Mites se on?

Oikeestaan?

Aina puhutaan siitä kuinka naiset haluaa naimisiin.. kaikki tietää tän jankutuksen?
Kuitenkin lähipiirissäni on muutama tapaus jossa se naimisiintahtoja on nimenomaan mies.. naiset yrittää välttää aihetta.. vaikka sinänsä suhteet on ihan niin hyviä kuin suhteet nyt yleensä voi olla..
Maailma muuttuu, muuttuuko myös naiset ja miehet? Vai mites se on?

Kunhan mietin.. itekseni..

69

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoh hoh

      mietit.

      • sä et edes sitä tiedä, niin..


    • se niin on että paha mennä muien puolesta sanomaan...omasta puolestani voin kyllä sanoo että en tahdo :)

      • sun käsitys asiasta? Jos noin niinku ajattelet ystäviäsi ja tuttujasi? Yleensä tälläset jutut tulee puheeksi..


      • a-v kirjoitti:

        sun käsitys asiasta? Jos noin niinku ajattelet ystäviäsi ja tuttujasi? Yleensä tälläset jutut tulee puheeksi..

        mun käsitys on varmaankin semmonen että on niin paljon mielipiteitä ja -haluja kun on meitä pallon tallaajiakin, sekä yleisesti että mun ystävä-tuttavapiirissä...emmäkään mee valtavirran mukana monessakaan asiassa saati suhteessani. ja ihan oikein mun mielestä että niin on - kullakin oikeus haluta niinkun haluaa :)


      • iinamari kirjoitti:

        mun käsitys on varmaankin semmonen että on niin paljon mielipiteitä ja -haluja kun on meitä pallon tallaajiakin, sekä yleisesti että mun ystävä-tuttavapiirissä...emmäkään mee valtavirran mukana monessakaan asiassa saati suhteessani. ja ihan oikein mun mielestä että niin on - kullakin oikeus haluta niinkun haluaa :)

        toinen haluaa naimisiin ja toinen ei? Kuis silloin toimitaan ettei kellekään tulis paha mieli?;)
        No ei se kyllä oikeesti ole mikään hymynpaikka..


      • a-v kirjoitti:

        toinen haluaa naimisiin ja toinen ei? Kuis silloin toimitaan ettei kellekään tulis paha mieli?;)
        No ei se kyllä oikeesti ole mikään hymynpaikka..

        sillon varmaan keskustellaan kehittävässä mielessä ja etitään molempia tyydyttävä ratkaisu asiaan :) mun mielestä hyvä ja kestävä ja terve suhde kestää semmosen ja lopputulokseen on mahollista päästä, jopa niin ettei kummallekaan tuu pahamieli; jos ei onnistu nin sitten varmaan pitää miettiä muita ratkasuja...taian olla taas aika suoraviivanen ajattelussani?


      • iinamari kirjoitti:

        sillon varmaan keskustellaan kehittävässä mielessä ja etitään molempia tyydyttävä ratkaisu asiaan :) mun mielestä hyvä ja kestävä ja terve suhde kestää semmosen ja lopputulokseen on mahollista päästä, jopa niin ettei kummallekaan tuu pahamieli; jos ei onnistu nin sitten varmaan pitää miettiä muita ratkasuja...taian olla taas aika suoraviivanen ajattelussani?

        on se tyydyttävä ratkaisu jos tahtomiset ei natsaa?


      • a-v kirjoitti:

        on se tyydyttävä ratkaisu jos tahtomiset ei natsaa?

        ootpas sinä nyt sinnikäs tän asian kanssa :) emmätiiä mikä kellekin ja kullekin parille on oikee ja tyydyttävä ratkasu...jos toinen tahtoo ja toinen ei ja molemmilla on paha olla ja kumpikaan ei oo valmis joustamaan yhtään nin sitten voi olla viisaampaa laittaa lusikat jakoon ja yrittää tehä elämästään onnellinen jossain muualla, tai sitten ei...kukin taaplaa tyylillään mutta mun mielestä on tärkeintä että voi olla onnellinen elämässään


      • iinamari kirjoitti:

        ootpas sinä nyt sinnikäs tän asian kanssa :) emmätiiä mikä kellekin ja kullekin parille on oikee ja tyydyttävä ratkasu...jos toinen tahtoo ja toinen ei ja molemmilla on paha olla ja kumpikaan ei oo valmis joustamaan yhtään nin sitten voi olla viisaampaa laittaa lusikat jakoon ja yrittää tehä elämästään onnellinen jossain muualla, tai sitten ei...kukin taaplaa tyylillään mutta mun mielestä on tärkeintä että voi olla onnellinen elämässään

        Tosi sinnikäs. Entäs jos kuitenkin rakastaa ihan perkeleesti? Ei silloin voi ruveta lusikoita jakamaan..

        No joo, en velvoita sua vastaamaan enää;)


      • a-v kirjoitti:

        Tosi sinnikäs. Entäs jos kuitenkin rakastaa ihan perkeleesti? Ei silloin voi ruveta lusikoita jakamaan..

        No joo, en velvoita sua vastaamaan enää;)

        jos rakastaa tositosipaljon niin sitten varmaan pitää ihte joustaa jos ei muuta voi...?


    • !

      Ei nykyajan naiset halua naimisiin.

      • ((

        taas huonot ajat ukkonsa kanssa.


      • miesten kantsis lakata hokemasta tota "totuutta"..;)


      • (( kirjoitti:

        taas huonot ajat ukkonsa kanssa.

        Mullako..?


    • ihmettelijä.

      mikä vaivaa, kun teet jopa aloituksen. pitäisikö olla huolestunut.

      • Moni muukin tekee aloituksia, ei tää sen kummempi juttu ole.


      • Kunhan totesin.

        aina kommentoida? Ihme tyyppi. itekt ja valitat toisten aloituksia? Itse et tee yhtään vaan kommentoit muita. Varmaan kyttää joka hetki kelle pääsisi vittuilemaan. Osoitat olevasi vain ääliö ja kypsymätön paska.


    • 4+8

      ite tahtonut ja pysynyt?

      • mennä henkilökohtaisuuksiin, en mäkään pyytäny ketään puhumaan omasta elämästään.. ihan vaan siitä, mikä on käsitys asiasta.


    • kun emansipaatio ja ekvalismi ovat saaneet miesparat frustroitumaan eksponentiaalisesti.

      • Tosi tylsä vastaus, en tajunnu siitä ku muutaman sanan;)


      • mutta toisaalta on emansipaation frustroivaa vaikutusta myös halutessaan helppo "syyttää"...:)


      • a-v kirjoitti:

        Tosi tylsä vastaus, en tajunnu siitä ku muutaman sanan;)

        minä juuri tarkoitan....... 8¤]


      • LaardiBee kirjoitti:

        minä juuri tarkoitan....... 8¤]

        että sä yrität täällä kyykyttää mua? Ihan sun takias toivon ettei tiedä..;)


      • a-v kirjoitti:

        että sä yrität täällä kyykyttää mua? Ihan sun takias toivon ettei tiedä..;)

        Kyl se tietää ja lyö jalalla tahtia..... miekö kyykyttäisin, miehä oon kiltti vaan.


      • LaardiBee kirjoitti:

        Kyl se tietää ja lyö jalalla tahtia..... miekö kyykyttäisin, miehä oon kiltti vaan.

        älä jaksa;) Sä et ole koskaan muita kilttejä nähnykään ku mut;)


      • a-v kirjoitti:

        älä jaksa;) Sä et ole koskaan muita kilttejä nähnykään ku mut;)

        mie nään vessan peilissä semmosen oikeen kiltin naaman. Joskus tulee vähän vaahtoa suusta, mutta muuten hyvätapainen on hän.


      • LaardiBee kirjoitti:

        mie nään vessan peilissä semmosen oikeen kiltin naaman. Joskus tulee vähän vaahtoa suusta, mutta muuten hyvätapainen on hän.

        aina niin vaarallista ole.. paljon riippuu siitä, millanen on kiilunta silmissä.. onko niinku latva-b-osaston kiiluntaa vai normaalia tulevan odotukseen kohdistuvaa kiiluntaa..;)


      • a-v kirjoitti:

        aina niin vaarallista ole.. paljon riippuu siitä, millanen on kiilunta silmissä.. onko niinku latva-b-osaston kiiluntaa vai normaalia tulevan odotukseen kohdistuvaa kiiluntaa..;)

        hirveesti kiiluttaa. Ko muruli pelästyy ja männöö peiton alle piiloon.
        Ja mie perään.
        Ja kun aamu on en tiedä missä herään.


      • LaardiBee kirjoitti:

        hirveesti kiiluttaa. Ko muruli pelästyy ja männöö peiton alle piiloon.
        Ja mie perään.
        Ja kun aamu on en tiedä missä herään.

        ei tartte kertoo tarkemmin..;)


      • a-v kirjoitti:

        ei tartte kertoo tarkemmin..;)

        täytyyhän palstalla joku taso pitää.


    • nahka*

      Ei tulis mieleenkään,,-)) Never, ever....

      • tiesinkin jo vanhastaan;)


    • Cassis-Alma

      sillä avioliitolla ole mitään muuta tarkoitusta kuin se että turvaa toisen elämää kuolemansa jälkeen,,, rajua tekstiä, mutta niin se vaan on,,,

      • sekään ei toimi.. siinäkin on ikäräja (jos puhut nyt esim. leskeneläkkeestä).. en nyt muista mut joitakin vuosia on oltava naimisissa ennenku täyttää 50 jos meinaa päästä nauttiin leskeneläkettä;)


      • Cassis-Alma
        a-v kirjoitti:

        sekään ei toimi.. siinäkin on ikäräja (jos puhut nyt esim. leskeneläkkeestä).. en nyt muista mut joitakin vuosia on oltava naimisissa ennenku täyttää 50 jos meinaa päästä nauttiin leskeneläkettä;)

        ihan noin,,, kylläkin 5 vuotta avioliittoa, sen jälkeen oikeutettu leskeneläkkeeseen,,, sama pätee vaikka ikää 50v, mutta vain naisen kohdalla.,,, Mutta, mikäli mies on täyttänyt 50v. ennen avioliittoa, ja mies jää leskeksi, ei miehellä ole oikeutta leskeneläkkeeseen.

        Mutta, jos AVOPUOLISOILLA on yhteisiä lapsia, on eloon jäänyt puoliso oikeutettu saamaan leskeneläkkeen, sukupuoleen katsomatta.

        Höh, tää on niin monimutkanen juttu, et pitää varmaan tutustua jokaisen vaikka googlen kautta tuohon asiaan. tiedän kyllä kuin se menee, mut laitappa sanoiks tänne,,, kohta itsekkään ymmärrä mitä kirjotan, mut toi alkuosa, noin se menee,,,


      • Cassis-Alma kirjoitti:

        ihan noin,,, kylläkin 5 vuotta avioliittoa, sen jälkeen oikeutettu leskeneläkkeeseen,,, sama pätee vaikka ikää 50v, mutta vain naisen kohdalla.,,, Mutta, mikäli mies on täyttänyt 50v. ennen avioliittoa, ja mies jää leskeksi, ei miehellä ole oikeutta leskeneläkkeeseen.

        Mutta, jos AVOPUOLISOILLA on yhteisiä lapsia, on eloon jäänyt puoliso oikeutettu saamaan leskeneläkkeen, sukupuoleen katsomatta.

        Höh, tää on niin monimutkanen juttu, et pitää varmaan tutustua jokaisen vaikka googlen kautta tuohon asiaan. tiedän kyllä kuin se menee, mut laitappa sanoiks tänne,,, kohta itsekkään ymmärrä mitä kirjotan, mut toi alkuosa, noin se menee,,,

        sä tarkistit ton jutun jostain;) No, tulipa selväksi sekin.


      • Cassis-Alma
        a-v kirjoitti:

        sä tarkistit ton jutun jostain;) No, tulipa selväksi sekin.

        eipä tarvinnu tarkistaa,,, muuten vaan tiedossa,,, liittyskö mun arkipäiviin?,,,


    • Kerran nainut

      naimisiin voi haluta kumpi puolisko hyvänsä, en minä siinä näe mitään eroa ja eikä sillä väliä, jos siltä tuntuu ja päätös on yhteinen. Nyt vaan ei siltä tunnu :)

      • jos tahdot ei osu yksiin? Jos toinen vaikka haluiskin vaan olla muuten vaan?


      • Kerran nainut
        a-v kirjoitti:

        jos tahdot ei osu yksiin? Jos toinen vaikka haluiskin vaan olla muuten vaan?

        tilanteessa varmaan "syyttävä" sormi alkaa osoittamaan kieltäytyvää osapuolta kohtaan ja perusteluiden on oltava tosi hyvät, jos meinaa olevan edellytyksiä parisuhteen jatkumiselle. Puhumallahan yleensä asiat selviää ja kaikki epäilyksen siemenet on saatava pois kitkettyä, muuten ei hyvää seuraa :)


      • Kerran nainut kirjoitti:

        tilanteessa varmaan "syyttävä" sormi alkaa osoittamaan kieltäytyvää osapuolta kohtaan ja perusteluiden on oltava tosi hyvät, jos meinaa olevan edellytyksiä parisuhteen jatkumiselle. Puhumallahan yleensä asiat selviää ja kaikki epäilyksen siemenet on saatava pois kitkettyä, muuten ei hyvää seuraa :)

        niimpä..;)


    • pus_cat

      monista tekijöistä
      avioliitto oli noin 26v.
      en hinkunut enkä olis halunnutkaan
      kävi vanhanaikaset oli vaan mentävä
      silloin olet vielä nuori ja kasvaa niinsanotusti siihen

      mutta, nyt sinkkuna
      kunhan katselen
      ei kiirettä mihinkään

      • on aika ahistava instituutio.. miksei voi vaan rakastaa ja olla yhdessä? Naimisiinmeno ei palvele mitään tarkotusta.


      • pus_cat
        a-v kirjoitti:

        on aika ahistava instituutio.. miksei voi vaan rakastaa ja olla yhdessä? Naimisiinmeno ei palvele mitään tarkotusta.

        tulokseen olen tullut
        mut, siitäkin voi olla montaa mieltä
        yksselitteinen munkaan kantani ei ole

        se ahdistavuus on jokaisesta itsestään kiinni
        sitooko toista antaako vapautta luottaako
        ihminenhän on ihminen
        ajatukset muuttuu
        sitovuutta omistushalua sitä kautta mustasukkaisuutta
        sanoja mitä miksi missä

        kun rakastaa
        näin on hyvä.


    • Sehän on niin, että monet tuollaiset 'aina puhutaan' -jutut ovat just niitä 'aina puhutaan' -juttuja.

      Kun miehet nyt pehmoilevat ja laskeutuvat naisten tasolle, niin onko se paha asia? 8¤]

      • jotenkin alkoi ärsyttään tää ainainen hokeminen siitä, kuinka nimenomaan just naiset tahtoo naimisiin ja miehet ei sitte millään.. kun eihän se oikeesti mene sillai..


      • a-v kirjoitti:

        jotenkin alkoi ärsyttään tää ainainen hokeminen siitä, kuinka nimenomaan just naiset tahtoo naimisiin ja miehet ei sitte millään.. kun eihän se oikeesti mene sillai..

        kun mietin, niin eikös se "oikea" tapa ole, että mies kosii? Ainakin alfaurokset tekevät niin, kunnes tarvitsevat beetasalpaajaa.


      • LaardiBee kirjoitti:

        kun mietin, niin eikös se "oikea" tapa ole, että mies kosii? Ainakin alfaurokset tekevät niin, kunnes tarvitsevat beetasalpaajaa.

        Vaikka muuten tasa-arvoa kannatankin, kosiminen kuuluu miehen hommiin. Olis tosi noloo joutua kosimaan itte;)
        Sen jälkeen tarttis muutakin ku beetasalpaajia..


      • a-v kirjoitti:

        Vaikka muuten tasa-arvoa kannatankin, kosiminen kuuluu miehen hommiin. Olis tosi noloo joutua kosimaan itte;)
        Sen jälkeen tarttis muutakin ku beetasalpaajia..

        on vanhaa perua ja perustuu kai siihen, että aikoinaan vain mies oli töissä ja siten tiesi, missä vaiheessa oli varaa pestata heikompi astia huusholliin.


      • LaardiBee kirjoitti:

        on vanhaa perua ja perustuu kai siihen, että aikoinaan vain mies oli töissä ja siten tiesi, missä vaiheessa oli varaa pestata heikompi astia huusholliin.

        oot miettiny tätä asiaa syvemmälti.. vaikka astiasta puhut niin totuus tossa silti lienee taustalla. Mutta ennen oli ennen ja nyt on nyt, on tukka päästä lähtenyt.
        Paitsi sulta;)


      • a-v kirjoitti:

        oot miettiny tätä asiaa syvemmälti.. vaikka astiasta puhut niin totuus tossa silti lienee taustalla. Mutta ennen oli ennen ja nyt on nyt, on tukka päästä lähtenyt.
        Paitsi sulta;)

        hilseshampoota, ni ei tuu tukkapöllyä.


    • pahapena

      et mä menisin naimisiin joka päivä.mut avioliitost ku aletaan puhuu,mä juoksen ja kovaa ;-p

      • mun luanto!;)


      • pahapena
        a-v kirjoitti:

        mun luanto!;)

        katos kierrätyksessä..makeeta ;)


      • pahapena kirjoitti:

        katos kierrätyksessä..makeeta ;)

        Kunhan kyselen muitten tuntemuksia ja ajatuksia;)


      • pahapena
        a-v kirjoitti:

        Kunhan kyselen muitten tuntemuksia ja ajatuksia;)

        ethän sä kierräkkään..mä aattelin lähtee viel iltakierrokselle vähän mouruu,nythän on maaliskuu ;)


      • pahapena kirjoitti:

        ethän sä kierräkkään..mä aattelin lähtee viel iltakierrokselle vähän mouruu,nythän on maaliskuu ;)

        ja täällä on myös Taisto joka tietää mitä kuuta eletään;)

        Tuloksellista mouruntaa sulle;)


    • Yx Pässi

      antaa tähän avioliittopoliittiseen debattiin. Totta puhut kun sanot, että ajat ovat muuttuneet. Ei nykyajan nuorilla ole kauheata kiirettä naimisiin, opiskelut ja työhön liittyvät asiat vievät oman aikansa.
      Kyllä kai tietynlainen perhekeskeinen ajattelukin on muuttunut. Onhan esim. suuremmissa kaupungeissa
      sinkkujen määrä kovasti noussut. Mun tuttavapiirissä on muutamia eronneita (miehiä ja naisia) jotka eivät kauheasti hosu tuon naimisiinmenon kanssa vaan elelevät "avoimesti".

      • annettavaa. Se on oikeestaan aika surullista kun vanhenee ja kyynistyy siinämäärin ettei välttämättä enää usko avioliiton autuaaksitekevään voimaan.. tää on vaikee juttu, vai mitä?


    • kyl täl hetkel näe mittää syytä haluta...ainakaan naimisiin, ja naisekki haluu vaa sen takii kun ne saa sit pistää mahrottomasti rahaa sellaisiin asioihin joita ei käytetä ko kerran...niinku mieheen.
      Ja kaikkee krumeluurii jota sais muuta naiset katteelliseks.
      Mun yks tuttavapari meni kolme kertaa naimisiin...keskenäs.
      Siin vaa kävi sillai et erot tuli entistä nopiammin, olis neki rahat kannattanu ryypätä...
      Aamu Airistolla, Olavi Virta
      http://www.youtube.com/watch?v=C6bo1c8jJ34

      • on äärettömän turhamaisia ja pinnallisia.. ei tajua.

        Airisto on saanu olla itekseen viime kuukaudet.. ja taitaa olla aika kuallutkin talvisin, en oo käyny;)
        Tapaninpäivänä kävin Nauvon lauttarannassa, synkkää oli ja kylmä tuuli.. silti jotenkin kiehtovaa;)


      • Yx Pässi
        a-v kirjoitti:

        on äärettömän turhamaisia ja pinnallisia.. ei tajua.

        Airisto on saanu olla itekseen viime kuukaudet.. ja taitaa olla aika kuallutkin talvisin, en oo käyny;)
        Tapaninpäivänä kävin Nauvon lauttarannassa, synkkää oli ja kylmä tuuli.. silti jotenkin kiehtovaa;)

        mut ei ihan kaikki. Airistosta puheen ollen-mulle tulee mieleen valkoiset tennisukat.
        P.S. Oletko käynyt excursiolla Myllysillalla ?


      • a-v kirjoitti:

        on äärettömän turhamaisia ja pinnallisia.. ei tajua.

        Airisto on saanu olla itekseen viime kuukaudet.. ja taitaa olla aika kuallutkin talvisin, en oo käyny;)
        Tapaninpäivänä kävin Nauvon lauttarannassa, synkkää oli ja kylmä tuuli.. silti jotenkin kiehtovaa;)

        ole lapsii suosittelen avoliittoa vuoden, parin verran. Sittehä näkee tuleeko toimeen toisen kanssa.
        Nauvon leirintäalueen kohralla olevas kahvilas on hyvät pullat ja kahvi, ja palvelukin on kunnossa.

        Ajelen joskus sinneki kahville kun ei muutakaan keksi, ja Kustavissa on toinen hyvä kahvipaikka.
        Vanhin tyttäreni ei pidä tällä hetkellä Airistosta eikä Saaristomerestä, väittää et jäät häirittee;))


      • Yx Pässi kirjoitti:

        mut ei ihan kaikki. Airistosta puheen ollen-mulle tulee mieleen valkoiset tennisukat.
        P.S. Oletko käynyt excursiolla Myllysillalla ?

        Ärsyttävästi valkoiset tennissukat ja mustat kiharat heiluu jossain tajunnassa kun mainitaan Airisto;)

        En ole käyny.. ei ole just sinnepäin Turkua ollu asiaa. Kesämmällä menin siitä monet kerrat, enskesänä en taida mennä.. eikä mee kyllä muutkaan.

        Nyt mä meen kokeileen saanko nukkumatin kiinni. H.Y. & K.U., palaillaan;)


      • bar.sinistra kirjoitti:

        ole lapsii suosittelen avoliittoa vuoden, parin verran. Sittehä näkee tuleeko toimeen toisen kanssa.
        Nauvon leirintäalueen kohralla olevas kahvilas on hyvät pullat ja kahvi, ja palvelukin on kunnossa.

        Ajelen joskus sinneki kahville kun ei muutakaan keksi, ja Kustavissa on toinen hyvä kahvipaikka.
        Vanhin tyttäreni ei pidä tällä hetkellä Airistosta eikä Saaristomerestä, väittää et jäät häirittee;))

        kahvittelupaikat kierrettyä.. yks kiva on toi Särkkä, Rymättylässä.. hyvät sapuskat (makkaraperunat..) ja komeet maisemat;)
        Joo, ne vähän ryskää noi jäät.. aikansa ryskäävät ja sitte sulavat;)

        Nyt täytyy mennä unille, hyvät yöt sullekin;)


      • ystis vaan
        a-v kirjoitti:

        kahvittelupaikat kierrettyä.. yks kiva on toi Särkkä, Rymättylässä.. hyvät sapuskat (makkaraperunat..) ja komeet maisemat;)
        Joo, ne vähän ryskää noi jäät.. aikansa ryskäävät ja sitte sulavat;)

        Nyt täytyy mennä unille, hyvät yöt sullekin;)

        voi a-v kun sait himot heräämään.. nimittäin makkaraperunoihin ..eiiii


    • tänne tullaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe