EU:n jotenkin väärin ??
valion maito saa vatsan sekaisin ja ruotsin maito ei.
- ok
yhä valioton kirjoitti:
Juo Valion luomumaitoa!
- toimi se
ok kirjoitti:
Juo Valion luomumaitoa!
Valion luomukaan, kun joissain erissä on tavallista seassa. Satun omistamaan lapsia, joilla on äärimmäisen tarkka makuaisti, joskus sitä luomua menee "Tunkiolle", kun raati on sitä mieltä, että pilaantunutta on ja yökkivät maistaessaan. Itse en maista tai haista tätä pilaantumista. Kun nyt herätettiin maitokeskustelu koko valtamediassa, niin voitaisiinko puolueettomin tutkimuksin selvittää, miksi ja mikä siinä maidossa ajoittain haisee? Syötetäänkö lehmille esim. antibiootteja ja se on syy tähän haisevaan maitoon? Ja miksi tosiaan oma vatsa kestää ruotsalaista, mutta ei suomalaista. Sama ilmiö on muuten Valion appelsiinimehussa, siitä vaan menee maha ihan sekaisin....
- ruotsalaista
yhä valioton kirjoitti:
Hermot hoitaa terveydenhuolto jos on tälläisiä mielenterveysongelmia ei minkäänmaalainen maito!
- 4+11
Sitä, että jos juot Arla-Ingmania, niin voitot valuvat Ruotsiin. Jos juot Valiota, niin kaikki rahat jäävät Suomeen.
- syvältä
Kuule eikö oo aika tyhmää tuoda maitoo maasta joka ei oo yhtään omavaranen?? Tanskasta Arlan mukana tuodaan maitoo niin palon ruottiin että oma tuotanto on hiipunu konkurssien myötä. Nyt Arla yrittää samaa Suomessa.
- ........
4+11 kirjoitti:
Sitä, että jos juot Arla-Ingmania, niin voitot valuvat Ruotsiin. Jos juot Valiota, niin kaikki rahat jäävät Suomeen.
Sinulle nimerkki:"Sitä, että".
Ei minua lämmitä yhtään se, että rahat jäävät Suomeen. Vaan kenelle jäävät, siinä on oleellinen kysymys. Jos niitä rahoja rupeaa tulemaan minun tilille, niin vaihdan Valion maitoon, muuten en. Haluan Suomeen kilpailua ja nyt on vaihtoehto. Moni ei halua kilpailua ja sehän tietää hintojen nousua, kun on "monopoli". Toivottavasti vihdoin Suomessa saadaan Valion monopoli murrettua. - suomeen
........ kirjoitti:
Sinulle nimerkki:"Sitä, että".
Ei minua lämmitä yhtään se, että rahat jäävät Suomeen. Vaan kenelle jäävät, siinä on oleellinen kysymys. Jos niitä rahoja rupeaa tulemaan minun tilille, niin vaihdan Valion maitoon, muuten en. Haluan Suomeen kilpailua ja nyt on vaihtoehto. Moni ei halua kilpailua ja sehän tietää hintojen nousua, kun on "monopoli". Toivottavasti vihdoin Suomessa saadaan Valion monopoli murrettua.Jää rahat nyt kelle tahansa Suomessa niin täällähän ne pääasiassa kulutetaan, kauppa ja palvelut pyörii, verotus nappaa osan ja turvaa siten mm. palveluja sinullekin " Vai että Suomeen".
- varottava ehdottomas
Protektionismi tarkoittaa taloustieteellisenä terminä valtion sisäisillä markkinoilla toimivien eli kotimaisten tuottajien "suojelemista" ulkopuoliselta kilpailulta haittaamalla ulkopuolista tarjontaa esimerkiksi suojatullein, valtion suoralla tai epäsuoralla avulla, protektiivisin tariffein tai kiintiöin.
Keissi Valion maito, ei hyvä juttu eikä hyvä suuntaus missään tapauksessa- niin voitot
valuvat norjaan ja siitä kiitos Häkämiehelle ja Kokoomukselle kun lahjoittivat Kemira GrowHown norskeille.
- meillä täällä
niin voitot kirjoitti:
valuvat norjaan ja siitä kiitos Häkämiehelle ja Kokoomukselle kun lahjoittivat Kemira GrowHown norskeille.
Tää on oikeesti totta!! Eikö päättäjillä oikeesti oo järkee yhtään?? Ehkä ne herää kun seuraavat katovuodet tulee. Ja nälkä...
- ihmetyttää tää
Valiokin tuo ulkomailata maitoa! jugurtin ja juustojen muodossa..virosta ja muista euroopan maista. valio lukee purkin kupeessa mutta tehty ulkomaisesta maidosta ja ulkomailla.. ja myydään suomessa..
- ihmetyttää tää
Toivoittavasti tuotteita testattaisiin Helsinkiläisillä jottei ihmiset kärsisi ulkomaan ruuista
- Suomalaisille.
ihmetyttää tää kirjoitti:
Toivoittavasti tuotteita testattaisiin Helsinkiläisillä jottei ihmiset kärsisi ulkomaan ruuista
sinne ensis koepaloja ja jos ei kukaan räjähdä niin voi antaa myös ihmisille...
- hhmmn...
Joutsenmerkki takaa, että maito tai liha on alkuperältään suomalaista.
- ipnos
Hiijjen vissi, etteikö Valion jukurteissa olisi käytetty ulkomaisia marjoja (Eesti) tai hedelmiä!
- Viipuri
ihmetyttää tää kirjoitti:
Joo jos sais jostain vielä venäläistä maitoa se varmaan on vielä halvempaa ja varmasti kun hintakin olisi edullisempi niin silloin hintatietoisesta paljon maukkaampaa ja raikkaampaa kuin valion maito! Sitä kehä3:n sisälle mut ei viisumia ulkopuolelle DA DA!! Helsinki sentään vanhastaan venäläisten perustama pääkaupunki! DA
- Roundup is death
hhmmn... kirjoitti:
Joutsenmerkki takaa, että maito tai liha on alkuperältään suomalaista.
Se ei sitten takaakkaan, ei tuotannon puhtautta (myrkyt viljelyssä, jätteiden laiton polttelu tiloilla jne.)
Eli sehän on myytti ja imagon parannuskeino, yhtä hyvin siinä maitotuusassa tai lihapaketissa voisi olla varis,
korppi tai närhi! - älä valita ota selvä
Roundup is death kirjoitti:
Se ei sitten takaakkaan, ei tuotannon puhtautta (myrkyt viljelyssä, jätteiden laiton polttelu tiloilla jne.)
Eli sehän on myytti ja imagon parannuskeino, yhtä hyvin siinä maitotuusassa tai lihapaketissa voisi olla varis,
korppi tai närhi!Kuule luomus ei käytetä myrkkyjä! Mutta tavallises tuotannos niitä käytettään joka maailman kolkas. Mitä kuumempi ja kosteempi maa sitä enemmän.
Jätteiden poltosta: Tiloilla saa polttaa
-muovia (joissa lukee: tämän tuotteen saa hävittää polttamalla). Meidän kaikis aiv-muoveis lukee tuo.
- rehusäkit. Ne ovat meillä kaiki paperisii
Sää voit myös polttaa omia papereitaas tai niitä muovisii pakkauksii jossa lukee että sen saa polttaa. Kukaan ei enää polta renkaita tms. - jugurtin syöjä
ipnos kirjoitti:
Hiijjen vissi, etteikö Valion jukurteissa olisi käytetty ulkomaisia marjoja (Eesti) tai hedelmiä!
joo eikun ne kaikki hedelmä jugurttien mangot ja muut passionit ja appelsiinit kasvaa sielä tehtaan takana!!!
Mansikkaa yms. käytetäään jonkin verran ulkomaalaita koska suomalaista ei saa tarpeeksi. Ne ne tarvii sitä paljon ja se pitää olla varmaa että jos joku tila lupaa toimittaa se myös toimitetaan. Mansikan viljely on tosi epävarmaa suomen säis ja talvituhoista ei kukaan tiedä etukäteen...
- maitoa kahvin
kanssa
- maitopoika85
miks ingmanni meni kimppaa se hurri kans....
- m54tku
maito on nestemäinen liha jota ei ainakaan aikiunen tarvii. Joskus hirvittää katella ku aikuinen mies vetää
2 isoo lasillista maitoa tai joppia tai kurria no eni vei mut maito on syvältä- Maitomannekiini pm
Minä nyt satun ostamaan vain ja ainoastaan ulkomaisia tuotteita, koska suomalaiset ovat mauttomia ja kalliimpia. Miksi ihmeessä maksaisin jostain maitotuotteesta enemmän jos se on suomalaista. Hei haloo ja tähän päälle vielä se (vaikkei samaan sarjaan kuulukaan), että suomalai§et vihannekset maistuu kummalliselle - ja ovat kalliimpia.
Ostan Arlan juustoa, tanskalaista rahkaa, ranskalaista voita jne. Arlan tuotteet ovat korkeatasoisempia kuin Valion.
Ja varmaan lisäksi en osta suomalaisia tuotteita siksi, koska meillä on pääministerinä tuollainen pelle, joka tekee itsestään totaalisen naurettavan muiden maiden mediassa. Varsinainen vitsi pääministeriksi. - ""toivoaon"
Maitomannekiini pm kirjoitti:
Minä nyt satun ostamaan vain ja ainoastaan ulkomaisia tuotteita, koska suomalaiset ovat mauttomia ja kalliimpia. Miksi ihmeessä maksaisin jostain maitotuotteesta enemmän jos se on suomalaista. Hei haloo ja tähän päälle vielä se (vaikkei samaan sarjaan kuulukaan), että suomalai§et vihannekset maistuu kummalliselle - ja ovat kalliimpia.
Ostan Arlan juustoa, tanskalaista rahkaa, ranskalaista voita jne. Arlan tuotteet ovat korkeatasoisempia kuin Valion.
Ja varmaan lisäksi en osta suomalaisia tuotteita siksi, koska meillä on pääministerinä tuollainen pelle, joka tekee itsestään totaalisen naurettavan muiden maiden mediassa. Varsinainen vitsi pääministeriksi.että jäät työttömäks,ni sit sulla on vastaus miksi! Vaikka et olisikaan sellaisella alalla et suoranaisesti vaikuttaa,niin välillisesti vaikuttaa ihan kaikkeen.Ja jos sattuu niin surkeasti et ei toiveeni toteudu, niin veroja maksat palkastasi enemmän,valintojesi takia.
- Katerosvo hok.
Mistä Hok jakaa bonuksia Katteesta eli ylihinnoitetuilla tuotteilla. En viitsi enää mennä Hok Elannon Prismaan. Kas kun Hokki ja muut isot Prismat eivät vielä vuokraa potkulautaa isolla ostos korilla varustettuna jos kori olisi täynnä saisi 5 % ylimääräisen bonuksen.
On täyttä kusetusta mainostaa asiakas omistajuutta ja bonuksien tuomaa hyötyä. Katteita laskemalla ja bonukset lopettamalla hintoja voisi laskea heti yli 15 %:tia. Alkaa kyllästyttä jo Hok Elannon ylivalta ja siinä sivussa myös muiden osuuskauppojen sama meinikki. Ensimmäinen tehtävä olisi poistaa osuuskauppojen poliittiset kytkennät.
Valinnan varaa myös maitotuottelle kyllä katteet kestävät kaiken tarjonnan niin Valion kuin Arlankin eikä mitään ostokartellia mihin maito asia haiskahtaa.- Nyysipoika
Täällä Tornionjokilaaksossa olemme ostaneet Ruotsalaista maitoa aina hintatilanteen mukaan,Samoin
Suomalaista maitoa on myyty vuosia edullisemmin joen länsipuolella. En ole kuullut että naapurin maan
viljelijät olisivat esittäneet vastalauseita polkumyynnistä. Suomi kyllä vie mutta naapuri kun tuo mitoa se on
huono asia. Politikot jauhaa tyhjänpäiväisiä asiota,niin eitarvitse hoitaa kanasalle tärkeämpiä asioita. - ruotsi-suomi
Nyysipoika kirjoitti:
Täällä Tornionjokilaaksossa olemme ostaneet Ruotsalaista maitoa aina hintatilanteen mukaan,Samoin
Suomalaista maitoa on myyty vuosia edullisemmin joen länsipuolella. En ole kuullut että naapurin maan
viljelijät olisivat esittäneet vastalauseita polkumyynnistä. Suomi kyllä vie mutta naapuri kun tuo mitoa se on
huono asia. Politikot jauhaa tyhjänpäiväisiä asiota,niin eitarvitse hoitaa kanasalle tärkeämpiä asioita.siis alkuperäiset ruotsalaiset,eivät siksi tee vastalauseita,kun ne eivät osta valion maitoa.Tämä on tieto!Ovat niin isänmaallista porukkaa,etenkin etelässä, et pittävät kunnia asiana et kotimaista ostetaan, ei ainakaan suomalaista.
- ruottalaisjuttua
ruotsi-suomi kirjoitti:
siis alkuperäiset ruotsalaiset,eivät siksi tee vastalauseita,kun ne eivät osta valion maitoa.Tämä on tieto!Ovat niin isänmaallista porukkaa,etenkin etelässä, et pittävät kunnia asiana et kotimaista ostetaan, ei ainakaan suomalaista.
Mihin tietos perustuu?? Ruotsi ei edes oo omavaranen. Eteläruottalaiset juoo tanskalaisten ylijäämä maidot.
- Oppikaa vanhaset!!!!
http://www.hok-elanto.fi/index.php?id=2896
http://www.hok-elanto.fi/fileadmin/Ajankohtaista/Liitteet_uutiset_2010/HOK_Elanto_Asiakasinfo_maidon_alkuperamaa.pdf
Itse söin juuri leivän ja join sen milbona maidolla, mikä on suomalaista maitoa myös.....- ruotsalaista
Eikös elanto ole vanhastaan" punikkikauppa", mites se on ryhtynyt noudattamaan markkinalakeja??
- sanopa se
Mihin rahat menevät?
- varmasti Arlaa
suomalaista, mutta kalliimpaa se muunkin maito on
- useita syitä
Juuri tällaisen lapsellisen asian takia en mene koskaan SOK:hon ostoksille:
yhtään kalliimpa ruokakauppaa saa esimerkiksi Tampereella hakea kuin Hämeenkadun Sokos - ja Stockman.
Miksi maksaa samasta tuotteesta kaksi kertaa enemmän vain sen takia, että saa tehdä ruokaostokset muiden sellaisten seurassa, joilla on myös varaa maksaa kaksi kertaa enemmän.- rrfdf4t5gfg
Help me to get new phone just clicking this link http://www.e-castig.com/index.php?r=gI6m Thanks
- naisethuomioo
HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ! Naistenpäivän kunniaksi KAIKKI IHANAT NAISET vastatkaa tähän kyselyyn ja postatkaa tämä omalle etusivullesi! KIITOS KAIKILLE VASTANNEILLE!! https://elomake3.laurea.fi/lomakkeet/2206/lomake.html
- esaman
Maidoissa on eroja samoin kuin vesissä ja viineissä. Arlan maito, jopa ruotsalainen ei juomakelvotonta ole kuten ei myöskään Valion kotimaisten pienten kilpailijoiden (mm. Maitokolmio, Satamaito). Valion maidossa on kuitenkin raikkain maku. Asia johtunee siitä että Valiolla on käytössään paras ja katkeamattomin kylmäkuljetusktju ja kehittynein pastörointijärjestelmä. Ruuanlaitossa makuero ei tietysti tule samalla tavalla esiin kuin mitä ruokajuomana käytettävässä maidossa.
Lahjomattomat omat lapseni myös todistavat maitojen makuerot. Valion maitopurkki tyhjenee nopeammin kuin kilpailijoiden. Kaikista suosituin maito olisi Valion luomumaito. Sen hinnanero "tavalliseen" maitoon on kuitenkin sen verran iso etten sitä kovin usein raaski ostaa.- arla säilyy paremmin
Joo.SINULLE " Maku ratkaisee".kirjoitit:
"Asia johtunee siitä että Valiolla on käytössään paras ja katkeamattomin kylmäkuljetusktju ja kehittynein pastörointijärjestelmä"
Tuosta kymäketjusta en mitään tiedä, mutta kokemusta on kummankin maidon säilyvyydestä, ja siinä kilpailussa kyllä ARLA vetää pitemmän köyden. VALION MAITO HAPPANEE, jos ei viimeisenä myyntipäivänä niin ainakin seuraavana, kun sitä kahviinsa lorauttaa saat tökötin heitää viemäriin! Arlan maito säilyy hyvin vielä muutaman päivän parasta ennen päiväystä!
Tässä toinen niistä syistä miksi valitsen hyllystä Arlan tuotteen.
Yhden hengen taloudessa maidonkulutus lähinnä tuota kahviin lorauttelua. - tosi on
arla säilyy paremmin kirjoitti:
Joo.SINULLE " Maku ratkaisee".kirjoitit:
"Asia johtunee siitä että Valiolla on käytössään paras ja katkeamattomin kylmäkuljetusktju ja kehittynein pastörointijärjestelmä"
Tuosta kymäketjusta en mitään tiedä, mutta kokemusta on kummankin maidon säilyvyydestä, ja siinä kilpailussa kyllä ARLA vetää pitemmän köyden. VALION MAITO HAPPANEE, jos ei viimeisenä myyntipäivänä niin ainakin seuraavana, kun sitä kahviinsa lorauttaa saat tökötin heitää viemäriin! Arlan maito säilyy hyvin vielä muutaman päivän parasta ennen päiväystä!
Tässä toinen niistä syistä miksi valitsen hyllystä Arlan tuotteen.
Yhden hengen taloudessa maidonkulutus lähinnä tuota kahviin lorauttelua.Ja ei varmasti säily Arla paremmin. Juon Valion maitoa ja oikein hyvää vähintään kaksi päivääkin jälkeen parasta ennen.
- matti majava
No sitä paskaa on myyty iät ja ajat, mä ostan kuitenkin arlaa ihan vittuillakseni:)
- Isännöitijä
Tais olla ainoa hyvä asia mitä Matti on saanut aikaan. Tosin ei se munuun vaikuta ku en käy prismoissa.
- tympääntyny
Tää puhutahan valion monopolista ym...Oottako koskaa havaannu mikä se s-ketju on?tuleva monopoli!
En koskaa käy s-marketis, sen takia ku se hamuaa pikkuhiliaa kaiken!
- Kuse kotipesään
Hyvä Matti, nyt poikotoimaan kauppoja, joissa myydään seuraavien yritysten tuotteita !
Jokainen niistä on joko osittain tai kokonaan ulkomaisissa käsissä, Suomalaisia kilpailijoita löytyy kaikille muille paitsi Dansukkerille !
HK-Ruokatalo, Järvisuomen portti, Sinebrychoff, Hartwall, Vaasan & Vaasan, Panda, Chips, Dansukker jne jne - milkkistä
mun mielestä ingmanin maito maistuu aina lämpimälle ja paksulle, kun taas valion raikkaalle ja kylmälle. minä käytän rasvatonta maitoa ja kun joutuu ingman maitoa joskus ottaa kun kaupassa ei valion maitoa löydy, niin laitan lirauksen vettä sekaan. ne on kyllä ihan eri makuisia keskenään.
- 5+12
Mulle on aivan sama mitä maitoa kaupoissa on, kun en sitä käytä. S-ryhmän kaupoissakaan en ole käynyt yli kymmeneen vuoteen. Onneksi on varaa valita mihin kauppaan euronsa vie.
- 11+3
Monet täällä keskustelevista varmaan edelleen ostaa Valion jäätelöitä. Todellisuudessa Valio on myynyt jäätelöntuotantonsa Nestlelle, joten Valion jäätelöt täysin ulkomaalaisia. Nestle vain piti Valio-nimen (kuten Sampo ja Sampo-pankki, joilla on eri omistajat).
Ingmanin jäätelöt puolestaan on täysin suomalaisomistuksessa ja tehdään kokonaan Suomessa. Arla osti Ingmanista kaiken muun paitsi jäätelötuotannon.
Eli jäätelöiden osalta tilanne on täysin päinvastainen. - suomalaista
11+3 kirjoitti:
Monet täällä keskustelevista varmaan edelleen ostaa Valion jäätelöitä. Todellisuudessa Valio on myynyt jäätelöntuotantonsa Nestlelle, joten Valion jäätelöt täysin ulkomaalaisia. Nestle vain piti Valio-nimen (kuten Sampo ja Sampo-pankki, joilla on eri omistajat).
Ingmanin jäätelöt puolestaan on täysin suomalaisomistuksessa ja tehdään kokonaan Suomessa. Arla osti Ingmanista kaiken muun paitsi jäätelötuotannon.
Eli jäätelöiden osalta tilanne on täysin päinvastainen.No missä ne ingmannin jäätelöiden joutsen merkit sitte on?? Kyllä ne taitaa olla kans ruattalais maidosta tehty.
- ihan oikeasti hei
jos kaikki vienti lopetettaisiin, eli mitään Suomalaisia tuotteita ei myytäisi muualla,
koska jos kaikki suojelee omaansa niin kukaan ei hankkisi ulkomaista.
Tarkoittaen ei Arlaa tänne eikä Valiota sinne, sama kaikille muillekin tuotteille.
Mitä se tarkoittaisi Suomelle?
Suomen viennin arvo oli vuonna 2009 noin 45 miljardia euroa.
Siinä oli laskua 30% edelliseen vuoteen, jolloin se oli 65 miljardia.
EU:n osuus viennistä oli edellisvuotisella tasolla noin 55%
Entä mitä kävisi tuonnille, jos ulkomaista tavaraa ei voisi tuoda?
Raaka-aineet,komponentit, enenrgia, tekniset laitteet - kaikki jäisi pois?- Joooojoooo jne
päättäjille nehän ne on päästäneet isot firmat kaukomaille. Vittukao siinä muutama maitopurkki budjettia heiluttellee. Tämän maan kaikki firmat on myyty ulkolaisille osakkkaille katot saatana mistä suunnasta tahansa. Nyt saatana aikuset ihmiset itkee yhen helevetin valion takia. Aivan niinku sen varassa pyöris koko maan talous. KEPUN TALOUS SIINÄ PYÖRII, EI MUU!
- heti paikalla
Valio ja kepu boikottiin!
- outoa sekoilua
heti paikalla kirjoitti:
Valio ja kepu boikottiin!
yli 40% Suomessa myytävistä juqurteista tuodaan ulkomailta, samoin juustoista.
Entä muut elintarvikkeet?
esim. eläinten ruokia ei ole täällä tehty enää aikoihin.
Toiseksi, ihan vaan tiedoksi Arlan myymät maidot ovat pääsääntöisesti
suomalaista alkuperää! - 14
outoa sekoilua kirjoitti:
yli 40% Suomessa myytävistä juqurteista tuodaan ulkomailta, samoin juustoista.
Entä muut elintarvikkeet?
esim. eläinten ruokia ei ole täällä tehty enää aikoihin.
Toiseksi, ihan vaan tiedoksi Arlan myymät maidot ovat pääsääntöisesti
suomalaista alkuperää!Boikottiin! Samoin myös suurimmat puolueet jotka ovat kaikki korruptoituneita, tämähän menee jo naurettavaks kun raharikkaat voivat ostaa päättäjiltä päätöksiä, hällä väliä onko se kansalle hyväksi.
Kansanedustaja :D
- ei kurria
Vain punaista maitoa!
- oilav
Niin, miksi kuluttajan ääntä kuunneltiin HOK-Elonnon Prismoissa. Mutta ei S- Marketeissa. ??? En tiennyt matkalta palatessani että, S-marketissa oli vaihdettu Arla-Ingmanin maitoon ja kun asiaa tiedustelin niin sanottiin niin koppavasti että, EI tule enää Valion-kotimaista maitoa S- marketteihin !
No, otin kassini ja menin sitten Prismaan josta alan ostamaan kaikki muutkin ruokaostokset ! - Blussaa tulee
S-kauppa tyri nyt pahasti.
- ,a-r-l.a........
pahasti kun tuli tietoon, että Valio saa keput puolustamaan tuotteitaan lahjuksilla (vaalituella). Pääministeri on munannut itsensä niin monta kertaa viime aikoina, että nolottaa sivustakatsojaakin. Edellinenhän on hänen naurettavat väitteet turkistarhojen "sairastuvista".
- elintarvikkeistakin
Käsittämätöntä, että pääministeri yrittää rajoittaa vapaata kilpailua ja suosii jotain Valiota julkisesti.
Pääministerin pitää edustaa Suomen kansaa eikä pelkästään MTK:n etua. Kaupan pitää saada ostaa myytävät tuotteet sieltä mistä haluaa ja asikkailla pitää olla vapaus valita itse ostamansa maito ja muu ruoka.- ndjfhkd
"Käsittämätöntä, että pääministeri yrittää rajoittaa vapaata kilpailua ja suosii jotain Valiota julkisesti."
Luin tuossa äsken ruotsalaisten mietteitä asiasta. Olivat sitä mieltä että metakka sielläkin tulisi jos kaupat alkaisivat myymään VAIN siis VAIN Valion maitoa.
- Puikulainen
Suomalaiset olisivat aivan varmasti kuolleet jos valion maitoja ei oltaisi saatu takasin kauppaan...nyt on sit vissii ilo ylimmillään kaikilla.
- MaritaL.
Kyse ei ollut maidon mausta puupää! Kotimaisia tuotteita kannattaa suosia työpaikkojen takia. Meillä on maitoa suomessakin miksi siis roudata Ruotsista?
Ei haittaa jos maksaa pari senttiä enemmän. Prismassa tajuttiin, kun Matti älähti! Jos ihmiset ois lähtenyt hakee Valion maitoa muualta niin sieltä toisesta kaupastahan se ois tullut ostettua kaikki muukin. Kalliiksi ois käynyt S-ketjulle tämä liikeidea..
- pakon sanelema
Joudun käyttämään hylamaitoa ja maksamaan siitä paljon enemmän kuin tavallisesta. Ihme kyllä hylamaidoissa on huomattavasti enemmän makueroja kuin tavallisessa maidossa.
Paras maku on Valion hylassa ja Pirkka-tuotteissa. Molempia ostan, vaikka ovat kyllä kalliimpia ja Valion maito kaikista kallein, tietysti vielä kaupasta riippuen. S-ryhmän kaupoissa Valion maito on huokeinta.
Ostin kyllä välillä halvempaa erimerkkistä maitoa, mutta maku ei miellyttänyt, joten piti palata entiseen.
Toki halvempi maito kelpaisi, jos maku stemmaisi. - -63
eivät ymmärrä sitä,että summalla jonka he käyttävät ulkoa tulleisiin elintarvikkeisiin, he joutuvat maksamaan samalla elintarvikkeiden viennin suomesta ulos!
- pr
Keskimääräisen kuluttajan kukkarossa ei ole mitään merkitystä jos maitopurkki maksaa hieman enemmän. Kyllä viinaan, tupakkaan ja muihin rahaa löytyy.
- vapaa valinta
pr kirjoitti:
Keskimääräisen kuluttajan kukkarossa ei ole mitään merkitystä jos maitopurkki maksaa hieman enemmän. Kyllä viinaan, tupakkaan ja muihin rahaa löytyy.
Keskimäärin maidontuottajan tai Valion tuloihin ei ole merkitystä jos pudottavat hintaa kilpailun takia. Kaupalla ja maidonostajalla pitää olla oikeus valita mitä ostavat ja siksi kilpailun pitää olla vapaata pelkästään hinnan ja laadun vuoksi.
Kyllä viinaan, tupakkaan ja muihin rahaa löytyy, pätee toiseenkin osapuoleen. - katsokaa ympärillenn
pr kirjoitti:
Juuri näin se on!
- vanha!
katsokaa ympärillenn kirjoitti:
Juuri näin se on!
samaa tavaraa mut vaan eri purkeiss ja eri provikan saajat! mutta toi ei käy et valtion pääjehu on tollai puolueellinen! paska mikä paska!
- vanha!
vanha! kirjoitti:
samaa tavaraa mut vaan eri purkeiss ja eri provikan saajat! mutta toi ei käy et valtion pääjehu on tollai puolueellinen! paska mikä paska!
oisko kummiskin pitäny laittaa TEKSTARI ! hä?
- -63
vapaa valinta kirjoitti:
Keskimäärin maidontuottajan tai Valion tuloihin ei ole merkitystä jos pudottavat hintaa kilpailun takia. Kaupalla ja maidonostajalla pitää olla oikeus valita mitä ostavat ja siksi kilpailun pitää olla vapaata pelkästään hinnan ja laadun vuoksi.
Kyllä viinaan, tupakkaan ja muihin rahaa löytyy, pätee toiseenkin osapuoleen.Kuinka niin ei merkitystä jos tulot laskee? Ei kai sitten muillekkaan työtä tekeville ole merkitystä jos tulot "hieman tippuu" tai joutuu peräti työttömäksi jos firmalla menee huonosti kun tulot taas "tippuu"? Vai oletteko itse valmiita tiputtamaan kuukausipalkkaa vaikkapa 500-1000€?
- laposte
vanha! kirjoitti:
- laposte
vanha! kirjoitti:
- laposte
vanha! kirjoitti:
- laposte
vanha! kirjoitti:
- laposte
vanha! kirjoitti:
- laposte
vanha! kirjoitti:
- before
että tällainen polemiikki pannaan pystyyn sellaisesta asiasta kuin maito. ensiksikin, aikuinen ihminen ei tarvitse maitoa juodakseen, ruokajuomaksi riittää tavallinen vesijohtovesi. itse laitan maitoa vain kahviin, joten ostan viikossa vain kaksi maitopurkkia. no, lapsiperheet tarvitsevat maitoa, koska kasvaville lapsille se on välttämätön, mutta tosiaankin.. aika koomisen näköistä kun aikuinen raavas mies vetää naamaansa vauvanruokaa lasikaupalla.
valion maitoa en ole kymmeniin vuosiin ostanut. minun käyttämäni maidon ja kerman pakkaa maitokolmio, ja se on kotimaista. hinta on edullisempi kuin valion tuotteilla. ainoa jogurtti mitä ostan on Lindhlsin turkkilainen jugurtti tzaztiki eli "partaäijä", mitään maustettuja jogurtteja en osta, koska niissä on liikaa sokeria. tällä hetkellä jääkaapistani löytyy arla-ingmanin voipaketti ja arlan keso- raejuustopurkkeja pari kappaletta. en ole koskaan nähnyt arlan maitopurkkeja kaupassa, joten en tiedä mistä täällä meidän paikkakunnalla sitä voisi edes ostaa. liikuntavaikeuksien takia en pysty kiertämään eri kaupoissa vain tutkimassa tilannetta. syy minkä takia en yleensä osta valion tuoteita on se, että valion tuotteet ovat kalliimpia kuin muiden meijerien tuotteet. aina valion tuote jääkaapissani nyt on arkijuusto, ja senkin aion vaihtaa johonkin toiseen, kun pääsen itse kauppaan katsomaan mitä muita vaihtoehtoja on saatavilla.
näin yhteenvetona sanoisin, että valio on hinnoitellut itsensä ulos minun jääkaapistani.- laposte
- ihan sama...
Ihan sama mitä purkissa lukee kuhnan sisältö on suomalaista maitoa.
Lainaus muualta: "Tiedoksi hoopoille: ruotsin maitojupakka koski Hok-elannon toimipisteitä jotka sijaitsevat suur-helsingin alueella. Niissäkin toimittaja oli arla-ingman jonka maito on SUOMALAISTA. Ainoastaan pelkästään arla nimen alla myytävät maidot suomalaisen rinnalla ovat ruotsalaista maitoa. Eli kuluttajat ovat saaneet koko ajan ostaa suomi maitoa. Toholammella sijaitsee lähin arla-ingmannin meijeri."- valion tuottaja.
Maidontuottajana mullekaan ei oo kauheesti väliä juoko mitä SUOMALAISTA maitoo. Valion tuottajana suosin sen firman tuotteita. Mutta kotimaista juustoo ja jugurtii kyllä soisin kaikkien käyttävän. Juustoon eteenkin menee paljon maitoo pieneen palaan...
Mutta arla EI oo suomalainen firma. Se ei työllistä suomalaisia niin kun suomalaien firma. Se ei maksa Suomeen veroja. Siksi kaupoissa pitää olla kotimaisen firman tuotteita!!! - yksi iloinen perhe
valion tuottaja. kirjoitti:
Maidontuottajana mullekaan ei oo kauheesti väliä juoko mitä SUOMALAISTA maitoo. Valion tuottajana suosin sen firman tuotteita. Mutta kotimaista juustoo ja jugurtii kyllä soisin kaikkien käyttävän. Juustoon eteenkin menee paljon maitoo pieneen palaan...
Mutta arla EI oo suomalainen firma. Se ei työllistä suomalaisia niin kun suomalaien firma. Se ei maksa Suomeen veroja. Siksi kaupoissa pitää olla kotimaisen firman tuotteita!!!Suomen kansa on halunnut EU:hun ja olemme nykyään yhtä iloista EU perhettä. Kotimaisuudesta ei enää saa puhua.
Miksi valittaa, tätähän on kansa halunnut!
EU ajaa myös kantaa että sellainen tuotanto joka tietyssä päin eurooppaa ei kannata, siirretään toisaalle. Esim. miksi kasvattaa kasviksia Suomen oloissa kun tarvitaan kasvihuoneta. Siirretään tuotanto sinne missä on aina lämmintä.
- farmergang
Suosikaa suomalaista maitoa.
- sose22
... jota on aina saanut ja tulee saamaan kaikista S-ryhmän myymälöistä.
- LuutKuntoon
Itellä menee ~5-6l maitoa päivässä...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841