Hei kaikki
...Nyt torstaina on tukimielenosoitus ahtaajien lakolle ja muullekin
tunnuksin "Irtisanomissuoja kuntoon", "Lakko-oikeus on perusoikeus" ja
"Tuki ahtaajien lakolle". Mielenosoitus alkaa Hakaniemen torilta klo
15:00 ja päättyy eduskuntatalolle. Kaikki mukaan, sillä kuten olette
huomanneet, tässä pelataan isoilla panoksilla....
Tervetuloa
5
135
Vastaukset
- Nätyetään niille
mutta hengessä ollaan mukana.
"Näytetään nille"
Lol. Hyvä esimerkki mm. konecranesin tj:n kommentit, että muiden maiden tehtaissa riemuitaan. Tuotannon siirrosta sinne ilmoitetaan hyvinkin pian. Tehtaat täällä päin ovat hiljentyneet ja vastoin työntekijöiden nykyistä toivetta, ne tuskin enää käynnistyvätkän. Tai ehkäpä vielä hetkeksi, että ehditään järjestelyt hoitamaan kunnolla, mutta sitten....hiljaista tulee.
"Näytetään nille"
Että joo, paikallaolijat lienevät parin vuoden sisään työttömiä joka iikka. SIinä saa näyttää hupenevaa palkkapussia ihan rauhassa, kun taas tuotanto siirtyy muualle ja omistajat huokaisevat helpotuksesta, että päästään vihdoin eroon suomalaisista superkalliista duunareista.
Ainakin itse olen ostanut nyt paljon osakkeita yhtiöistä, joiden tuotanto taitaapi nyt vihdoin siirtyä muualle.
Kommarit ovat aina olleet loistavia yhdessa asiassa: itseään jalkaan ampumisessa.- Tuomittava
sanompahan_vain kirjoitti:
"Näytetään nille"
Lol. Hyvä esimerkki mm. konecranesin tj:n kommentit, että muiden maiden tehtaissa riemuitaan. Tuotannon siirrosta sinne ilmoitetaan hyvinkin pian. Tehtaat täällä päin ovat hiljentyneet ja vastoin työntekijöiden nykyistä toivetta, ne tuskin enää käynnistyvätkän. Tai ehkäpä vielä hetkeksi, että ehditään järjestelyt hoitamaan kunnolla, mutta sitten....hiljaista tulee.
"Näytetään nille"
Että joo, paikallaolijat lienevät parin vuoden sisään työttömiä joka iikka. SIinä saa näyttää hupenevaa palkkapussia ihan rauhassa, kun taas tuotanto siirtyy muualle ja omistajat huokaisevat helpotuksesta, että päästään vihdoin eroon suomalaisista superkalliista duunareista.
Ainakin itse olen ostanut nyt paljon osakkeita yhtiöistä, joiden tuotanto taitaapi nyt vihdoin siirtyä muualle.
Kommarit ovat aina olleet loistavia yhdessa asiassa: itseään jalkaan ampumisessa.porukka voi kiristää koko Suomen kansaa. Meinaan nämä herrat, jotka uhkaavat siirtää tuotannon ulkomaille, jos kansa ei hypähtele niiden pillin tahtiin. Elinkautinen vankeustuomio ja tuotantolaitokset valtiolle olisi sopiva rangaistus näille saatanan maanpettureille. Jossan maissa antavat maanpettureille vieläkin kovempia rangaistuksia.
kelpaa niin sanokaa itsenne irti ja antakaa muillekin mahdollisuus! Halukkaita löytynee pilvin pimein hyväpalkkaiseen työhön.
- avarakatsanto.
irtisanomissuojasta; että jos työnantaja saa päähänsä korvata sinut vaikkapa ulkomailta tuotetulla mieleisellään työväellä niin siihen halutaan sen verran muutosta, että tuo toiminta maksaa työnantajalle. halukkaita tulijoita suomalaisten töihin nimittäin riittää. ei sitä itse itseänsä varmaan kenenkään tarvitsisi töistänsä irtisanoa; se prosessi hoituu muiden toimista sinä siunatun hetkellä kun olet halvemmalla korvattavissa.
työnantaja ei eähän tietenkään ole suostumassa koska kun meillä on ennakkotapaus niin pelikenttä on avoin. me muut seuraamme kukin perässä vuorollamme. ja sehän se on työnantajalle kauhistus, että suomi seuraisi muun euroopan perässä. ja tämä on asia mikä pitäisi saada selkeästi ihmisten tietoisuuteen; että loppupelissä me kaikki ollaan samassa jamassa. tämä ensimmäinen ottelu vaan sattui osumaan ahtaajille; olisi se voinut osua vaikka metallimiehille tai vaikka teknologialle. se taistelu täytyy kuitenkin ennemmin tai myöhemmin voittaa tai suomi taantuu kehitysmaaksi, jossa ulos viedään halpatyövoiman tekemiä tuotteita.
/ avarakatsanto, joka lähtökiiireissäänkään ei malttanut pääpiirteittäin olla kommentoimatta. ja huomioikaa, että kirjoitin hyvinkin suurpiirteisesti; turha lukea kirjaimellisesti vaan ennemminkin soisin, että ihmiset kukin tykönään miettisivät esimerkiksi omalla kohdallaan mitä se muutosturva tarkoittaisi. vai ovatko palstan porvarit kauttaaltaan pienipalkkaisia pätkätyöläisiä, joilla työpaikan vaihtuvuus on muutenkin enemmän sääntö kuin poikkeus ja heille on yksi ja sama irtisanotaanko heidät vai sanovatko he itse itsensä irti ja siirtyvät toiseen pätkätyöhön? en oikein voi uskoa tätä. uskon ennemminkin, että asioita vastustetaan periaatteesta; kun rooli on jäänyt päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904302
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?382582Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1052438Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1072219Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321925
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91607Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1931602- 291588
- 791396