Viini hillitsee

liikakiloja !

"punaviini auttaa tuoreen yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan keski-ikäisiä ja sitä vanhempia naisia painonhallinnassa. 19 000 naista 13 vuoden ajan seurannut tutkimusryhmä havaitsi, että naisista ne, jotka joivat viiniä enintään 3 desilitraa päivässä, lihoivat vuosien varrella vähiten. Eniten kiloja kertyi puolestaan niille tutkituille, jotka kuluttivat alkoholia vähiten".

http://www.mtv3.fi/uutiset/ilmiot.shtml/arkistot/ilmiot/2010/03/1074177

Punaviinin terveysvaikutuksia on tutkittu aiemminkin, ja sen kohtuullisen käytön tiedetään suojaavan sydän- ja verenkiertoelimistön sairauksilta.

46

8001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pusolee

mie oon tiennyt tuon jo kauan :-)) skool på det

• punkkupunkkupunkku

Nyt lähen tästä ostamaan punkkua!
        KIITOS!

• uvibnm

• pohjavesi.info

• ö¨låäpköjlh

• mummo655

jos söisivät vähemmän valmisruokia ja mäkkiruokia sekä kevyt tuotteita ja liikkuisivat,niin
      ei ole ylipanoa. Viini ei ole mikään ratkaisu laihduttamiseen,mutta sama minulle vaikka jenkit
      sairastavat yhä enemmän diabetesta,tuki-ja liikuntaelinsairauksia, sydänsairauksia.
      Tyhmyydestä ja laiskuudesta saa maksaa.

• Oksennusta!

Läski amerikkalaisakka joka haisee vanhalle viinalle!!!

• hyvä punikki

suomalainenkaan laardiperse krapulahiessään kaikkien hajuhermoja helliä. Kansallisuudella tuskin tutkimustulokseen vaikutusta on.

• leeni viro
        hyvä punikki kirjoitti:

suomalainenkaan laardiperse krapulahiessään kaikkien hajuhermoja helliä. Kansallisuudella tuskin tutkimustulokseen vaikutusta on.

aina haisee. ei pese persettään ja kaljamaha pömpöttää. Kulli on pieni ja onneksi sperma tulee heti. ei mene liikaa aikaa panemiseen. ollaan täälä Virossa iloset kun suomi meehen kulli laukea heti. voi panna melkein koko bussilastilaiset meehet siis n50 meestä 3 tytön kansa tunnisa. ei kestä kulli kun viisi tyotoä ja heti tulee. ei ihme kun soomen naiset ei huoli ja meehett niin huonot panossa. pienet kullit ja hunot tavat vain rahalla saa. Sitten kun juo liika viinaa niin haisee paskale. ei pese kulli ei perse ei hammamas. soome naisil kuuluu paremp mees. soomi nainen korkia kansa.

• Oskari 40 vee
        leeni viro kirjoitti:

aina haisee. ei pese persettään ja kaljamaha pömpöttää. Kulli on pieni ja onneksi sperma tulee heti. ei mene liikaa aikaa panemiseen. ollaan täälä Virossa iloset kun suomi meehen kulli laukea heti. voi panna melkein koko bussilastilaiset meehet siis n50 meestä 3 tytön kansa tunnisa. ei kestä kulli kun viisi tyotoä ja heti tulee. ei ihme kun soomen naiset ei huoli ja meehett niin huonot panossa. pienet kullit ja hunot tavat vain rahalla saa. Sitten kun juo liika viinaa niin haisee paskale. ei pese kulli ei perse ei hammamas. soome naisil kuuluu paremp mees. soomi nainen korkia kansa.

ja ettei kanssasi kukaan viitsi naida viittä työntöä enempää, ei edes rahasta. Tiskaisit tavarasi niin saattaisi mieskin kanssasi pidempään viihtyä. Olet säälittävä, feikkinäkin.

• Sananl. 20:1
      Viini on pilkkaaja, väkijuoma remunpitäjä; eikä ole viisas kenkään, joka siitä hoipertelee.

• jhg dfghjghj

Keskittyisit muuttamaan vettä viiniksi, niin kuin viisaammat tekevät. Junteilla menee ajattelu heti överiksi. Kyse oli pienistä määristä. Et ymmärrä mitään.

Tottahan tuo on, kunhan lisätään vähän tuota päivittäismäärää, moni alkkis on hoikka suorastaan laiha, kun unohtuu syöminen. Mutta oikeassa elämässä olen nähnyt näytä viinin litkijöitä jotka ovat suoraan sanottuna lihavia, minä taas en juo koskaan mitään viiniä, olen pysynyt hoikkana koko elämäni.

• oulu90230

kyllä minäkin laihtuisin jos punkkua litkisin, tulee nääs niin armoton päänsärky ja yrjö lentää puolivuorokautta jos lasillisenkin juon... ;)

• Peltsi87

totta kai se on totta! Ranksassa, Italiassa ja Sveitsissä missä viinin juominen on erritain yleistä mutta juodaan kohtuulla tasolla (yleisesti). Heidän perinteisseen dietiin kuuluu myös erritain kerma ja rasva pitoista ruokaa, ja se lisäksi PALJON juustoa. Eikä mitään valio ultrakevyttä. Mutta heidän koko väestö painonkeskiarvo on huomattavasti pienempi kun muissa maissa, ja iso syy on viinin nauttiminen/juominen.

• Öystilä

hengenvetoon ihmetellään miksi noiden ah niin solakoiden ihmiseten kirroosikuolleisuus on maailman suurin, Viva la France!

• p

On se merkillistä kyllä. Kun olen nyt päättänyt lopettaa koko alkoholin käytön, niin mikään tutkimustulos ei vaikuta tukevan tätä päätöstä. Täysraittius ei ole terveydelle monenkaan ns. tutkimuksen mukaan eduksi. Tämän ennen muinoin hyvinkin terveelliseksi kehutun valinnan myötä tulen siis nykykäsitysten mukaan kuolemaan sairastuttuani ties mihin, ylipainoisena jne.

Tulee mieleen, että kuka viinantuottaja se masinoi noita tutkimuksia :)

• Rapajuoppo

Uskotko sinä joulupukkiin!

• %%%%%

No voi voi sentään. En voi punkulla laihduttaa, punkku laukaisee migreenikohtauksen pikku lasillisella!
        19870-luvulla oli hyvä pikadieetti muotia: valkoviini-kananmuna dieetti. Päivän aikana syötiin 4 keitettyä munaa ja 4 juomalasillista kuivaa valkkaria! Eikä sitten muuta. Kai naiset laihtui sitten. Oliko ne selvinpäin töissä, sitä en tiedä.

• tutkimuksen.
        %%%%% kirjoitti:

No voi voi sentään. En voi punkulla laihduttaa, punkku laukaisee migreenikohtauksen pikku lasillisella!
        19870-luvulla oli hyvä pikadieetti muotia: valkoviini-kananmuna dieetti. Päivän aikana syötiin 4 keitettyä munaa ja 4 juomalasillista kuivaa valkkaria! Eikä sitten muuta. Kai naiset laihtui sitten. Oliko ne selvinpäin töissä, sitä en tiedä.

Mukaan alkoholi lisää,maksa,sydän,verisuoni,haima,aivoverenvuoto,munuais,mielisairauksia,sekä alkoholismia ym,väkivaltaa. Kannattaako sitten viiniä juoda? Jokainen päättääköön itse,onko alkoholin nauttiminen sittenkään niin terveellistä? Oli se sitten viiniä,olutta,siideriä,tai vahvempia alkoholijuomia.

• cv zxcfvbghnm
        tutkimuksen. kirjoitti:

Mukaan alkoholi lisää,maksa,sydän,verisuoni,haima,aivoverenvuoto,munuais,mielisairauksia,sekä alkoholismia ym,väkivaltaa. Kannattaako sitten viiniä juoda? Jokainen päättääköön itse,onko alkoholin nauttiminen sittenkään niin terveellistä? Oli se sitten viiniä,olutta,siideriä,tai vahvempia alkoholijuomia.

Et ymmärrä mittakaavoja. Ei sinun tarvitse ämpärillistä juoda. On se vaikea tajuta.

• VÄKEVÄÄ

Yöllä join pullon whiskiä ja pullon rommia .
      Ompa nyt hoikka olo .

• VÄKEVÄÄ

Aloittaja sanoo olevansa liikakiloja nimimerkissään?

Onkos läski olo ?! :DDDDD

• marianneK

Minua ei oikeastaan mikään muu lihota niin selvästi kuin juuri viini. En ensinnäkään juo mitään muita alkojuomia koskaan muuta kuin viiniä. Juon sitä ruuan kanssa silloin tällöin. Jos sitä on useampana päivänä peräkkäin, alkaa minun muuten hoikkaan mahaani kertyä ylimääräistä. Olen 37 vee joten alan olla keski-ikäinen. Meni aika kauan ennen kuin tajusin viinin yhteyden lihoamiseen, koska juon viiniä aika harvoin ja silloin kun juon, juon sitä vähän (2 pientä viinilasia aterialla).

• litkimisen

ja paino putosi 8 kg, eli nyt olen sopivat 55kg (165cm). Ehkä join joskus enenmmän kuin tuon 3 dl kerralla, mutta nyt on virtaa ja seuraavana aamuna suuntaan lenkille entisen sängyssä löhöilyn sijasta ja olo on mitä mainioin.

Näitä tutkimuksia rahoittavat suuret viinin tuottajat, että sillee.

• Markus V

Todennäköisesti elämäntapojen muutos on vienyt kilot. Ei se että lopetit viinin juonnin.

Ja perustelet kommentin rahoittajasta - niin miten?

• viinittä laihtunut

Uskokaa nyt kaikkia amerikkalaisten tutukimuksia, vasta tänään oli lehdessä. kuinka kaikki mahdollinen vaiva lapsilla johtuu passiivisesta tupakoinnista, mm. unissakävely.
      Tiedän useita tapauksia, joissa lapset ovat kävelleet unissaan, mutta perheessä ei kukaan ole polttanut tupakkaa, eivätkä lapset muutoinkaan ole altistuneet tupakoinnille. Kuin myös tässä. Itselläni ainakin on, että jos nauttii viiniiä. tulee entistä nälkäisemmäksi, eli viini lisää ruokahalua.
      Olen laihtunut ilman viiniä 25 kg, hitaasti mutta varmasti syöntiä vähentämällä. Tällasisten tukismusten julkaisijan moraalia vähän ihmettelen????!!!!

• Rakuuna5

Mitäs siinä moraalia ihmettelet, jos et ymmärrä tieteellisen tutkimuksen teosta mitään. Tutkimuksen tulos on julkista tietoa, oli se miellyttävää tai ei. Tilastollinen todennäköisyys on siis olla laihempi, jos juo punkkua tietyn verran päivässä. Ei tutkimuksessa puhuttu mitään siitä, mistä syystä tämä johtuu. Joku voi olla alkkis, tai sitten on kyseessä hyvin koulutetut, jotka juovat viiniä joka päivä ruuan kanssa. Ei muutama poikkeus hetkauta tulosta mihinkään suuntaan. Et osaa ilmeisesti tulkita tutkimuksia. Ei passiivinen tupakointi automaattisesti johda unissakävelyyn, ja unissäkävelijä voi olla, vaikka ei koskaa olisi tupakkaa nähnytkään. Todennäköisyys vain on suurempi unissakävelylle, jos perheessä poltetaan. Teet johtopäätöksen että viini lisää ruokahalua, koska SINULLA se lisää. Teet siis johtopäätöksen yhden ihmisen kokemuksen perusteella. Tutkimuksissa yleesä tutkitaan satojen, jopa tuhansien ihmisten tietoja.

• whine time

..siltä tuo maistuui minun naamanmontussa - yäks!

• ribeiro

niin, helppo nakki kun ensin tehdään 3 desin pulloja ja niitä myydään kullekin vain 1 päivässä

• kohtuudella sitäkin

varmaan kohtuullisesti nautittuna terveydellisiä vaikutuksia ja auttaa rentoutumaan. Epäilen vahvasti että ajan myötä nauttimisesta tulee tapa jolloin ei enää pysty rentoutumaan ellei saa päivän viiniannosta. Saattaa myös olla että annokset kasvavat pikkuhiljaa ja kannattaisikin välillä vaikka mitata lasiin että onko annos tosiaan pysynyt samana.

Hoikistumiseen kommentoin sen verran että itselläni ruokahalu yleensä kasvaa alkoholia nautittua. Eli tuleekin mässättyä liikaa.. Huom! Siis yleensä. Tietysti jos jotain korvaavaa puuhaa on tarjolla viinin nauttimisen yhteydessä tai jälkeen. Vaikka erotiikkaa hiukan kun olo rentona:) se olisi mukavaa!!
      Itse asiassa monta muuta mielihyvää aiheuttavaa tekemistä voi keksiä viinilasillisen sijaan.

• kokemusta on

ja eikö se auttanut myös sydän ja verisuonisairauksissakin?en usko kumpaankaan,enkä myös siihen että laihtuisi,terveellinen elämäntapa ja liikunta sekä ruokavalio-ne auttavat.kevyt tuotteissa on piileviä suola ja rasvoja sekä paljon,paljon lisäaineita sekä väriaineita.proteeini pitoisia ja hiilihydraatteja sisältäviä tuotteita.vettä alkoholin sijaan.

• ja mun alko takas

1.) punaviini auttaa yli keski-ikäisiä naisia painonhallinnassa.
      2.) 19 000 naista
      3.) 13 vuoden ajan seurannut
      4.) joivat viiniä enintään 3 desilitraa päivässä, lihoivat vuosien varrella vähiten.

Punaviinin terveysvaikutuksia on tutkittu aiemminkin, ja sen kohtuullisen käytön tiedetään suojaavan sydän- ja verenkiertoelimistön sairauksilta.
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Niin että yhden kahden ihmisen mielipiteet ei paljoo tutkimusta muuta
      Alleviivataan sanat auttaa ja painonhallinnassa sekä 3dl ja lihoivat vähiten

Miksi teistä suurin osa lukee taas tätäkin tutkimusta kuin piru raamattua, pakko vääristellä aina ja kaikkea, mitä ei ole edes sanottu.
      Painonhallinta >< Lihominen >< Laihtuminen eivät ole synonyymejä keskenään.
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Omakohtaisen elämiseni myötä voin vaan sanoa, että jes mä arvasin oikein, jesjesjesjesjesjesjesjes
      Siltähän se tuntuikin. Voikun ne paukapäät lopetti sen minun punaviinini valmistamisen.
      Enkä ole vielä ehtinyt ruveta kokeilee uusia merkkejä. Tosin pitäisi löytää uusi alkokin kun ne toiset paukapäät lopetti minun alkonikin. Eikös olekin raukka yhteiskunta ja sitten tällaselle pitää maksaa vielä verojakin. Mistä hyvästä, kysyy Hän?

• 20

Alkoholi on hyväksy, alkoholi on pahaksi, alkoholi on hyväksi ja pahaksi ja nyt taas hyväksi?
      Tuokin mahtaa olla joku viinitehtailioiden tilattu tutkimus, viini on niin myrkyllisen makuistakin että se ei voi olla hyväksi edes pienissä määrin, hyi stna.

• Kultainen keskitie

Kaikki tässä maailmassa on liiallisena epäterveellistä. Onhan todettu että valtavina annoksina ketsuppikin aiheuttaa syöpää. Mutta sopivina annoksina esim. viinillä tai suklaalla voi olla terveyttä edistäviä vaikutuksia. Huom. voi olla!!! Ja sitten pitää miettiä mikä on se annos jossa haitat alkaa olla hyötyjä suuremmat. Ihmisen elimistö tarvitsee suolaakin sopivasti, mutta liiallinen käyttö vaarantaa terveyden.

• Merlottinen

Olen todennut joskus koko viikonlopun kestäneissä empiirisissä tutkimuksissa, että viinaa/viiniä juomalla laihtuu!... Hetkellisesti kyllä, jos jättää syömättä ja ryyppää, nestettä poistuu litroittain ja kroppa kuivuu... Autappa armias, kun arki koittaa ja alat kippaamaan alas oikeaa ravintoa nestettä, turpoat oikein korkojen kera :) Ehkä se 1 lasi/annos päivässä on jopa terveellistä, kaikki siitä ylöspäin ei.

• yksikin

lasi olisi ainakin lääkäreiden mukaan täysin terveellistä, jos siitä poistettaisiin se alkoholi eli myrkky. Siispä sokeroimatonta rypälemehua vaan naamariin ;D

• kukakumpikumpainen

on paljon kaloreita! Ne varmaankin tartuu rasvana elimistöön noissa viikonlopun empiirisissä tutkimuksissa. Ne vaan ei näy heti tutkimuksen loputtua, koska elimistö on kuiva. Vuosien saatossa, jos tuollaiset empiiriset tutkimukset jatkuvat joka viikonloppu, niin vyötärön ympärys kasvaa!

Paljonkohan kaloreita oli siinä viini- ja munadietissä. Takuulla riittävän vähän, jotta laihtuu. Olihan siinäkin varmasti rajoitettu viinin määrä johonkin? Luulen, että dieetin idea oli pitää nälkäinen mieli korkealla, kun ei saanut syödä kuin 4 kananmunaa.

Punaviinistä on myös väitetty, että se sisältää flavonoideja, siis niitä "nuoruuseliksiirejä". Valkoviinistä en ole kuullut samaa. Olen kyllä makunystyröidenikin kera punaviinin ystävä, kun sopiva tilaisuus on. Viinin harrastaja on vastannut kysymykseeni "miten punaviinin punaisen saapi suustaan pois?" Vastaus: jätä aterialla mahdollisella alkuruoalla tarjotusta valkoviinistä tilkka lasin pohjalle ja huuhtele (purskuttamalla hiljaisesti) suusi puhaviinin jälkeen.

• punaviini65
        kukakumpikumpainen kirjoitti:

on paljon kaloreita! Ne varmaankin tartuu rasvana elimistöön noissa viikonlopun empiirisissä tutkimuksissa. Ne vaan ei näy heti tutkimuksen loputtua, koska elimistö on kuiva. Vuosien saatossa, jos tuollaiset empiiriset tutkimukset jatkuvat joka viikonloppu, niin vyötärön ympärys kasvaa!

Paljonkohan kaloreita oli siinä viini- ja munadietissä. Takuulla riittävän vähän, jotta laihtuu. Olihan siinäkin varmasti rajoitettu viinin määrä johonkin? Luulen, että dieetin idea oli pitää nälkäinen mieli korkealla, kun ei saanut syödä kuin 4 kananmunaa.

Punaviinistä on myös väitetty, että se sisältää flavonoideja, siis niitä "nuoruuseliksiirejä". Valkoviinistä en ole kuullut samaa. Olen kyllä makunystyröidenikin kera punaviinin ystävä, kun sopiva tilaisuus on. Viinin harrastaja on vastannut kysymykseeni "miten punaviinin punaisen saapi suustaan pois?" Vastaus: jätä aterialla mahdollisella alkuruoalla tarjotusta valkoviinistä tilkka lasin pohjalle ja huuhtele (purskuttamalla hiljaisesti) suusi puhaviinin jälkeen.

Laihtuu tai ei, kyllä pihvin kanssa punaviini on poikaa. Tutkimuksista en tiedä, nautin silloin . kun on siihen sopiva tilaisuus. Muut miettiköön syyt ja seuraukset, minä vain nautin ja sillä sipuli.

• Jeesh-Mies

Välillä tulee tuumittua, eikö maailmassa tosiaan ole mitään tärkeämpää tutkittavaa kuin alkoholin vaikutus ihmiseen. En ole ikinä kuullut yhdenkään ihmisen muuttaneen juomatapojaan jonkun uuden tutkimuksen takia. Itse kippaan 1-2 kertaa kuussa niin että tuntuu, loput 28-30 päivää olen juomatta. Eihän se kunnon kännin vetäminen hyvää tee aivoille, mutta sen verran on alkoholistin vikaa, etten kokonaan halua lopettaa. Painonhallinta sujuu silleen, että katson peilistä, näkyvätkö vatsalihakset vielä kun niitä jännittää. Jos alkaa velttoa olla navan ympärillä, liikun enemmän ja teen punnerruksia. Vaakaa en omista, mutta pari kertaa vuodessa hyppään vaakaan, kun olen ystävillä käymässä, ihan mielenkiinnon vuoksi. Paastoamaan rupean vasta sitten, kun omaa slaikkaria ei enää näy mahan alta :)

• Pieni ja karvainen

Miljoona hiiva sen aiheuttaa!

• häh häh

No kun katsoo kadulla noita alkoholisteja siis "spurguja# niin nehän on erittäin laihoja.
      Eihän siihen olisi tarvinnut tutkimusta tehdä alkoholistit on laihoja.

punaviini parantaa ruuansulatusta. jos sitä pullotolkulla juo niin ei ihme että lihoo. Liiallinen käyttö kerryttää nestettä ja "pöhöttää" ota sen suosotuksen mukaan äläkä enempää. Viini on nautiskelujuoma ja tarkoitettu ruuan yhteyteen.

• v b fghjkjh

Ei voi muuta sanoa.

• toimi kaikilla

"Suomalainen asiantuntija hämmästelee tutkimustulosta.

– Tulos on todella yllättävä. Suomalaisesta väestöstä tiedetään, että runsas alkoholinkäyttö on keskeinen ylipainon syy. Tutkimuksessa mainittu kaksi noin 1,5 desilitran viinilasillista päivässä kuulostaa määränä suurelta ja johtaa alkoholin suurkulutukseen. Sehän vastaa lähes kolmea ravintola-annosta päivässä ja parinkymmenen annoksen viikkomäärää, A-klinikkasäätiön johtava ylilääkäri Pekka Heinälä laskeskelee."

Valtaosalla suomalaisista tuo tosiaan tarkoittaisi "merkittävää painon lisäystä". Johtuen siitä etteivät monet osaa juurikaan pitää alkoholin kulutusta kohtuullisena ja yksi viinilasi johtaa helposti muihin alkoholijuomiin.

Ainoa selitys lienee tosiaan siinä että alkoholin kulutus voi vähentää syömistä. Tosin tuokin on varmasti tapauskohtaista....

• fg fghjk

Suoli24 aasiantuntijat taas vauhdissa. ÄO yhteensäkin alle 50.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2136
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      35
      2016
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      16
      1899
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      46
      1347
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      73
      1277
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      853
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      51
      721
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      711
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      49
      661
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      658
    Aihe