Suurin pudottaja

--------

21

2824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aa

      omaa silloin tehokkaan ruuansulatuksen. Sellainen ihminen ei yleensä liho helposti koska ruuansulatus pitää huolen energian käytöstä.
      Tällainen henkilö on ennen pudotusta syönyt tosi raskaasti liikaa, kun elimistö ei ole ehtinyt kuluttaa sitä.

      • Toden puhuja

        Paskapuhetta! Sellainen ihminen laihtuu, joka liikkuu ja vahtii syömisiään.

        1. Tunti kevyttä liikuntaa, esim. kuntopyöräilyä, kävelyä tai hölkkää, päivässä 5-6 päivänä viikossa. Puoli tuntia ei todellakaan riitä. 45 minuuttia saattaa riittää juuri ja juuri. Omalla kohdallani kevyt liikunta ei lisää nälän määrää merkittävästi, kun taas raivohullun sykkeen jälkeen on karjuva nälkä. Kevyt liikunta ei myöskään riko paikkoja, minkä ansiosta voi liikkua peräkkäisinä päivinä.

        Kuntosalikin saattaa toimia, mutta itse luotan ennemmin yllämainittuihin. Vertaa esim. tunnin lenkkiä, jonka aikana otat 10 000 askelta ja vastuksena oma painosi, ja salilla käymistä, missä teet esim. 8 eri liikettä * 5 sarjaa per liike * 30 laihduttajan toistoa = 1200 toistoa kevyemmillä painoilla. Okei, ei noita suoraan voi verrata, mutta on tuossa ajattelemisen aihetta.

        2. Korvaa suurin osa perunasta, spagetista, riisistä yms. lisukkeista vaikka jäävuorisalaatilla, porkkanaraasteella ja raejuustolla. Hiilihydraattien ja siten energian saanti vähenee huomattavasti. Jos jää nälkä, lisää salaatin ja porkkanaraasteen määrää - niitä voi syödä melkein loputtomasti. Silkat salaatit on myös hyvä ateriavaihtoehto, esim. kana- ja tonnikalasalaatit.

        Ja ilouutinen: lihansyönti on ihan ok. Jo pelkkä lisukkeiden korvaaminen pienentää energiansaantia huomattavasti. Jos lihan jättää pois, tulee todennäköisesti vain helvetin kova nälkä, ellei syö kulhokaupalla salaatteja.

        Välipalana voi syödä hedelmää, raejuustoa, kananmunia tai esim. yhden riisifrutin, jugurtin tms. (Katso niitä kcaleja!)

        3. Toinen ilouutinen: yksi karkkipäivä viikossa on todellakin sallittu. Turha luullakaan, että oikeasti voisi pitää totaalista karkkilakkoa viikkokausia. Karkkipäivänä voi herkutella karkein, jäätelöllä tai vaikka syödä pizzan ja ryypätä (tai vain ryypätä ja syödä pizzan krapulaan, ihan sama). Muina päivinä ei yhtään herkuttelua. Siis EI YHTÄÄN. Esim. yksi suklaapatukka sisältää n. 200kcal, joten jos sellaisen menisi syömään joka päivä, pilaisi kaiken.


        Näillä lähtee, nimim. 10 vk = 10 kg


      • laihaliinii
        Toden puhuja kirjoitti:

        Paskapuhetta! Sellainen ihminen laihtuu, joka liikkuu ja vahtii syömisiään.

        1. Tunti kevyttä liikuntaa, esim. kuntopyöräilyä, kävelyä tai hölkkää, päivässä 5-6 päivänä viikossa. Puoli tuntia ei todellakaan riitä. 45 minuuttia saattaa riittää juuri ja juuri. Omalla kohdallani kevyt liikunta ei lisää nälän määrää merkittävästi, kun taas raivohullun sykkeen jälkeen on karjuva nälkä. Kevyt liikunta ei myöskään riko paikkoja, minkä ansiosta voi liikkua peräkkäisinä päivinä.

        Kuntosalikin saattaa toimia, mutta itse luotan ennemmin yllämainittuihin. Vertaa esim. tunnin lenkkiä, jonka aikana otat 10 000 askelta ja vastuksena oma painosi, ja salilla käymistä, missä teet esim. 8 eri liikettä * 5 sarjaa per liike * 30 laihduttajan toistoa = 1200 toistoa kevyemmillä painoilla. Okei, ei noita suoraan voi verrata, mutta on tuossa ajattelemisen aihetta.

        2. Korvaa suurin osa perunasta, spagetista, riisistä yms. lisukkeista vaikka jäävuorisalaatilla, porkkanaraasteella ja raejuustolla. Hiilihydraattien ja siten energian saanti vähenee huomattavasti. Jos jää nälkä, lisää salaatin ja porkkanaraasteen määrää - niitä voi syödä melkein loputtomasti. Silkat salaatit on myös hyvä ateriavaihtoehto, esim. kana- ja tonnikalasalaatit.

        Ja ilouutinen: lihansyönti on ihan ok. Jo pelkkä lisukkeiden korvaaminen pienentää energiansaantia huomattavasti. Jos lihan jättää pois, tulee todennäköisesti vain helvetin kova nälkä, ellei syö kulhokaupalla salaatteja.

        Välipalana voi syödä hedelmää, raejuustoa, kananmunia tai esim. yhden riisifrutin, jugurtin tms. (Katso niitä kcaleja!)

        3. Toinen ilouutinen: yksi karkkipäivä viikossa on todellakin sallittu. Turha luullakaan, että oikeasti voisi pitää totaalista karkkilakkoa viikkokausia. Karkkipäivänä voi herkutella karkein, jäätelöllä tai vaikka syödä pizzan ja ryypätä (tai vain ryypätä ja syödä pizzan krapulaan, ihan sama). Muina päivinä ei yhtään herkuttelua. Siis EI YHTÄÄN. Esim. yksi suklaapatukka sisältää n. 200kcal, joten jos sellaisen menisi syömään joka päivä, pilaisi kaiken.


        Näillä lähtee, nimim. 10 vk = 10 kg

        Et voi ryypätä ja vetää pizzaa joka viikko jos laihtua meinaat. Ryyppyreissu pizzan kanssa tekee äkkiä lähemmäs 2000kcal ja siinä se laihdutusviikko sitten olikin viturallaan.


      • -7kg
        laihaliinii kirjoitti:

        Et voi ryypätä ja vetää pizzaa joka viikko jos laihtua meinaat. Ryyppyreissu pizzan kanssa tekee äkkiä lähemmäs 2000kcal ja siinä se laihdutusviikko sitten olikin viturallaan.

        Pizzassa itsessään on 2000 kcal ja ryyppyreissu päälle niin helposti tulee 3000-4000kcal tollaisesta reissusta.


      • Tod. puh.
        -7kg kirjoitti:

        Pizzassa itsessään on 2000 kcal ja ryyppyreissu päälle niin helposti tulee 3000-4000kcal tollaisesta reissusta.

        No, olen kyllä syönyt lähinnä kaupan uunipizzoja, jotka eivät ui rasvassa niin paljoa kuin pizzerian pizzat. Ja jos kaupan pizzalla korvaa yhden aterian, ei tule niin paljoa ylimääräisiä kcaleja. Kaipa se on ihan sama, syökö suklaalevyn ja sipsipussin vai pizzan ja vetää kännit, kunhan tekee sen vain yhtenä päivänä viikossa.

        Ihan hyvin tämä laihis on toiminut ryyppäämisineenkin. Ehkä keho ei vain pysty korvaamaan niiden kuuden muun päivän aikana ollutta energiavajetta yhden päivän herkuttelussa tulleella energialla tms.


    • ida65

      Juu niin oli. Minulle neljän kilon pudotuskin tuo tuskia.

    • 6+4

      mä voisin mennä sen kans naimisiin vaik heti oli aika söpöliini...

      hah laihuttakaa te mä voin syödä vaikka kuukauden pelkästään roskaruokaa eikä näy missään tai saattaa siinä ehkä 2 kiloo tulla mut häviää seuraavalla viikolla. Mikä siinä laihuttamisessa on niin vaikeeta itekkin pystyn olemaan 2-päivää syömättä ilman mitään laihista joten unohtakaa ne rehut ja äläkää syökö mitään.

      • ida65

        no kaikille laihduttaminen ei ole niin helppoa niinkuin sinulle. ota se huomioon. eikä niil rehuil yksistään laihdu. minun on pakko syödä päivittäin tai muuten ei jaksa tehdä töitä. sekun ei ole tuolissa istumista:)


      • Maksimuumimammukka
        ida65 kirjoitti:

        no kaikille laihduttaminen ei ole niin helppoa niinkuin sinulle. ota se huomioon. eikä niil rehuil yksistään laihdu. minun on pakko syödä päivittäin tai muuten ei jaksa tehdä töitä. sekun ei ole tuolissa istumista:)

        Kaisulle hirmusti onnea ja tsemppistä! Perässä tullaan "neuvolassa punnittavien" kerhoon =) Itse olen laihtunut kertaalleen lähes 30 kg, mutta takaisin pääsi tulemaan. Nyt ei enää, pakko tehdä hommia terveyden eteen tai ei hyvä heilu!


      • onnen lahjat...

        Kuules ihmiset on ihan luonnostaan erilaisia... Älä tuu tänne laihduttajia mollaamaan! Joudun syömään todella vähän, jotta saan painon edes pidettyä samassa. Esim. Siskoni syö ihan valtavasti ja on normaalipainoinen. Eräänä kesänä hän lihoi muutaman kilon lomalla ja päätti jättää karkit ja herkut pois pariksi kuukaudeksi. ja laihtui ihan huomaamattaan ne kilot ja muutaman ylimääräisenkin pois. Eikä muuten aikasemminkaan vetäny karkkia hirveesti. Itselläni ei näin helposti putoa grammaakaan. 4 kk karkkilakko ei vaikuttanut painooni mitenkään. 5 kg painonpudotukseen tarvitsen aikaa yli kuukauden ja silloinkin syön minimaalisesti ja liikun niin paljon kuin jaksan. Ystäväni kanssa kirottiin, että s...tana kun mitään ei saa syödä ja kun viikon kuluttua käy suurin toivein vaakalla, on paino pudonnu 200 g. Siitä on aika pitkä matka 15:n kilon pudotukseen. Arvaa vaan onko vaikeeta jatkaa? Pakkohan se on vaikka kuinka v-hututtaa. Pystyisitkö itse? Ole onnellinen, että sun ei tarvii.


      • Tod. puh.
        onnen lahjat... kirjoitti:

        Kuules ihmiset on ihan luonnostaan erilaisia... Älä tuu tänne laihduttajia mollaamaan! Joudun syömään todella vähän, jotta saan painon edes pidettyä samassa. Esim. Siskoni syö ihan valtavasti ja on normaalipainoinen. Eräänä kesänä hän lihoi muutaman kilon lomalla ja päätti jättää karkit ja herkut pois pariksi kuukaudeksi. ja laihtui ihan huomaamattaan ne kilot ja muutaman ylimääräisenkin pois. Eikä muuten aikasemminkaan vetäny karkkia hirveesti. Itselläni ei näin helposti putoa grammaakaan. 4 kk karkkilakko ei vaikuttanut painooni mitenkään. 5 kg painonpudotukseen tarvitsen aikaa yli kuukauden ja silloinkin syön minimaalisesti ja liikun niin paljon kuin jaksan. Ystäväni kanssa kirottiin, että s...tana kun mitään ei saa syödä ja kun viikon kuluttua käy suurin toivein vaakalla, on paino pudonnu 200 g. Siitä on aika pitkä matka 15:n kilon pudotukseen. Arvaa vaan onko vaikeeta jatkaa? Pakkohan se on vaikka kuinka v-hututtaa. Pystyisitkö itse? Ole onnellinen, että sun ei tarvii.

        Laihduttaessa ei kannata syödä vähän vaan fiksusti, mutta kuitenkin niin, että vatsa tulee täyteen. Lue koko tarina ylempänä. Ja luonnollisesti fiksut ruokatottumukset kannattaa säilyttää koko ikänsä, jos haluaa pysyä erossa kiloista ;-)


      • Paavo60

        Syön mitä haluan ja kuinka paljon mutta painan yhtä paljon kuin armeija-aikana.Lihominen on ihmisestä ja siintä kiinni kuinka paljon syö pullia ja muita turhia ruokia.Minä en syö mitään pullia enkä muitakaan leivonnaisia,ne on ihan turhaa mässäilyä.


    • Zoron.-.

      Ei se laihduttaminen nyt niin ylivoimaisen vaikeaa ole. Itselläni on nyt menossa laihdutusprogis ja oon tällähetkellä laihtunut jotakuinkin 30 kg. Treeni on kestänyt 5-6kk, mutta ei sekään ole ollut ihan täydellistä, koska oon sairastellut välissä ja välillä on repsahtanut ainokaiseen suurimpaan ongelmaani eli "kaljotteluun". Sen lisäksi kun käy töissä niin onhan se ajankäyttö ollut vähän kortilla. Olisi ihan eri juttu, jos olis koko päivä aikaa treenata. Ilmatkaan eivät ole olleet mitenkään otolliset, kun täällä korvessa ei ole mitään kuntosaleja saati muita sisäliikkumismahdollisuuksia niin säiden armoilla mennään, eikä tuollainen 25 asteen pakkanen ja pohjoisen puoleinen viima ole mitenkään lenkkeilijälle otollisia kelejä.

      Silti kun on nyt kuitenkin jotenkuten on saanut rempattua ruokavalion kuntoon ja oon pyrkinyt päivittäin vähintään 2 tuntia tekemään "edes" jotain liikuntaa niin ihan kivasti ne kilot ovat lähteneet. Suurin ongelma tällä hetkellä on kun oon porukoilla kylässä (n. 1kk sairaslomaa) ja ne mutsin safkat, voi että kun ne on hyviä ja ihania, mutta samalla NIIN helv***tin epäterveellisiä kaikin puolin. Välillä ei kehtaa kieltäytyä kun onhan niissä vaivaakin nähty. Pääsääntöisesti oon pyrkinyt syämään (yksin ollessani) tummaa leipää, marjoja ja vihanneksia, herenitä, rahkaa, kalkkunaa, kalaa, raejuustoo ja sen semmoista vähä hiilihytraattista mutta paljon proteiinia sisältävää sapuskaa. Korkeintaan ennen kovaa treeniä kannattaa vetää joku energiapatukka taikka pullo energiajuomaa. Mä oon treenannut nyt viimeaikoina ihan vaan hiihtämällä esim. joka toinen päivä hiihtoa (15km) ja joka toinen päivä lenkkiä noin (10km), jossa vähintään 3km juoksua, kuitenkin siten että syke max. 145. Sitten parina päivänä voi tehdä jotain paluttavaa aeroopista liikuntaa, kuten vatsoja, punnerruksia, kuntopyörää, (talvisin esim. lumitöitä) ja nyt kun on suoja niin voi tehdä esim. lumipalloja "niin isoja kuin jaksaa".

      Se on sitten erijuttu jos on niin laiska, että ei saa itseään liikenteeseen. Oikeastaan se on ihan vaan itsestä ja mielikuvituksesta kiinni mitä tekee. Mä painoin enimmillään 130 kg ja nyt oon 100 kg. Ajattelin vetää painon johonkin 70 kg ja sen jälkeen rupeen vetään pelkkää proteiinia, raakaa kananmunaa, rahkaa, herneitä, kalkkunaa jne. ostan tarvittavat kuntolaittteet ja rupeen kerään lihasmassaa. Se vaatii ihan vi**tusti töitä, mutta mä oon valmis siihen.

      • Zoron-.-

        Niin ja piti vielä sanoa, että sallittuja syömäaikoja on kello 06.00-18.00 Itse lopetin kokonaan ilta ja yösyömiset. Unen laatu parani huomattavasti ja huomasin, että lopulta ei enää edes ollut nälkä illalla kun maha siihen tottui. Säännölliset ruokailuajat helpottaa ruokamäärien säännöstelyä ja pitää nälän loitolla.


      • Toden puhuja
        Zoron-.- kirjoitti:

        Niin ja piti vielä sanoa, että sallittuja syömäaikoja on kello 06.00-18.00 Itse lopetin kokonaan ilta ja yösyömiset. Unen laatu parani huomattavasti ja huomasin, että lopulta ei enää edes ollut nälkä illalla kun maha siihen tottui. Säännölliset ruokailuajat helpottaa ruokamäärien säännöstelyä ja pitää nälän loitolla.

        Iltapala on ihan sallittu ja joillekin jopa suositeltavaa. Minä en ainakaan saa unta nälässä. Pienessä nälässä voi saada unta, mutta keskellä yötä sitten herää nälkään. Molemmat huonoja vaihtoehtoja. Mielummin pieni iltapala, aikainen nukahtaminen ja aamulla sitten pirteänä lenkille :-)


    • kurnauskis---

      niiden kilojesi peitossa oli kokoajan niin söpö tyttö!
      olet esimerkki monelle nuorelle naiselle joka vain toivoo laihtuvansa.
      jatka samaan tyyliin ja hyvää kevättä :)

    • Anonyymi

      Itse laihduin 15 kg kun jätin lääkkeet syömättä, vielä toiset 15 kg ennen kuin olen samanpainoinen kun aloitin lääkkeitä syömään.. Saattaa aiheuttaa lihomista kiss my ass;)

      • pikipiki

        Mä oon sellanen perus, nyt kyllä alan laihduttaa ja sit ostan sipsipä...mulla ei oo kauheesti liikakiloja,mutta sellainen pömppis ja reidet on ylhäälä muuhun kehoon nähden isot! Kiloja ei multa oo lähteny eikä niitä oo tullu lisääkään,mutta parhaiten voin silloin kun ulkoilen päivittäin ja nukun hyvin. En sitten tiiä milloin niitä kiloja sais lähtemään ja miten:)


    • kuka,mitä,häh

      Oli aika laihduttaakkin..hyvä tavaton nuori ihminen ja nuin lihava..en ole koskaan ollut alle 4-kymppisenä lihava..ja voin sanoa että tämä ohjelma koskee sitten koko loppu elämää..eikä vain hääsuunnitelmia..ei kannata koskaan laihduttaa muiden iloksi ,vaan aivan itsekkäistä syistä,että haluaa olla yleensä terve ja voida hyvin..

    • jijijiji

      Laihtuminen lähtee itsestä ja kun siihen itsensä sitouttaa, niin se ei ole ollenkaan vaikeaa, mutta kun ei terveys ole vai kiloista kiinni, niin mun akilleen kantapää on tuo liikunta.

      Liikunta on ankeeta --- en saa mitään kiksejä itseni hiostamisesta ja perusliikkuminenkin tuntuu sitten niin turhalta. Ajattelin että motivaatio löytyy kunhan ensin laihduttaa, ettei ole ylimääräisiä mukana kannettavia. Nyt tilanne -20kg ja vieläkään en ole löytänyt sitä liikunnan iloa. Lähteminen salille tai vaikka kävelemään on ihan tuskaa. Toki minä tiedän kuin hyvää elimistölle tuo liikunta tekee, mutta ärsyyntyy kun pitää lähteä, lähdettyään odottaa vain paluuta ja kotiuduttuaan vituttaa. Yritän tykätä kun kuuluu tykätä, mutta lienee vielä sen mun laji löytymättä, laihtumisesta se ainakaan ei ollut kiinni kun bmi alkaa olla 19.

      • jebujeb

        Mä diggaan patikoida luonnossa hyvä jengi peesissä


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe